Tékozló Homár

Jön a pénzbedobós közvilágítás?

2012.07.31. 09:57 | jackyll | 117 komment

darkosbudapest.jpg

A közvilágításon spórolás igazából zsarolási kísérlet, vagy mi? Ha nem kap pénzt a főváros, visszaállnak gyertyára? Vagy ez már a végső csőd előszele? Mert akkor azért durva, hogy még becsúszott ez a hajós projekt. Arra bezzeg van pénz. A kivilágítatlanság a bűnözés melegágya is, de annyira elvetemült senki se lehet, hogy azt gondolja, a turisták pucérra kopasztása lenne a nyomoronc Fővárosi Közgyűlés végcélja. Ha valaki tudja a helyes választ, illetve, hogy honnét lehetne átcsoportosítani 66 millió forintot, írjon!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.31. 10:00:08

Vitézy Dávidka éves fizetése? Én inkább azon spórolnék.

A legjobb a BRFK válasza, miszerint ők nappal és sötétben is ugyanúgy üldözik a bűnözőket... csak én röhögtem? :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 10:00:49

Legalább harmonizálni fog a díszkivilágítás a fővárosiak többségének egyéniségével...

Sokorai_Atala 2012.07.31. 10:00:51

Mindenki menjen haza és nézze az olimpiát:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 10:02:51

Amúgy már máshol írtam: a fővárosi székhelyű vállalkozások és közintézmények fizessenek pár ezrelék költségvetés-arányos fővárosterhelési adót! Akinek nem tetszik, az kiviheti a cégét/minisztériumát más városokba is.

Sokorai_Atala 2012.07.31. 10:05:34

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: az nem az iparűzési adó? Mármint a vállalkozásoké.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 10:07:45

@Sokorai_Atala: Nem, mert az mindenütt van, ezt csak Budapestre kellene kivetni. A vidék is fejlődne, és a főváros terhelése is csökkenne...

Delfinci 2012.07.31. 10:07:55

A pénzbedobós nem rossz ötlet. Amerre megyek, bedobom a százast, és az a szakasz világos lesz ... Ha ketten megyünk, osztozunk a költségeken. Ha szembe is jönnek, félúton elkérem az ár felét ... Ismerkedésnek sem rossz... :-DDD

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.31. 10:09:46

@Delfinci: De lehet, hogy ők kérik el... pisztollyal :D
(Mondjuk a rendőrök :D )

Sokorai_Atala 2012.07.31. 10:12:13

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ok értem
Akkor menjenek haza és nézzék az olimpiát ahelyett, hogy az utcán kóricálnak:))

PITTA 2012.07.31. 10:19:44

@Delfinci: vagy a parkoló automata kapcsolja fel. Ha veszel parkolójegyet világos lesz az utca... jaj ne adjak ötleteket...

Delfinci 2012.07.31. 10:22:13

Szerintem az nagyobb megtakarítás lenne, ha minden második lámpát lekapcsolnának. Nem csak Bp-en, máshol is vannak olyan útszakaszok, körforgalmak annyira kivilágítva, mint egy benzinkút. Minek? Ha minden második lámpa égne, pont a felébe kerülne.
Oké, égjen minden lámpa éjfélig. Aztán 0-tól 4-ig minden második. Akkor már indulnak a koránkelők, akkor legyen megint fényár ... Na?

Delfinci 2012.07.31. 10:23:17

Pontosítok: pénteken és szombaton éjjel, a buliból hazatérőkre tekintettel legyen fényár. Hétfőn meg már 10-kor kapcsolják le, mert akkor mindenki korán fexik. :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 10:24:28

Nem értem a problémát. Hajnalban tök világos van már, de még mindenki alszik, közlekedés alig van. Tessék az órákat előreállítani plusz 4 órával, éjfél után lesz szürkület, nem kell már közvilágítás. Ezzel megspóroltam két és fél milliárd forintot. Egy ezrelékét elfogadom jutalomnak, a többit dávidka ellophatja.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 10:25:51

Akarom mondani negyedmilliárdot. Jó, akkor az egy százalékát is elfogadom.

helianthus 2012.07.31. 10:26:30

Innen már csak egy lépés, hogy este 10-kor mindenki hazamegy és reggel 6-ig otthon marad. Akkor 10-06 között egyáltalán nem kellene világítani. Mit kell éjjel annyit mászkálni különben is, mire való az a nagy jövés-menés? Itt vidéken mi is a tyúkokkal kelünk fekszünk, mégis jó így. Aki meg mindenáron menni akar éjjel, az tájékozódjon a hold állása és a csillagok járása alapján.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 10:31:26

@PITTA: Legyenek levegőautomaták. Óránként be kell dobnod 10 forintot. Igazán jutányos. Az infrastruktúra kiépítése, karbantartása, az üzemelteteés, ellenőrök, vezetőség bérezése el fog vinni olyan 800 milliárd forintot. Nyereség az államnak 76 milliárd, vehet rajta matolcsi még egy kis MOL részvényt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 10:39:33

@atpijkamo: Röhögni fox, Japánban (indexül Jappánban) már régóta vannak olyanok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 10:41:13

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: :))

Ja, de az hozzáadott érték. Én az "alapszolgáltatást" javasoltam fizetőnek. Mint az őrzött parkolóház vs. utcai megállás.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 10:42:55

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Ragasztott? Ha csavarozott, akkor bónusz lobotómia.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.07.31. 10:46:29

@atpijkamo: beépített. agy ki, lámpa be. ezzel egy csomó más gond is megoldható lenne.

Sokorai_Atala 2012.07.31. 10:48:37

@Delfinci: aki buliból jön az taxizzon, a taxis meg lásson sötétben is:)

Manyecska 2012.07.31. 10:51:57

Faszt érdekel úgyse látok!! az éhségtől!
:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.31. 10:52:32

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: Alapjuttatásként.

@atpijkamo: Egyesek szerint a fizetőparkolásban is van hozzáadott érték...

Delfinci 2012.07.31. 10:59:44

@Sokorai_Atala: Taxinak van lámpája, annak nem kell közvilágítás. Amúgy is ismeri a várost, mint a tenyerét, nem?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.07.31. 11:09:03

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nincs mindenhol iparűzési adó, ha jól tudom és a helyi önkormányzat határozza meg a mértékét.

batmann 2012.07.31. 11:09:21

ötletek:

- bliccelők mától kezdve vegyenek jegyet

- a főváros a projekt kiadásokat racionalizálja

- a főváros eredményorientált kontrollingos szakemberekkel tervezze meg a költségvetést, ne találom szerűen

A főváros abból az adókból tartja el magát, amelyeket mi befizetünk a kasszába. Gondoljuk át...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 11:11:11

@batmann: A parkolási díjból fizessék BKV-t, a tömegközlekedés legyen ingyen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 11:12:15

@ColT: ??? A parkolójegy alatt nem fakul a kárpit?

zbzbzb 2012.07.31. 11:12:45

budapest gazdálkodási, pénzügyi és közlekedési osztályán az osztályvezetőtől felfelé mindenkit elzavarni a picsába, ugyanúgy a főpolgármester helyetteseket.
a megtakarított pénz elég lesz a világítótestek számának megduplázására.
plusz még jutna a dávidkának is egy ánuszbirizga, de amilyen kis perverz, még élvezné.

batmann 2012.07.31. 11:19:40

@atpijkamo: lehet, hogy közgazdaságtanból fel kellene frissítenem a tudásom, de mégis a kettő között milyen összefüggés van?

Tigriske 2012.07.31. 11:22:45

@batmann: oké, gondoljuk át át, én meg te meg x fizeti be a pénzt abból kapnak fizetést a vízfejek, tehát én meg te meg x a főnök, ők meg az alkalmazottak...

Vagy mégse:|

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 11:26:53

@batmann: Mármint mi kettő között?

A parkolási díj sima lehúzás. Ha már a birka autósok hajlandók kifizetni, akkor már a város javára hasznosítsák.

A BKV jegyeladással, jegyellenőrzéssel kapcsolatos kiadásai egy nagyságrendben vannak a jegybevétellel, el kell törölni az utazási díjakat. Ha ingyenes lesz a BKV, sok autós leteszi a kocsiját és tömegközlekedik. Tisztul a város levegője, gyorsabb lesz a forgalom, ugyanannyi utashoz kevesebb busz kell, hatékonyabb lesz a BKV. Mivel többen utaznak, több busz közlekedik, sűrűbbek lesznek a járatok, még gyorsabb lesz a tömegközlekedés.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 11:29:42

úgy halásztelek magasságában kellene építeni egy bazi nagy gátat vízlépcsővel abból a pénzből ami még vissza lenne a sohanemutazolrajta metró építéséből. az újonnan létrejövő budapest-tavat pedig haszonnal lehetne üzemeltetni, mint az ország legnagyobb horgásztavát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.31. 11:39:31

@Kifordított kacagány: Egyszerűbb. A rosszul teljesítő kormányokat, meg BKV vezéreket bele lehetne fojtani. Egy idő után csak elkezdenének dolgozni... :D

Sokorai_Atala 2012.07.31. 11:43:04

@Delfinci: ja-ja, neki sem kell fény:)

Kifordított kacagány 2012.07.31. 11:46:18

@ColT: mondtam én, hogy bárkit is ki kellene engedni a területről, amint elkezd feltöltődni?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.31. 11:49:27

Nyugi, ezzel a trükkel itt nálunk, Miskolcon is próbálkoztak. Kb. 2-3 hétig botorkáltunk a szürkületben, aztán úgy elsodorta a népharag az intézkedést, mint ahogy (remélem legalább is) Nernia királyát és csatlósait fogjuk 2014-ben. Feltéve, ha addig kihúzzák...

batmann 2012.07.31. 11:53:02

@atpijkamo: ezeket mire alapozod? vannak számaid?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 11:59:58

@batmann: A MÁV feje nyilatkozta, hogy a jegyeladás és ellenőrzés egy nagyságrendben van a jegybevétellel. A MÁV jegyei jóval drágábbak a BKV-énál, így jogos a feltevés, hogy minimum ott is hasonló a helyzet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 12:08:06

@Kifordított kacagány: Nemörülök.

Fel meg az agyvizem, mikor az önkormányzat a parkolási pénzekből pár százalékot kap, a többit elviszi az üzemeltetés. Vagy bármi más hasonló húzzuk-le-a-honpolgárt-kerül-amibe-kerül-csak-egy-kis-zsét-lássunk-belőle. Dugódíj, hatszázezercsilliárd költséggel.

Na, van új poszt, mentem.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 12:13:25

@batmann: Az, hogy Debrecenben ugyanaz a cég üzemelteti a parkolókat, mint amelyik a tömegközlekedést.

azédesanyádazfoglalt 2012.07.31. 12:13:41

Legyen a politikusi fizetés 47000 Ft. Abból meg lehet élni!

Kifordított kacagány 2012.07.31. 12:16:49

@atpijkamo: ezen kár bosszankodni, ha nem ezzel a címszóval, majd másikkal élősködnek tovább. ellenben még egyetlen egyszer sem láttam mozgalmat alakulni azzal a céllal, hogy a parkolóórák rongálásával igyekezzenek olyan szintre emelni a lehúzó cég költségeit, hogy ne érje meg nekik a lehúzás.

ferand1979 2012.07.31. 12:41:13

szilágyiné szalai eleonóra végkielégítését kellene visszaállamosítani. Egyszerű vagyonelkobzással megoldható.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 12:45:41

@Kifordított kacagány: Még jó rég haver felhúzta magát, és mézet nyomott a szomszédos utcákban az órákba. Én nem tapsoltam neki.

ferand1979 2012.07.31. 12:47:07

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Eszembe jutnak azok a 80-as évek, amikor az állambácsi a falunkban úgy spórolt, hogy csak minden második házban volt világítás (eleve úgy voltak bekötve az oszlopokhoz). A másik megoldás, az utca egyik felénél volt csak áram.
A közvilágítás pedig úgy, hogy mindenki aki szerette volna az utcafrontját belátni, tett kinti lámpát a háza elé. Közel 2000-s lélekszámú faluban csak 3-4 utcai közlámpa volt. (ezeket is sorra kilőtték, mert a gyenge áram ingadozása miatt, villogtak, ingadozó fényt bocsájtottak ki.. És ezzel zavarták a TV-ket)

Llew 2012.07.31. 12:51:28

Kocsival, vagy bringával kell járni azon van lámpa. Esetleg lehet taxizni a számlát meg Dávidnak elküldeni.
Alkonyatra meg amúgy is haza kell érni, mert jönnek a vámpírok, igaz manapság a vámpírok meg világítanak, szóval kint is lehet maradni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 12:55:45

@Kifordított kacagány: A parkolóautomatákba PUR-habot fújókkal kifizettetik a javítás költségeit.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 13:02:40

@ferand1979: Az én szülőfalumban is minden második oszlopon volt egy-egy sima százas égő. Egy soha nem világított. A szerelők már unták és tudták, hogy már megint kitekerte valaki egy kicsit. Azt viszont ők nem tudták, hogy a "hetvenkedő" Lajos bácsi korán elalvó nejétől arra, a virágos kiskerten át szokott volt átsurranni a szomszédban lakó, szintén hatvan fölötti özvegyasszonyhoz, ezért amikor betekerték a szerelők, felmászott a villanyoszlopra és kilazította az égőt.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 13:29:50

@atpijkamo: én purhab és pillanatragasztó megoldásokon törtem a fejem, de aztán megszűnt a fizetős parkolás errefelé, így okafogyottá vált a dolog.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ha megfogják és rá tudják bizonyítani. igen tudom, hogy egy csomó már kamerás.
amúgy meg nem kell szemérmesnek lenni. a franciák felborogatták és felgyújtották a kamionokat amik húst szállítottak az országukba, mert az érdekeiket védték és ez még belefért a demokratikus keretekbe.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 13:39:16

@Kifordított kacagány: A franciáktól ne mi tanuljuk már demokráciát, meg toleranciát! Mondjuk érdekvédelmi hatékonyságot lehetne... Lásd: amikor a "hírek" miatt a szemét lehúzó cégük már nem fizette ki az utalványok ellenértékét, még majdnem hadat üzent nekünk az azóta megbukott Szarközi.

SZDSZPistike 2012.07.31. 13:49:15

Budaörsön is ugyanez megy.

Havonta milliókat költenek virág locsolásra felvett munkaerő kifizetésére, de időben felkapcsolt villany világításra már nem futja.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 13:53:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: nemzetközileg elfogadott a demokráciájuk minden faszságukkal együtt is. a mienk sosem volt az.
érdekvédelmi hatékonyságot meg inkább kellene tanulni, mint azon erőlködni, hogy bebizonyítsuk, hogy mi most majd aztán szép szóval megvalósítjuk az álomdemokráciát törvényes kereteinken belül, mert az meg eleve halott ötlet.
a francia egy faszkalap nemzet, de nekünk is fasznak kellene lennünk, hogy lassan ne dögöljünk éhen és ne haljunk ki.

Manyecska 2012.07.31. 14:00:24

Ez valami fertőzős kórság lehet mert itt meg villanyt cseréltek, most kifejezetten kápolna-fílingje van a lépcsőháznak:D :(

tregard 2012.07.31. 14:07:35

ezt régebben Kecskeméten is megjátszották (lehet, hogy még most is, de este már régen jártunk ott). autóval nagyon ijesztő. vaksötét volt, a gyalogosokat és bicikliseket egyáltalán nem lehetett látni, csak akkor, ha már nagyon közel voltak, örömmámorban úsztunk, hogy baleset nélkül kiértünk. és ha a nem megfelelő látási viszonyok miatt elütünk egy gyalogost???

Manyecska 2012.07.31. 14:09:03

@Manyecska: bisztos valami "világítás-optimalizálás" nevű tendert írtak ki..

Manyecska 2012.07.31. 14:12:26

Jesszus, most olvastam/néztem a posztot, ezek tényleg ezen spórolnak???????

Kifordított kacagány 2012.07.31. 14:13:41

@tregard: lassabban mész és ha lehet refivel. a ködlámpa is segíthet a gyalogoslábak észlelésében. nehogy már közlekedhetetlenné váljon egy város attól, hogy elmegy a közvilágítás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 14:15:02

@Kifordított kacagány: Übernáci bagázs az egész, ahol a cigányok az országon belül csak útlevéllel közlekedhetnek, ahol csak franciául beszélhetnek az állampolgárok (annyira, hogy a breton nyelvet már ki is irtották, és rövidesen a korzikaiak saját nyelvét is ki fogják teljesen irtani). Most kicsit nyivákolnak, mert a volt gyarmataikról betelepített félrabszolgáik nem akarnak dolgozni, és egyike azoknak az országoknak (mindegyik náci és/vagy apartheid rezsim), amelyik tényleg bármikor képes lelkiismeret-furdalás nélkül atombombát bevetni. Állami*-félállami vállalataik "privatizáltak" hazánkban is monopolhelyzetű közműcégeket, államilag garantált hozammal, és szexuálisan viszonyultak a fejlesztéshez. Kicsit sem frusztrálta őket, hogy a '60-as években levert villanykarók sorra törtek el a "rendkívüli" 10 centis hótól. Nemcsak nálunk,. Romániában is ezt csinálják. Ahol francia a vízszolgáltató, ott vagy nincs víz, vagy ihatatlan. Sokkal jobb lesz mindenkinek, ha a feketelábúak átveszik a hatalmat és kikiáltják az iszlám köztársaságot. A muszlimok ui. legalább engedik működni a keresztény egyházakat, intézményeket, szemben az antikrisztiánus franciákkal.

Manyecska 2012.07.31. 14:16:14

Mit ne mondjak fasza közvilágítás lehet, ez mondjuk a nyóckerben elég veszélyes, nem??

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 14:17:17

@tregard: Kolléganőék most jöttek arra haza. Éjjel nem volt közvilágítás. Gondolom, aki ott élni akar és gyalog jár, az viharlámpát fog, kukásmellényt vesz fel és villogó kínai cipőt.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 14:20:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: háát, az első mondatoddal egyetértek és itt is bevezetném:)
a muszlimok is csak addig engedik működni a keresztény egyházakat, amíg nem nől a fejükre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 14:29:52

@Kifordított kacagány: Szíriában a '70-es évekig még a zsidó egyház is működött, nem is kicsit, ugyanis a világon ott, Damaszkuszban volt a legősibb, folyamatosan működő zsinagóga. Igen, az, ahova a Pali is igyekezett auditálni. Továbbá az ottani keresztény közösségekben beszélik Jézus Krisztus és az apostolok nyelvét, az arámot, és nem egy olyan egyházközségük, közösségük van, amelyik azért nem érheti meg a 2000 éves fennállását, mert most (vajon kik?) szétcseszik az egész országot, és Libanonhoz (amit egykor a Közel-Kelet Svájcának hívtak) hasonló állandó polgárháborús-drogtermelő övezetet csinálnak belőle. Nagyrészt azért, hogy átszállhassanak felette azok a repülőgépek, amelyek le fogják bombázni Irán energetikai létesítményeit.
Visszatérve az ott élő zsidóságra: akkor veszítették el a jogaikat, amikor az egyik (nem emlékszem már melyik) honvédő háborújuk során kiderült, hogy nem mellesleg zsidó hadseregparancsnokuk (ennyit az arab/muszlim nacionalizmusról, intoleranciáról) Izrael állam ügynökeként küldte vágóhídra a szír katonákat.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.07.31. 14:33:11

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Kicsit egyoldalú a leírásod. A franciák keresztényellenességét (noha nem tudom, miben nyilvánul meg) látatlanban elcserélném az Orbán-rezsim szemforgató klerikális nyomulásával.

tregard 2012.07.31. 14:49:57

@Kifordított kacagány: természetesen lassan mentünk, de ez nem az országút, gyalogosok, biciklisek, autók jobbról-balról, elölről hátulról, többsávos utak, mindezt nagyon nehéz érzékelni tök sötétben. egyébként a közvilágítás nem elment, hanem gondolom spórolás miatt nem kapcsolták fel. nálunk is rendszeresen még sötétben lekapcsolják hajnalban (vagyis még nem is hajnal, mert akkor már világosodna) a közvilágítást, valószínűleg ezek nem egyedi esetek.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 14:54:14

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: látod, csak mi vagyunk ilyen birkák, akik minden határon túl tűrnek.

ahova zsidó ember beteszi a lábát, ott viszály és rombolás jön, ez nem újság. majd egyszer elmesélem mi a véleményem az exodusról

batmann 2012.07.31. 14:54:35

@atpijkamo: én számokra alapoznék és nem feltételezésre

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 15:06:34

@batmann: Miért lenne az? Viszont új buszok, új trolik vannak, a villamosok nagy része is új, a régieket csak akkor veszik elő, ha valaki nosztalgia-járatot rendel, vagy jönnek a pesti futballhuligánok.

@agresszív kismalac: Te igen, mert bizonyára ateista vallású vagy. Vagy még az sem.

@Kifordított kacagány: Ezzel nem értek egyet. Olyan 2,5 ezer évig pl. Damaszkuszban sem volt velük gond, államformától, államvallástól, rezsimtől függetlenül, csak úgy látszik megirigyelték az európai származású hitsorsosaik kárpótlását.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 15:07:54

@batmann: Érv??? Az nem érv volt, olvass vissza!

Kifordított kacagány 2012.07.31. 15:13:30

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: bármilyen más nemzet szülötte képes beilleszkedni és megfelelni az adott társadalmi normáknak. akár csoportosan is.
ők nem. elkülönülnek és idővel ennek viszonzásaként előjogokat akarnak. rajtuk kívül még egy népet ismerek amelyik ilyen.
a viszály pedig nagyrészt pont annak köszönhető, hogy képtelenek a beilleszkedésre.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 15:24:10

@Kifordított kacagány: "bármilyen más nemzet szülötte képes beilleszkedni és megfelelni az adott társadalmi normáknak. akár csoportosan is.
ők nem."

Öööö... Most az arabokról vagy a cigányokról beszélsz?

Dögöljön meg a blogmoci lehetőleg máma még.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 15:29:59

@Kifordított kacagány: Nem értek egyet.
- Közülük is sokan képesek beilleszkedni, asszimilálódni, a legképtelenebb helyzetekhez és csoportokhoz is. Nincs olyan mozgalom, társadalmi változás, amelynek az indításában ne vállalnának közülük részt, és nincs olyan ideológia, amelyik ne büszkélkedne fejlődése során dísz-zsidókkal.

- Pont Szíria az, ahol évezredeken keresztül működött az elkülönülés, még a keresztényeké is (a sertéshús és az alkoholos italok fogyasztása ha nem is kultikus, de integráns része ünnepek alkalmából az életüknek).

- Több népcsoport zárja ki magát a többségi társadalomból, vagy zárja magát rezervátumokba, gettókba. Mondjuk nagy különbség, hogy ezek többsége nem invazív, hanem invázió áldozata. De az invazív csoportok sem ritkák, gondoljunk csak a nyugati városok kínai-, arab- és török negyedeire, utcáira.
- A beilleszkedésre való képtelenség nem genetikai, hanem kulturális gyökerű. Vannak olyan népcsoportok, amelyek egyszerűen nemhogy magasabbrendűnek tartják magukat, hanem a többi embert nem is tartják embernek, tehát megölhetők, kifoszthatók vagyunk a számukra. Bővebben lásd "látszatfaj-képzés" címszó alatt pl. Konrad Lorenznél.

elwood 2012.07.31. 15:30:07

kirúgnék 10 korrupt önkormányzati vezetőt

- Hogy választanék ki 10 korrupt vezetőt ?
- Találomra !

Kifordított kacagány 2012.07.31. 15:35:18

@atpijkamo: most épp a zsidókról, hogy jönnek ide az arabok?

Kifordított kacagány 2012.07.31. 16:00:47

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: a zsidók történelme során többször előfordult viszálykodás, mind más népcsoportokkal, mind maguk között. ha pedig egy nép viszálykodó, akkor az nem feltétlen írható kizárólag a kulturális viszonyaik számlájára. ráadásul a kultúra az évszázadok alatt már többször megváltozhatott volna, de ezek szerint nem nagyon hajlandóak erre a változásra. pedig még nekünk is sikerült beilleszkedni az európai keresztény kultúrába, igaz ehhez jelentős mértékben fel kellett adni identitásunkat.
mutass nekem még egy népet amelyik évszázadokon keresztül képtelen a beilleszkedésre.
természetesen kompromisszumra hajlandóak és számosan vannak köztük olyanok is akik végül beilleszkedtek, de összességükben maradtak olyanok amilyenek voltak.
a kínai negyedeket és hasonlókat ne keverjük ide. más dolog az amikor a "frissen" betelepülők keresik egymás társaságát, támogatását, meg megint más az amikor egy ilyen népcsoport külön elbírálást igényel, külön elbírálásra van szüksége és korokat képes "végigszenvedni", csak azért, hogy ne kelljen vegyülnie.
az eredményeiket nem vitattam, minden nemzet hozzá teszi a magáét az emberiség kulturális örökségéhez. azt állítani, hogy ők nem, az ostobaság lenne. mint ahogy az is, hogy mint egyedet bélyegezzük meg őket így vagy úgy. egy egyed be tud illeszkedni, kerülheti a viszálykodást, lehet, okos, buta, szép és jó, a csoport viselkedését, viszont a tulajdonságaik összessége adja.

elwood 2012.07.31. 16:14:08

@Kifordított kacagány: "mutass nekem még egy népet amelyik évszázadokon keresztül képtelen a beilleszkedésre. "

jártál már borsodban ?

Kifordított kacagány 2012.07.31. 16:17:41

@elwood: fentebb említettem, hogy "rajtuk kívül még egy népet ismerek amelyik ilyen".

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 16:17:42

@Kifordított kacagány: Az arabok és a cigányok jutnak hirtelen eszembe, mint azok, akik nem hajlandók beilleszkedi a befogadó társadalomba. Biztos lehet még sok példát mondani. Ja, a zsidók se, persze.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.07.31. 16:20:38

Esztergom reloaded. Igaz, ott politikai nyomásgyakorlás volt a cél. De nem is ölhetik meg az embert olyan könnyen, mint Nagyfaluban.

elwood 2012.07.31. 16:24:06

@Kifordított kacagány: ha messzebb mennél a világban akkor rájönnél, hogy más népek is vannak

itthon kevéssé érzékeled, hogy a tuszik és a hutuk közül ki nem illeszkedett be hova. ezért általánosnak vélsz olyan tapasztalatot amit egy szűk területen gyűjtöttél.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 16:35:53

@atpijkamo: tévedsz, a muzulmánok hajlandóak beilleszkedni, persze pár szélsőséges esettől eltekintve. a többségük pont azért is megy oda, hogy beilleszkedjen. természetesen a vallási különbségek soha nem könnyítik meg a beilleszkedést, így az ilyesmi nem mindig megy könnyen, de majd gyakorolják.
a cigányságnak meg még gyúrni kell vagy ezer évet, hogy olyanok legyenek mint a zsidók.

Kifordított kacagány 2012.07.31. 16:38:55

@elwood: azért az nem szűk terület, hogy a zsidók az egész világon csak a feszültség forrásai, mint ahogy a cigányok is. igaz, számos nép nem szaladgál szanaszét a világban, így róluk nem mondhatja el senki ugyanezt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 16:55:36

@Kifordított kacagány: "a muzulmánok hajlandóak beilleszkedni"

Aha, értem. Akkor csak én vízionálom a kendőviselést. Meg az előre elrendezett házasságot. Meg a lányának a legyilkolásást, mert fehér pasival jár. Javíthatatlan vagyok.

Zirowe 2012.07.31. 17:16:54

Ennek a surmo sporolasnak ellentmond, hogy 1 honappal ezelott nappal is ment a vilagitas maxon, teljesen ertelmetlenul.

Sok idiota "donteshozo".

batmann 2012.07.31. 17:19:53

@atpijkamo: bocs lemaradt a " "...

szóval nem nekem kell, inkább annak aki felvetette az ötletet, de nincsenek mögötte számok

"...jogos a feltevés, hogy minimum ott is hasonló a helyzet"

ott is? ez miért olyan biztos?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 17:22:49

@batmann: "ott is? ez miért olyan biztos?"

Valószínűleg biztos. :))

A tipikus vonatjegy pár ezer forint. Ugyanez a BKV-nál száz forintos nagységrend. Mondjuk egy nagyságrenddel hatékonyabb a MÁV jegyeladás.

batmann 2012.07.31. 17:25:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: újak a buszok? talán a parkolási díjak miatt?

batmann 2012.07.31. 17:27:02

@atpijkamo: de más is a kiadási oldala a MÁV-nak, szóval én előbb megnézném a BKV beszámolóját

ettől még én sem tartom hatékonynak a működésüket, de a "legyen ingyenes" az nekem nagyon populista

Pdudas 2012.07.31. 19:30:03

Majd szednek vilagitasi dijat az este az utcan tartozkodoktol :)

Manyecska 2012.07.31. 20:50:26

@Pdudas: szerintem a népszaporulatot kívánják így serkenteni:))! Mint a nagy New York-i áramszünetnél...amikor utána kilenc hónappal hirtelen megugrott a születésszám! :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 21:15:18

@elwood: Rakacán 1946-ban már volt nyugdíjas cigány. Ne ő szaporodott annyira, hogy a lakosság 96-98%-át ők* adják.

@Kifordított kacagány: Hát, magyarok, lengyelek, kínaiak, arabok, olaszok is élnek szinte mindenhol, aztán mégsem abból élnek, hogy üldözik őket, és nem is főleg abból, hogy bűnöznek...
_______________________
Nem a nyugdíjasok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 21:16:42

@atpijkamo: A kendőviselés még mindig szimpatikusabb nekem, mint a végbélvillantó nadrág divatja. Meg a csüngős hasú pólós ribancoké.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.07.31. 21:17:49

@batmann: Nem, nem abból, de van összefüggés. T.i. van gazdája a városi infrastruktúrának.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.31. 21:19:22

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nekem is. Mégis nem zavar annyira, mertkonform a többséggel, a kendő meg a különállást szimbolizálja.

batmann 2012.07.31. 21:57:36

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Értem, persze lehet, hogy hitelből telik mindenre. Debrecen tényleg szép, de eladósodott. Szóval a lényeg, hogy csak pénzből lehet fenntartani a dolgokat. Ahhoz bevétel kell. Az "ingyen ebéd" meg nem működik. Ez van.

Xezs 2012.07.31. 22:09:43

Ez a poszt mi a fosról szól? Kiment az áram, na és? Gondolom pár perc múlva visszajött. Lapozzunk.

Xezs 2012.07.31. 22:13:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nácik a faszt, legalábbis régen nem voltak azok.

Pont hogy a ló túlsó oldalára estek és mindenféle rosszarcú szakadék szart beengedtek, holott jól meg kellett volna verni őket a határon.

Most már lehet hogy náculnak, persze, mert rájöttek hogy ingyenélő szemetet engedtek be az országukba, akik csak arra képesek, hogy felgyújtogassanak mindent, meg betörögessenek.

Jól teszik, ha benáculnak, remélem kihajtják az európai értékrendbe nem való férgeket az országukból.

Kifordított kacagány 2012.08.01. 08:06:37

@atpijkamo: az, hogy otthon mit csinálnak, az ő dolguk. miért kellene mindenkinek mindenhol a te értékrendedet elfogadni? azok akik eljönnek hozzád, azok viszont képesek a beilleszkedésre. persze van néhány hülye, amelyik úgy gondolja, hogy majd jól viszi magával a teljes kultúráját, de ezeknek a száma elenyésző és a nagy többség esetében a kulturális különbség néhány generáció alatt eltűnik.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: na ezaz

@Xezs: régen is azok voltak. a franciák mindig is önteltek voltak. nem túl szimpatikus népség, de ők csinálják jól, igazán példát vehetnénk róluk némely tekintetben.

Don Quixote de la Ferko 2012.08.01. 08:15:31

A probléma nem a közvilágítás hiánya, hanem az a sok mongoloid idióta baromarcú seggfej, amelyik ennek örömére ködlámpával közlekedik a városban.

anarch 2012.08.01. 10:29:36

Szerintem rejtőzködni akarnak. Lézerblokkoló már van, tehát a radartól védve vannak, csak kellett már csinálni valamit azzal a fránya műholddal.

Mondjuk nappal az ellen nem véd...

Don Quixote de la Ferko 2012.08.01. 15:56:27

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Aki tiszta időben menet közben csak ködlámpával lát, az ne vezessen.

Csak jelzem, tudok róla, ezért írtam ködlámpát. Tudod, amit a ködben szokás használni.
Elöl fehér, hátul piros. Ködlámpa, és ködzáró.

lutria 2012.08.01. 18:27:56

Én arra várok hogy mit fog mondani a vezetőség ha történik néhány kisebb-nagyobb közlekedési baleset a "szűkületi zónában",vagy csak egy nénike egyszerűen egy kivilágítatlan gödörbe lép és eltöri egy két csontját...

lutria 2012.08.01. 19:03:01

Egyébként mifelénk pár hete a jelzőlámpákat is takarékosra(sárgára)állítják éjszaka-ami a '80-as években történt utoljára.
Már meg is történt az első karambol emiatt-hajnali 3-kor...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.02. 22:13:07

@Delfinci: Nem találtál fel újdonságot. Amit leírtál létező dolog, csak kedves fővárosunk nem él vele.

Létezik olyan, hogy fél éjszakás világítás, ebben az esetben éjfélkor lenyomják a villanyt, és csak másnap este kapcsolják be újra. Ilyet Szlovákiában láttam kisebb falvakban.

A másik verzió az általad is írt 50%-ra csökkentett fényáram, ami szintén fél éjszakás (ha teljes üzemidős lenne, akkor már nem csökkentett lenne, hiszen nincs amihez képest csökkentett legyen)

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2012.08.02. 22:15:08

Én mondjuk hozzá vagyok szokva a félhomályhoz, mert Budakeszin lakom, és itt mindig is csak alapszolgáltatás volt azon a részén ahol én lakom. A belsőbb részein emelt szintű szolgáltatás van Bp-hez hasonlóan.
süti beállítások módosítása