Mint arról már bizonyára mindenki értesült, a mobilszolgáltatók sajátos módon értelmezték a józan ésszel kivitelezhetetlen telefonadót. Jakab Andor azt is megírta már, hogy ezzel a trükkel az adót is leáfázták, Ági a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél érdeklődött, hogyisvanez, hogy pl. a Vodafone-nál a le nem beszélt percek leadóztatásán túl kell fizetni, de nem méltatták válaszra:
Közel 2 hónapja próbálom elérni, hogy foglalkozzon végre valaki azzal, hogy a VODAFONE milyen aljas módon veri át a fogyasztókat a 2 Ft-os adó áthárításával kapcsolatban. Ehhez még járul egy katasztrofálisan hozzá nem értő Fogyasztóvédelmes ügyintéző. Bocs, már csak bennetek bízom!
Beadvány a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, 2012. június 29.
Kérem, szíveskedjenek megvizsgálni, hogy a Vodafone 2012. június 28-án aktuális honlapján részletezett, a 2012 július 1-jétől bevezetésre kerülő „távközlési adó” áthárítás fogyasztóvédelmi szempontbon jogellenes-e! A Vodafone a jelzett honlapon az alábbiakban informálja az előfizetőit, illetve a mai napon a Vodafone információs szolgálata, valamint az ügyintézők is mind az alábbiakat erősítik meg:A Vodafone Magyarország Zrt. ezúton értesíti üzleti illetve flotta tarifacsomaggal rendelkező Előfizetőit a korábbi évekhez képest jelentősen magasabb adóteher miatti díjmódosításról:
A Kormány által meghatározott adó maximális mértéke bruttó 889 Ft (nettó 700 Ft) flotta tarifákkal rendelkező előfizetések esetében illetve bruttó 3175 (nettó 2 500 Ft) Ft üzleti előfizetések esetében, amiből a Vodafone jelentős kedvezményt nyújt. Így a „Kiegészítő havi előfizetési díj" - amely minden, bármely típusú SIM kártyára fizetendő tétel, nem lebeszélhető és nem leforgalmazható - 2012. július 1-jei hatállyal az alábbiak szerint alakul:
• Kisvállalati ügyfeleknél bruttó 1 250 Ft/hó/SIM kártya (nettó 984,25 Ft) Vállalkozói Fix és Vállalkozói Osztható tarifák esetében 2 éves hűséggel, egyéb tarifáknál bruttó 1 587,5 Ft (nettó 1 250 Ft).
• Flotta tarifacsomaggal rendelkező ügyfél esetén bruttó 490 Ft/hó/SIM kártya (nettó 385,83 Ft).A fentiekhez képest a mai napon érvényben lévő kormányrendelet szerint:
Az Országgyűlés május közepén határozott a hívásonként és megkezdett percenként kétforintos telefonadó bevezetéséről; a július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatóknak minden elküldött üzenet - SMS és MMS - után is. Magánszemélyeknél havonta az első tíz perc megkezdett beszélgetés adómentes. Az adó összege 2012-ben havonta magánszemélyek után legfeljebb négyszáz, a cégeknél ezernégyszáz forint lehet, 2013-tól pedig hétszáz, illetve kétezer-ötszáz forint a maximum. "Eszerint az adó mértéke magánszemélyek esetében hívószámonként havi 400 forintban, míg az egyéb hívószámok esetében hívószámonként havi 1400 forintban került maximálásra. Az eredeti törvényszöveg szerinti adómaximumok - magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében hívószámonként havi 700 forint, egyéb hívószámok esetében hívószámonként havi 2500 forint - 2013-tól kerülnek alkalmazásra. A vezetékes és mobil hangszolgáltatás esetében percenként 2 forintos, valamint SMS-enként és MMS-enként 2 forintos adómértékek nem változtak.",
Az alábbi 2 szempont szerint kérném megvizsgálni az ügyet:
1. Értelmezésem szerint a törvény által 2012 évben adómaximumként meghatározott összeget meghaladja a Vodafone által átalányként valamennyi előfizetőjének felszámolt összeg!2. Egy példán kiszámolva: kisvállalkozásnak választható Vállalkozói Osztható csomaggal rendelkezem, 5 db SIM kártyával 15.200 Ft havi átalány csomaggal, ami 19 Ft-os percdíjjal 800 percet tartalmaz, és amit abban az esetben is ki kell fizetni, ha azt az 5 db telefon ezt nem használja fel. Ez nem is szokott megtörténni, 50-100 perc havonta nem kerül lebeszélésre. Ha azt vesszük, hogy a csomag alapján a 800 perc mindenképpen felhasználásra kerül, akkor ennek a 800 percnek az adója 2 Ft-tal számolva nettó 1.600 Ft lenne havonta. Ehhez képes a Vodafone átalányként felszámol SIM kártyánként bruttó 1.250 Ft-ot, (egyébként ez is félrevezetés, mert megjött a számla, és 1.270 Ft-ot számol!) mi az 5 db. SIM esetében összesen 3000 perc adója, azaz 6.350 Ft. Tehát a bruttó 15.200 Ft-os csomagom az adó miatt 21.550 Ft-ra növekszik, ami 42%-os emelkedés!
3. Tehát nemhogy a valódi, de még a szerződött (le nem beszélt perceket is tartalmazó) FOGYASZTÁS alapján is túlszámlázzák, és fizettetik meg velem az adót! Ez véleményem szerint több szempontból is kritikán aluli!
a. A törvény nem azt mondja ki, hogy a szolgáltató az adómaximumot bármilyen körülmény esetén felszámolhatja!
b. Mivel ez nem a fogyasztó, hanem a szolgáltató adója, amit természetesen a legnagyobb pofával áthárít, vajon a Vodafone az Államnak a ténylegesen lebeszélt perceim után fizeti meg a 2 Ft-ot? Ugyanis ha igen, akkor a kisvállalkozói csomagokon az adó ellenére jelentős nyereségre is szert tesz a szolgáltató!
c. 2012-ben nem azok az összegek az adómaximumok, amit a Vodafone állít, és a mellékelt számla utolsóoldalán magyaráz!
d. Ha ez fogyasztási adó, akkor miért nincs köszönő viszonyban sem a tényleges fogyasztással! Mellékelve az Excel táblázat a konkrét július havi fogyasztási adatokkal és számításokkal!
e. Felhívnám a figyelmet arra is, hogy az adó áthárításának mértéke a Vodafone-nál attól függ, hogy a t. előfizető rendelkezik-e 2 éves húséggel, vagy sem! Tehát, ha lekötelezed magad 2 évre, akkor csak 1.270/ SIM az adód, ha nem, akkor 1.587.5/ SIM az áthárított adó! A VODA az Állam által a SZOLGÁLTATÓKRA kirótt egyértelmű adóterhet kénye-kedve szerint csűri-csavarja, és emeli pofátlan mértékre!
Bízom benne, hogy a Tisztelt Fogyasztóvédelmi Hatóság utána néz a Vodafone adóáthárítási politikájának, és ennek változtatása érdekében megteszi a kellő intézkedéseket!
Ui: Bíztam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségben, de ahogy Brumi mondja Bodó Béla örök érvényű meséjében: tettem, de bár ne tettem volna!
• Ügyfélkapun történt beadványomra 1 hónapig nem érkezett válasz, még visszaigazolás sem, így törlődött a táramból!
• Telefoni reklamációmra megtalálták a beadványt, majd közölte az ügyintéző, hogy ő válaszolt, a választ elküldte levélben! (Vajon miért nem az Ügyfélkapura küldte, az nem hivatalos?) Azt is közölte, hogy ÉN rosszul adtam meg a címet, ezért nem kaptam meg! ???? Könyörgöm, én nem írtam semmi címet, hiszen az Ügyfélkapumon keresztül adtam be! Ott pedig az alapadatoknál helyesen van meg 1000 éve a címem! Valaki kigépelte (??????) és rosszul írta át! Na, ez sem az én saram!
• Ezután vagy 1 órás telefoni győzködés következett, mivel képtelen volt a fentieket értelmezni az ügyintéző! Közölte, hogy beadványom nem a Fogyasztóvédelemre tartozik! Tanácsolta, hogy, a számla reklamációmmal menjek a NAV-hoz! Ezután hosszas újbóli 30 perc magyarázatot követően a Gazdasági Versenyhivatalhoz irányított volna! Atya ég, - gondoltam, jobb, ha bemegyek, viszek táblázatokat, és megpróbálom elmagyarázni az illetőnek, hátha személyesen inkább megérti ennek az igazán bonyolult dolognak a lényegét.
• Így hát kinéztem a Fogyasztóvédelmi honlapról az ügyfélfogadási időpontokat és a helyszínt. Meg is érkeztem a megjelölt időintervallumban, ami a hétfői napon 9 -16 óráig szerepelt, mint fogadóképes ügyfélszolgálat! Igen ám, de minden kihalt volt 13 óra 4 perckor, mire egy portásnak látszó egyén megmutatott egy nyomtatott tacepaót, ami „bugyiban” feltűzve sárgult már jó ideje az ügyfélszolgálati ajtón, az alábbi felirattal:
„ TECHNIKAI SZÜNET minden nap 13 – 14 óráig!
De kérem szépen, ha nem az van kiírva a honlapon, hogy ügyfélfogadás 9 – 13, illetve 14 – 16 óráig, akkor nem zárhatnak be! És miért van minden nap 13 és 14 óra között „technikai szünet”? Talán nincs áram, minden nap ugyan abban az időben, vagy csőtörés, vagy földrengés-bombatámadás, vagy sztrájkolnak a számítógépek?
• Így hát mérgelődve sétáltam 1 órát, mire 2-re visszamentem már voltak 3-an előttem! Sebaj, sorra kerültem. Unott arcú és hangú, valószínűleg alulfizetett mogorva közalkalmazott nő ül egy hónaljig érő magas pult mögött. Én meg odaállok, könyökömtől fölfelé látszom csupán, és eben a kiszolgáltatott pózban „kérelemmel” jönnék, kérek, alázatosan esedezem, hogy figyeljenek rám az állam és a hatóság, mert mondanivaló, és bejelenteni valóm volna, ha nem tetszene haragudni…….stb. filing! Foga között szűrve 2 szót kiköp felém, a magas pult fedezékében nyomogatja a gépet, majd lehívja azt az ügyintézőt, aki eddig sem értette, mit is akarok valójában!Fél óráig magyarázom a táblázatokat, számlákat, kimásolt Törvényt, és a Voda honlapját. Bólogat, majd hozzáteszi, hogy ő a Telenor-nál van, ott szerinte nem ilyen az adóáthárítás. Ez megnyugtat, igazán. Majd közli, hogy most már elhiszi, hogy ez az ügy talán mégis a Fogyasztóvédelemre tartozik, és továbbítani fogja a felettesének. DE JÓ!
Hát most itt tartunk! Fizetek mint a katonatiszt a Vodafone-nak, miközben azon gondolkodom, hogy a Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos fogyasztói kifogásaimat, a „technikai szünetnek” álcázott nem publikus, valószínűleg a munkaidőt nem növelő ebédidőről, az ügyintézők hozzá nem értéséről, az alárendelt, ’70-es évek stílusát idéző ügyfélfogadásról vajon hol lehet bejelentést tenni?
Ágnes
VODAFONE által becsapott állampolgár
jackyll 2012.08.06. 14:39:34
svgh1 2012.08.06. 14:39:42
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 14:40:28
Az nem bassza a csőrit, hogy a benzin adóján is van ÁFA? És az egészet nem az utak fenntartására, autópályák építésére költik?
eMJe 2012.08.06. 14:40:57
vodkafon meg állammal együtt be...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 14:41:37
elwood 2012.08.06. 14:44:03
ilyen félázsiai környezetben hamarosan meg fog őrülni
abbahagyni, pénzt befizetni. lehet a közgépnek is egyből.
svgh1 2012.08.06. 14:44:32
Szabadpiac az oké. De ha 5 liter benzint veszek akkor 5 liter után fizetek adót, nem pedig 50 liter után.
Seligsohn 2012.08.06. 14:44:47
A többi társaság sem angyal, de Voda, tapasztatok alapján mondom, akkor se kéne, ha ők fizetnének nekem...
Én is akarok kommentelni 2012.08.06. 14:46:40
Az, hogy a Vodafone abből mekkora mekkora részt utal tovább adó révén az teljesen más tészta.
Ennyi történt azzal az apró módosításnak köszönhetően, hogy az adó alanya most már nem a fogyasztó, hanem a távközlési cég.
Nyugodtan mehetsz mindenhova, de teljesen törvényes amit csináltak. Ha pedig az adót amit befizetnek, azt pedig a ténylegesen lebeszélt percek alapján fizetik be, akkor végképp minden szép kerek és törvényes.
De tessék, megmondta kiflicsücsök Gabika is, hogy amelyik szolgáltató áthárítja a terhet, ott kell hagyni és át kell menni máshova. Irány a Tesco :)
asdf 2012.08.06. 14:47:04
Az persze mas kerdes, hogy milyen mertekben emelnek. En excelbe raktam egy regi szamlankat a hetvegen, a hivasadatok alapjan szamolt telekomado meg majd' masfelszereset kivanja a Telenor bonuszban legombolni rolunk az egyoldalu tarifadmodositasuk utan.
Onnantol kezdve viszont, hogy a telekomadora kotelezett a telkoceg es nem mi, mivel nem behajtjak az adot az allam neveben, hanem tarifat modositanak, __annyival emelnek, amennyivel akarnak__, a telkoceg altal fizetendo ado, valamint az elofizetokre kirott dijmodositasnak az egvilagon semmi koze nincs egymashoz (maximum annyi, hogy nekik a vegen a sokmillio elofizeto alapjan befizetendo adoval megegyezzen, vagy nagyobb legyen a dijemelesbol befolyt osszeg).
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 14:47:10
pantlikaskiralylany 2012.08.06. 14:47:57
A voda külön szemét módon a cégeknek 8 napot adott arra, hogy felmondja az előfizetést kötbér nélkül (úgy, hogy az ÁSZF-jüket kétnaponta módosítják!)... holott a törvény minimum 15 napot ír elő...
nekünk 15 kártyás osztható csomagunk volt, nettó 53000 Ft-os előfizetési díjjal.
Osztottunk, szoroztunk, 5 kártyát visszaadtunk (persze felszámoltak rá 125.000 Ft-ot) majd lementünk a 20.200-as csomagra, ami ugye nem annyi valójában mert 20.200 + 10x500 (kötelezően választható opció)+ 10x 1270 ft (idén, jövőre majd 2500 Ft) ráadásul olyan f..ok voltak, hogy június 20-24 között - az egyébként lebeszélhető csomag, és egymás közötti ingyen beszélgetés mellett felszámították az összes hívást...
úgyhogy jelenleg panaszon van a számlájuk, amin figyel a 125000 kötbér is...
Nem tudom mikor jönnek rá, hogy éves szinten 393600 Ft-ot buktak, + az 5 kártya forgalmát, csak nálunk, és sejthető, hogy sokan megtették, vagy meg fogják tenni, ha letelik a hűségidő.
Nekünk mindenképpen megérte még kötbér mellett is...
Arról nem is beszélve, hogy kis hazánkban a legdrágábbak a percdíjak...
ferand1979 2012.08.06. 14:49:18
elwood 2012.08.06. 14:49:19
asszem mégiscsak a ennek a usernek való ez az ország, hatósági árakra vágyik, gonosz multizik, államtól várja a csodát
echte félázsiai
helianthus 2012.08.06. 14:49:59
csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.08.06. 14:50:30
ferand1979 2012.08.06. 14:50:47
Tigriske 2012.08.06. 14:53:59
Valami fantomcég, állami pénzmosoda lehet...
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.08.06. 14:54:07
Amúgy, igen, szabadpiac. Nem tetszik a Voda politikája, van másik 2 óriás, plusz most már a tecsó és a lidli is mobilkonszern. Nem lehet azt mondani, hogy nincs választási lehetőség.
pantlikaskiralylany 2012.08.06. 14:54:20
nálad a pont, nem adóként tünteti fel, ergo extra hasznot fog belőle húzni, viszont egy éven belül mindenki úgy elhúz hogy öröm lesz nézni.
Azért az is durva, hogy T-mobile meg csöndben volt, aztán szépen ő is emelt, csak nem verte nagydobra.
Telenor is ugyanúgy áthárítja...
Ami durva, hogy nem lehet választani... mi is azért adtuk vissza a kártyákat, mert eddig mindegy volt, hogy vannak, vagy nincsenek, elvégre a tarifacsomag lebeszélhető volt, ennyit lehetett vele maximum használni, így ha kellett, csak elővettük a fiókból.
Persze értem én, hogy az sem lett volna jó, ha az egymás között ingyen beszélgetés (ami egyébként nem az, mert ugye azért is fizetni kell, ráadásul nem mondhatom meg, hogy melyik kártyákkal, hanem az összesre) szóval az ingyen beszélgetésre is fel kellett volna számítania a 2 Ft-ot. Meg az egyéb összevont csomagoknál is macerás, de ez nem az ügyfél problémája menjenek és ne csak az árakkal lobbizzanak, hanem ezzel is...
ferand1979 2012.08.06. 14:56:08
Így az állambácsi már zsebében érezheti a lóvét, a szolgáltatók pedig zöld utat kaptak a teher bezsebeléséhez, így, vagy úgy.. Rejtett, vagy nyílt emelésekkel. Mi ebben a meglepő.
Örüljünk, hogy gazdagíthatjuk a Zállamot. Hogy ebből az adóból majd jó helyen jó tetteket fog véhezvinni ez a jó Zorbán..............
Madarsky 2012.08.06. 14:57:13
hát nem eltanulták azok a sunyi multikok és csinálják visszafele?
ferand1979 2012.08.06. 14:58:16
Szerintem inkább nagyobb a bejövő lé, mint az államnak való adóbefizetés
Sir Dr. Prof. Schmitt Pál 2012.08.06. 14:58:48
ember, tavaly nyugdíj ezer milliárdokat vett el az állambácsi...
na, jaaaaa....
tudtam én h visszasírjuk még a 300 Ft-os vizitdíjat...
most a telefonadód több...
hehehe... vagy inkább sírjak?
dr. Bubó 2012.08.06. 14:58:56
a fides hivatal meg lexarja...
lényeg hogy a közgép pénze időben megérkezzen...
2012.08.06. 14:59:32
De, pont olyan. Ceges flottas csomag, eddig 1400+AFA volt, lebeszelheto 100%-ban. Mostantol +990 HUF nem lebeszelheto, illetve a lebeszelheto percek is megosztva a halozaton beluli es azon kivuli iranyok kozott (eddig ilyen nem volt). Plusz a csoporton beluli ingyenes percek maximalva 500-ra (eddig ez se volt). Erdekesmod a feltoltokartyas percdijak is hirtelen elszalltak, valami 45+ HUF/perc korul vannak, ami egy vicc, olcsobb a roaming, mint a feltoltos hazai hivas...
Tartok tole a T sem fogja szo nelkul hagyni a dolgokat, csuf dolgok ott is jonnek hamarosan.
PITTA 2012.08.06. 15:00:06
dr. Bubó 2012.08.06. 15:00:32
fides mafia...
2 706 292 ikszelte...
köztörvényes bűnszervezet...
2012.08.06. 15:01:20
Manyecska 2012.08.06. 15:02:28
én kihúztam a telefonokat leszarok mindenkit:D
elwood 2012.08.06. 15:02:31
a kapitalista rendszerben gazdaságilag racionális döntéseket hoznak a piaci szereplők
el kell menni egy nem kapitalista országba, és máris nem lesznek az adók nagy pofával áthárítva
(vagy megvárni azt a kis időt amíg itt is teljesen megszűnik)
Skodakék Fábia 2012.08.06. 15:07:25
ferand1979 2012.08.06. 15:07:45
Nézhetjük a politikai kavar miatt a refolyamokat, a különböző adókat, beszélhetünk az üzemanyag adójáról (érdekességképpen mennyire verte a nyálát a Fidesz előző ciklusban, még ellenzékben, hogy csak egy kis akaraterő kellene az államvezetőtől, és egyből csökkenthetnék az üzemanyagok terheit), stb
És még sok hasonlókat látni fogunk
asdf 2012.08.06. 15:07:46
T-nel mar erdeklodtem, annal a csomagnal, ami szoba johet ha szamhordozunk, 7%-os emelest mondott az ugyfelszolgalatos, szeptember es oktober elsejevel emelnek, igy az emeles egyik fele mar kint van kozlemenyben.
ferand1979 2012.08.06. 15:08:58
freedom blogger 2012.08.06. 15:09:20
Mikor érjük meg azt, hogy olyan blogot olvashatunk itt, hogy mennyire jó valami? Szerintem sosem... A sírás mindenre jó, megnyugtat, hogy kicsesztek veled, szegény előfizető... Nekem két Vodas csomagom is van, kaptam papírt, hogy mennyivel lesznek drágábbak a csomagok. Nincs 1000 forint a két elofizetesnel... Máshol is szar lenne! De hát akkor dontsuk meg a kormányt, szavazzunk meg mást, hogy legyen mondjuk minden ingyen nem... Viccesek vagytok, es további hasznos panaszkodast kívánok!!
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.08.06. 15:09:24
2012.08.06. 15:10:06
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 15:11:19
2012.08.06. 15:12:20
neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.08.06. 15:13:40
Lipazzz 2012.08.06. 15:14:50
rez 2012.08.06. 15:15:18
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.06. 15:17:26
( a másik céges)
pantlikaskiralylany 2012.08.06. 15:20:31
1. Senki nem mondta, hogy többi jobb...
Ez a poszt konkrétan a vodáról szól, mert a postíró náluk van, nyilván olyanról ír, amit tapasztalt :-)
Nyilván magán előfizetésed van, vagy valami flottában vagy...
Merthogy cégre 1270 + Áfá-val emeltek, jövőre pedig 2500 Ft + Áfával fognak SIM kártyánként.
Egyébként pedig a törvény előfizetést ír, és mi is ezzel próbáltunk érvelni, hogy előfizetésünk 1 db van, miért is számolnak fel 15x1270 Ft-ot? (egyébként verték a mellüket, hogy nem is számolják fel, csak a felét, aztán felvilágosítottam őket, hogy annyira ne legyenek büszkék, mert az idén a törvényi maximum 1400 Ft, itt elhallgatott a hölgy a vonal túlvégén, gondolom éppen törölték a hangfelvételt :D)
nem mindegy, hogy 2x400 Ft vagy 15x1270 Ft :-) vagy akár 5x1270 Ft...
a hűségidőkkel pedig nem olyan könnyű ugrálni, arról pedig mindegyik tesz, hogy biztos legyen hűségidőd...
Mi konkrétan azért hagytuk ott a T-éket, mert úgy volt megfogalmazva a hűségidő, hogy ha nem mondjuk fel lejárat előtt 60 nappal, akkor automatikusan megújul újabb 2 évre...
na mikor ezzel szembesültünk és fél évvel korábban felmondtam, persze azért konkrétan a napon amikor mentem, hogy most akkor én kérem a papírokat mert szolgáltatót váltok, néztek nagyokat, de letagadni nem tudták :-)
Manyecska 2012.08.06. 15:21:27
freedom blogger 2012.08.06. 15:23:11
Arra szeretnelek megkérni meg, hogy mindenképp oktass ki a nap folyamán majd! ;)
2012.08.06. 15:26:30
az megvan, hogy minden szolgaltatot (az a maradek ketto, hja) ugyanugy, ugyanolyan kontextusban felsoroltunk? ismet kerdem, olvastad a kommenteket?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 15:29:23
Mentők szokásos ünnepi menetrendje:
0. nap - apa faragja a fát, fejsze sérülések, csonkolás
1. nap - gyertyagyújtás, tűzesetek
2. nap - túlevés, túlivás
3. nap - rokonok egymás agyára mennek, fejsze sérülések
fingerbangs 2012.08.06. 15:30:54
köszönöm viktor!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 15:31:53
Ó, hát azt itt a homáron kapsz dögivel. Címlapos a poszt, vonzza az idiótákat.
freedom blogger 2012.08.06. 15:32:48
Egyéves Önkéntes 2012.08.06. 15:37:35
Már alig várom, hogy megalakuljon az állami mobilszolgáltató (Közgép-Telecom), ahol majd korrekten bánnak velem.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 15:39:51
Manyecska 2012.08.06. 15:42:38
kínomban rendet rakok, takarítok, találtam egy szivart, asszem kubai. Ha nem jövök lángralobbant a lakás:D
pantlikaskiralylany 2012.08.06. 15:44:05
Szerintem fogalmad sincs egy cég belső ügyeiről, bocs, hogy ezt írom, de hogy lenne már elszámolható egy magán előfizetés??? Ne keverd a céget az egyéni vállalkozóval, ráadásul így is már az áfa nem teljesen igényelhető vissza "mert feltételezhető, hogy magánbeszélgetésekre is használják"
Tehát én is elismétlem, hogy ez a poszt ugyan a Vodafone-ról szól - és nem, nem az ügyfélszolgálatáról, hanem a telekom adóhoz való hozzáállásáról - valamint igen, valóban a többi sem különb, de a posztíró még mindig vodás, így erről van tapasztalata és ezt írta le :-)
Igen a voda küldött egy sms-t május 30-án, hogy majd június 1-vel kikerül az új ászf, namost, okosan amikor az sms kiment még nem volt elérhető az ászf, ha tudnád mi van egy cégben, tudnád, hogy a hó eleje azoknak, akik esetleg ezzel is foglalkoznak, elég húzos, és voda adott 8 napot a felmondásra, amit elrejtett az egyébként 400 oldalas ászf-ben. Nos én azt kifogásoltam, szóban és írásban is náluk, hogy a törvény minimum 15 napos határidőt ír elő... Ettől függetlenül mi vállaltuk a kötbért mert még akkor is sokkal kevesebb lesz a költségünk, mintha megtartjuk az eredeti előfizetést, és fizetjük a nem használt kártyákra a 750 Ft+ Áfa ingyenes beszéltegést + 1270 Ft + Áfa "kiegészítő előfizetési díjat" persze nem véletlenül van panaszunk írásban, és hangfelvételen, mert ha esetleg a hírközlési felügyelet kötelezi őket, hogy jogtalanul cselekedtek, akkor szépen visszakérem a 125000 Ft kötbért.
tehát igyekszem a megoldás része is lenni :-)
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.06. 15:45:26
Momentán ott tartok, hogy a T-*-ről rengeteg rosszat hallottam, a Telenor/Pannon meg...
Nem képesek a telefonok óráját szinkronban tartani, a sárga csekkre már akkor külön felszámoltak párszáz Ft-ot, mikor csekkadónak még nyoma sem volt, az ügyfélszolgálatuk valami borzalom, szóval nem egész egy hónap után visszamenekültem a vodához.
De ha tényleg kibasznak az ügyfeleikkel a telkom adó kapcsán, akkor sürgősen otthagyom őket.
elwood 2012.08.06. 15:47:37
a TEK például nem csak azt a beszélgetésemet rögzíti amikor őket hívtam, hanem az összes többit is.
a NAVnál olyan előzékenyek, hogy a büntetést egyszerűem leemelik a bankszámlámról, megelőzve az időtrabló adóellenőrzést, bizonyítást.
a közgép-matelcsy-től két csomagot várok igazán,
egy közgép csomagot, ahol a befizetett pénzem közvetlenül, egy a parlament többsége által meghatározott párt számlájára kerül
és az ingyenes csomagot ahol percenként megszakítják a beszélgetést CBA reklámok, valamint a kedves vezető egy-egy frappáns helyzethez illő bölcs mondása
tede 2012.08.06. 15:48:38
Ráadásul, amit most láttam, hogy előre szedi, pedig utólag fizetős ügyfél vagyok és honnan is tudnák, hogy mennyit fogok lebeszélni?
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 15:50:42
Ne bagatelizálj! Kétharmad az kétharmad.
A medve és a farkas elkapja a nyuszikát:
Farkas: - Nyuszika, most leszopsz minket.
Medve: - Aha.
Nyuszika: - Nem!
Farkas: - Sajnálom, nyuszika, kétharmad az kétharmad.
Kivancsi 2012.08.06. 15:54:04
tovabbiakban nem az ex-allampolgar adojabol eloskodnek rajta.
esetleg lehet cifrazni?
eladni mindent, szemelyi lakcim kartya vissza a feladohoz, a hitelre vett autoval meg tovabballni.....
viszlat lehuzo geci banda..
mindenki joljar :):)
Fejétől_bűzlő_hal 2012.08.06. 15:54:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.06. 15:54:13
De amúgy nem hiszem, hogy nagyon fellépnének a Vodka ellen, mert az ÁFA az államnak megy...
A Voda meg kapja be. A T állítólag sokkal kevésbé hárítja át.
Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!
...én meg a céges telóval, leszarom.
Skodakék Fábia 2012.08.06. 15:56:41
pantlikaskiralylany 2012.08.06. 15:57:14
nekünk a júliusi számlában duplán van (hó közben van számlazárásunk) tehát kivették utólag és előre is.
AutosVilli 2012.08.06. 15:58:59
"Ez nem is szokott megtörténni, 50-100 perc havonta nem kerül lebeszélésre. "
honnan tudod,illetve azt tudod -e hogy egymásközött is ingyen beszélgetnek, amit nem számol fel külön a voda,de adót kell utánna fizetni.Szóval baromság a poszt.
A Homár is pöcs,hogy ilyet ki tesz,gondolom fizetett dolog.
Kivancsi 2012.08.06. 16:00:34
juropaban... atlagos mobildij 20-30cent 1perc
van occsobbe is de most az atlagot irtam...
AutosVilli 2012.08.06. 16:00:39
tede 2012.08.06. 16:02:32
előre szedik a pénzt és az én esetemben legalább a dupláját, ha nem többet annak, amit ténylegesen eltelefonálok
nem arról volt szó hogy minden perc beszélgetés után lesz 2 forint percdíj? Ehelyett idevágtak nekem 1 ezrest pluszban, ja és örüljek mert jelentős kedvezményt adtak. Hogy nem mennek el a b#&@>#& -ba , oda
freedom blogger 2012.08.06. 16:05:07
A Vodafone oldalán mindig megtalálható a jelenlegi ÁSZF, és mindig ott van a következő változat is! Tehát már most olvasható, hogy szeptember 1-e a következő módosítás ideje, és a dokumentum is megtalálható itt: www.vodafone.hu/egyeni/common/segithetunk/ugyfelszolgalat/letoltes/aszf/2012_09_01/aszf_12_09_01_1.pdf
Nyilván sok minden amire figyelni kell egy cégvezetőnek... ezek az árak viszont csak év végéig érvényesek, utána megint változni fog! ;) Egyébként az ügyfélszolgálat készségesen áll rendelkezésre mindig! :)
Nekem nem az a bajom, hogy problémája van a blog szerzőjének, hanem az, hogy tök negatív mindenki... mi lenne, ha csinálnánk egy blogot, ahol összeírjuk, hogy mi változott és melyik szolgáltatónál! Nem panaszkodnánk, hanem leírom a tapasztalatom, hogy ennyi volt ennyi lett, nem ajánlom, itt vannak a tények, a másikhoz menjetek, mert az olcsóbb... ilyen világban élünk nyilván, senkinek sem könnyű!
asdf 2012.08.06. 16:05:36
Kivancsi 2012.08.06. 16:05:48
ES?
a magyar bank "ahol meglopnak" azaz a raffi!
mindenfele ertesites, engedely, beleegyezes hianyaba boldogan el is utalja Mo-rol Szlovakiaba az igenyelt zseet... 30juro..
csak lestem ez hogy lehet?
:):)
hat igy a rablok osszejatszanak :):)
AutosVilli 2012.08.06. 16:07:24
tede 2012.08.06. 16:08:23
viszont kell mobil is, de főleg az elérhetőség miatt és mivel keveset használom, ezért méltánytalannak érzem a havi 1 ezres plusz díjat.
Arról volt szó, hogy percalapú lesz és maximum havi 400 forint (+áfa)
ezzel szemben látszik, hogy a k szolgáltató hogyan játszik, egyből a 2013-as díjat vezette be, a 700+ÁFÁt, de ad "jelentős" kedvezményt, amivel kb kijön a 400ft (+ÁFA) és a "jelentős" kedvezményt hipp hopp megszüntetik januárban.
Érted a majom meg benyeli bő nyállal, mert nem lesz díjemelés, "csak" a jelentős kedvezményt veszik el
undorító trükk, már nagybank megcsinálta hasonlót velem,
asdf 2012.08.06. 16:10:11
Az a baj, hogy a mobiltelefonalasi szokasok nem osszevethetoek. Van akit marhara nem izgat, hogy az elso perc masodpercalapubol percalapuva valik, mert pofazik hosszu perceken keresztul, nalunk meg csak ez tobbszaz forint, mert hivassal inditottuk el es allitottuk meg mobilparkolast. Ez eddig megvolt 1 masodperc alatt.. Meg nekem mondjuk az inditott hivasaim minimum fele perc alatti.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.06. 16:10:52
ferand1979 2012.08.06. 16:13:28
előttekaptam sms-t, hogy jobb feltételekkel, több kedvezménnyel tudok élni egy Budaörsi Vodás boltban (nem mellesleg ott kötöttem előzőleg is az előfizetést).
Bementünk, ténylegesen jobb volt a kondició, az előfizetés kevesebb volt, még az adóval emeltként is. Csak egy dolgot a végefelé mondtak el.. Megszűnt a családi kedvezmény, azaz 1000 Ft kártyánkénti kedvezmény.. Így előfizetésileg kb. 4-500 Ft.tal fogok többet fizetni (elvileg, ugyanis még nem jött ki az eslő számla azóta, és azt is tudom, hogy az elsőben kicsit emelt összeg lesz, mivel az adót nemcsak előre fogják kivetni a köv. hó előfizetésére, hanem az utólagost is beszedik majd.
Kíváncsi is vagyok, hogy mennyi az annyi.
De legalább az ellopott telefon SIM kártyájának a cseréjét (ami 7.000Ft) megúsztam ingyér... (ugyanis kidumáltam)
Sőt. Az olcsón adott telefonok közül is éltünk még egy kedvezménynel, évek alatt kigyűlt pontok miatt a 8.000-s teefonkészüléket 2500 Ft körül megkaptuk.
Eddig pozitív volt a tapasztalatunk.
mtibor72 2012.08.06. 16:14:29
szita szita péntek 2012.08.06. 16:15:20
AutosVilli 2012.08.06. 16:16:21
Akkor mit rinyálsz itt utólag,akkor nem tűnt fel,hogy ennyivel több lesz a számlád?mert nekem igen,átszámoltuk,elmentünk hogy bontjuk,és ott az bontásos csoport elengedte a hűségidőre az adót,ennyi,ehez is csak kicsi ész kell.nem pedig utólag rinyálni.
dr. Bubó 2012.08.06. 16:19:10
egy ojan új TEHER amit ha nem tucc vállalni akkor szerződés "over"
@mtibor72: van ojjan bírósági/felszámolós számlázós ügyünk ahol egy lakás szerződésben az összes áfa előfordul...
sorban: 25%, 20%, 25%, 27% ez kb 4-5 éven belül...
viccország
freedom blogger 2012.08.06. 16:21:12
2012.08.06. 16:21:15
'Flottas majom' o b+, az a zsigeri irigyseg, ami frocsog beloled. Az megvan, te zseni, h. a szolgaltato effektiv koltsege tort forintban (ertsd fillerben) merheto percenkent? Ahhoz kepest a 16-18 forint szep nyereseg... A tobbi love elmegy a 'kedvezmenyes' telefonokra, marketingre, felsovezetok yachtjara, stb...
@Skodakék Fábia: vegul is ja, azt' majd csodalkozol, h. a szamlan kulon tetel lesz a telefonalasi dij, ha netan visszahivtak valamiert... ha visszahivnak.
tede 2012.08.06. 16:21:30
egyébként nincs hűségidőm, mert nem vettem drága telefont, úgyhogy bármikor lemondhatom és le is mondom, ha lesz normálisabb előfizetés
hoppá, ezt nem vártad mi? Nem mindenki vesz drága telefont 2 év hűségre, bármennyire is meglepő neked :)
szita szita péntek 2012.08.06. 16:22:02
Bejuska 2012.08.06. 16:22:40
tede 2012.08.06. 16:22:41
remélem örülsz neki
AutosVilli 2012.08.06. 16:25:03
tede 2012.08.06. 16:25:51
AutosVilli 2012.08.06. 16:32:14
mr.louie 2012.08.06. 16:36:05
Barátnőm vodánál +200at fizet, csomagban annyi ingyenesség van, ami elég neki egy hónapra. Nekem is 200-at emelt a T, szintén lakossági csomag. Idegesítő, de nem izgat annyira a dolog. A hűség végén azonnal lemondom, és vissza a jó kis kártyás számra, amin elérni ellehet, de én nem hívok úgysem senkit.
2012.08.06. 16:36:49
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.06. 16:39:10
AutosVilli 2012.08.06. 16:39:11
M_R 2012.08.06. 16:41:04
Ne adj ötleteket Kusza Szemnek...
Zwei (törölt) 2012.08.06. 16:41:12
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.06. 16:42:37
ne most 2012.08.06. 16:48:23
M_R 2012.08.06. 16:48:40
És milyen praktikus lesz hogy az állami mobilcég első 20-25 évének veszteségeit azok is fizethetik akik tényleg csak füstjelekkel kommunikálnak - mert a veszteséget az adókból fedezik majd :)
szita szita péntek 2012.08.06. 16:49:03
2 - Köteles-e ezt benyelni a fogyasztó? (Nem, leléphet.)
3 - Kötelezi-e bármi a szolgáltatót, hogy az új adót miatti kiadásait arányosan ossza el a fogyasztói között? (nem)
4 - Kötelezi-e bármi a szolgáltatót, hogy csak annyival növelje a díját, amennyi az új adóból következik? (nem)
5 - Jogos-e az, hogy a szolgáltató a díjemeléskor az államra mutogat? (Igen, marketing szempontból praktikus.)
6 - Van-e ehhez bármi köze a fogyasztó védelemnek? (nincs)
Szerintem...
szita szita péntek 2012.08.06. 16:51:36
M_R 2012.08.06. 16:53:12
szita szita péntek 2012.08.06. 16:54:26
M_R 2012.08.06. 16:55:46
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 16:57:26
Kivéve, hogy a "fogyasztóvédelem" és a "fogyasztó védelem" nem ugyanazt jelenti.
szita szita péntek 2012.08.06. 16:57:38
Le_Penseur 2012.08.06. 17:00:29
Szerintem is, de én nem írok ilyen sokat! :D
Egyéves Önkéntes 2012.08.06. 17:00:59
Vagy az Unortodox3g csomag, ahol minden hívással a békemenet alapítvány számlájára küldök 240 forint plusz áfát.
Remélem az okmányirodán is lehet majd venni ilyeneket, sorszámtépés után.
szita szita péntek 2012.08.06. 17:04:29
Az mindenesetre biztos, hogy az állam egy olyan területre téved az állami mobilszolgáltatóval, ahol legalábbis nagy kockázatokat vállal. Hibás döntésnek tartom és biztos vagyok benne, hogy nem fogok áttérni arra a szolgáltatásra, még akkor sem, ha az olcsóbb lesz, sőt, még akkor sem, ha tudom a hiányt az én adómból pótolják majd. Egyszerűen nem fér össze az értékrendemmel az, hogy az állam olyan területekre menjen (ráadásul gazdasági kockázatvállalás mellett), ahol nincs szükség az államra.
M_R 2012.08.06. 17:08:01
A mobiltelefon azért más eset. Főleg úgy hogy egy nagyjából telített piacra (T-Mobil, Voda, Telenor, TESCO és Lidl - ok, ez utóbbiak valamelyik első három szolgáltatását értékesítik más néven) Erre a piacra nyereséges állami szolgáltatást hozni nem lehet.
Ez kb. olyan mintha az állam gründolna egy kiskereskedelmi céget (Turul-bolthálózat:) ami mindent olcsóbban adna mint a TESCO gazdaságos, Penny, Lidl, Aldi - és veszteség lenne mindenen, a paradicsomtól a dugóhúzón át a porszívóig..
Egyéves Önkéntes 2012.08.06. 17:09:07
Láttál te már állami céget? :)
A kockázatot TE vállalod, ugyanis ha elbasznak valamit (amire lássuk be jó esély van, bkv, máv, posta, stb.), azt a te adódböl pótolják.
M_R 2012.08.06. 17:09:11
Egyéves Önkéntes 2012.08.06. 17:10:31
Majd a közszolgáknak finoman a tudtukra adják, hogy elvárják tőlük, hogy ott legyen számuk
És a többi, és a többi...
M_R 2012.08.06. 17:11:18
szita szita péntek 2012.08.06. 17:11:45
0001 · http://www.metacafe.com/watch/10223063/mtva_troll_h_rad/ 2012.08.06. 17:13:24
ier6w7i 2012.08.06. 17:14:15
Komolyan gondolta valaki (a Matolcsy meg Gabika nem számít, azok nem 100asok szerintem!), hogy nem fogják a szolgáltatók áthárítani?
A poszt nem említi, hogy bár valóban felszámolja kieg havidíjként az adó 2013 januártóli maximumát, de a számla végén a januári és a mostani közti különbséget jóváírja, tehát csak az adó maximumát számlázza ki.Tehát legfeljebb nettó 400 ft-ot!
Bizony-bizony előfizetési számonként (sim kártyánként) számolandó az adó maximuma nem pedig előfizetőként, ami üzleti előfizetők esetében sajnos sok pénzt jelent. Tessék a Kormánynál panaszt tenni!
Sajnálom, de azt kell mondjam, hogy a Voda szabályszerűen járt el - hogy szereted-e őket vagy sem az magánügy!
Értesítette az ügyfelet, hogy árat emel (kieg havidíjat vezet be), a számláján pedig ennek okaként a Kormányt jelöli meg.
Üzleti ügyfeleknek tényleg 8 napot adott csak, hogy elfogadják, de mit is? 8 napot adott arra, hogy az üzleti ügyfél elfogadja, hogy számára nem a Kormány által előírt maximális összeget, hanem kevesebbet fog kiszámlázni vagyis kedvezményt ad! tesség elolvasni a papírt, a mi cégünk is ilyet kapott!
Kifli Gabika is mondta, nem kötelező elfogadni, lehet átmenni másik szolgáltatóhoz, ha ő jobb percdíjat fog adni! Ja, hogy akkor gond van a készülékekre kapott kedvezményekkel? Hát arra akkor kellett volan gondolni, amikor boldogan hazavittük a készüléket óriási kedvezménnyel!
0001 · http://www.metacafe.com/watch/10223063/mtva_troll_h_rad/ 2012.08.06. 17:14:39
M_R 2012.08.06. 17:14:46
"Majd a közszolgáknak finoman a tudtukra adják, hogy elvárják tőlük"
Vagy a következő Nemzei Inzultációs kérdőívvel egyből érkezik egy éves számla az állami mobilcégtől. Amit ha 3 munkanapon belül befizetsz akkor jogosult vagy SIM kártyát és készüléket vásárolni hozzá :) Késlekedés esetén adók módjára történő behajtásnak van helye...
ne most 2012.08.06. 17:15:22
Lesz-e változás abban, hogy eddig az állami vállalatok csődtömegek voltak, illetve tettek a fogyasztóra.
Az állami vállalattal szembeni panaszokat az állami hatóság bírálja el?
Az állami vállalat rendelhet majd nem állami szolgáltatótól?
Le_Penseur 2012.08.06. 17:18:05
"Egen... Az a helyzet, hogy az állami cég e területen csak akkor lehet nyereséges, ha olyan szabályokat hoz, amik ellehetetlenítik a versenytársakat. Az meg ... nem is tudom... olyan diszkomfort érzés... "
Az önkormányzatoknál és önkormányzati cégeknél közlik majd az emberekkel, hogy a NER szellemének megfelelően a nemzeti mobilszolgáltatót vegyék igénybe, illetve ugyan ezen szervek a jelenlegi flottás telefonjaikat átviszik az állami szolgáltatóhoz. Már csak a hűségidő kérdését kell megoldani, de 2/3-al ezt egy péntek esti egyéni képviselői indítvánnyal meg lehet oldani! :)
asdf 2012.08.06. 17:18:17
szita szita péntek 2012.08.06. 17:18:55
- olcsóbb, de ez nem jelenti azt, hogy fenntarthaó, illetve gazdaságos lesz
- nem
- igen
- nem
M_R 2012.08.06. 17:20:44
"Az állami mobilcég belépésével olcsóbb vagy drágább lesz a mobil telefonhívás?"
Sőt, fizetnek minden eltelfonált percért :)
"Lesz-e változás abban, hogy eddig az állami vállalatok csődtömegek voltak, illetve tettek a fogyasztóra."
Igen, lesz. Nagyobb csődtömegek lesznek és magasabbről és vastagabban teszenek a fogyasztóra :)
"Az állami vállalattal szembeni panaszokat az állami hatóság bírálja el?"
Igen, de a takarékos állam jeligére a panaszod elbírálásával megbízza a bepanaszolt állami vállalatot.
"Az állami vállalat rendelhet majd nem állami szolgáltatótól? "
Igen, de utána államosítják...
Egyéb kérdés, óhaj, sóhaj, panasz?
Squid 2012.08.06. 17:27:04
Gratula!
ier6w7i 2012.08.06. 17:28:49
Az üzletinek is ajánlott a maximumhoz képest valamit. Ha %-ban nézed, akkor sokat, ha értékben akkor filléreket.
Utálok én is sok szolgáltatót, de azt józan ember nem várja el, hogy milliárdokat be fognak nyelni csak azért mert Kifli Gabi szerint nagy a verseny.
Ugye nem gondolja senki, hogy a bankok ill a vállalatok (akikre a bankok és a Posta is át fogja terhelni!) be fogják nyelni a tranzakciós adót?
letmetellyou 2012.08.06. 17:30:08
Pharaoh85 2012.08.06. 17:32:08
tede 2012.08.06. 17:38:22
az is borítékolható, hogy a jelentős kedvezményt nem áll majd módjukban tovább megadni 2013-tól, de ez nem emelés, csak nem kapja a user a kedvezményt tovább
nagyon pihent agyú lehetett a pr-os, hogy ezt így kitalálta
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 17:40:53
az első Orbán-kormány volt a legjobb a rendszerváltás óta. 2001-ben, az utolsó teljes évében 53 százalék volt a GDP-arányos államadósság, 5,7 százalék a munkanélküliség, az infláció csökkent.
hvg.hu/hvgfriss/2012.31/201231_mellar_tamas_kozgazdasz_igyekeznek_a_kulfol
kal (törölt) 2012.08.06. 17:46:36
Nekem is flottásom van, és a számlán bizony szerepel, hogy hány percet beszéltem, akkor is, ha a lebeszélt percek értéke 0 Ft, mivel beleférek a lebeszélhető előfizetési díjba.
Nem is értem, hol itt a gond. Feketén-fehéren ott van a percek száma.
Igazán alá lehetne tenni egy sort, hogyaszongya (percek száma - 10)* 2.
100-120 percet beszélek havonta, de fizetek 350 perc után...
lyukszusz 2012.08.06. 18:01:24
mr.louie 2012.08.06. 18:05:22
Valódi ereje a flottának a másik szolgáltatótól való átcsábítás jelenti.
ne most 2012.08.06. 18:05:40
CID 2012.08.06. 18:13:06
kverti 2012.08.06. 18:23:35
Bálintka. 2012.08.06. 18:42:31
Zwei (törölt) 2012.08.06. 18:51:17
Ha nem erne meg flottat szolgaltatni, a telkok nem tennek. Ha nem lesz flotta, vagy tul draga lesz, a cegek szepen fel fogjak mondani a nem letszukseglet mobil-elofizeteseket, a jonep visszater a feltoltokartyas szipolytelefonhoz, es nem telefonal annyit, csak elerheto marad. Ja, hogy meredeken csokkenni fog a hivasido, ezaltal az adobevetel is? Ebbe nem valoszinuleg gondolt bele senki, majd utolag sapitoznak...
Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2012.08.06. 18:52:16
"Elsőre felmerül a kérdés, hogy ha a fogyvéd ilyen, akkor mitől védi a fogyasztókat :D"
Saját magától...
homér 2012.08.06. 18:53:52
homér 2012.08.06. 18:58:05
te hülye vagy? nem esett még le, hogy a vodafon az úja adóra hivatkozva meglopja az ügyfeleit? 300 Ft helyett beszednek 1250-et. a hozzád hasonló lassú felfogásúak még nem jutottak el oda, hogy vajon mi történik az 1250-300=950 Ft jogtalanul beszedett pénzzel? na? húúúú, most ne nézz tükörbe, rettentő bamba pofa bámulna vissza. még le is tagadnád, hogy te vagy az...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 18:59:37
A két szoclib helyett jobb lett volna a korábbi zorbán, a mostani helyett akár a szoclib is. Lehet, hogy a libatolvaj kéne nekünk mégis?
Ezt érdemeljük? Az okosok azt mondják, minden nép megrdemli a saját kormányát. Hát a faszt belém!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 19:02:26
:)) Semmit nem értesz te ütődött. Na, nem baj. Úgyis elfelejtesz egyszer lélegezni, és megváltasz minket létezésed következményeitől.
Marvin McNasty 2012.08.06. 19:27:07
mr.louie 2012.08.06. 19:33:21
Butuska 2012.08.06. 19:41:26
KopaszMercis 2012.08.06. 19:43:16
Koreektul megmondtak. Mi a faszt sopankodtok balfaszok?
lyukszusz 2012.08.06. 19:45:19
lyukszusz 2012.08.06. 19:50:04
2012.08.06. 19:54:46
2012.08.06. 20:03:59
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 20:14:44
Ne zavarjon, hogy most is böntetlenül felmondhatod. ÁSZF változáskor felmondhatod.
GáborGábor 2012.08.06. 20:16:01
Az egyik kutya, a másik meg mégkutyább :-(
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 20:16:38
Röhögni fogsz, az valóban nagyon kéne.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 20:18:46
Annyival emelik, amennyivel az eszükbe jut. A mesének meg sose higgyél! (Mikulás sincs, képzeld!)
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.08.06. 20:19:43
NEM KICSIT.....NAGYON
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.08.06. 20:21:33
welcome...
GáborGábor 2012.08.06. 20:30:02
Megmondták, de nem korrektül!!!
Azt már mindenki elfogadja, hogy az állam ott húz le bennünket ahol tud (lásd a benzin jövedéki adójára még rájön az ÁFA, tehát az adót is adóztatják!). Rendben van, tegye ezt, mégiscsak az állam a legnagyobb hatalom.
De egy szaros szolgáltató milyen jogcímen LOP meg bennünket? Ha az állam tőle 2 Ft + ÁFA telekomadót szed be, akkor ő milyen jogon szed el tőlünk percenként 3-5-8-10 Ft-ot?????
KopaszMercis 2012.08.06. 20:31:53
KopaszMercis 2012.08.06. 20:33:37
Mit gondoltal kiscsillagki fogja az egyszerre KETTO kulonadot fizetni?
Hat TE! Ez majd jusson eszedbe amikor legkozelebb ikszelsz...
Xezs 2012.08.06. 20:33:55
@Kanten_vagyok_Montarzsiból: Nálunk is van, ki nem szarja le. Aki lakásnak használja a lakást, annak nem kell fizetni, én sem fizettem, csak elküldtem egy beadványt.
Az szív, aki feketén albérleteztet, az meg hadd szívjon, ha eddig baszott adózni.
Xezs 2012.08.06. 20:35:34
CID 2012.08.06. 20:50:14
Ne zavarjon, hogy már megint badarságokat beszélsz........... ;) Nem baj, lesz ez még, így sem ;)
homér 2012.08.06. 20:52:24
á, nálad se működött, még mindig iderondítassz, pedig rég a föld alatt kellene rohadnod. mert ugye agy nélkül csoda a létezésed. :)
homér 2012.08.06. 20:53:39
nick066 2012.08.06. 21:46:44
Akinek esze van, addig húzzon el innen, amíg a felcsúti tahótörpe be nem vonja az összes útlevelet.
Nem Penny hajója 2012.08.06. 22:07:09
dr. Bubó 2012.08.06. 22:10:25
Démonmac1 2012.08.06. 22:10:46
Ennyi a nagy történet.
Jó sokan megkajálták ezt.
dr. Bubó 2012.08.06. 22:14:04
57 ezer milliárd ofsóre... azt is az idegen ofsór lovagok horgyák ki... nem a fides komcsi nácik...
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.06. 22:15:10
mondani: @atpijkamo: Most folytatom az idézetet:
Orbán emiatt azt gondolta, nyert ügye van a 2002-es választásokon. A társadalom jelentős része azonban ezeket a mutatókat nem érezte a saját bőrén – az MSZP ezt ismerte fel, ezzel mozgósított. Orbán ekkor döbbent rá, hogy semmi értelme a gazdaságot rendbe tenni, egy önálló egzisztenciával rendelkező vállalkozó ugyanis oda szavaz, ahova akar, a tömegeket viszont könnyen lehet befolyásolni
Sparti300 2012.08.06. 22:17:03
zsocsa 2012.08.06. 22:20:28
Xezs 2012.08.06. 22:20:46
Te mikor húzol el innen?
Sparti300 2012.08.06. 22:21:30
Xezs 2012.08.06. 22:23:07
De a magyarok annyira megszokták hogy semmiért sem akarnak fizetni hogy ez se tetszett nekik.
Így a 300 Ft-okat végül mégiscsak cigire meg sörre költötték, mert anélkül nincs élet.
dr. Bubó 2012.08.06. 22:24:24
Kaptabakta 2012.08.06. 22:25:16
A usernek az a baja, hogy a Voda a kormány adópoltikájával magyarázza a profitmaximálizló áremelését.
A szolgáltatók kaptak egy magas labdát, persze, hogy lecsapták. Senki sem gondolta komolyam, hogy nem lesz áthárítva az ügyfélre. Sőt még a korábbi adókat is kihozzák belőle:)
Eddig is piszok drága volt itthon a telekommunikáció, most még drágább lesz.
ATESZ 2012.08.06. 22:51:46
Kiegészítő havi előfizetési díj 2.911 Ft (másfél hónap- "kedvezmény")....
endre69 2012.08.06. 22:56:00
Így meg már több mint húsz éve.
Engem nem lep meg. Hazugság, lopás, csalás, minden szinten. Ez van:
youtu.be/LK-TnWjibyc
És akkor csodálkoznak, hogy innen mindenki elhúz, aki teheti. Ez Afrika uraim, Afrika.
Megdobbent 2012.08.06. 22:56:28
Ettol persze meg nem az, de en annak ereznem, ha szolgaltato lennek :>
Tíz:59 2012.08.06. 23:00:48
lukit 2012.08.06. 23:08:06
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.06. 23:10:21
Jaja! Majd az is tele lesz 25 éves főosztályvezetőkkel, akiket Vitézynek hívnak! Lopni csak közpénzt érdemes! Azon nem lehet megbukni! :(
asdf 2012.08.06. 23:34:23
Ppix 2012.08.07. 00:20:28
VODAFONE által becsapott állampolgár"
Ezt helyesbítsük kicsit:
"Ágnes
elemi szövegértésre képtelen állampolgár"
Segítek értelmezni:
A kormány azt mondta, hogy a _telefonszolgáltatók_ fizessenek percenként, ennyit meg annyit, ügyfelenként max emennyit.
Telefonszolgáltató vagy? NEM
Mennyi közöd van ehhez: SEEEMMMEEENNNNYI!
A szolgáltató ezt az adót szépen továbbhárítja. Te is többet fogsz fizetni. Akár tetszik akár nem. Ennek semmi köze a te percedhez. Aztán hogy percdíjat, havidíjat emelnek vagy hálózathasználati járuléknak keresztelnek el egy új díjat az már tökmind1. Lehet hogy az egyik ügyfélnek többet emelnek, lehet hogy a másiknak kevesebbet. Ahogy nekik tetszik.
Ha kormány azt mondta volna hogy minden páros telefonszám után kell fizetni 1000 Ft adót (kb. metódusában annyi értelme lenne ennek is mint a mostani adónak) és a mobilcég MINDEN ügyfélnek megemelte volna 500 Ft-al a havidíját, akkor is itt sírnátok hogy: "dehát nekem páratlan telefonszámom van miért fizetek adót" ????
Idióták.
És igen, pontosan ez volt a kormány célja, hogy _Ti_egyszerű_egységsugarú_birkák_ ne értsétek mi történik, csak utáljátok a gonosz tetű multikat akiket a kormány belekényszerít abba hogy helyette beszedje az adót.
Már leírtam máshol is, félelmetes hogy mennyire nem érti senki, tök jól bejön a kormány számítása, a lakosság 90%-a a kádárizmuson szocializálódott gazdasági analfabéta...:
kard.blog.hu/2012/08/03/telefonado_kormany-multi_szovetseg/fullcommentlist/1#c17475251
kard.blog.hu/2012/08/03/telefonado_kormany-multi_szovetseg/fullcommentlist/1#c17476240
kard.blog.hu/2012/08/03/telefonado_kormany-multi_szovetseg/fullcommentlist/1#c17480338
SvenH. (törölt) 2012.08.07. 01:01:05
en is amikor huztam at a 9e havidijas thome netemtol az aldott dragalatos digihez, akik 4e -t szolgaltattak, akkor kapom a hivast, hogy visszamehetnek hozzajuk 4500 Ft -tt, na mondom koszonom a lehetoseget nem izgat mar, de hogy a husegido lejarta utan szepen bevasaltak az extra penzt azt tudtak...
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2012.08.07. 01:14:10
Xezs 2012.08.07. 01:47:17
Ezt de szépen mondtad. Kár, hogy nem jut el az agyakig.
Mellesleg a szülési pénz szükségessége a legnagyobb hülyeség, amivel az emberek egymást hülyítik.
Ha egy fillért nem adsz, akkor is kötelező megszüleszteni azt a gyereket, de a sok barom egymást hülyíti, srófolják felfele az árakat ész nélkül. Van aki hitelre. Idióta egy banda.
Round_robin 2012.08.07. 04:15:47
Az állami mobilcégnek annyi dolga van csak, hogy az árait a 3 gyökér-fone árai alá vigye és tódulni fognak hozzá az ügyfelek.
A tesco-s példád is marhaság. Miért lenne veszteséges egy olcsó turul bolthálózat, ha a tesco napi szinten milliárdos nyereségre tesz szert?
esef 2012.08.07. 06:57:14
én komolyan gondoltam, mert a miniszterelnök elvtárs azt ígérte, nem a zemberek fogják megfizetni
Egyéves Önkéntes 2012.08.07. 07:22:57
ha én, akkor lecsuknak.
így persze könnyű!
Egyéves Önkéntes 2012.08.07. 07:26:16
a kapitalista csak az aranytojásokat lopja el, az állam levágja a tyúkot is, ami tojja őket
vncs 2012.08.07. 07:45:07
Tegnap volt szerencsém Szegedről Győrbe utazni vonattal :-<
A majd ötórás út a körülöttem ülők végelálthatalan, hangos telefonálásával telt. Olyan faszságokat hallhattam mind2 vonaton, hogy Fifikét el kéne már vinni kutyafodrászhoz meg csak egy kis önbizalom kéne, a tehetség meg a szépség már megvan (egy kib...tt ronda csaj mondta ezt) + kül. fantázianeveket adnak maguknak az emberek ez így trendi stb...
Ami a beadványokat illeti. A hivatalban dolgozók a CYA policy-t követik, azaz a védd le a segged. Ehhez sokszor társul még 90-es IQ és szövegértelmezési probléma - összetett mondatokat szinte sosem fogják föl. Ha meg akarsz értetni vkivel vmit, akkor ajánlom a tőmondatokban történő kommunikációt. Sokszor segített ez már nekem!
Sok sikert ebben az országban!
vncs 2012.08.07. 07:48:34
Persze ők nem a vodka alkalmazásában állnak...
kvadrillio 2012.08.07. 08:10:38
az igazi lehúzás ez:
"Nyári kényeztetés Hévízen 50.700 Ft / fő / 2 éjtől
C-Travel
Bulgária 28.900 Ft / fő / 7 éjtől
Nyaralás Egyiptomban, a fáraók földjén.
Hurghada 53.890 Ft / fő / 7 éjtől"
2 éj = 50.700 ???! B+
Egyéves Önkéntes 2012.08.07. 08:20:02
ki érti ezt?
Fée verte · www.malacful.blog.hu 2012.08.07. 08:32:01
S.A. 2012.08.07. 08:45:39
A Voda volt az első és egyetlen aki teljesen köntörfalazás, sumákolás nélkül közölte, mit és hogyan fog csinálni a telefonadóval kapcsolatban.
Szintén egyedüliként akinek nem felelt meg az 8 napig bonthatott kötbér nélkül.
Tessék menni a csöd előtt álló Telenorhoz
És lehet fejet kapkodni mit hogyan mennyit emeltek, milyen módon.Ember legyen a talpán aki érti.
A másik T-ről nem is beszélek ők is emeltek, de olyan minősíthetetlenül kusza és drága a szolgáltatásuk, csapnivaló az ügyfélkezelés egyre szarabb a hálózat minősége stb.
Lehet választani.Ők a legsumákabb kis szaros banda.Még most is sumákolnak.
A Telenor senkinek sem válaszolt konkrétan, senkit nem engedett bontani, azóta is csak sumákolnak.
Tán nem véletlen hogy havonta több ezer ügyfelet veszítenek, a T is egyedül a Vodafone gyarapodott több tizezer előfizetővel.
M_R 2012.08.07. 08:49:12
pandras11 2012.08.07. 09:08:27
Miért nem tetszik szolgáltatót váltani?
Mit mondott a vodafon?
Ez egy kamu -üres hely kitöltő- írás!!!
M_R 2012.08.07. 09:11:16
Mert a többi GSM szolgáltató az persze nem emelt árat.
M_R 2012.08.07. 09:23:32
Meg a másik hogy a magyar kir. posta levélpostai (és nagyjából belföldi kiscsomag is)szolgáltatások terén egyeduralkodó. így könnyű nyereségesnek lenni, hogy annyiér végzi a szolgáltatást hogy a vezetők milliós fizetése és százmilliós jutalmai mellett is nyereséges...
Ppix 2012.08.07. 09:30:50
"Tán nem véletlen hogy havonta több ezer ügyfelet veszítenek, a T is egyedül a Vodafone gyarapodott több tizezer előfizetővel. "
Hazugság.
Mennyit fizet a hülyességek terjesztéséért a Vodafone?
Piacrészben és ügyfélszámban is csökken a Vodafone, lásd NMHH gyorsjelentések. Decemberben volt egy plusszos hónapjuk, de azt már azóta ledolgozták:
nmhh.hu/dokumentum/152299/mobil_hang_2012_junius.pdf
nmhh.hu/dokumentum/2050/mobil_hang_gyorsj_201201.pdf
Egyéves Önkéntes 2012.08.07. 09:31:05
amerikából töredékéért postázzák a cuccot, mint itthon
és még követheted is a neten
M_R 2012.08.07. 09:37:23
A Magyar Kir. Posta ezt a sebességet talán adott városon (vagy kerületen) belül tudja:)
Belföldi levél normálban 3 nap, sürgősségivel kicsit drágábban szintén :)
Peetee 2012.08.07. 10:09:04
Azt mondta, nem lesz 1400forintnál több az extra adó. Az állampolgár panasszal él az illetékes szerveknél, de azok nem tesznek semmit.
Figyelek és az jött át: Fizess büdös-paraszt állampolgár, így is-úgy is magasról szarok rád!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 10:11:15
- A Vodafone-ra rá kell küldeni a NAV-ot, egy százmilliós adóbírság megtanítja őket a hatályos adószabályok betartására, és arra, hogy ne realizáljanak extraprofitot az állam lejáratásából.
- Az a fogyasztó, aki olyan hülye, hogy nem tudja, mi a különbség egy kormánytisztviselő és egy közalkalmazott között, az nem érdemli meg a fogyasztói jogokat.
Hol van ilyenkor a Sün? Cicifixíroz?
M_R 2012.08.07. 10:25:03
"- A Vodafone-ra rá kell küldeni a NAV-ot, egy százmilliós adóbírság megtanítja őket a hatályos adószabályok betartására, és arra, hogy ne realizáljanak extraprofitot az állam lejáratásából"
Ja, így működött a kommunizmusban...lehetett ütni-vágni a gaz karvalytőkés kapitalistát..
A hatályos adójogszabályokat betartva akkor és annyival emel árat a szolgáltató ahogy jólesik neki.
Az államot meg lejáratja a kormány, nincs szükség hozzá extraprofitra: elég ha kiflicsücsök asszonyság vagy rogántóni megszólal:)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 10:38:04
" akkor és annyival emel árat a szolgáltató ahogy jólesik neki" Kivéve, ha kartell-megállapodással, erőfölénnyel, monopolhelyzettel visszaélve. Osztán ha tényleg elindul egy TISZESSÉGES profittal működő társaság, és ahhoz tömegesen átmennek a multigecik által rendre átbaszott ügyfelek, lesz itt olyan sírás-rívás, mint a fürdős kurvák szakszervezeti kongresszusán, és borítékolható, hogy a francia, a német és a norvég kormány a BT-t is össze akarja majd hívni, és lebombáztatni ezt a geci országot, ahol alámennek az ő nemzeti cégeik árának.
Volt már rá példa...
M_R 2012.08.07. 10:50:34
M_R 2012.08.07. 10:53:43
Tovaris, légyszives soroljál már fel pár nyereséges magyar állami céget, ami árban alámegy a a konkurens cégek árainak..
elwood 2012.08.07. 11:12:00
ha a multigecik nem építik ki itt a hálózatokat akkor még mindig utcai telefonfülkéből kommunikálsz és tíz évet vársz a postától az ikervonalra.
jól jön amikor befektetnek, aztán amikor fizetni is kell érte akkor igazmagyarok leszünk rögtön és csapunk az asztalra
M_R 2012.08.07. 11:29:12
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 11:31:23
Földi vonal: A dajcsetelekom megvette a matávot, felvett rá nagy kölcsönt, a pénzt kivitte az országból, már nullszaldón volt. Azóta még sokszorosan megfizettük ezt. 5000 Ft havidíj, nulla lebeszélhető, 13 Ft percdíj AKKOR. A kábelalagutakat 20+ évig ingyen használta, még ő szedtett másoktól irglmatlan bérleti díjat.
Mobil: Fasznak kellett, nekem nem. Csinálták, megfizettük, nem látom a problémát. Most is többszörös díjat fizetünk a szomszéd országokhoz képest. Nem hullanak a könnyeim érte.
A Zwack-ot viszont sajnálom. Elvették a cégét, aztán egy darabot visszakapott, a többit visszavásárolhatta. És megint felépítette az üzletét, és nem volt monopóliuma, nem nyomta le mások torkán, mint a telefont.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 11:32:01
"A Telenor senkinek sem válaszolt konkrétan, senkit nem engedett bontani, azóta is csak sumákolnak."
Aha!
Egyszerűen elküldte az sms-t hogy változott az ÁSZF
Akinek szeme van , mint nekem , elolvasta és tisztába lehet az árakkal, vag yváéthatott simán
illetve válthat most is
Érdemes a teszkó-lidl vagy miknek a percdijait
Röhelyesen magas
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 11:33:22
A Zwack-ot "
Nyugodjon békében!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 11:34:20
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 11:39:47
130 csak akkor, ha Ó-Zélandon keresztűl kéred a kézbesitést
M_R 2012.08.07. 11:42:14
"elsőbbségi jelzővel megjelölt levelek legalább 85%-át a következő munkanapon kézbesíteni kell"
Azt meg hogy a 85% nem csak 18%-e a posta belső statisztikáin kívül("csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítok") senki nem firtatja - nem életszerű hogy tömegesen reklamálnának a zemberek mert másnap helyett 3 nap múlva kapták meg:)
Ami hivatalos levél - tehát fontos nyomon követni hogy mikor vetted át - az meg tértivevényes ajánlottként megy...és nem másnapra, nem 130 Ft-ért.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 11:43:23
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 11:44:17
De hát kutyából szalonna és köpönyegforgató antimagyar kommunistából rendes, becsületes, gondolkodó ember soha nem lesz.
M_R 2012.08.07. 11:50:02
"még ma is szinte kizárólag az 50-es-60-as években beállított villanykarókon szolgáltatnak, annyi trafót cseréltek, amennyit a balliberális bodzaszedők elloptak"
Hát nem sok közöd lehet a fizikához...
"köpönyegforgató antimagyar kommunistából rendes, becsületes, gondolkodó ember soha nem lesz. "
Úgy tűnik ez neked sem jött össze.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 12:03:38
Uj homáros lehecc azé' nem érted
:))
Valami régi-régi posztban volt hogy körbevittek valami levelet országokon át
Ott hangzott el az Ó-Zéland kifejezés
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 12:06:26
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 12:07:10
Másnapra meg a posta sem viszi el...'"
Lviszi, sőr sokszor elsőbbségi nélkül is megta a cimzett
100%-os helytállás meg egyik szolgáltatónál sincs, azért 85% a postánál
M_R 2012.08.07. 12:33:56
De Mari néni egy darab elsőbbségi levelével Sopronbivalybasznádról Nyírtelekalsóra nem fog célfuvarban egy külön autó vinni egy levelet. A 85% valami varázsgömb-kávézacc kombinációból bizonyára levezethető.:)
Az esetek 50%-ában tudják hozni a 85%-ot :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 12:45:07
Hát ez Budapest-Budapest viszonylatban nem működik. A szomszéd utcába általában 3 nap alatt érkezik meg.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 12:48:34
Feladtam egy levelet elsőbbségivel magamnak
Mire hazaértem ott volt a lev.ládámban
Naaa?
Round_robin 2012.08.07. 12:48:36
Ez nem teljesen igy van. A cégnek teljességgel mindegy, hogy ki a tulajdonosa, állam-e avagy multi.
A telefonálás magyarországon kib. drága jelenleg. A sógoroknál pl. van 10 euros csomag, amiben van korlátlan NET, 1000 perc lebeszélhetőség.
Itt kajakra fizetsz x percért, attól függetlenül, hogy valóban lebeszéled-e vagy sem.
Az állami mobilszolgáltató, minden gonddal-problémával együtt is jobb volna, mint ez a három sáska (Telenor, Tmob, voda).
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 12:52:38
Az ausztrál és a román paraszt beszélhgetnek.
Ausztrál: - Akkora a földem, hogy ha beülök a réndzsróverembe, csak egy nap alatt kerülöm meg.
Román: - Beülök a dácsiámba, én is.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 12:53:38
"Megcímeztem egy levelet magamnak..."
Nyertél!/majdnem!/
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 12:54:32
:)) Hehe. A nap vicce.
A tulajdonos jelöli ki a vezetést, és kurvára nem mindegy, hogy vezetnek egy céget.
elwood 2012.08.07. 12:55:43
"balliberális bodzaszedők"
az ilyen begőzölt hülyeségek olvashatatlanná teszik, ha van valami értelem tartalma a kommentnek
"hogy a privatizáció (mitől privatizáció az, ha monopol szolgáltató cégeket részben vagy egészében külföldi állami cégek vesznek meg, akarom íratnak szarér-húgyér' a nevükre?"
pl. a masszívan ráfizetéses állami üzemeltetés nyereségessé, az államnak ezzel olcsóbbá válik. (de nem állítom, hogy a privatizáció helyes döntés volt)
"Nézzül pl. az áramszolgáltatást! "
nézzük inkább mégis a telkót. tíz vagy száz milliárdos nagyságrendben ruháztak be zöldmezőn, és még a frekvenciáért is fizetni kellett
Round_robin 2012.08.07. 12:57:25
"az igazi lehúzás ez:
Nyári kényeztetés Hévízen 50.700 Ft / fő / 2 éjtől
C-Travel"
Miért lenne lehúzás?
Azt sem tudod, hogy mit kapsz cserébe itt és ott.
Egyéves Önkéntes 2012.08.07. 12:59:00
Ez valami vicc akar lenni??
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:00:53
"Nézzül pl. az áramszolgáltatást!
nézzük inkább mégis a telkót."
Maraggyunk az áramszolgáltatónál!
A vérszivő diktatúrában 110V-rol 220V-ra emelték a feszültséget
A multi meg 220-rol csak 230-ra tutta
Round_robin 2012.08.07. 13:02:44
"nézzük inkább mégis a telkót. tíz vagy száz milliárdos nagyságrendben ruháztak be zöldmezőn, és még a frekvenciáért is fizetni kellett"
Hát igen, csak az a gond, hogy a mi pénzünkből tették ezt. Remember: 1998 - 120 HUF/perc., 1992: ha felhivott valaki, akkor is fizettél 120 HUF/percet. A frekit pedig még szép, hogy nem kapják ingyen.
Round_robin 2012.08.07. 13:04:21
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:04:50
elwood 2012.08.07. 13:06:20
> "tíz vagy száz milliárdos nagyságrendben ruháztak be zöldmezőn,"
"Hát igen, csak az a gond, hogy a mi pénzünkből tették ezt."
hűha, te adtál nekik százmilliárdot ?
nem maradt néhány kósza milliócska a tárcád aljában ... kitunkolnám
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 13:06:46
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 13:07:56
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:09:16
elwood 2012.08.07. 13:10:58
a félázsiai népnek valóban kubatov hótiszta módszerei valók
Round_robin 2012.08.07. 13:14:32
A feltétlenül szükséges beruházásokat finanszirozták csak. A működés minimumát. A koncessziós dijat pl. már nem, azt ugyanis a bevételekből fizették, ahogy a fejlesztéseket is (Emlékezz csak. 80-100 ezres mobilnet számlák, stb.). Hadd tegyem hozzá, magyarország a földrajzi viszonyai okán egy könnyen lefedhető ország, szemben mondjuk ausztriával, vagy svájccal. Mégis, itt a legmagasabb a telefondij.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:17:50
Tejesen mindegy egy nagy cégnél, hogy állami-, egyházi, banki/nyugdíjbiztosítói vagy kisrészvényesi tulajdonban van. Aki tolvaj, az lop a magántulajdonostól is, még ha az a saját apja/anyósa/szeretője, akkor is. Lásd Kecskemét, Mercedes gyár. A másik ilyen agyament libernyák dogma, hogy a korrupció és a pazarlás az állami szektor jellemzői. Mintha ne lenne a legtöbb kisebb-nagyobb magáncégnél is olyan, aki a főnök tudta nélkül, "okosba" old meg dolgokat az őt korrumpálóknak.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:18:13
Azért az nem ugy indult hogy meghirdették a bunkofont és nem volt szolgáltatás
A 120Ft/percböl sokáig jött vlna össze a hálózatfejlesztés, különösen mobil vonalon
Beleraktak egy halom pénzt és ahogy nőtt a "penetráció"/barom szó/ úgy csökkentek az árak
Nem tudom mennyi volt a megtérülési idő, de gondolom nem kevés
Hogy most szivattyúzzák ki a nyereséget?
Te is ezt tennéd ha lenne ilyen céged,
Vagy te odaköltöznél pl. Belga_Kongóba, hogy ott költsd el a nyereséged?
Nézzd meg a teszkó mobile árait , magasabb bármelyiknél
a beharangozott nemzeti hazaffyas mobilcégnek meg hire hamva sincs
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 13:19:08
Nem tudom, de az a kétharmad nem valami 53% volt? Valaki pontosítson!
- 2006 választás előtt - törvényt hoztak az 5 éves adócsökkemntésről
- 2006 választás után - adót emeltek
- 2006 öszodi beszéd, hogy a debil, aki a fentit nem fogta fel, valamire mégis felháborodhasson.
- 2006-2009 semmittevés + szánalmas vergődés, ami egy miniszterelnők-casting bohózatban kulminált
- egy év nyugi, ami nem gyógyíthatta be a fenti mély sebeket
Belátható, hogy nem a fityisz nyerte meg a választást, hanem a szoclib vesztette el. (Kétharmadra.)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:21:44
@Round_robin: Az autópálya-építés km-költsége is...
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:22:27
"Ezt egy állami cég is pont ugyanígy meg tudja csinálni. "
Meg TUDNÁ csinálni , ha lenne számonkérés az állami szektorban
Mindig az volt a vélemyényem hogy nem kellett volna eladni amit eladtak, csak megfelelő embert az élére állitani
Aztán példákon keresztül bebizonyitották nekem és igazuk volt, hogy ez nem megy
Lássd csak az önkormányzatok és az állam tender kiirásait és a hasonló "tanácsadói" megizásokat
elwood 2012.08.07. 13:23:24
a pénzt ő adja, bankhitel, amiért ő vállal felelősséget,
adja a szakértelmet, munkát ad és kiképez ezreket
ráadásul az államnak egy fillérbe nem kerül, ha talál olyan marhát aki 100 ezres mobilszámlát csinál akkor ő nyert
miért nem csináltál egy szittyatelt ami olcsón, jól szolgáltat, és a te zsebedben lenne az összes haszon ?
Round_robin 2012.08.07. 13:24:07
A 120Ft/percböl sokáig jött vlna össze a hálózatfejlesztés, különösen mobil vonalon"
De. Az úgy volt. 250.000 Ft-ért vettem '92-ben a benefon office tip. telefonomat és a IX. kerületi irodámban csak addicionális antennával voltam képes használni. Itt a fővárosban is akadt hely bőven, ahol még azzal sem.
Tehát: Tettem a rendszerbe negyedmillió forintot és a telszámláim 20-30.000 Ft-osak voltak havonta. Mindez 20 évvel ezelőtt. Engem ne altass, mert nem fog sikerülni.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:25:28
Valaki pontosítson!'"
Pontositalak
Sose volt érdekes hányan mennek el szavazni, ha érvényes egy szavazás.
A szavazók 2/3-át kapta a fidesz és ennyi
Aki nem ment el, de aki igen, az se hivatkozzon az 53%-ra
Ennyi erővel a 15milla magyarra is lehetne hivatkozni
elwood 2012.08.07. 13:30:06
te jártál már postán, sztk-ban és tényleg ugyanazt a munkatempót láttad mint a suzuki gyárban ahol futva kell közlekedni két mozgó autó között különben lemarad a normaidőről ?
@Egyéves Önkéntes: hát én azt hittem ez viccenek jó. de ezek tényleg sírva könyörögnek egy állami telkócégért
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:31:06
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:31:28
Ha neked altatás, akkor ugorgyunk
Volt hálózat amikor vetted a készüléked? Volt! Fejletlen kicsit még? Igen
Az állam, miért is nem kezdett bele ugyanilyen alapon a mobil/vezetékes szolgáltatás fejlesztésébe
Mert hulye szocialista gondolkodású volt
Fizettél a vonalas telefonért is rendesen, ha lett volna vonal
Én még akciósan kaptam 25ezerért, 40helyett a matáv vonalamat
Ma meg megkérnek hogy rendelj, illetve sirnak amikor lemondok egy vonalat
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:33:17
Éppen akartam szólni hogy az alkoholizmust ne feledd ki a jelzői közül
Ha az lenne a mai garnitura legnagyobb baja, örülnék
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.07. 13:33:45
kismalac.blog.hu/2012/08/07/jaroka_liviaval_a_roma_integracio_korul_290
A többiek nem!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:34:47
Round_robin 2012.08.07. 13:36:35
Én ugyanezt mondtam. A minimum minimumát ruházták be csak. Ezt jól érzékelteti egyébként, hogy évekre rá, még 1998-ban is el lehetett adni pl. a PAGER-eket, személyhivókat. Pedig akkor már volt két mobilszolgáltató is!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:37:23
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 13:39:22
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:51:18
Csakszólok, hogy a Fidesz nyert, a többi nem zenél most
úgyhogy a Fideszre értettem és legnagyobb szövetségesére a KDNP-re
M_R 2012.08.07. 13:53:47
Tán csak nem egy levitézlett pártkatona olajszőkítő cégének "strómanja" voltál?
Akkoriban egy átlagfizetés ennek kb. harmada volt...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 13:54:54
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:56:02
Ajjjvé, Járóka is ugy jár majd, mint a tuggyuk ki aki nem tudta hogy felmeői kik voltak, oszt most gyónni ment a tuggyukihez
Round_robin 2012.08.07. 13:57:13
Hát azért nem. Akkoriban 20 körül kerestek az emberek. Az én titkárnőm keresett 20-at 4 órában.
Vállalkozó voltam, lehettél volna te is. Megéltél volna.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 13:59:29
Ne hozzuk már ide a politikát, de azért válaszolok
Orbánra mindig azt mondtam, át kelelne csábitani a szocikhoz, mert igen jó a mozgósitó, a beszédtechnikája
Tehát elismerem az egyéniségét
A körülötte levő nagypofájuakét viszont nem
Ezzel együtt nem értek egyet sem a gazd. sem a külpolitikájával
Az nem gazdaságfejlesztés ha csak adókat növel és nem adótermelő cégeket alapit, illetve feltételeket ad
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 14:03:15
Az átlagfizetés lehet hogy a harmada volt
de 90-92 körül úgy 15ezret kerestem, mint pc "házi" programozó, igaz a felét feketén
Tehát egy vállalkozó bizonyára megkereshette azt a pénzt
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 14:04:15
igaz a MÁSIK felét feketén
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 14:04:27
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 14:10:37
Jaaaj!
Inkább hagyjuk a politikát itt, legalább is annnak mélyebb megvitatását
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.07. 14:17:29
Első akarok lenni!
Google gátfutó játékát néztétek?
Lyó!
Na, léptem, majd lekközelebb
jókat!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.07. 14:49:00
igazságos 2012.08.07. 15:23:06
M_R 2012.08.07. 15:47:23
Tehát egy vállalkozó bizonyára megkereshette azt a pénzt "
Főleg ha "olajos" cége volt:)
Mert 1990-92 között azért leginkább azok rohangáltak "bunkofonnal"...
1992-ben emlékezetem szerint a bruttó átlagbér lehetet kb. 20-25 ezer forint...Azért abból egy évig kell félretenni a teljes fizetést egy korabeli 450-es mobilra:)
M_R 2012.08.07. 16:00:14
elwood 2012.08.07. 16:12:41
azok annyit értenek belőle, hogy vérszívó multi meg liberálbolsevik dogmatikus kommunisták
M_R 2012.08.07. 16:22:18
Abban menetelésben az különösen bizarr volt hogy élén az a Széles Gábor menetelt, aki személy szerint több ezer ember életét tette tönkre (Ikarusz) meg az ex-Népszabadságos/Népszavás Bencsik:O)
M_R 2012.08.07. 16:39:16
2012.08.07. 16:46:29
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.07. 17:21:23
Nem kell, lehet. Okosabb bérelni amíg kicsi az ügyfélszám. A Voda is évekig bérelte.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.07. 18:23:18
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.07. 18:26:15
Vagy ő nem menetelt, csak a száját tépte?
Ppix 2012.08.07. 22:03:37
Ezeknek magyarázhatod hogy a semmiből nem lesz hálózat. Nem fogják fel ésszel hogy a "jönne egy negyedik szolgáltató és letörné az árakat" fohász kb. olyan röhejes mintha Szegedi Csanád a pártgyűlésük előtt imát mondana..
pestiági 2012.08.07. 22:04:13
pestiági 2012.08.07. 22:06:18
Egyéves Önkéntes 2012.08.08. 07:29:55
mindig azt hittem, hogy hülye politikusok vannak és nem értettem miért
most már értem
van az országban több százezer olyan ember, aki elmegy békemenetre, közvetlenül az után, hogy kilopták a szemét is.
és van olyan, aki tudja, hogy a falu első embere lop-csal-hazudik és egy gerinctelen f.sz, de mégis elmegy és megválasztja
Egyéves Önkéntes 2012.08.08. 07:34:29
ég és föld a különbség
ha én úgy dolgoznék, mint egy hivatal, akkor repülnék, mint kotlós szarni
az igaz, hogy van, aki itt is lop, de egy tulaj a saját zsebén érzi ezt és tesz ellene ha elég okos, ha meg nem, akkor feldől, mert őt nem segíti ki az állam, ha szarul gazdálkodik
az állami cég vezetője meg tudjuk kinek lop.
Egyéves Önkéntes 2012.08.08. 07:39:33
Egyesek úgy gondolják, hogy nem etikus, ha külföldi szolgáltatók kezében vannak az általuk megépített mobil átjátszótornyok és azokat állami kézbe kell venni, még mások úgy gondolják, hogy az előzőeken felül még el is kell őket számoltatni. Ön mit gondol?
Ppix 2012.08.08. 09:21:38
Sajnálom ha nem érted.
Távközlési adót a szolgáltató fizet. Valamilyen adószámítási mód szerint.
Te meg áremelést fizetsz. A szolgáltató által kitalált tételeket terhelő magasabb áron.
A kettőnek jogilag és számításmódját tekintve semmi köze egymáshoz. Halálosan felesleges a NEM RÁD kiszabott távközlési adó NEM RÁD vonatkozó képletével számolgatni a saját személyes kis telefonszámládat.
Sehol semmilyen törvény nem mondja hogy tilos nagy mértékben árat emelni és azt sem hogy a mostani áremelést a távközlési adó képletével kell végrehajtani minden ügyfélre.
Azt nem is tudhatod hogy minden ügyfélnél mennyit emeltek és azt sem hogy ez a "áthárítás" nagyobb mértékű-e mint a szolgáltató által fizetendő adó összege. Ehhez ugyanis tudnod kellene az összes ügyfél forgalmi szokását.
Így még az az állításod is hamis lehet hogy az adót nagyobb mértékben hárítják át a fogyasztókra. Ugyanis a fentiek miatt nem egyesével kellene vizsgálni.
Ezzel az indoklással a fogyasztóvédelemhez fordulni elég nevetséges. Az adótörvény a szolgáltatóra vonatkozik, az áremelés meg rád. Nem értem hogyan gondolod megtámadni az áremelést az adótörvény alapján, aminek semmi relevanciája nincs rád...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.08. 10:24:00
- esetenként nem is tudja, hogy melyik cég és milyen arányban az övé
- nem szerepel véletlenül sem a cégbírósági bejegyzésben
- (már rég) nem tudja, mivel is foglalkozik a cége.
Valahol a 10-25(-80) fő között törvényszerűen átváltozik személytelenné a menedzsment. A mikro-, kis- és középvállalkozások önkizsákmányoló tulajdonosai egyben a cég vezetői is, idehaza leginkább önmagukat zsákmányolják ki (kivéve persze a bűnözők által megvásárolt pénzmosó/fedő, legtöbbször kereskedelmi-vendéglátóipari cégeket). A nagyobb volumenű vállalkozások, cégek tulajdonosainak legfeljebb a stratégiai döntésekbe van beleszólásuk. Vannak persze kivételes kultúrájú cégek és kivételes vezetői kvalitásokkal rendelkező (gyakran tulajdonos) cégvezetők is, akik több száz, esetenként több ezer ember munkáját és sorsát is átlátják, de ők általában autokraták. Az meg nem divat.
Az állami cég és a hivatal szintén kettő. Magánhivatal pl. egy könyvelő/könyvvizsgáló iroda, egy közjegyzői iroda, egy ügyvédi iroda, és a bankok is azok (nálunk).
Egyszerűen vannak jól és rosszul működő cégek, függetlenül a tulajdonosi formától. Amelyik cég monopolhelyzetben van, és azt számol fel költségként, amit akar, ott az ügyfél, a partner szív, amelyik meg "eszkimó" és minden munkáért háromszor küzd (megnyerje, elvégezze (legyártsa), kifizettesse) ott a dolgozó csak csereszabatos alkatrész.
mtibor72 2012.08.08. 14:52:44
Ppix 2012.08.08. 16:15:57
Persze hogy azért van. Csak a sunyi kormány gondoskodott róla hogy olyan adót kreáljon, aminek összegét feleslegesen bonyolult kiszámolni, ellenben alkalmas arra hogy félrevezesse az embereket és multiellenes hangulatot keltsen.
Elég az meggondolni hogy vannak díjcsomagok, aminek teljes havidíja lebeszélhető adott percdíjon. Egy ilyen díjcsomag díjazását nyilván képtelenség úgy megemelni hogy használat arányosan sújtsa az összes ügyfelet, azt is aki 80,95 vagy 130%-ban beszéli le a havidíjat.
És jönnek a zemberek, akik nem látják át az összefüggéseket és haragszanak mert az ő számlájuk jobban nő mint amennyi az adó volt.
Azt meg nem értik hogy egyrészt ez jogi-gazdasági értelemben irreleváns, a szolgáltató meglévő árazása miatt meg törvényszerű, nem az "adókulcs" szerinti áremelést kapja mindenki, mivel az kiszámolhatatlan sok esetben.
A végső képlet az hogy a kormány a távközlési cégeken keresztül adót vetett ki a telefonálókra.
Ez van.
Zwei (törölt) 2012.08.08. 17:19:44
Es mivel az ossznepesseg kb. 80%-a funkcionalis idiota, erre a hangulatkeltesre vevok is lesznek. Akinek meg van esze, az visszavesz a telefonalasbol, hasznalja az ingyenes alternativakat ahol csak lehet, mobiltelefonjat kizarolag hivasfogadasra hasznalja vmi feltoltokartyas csomaggal. Mint ahogy pl. en is fogom tenni.
2012.08.09. 11:46:27
mtibor72 2012.08.09. 18:15:21
fiúk ott a Fityeszben.
mtibor72 2012.08.09. 18:16:25
Ppix 2012.08.09. 22:01:43
"és hol van az első 10 perc adómentessége, kecsege? "
Remek kérdés, ez is csak azt mutatja, hogy vagy koncepciótlan ötletelgetés ment és a kormány a szokásos módon össze vissza beszélt és végül inkompetens, szakmailag nem egyeztetett döntést hozott vagy rosszabb esetben ez is csak előre megfontolt kommunikációs trükk, hülyítés volt, amivel nyugtatták a parasztot hogy nem kell aggódnia nem fog ez neki fájni. De persze tudták előre hogy vaskos hazugság, fizetni kell mindenkinek mint a katonatiszt...
Kiváncsi vagyok mikor veszi észre a nép hogy az előző garnitúránál sokkalta sunyibb, hazudósabb és nagyobb kártevő banda került hatalomra...
M_R 2012.08.10. 11:12:40
"@M_R: "először ki kell építeni az infrastruktúrát"
"Nem kell, lehet. Okosabb bérelni amíg kicsi az ügyfélszám. A Voda is évekig bérelte."
Csak ha béreled akkor nem biztos hogy hűdeolcsó leszel.. Mert azt nehezen hiszem hogy ha zállami mobilszolgáltató bérli pl. a Voda hálózatát, akkor a Voda olyan hülye hogy olcsóbban adja bérbe mint amibe neki kerül a hálózat üzemeltetése - és mindezt azért hogy az összes ügyfele átmenjen a zállami szolgálattóhoz...
Meg a Voda sem úgy kezdte hogy bérelte az egész hálózatát: előbb betolt pár miliárdot saját hálózat építésébe és ahol nagyon macerás volt a lefedettség biztosítása ott feltette a saját rendszerét egy-egy meglévő bázisállomásra. És a Vodának is beletelt pár évébe amíg nyereséges lett. Csak a nagy különbség az, hoyg a Voda magántőkéből költekezett - a leendő zállami szolgáltató meg a ti adótokból akar hálózatot építeni - vagyis ha nyereséges lesz, akkor szép jutalmakat lehet osztani a zállami csinovnyikok között (bár gyanús hogy már a veszteséges időszakban is lesznek szép fizetések meg jutalmak...) - ha meg nem akkor a veszteséget meg továbbra is fizetitek mint szja, tb és nyugdíjárulék, bele a nagy feneketlen állami feketelyukba...
De hát a békamenet-népe így szereti, ha lehetőleg minél több pénzét öntheti bele.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.08.10. 12:12:04
"A Vodafone Magyarország Zrt. (akkor még Vodafone Magyarország Rt.) 1999. július 7-én nyerte el a Hírközlési és Vízügyi Minisztérium koncessziós szerződését a harmadik magyarországi GSM 900 / DCS 1800 szabványú mobil távközlési hálózat kiépítésére. Magát a koncessziós szerződést október 8-án írták alá, a szolgáltatást végül november 30-án vezették be. Kezdetben a Pannon GSM, valamint a Westel 900 rendszerét, majd 2001. január 6-ától kizárólag saját hálózatát használva nyújtja szolgáltatásait a Vodafone. 2003 májusában köszönthették az egymilliomodik előfizetőt. 2005. december 16-án indították útjára UMTS szolgáltatásukat."
hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_mobilszolg%C3%A1ltat%C3%B3k
Örülök, hogy segíthettem.
elwood 2012.08.10. 13:06:05