Tékozló Homár

Elfoglalt oktatók a Csigavér autósiskolánál

2012.08.09. 11:54 | jackyll | komment

Palinak nem jött be a Csigavér autósiskola oktatóinak stílusa, akik a 90 perces menetekből alapból lecsípnek 20-at, a fennmaradó bő egy órában pedig ügyeik intézésére használják a tanulókat:

Röviden leírnám az ország talán legnagyobb, de bizonyosan legjobban hirdetett autósiskolájánál (Csigavér) szerzett élményeimet. Előre elnézést a korrekt, munkájukra igényes szakemberektől, nem általánosítom a tapasztalataimat. Az elméleti oktatást leadó emberek kedvesek és pontosak, a gondok a vezetésnél kezdődnek. Érezhető a feszültség az iskola és az oktatók között, az oka a pénz, a meghirdetett akciókban szereplő árakra folyamatosan panaszkodnak az oktatók és a munkájuk ehhez igazodik, mondom ezt több kipróbálása után. Magas benzinár, költséges javítások, lakáskölcsön... Mindezt nem fedezi az óradíj, ami az első 30 órára 39000 forint, utána minden pótóra 1900. Egy óra 45 perc, két óra 90 perc, 3800 forint a kötelező órákon felül.

Ennek az egész bérfeszültségnek a tanulók látják a kárát, mivel az oktatók hozzáállása szerintem kritikán aluli. Az oktatások átlag 15 perccel később kezdődnek és 5 perccel hamarabb fejeződnek be, dühítő nézni, ahogy az autóknál állnak a tanulók, az oktatók pedig egymással nevetgélnek, mikor már régen úton kellene lennünk. Az oktatók szünet nélkül nyomják le a napot, menet közben esznek és intéznek minden magánügyet, legyen az csekkbefizetés, OTP sorbanállás, TV vásárlás a város túloldalán, illetve telefonos rendelésre rokonok A-ból B-be taxizása.

Minden alkalomra jutott valami ezekből, további 5-10 percet lecsippentve a 90 percből. Persze fizetni előre kell, utólag reklamálni meg lehet, de nekik ez így éri meg, lehet keresni mást. Így az oktatás 3/4-ét 'elcsalják', vezetés közben pedig folyamatos a mobilinternetezés, ismerősökkel hosszas csevegés, kérdés nélküli technozene hallgatás. Zavarja a tanulót? Kit érdekel? Esti vezetés? Vegyél fel napszemüveget! Ő kölcsönadja az autóját picit több, mint egy órára 3800-ért, közbelép, ha gond van, ennyi legyen is elég, neki ennyit ér meg ez a pénz. Furcsa alá-fölérendeltségi viszony és a tanulók dolgát nem könnyíti meg, hogy alig van szabad oktató nyáron, jelenleg hamarabb kap az ember vizsgaidőpontot, mint pótórára időpontot... Szóval valószínűleg érdemesebb kisebb autósiskolát választani, kevésbé fásult és unott oktatókkal és kifizetni picit többet, hamarabb lesz úgy az embernek jogsija.

UI: Másik iskolához jelentkeztem át, az ügyfélszolgálat sajnálkozott a papírok kitöltésénél, javasolták, írjak egy rövid panaszlevelet, hogy javítsák a szolgáltatás színvonalát, ezt ~másfél hete elküldtem, annyit sem válaszoltak, hogy fapapucs.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2012.08.09. 19:57:38

@cicmen: ja, és a HÉV-vonalon jársz lóval, értem!:D különben múltkor siettem a munkahelyemre és lestoppoltam majdnem egy lovas palit:P! csak szoknyában nehezen lendültem volna fel(

Manyecska 2012.08.09. 20:02:56

@cicmen: ja, van egy videoklip a pasi megkéri a csaj kezét hintózás közben, tél van, este, romantika, gyújtanak egy gyertyát, csaj boldogan szorongatja, mikor is a ló elszellenti magát. Következő képben csaj leégett hajjal ül..
:) tudnám melyik..

igazságos 2012.08.09. 20:06:59

@Mylady: szerintem téged csak tényleg pénz miatt húztak meg...

Ugye, 9 hibád lehet, ez még változatlan? Nekem 7-et írt be, későn indulás lámpánál, azt mondta a biztos, csak azért, hogy ne bízzam el magam.

@Megdobbent: oszt legalább "bőrszínűleg korrektek" voltak? Volt szaguk is? :D

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.09. 20:07:57

@batgirl: Tényleg mán! Be se férne az ólba egy olyan... autó.
Vagy mi.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.08.09. 20:11:15

Meg biciGlin se mutatnÁk jól.
Ezért mink, malacnépek sovány malacvágtába' közlekedünk mindenfelé.

igazságos 2012.08.09. 20:15:05

@agresszív kismalac: ti csak felfelé közlekedtek... a vágóhídra vezető platóskocsira...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.09. 20:17:08

fejlettebb orszagokban az oktatast csaladon belul megoldjak

igazságos 2012.08.09. 20:22:23

@agresszív kismalac: különben a családba volt olyan eset, amikor fogta magát a disznó, és egyszerűen kiugrott az IFÁ-ról. :) Úgy kellett utána rohanni, szóval, nem nagyon lehet már így szállítani őket.

Szerintem téged megkímélnélek, majd szólok az érdekedben.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:25:35

@igazságos:
két éve vezetek, eddig lekopogom,"

Höhö!
Majd gyere ha 40éven túl vagy
autó/motorral és egy sajáthibás koccanással és egy gyorshajtással

Ma már tőlem is mehet akárki, lenyugodtam
Ettöl még elnézhetek én is akármit

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:26:53

@hagyma:
Kádár rencerben igy volt jó darabig, én is igy vizsgáztam motorra

Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:28:20

@megamen:
A videó FOX anyagát tartalmazza, aki letiltotta azt szerzői jogi okok miatt.
Sajnáljuk./kazah testvér/

igi1 2012.08.09. 21:33:13

@horex: 40 éves is tud nem figyelni egy pillanatra, két éves mé' nem pofázhat? :D

igazságos 2012.08.09. 21:33:59

@horex: ne legyé diszkriminatív

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:36:42

@igi1:

Pofázni pofázhat, de nincs mire osztania az észt, mert nincs gyakorlata

Voltam én is pár évesen az utak királya, mennyen mindenki a jó anyjába
Aztán párszor más kivédte az én hulyeségemet, rájöttem mi a módi az utakon

igazságos 2012.08.09. 21:37:19

MINDENKIT ELENGEDEK, úgyhogy nem kell aggódnotok.

Motorra nem ülök, nincs jogsim motorra, nem is akarok. Megértem a száguldozást, de olyankor meg szoktam kissé ijedni, amikor némely motoros direkt köcsögösködik, ilyen is volt már velem.

A seggembe mászást nem bírom, a szorosan mögöttem jövést, meg A SZÁNDÉKOS SZEMÉTKEDÉST, olyankor móresre kell tanítani. :)

igazságos 2012.08.09. 21:38:17

@horex: velem beszélgetsz, csak így tudok kommentelni a comment:com-ra.

Két év miért nem elég gyakorlatra neked? Tudtommal, egy év a taulóidő, a jogsi után is.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:39:06

@igazságos:
Én?
Mintha te nő lennél
Ha igen, nem a nőies vezetésednek szolt hanem a gyakorlatlanságodnak, mert olyanokban itélsz amiket nem tapasztaltál

Volt nekem nagyon kedves kolleganőm, határozattan férfi stilusban, nyújtott kézzel és nem rágörnyedve a kormányra , vezetett

igazságos 2012.08.09. 21:40:34

Az utak királya meg csak férfi lehet, ez is tény.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:41:46

@igazságos:
Ha nem akarod elfogagni hogy kevés a gyakorlatod 2 év alatt, ugysem tudlak meggyőzni

Irtam, talán 3 évig is motoroztam és azt hittem én vagyok a kirány az úton, mindenki más hulye
Pedig motoron nem lehet kalapos stilusban vezetni

igazságos 2012.08.09. 21:42:20

@horex: tuti legyőznélek, okosba.

A kedvencem a földúton vezetés, imádom a kézifékes elindulást, az egyesbe menést. :DDDDD

Tudok ám sok trükköt, volt, ki tanítson.

Aztán, jeges úton is oktattak a családtagok, esőben is, még farolni is tudok ám. Mindezt úgy, hogy négy évet kihagytam, egyszerűen addig nem ültem volánhoz.

igazságos 2012.08.09. 21:44:10

Azért nem bízom el magam, mert elég EGYETLEN PILLANAT, és ott, akkor vége.

De a rendőröknek NEM ADOK ÁM LEHETŐSÉGET a büntetésre, nehogy már belőlem gazdagodjanak meg.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:44:52

@igazságos:
Én most nem humorizáltam ezzel
B.nőm vagy 3 éve vezetett, de szörnyű volt
Soha nem tudta hol a lába, mikor kell váltani, ha váltott nem tudta tartani az irányt
Mindig csak arra figyelt amit csinált, nem érezte a közlekedést
Egyszer, Karácsony este, elnézett egy stop táblát
Autója totálkár, őt az öv mentette meg bordarepedéssel
"Mert sietett, mert Karácsony volt"

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:47:14

@igazságos:
Ebben se légy biztos
Utcasaroknál leméred mennyi az annyi ha parkolsz?
4.8m-re parkoltam
30,000Ft volt, a 20cm-ért büntetek meg

Lejár a parkolójegyed
Szerinted rossz esetben mennyit kell fizetni "büntetésképpen"?

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:50:00

@igazságos:
Ha csúszkálni akarsz , vezess hóban
Sokat ökörködtem elhagyott helyeken és ez mentett egyszer meg városban télen amikor csúsztam
Automatikusan jó felé kormányoztam, bár nem számitottam a csúszásra

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.09. 21:50:29

@igazságos: "olyankor móresre kell tanítani" - ezt egészen pontosan hogyan csinálod? magasabb fokozatba kapcsolsz?

igazságos 2012.08.09. 21:51:34

@horex: szegény, jobbulást.

Tényleg elég egy rossz pillanat, egy bal lábbal felkelés, egy benézett másodperc, és vége....

Itt a vezetésben is ragaszkodni kell bizonyos dolgokhoz:

Gyorshajtani TILOS, MINEK, úgyse érsz hamarabb be a munkahelyre, indulj el korábban.

Aztán, engedd el a hülyéket, te ne legyél a MÁSODIK HÜLYE, mert akkor már ketten vagytok.

Aztán, vezess úgy, hogy ha baleset van, NE TE LEGYÉL A HIBÁS.

Aztán, a rendőr, ha megállít, ne találjon semmit, ami problémás.

Ne érdekeljen, HOL VAN A TRAFI, mert betartod a sebességet, a többi hülyét meg nyugodtan fényképezgessék.

Ugyanúgy, aki meg bírja fizetni, az száguldozzon, előzgessen, akinek sürgős, hadd menjen.

Ugyanakkor te is haladj, ha nem lehet előzni, és maximális sebesség kell, te is menj annyival, ne tegyél be a másiknak direkt.

Ne idegeld magad vezetés közben, ha ismeretlen helyre megyek, nem hallgatom a zenét, az elterelhet.

Az idegeskedés elterelheti a figyelmedet, ha későn indulsz el, az is.

Eddig beváltak ezek, de lekopogom, igyekszem tartani magam, keveset idegeskedni, még fiatal vagyok, ráérek.

Megdobbent 2012.08.09. 21:51:53

@igazságos: nem volt EPK egyik sem, de olyan nagyretikulos, templombajaro ruhaban volt vagy 2 tenyeres-talpas asszonysag, az oktatom meg olyan kis vekony sapatag ficko volt - vegulis lehet, hogy neki tettem atmenetileg szivesseget, amikor kitettem a pererputtyot hatulrol. De kurvara szurrealis volt :>

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:55:02

@igazságos:
Felirtam a kis noteszembe, majd lapozgatom vezetés közben

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 21:56:23

@droid_:

Tuggya ő hogy vissza kell kapcsolni

5böl dug egy egyes menekülőt, hogy legyen erő az autóban
:)

igazságos 2012.08.09. 21:57:20

@horex: ja, nem röhögjük ki azt, aki látunk, éppen balesetnél, hogy milyen hülye is volt, mert te is megszívhatod még útközben. Ha nem vezetsz, azt lehet.

igazságos 2012.08.09. 21:58:56

@horex: ne vegyél egy kalap alá magaddal, köszi. Attól még, hogy neked ez a szokásod. :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 22:00:41

@igazságos:
Én már huztam az ut szélére robogóst, mert a hülye csaj, 2 sávos ut, záróvonal, megfordulni akart

De a csajra sem üvöltöztem, megvolt a maga sírógörcse

Na, jókat mára és továbbra!
Lhúztam

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 22:02:42

@igazságos:
Tuttam hogy kalapban vezecc!
Bólogató kutyus a hátsó ablakban és horgolt terítő a műszerfalon, megvan?

Tényleg léptem, mert ha tovább okitasz elbizonytalanodok holnap az utakon
:)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.08.09. 22:02:51

@igazságos: na de tényleg érdekelne, milyen az, amikor büntetsz a szuzukival.

igazságos 2012.08.09. 22:05:27

@horex: nincs olyanom, se egy nyaklánc, nincs semmilyen dísztárgy a kocsiba, minek.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.09. 22:09:03

@horex: volt a faszt, mindenfele poptpedalokat, meg engedelyeket kellett beszerezni, ha apad akart tanitani
a ferfilakossag az MHSZ_nel, a noi az ATInal jart szellemi es gyakorlati oktatasra, kotelezo jelleggel

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 22:26:44

@hagyma:
Motorrol beszéltem

Akkor még lehetett a Ligetben saját vagy kölcsön motorral gyakorolgatni, baráti felügyelettel és saját vagy kölcsön motorral menni vizsgázni

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.09. 22:28:40

@igazságos:
De a tükrök remélem úgy vannak beállitva hogy menet közben is tudjál sminkelni

Ne is válaszolj, nem jövök ma már vissza
:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.09. 22:34:30

@horex: ja bocs, tul hamar irtam:) amerika olimpiai bajnok revans a mult evert es perlh harborert
USA-Japan 2-1
noi soccer:)

England win The Ashes! 2012.08.09. 22:51:49

@igazságos: Cicamica, meglep, ha azt mondom, hogy nem dohányzom? Ezt csak azért emlegetem, mert ez a sztori arra utal, hogy te is csak otthon a gép előtt vagy megmondóember. :)

@agresszív kismalac: Hanem az egója.

England win The Ashes! 2012.08.09. 22:53:17

@hagyma: Nem soccer, football. Egész konkrétan association football. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.09. 22:58:12

@Dr Jozef Vengloš: itt meg soccer, kurva jo meccs volt, nagon nepszeru, foleg a noknel, es hozza kell tennem kurva nagy makunk volt neha
/sose gondoltam volna,, hogy valahai az USA noi soccer, futbball csapatanak ilyen hevesen drukkolok, hat ilyen az elet/
azert a mi 2 aranyunknak jobban orultem:), de ez is jot tett

igazságos 2012.08.09. 23:01:19

@Dr Jozef Vengloš: van, mikor ráhagyom a hülyére, egyébként gyakran mondogassák, egyszer még valaki pofánbasz.

Ha nagy szád van, megmondóember, akkor bunkó köcsög paraszt vagy.

Bizonyos helyzetekben azonban lapítani kell, nem tagadom. Például, nagy darab, puhos dohányzó cigánnyal nem kezdesz, hacsak kedves az életed.

igazságos 2012.08.09. 23:02:39

@horex: még nem tartok ott, hogy a vezetés közben egyek, sminkeljek, telefonáljak, majd 10 év múlva. :D Mikor már nem Suzukival járkálok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.09. 23:09:53

@igazságos: itt a vilag legtermeszetesebb dolga minden eletkorban, de ez fejletteb orszag

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 06:54:24

@horex: nekem a bólogató kutyusom elől van:)))

Manyecska 2012.08.10. 07:13:07

@igazságos: gyere hozzánk, télen le van zárva az út! T.i. itt olyan emelkedők vannak hogy nem lehet felmenni. Itt az igazi a tolatás /jeges lejtőn/, mega parkolás oldalra /csúszik mint állat/ valami brutál, én sem hittem amíg vissza nem csúszkáltam egyszer /kormányozni nem lehet/ a böhöm nagy kocsit, még jó hogy voltak kukák a járdán gondoltam azoknak mindegy! Meg elindulni felfelé a lejtőn /kézifékes indulás!/ ugyanezt jéggel spékelve. Fasza!:)

Manyecska 2012.08.10. 08:11:10

Láttam ma Padlógáz nevű autósiskolát. Állt a pirosnál:))gondolom padlógázzal.
:))

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.08.10. 08:28:17

@Manyecska: én meg Csigatempós autósiskolát. Ez biztos testvére a Csigavérnek

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.08.10. 08:44:40

@igazságos: vicces amikor az emberek szentül hisznek a fejlõdésben, a gyûjtögetés erejében ilyen fincsi inflálódás és lehetõségek mellett. Mivel szeretnélmajd járni? A többi aató többeteszik ám. Mi lesz gizdaságod tárgya? BMW?

FDToth 2012.08.10. 10:46:51

Általánosan roszs dolog az, hogy ha vki kevés pénzt keres, akkor így is áll hozzá és legalja szolgáltatást nyújt. ah lenne bennük annyi becsület, hogy azért a kevés pénzért is 100%-osan dolgoznak, akkor többre vihetnék. Így maradnak ott, ahol vannak...

hellego 2012.08.10. 12:28:14

A cikkre reagálva: Valószínűleg azért van ennyi "ügyetlen" autóvezető mert az oktatás ilyen színvonalon folyik ebben az országban. (sajnos) Nekem személy szerint 20 éves jogsim van, 1 kisebb koccanással. kb: Budapesten 800.000 Km vezettem eddig
Egy tegnapi sztori a tötymörgőkről...XIV. ker. Vezér út az M3-tól befelé. 1. lámpa előtt, lámpa zöld! autós lassít 45-40-35. lámpa még mindig zöld! Lámpa vált autós megáll. indulunk 50-ig gyorsít, nem sietek megyek mögötte.. 2. lámpa előtt, megint 45-40-35. a lámpa még mindig zöld. autós MEGÁLL!!! majd beleszálltam hátulról. lámpa vált. kissé ideges lettem.. indulunk, megelőzöm.. 3. lámpa, idős hölgy balkanyar. várok...nem menne előrébb nehogy elférjek mögötte. nagy nehezen már sárgán átcsúszik. 4. lámpa újabb autós, lámpa zöld..50-45-40. lassít! (de minek?) megint zöld a lámpa de satufékkel megáll. Ja féklámpa nuku. Gondoltam melléállok és higgadtan közlöm, hogy nincs féklámpája. válasz: "NEM IS FÉKEZTEM." Hát akkor hogy a k..va a..dat akkor, hogy álltál meg ilyen hirtelen??? Na rájöttem csak nem én vagy a hülye... Ennyi. És ezt szerintem mindenki tudná még mesélni.
Na ezért ingerültek ennyire az emberek a mazsolákkal szemben! Hozzáteszem ha egy hölgy próbál parkolni, mindig segítek neki és türelmes vagyok. (nem dudálok, nem villogok, nem állok rá!) csak nevetek magamban, hogy eltart 5-10 percig a komoly művelet. Tisztelet a kivételnek!

Manyecska 2012.08.10. 12:33:23

@hellego: nálam nem tart el 5-10 percig:D /simán megtolom a mögöttem parkolót ha úgy kívánná a helyzet:P!/:)
két tekerés, két rántás, igaz én egyből átmentem minden vizsgámon..

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 14:12:25

@Manyecska: fejlettebb orszagokban nem kell kezifeket hasznalni, mert feltalaltak az automatavaltot
@hellego: na ezert tart itt az orszag, mert ingerultek vagytok, tudomasul kell venni van aki gyengebben vezet, most is mi tortent vesztettel 5 percet /kettot?/ az eletedbol es szetvetett az ideg, elnel itt, meg 100 evesek is vezetnek
gondolom ha , mondjuk idosebb lassabban gyalogol a jardan, akkor lelokod az uttestre, mennye a faszba ujje otthon ha nem tudsz mar jarni felkialtassal

váj mí 2012.08.10. 15:05:11

@Mylady: Á, csak simán meg akart húzni, mármint vizsgailag ;) Utólag nekem is mopndták, hogy annál a vizsgáztatónál, aki egy nyomorult tócsa miatt baszakodott velem, nő még nem ment át.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 15:34:25

@Mylady: en ugy latom a vizsgabiztos otthon ilyen hazmester-onkentes rendor- biztonsagi or vonalba illeszkedik

igazságos 2012.08.10. 15:43:39

@Kellemes Zérókomponista: ha nekem egyszer BMV-m lesz, akkor kezdheted már most ásni a sírodat. :)

Nem vágyom drága kocsira, minek a rongyrázás, de a Suzukit le kell majd cserélni mindenképp.

Még mindig siratom az Opel Agilámat. :( 1 milláért akarta az öreg eladni, keveset használt, alig ment 60 ezret, még be se lett járatva. Jó kis kocsika lett volna.... Sok lett érte az 1 milla.

Amúgy meg nem is nekem kellene vezetni, nem is nekem kéne drága kocsi, hanem a leendő pasimnak, az vezessen.

@váj mí: én is ezt mondtam.

igazságos 2012.08.10. 15:47:14

@hagyma: azok rosszabbak mindennél, a sorrend: vizsgáztatók, kamionsofőrök, taxisofőrök, motorostanulók jogsival, és ezek csak utánuk jönnek. :D

ingerült, kimerült, stresszes, depressziós, és azt már nem lehet hagyni, hogy az úton, a másik autós kielőzzön, akkor eret vág magán a férfitársadalom

Automata váltóval is lehet zakózni, példaként a Tescóban a nőnek automata váltóval sikerült öt kocsit összetörni, mert nem tudta kezelni.

váj mí 2012.08.10. 16:13:20

@igazságos: Hátnahja... van ilyen női-sofőr gyűlölő vizsgáztató. Szerintem direkt azért választja az ilyen ezt a szakmát ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.10. 16:25:10

@igazságos: najo de kezifeket nem kellett hasznalnia
bringaval is lehet taknyolni

England win The Ashes! 2012.08.10. 20:03:33

@igazságos: Namármost esetleg a poszban foglalt szituációval kapcsolatban nem állhat-e fent az, hogy a poszter azért nem szólt be az oktatónak, mert esetleg attól tartott, hogy elkaszálják a vizsgán?

B) eset: lehet, hogy egy nagydarab és/vagy dzsipszi tag volt az oktatója.

igazságos 2012.08.10. 20:24:33

@Dr Jozef Vengloš: ki tudja...

@váj mí: tudod, ez azért van, mert ezeknek az embereknek már a tökük tele van az élettel, egyszerűen életuntak, annyira utálnak mindenkit, hogy már saját magukat is utálják, de az már végképp beteszi náluk a kaput, hogy egy nő volán mögé üljön, azt ő nem engedheti... Ismerem a típust.

Ez a fajta csak egy dologra enyhül meg, és az nem a pénz, ha megtudja, melyik nagy fejes rokona vagy.

@hagyma: nem tudom, hogy csinálta, de ha rákeresel:

tv2.hu/tenyek/video/tiz-autot-tort-ossze-a-parkoloban

www.metropol.hu/itthon/cikk/758882

Emlékezetes eset, úgy tudom, automata váltós volt, és hátramenetbe állította be véletlenül.

Manyecska 2012.08.10. 20:41:44

@hagyma: ne viccelj már, fejlettebb országokban nincsenek is hegyek..

Xezs 2012.08.10. 22:07:37

@igazságos: Meg berágnak mert meglátják a csöcsös huszonéves szöszit és rájönnek hogy velük úgysem állna szóba egy dugásra :) A leglúzerebb faszik szoktak a leggecibbek lenni a nőkkel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.08.11. 04:40:04

@igazságos: amugy nevetni fogsz en is jartam mar ugy hogy parkoloban D-be tettem, oszt hatra kellett volna mennem, mert el voltam gondolgodva, de egy centi utan eszrevettem, hogy rossz fele megyek:)
@Manyecska: Te most viccelsz velem, aki a fustolo hegyek kozott lakik? tegnap a szomszed varosban egy medve bement a benzinkutra candyert

zbzbzb 2012.08.11. 07:49:23

inkább télen tanulnál vezetni, olyankor kevés a tanuló te pedig megtanulod rendesen a kocsi kezelését a mostoha körülmények között. nem viccelek.
azért csinálják ezt, mert most van kereslet, 100 másik megy a helyedre ha kiesel.

Gerike07 2012.08.11. 07:57:45

Legalább írni tudna a post toló
"Az oktatások átlag 15 perccel később kezdődnek és 5 perccel hamarabb fejeződnek be, dühítő nézni, ahogy az autóknál állnak a tanulók, az oktatók pedig egymással nevetgélnek, mikor már régen úton kellene lennünk. Az oktatók szünet nélkül nyomják le a napot, menet közben esznek és intéznek minden magánügyet, legyen az csekkbefizetés, OTP sorbanállás, TV vásárlás a város túloldalán, illetve telefonos rendelésre rokonok A-ból B-be taxizása."

basszus, ha a 15 perc helyett 25 perc szünet van a beszélgetés miatt, akkor mitől megszakítás nélkül dolgozik az oktató? :(

Manyecska 2012.08.11. 09:07:39

@hagyma: tényleg?? és kapott??:D@Gerike07: hát ha ez igaz /nem mintha kételkedném/ akkor kivételesen pofátlanok az oktatók. Viszont ami tényleg érdekelne a sztoriban: az éjszakai vezetést hogy oldják meg-mivel kötelező úgy tudom x óra éjszaka - a poszter szerint "vegyél fel napszemüveget"
Most akkor ez hogy??? Akkor viszont kérnék kedvezményt az árábul hiányos teljesítésre hivatkozva:)!!

lordjim 2012.08.11. 21:45:53

@cicmen: Domina vagy-e? Hijába van nálad ustor akkor is megfogom a ......t.

lordjim 2012.08.11. 22:00:44

@igazságos: ez a MINDENKIT ELENGEDEK mindent elárul rólad,ne vezess mert kedves az életem.

lordjim 2012.08.11. 22:08:52

@horex: haggyad má,ezen nem fog semmi csak a kromofág

lordjim 2012.08.11. 22:21:50

@igazságos: b....meg,az agila is szuzuki nem baj?Te tényleg hülyébb vagy állva mint a többiek nekifutásból.

Xezs 2012.08.12. 13:02:28

@lordjim: én senkit se engedek el, a négysávásosra kamionnal hordom a roncsautókat keresztbe

anyjukpicsáját akarnak kocsikázni, mit képzel a sok faszkópé

nyomatékosításnak még géppuskafészkeket is telepítek a roncsok közé

így már jó?

váj mí 2012.08.12. 21:03:59

@igazságos: Hát nem egy kellemes fajta, de általában látható is rajta, a tipikus "lúzer-pasi", vagy jobb esetben "aranyos srác", de hogy baszott frusztrált, az biztos. Hányszor, de hányszor fordult már elő velem, hogy megyek az autópályán, sima 130-140 között, belső sávban, erre beáll a seggembe, és levillog. Hát, "anyádat!", takarodj a gyorsítóba, ha annyira sietsz, és megéri a fényképet. Pár száz méter után általában el is húznak mellettem (nyugodtan, azért van a belső), de eddig ilyen tolakodó, "seggedbe-megyek" stílust hímneműeknél tapasztaltam csak. Női vezető is előzött már meg, persze, de nem szórakozott azzal, hogy percekig a kocsi seggétől 2 méterre villogjon, amikor a belső üres.
A másik típus meg. Ott vonatoznak egymás seggében már vagy 20 km-n át, amikor egy hosszú egyenes szakaszon pár perc után megunom a mókát, és kielőzök. Na ilyenkor látom a -jellemzően- férfi sofőröket a visszapillantóban egyrészt agybajt kapni, másrészt, baszott-gyorsan előzésbe kezdeni. Csak kicsit szánalmas. De azt alaposan.

hellego 2012.08.13. 12:22:33

@hagyma: Kedves Hagyma!
Pont azért írtam, mert nem voltam alapból ideges mind egyes sofőrök, nem siettem sehová. Én a kulturált de dinamikus közlekedés híve vagyok. "dinamikus nem száguldó őrült!" A tanulóvezetőket sem szoktam letolni az útról. Sem az öreg lassúbb gyalogosokat és autósokat. Ha lehetőségem van rá megelőzöm SZABÁLYOSAN! Az említett esetben a kimondott tutyimutyi autósokat említettem, akik a záróvonal és a szegély között ingázva bizonytalanul vezetnek, mintha azt se tudnák hol vannak. Ezek a vezetők a közlekedésre VESZÉLYESEK!!! És még valami: Én ha nem tudom merre menjek szabályosan félreállok, vagy ha kell kerülök egy kört, nem úgy mint egyesek, akik megállnak a zöldnél vagy az út közepén.

Xezs 2012.08.13. 18:24:02

@váj mí: Huzamosabb ideig indokolatlanul a belsőben tartózkodni tahóság.

Villogni meg belemászni a másik seggébe: az is.

Megérdemlitek egymást, egyikőtök sem különb a másiktól.

Xezs 2012.08.13. 18:25:14

@hellego: A dinamikus és az őrült mindenkinél mást jelent. Amire te dinamikust mondasz, lehet a nagy többség már őrültnek gondolja.

Szóval óvatosan a fogalmakkal :)

Manyecska 2012.08.13. 20:44:45

@hellego: nemnem, állítólag szabálytalan a belső sávot használni előzésen kívül másra - elvileg a párhuzamos közlekedés szabályai szerint!- állítólag így büntetett már rendőr..tehát ha senki nincs melletted a jobb sávban és csak haladsz a legbelsőben..

Mákony Béla 2012.08.14. 00:07:37

@Manyecska:
Ha az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas ÉS a sávok terelővonallal vannak elválasztva, akkor a belső sávot/sávokat is használhatod 3,5 tonna alatti szgk-val és motorral.

Kresz 36§ (4)
Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. [...]

Ezt nekem úgy tanították nagyon helyesen, hogy akkor mehetek a belső sávban, ha tartani tudom az ott érvényes maximális megengedett sebességet. Dugót leszámítva persze.

Egyébként pl. a Hungária körúton nagyon szar lenne a külső sávban haladni, mert nagyon sok helyen a szélső sáv válik a lekanyarodóvá, a belső sáv azonban végig "megmarad", és mindenhol új sáv nyílik a balra kanyarodáshoz.

Mákony Béla 2012.08.14. 00:09:55

@Manyecska: nyilván tehát ahol nincsen felfestve terelővonal, csak simán elfér egymás mellett 2 autó, ott nem lehet életvitelszerűen a belső sávban haladni, hanem jobbra kell tartani.

Ezért lehetne például a Bajza utcában minden második autóst jó alaposan meg.....büntetni, mert ott simán odaképzelik a nemlétező terelővonalat, és haladnak egymás mellett.

Mákony Béla 2012.08.14. 00:16:48

A fősodorhoz:

Lehet, hogy én vagyok a hülye, de én például kifejezetten élveztem, ha volt valami elintéznivalója az oktatómnak, és új helyekre kellett menni.
Mert ugye a másik variáció az lett volna, hogy a 30-40-akárhány vezetésórámat lőrincen és kispesten kerengve tudjuk le úgy, hogy a végére a könyökömön jött volna ki. És ugyebár az egyik fő tézis: rutinból vezetni nem szabad, nem hagyatkozhatsz arra, hogy kívülről ismered az adott útszakaszt.

Szóval én tökre örültem neki, amikor időnként azt mondta az öreg, hogy akkor rá a Hungáriára, és nyomás ki szentendre felé, vagy át budára, törökbálintra, stb. És igen, azért, mert ő közben elintézett valamit.

Hozzáteszem, ez is csigavér volt, és bár sokszor mesélt róla, hogy tényleg elég tré a pénz, ami marad neki, és előfordult, hogy mondjuk késett 5-10 percet az óra elejéről, de olyan hozzáállást tanúsított, ami ezt tökéletesen kompenzálta. Pl. jó néhányszor én voltam aznapra az utolsó tanonc, és azzal pótoltuk be, hogy várnom kellett rá, hogy 20-30 perccel tovább vezethettem.

pengusz 2012.08.14. 06:18:04

Én a Csigavérnél voltam 4 éve.
Nagyon jó oktatóm volt.
Az órák 1 órásak voltak.
Amikor valami ügyet intézett az oktatóm, annyival tovább tartott az óra.

s.lac 2012.08.14. 10:47:41

Hát nemtudom, én nagyon elégedett voltam a Csigavérrel. És én örültem, hogy nem a megszokott utakon kellett menni állandóan, hanem mentünk pl plazmatévét nézni (lol), vagy bevásárolni (nekem is kellett pár dolog), de amikor meg nekem kellett elintézni valamit, azt is beleraktuk. Nekem mondjuk mindig pontos kezdés-befejezés volt, így nem zavart, az esti vezetés pedig elég hasznos, mert a valóságban bezony azt is kell.

Manyecska 2012.08.14. 10:56:42

@Mákony Béla: mondjuk ez igaz, talán 4 éve mintha ezt lehetne. De amikor én tanultam /rég/ akkor bizony ezért büntetett még a rendőr..:))

Xezs 2012.08.14. 20:23:01

@Mákony Béla: Egyetértek azzal, hogy kell a változatosság. VOlt olyan, hogy én mondtam az oktatónak, hogy menjünk már ide meg oda, mert el kell intézni ezt-azt. Szerintem ő is élvezte, hogy nem az unásig ismételt helyekre megyünk.

Ez mondjuk nem csigavér és nem is főváros.

Xezs 2012.08.14. 20:24:03

@Manyecska: Mi ezt 2005-ben csináltuk, szóval már akkor is lehetett. Vagy az oktatóm csak leszarta.

nyulaspista 2012.08.17. 08:37:22

Én már a nevére sem emlékszem az iskolának ahol vezetni tanultam - mindez volt olyan 15 éve - és már akkor is ugyanez volt a helyzet. Link alakok az oktatók, ugyanúgy ahogyan minden sofőr, taxis és fuvaros, nincs közöttük különbség. Az érdekes az, hogy ezek szerint ez legalább 15 éve így megy és nem történt még semmi ez ügyben.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.08.19. 22:21:03

@Mákony Béla: nem tanították helyesen. Ez megint egy saját szájunk ízére értelmezett szabály. Mert ugye - ha már idézted - nem említ sehol olyat, hogy megengedett legnagyobb sebesség. Azt írja, hogy "mögötte gyorsabban haladó", tökmindegy, mennyivel... A sok önkéntes rendőr legalább annyira szabálytalan, mint amennyire azt gondolja, a másik az.

Xezs 2012.08.19. 22:40:45

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Lakott területről beszél. Megnézném én, hogy ilyen helyen te mikor mennél ki a külsőbe, ahol általában azok haladnak, akik jobbra fordulnak.

skater20 2012.08.24. 23:45:27

Én is a Csigavérnél kezdtem, az elméleti oktatás nagyon tetszett, a kresz elsőre sikerült is, aztán kifogtam egy 60 év feletti pacákot, aki állandóan körmöt reszelt mellettem, meg néha be is aludt, miközben én vezettem, illetve próbálkoztam a vezetéssel... Nem mellesleg állandóan ordibált velem, na meg persze néha el kellett vinni ide-oda az ügyeit intézni... 4x buktattak meg ennél a Csigavérnél, miután úgy döntöttem, hogy inkább könnyes búcsút veszek tőlük, és átmegyek egy másik iskolához. Érdekes, ott elsőre átmentem a vizsgán, ők valószínűleg nem annyira a pénzre hajtottak, hanem inkább az elismerésre és korrekt tanításra.

lang.vince 2014.12.29. 10:34:25

Balszerencsémre én is ennél a "cégnél" kötöttem ki, már augusztusban levizsgáztam KRESZ-ből, de még mindig nincs gyakorlati oktatóm, amikor telefonálok valami hülyeséggel lepöccintenek, mit csináljak?
süti beállítások módosítása