Naiv ügyfél radikálisan alacsonyabb roamingárakat kapott a Vodafone-tól smsben, mint amit a honlapjukon írtak. Ennél kellemetlenebb, hogy 2012-ben rendületlenül nyomják a hóközi befizetés bohózatot, azaz naiv ügyfélnek Afrikából kellett volna befáradnia a nyaralás addigi roamingdíját rendezni. Mire hazaért, le is korlátozták. A Homár fennállása óta kíváncsiak vagyunk, hogyan nem képes a számítógép feldolgozni, hogy a felhasználó külföldön tartózkodik, és ezért nem fog befáradni hetente telefonszámlát fizetni? Aki tudja a választ, akár a Vodafone-nál, akár bárhol, kommenteljen bártan!
2012.07.28-án Tunéziába utaztam, és mint ilyenkor szokásos, a Vodafone, mint mobilszolgáltatóm sms-ben tájékoztatott a roaming díjakról.Ezt egyébként remek ingyenes szolgáltatásnak tartanám, hacsak... Az sms-ben, amit kaptam a következő díjszabások szerepelnek:(ez az üzenet nekem megvan, érdekes módon a Vodafone telefonos ügyfélszolgálatán ez a rendszerüzenet már nem volt meg 08/10-én, annak ellenére, hogy korábbi ilyen üzeneteket olvastak vissza már nekem) Tehát az SMS-ben szereplő díjak: a hívásindítás díja max 369Ft/perc, hívásfogadás 109 Ft/perc, SMS küldés 109 Ft, adatroaming használat díja max 2400 Ft/1MB, elszámolás 100 kB-onként (ami kevesebb, mint 245 Ft/100 kB) (itt azt is szeretném kérdezni, lehet-e ilyet írni, hogy valami ára maximum ennyi vagy annyi?) Ezekkel az adatokkal szemben a weboldalon, az ügyfélszolgálaton, ill. az ügyfélszolgálati munkatárs elmondása alapján az ÁSZF-ben a következő adatok vannak, és a "Vodafone csak ezek alapján tud számlát kiállítani...": hívásindítás:599 Ft/perc (itt nincs "max"), hívásfogadás: 219 Ft/perc, adatroaming: 341,8 Ft/100 kB.
Itt azt gondolom, igen nagyok a különbségek, és számoljunk gyorsan: heti egy charterjáratnyi ember (travel service airbus) kb 200 fő. annak 35%-a ha vodás, az stílusos átverése kb. 70 db jóembernek/ország/hét, percenként minimum 230 Ft-tal ha ő hív valakit, 110 Ft-tal percenként, ha őt hívják, 100 kB-onként is kb 100-110 Ft a különbség, az meg MB-onként 1000 Ft már.
Ezen felül a Vodafone "a megnövekedett forgalom miatt", amit Tunéziában forgalmaztam, hóközi befizetés eszközlését kérte. Mindezt természetesen még akkor, az utazásom közepén. Tehát ő látta, hogy megnőtt a számla, mert roamingoltam, azaz külföldről telefonáltam, és megkért, fáradjak be az üzletbe és fizessek be (vagy neten, Afrikában). Ezt köszönöm nekik, nagyon figyelmes. 08.02-án kaptam a felszólítást sms-ben (Ők egyébként SMS-ben tolják, mint a tinédzser unokahúgom), és 08.05-én (vasárnap, amikor nincs behajtási csoport) korlátozták a kimenő hívást és az internetet.Természetesen, mikor hazajöttem 4-én szombaton, hívtam az ügyfélszolgálatot, hogy részletezze az összegeket, amiket be kell fizetnem, több -3 db- számom van náluk. Ebben a beszélgetésben nem kaptam tájékoztatást arról, hogy 2-3 nap alatt akkor a lett a baj, hogy ha szombaton vagy vasárnap nem fizetek be, még a hétvégén kikapcsolnak. Vasárnap, mikor észleltem a korlátozást, hívtam az üf.szolgálatot, ahol 47 perces várakoztatás után kapcsolódott be az ügyintéző. Sikerült vele egyeztetnem, de rögzített vonalon történő panaszírásra vonatkozó kérésemet nem rögzítette a rendszerben.
A fizetés megtörtént hétfőn, amiről kaptam számlát; csak éppen a mai napon, azaz 08/10-én sem tudják megmondani, hogy mire kérték a befizetést, nem tudnak elszámolni az összeggel felém. Mai hívásom feléjük szintén érdekes volt: az első próbálkozásnál 60 perc, azaz egy óra ügyintézőre való várakozás után szétkapcsolt az ügyfélszolgálat telefonközpontja, amelyet későbbi, 42 perces várakozás utáni beszélgetésben megerősítették, hogy ez így van, szétkapcsol, az ő beállításuk, és ez így okés. Kinek?
A lényeg, ha külföldre utaztok, ellenőrizzétek a neten a díjakat, mert igen komoly a félretájékoztatás mértéke; és egyébként szerintem szándékos is. Itt a hivatalos link a roaming díjakhoz országonként.
Mindenkit szeretnék kérni, hogy ha volt idén már külföldön ellenőrizze le az adatokat, és amennyiben titeket is megint hülyének néztek, és Ti is borzasztóan unjátok már, hogy a nagyszolgáltatók a zsebeinkkel szórakoznak, tegyetek hivatalos panaszt a Vodafone ellen.
ÜDV
R
Az utolsó 100 komment: