Messidor még a Malév-csőd idején vásárolt 3 szuperakciós repülőjegyet a Wizzairtől 8400 forintért. Pár héten belül kiderült, hogy nem létező járatra foglaltak, de máshova is mehetnek ugyanannyiért. Így csak most, indulás előtt, a beszállókártya kinyomtatásakor derült ki, hogy egyáltalán nincs kifizetve a jegyük, ami további 45 ezer forint lesz:
Előrebocsájtom: Többször repültem már a Wizzair-rel, eddig még semmi problémám nem volt velük. De most... A történet februárban kezdődött, amikor a Malév csődje után a Wizzair egy rakás új útvonalra vett fel foglalásokat nagyon kedvező, "promóciós" összegekért. Két barátommal egyetemben rögtön le is foglaltunk-majd másnap kifizettünk- egy kolozsvári oda-vissza utat, fejenként 2800 Ft-ért, adókkal, foglalási díjjal együtt. Örültünk, mint majom a farkának, hogy ilyen "ócsón"repülhetünk Erdélybe. 2-3 hét múlva kaptam egy e-mail-t, majd fel is hívtak, hogy a kolozsvári járatot törölték, de lehetőségem van ugyanennyiért Bukarestbe vagy Marosvásárhelyre becserélni a jegyet, illetve visszautalják a pénzt, ha egyik uticél sem jó. Bárcsak a visszautalást választottam volna! De akkor úgy döntöttünk, megyünk Vásárhelyre, végül is Erdély-Erdély. Egy erre a célra megadott NEM EMELTDÍJAS telefonon ezt le is egyeztettem velük, másnap meg is jött az értesítés róla, minden rendben, gondoltam. Rosszul gondoltam! Most, szeptember végén indultunk volna, de amikor előtte egy héttel ki akartam nyomtatni a beszállókártyát, a rendszer nem engedte, helyette egy közel 45ezer forintos befizetendő összeget nyomott a képembe. MICSODA?!
Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot(emelt díjas hívás, 225 FT/perc), ahol előadtam az esetet. A kiscsaj türelmet kért-utánanéz, majd kb 5 perc múlva közli, hogy nem lehet semmit tenni, ezen nem tudnak változtatni! (Ez azért is érdekes, mert én még indulás előtt 3 órával is tudnék változtatni a foglaláson, persze jó pénzért.)Sőt, már ezt a 45ezret sem tudom befizetni, ha utazni akarunk, vegyek az aktuális áron (kb 25ezer/fő) jegyeket, és kérjem újabb emelt díjas hívással az eredetileg befizetett 8400 Ft-ot, amit esetleg majd visszautalnak. -Írásban lehet kérni? NEM!
Kb fél órás tanácskozás után újra felhívtam őket, gyorsan elhadartam a sztorit, bemondtam a foglalási kódomat, kértem vissza a pénzt. Azért még elkértek egy-két adatot-amit a kód alapján ők egyből látnak a monitoron-, sőt, még ezt is nekem kellett elmagyarázzam, miért csak 8400 Ft volt az eredetileg befizetett összeg. Miután tájékoztattam a tudatlan ügyfélszolgálatost, közölte, hogy másnap hívjam vissza őket, mert este már nincs, aki foglalkozzon ezzel. Megpendítettem, hogy miután már több mint 3000 Ft-ot eltelefonáltam az ő hibájuk miatt, visszahívhatnának. "Erre nincs lehetőség" Anyátok!-lecsaptam a kagylót.
Másnap nem hívtam fel őket, mert láttam, ha vissza is utalják a pénzt, le is telefonáltatják velem előtte. Próbáltam az oldalukon található "kapcsolat-panasz" rovatban írni nekik, mivel e-mail címük nincs. A foglalási kódon kívül ott is mindenféle adatot meg kell adni. És itt jött egy nagyon jó trükk!-részükről. A hatjegyű "járat száma"rovatot egyszerűen nem engedte kitölteni a gép, 3 karakternél többet nem tudtam beírni! Anélkül meg elküldeni sem tudtam az irományomat. Ügyes! Végül valami "poggyász" címszó alatt mégiscsak elküldtem, ott nem kért járatszámot...
Teljesen egyértelmű, hogy valamit a Wizzair rontott el az átfoglalásnál, ugyanis olyan tétel is szerepelt az új foglaláson, amit én eredetileg nem kértem-ez az eredeti befizetésemen is látszik. A erdélyi hosszú hétvége meghíusult, de ha netán valamit válaszolnak-ne adj isten, kárpótolnának, -megírom azt is nektek. Mindenesetre a fogyasztóvédelemmel is megosztom a történetet.
Messidor
Mellékletként küldöm a kiprintelt eredeti foglalást és a módosítottat.
Az utolsó 100 komment: