Mint arról már bizonyára mindenki értesült, a mobilszolgáltatók sajátos módon értelmezték a józan ésszel kivitelezhetetlen telefonadót. Jakab Andor azt is megírta már, hogy ezzel a trükkel az adót is leáfázták, Ági a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél érdeklődött, hogyisvanez, hogy pl. a Vodafone-nál a le nem beszélt percek leadóztatásán túl kell fizetni, de nem méltatták válaszra:
Közel 2 hónapja próbálom elérni, hogy foglalkozzon végre valaki azzal, hogy a VODAFONE milyen aljas módon veri át a fogyasztókat a 2 Ft-os adó áthárításával kapcsolatban. Ehhez még járul egy katasztrofálisan hozzá nem értő Fogyasztóvédelmes ügyintéző. Bocs, már csak bennetek bízom!
Beadvány a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, 2012. június 29.
Kérem, szíveskedjenek megvizsgálni, hogy a Vodafone 2012. június 28-án aktuális honlapján részletezett, a 2012 július 1-jétől bevezetésre kerülő „távközlési adó” áthárítás fogyasztóvédelmi szempontbon jogellenes-e! A Vodafone a jelzett honlapon az alábbiakban informálja az előfizetőit, illetve a mai napon a Vodafone információs szolgálata, valamint az ügyintézők is mind az alábbiakat erősítik meg:A Vodafone Magyarország Zrt. ezúton értesíti üzleti illetve flotta tarifacsomaggal rendelkező Előfizetőit a korábbi évekhez képest jelentősen magasabb adóteher miatti díjmódosításról:
A Kormány által meghatározott adó maximális mértéke bruttó 889 Ft (nettó 700 Ft) flotta tarifákkal rendelkező előfizetések esetében illetve bruttó 3175 (nettó 2 500 Ft) Ft üzleti előfizetések esetében, amiből a Vodafone jelentős kedvezményt nyújt. Így a „Kiegészítő havi előfizetési díj" - amely minden, bármely típusú SIM kártyára fizetendő tétel, nem lebeszélhető és nem leforgalmazható - 2012. július 1-jei hatállyal az alábbiak szerint alakul:
• Kisvállalati ügyfeleknél bruttó 1 250 Ft/hó/SIM kártya (nettó 984,25 Ft) Vállalkozói Fix és Vállalkozói Osztható tarifák esetében 2 éves hűséggel, egyéb tarifáknál bruttó 1 587,5 Ft (nettó 1 250 Ft).
• Flotta tarifacsomaggal rendelkező ügyfél esetén bruttó 490 Ft/hó/SIM kártya (nettó 385,83 Ft).A fentiekhez képest a mai napon érvényben lévő kormányrendelet szerint:
Az Országgyűlés május közepén határozott a hívásonként és megkezdett percenként kétforintos telefonadó bevezetéséről; a július 1-jétől hatályos törvény alapján két forintot kell fizetni a szolgáltatóknak minden elküldött üzenet - SMS és MMS - után is. Magánszemélyeknél havonta az első tíz perc megkezdett beszélgetés adómentes. Az adó összege 2012-ben havonta magánszemélyek után legfeljebb négyszáz, a cégeknél ezernégyszáz forint lehet, 2013-tól pedig hétszáz, illetve kétezer-ötszáz forint a maximum. "Eszerint az adó mértéke magánszemélyek esetében hívószámonként havi 400 forintban, míg az egyéb hívószámok esetében hívószámonként havi 1400 forintban került maximálásra. Az eredeti törvényszöveg szerinti adómaximumok - magánszemély előfizető előfizetéséhez tartozó hívószámok esetében hívószámonként havi 700 forint, egyéb hívószámok esetében hívószámonként havi 2500 forint - 2013-tól kerülnek alkalmazásra. A vezetékes és mobil hangszolgáltatás esetében percenként 2 forintos, valamint SMS-enként és MMS-enként 2 forintos adómértékek nem változtak.",
Az alábbi 2 szempont szerint kérném megvizsgálni az ügyet:
1. Értelmezésem szerint a törvény által 2012 évben adómaximumként meghatározott összeget meghaladja a Vodafone által átalányként valamennyi előfizetőjének felszámolt összeg!2. Egy példán kiszámolva: kisvállalkozásnak választható Vállalkozói Osztható csomaggal rendelkezem, 5 db SIM kártyával 15.200 Ft havi átalány csomaggal, ami 19 Ft-os percdíjjal 800 percet tartalmaz, és amit abban az esetben is ki kell fizetni, ha azt az 5 db telefon ezt nem használja fel. Ez nem is szokott megtörténni, 50-100 perc havonta nem kerül lebeszélésre. Ha azt vesszük, hogy a csomag alapján a 800 perc mindenképpen felhasználásra kerül, akkor ennek a 800 percnek az adója 2 Ft-tal számolva nettó 1.600 Ft lenne havonta. Ehhez képes a Vodafone átalányként felszámol SIM kártyánként bruttó 1.250 Ft-ot, (egyébként ez is félrevezetés, mert megjött a számla, és 1.270 Ft-ot számol!) mi az 5 db. SIM esetében összesen 3000 perc adója, azaz 6.350 Ft. Tehát a bruttó 15.200 Ft-os csomagom az adó miatt 21.550 Ft-ra növekszik, ami 42%-os emelkedés!
3. Tehát nemhogy a valódi, de még a szerződött (le nem beszélt perceket is tartalmazó) FOGYASZTÁS alapján is túlszámlázzák, és fizettetik meg velem az adót! Ez véleményem szerint több szempontból is kritikán aluli!
a. A törvény nem azt mondja ki, hogy a szolgáltató az adómaximumot bármilyen körülmény esetén felszámolhatja!
b. Mivel ez nem a fogyasztó, hanem a szolgáltató adója, amit természetesen a legnagyobb pofával áthárít, vajon a Vodafone az Államnak a ténylegesen lebeszélt perceim után fizeti meg a 2 Ft-ot? Ugyanis ha igen, akkor a kisvállalkozói csomagokon az adó ellenére jelentős nyereségre is szert tesz a szolgáltató!
c. 2012-ben nem azok az összegek az adómaximumok, amit a Vodafone állít, és a mellékelt számla utolsóoldalán magyaráz!
d. Ha ez fogyasztási adó, akkor miért nincs köszönő viszonyban sem a tényleges fogyasztással! Mellékelve az Excel táblázat a konkrét július havi fogyasztási adatokkal és számításokkal!
e. Felhívnám a figyelmet arra is, hogy az adó áthárításának mértéke a Vodafone-nál attól függ, hogy a t. előfizető rendelkezik-e 2 éves húséggel, vagy sem! Tehát, ha lekötelezed magad 2 évre, akkor csak 1.270/ SIM az adód, ha nem, akkor 1.587.5/ SIM az áthárított adó! A VODA az Állam által a SZOLGÁLTATÓKRA kirótt egyértelmű adóterhet kénye-kedve szerint csűri-csavarja, és emeli pofátlan mértékre!
Bízom benne, hogy a Tisztelt Fogyasztóvédelmi Hatóság utána néz a Vodafone adóáthárítási politikájának, és ennek változtatása érdekében megteszi a kellő intézkedéseket!
Ui: Bíztam a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségben, de ahogy Brumi mondja Bodó Béla örök érvényű meséjében: tettem, de bár ne tettem volna!
• Ügyfélkapun történt beadványomra 1 hónapig nem érkezett válasz, még visszaigazolás sem, így törlődött a táramból!
• Telefoni reklamációmra megtalálták a beadványt, majd közölte az ügyintéző, hogy ő válaszolt, a választ elküldte levélben! (Vajon miért nem az Ügyfélkapura küldte, az nem hivatalos?) Azt is közölte, hogy ÉN rosszul adtam meg a címet, ezért nem kaptam meg! ???? Könyörgöm, én nem írtam semmi címet, hiszen az Ügyfélkapumon keresztül adtam be! Ott pedig az alapadatoknál helyesen van meg 1000 éve a címem! Valaki kigépelte (??????) és rosszul írta át! Na, ez sem az én saram!
• Ezután vagy 1 órás telefoni győzködés következett, mivel képtelen volt a fentieket értelmezni az ügyintéző! Közölte, hogy beadványom nem a Fogyasztóvédelemre tartozik! Tanácsolta, hogy, a számla reklamációmmal menjek a NAV-hoz! Ezután hosszas újbóli 30 perc magyarázatot követően a Gazdasági Versenyhivatalhoz irányított volna! Atya ég, - gondoltam, jobb, ha bemegyek, viszek táblázatokat, és megpróbálom elmagyarázni az illetőnek, hátha személyesen inkább megérti ennek az igazán bonyolult dolognak a lényegét.
• Így hát kinéztem a Fogyasztóvédelmi honlapról az ügyfélfogadási időpontokat és a helyszínt. Meg is érkeztem a megjelölt időintervallumban, ami a hétfői napon 9 -16 óráig szerepelt, mint fogadóképes ügyfélszolgálat! Igen ám, de minden kihalt volt 13 óra 4 perckor, mire egy portásnak látszó egyén megmutatott egy nyomtatott tacepaót, ami „bugyiban” feltűzve sárgult már jó ideje az ügyfélszolgálati ajtón, az alábbi felirattal:
„ TECHNIKAI SZÜNET minden nap 13 – 14 óráig!
De kérem szépen, ha nem az van kiírva a honlapon, hogy ügyfélfogadás 9 – 13, illetve 14 – 16 óráig, akkor nem zárhatnak be! És miért van minden nap 13 és 14 óra között „technikai szünet”? Talán nincs áram, minden nap ugyan abban az időben, vagy csőtörés, vagy földrengés-bombatámadás, vagy sztrájkolnak a számítógépek?
• Így hát mérgelődve sétáltam 1 órát, mire 2-re visszamentem már voltak 3-an előttem! Sebaj, sorra kerültem. Unott arcú és hangú, valószínűleg alulfizetett mogorva közalkalmazott nő ül egy hónaljig érő magas pult mögött. Én meg odaállok, könyökömtől fölfelé látszom csupán, és eben a kiszolgáltatott pózban „kérelemmel” jönnék, kérek, alázatosan esedezem, hogy figyeljenek rám az állam és a hatóság, mert mondanivaló, és bejelenteni valóm volna, ha nem tetszene haragudni…….stb. filing! Foga között szűrve 2 szót kiköp felém, a magas pult fedezékében nyomogatja a gépet, majd lehívja azt az ügyintézőt, aki eddig sem értette, mit is akarok valójában!Fél óráig magyarázom a táblázatokat, számlákat, kimásolt Törvényt, és a Voda honlapját. Bólogat, majd hozzáteszi, hogy ő a Telenor-nál van, ott szerinte nem ilyen az adóáthárítás. Ez megnyugtat, igazán. Majd közli, hogy most már elhiszi, hogy ez az ügy talán mégis a Fogyasztóvédelemre tartozik, és továbbítani fogja a felettesének. DE JÓ!
Hát most itt tartunk! Fizetek mint a katonatiszt a Vodafone-nak, miközben azon gondolkodom, hogy a Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos fogyasztói kifogásaimat, a „technikai szünetnek” álcázott nem publikus, valószínűleg a munkaidőt nem növelő ebédidőről, az ügyintézők hozzá nem értéséről, az alárendelt, ’70-es évek stílusát idéző ügyfélfogadásról vajon hol lehet bejelentést tenni?
Ágnes
VODAFONE által becsapott állampolgár
Az utolsó 100 komment: