Tékozló Homár

Hiánycikk az aranytömb?

2012.07.23. 10:32 | jackyll | 180 komment

Naiv ügyfél lemaradt az év eleji aranylázról, és mint kiderült, már nem kapni a tömbös változatot. Szerencsére apokalipszis idején azzal pont semmire nem lehet menni, szemben a törtarany ékszerekkel, úgyhogy igazából már csak a pénzt kell visszaszereznie az Aranyközpont Zrt-től, mert aranyuk az nincs:

No kérem, adva van ugye egy gazdasági helyzet, ami Virág elvtárs szavaival élve "fokozódik". Ezért hát a szorgos és idősödő plebejus, csekély kis vagyonkáját nem meri a bankos bácsikra bízni, mert azok a bácsik nagyon-nagyon rafinériásak ám. Gondol egyet - mert hogy nem olyan buta ő, hogy párnacihába varrja kicsiny pénzecskéjét, s elindul aranyat venni. Talált is egy nagyon-nagyon vonzó aranykalmárt, akit (amit) úgy hívnak, hogy Aranyközpont Zrt. Megnyerő marketing, szolid árak, nosza szalad is plebejusunk a Teréz körút 25-be, betolja kis pénzestalicskáját. Nosza, kap is érte egy-két papírt, meg egy ígéretet, hogy kábé 1 hónap múlva lőn csoda, megkapja aranyát. Talicskáját a homokozóba visszatolva elégedetten dörzsöli markát; helyén volt az esze, jól kitolt a Wall Street és a BÉT ördögeivel, vége neked Soros György! Plebejusunk, ki időközben befektetővé avanzsált, here módon pergetve napjait, várta az ígért értesítést. Várhatta. Egy hónap elteltével már picit nyugtalankodott, hát felhívta a Kalmárt. Az Aranyközpont Zrt. ad magára (az ügyfélre nem annyira), recepciós kisasszonyt foglalkoztat, aki nagyon megértően elmagyarázta, hogy az előző heti szállítmány kimaradt, de a következő szállítmány hét közepére várható. Bár a megrendelésben az adataim között a telefonszámomat is felírták, de biztonság kedvéért ismét elkérte, hogy probléma esetén értesíthessenek.

Befektető hét végén ismét telefonált, mert őt nem hívta fel a kutya sem. Ismét a kedves kisasszony jutott neki, aki őt fel nem ismervén, rutinosan előadta előző heti mondókáját. Befektetőnek kicsit bedagadt a feje, kezdett halvány érzése lenni, hogy őt most - de facto - hülyének nézik. Ezért keménykedett kicsit, közölte az Aranyközpont Zrt. aranyos kisasszonyával, hogy bizony rendőrségre megy, ha egy héten belül nem kapja meg aranykáit! A kisasszony - biztonság kedvéért - ismét elkérte a Balek telefon számát.
 
 Egy hét elteltével a Balekunk - fel sem tételezve a kudarcot, hiszen senki nem hívta fel -, személyesen beballagott  a Kalmár, az Aranyközpont Zrt. Teréz körúti fellegvárába, hogy hőn áhított kincsét átvegye. Hamar kiábrándították, mert közölték vele, hogy arany az nincs! Balekunk erre célzásokat tett a hatóságok bevonására, amivel csak azt érte el, hogy felajánlották neki a szerződésbontást.
 
 Rövid, ámde eredménytelen tárgyalás után ígéretet kapott, hogy utána néznek az ő nagy ügyének, és másnap vissza is hívják, ám - biztonság kedvéért - adja már meg telefonszámát a recepción! Megadta és várt. Nem egy, nem két, hanem öt napot, de az Aranyközpont Zrt-ből nem hívták.
 
 Jó, Balekunk ismét telefonált. Új és még aranyosabb recepciós hölgy fogadta hívását, aki gyakorlatilag semmi mást nem mondott mint, hogy ő még új és nem tud semmit... Azt azonban kérésre megtette, hogy csekkolta az irodát, kit lehetne telefonhoz hívni. Végül az eredménnyel visszatért: csak az az egy ügyintéző van bent, akivel a múlt héten tárgyalt Balekunk, de ő sem ér rá, mert ügyfél van nála. Balekunk megértő ember és nyomatékosan megkérte az Aranyközpont Zrt-nek aranyos recepciósát, hogy az ügyintéző - dolga végeztével - azonnal hívja őt vissza. Kisasszonya a Kalmárnak erre - biztonság kedvéért - ismét felírta a Balek telefonszámát.  A visszahívásra - ki gondolná - egész délután, éjszaka, sőt másnap sem került sor.
 Vásároljatok Az Aranyközpont Zrt.-nél!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kix 2012.07.23. 10:38:02

Itt szerintem egyből lehet a poszt-tolót, több ok miatt is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 10:41:36

Kurva modoros, nem tudom sajnálni, bármi szivatást megérdelemel az ilyen.

Valami sosehallottamróla Zrt. biztonságosabb, mint egy szoros felügyelet alatt álló bank???

VilMarci 2012.07.23. 10:44:09

Fura dolog ez az arany. Az emberek vagyonokat fizetnek érte, pedig igazából nem jó semmire.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.23. 10:44:10

"Talált is egy nagyon-nagyon vonzó aranykalmárt, akit (amit) úgy hívnak, hogy Aranyközpont Zrt. "

Postoló, postoló, te szopni jársz ide? :D:D:D

vega2 2012.07.23. 10:44:11

Az az aranyszabály, hogy aranyat csak őstermelőtől.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.23. 10:47:20

Én már régen feljelentettem volna őket amúgy... esetleg ha vannak még balekok, akkor csoportosan. Ez ugyanis csalás.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 10:48:50

én kéhlek szépen, a múltkor szerettem volna néhány kiló gyémántot váschálolni, de most válólista van. ezélt inkább vettem pál tucat yachtot, alanyozottat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 10:49:58

@VilMarci: "az arany. ... igazából nem jó semmire."

Te nem vagy nagyon okos, ugye?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 10:51:03

@ColT: Ne hüjöjj! Ki ne akarna venni aranyat féláron!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.07.23. 10:52:51

Én bejelenteném az esetet az erkölcsrendészetnek is!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.23. 10:53:24

@atpijkamo: De ki hiszi el, hogy meg is kapja? :D

VilMarci 2012.07.23. 10:54:45

@atpijkamo: Mondj pár példát, milyen értelmes dologra tudja használni a posztoló otthon azt a tömb aranyat, ha egyszer megkapja?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 10:56:11

@VilMarci: példájul az asztal ha billeg, oszt bedugod a lába alá éknek. vagy még a pástétotmot is le lehet vel nyomatni formára, vagy levélnehezéknek az íróasztalon.

cicmen (törölt) 2012.07.23. 10:57:13

@atpijkamo: "az arany. ... igazából nem jó semmire."

Te nem vagy nagyon okos, ugye?

Odaírta hogy igazából!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 10:57:56

@ColT: "De ki hiszi el, hogy meg is kapja?"

Ne viccelj! Egy ilyen patinás cég? Több, mint fél éve működik.

Aranyközpont ZRt.
(1067 Budapest, Teréz krt 25. 1. em. 14.)
Cégjegyzékszám: 01-10-047252
Bejegyezve: 2011/12/06

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:02:31

meg kija az a vidióta, aki a recepcijón vár öt napot, ehh, mind1.

cicmen (törölt) 2012.07.23. 11:02:46

Egyébként most meg kéne hatódnom, hogy valakinek ilyen problémái vannak?
Örüljön neki hogy így járt! Sok ember annyira szegény, hogy csak az éjjelnappali pénztárosával tudja átbaszatni magát!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:04:40

@cicmen: "Odaírta hogy igazából!"

Újmagyarul az "igazából" azt jelenti, hogy "nem"???

Igazából az arany nem rozsdásodik, nagyon nyúlik, így érdemes tárgyakat készíteni belőle vagy bevonni vele. Igazából nehezéknek nagyon jó, nagy a fajsúlya. Igazából bármit lehet belőle csinálni, kivéve, amit teherbíró vasból készítünk. Igazából szépen csillog, és jó a tapintása.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 11:04:46

A kisanyukáktúl meg elvbeszi a munkát a megannyi sok robot mi?

spontan · http://erdekessegek.info 2012.07.23. 11:05:38

Az arannyal az a helyzet, hogy sok naiv embert beugrattak a vásárlásába lelkiismeretlen kereskedők, még a tisztességesek is. Azzal nincs semmi baj, ha valaki fokozatosan, időnként vásárol valamennyit, de voltak olyan esetek is, hogy nyugdíjast rábeszélték, hogy minden pénzét tegye aranyba, aztán meglepődött szegény, amikor bezuhant az arany ára, és már nem annyit ért a vagyonkája, mint korábban.

Az arany nem csodaszer, és a válságban leginkább azok járnak jól, akik az egyszerű emberekre magas áron rásózzák az aranyat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:06:30

@cicmen: "Sok ember annyira szegény"

Annyira szegény vagyok, hogy ha nem lenne homár, nem lenne mivel játszanom. ... Ja! Fiú vagyok, hokizhatok is.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:08:23

hülye ez a posztoló, hát vehetett volna aranyat az automatából is, nem itten vérnyákolni.

www.youtube.com/watch?v=0fIujfXVFMw

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:10:21

@VilMarci: "Mondj pár példát, milyen értelmes dologra tudja használni a posztoló otthon" a papírpénzt, vagy a bankbetétet.

He hüjüjj már!

cicmen (törölt) 2012.07.23. 11:12:29

@atpijkamo: Mondj pár példát, milyen értelmes dologra tudja használni a posztoló otthon" a papírpénzt, vagy a bankbetétet.

He hüjüjj már!

Odaírta, hogy otthon!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:12:53

@spontan: "a válságban leginkább azok járnak jól, akik az egyszerű emberekre magas áron rásózzák az aranyat."

Azt mondd meg nekem, hogy ebben mennyire speciális az arany? Ugyanúgy el lehet adni magas áron Zeptert, csodalámpát, csodaporszívót, csoda üdülési jogot...

Mondjuk az arany annyiban jobb ezeknél, hogy bármikor tovább lehet adni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:15:33

@cicmen: Te se hüjüjj már! Otthon nem jó semmire a papírpénz, bankbetét, aranytömb, részvény.

Mondjuk az aranytömböt be lehet tenni az asztal lába alá, hogy ne billegjen.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:15:57

@atpijkamo: ugye? én mindig aszondom, ameddig nem lehet agyat átültetni, illetve kipótolni, addig a helyzet sajnos cseppetsenem biztató.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 11:17:37

@atpijkamo: @cicmen: jaj de izék vagytok. És a pizzafutárt meg az utánvétes öklözőzsírot hogy fizetitek ki?

Naugye!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:18:16

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Őssejtbeültetés néha működik a szóbeszéd szerint.

Meg gyámság alá lehet venni, ha tényleg nincs más megoldás.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:20:59

@Rosszindulatú Vászka: A pizzafutárt kifizethetem részvénnyel és aranytönbbel is. Persze azért megnézném a pofáját. Meg bizalmatlan is lenne eléggé.

Én az otthonomba eddig még sose engedtem be pizzafutárt. Majd ha hajlandó lesz levenni a cipőjét.

Szarazkoro 2012.07.23. 11:21:01

Pocctolo hat nem tanultad meg meg, h Magyarhonbol ilyet nem mert atbaccnak?
Svajzilandbo' me' nem jo'? Hamar ennyi pized van he!

VilMarci 2012.07.23. 11:22:29

@atpijkamo: Mondjuk a pénznek sincs sok értelme, ha csak gyűjti ember, és nem költi el.
Az forgalomban lévő arany nagy része tömb formában létezik, és valószínűleg soha nem fogják másra használni. Tehát továbbra is tartom, hogy maga az arany gyakorlatilag nem jó semmire.

cicmen (törölt) 2012.07.23. 11:23:33

@Rosszindulatú Vászka: És a pizzafutárt meg az utánvétes öklözőzsírot hogy fizetitek ki?

Ha egyszerre érkeznek a szállítók akkor tudom!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:26:40

nem tudom, meg merjem-e kérdezni, mi azaz öklözőzsiradék.

kácske 2012.07.23. 11:27:14

Eww... Tisztelt Naiv ügyfél, ha a párosodás iránti óhaját is hasonlóan közvetíti...

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 11:32:45

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: hogy-hogy mire való? Hát mér zsírozzák a dolgokat a júzerek? Hogy jobban csússzon. Teccikérteni...

Egyéves Önkéntes 2012.07.23. 11:35:30

@atpijkamo: jogos, amit mondasz, hogy a bankokat a PSZÁF felügyeli, azok meg hogy kiszúrták, hogy a MÁV biztosítóval nincs rendben valami.
Keményen és persze a legfontosabb, időben felléptek, így nem is lett károsultja az ügynek.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
ilyen epres íze van :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:36:06

@VilMarci: "Az forgalomban lévő arany nagy része tömb formában létezik, és valószínűleg soha nem fogják másra használni."

Tévedés. Az arany közel 100%-osan újrahasznosítható. Kibányászták az asztékok, készítettek belőle vallási tárgyakat, aranypénzt vertek belőle a spanyolok, lesz belőle aranytömb, készítenek előle megint ékszert, végtelen körforgás. India nagy mennyiségű aranyat vásárol, nagy divat az aranyékszer.

A tömbarany a bank széfjében nem hoz gyakorlati hasznot, ebben igazad van.
Viszont kis helyet foglal, nem ég el, legfeljebb ellopják. Az a jó az aranyban, hogy korlátlan ideig tárolható, eladható, értékét megőrzi. Az arany árfolyama erősen változhat, de nincs esély arra, hogy elveszti értékének nagy részét, mint pl. a részvények vagy a papírpénz.

Az arany ára hosszútávon (inflációs korrekcióval) nem változik:
goldprice.org/gold-price-history.html
Olyan négyszeres vátozást láthatunk rövidtávon. Pont válságok idején nő, ez is mutatja a praktikusságát. Ha valakinek sok pénze van, nem butaság azt aranyban tartani.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:38:03

@Rosszindulatú Vászka: @Egyéves Önkéntes: lyólvan, mán meggugliztam. én a természeteshc kenyőanyagok híve vagyok, no.

cicmen (törölt) 2012.07.23. 11:41:12

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: nem tudom, meg merjem-e kérdezni, mi azaz öklözőzsiradék.

Elég, ha annyit mondok hogy ellentéte az extra szűz olívaolajnak?

Egyéves Önkéntes 2012.07.23. 11:41:23

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: én is meggugliztam, nem szeretnék prűdnek tünni (pedig az vagyok) de ó-máj-fákin-gád!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 11:41:56

@Egyéves Önkéntes: Jó, igazad van. De egy féléves nevenincs zéerté sokkal nagyobb lutri.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 11:41:58

@atpijkamo: namost, ha svejci tömböt vezs a júzer, az többet ér. Amin szvasztika van., az legalább kéccerannyiért eladható a websoppokba.

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: a zsírnál természetesebb dolog a természetbe jelenleg nincs, csaxólok.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:45:57

@Egyéves Önkéntes: jahogy te a képeket is nézted? én olyan prűd vagyok, még a bugyikat is csak sötétbe merem berakni a mosógépbe.

@Rosszindulatú Vászka: akkor a gépzsír is mekkfelelne a célnak. robocekc :)

Egyéves Önkéntes 2012.07.23. 11:47:30

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: aszongyák, akik már jártak a zafrikai kontinesen, hogy a zaranybányában kitesznek egy aranytömböt a zasztalra és aki egy kézzel fel tudja emelni, az hazaviheti.

Egyéves Önkéntes 2012.07.23. 11:49:19

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: én nem veszek soha bugyit, így nem kell kimosni! :)

helianthus 2012.07.23. 11:50:31

@atpijkamo: @cicmen: ne hülyüljetek már, mert már fáj az oldalam!

Odaírtam, hogy oldalam!

Egyéves Önkéntes 2012.07.23. 11:53:44

@cicmen: jó, de a pénzt otthon mire használod?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:54:54

@Egyéves Önkéntes: legalább nincs az a nagy kapkodás meg elhamarkodás.

@Rosszindulatú Vászka: mesélhecc, úgyis leült a buli.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 11:56:08

@Egyéves Önkéntes: például lehet vele tapétázni, vagy esetleg gyújtósnak is jó a kandallóba. ezenkívül még össze is szokták csavarni a rosszfijúk meg a rosszlányok. úgy hallottam.

helianthus 2012.07.23. 11:56:51

@Egyéves Önkéntes: pókerezésre, gazdálkodj okosanra, papírpénzt orfújásra vagy jegyzettömbnek, fémpénzt kaparós sorsjegyhez, lehet vele pöckölőset játszani, ha beleesik a mosógépbe, szépen muzsikál, soroljam még?

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 11:56:59

@Egyéves Önkéntes: mi például a gazdálkoggy okosant is igazi pénzzel jáccuk. Meg ultizni se cukorkával.

VilMarci 2012.07.23. 12:04:42

@atpijkamo:
Nem tudom, mennyire hiteles forrás: www.goldato.hu/hu/aranyszamok/
Eszerint a jelenleg kibányászott arany fele van ékszerben, kb harmada tömb formában pihen valahol, a maradék pedig Arany Buddhában és a többi haverjában. A hiányzó pár százalék valószínűleg ipari felhasználás.
Az ékszerben fekvő arany tényleg több, mint ahogy korábban gondoltam, de a számokból az tűnik ki, hogy az egyetlen gyakorlati felhasználása az aranynak az ékszer. Tehát az arany értéke továbbra is csak az emberek fejében létezik.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 12:07:56

@VilMarci: ezt kiterjesztheted a szabadságra, az igasságra, a szerelemre meg a többi hagymázas libsi bölcsészábrándra is. Na és akkor mi van?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.07.23. 12:09:39

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.:
Tévedés.
A blog.hu órája szar.
A blog.com-on ilyentermészetesen nem létezk!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 12:11:20

@Sün‼ ツ: na jó. mondj még három indokot, akkor megfontolom.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 12:11:40

@Sün‼ ツ: blaszfémi bűnette minősített esetének fennforgása okén (Blog Motor gyyalázása) most 14 másodpercre kitiltlak.

Hahaha, most asztán nem lennék a hejedbe!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.07.23. 12:21:18

@Rosszindulatú Vászka:
Hasztamannyana!!!
Boxutcaáthajtásos, vagy csak 1 + gumicsere?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 12:21:21

@VilMarci: "Tehát az arany értéke továbbra is csak az emberek fejében létezik."

Ne haragudj, nem tudom mit akarsz elérni.

Tegyél fel egy krumplihámozót a vaterára. Különböző emberek különböző árat hajlandóak fizetni érte, lesz olyan, aki többre értékeli, mint a többiek.

Egy Ferrari sportkocsi gyakorlati értéke számomra egyenlő egy Suzukiéval, mégis van ember, aki hajlandó érte vagyonokat fizetni.

Egy sziklába vésett Buddha szobor felbecsülhetetlen értékű a legtöbb ember számára, a vallási fanatikusok ezt fordítva gondolják.

Egy budapesti lakás értéke miért feleannyi, mint egy hasonló moszkvai lakásé? Én pl. nem szeretnék kétszer annyira Moszkvában lakni.

Még a boltban kapható hétköznapi dolgok se feltétlen a pillanatnyi használati értékükbe kerülnek, plazmatévét veszek, hogy a szomszéd előtt villogjak, nájki cipőt veszek, hogy a haverok előtt. Használt márkás mosógépet veszek, felannyiba kerül és kétszer annyit tud, mint az újonnan vett.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.07.23. 12:31:23

@atpijkamo:
Számomra egy csiga felbecsülhetetlen értékű, mások meg beszórják sóval.
Ilyen a zélet.

bbppoo 2012.07.23. 12:36:40

2011. decemberében bejegyzett, 20 milliós alaptőkével, egyedüli részvényessel, és sztem max 2 alkalmazottal rendelkező cég. A tulaj lehet, hogy k.ra meg akarja szedni magát, és ha sok a balek, menni is fog neki.
www.e-cegjegyzek.hu/index.html

VilMarci 2012.07.23. 12:42:03

@atpijkamo: Jó, azt hiszem, itt lassan lezárom a témát. Visszatérve a poszthoz, aranyba pénzt fektetni egészen addig lesz jó üzlet, amíg elég sokan gondolják ugyanezt.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.23. 12:49:32

@atpijkamo: Te se hüjüjj már! Otthon nem jó semmire a papírpénz, bankbetét,
aranytömb, részvény.
Mondjuk az aranytömböt be lehet tenni az
asztal lába alá, hogy ne billegjen.
.
Tán a többit nem lehet betenni az asztal lába alá?
Naugye.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 12:51:44

@agresszív kismalac: Azért mennyivel királyabb egy aranytömb, mint egy négyréthajtott OTP betétkönyv.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.23. 12:51:48

@VilMarci: Már egy párezer éve így gondolják, úgyhogy lehet benne valami.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 12:59:03

Namsot elképzeltem egy zsírfeka reppert budapestbankos plasztik fogsorral, sztem hüjeség.

cicmen (törölt) 2012.07.23. 13:03:40

@agresszív kismalac: De csak az ilyen sznoboknak, mint te.

Te most tényleg lesznoboztad a barátnőférfimacskakutyafehérnégercigányzsidóeszkimómat? Te! Te! Te! LIBATOLLVAJ!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.23. 13:06:37

@Rosszindulatú Vászka: Kalányos Leonció nyakában másfél kiló kincstárjeggyel megvan?

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:11:22

@agresszív kismalac: vagy, hogy mikor duncsiznak a nyuggerek a parkba, hogy "mijen bangkártyás ez a kiskutya" vagy "mijen részvénmyes ez a kisgyermek", meg "májusi eső kárpótlási jegyet ér".

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 13:11:35

@cicmen: "LIBATOLLVAJ"

..., antiszemita, indiángyűlölő, ....

cicmen (törölt) 2012.07.23. 13:15:27

@atpijkamo: .., antiszemita,

Már mondtam, hogy a mai napig bújtatok a pincémben egy gazdag zsidó családot!

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:18:24

@cicmen: külömbe is, az antiszemita az,a ki a kelleténél jobban utájja a zsidókat. hát nem? De. naugye, hogy ugye!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 13:22:49

@cicmen: Na de ezért dicséretet ne várj tőlünk, mi tudjuk, hogy vége a háborűnak.

seahawks 2012.07.23. 13:23:29

kimaradt a cikkből: hány karátos aranyat vett volna a srác?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 13:25:14

@Rosszindulatú Vászka: Ha antiszemita ellenes vagyok, akkor szemita vagyok?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.23. 13:27:52

@Rosszindulatú Vászka: "Kötvénylábú gyerekek! Mi a f...ranc van veletek?"

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:30:31

@atpijkamo: asszem szarban. Most akkor vagy szemitabérenc, vagy még rosszab... antifakomenista. De lehet, hogy csak egy mezei bölcsészanarhista.

@agresszív kismalac: részvénylukú nőstény? Értékpapírtorkú dalos?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.23. 13:31:33

Szomszédomnak meg befektetésijegy-ere van, de nem akarja megműttetni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.23. 13:33:59

Magam is erősen gondolkodom egy bankbetétkeretes szemüvegen.

paraszttibor 2012.07.23. 13:34:23

Sok itt a homáron a senkiázi, naplopó, tudálékos, buta posztoló, aki ide szokott járni szót fosni.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:35:27

Nekem részvénykártyás telcsim van, belföldön ingyér tudok hívást meg smest fogadni.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.23. 13:35:50

Aranyközpont Zrt.?

Rossz helyen próbálkoztál.

Ecseri, párkoló, Gázsitól csuklóról kápod a tuti árányát.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:37:32

Na, erre iszok is egy korsó Kötvévyászokot, sábesz előestéjén korsó pohár áron.

parkolok.com 2012.07.23. 13:38:50

Szép weboldal.. akkor hibát dob..

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/aranykozpont.hu/public_html/bbclone/var/last.php on line 758

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 13:39:03

@atpijkamo: azért százalékot kérhetnénk tőle a kussolásért cserébe, nem gondolod?

épaetekmogyoo 2012.07.23. 13:41:16

Elnezést az ONozásért.

Birom, hogy az Átlag Fogyasztó nevű szénalapú organizmus milyen magabiztosan dobálózik a feljelentéssel való fenyegetésekkel bárhol és bármikor. Mint valami dzsolidzsókert kapja elő, ha balfasz módon nem volt kellően óvatos az események ELŐTT.

Némi kutatómunka eredménye, hogy a sikeres jogorvoslat (értsd: megnyert per) esélye a fenyegetések százalékában mérve úgy 1:1 000 000-hoz.
Ennél nagyobb eséllyel dolgozik a kaparós sorsjegy - ééés már meg is van az aranynál is jobb befektetési megoldás.

ON off. :-))

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.23. 13:41:25

@Rosszindulatú Vászka: XD a kocsmárosné, kötvényvirágnál kérjed :D

@paraszttibor: isten hozott a magadfajták között :D ugye milyen jó otthon lenni?

Alaister Grand 2012.07.23. 13:43:06

Irigylem a figura problémáját...

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:43:35

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: majd a részvényderes lovamon menek a csárdába.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.23. 13:46:43

@VilMarci:
Kiegészítve azzal, amiről itt senki sem szólt:

Az arany addig ér valamit, míg élhető állapotok uralkodnak.
Gazdaságilag rend van.

Ha ez megszűnik, (amire orbán alatt egyre nagyobb az esély), akkor az arany itthon szart sem ér.
Adnak egy kockáért egy doboz tojást oszt jónapot.

mindenjónévfoglalt 2012.07.23. 13:51:03

tényleg balek...
de ha sikerült volna is a vásárlás, akkor is csak bukott volna rajta.
aranyat évekkel ezelőtt volt jó venni. most drága, és jó ideje már nem tud emelkedni az ára. Kamatot, oszatlékot nem fizet, a tartása pénzbe kerül, vagy ha otthon tartja az ember fia, akkor az eladásnál 5-10%-ot is elkérhetnek a bevizsgálásért!

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 13:52:21

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: majd kenek rán csudaelikszírt, az részvényt ér a sajogó tagoknak.

Pierr Kardán 2012.07.23. 13:55:23

@seahawks: "kimaradt a cikkből: hány karátos aranyat vett volna a srác? "

A befektetési arany gyakorlatilag 24 karátos, 99,99 %-os tisztaságú.

A Dél-Afrikában gyártott befektetési arany (az 1 unciás, vagyis 28,3495 grammos) a Krugerrand csak 22 karátos, de ezt egy kicsit olcsóbban is adják, mint a bécsi/svájci 1 unciás 24 karátos érméket.

Na, csak azt akartam mondani, hogy Bécsbe érdemes kimenni befektetési aranyat venni, ott betolod az ablakon a pénzt és adják a kezedbe az 1 unciás érmét. Alapesetben is kicsit olcsóbb, mint Magyarországon befektetési aranyat venni, de az Aranyfüst Zrt. által nyújtott szopáshoz képest már sokkal-sokkal olcsóbb :-))

Tehát itt nem igaz az "termelői aranyat csak az ALDI-ból" mondás :-))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 13:59:41

@Don Quixote de la Ferko: "Gazdaságilag rend van. Ha ez megszűnik, ... akkor az arany itthon szart sem ér."

Ha nincs rend gazdaságilag vagy társadalmilag, akkor az arany ára az egekbe szökik. A többi stimmel.

Rosszindulatú Vászka 2012.07.23. 14:03:05

@atpijkamo: illetve a pénz, mint ojan szűnik meg tényező lenni, néhány perccel késöbb, mint a bangbetétek ugye. Mint ahogy aztat már többször is láthattuk nem is ojan rég.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:05:20

@Pierr Kardán: "A befektetési arany gyakorlatilag 24 karátos, 99,99 %-os tisztaságú."

Azt hozzá kell tenni, ha biztonsági tartaléknak veszi, akkor jobban megéri egy kis zsák karikagyűrűt beszerezni. Vész estén bevághatja a zaciba, és úgyis csak törtaranyként fizetik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:07:45

@Rosszindulatú Vászka: Pontosan.

Meg pénzből papírrepülőt is lehet halytogatni, amit bankbetétből nehezebb.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:16:42

@atpijkamo: Miért írtad meg helyettem a kommentemet??

borso 2012.07.23. 14:17:29

jött volna hozzám (mert hogy ezzel foglalkozom) , raktárról és azonnal kiszolgálom 1-1000gr-ig bármilyen kiszerelésben. De tudjuk, egyszerűbb bedölni a csili-vili irodának meg a dús keblű szöszi recepciósnak......

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:21:06

@borso: "a dús keblű szöszi recepciósnak..."

Gyere hozzám, mert én meg mellplasztikával foglalkozom.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:23:24

@atpijkamo: Akkor tanácsot kérek. Garnélás vagy Pho bo-vifont csináljak mindjárt?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:27:47

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Tök mindegy, egyforma. A koktélrákot külön kell megvenned.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:33:03

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Én csak a tésztát használom, és zöldségleveskockát teszek hozzá, és újhagymát szeletelek bele.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:34:00

@atpijkamo: Nem egyforma! A Pho bo-ban üvegtészta van. Ami a múltkor olyan állagú lett mint a takony, de ez most egy másik féle, remélem ez nem. Egyébként azt olvastam a zindexen, hogy a fukushimai romokban dolgozó embik is ilyen szarokat kaptak ellátmánynak. Azt nem tudom, hogy garnélásat vagy üvegtésztásat.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:38:21

@atpijkamo: A tasakokat meg kidobod?? És nem gondolsz arra a sok szegény gyerekre, akik sok-sok szeretettel 24 órás műszakokban megcsinálják neked a tasakokat, hogy neked jó legyen, erre te kidobod? Én erre gimnáziumba döbbentem rá, amikor volt valami Lyka Károly nevezetű illetőtől egy írás a tankönyvben, és úgy éreztem muszáj elolvasni, hiszen mennyit dolgozott vele szegény, még ékezeteket is írt meg minden.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:44:11

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: "dolgozó embik is ilyen szarokat kaptak"

Igen, nagyon népszerű gyorskaja Japánban. Egy hungarocellből készült pohárban benne van a tészta, minden, csak forró vízzel felengedik, és 3 perc múlva fogyasztható. Nagyon finom.

Meg nyáron a melegben a vendéglőben az asztalon egy hidegvizes vályú, abban kering a tészta, onnan szeded ki. Ilyet nem ettem, még csak nem is láttam, mesélték.

Meg nyáron mindenkinek törölköző a nyakában. Azt tudod, hogy a repülőkön tasakban osztogatott frissítő papírkendő a japánoktól ered?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 14:45:54

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Kicsit görcsös vagy. Mi metternihnek is kossuth szakállt rajzoltunk.

qwertzu 2012.07.23. 14:49:31

Nabazz.
Nem bankba teszi a pénzt, hanem aranyat vesz, mert az "biztonságos", de simán otthagyja a pénzét egy fél éve alakult cégnél, hogy majd egyszer kap aranyat.

Basszus, ha aranyat akarnék venni, mert annyira paranoiás vagyok, akkor az a minimum, hogy a pénz átadása után nem sétálok el arany nélkül.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:50:54

@atpijkamo: Ezek a repülőutak elég viccesek, pl. amikor egy kétórás úton is úgy érzik, kaját kell felszolgálni, mert ugye két órát senki se bír ki zaba nélkül. Mint az osztálykirándulásokon, amikor mindenki úgy becsomagolt, mintha egyhónapos túlélőtúrára menne a steppére, és a buszon 20 perc elteltével már kotorta elő a szendvicset (ami természetesen meg volt kenve margarinnal vagy vajjal, tejóég), meg bontotta ki a kólásdobozt.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:53:41

@atpijkamo: Rajzokat Én is csináltam a könyvekbe, de inkább ilyen szürreális jellegűeket, már akkor is Bosch volt a kedvencem. (Nem a hűtőgép.)

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:56:31

Súlyos sérüléseket szereztem az üvegtészta összetörése közben.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 14:58:02

@atpijkamo: Csak torz pszichéjű embik tudnak úgy enni, hogy 20 centire tőlük ül egy másik.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 15:01:51

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Csak torz pszichéjű japánok tudnak úgy enni, 20 centire tőlük nem ül egy másik.

Azért sokféle kultúra elfér ezen a Földön.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 15:03:41

@atpijkamo: Az enyémnek már nem jutott hely. :/

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 15:04:06

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: A rómaiaknál hiánycikk volt, nagyon tiszta gipsz kristályokkal helyettesítették. Mostanában a filmesek pedig cukorral.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 15:10:07

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: Az üveget.

Tudod, mikor egy kaszkadőrt átdobnak egy táblaüvegen, az cukorból van, hogy meg ne vágja magát. Az üvegcsörömpölést meg alákeverik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.23. 15:12:17

fejlettebb orszagokban az ember bemegy egy pisztolynak latszo pisztollyal egy adott intezmenybe es beszerzi az aranyszuksegleteit
dolgosabbak alaszkaba mennek

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 15:14:32

@atpijkamo: Ezért jobbak a dokumentumfilmek. Ott ha lerepül valakinek a lába, az tényleg lerepül, semmi cukor. Talán meg is vágja magát közben.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 15:17:38

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: De az igazán durva dolgokat a tévébe meg a jutúbon nem mutatják, direkte utána kell keresni a neten.

BlackTriple 2012.07.23. 15:17:44

aranyközpont zrt = safety gold zrt ez ne hagyjuk figyelmen kívül

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.23. 15:25:44

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: colasdoboz
lofaszt
citromos tea
vajaszsemle turista/ mer az nem zoldul meg nyaron, mint as parizsi/ tv paprika

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 15:25:56

@atpijkamo: De a csöcsmutogatás, koitálás, "Ruf an ich bin geil ohh!!", az bezzeg mehet. Hogy ezek Nekem traumát okozhatnak, arra nem is gondolnak.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.23. 15:29:55

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: én a Kannibál Holocauston szoktam elgondolkodni, amikor levagják a farkát az egyik városi embernek kikötözött állapotban. Az elég realisztikusnak tűnt.. Vajon hogy oldották meg?

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 15:36:26

@hagyma: Mondja már el Nekem valaki, miért jó ilyen zsiradékokkal megkenceficézni a kenyeret. Szerintem roppant gusztustalan.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.23. 15:38:19

@Kellemes Zérókomponista: Hihi. Guinea Pig-soraztot láttad? A második részben élve felszeletelnek egy csajszit. Olyan élethűre sikeredett, hogy a Charlie Sheen az FBI-nál följenetést tett, mert azt hitte, igazi :) Természetesen ezt is a japánok követték el.

cicmen (törölt) 2012.07.23. 16:40:47

@atpijkamo: Ha antiszemita ellenes vagyok, akkor szemita vagyok?

Lakatos Móricka hazamegy az iskolából és azt kérdezi az apjától.
-Apu! Mi most zsidók vagyunk, vagy cigányok?
-Miért kisfiam?
-Mert az osztálytársamnak van egy piros biciklije és nem tudom hogy alkudjak rá, vagy ellopjam?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.07.23. 16:40:58

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: hat ennek mar sok evtizede, akkor ment a zsiros meg vajaskenyer
a vajat itt is alkalmazzak kenyerre, de zsiroskenyerrol nem is hallottak, sot szornyulkodnenek, ha ennem, de mar en sem eszem
egy kis vaj siman mehet a kenyerre, mikor eszed a salatat
egyeb szendvicsekbe szerintem is felesleges

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.23. 16:47:13

@cicmen:

- Nézd papa, milyen kafa óráért cseréltem el a késem!
- Hülye vagy, fiam! És ha kötözködnek megmondod hogy félnyóc van?

cicmen (törölt) 2012.07.23. 18:22:18

@Rosszindulatú Vászka: a kelleténél jobban utájja a zsidókat.

Kelleténél????
Ha azt bekalibrálod, akkor egyből feljebb viszik a határt!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.07.23. 19:19:31

Gyártson otthon vajlingban. Ha nem jelenti be, nem kell fémkasztni-bérleti és védelmi pénzt perkálnia.
:)

Xezs 2012.07.23. 19:30:56

az arany olyan hogymondjam oldschool

venne a tököm

bonafide 2012.07.23. 22:31:36

@VilMarci: Az arany nagyon sok mindenre jó, nagyon fontos nyersanyag, ha nem tudtad volna :P

Megdobbent 2012.07.24. 01:40:48

A tortenet tenyleg irritalo, de attol tartok, ez a felhulye poszter miatt van. Nem tudom mi volt vele, de szot sem erdemel.

Megdobbent 2012.07.24. 01:43:05

@Gate of the gothic-sceleton monster's throat: buzi-e vagy?! masfeloras repulouton ugy toltam be a maleves szendot, hogy orom volt nezni :>

Don Quixote de la Ferko 2012.07.24. 07:02:13

@atpijkamo:

Mikor tanulmányaidban elértek a II. Világháborúhoz, fordíts figyelmet az utána következő állapotokra, és vesd össze az akkori arany vásárlóértéket egy normálisabb helyzettel.

Oszt ha szerinted káoszban sokat ér az arany, mert akár 3 láda tojást kaphatsz érte, akkor valami gond lehet az értékítéleteddel.

Fée verte · www.malacful.blog.hu 2012.07.24. 07:52:54

Már az elején megmondta @vega2: a tutit.
A fiúk a bányában dolgoznak, tőlük kell aranyat venni.
Vagy ékszert, esetleg, ámbátor sokkal inkább köveket.

Prosztoló borzalmasan fogalmaz. Lehet, h nem értették mit akar?

Fée verte · www.malacful.blog.hu 2012.07.24. 08:05:53

@Don Quixote de la Ferko:
Mikor tanulmányaidban elértek a II. Világháborúhoz, fordíts figyelmet a vágtató inflációra, valamint gondolkodj el: hányan vették meg az életüket nemes fémek, drágakövek és hányan tyúktojás, hús (de főleg bab) által.
Az aranyért vett élelmiszer ugyanazokra a nagyvárosokra jellemző, amik ma sem önellátóak, teljesen ki vannak szolgáltatva mind az energia, mind az élelmiszer terén.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.24. 08:06:54

@Megdobbent: pályázhatsz a kiváló fogyasztó címre akkor.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.24. 08:11:12

@Fée verte:
Örülök, hogy megértetted, mire gondoltam.
Azt meg magadnak kell megmagyaráznod, miért kellett más szavakkal ugyanazt leírnod újból, de neked biztos jó volt valamiért.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.24. 10:29:09

@Don Quixote de la Ferko: Folytasd bátran tanulmányaidat, úgy látom még nem értél a végére, mert még hülyeségeket beszélsz. Kis segítség: hiperinfláció. Vesd össze a havi fizetésen vett doboz gyufa értékét a három láda tojás értékével a saját kifordult étékítéleted szerint.

Don Quixote de la Ferko 2012.07.24. 10:58:15

@atpijkamo:

Kis segítség (elnézve képességeidet inkább nagy segítség):

"ha szerinted káoszban sokat ér az arany"

Még egy segítség:

Próbáld meg agyilag felfogni a "káosz" szó jelentését. Aztán próbáld meg összeegyeztetni a háború utáni állapotokkal, oszt ha te is azon idióta barmok közé tartozol, akik csak arra képesek egy vitában, hogy a másik által mondottat a saját szavaikkal újrafogalmazzák, és hátradőlve örüljenek önnön nagyságuknak, akkor nyugodtan csináld, engem mulattatnak a hozzád hasonló szerencsétlenek.

Ha végképp nem megy a megértés, szólj, kapsz újabb segítséget.

Hiperinflációról ne zagyválj, láthatóan semmit sem fogtál fel abból, amit leírtam.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.24. 11:11:04

@Don Quixote de la Ferko: Pedig már Lenin is megmondta: - Tanulni, tanulni, tanulni! Utána értelmezni, értelmezni, értelmezni! És ha ez végképp nem megy, csak utána csinálni magunkból álló faszt!

:))

Don Quixote de la Ferko 2012.07.24. 12:20:00

@atpijkamo:

Bizony. És ha hallgattál volna Leninre, nem csinálsz magadból álló faszt.

Xezs 2012.07.24. 18:58:22

Mondjuk az tényleg megérne egy misét, hogy káoszban miért érne sokat az arany. Meg lehet enni? Megvéd a támadástól? Káoszban a kaja és a fegyver az érték, semmi más.

Fée verte · www.malacful.blog.hu 2012.07.25. 08:06:06

@Xezs: + amin megszerzed a kaját és a feyvert.
@Don Quixote de la Ferko: Kérlek, segíts! Mi a káosz szó jelentése?
Mikor volt káosz a II. vgh. után?

Don Quixote de la Ferko 2012.07.25. 09:25:58

@Fée verte:

Most, hogy belegondolok, a háború vége, és az utána következő állapotok tényleg a rendről, a fegyelemről, a vidámságról, gazdasági szárnyalásról, az emberi kapcsolatok tökéletességéről híresek. Mindenki boldog volt, gyönyörű palotákban lakott, szolgák hada hordta elé a mannát. Bankszámlák dugig, hombárokban hegyekben állt a termény, a gyárak raktárai telepakolva, vásárlók bankókötegeket lobogtatva a kapuk előtt.

Hát koma, kérdésedet elnézve téged sem az eszedért szerethetnek.

feketeöves chemtrail-figyelő 2012.07.25. 10:57:55

Poszt toló:
www.bav.hu/hu/fektessen_aranytombbe.php
www.aranyatveszek.hu/webset32.cgi?For-Lineal@@HU@@17@@107252234
Inkább a fenti helyeken vegyél aranyat, ha már. A BÁV annyival rosszabb, hogy a náluk vásároltat csak ők veszik vissza, az Argor Heraeus-t viszont bárhol a világon.

Xezs 2012.07.26. 19:58:17

@Fée verte: Na de ki az a hülye, aki éhínség alatt a kajáját aranyra cseréli?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.07.27. 18:09:26

@Xezs:
Á, nem úgy van az. A parasztnak is van esze. Nem egy fél disznót ad 1 aranyrúdért, csak 1 oldalszalonnát.
Pest ostroma után meg lepedőkkel, ruhákkal, szőnyegekkel is lehetett 3-4 szem krumplit venni, ha már a családi bizsut felélték. Az valahogy kelendőbb volt. Az aranynyaklánc meg szépen kivárta a földművelő kamrájában, míg újra értékes lett.

whale 2012.07.28. 04:40:18

@agresszív kismalac: Wehhehhehe....hitel a cég működéséhez? Az összes balek bukta a pénzét...
süti beállítások módosítása