Tékozló Homár

Kivezeti a papírszámlát az ELMŰ (frissítve)

2012.11.27. 12:12 | jackyll | 129 komment

Az ELMŰ kitalálta, hogy ezentúl minden online regisztrált ügyfelének automatikusan emailben küldiu a számlát. Ez végülis egy jó dolog, de persze bármin lehet pampogni, hiszen ezért vagyunk:

Úgy látszik ma Elmű-s nap van: nekem is alakítottak egyet - és ez a "poén" várhat mindenkire, aki már regisztrált a cég honlapján. A továbbiakban csak elektronikus formában küldik a számlát, e-mail mellékletként csatolva PDF formátumban, mondván ez milyen jó nekem, meg annyira környezetbarát. Lásd a mellékletet: kedvesen felajánlanak, magyarul rám tukmálnak, önkényesen beállítanak egy nem kívánt, nem igényelt, nekem nem előnyös változtatást, amelynek lemondásáért nekem kell tennem valamit. Gratulálok, de majd eldöntöm, kell-e ez nekem, majd akkor jelzem, beállítom. A stílus és az eljárás a bosszantó, meg az időm pazarlása. És a módszer környezetbarát, hogy én nyomtathatom ki - az nyilván nem papírra kerül ... Ostobák. Az e-mail-t meg őrizgethetem 5-6 évig, mert csak az elektronikus változat hiteles. Tessék mondani, van-e jobb az Elmű-nél?

Kattintásra nagyobb

UPDATE 11/29: Korai volt az öröm:

Kár hogy lassú a Posta, így lett volna szép az Elmű környezetbarátsága: ma megjött kinyomtatott borítékolt változatban IS az elektronikus számla tájékoztatója.  Tudom, dolgoznak a bitek, hasít a szerver, minden ügyfélnek kiküldik papíron. De tényleg senki nem ért az adatbáziskezeléshez, hogy beállítsa: csak annak postázzák, akinek nem küldték el e-mailben ...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.27. 12:15:42

Nem nagy észre vall kinyomtatni. Mennyivel vagy tőle előrébb? Kényelmesebb egy ímélt őrizgetni 5 éven át.

Tron65 2012.11.27. 12:17:41

Nekem is kiküldték.
Örülök neki.
RÁUTALÓ MAGATARTÁSSAL elfogadom, hogy ezentúl havi 1 borítékkal kevesebb kerül a postaládámba.
És eggyel több jön elektronikusan, mert van már ilyenem.
Ja és nem nyomtatom ki, mert minek?

Tron65 2012.11.27. 12:22:35

U.i.: megnéztem: 45 kiló egy 1 oldalas pdf a másik számlámból.
Kérlek, gondolkodj el, hogy hány és mekkora filmet őrizgetsz a gépeden és meddig. Elfér?
Gémélben elfér? (10 giga) Frímélben elfér? (10 giga)
Egy egész évnyi lesz vagy ... 600k. Több mint 2 évnyi elfér egy floppyn. Ja nincs floppyd. Van viszont 4 (8-16) gigás pendrájvod.

Atörökk 2012.11.27. 12:25:51

Világíccsá gyertyával. Abcúg Elmű. Le velük.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.27. 12:28:42

ez a jövő, és nekem semmi kifogásom nincs ellene

Mylady 2012.11.27. 12:29:40

Ezt hol lehet kérni? Engem érdekelne. Minél kevesebb szemét jön papíralapon, annál nyugodtabban mehetek el napokra (hetekre) itthonról.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.27. 12:31:13

Ki tud segíteni nekem?
Szeretném egy ismerősömet alacsony forgalmú blogomba társszerzőnek bevinni:))
hogy kell?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.27. 12:33:51

Én elektronikkus papírral fűttök!
Tisztább, szárazabb, kellemesebb érzés.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.27. 12:34:48

@batgirl:

Beállítások
Felhasználók
Meghívóküldés:
Szerkesztő

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.27. 12:38:05

Kivezeti? Magától nem tud kimenni? :)
Különben a számla nekem is megfelel PDF-ben, de a fizetés sajnos csak csekken...
Az utalással sem lenne baj, ha a kedves szolgáltatók normálisan kezelnék.
És igen, szerintem is előbb kérdezzenek meg, hogy szeretnék-e PDF számlát.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.27. 12:39:01

@Tron65: Nem érti, nem tudja miaza floppi.

Mondd azt, hogy a kisebbik 4 gigás pendrájvján elfér 6666 évnyi ELMŰ számla. Zipelve 20-30 ezer évnyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.27. 12:39:35

@atpijkamo: Ja, csak ahhoz archiválni kell, meg ahhoz egy kis gondolkodás. Meg mondjuk tudni használni egy e-mail szolgáltatást. Sokaknak nincs ez meg...

Dr. Körömlakk ® 2012.11.27. 12:41:54

pendrájval nem lehet segget törölni. azaz de, de én nem szívesen tenném.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.27. 12:43:19

@ColT: Neviccejj. Csatolmányt meg tud nézni. Akkor már menteni is tuggya. Akkor már tud egy Elmu2012 nevű foldert is gyártani, és beletenni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.27. 12:44:28

@ColT: Ha tudott elektronikusan regisztrálni akkor van ímél címe.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.27. 12:46:38

Nem értem a posztolót. Szerintem jóval könnyebb egy emailt őrizgetni (akár divatosan felhőben, akár a merevlemezen), mint a papíralapú számlákat.

Meg minek is kellene kinyomtatni?

Még ha probléma lenne, akkor sem nyomtatnám ki elsőre, úgyis megvan az elküldött email a szolgáltatónál is.

épaetekmogyoo 2012.11.27. 12:47:22

Ej, pdf fájlt eltárolod, ha al elmű hupákol, akkor kinyomtatod.
Környezetbarát ez, csak picit gondolkodni kell hozzá. Az egysejtű magyarnak semmi se jó?

linfury 2012.11.27. 12:49:19

Nekünk évek óta nem jön papírszámla a szolgáltatók zömétől ... egyébként számlát nem kell őrizgetni ... csak a befizetés igazolását ... azt meg megteszi a bank, ha csoportosan vagy egyéb átutalással teszed ...

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.11.27. 12:50:39

@Dr. Körömlakk ®: Ja, meg gyújtósnak sem jó, és drága is. :)

neet 2012.11.27. 12:51:30

Haladó gondolkodásúnak vallom magam, sok mindent intézek a neten, papír nélkül, de amíg bármilyen befizetést nekem kell bizonygatnom, hogy megtettem, és csak az általuk lepecsételt papírt fogadják el a T. Hivatalok, nincs miről beszélni. Inkább őrzök egy fióknyi papírt, mint egy pendrive-ot, amit 4.95 év múlva már meg se bírok nyitni, vagy fel sem ismeri a ... (még fel sem talált) gép. Másik Alapigazság: egy papírlap alatt el tud tűnni egy pendrive, de egy pendrive alatt nem tud eltűnni egy A/4-es. Hát még egy fióknyi.
Jut eszembe, maradi gondolkodásúnak vallom magam....

Atörökk 2012.11.27. 12:51:33

@Dr. Körömlakk ®:
És befőttesüveget sem lehet dunsztolni vele.

@Jani haverja:
"Még ha probléma lenne, akkor sem nyomtatnám ki elsőre, úgyis megvan az elküldött email a szolgáltatónál is."
Ez szép, és jó, csak sokszor, ha reklamálni mész, még az a papír is jó, ha nálad van, amit még meg sem kaptál, szóval ebben annyira nem érdemes bízni. :)

vénszivar 2012.11.27. 12:53:11

@negyerebemegnegyereerrehe: Hogy ne lenne jó ! Pl. a sertéspörkölt nokkedlivel, savsággal. Igaz, én nem paraszt vagyok.......:)))

neet 2012.11.27. 12:53:15

@Jani haverja: Hol élsz te, a Janinál? Ha probléma lesz, ő (pl elmű)lesz az utolsó, akinél meg lesz.

VilMarci 2012.11.27. 13:02:21

"nekem nem előnyös változtatást" Nem értem, miért nem előnyös? Keresni is könnyebb benne, és ha jól értettem, nem kell eltárolni sem igazán, mert az online ügyfélszolgálaton bármikor megnézheted.

mrlujoak 2012.11.27. 13:02:38

Teljesen jó az e-számla.
DE!

Majd ÉN eldöntöm, kell-e.
Majd ÉN kérem a váltást!

Sokszor előfordul, hogy papíralapú közüzemi számlát kell bemutatni. Na, ekkor végy/keríts egy nyomtatót, és nyomasd a papírt.

Egészen addig, amíg csak egy ügyefogyott hivatal/cég (bármilyen szervezet) megkövetel papír alapú számla/űrlap/"nyomtatványt" fizikailag papír alapon, addig igen is legyen az ügyfélre bízva, akar-e elektronikusan számlákat kezelni, vagy sem.

Az archiválás is külön mise, amikor valakinek szolgáltatótól kapott e-mailcíme van (ok, csináljon egy másik fiókot egy független levelezőn, de ekkor máris két fióket kell kezelnie...) akkor meg kell szerveznie a biztos adatmentést.

Meg lehet oldani, posztolónak sem ezzel volt elsődlegesen a problémája.

A probléma az önkényes változtatás a cég részéről, ami ha nem tetszik, akkor megint neked munka visszacsináltatni!

NEM! Az ilyet nem szabadna engedni - törvényi szinten.

Majd Ügyfél eldönti, szeretne-e e-számlát, és akkor szól, jelez, hogy "kedves" szolgáltató, én így szeretném.

Manyecska 2012.11.27. 13:11:34

Targetmarket yeeeeeeeeeaaahhh!
:D

Tron65 2012.11.27. 13:16:48

@mrlujoak: Eldöntheted: benne van a levélben, hogyan. Konkrétan: be kell lépni az elektronikus felületre (van, különben nem küldték volna ezt az imélt) és ott jelzed: ez után is papír alapon kéred.
"Sokszor előfordul, ..."
Igen. Nemrég pl hitelre vásároltam. Ott volt egy terminál, beléptem a netbankomba és kinyomtattam az ő nyomtatójukon amit kértek.

Szenthomárság 2012.11.27. 13:18:18

@atörökk: ez mondjuk nem hülyeség, ha nálunk nincs áram, akkor gyertyafénynél tévézünk!

Dr. Körömlakk ® 2012.11.27. 13:18:44

@Jani haverja: @atörökk: csomó indok, hogy a poszternak van igaza.

Manyecska 2012.11.27. 13:19:41

@Szenthomárság: :D hát nálunk most ezért volt Ádvent 1-4..a múltkor amikor nem volt áram, ugye..!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:22:37

Jól látom, hogy Jackyll kezdte el a poszttoló osztását? Dicsak!

Papírszámla? Most darálom 5 évnyi termését. 1 darab szolgáltatótól. Már a fele lement. Így már csak 3 centi magas a kupac.
Emilfiókban meg lazán őrizgetek olyan levelet, ami már 8 éves. Nem nekem fáj, a fiókfenntartónak.

Szenthomárság 2012.11.27. 13:24:20

Azért a papír még mindig biztosabb.
Egy csomó minden papírom megvan, fényképek, minden szar.
A digitális világ azért még nem tökéletes.
Először mindent átmenetettünk floppyra, utána onnan cédére, utána onnan dvd-re és ez csak pár év volt.
a régi dvd filmeket már semmi nem játssza le
én a digi képekből is a fontosakat előhívatom
pedig szeretem a teknikát!

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.27. 13:25:40

Poszt toló kerítsen egy időgépet és utazzon a XIX. századba. Oda való.

@Mylady: Érdemes regisztrálni a díjnetbe. Nem csak Elmű, hanem Gázművek és egyebek számlái is kérhetők oda. Még a maileket sem kell őrizni, mert ott elérhetők bármikor. Lehet kártyával fizetni a számlákat, ennél kényelmesebb nincs.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.27. 13:26:10

@atpijkamo: Ja, csak azóta elelejtette a jelszavát, vagy 3 éve nem lépett be, és megszűnt a fiók, stb.
Nagyobb idióták használnak számítógépet, mint hinnéd :)
A kedvenvcem az a fajta, amelyik a Prohardver privát üzenetet, vagy a Facebook üzenetküldést tudja használni, de ha azt kéred, hogy kommunikáljunk e-mailben, arra nem hajlandó.

Atörökk 2012.11.27. 13:27:13

@Szenthomárság:
Nekem is tekerős internetem van, az a biztos.

@Dr. Körömlakk ®:
Annyiban igen, hogy sajnos ismerve a hazai szolgáltatók panaszkezelési gyakorlatát, bármi fennforgás esetén csak úgy tudsz eredményt elérni, ha lobogtacc minyimum fél köbméter papírt. Meraző nyalvántartásuk biztos egész mást fog mutatni. Annyiban nem, elképesztő mennyiségű felesleges szemetet termelünk, többek között ezekkel a papírokkal is.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.27. 13:27:47

@ColT: Az én utalásaimat a kedves szolgáltatók normálisan kezelték. Egy ideje már hitelkártyával fizetek mindent. Így nekem kamatozik az a pénz még egy hónapig.

Szenthomárság 2012.11.27. 13:28:30

@atörökk: olyan fészbúkot vettem a kínain, hogy két ceruzaelemmel egy hétig tudok lájkolni rajta.

embertelen brambertalan 2012.11.27. 13:28:54

kivancsi vagyok a sok kocka hogy fog anyazni amikor a pendrivejat ott fogja fogdosni a T. Hatosag elott es nem ertik miert nem fogadjak el hitelesnek a pdfjuket vagy a tintasugarason kinyomtatott wcpapirjukat es mehetnek sorba allni vagy jopenzert szamlamasolatot kerni a zelmuhoz...

Szenthomárság 2012.11.27. 13:29:31

@Szárnyati Gézа: kamatozik, muhahaha
0,2-ot, ez igen!

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:30:30

@atörökk:
Az a poén, mikor a rendszerükből neked kiküldött papíron szerepel olyan, amit ő a gép előtt nem tud elérni, meg sem jeleníti a gép neki. Azt hogy híják 21. századi tudományossággal? ;)

linfury 2012.11.27. 13:32:00

@neet: Tavasszal a Díjbeszedővel akadt egy kis vitám ... vittem a banktól hiteles folyószámlakivonatot (azom sincs papíron) és simán elfogadták ...

Atörökk 2012.11.27. 13:32:56

@Szenthomárság:
Korlátlan számú lájk jár hozzá?

@neccharisnyás útonálló:
Asztat úgy híják, adatbisztonságos integrált vállalatirányítási rencer. :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.27. 13:34:15

@Szárnyati Gézа: A Homár a tanulsága, hogy leginkább szerencséd van :)

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:35:34

@atörökk:
Zseniális! És az ilyennél hogy reklamálsz? Elótókázol a nagyfőnök lábáztatójához? :)

Dr. Körömlakk ® 2012.11.27. 13:35:38

@atörökk: ááá, hülyülök csak, én leszarom az egészet. igyekszem semmin se kiakadni, de persze azért összejön.
én azon akadtam ki, hogy a fészbúk aszonta, ittene az idővonal, nézegessed, ha teccik, átváltasz, ha nem, ígyhagyod, és minden marad a régibe. nemteccett. úgyhagytam. de ő átváltotta. anyád.

Szenthomárság 2012.11.27. 13:35:43

@atörökk: természetesen! korlátlan like, de csak ha minden szart megosztasz, minden kutyának gazdit keresel, minden nyereményjétot lájkolsz!

parkolok.com 2012.11.27. 13:37:39

Jesszuss...

1. minek kinyomtatni?
2. Azért csinálják, mert az embrek 90%-a a számlát (nem a csekket) kidobja.. és a borítékot is.
3. Olcsóbb email küldeni mint postázni.

Bálintka. 2012.11.27. 13:38:13

Ez az új rendszer azért jó, mert ha kikötik az órádat hülyeségre hivatkozva, akkor be sem tudsz menni panaszkodni, hisz minden számlád az áram nélkül maradt szgépedre van lementve (Notebookosoknak: a nyomtatódra nincs egy külön akkumulátor kötve).

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.27. 13:38:27

@atörökk:
Nekem antennás kábelinternetem van.
Na azzal se vót még probléma.

Dr. Körömlakk ® 2012.11.27. 13:38:56

énegyébként a mai napig tűzgélem a csekk feladóvevényt a számlához, és éves dossziékban gyűttöm. elfér. meg ósdi is vagyok piszokul.

Atörökk 2012.11.27. 13:39:32

@neccharisnyás útonálló:
Úgy valahogy. Meg köll vinni a céges mindentudó bitangot (az ojas ember, aki pl. Zwackéknál a Zunicumi reszeptet őrzi), szóval ez a bitang talán tuggya a zösszes infót és ha engedélyt kap, akkor esetleg beszélhet. Ha nem, túszul ejteni ráér utána is.

@Dr. Körömlakk ®:
Fészbukkon állandóan buzerálnak valamit. És minden buzerálás után szarabb. Számítástekknika világjában ezt fejlesztésnek híják.

@Szenthomárság:
Hány Koejjó idézetet lehet vele posztolni?

Atörökk 2012.11.27. 13:41:09

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Az antenna derótos, vagy tányéross?

linfury 2012.11.27. 13:41:11

@Bálintka.: Ezért kell mondjuk gmaillel regisztrálni ... azt bárhonnan eléred

Mylady 2012.11.27. 13:42:27

@Szenthomárság: Nekem jegybanki alapkamatot. Látra.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.27. 13:42:35

@embertelen brambertalan: Egyrészt a hiteles pdf-et el kell fogadniuk, másrészt ugyan milyen hatóságnak kell a villanyszámlát mutogatni?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:44:48

@Dr. Körömlakk ®: Ugyanez.
Most valami automata párkapcsolati profilról hallottam: akiknél be van jelölve, hogy együtt vannak, azoknak generál egy profilt, oda összegyűjti az adataikat, hozzászólásokat, meg az összes képet, ami meg van jelölve, hogy rajta vannak.
De ez már nem az én problémám. Ez sem. :P

@atörökk: Na az jó móka lesz. Ha odáig sikerül kiverekednem, megszerzem a cola receptjét is, úgy éljek. Ja várj, azt már az Aldi ellopta. Mindegy. Akkor az atomtitkot.

Mylady 2012.11.27. 13:45:04

@Szárnyati Gézа: Na, majd meglátom. Kicsit konzervatív vagyok. Volt régen egy ilyen @Dr. Körömlakk ®:
rendszerem, de a lustaság legyőzte a rendszeretetet és csak gyűjtögetem az asztalon, aztán ha már nem fér, akkor bedobom egy cipősdobozba (abból mindig akad :) ) és elhelyezem a cipősdobozhalmok tetején. Mondjuk azóta nem is találok semmit.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.11.27. 13:45:52

@ColT: rendszeresen öntözni kell az ímél fijókot, mint a kertet? Vagy az egy tamagocsi?

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:46:11

@Bálintka.: Erre találták fel a hörcsögöt meg a mókuskereket, petásoknak az embert biciklin. Csak még nem vagyunk akkora kakiban, hogy szükség legyen rá.

Agyalap 2012.11.27. 13:46:13

@mrlujoak: Teljesen jó az e-számla DE!
Nem fogod eldönteni kell-e neked.
Nem fogod kérni.
Ha nem jön számla vidáman vitázol, ki nem küldte el/vette át.
Nem találod meg a papíralapú befizetett számláidat.
Mindig fogsz kifogást találni.

Mylady 2012.11.27. 13:46:14

@Dr. Körömlakk ®: Na, azon az idővonalas történeten én is kiakadtam. Mi az istenért nem tudják elfogadni, hogy nekem nem kell és kész?

bekbórd! 2012.11.27. 13:46:34

Vannak, akik csak papírról tudnak olvasni. Legalábbis csak úgy hiszik el.

Atörökk 2012.11.27. 13:46:48

@neccharisnyás útonálló:
Én rágyúrok a zaranycsinálás receptyére. Te meg hozod a kólát, oszt sose alszom el közben. Jó lesz így? :D

"Most valami automata párkapcsolati profilról hallottam: akiknél be van jelölve, hogy együtt vannak, azoknak generál egy profilt, oda összegyűjti az adataikat, hozzászólásokat, meg az összes képet, ami meg van jelölve, hogy rajta vannak."
Híííí ebből micsoda szép mátrixok jönnének össze :D

linfury 2012.11.27. 13:50:29

@Dr. Körömlakk ®: Drága anyósom halála után kb. 1 konténernyi számla-csekk-boríték kombót fuvaroztunk a szelektívbe ... és amikor azt hittük, már nincs több, újabb köbméternyit találtunk ... klassz volt

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:51:32

@Mylady: Mert ők igenis nyilván akarnak tartani a rendszerükben! Mi az, hogy nem akarod nekik elmesélni, mikor, merre, kivel lófráltál? Asszed annyira óccó az a műhold, hogy mindég csak téged lesegessenek vele :)

@atörökk: De kérek részesedést az arany profitjából.

Szenthomárság 2012.11.27. 13:52:05

@atörökk: ha koelhó idézetet posztolsz, akkor felírnak öt pontot a pontgyűjtődre, ha összegyűlt száz pont, akkor kapsz érte egy matricát, amit be kell ragasztani a gyűjtőfüzetbe, ha betelik a 25 rubrika, akkor beváltják kuponra, amit a mekiben letankolhatsz. ki van ez találva!

linfury 2012.11.27. 13:52:25

@Mylady: Nekem elsőre még mindig az eredeti adatlap jön be ... át kell kattintsak az idővonalra ... lehet, engem nem szeret a fb.?

Atörökk 2012.11.27. 13:52:42

@neccharisnyás útonálló:
ez egyértelmű.
Sőt. Csinájjunk limitált szériás Kokakóla Gold Edisönt is, sznoboknak, kurvadrágájér.

vénszivar 2012.11.27. 13:53:40

@linfury: Azért más is maradt a mamma után........ugyíííí ?!

linfury 2012.11.27. 13:56:53

@vénszivar: Persze :) De ki kellett ásni ... mellesleg senki nem kért tőlünk 1 darab számlát sem a mérőórák átírásakor ... megvolt nekik is

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 13:57:50

@atörökk: Hű, spéci üveggel! Kár, hogy se Gaudi, se Picasso, se Hundertwasser... biztos feldobták volna a formavilágot.

Atörökk 2012.11.27. 13:58:38

@neccharisnyás útonálló:
Majd kopismittelünk valami formavilágot.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.11.27. 13:59:16

@Szenthomárság: rosszul tudod, 25 rublika után vehetsz egy coelho könyvet 0,3 °-kal ócsóbban. és abban van egy csomó idézet

Szenthomárság 2012.11.27. 14:05:33

@batgirl: igaz, de csak benzinkúton veheted meg, ahol a háromszoros árból kapsz 0,3% kedvezményt. látra szólóan.

@Mylady: @Szárnyati Gézа: akkor én nem vagyok sikeres, mert még lekötve se kapok annyit....

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.27. 14:05:43

@atörökk:
Hát a lavórbol áll ki a drót.
Akkor most mellyik?

Szenthomárság 2012.11.27. 14:08:31

@Mylady: a guglimél meg állandóan a telefonszámom akarja, mert hogy anélkül nehéz lesz helyreállítani a fiókomat ha gebasz van.
pedig csak a közösségi oldalát akarja erőltetni, ami szar
a többi is, nem mellesleg

Szenthomárság 2012.11.27. 14:10:15

@neccharisnyás útonálló: Az apokalipszist túlélheted, de ha egy szerető szív elhagy, azt aligha.
Tuggyuki, 1996

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 14:15:22

@Szenthomárság: Várj, had találgassak! Ugye ő az, aki egy szuicid hölgyemény lelkivilágát boncolgató írással tűnt fel? Remek.
Most velejéig szemét lennék, elküldeném ezt a mondást valakinek.

Szenthomárság 2012.11.27. 14:17:20

@neccharisnyás útonálló: attól függ kinek
vagy lehet, hogy még attól se függ

Atörökk 2012.11.27. 14:23:13

@Szenthomárság:
Ez gyönyörű. Megy a kedvencek közé. :)

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Igen. Nekem ojan akcijós ócsóinternet kéne, hogy csak pár oldalt tuggyak rajta nézni. De nincs.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 14:25:09

@Szenthomárság: Á, nem. Hajlamos lenne olyannyira magára venni, hogy nagyon komoly következményei lennének.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 14:26:24

@atörökk: Az jó, mert annak az áramfelvételét egy krumpli is fedezi.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.11.27. 14:26:44

fejlettebb orszagban, mikor megkotod a szerzodest a fejlettebb ELMU-vel, akkor megkerdezik, akarsz-e papiralapu szamlat is
es ha akarsz akkor onnantol kuldik es nem abajgatnak tovabb
mi akartunk

Szenthomárság 2012.11.27. 14:26:54

@neccharisnyás útonálló: nem vágom, hogy miről van szó! remélem nem nekem szántad! :D

@atörökk:

Best of Lakatos Koelhó néven mentsd le!

Szenthomárság 2012.11.27. 14:28:45

@atörökk: nekem olyan internetem van, amin minden bejön, kivéve a diszkoverit

Atörökk 2012.11.27. 14:31:14

@neccharisnyás útonálló:
Bizony. Cserébe mongyuk hetente lemosom a zinternetszolgáltató irodájának ablakjait, akkor még pénzbe se kerülne. Barternet. :)

@Szenthomárság:
Úgy lesz! :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 14:38:23

@Szenthomárság:
Nem. Nickekkel tegeződök. ;)

@atörökk:
Te aztán rendesen készülsz erre a madmaxesdire. :D

Atörökk 2012.11.27. 14:45:22

@neccharisnyás útonálló:
Muszáj. Ha kell, patkányokkal hálok, csótányt eszem, de túlélem. :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2012.11.27. 14:47:13

@atörökk: De miért? Mijazúristenért?! Várj! Hitelt törlesztesz?

Atörökk 2012.11.27. 14:49:25

@neccharisnyás útonálló:
Nem, van még 7 év 4 hónap letöltendő közmunkám. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.27. 14:49:30

@atörökk:
Kapcsold ki a felnőtt tartalmakat!!4!4
Marad kb 5%-lék az internettbű.

Manyecska 2012.11.27. 14:53:49

@atörökk: mit vétettél? alaposan belecsaphattál a lecsóba:D!

Atörökk 2012.11.27. 14:54:23

@dr. phil. Sün‼ ツ:
Felnőtt oldal a zojan, hogy betű is van rajta, nem csak kép?

Atörökk 2012.11.27. 14:57:17

@Manyecska:
Előre megfontoltan, hirtelen felindulásból elkövetett folytatólagosan széles jó kedvem volt. :D

manigerzson 2012.11.27. 14:58:50

nemrég volt egy eltűnő email-fiókról poszt. olyanban nehéz 5 évig megőrizni hivatalos dokumentumokat.

Atörökk 2012.11.27. 15:03:22

@batgirl:
Jaja. Intravénás etanolbevitel, meg ilyenek. :D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2012.11.27. 15:03:24

@atörökk:
Nem egésszen.
Ide értendők azon magyar ódalak, ahol 18-as karikát látsz, meg az összes .sex domain alattiak is.
Meg ahol kufircolásról szóló médijum van belinkelve.
Magyarul a zinternett 95%-léka kábé.

Mylady 2012.11.27. 15:07:46

@atörökk: Fordítva. Csak kép, semmi szöveg :)

^LutheR^ 2012.11.27. 19:04:45

Nem az e-számlával van a baj, hanem a "tisztelt" Elmű szakértelmével:

"Nem megfelelő Browser"

2012-ben ez ultragáz!!!

tétova teve tova 2012.11.27. 19:51:16

Egyrészt nem vitatom, hogy kényelmesebb stb. az e-mail, de lassan előkerült az összes ellenérv: süket Matáv (tudom, T-Home) megszüntetett postafiókja, számtalan hivatal papírimádata, nem mellesleg egy vállalkozó/cég könyvelője is sokra megy a pendrájvval. És tényleg eldönthetné előre a felhasználó/fizető, hogy kéri-e majd.

Xezs 2012.11.27. 21:04:07

Poszter: nem tudom feltűnt-e, hogy 2012-t írunk, és a papírszámla már nem menő. Örülj, hogy a szolgáltatód helyetted gondolkodik és tudja hogy mi a jó neked.

Xezs 2012.11.27. 21:48:49

@neet: Milyen pendrive? Az összes elektronikus számlám fenn van a szerveren. Én le nem töltöm onnan, az biztos. De még ha le is töltöm, akkor is megmarad ott.

Ez a pendrive-ozás is annyira földhözragadt felfogás, nektek állandóan kell valami fizikai dolog amit megfoghattok: papír, pendrive, stb.

Ehelyett ott a szerver (divatos nevén: felhő). Igaz, fogdosni nem lehet (kivéve a szervertámogató csoportnak) de redundánsan tárolja a szarjaimat, ameddig kell.

^LutheR^ 2012.11.28. 11:13:44

@Xezs: ker.elmu.hu
Nézd meg bármilyen, IE-től és Firefoxtól eltérő böngészővel.

Martinicske 2012.11.28. 12:01:40

Ez azoknak gond pl. akik egyéni vállalkozók, kezdhetnek vakarózni hogyan fogják minden kétséget kizáróan 15 évig a nav számára megőrizni eredeti formában az elektronikus számlákat...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2012.11.28. 17:29:10

@^LutheR^: A króm meg tanúsítványhibát ír és (szakadjanak meg a gúgl programozói,) ezért meg sem nyithatom az oldalt saját felelősségre...

Xezs 2012.11.28. 21:09:22

@^LutheR^: Hahaha, mi a fasznak használsz mindenféle gagyit?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.29. 09:38:10

Bárcsak nekem is mailban küldenék, mit kell hozzá csinálni? Én szeretném!

Amúgy minek nyomtatod ki?

Xezs 2012.11.29. 18:01:51

@klarky: Regisztrálj a dijnet.hu-n és irányítsd oda a számláidat, szerintem ez a legjobb megoldás.

^LutheR^ 2012.12.29. 14:46:55

@Xezs: A Díjnet valóban ért ahhoz, amit csinál. Ők nem "két kiválasztott" böngészőt ismernek, hanem egész egyszerűen szabványos megoldásokat alkalmaznak. Így bármilyen eszközről tudom kezelni az elektronikus számlázási rendszert.

Csakhogy az ELMŰ-t irányító begyöpösödött lusta ősemberek keresztbe tesznek; nem engedélyezik, hogy a Díjneten lehessen árammérő óraállást megadni.

Xezs 2012.12.29. 15:41:21

@^LutheR^: Azt sajnos csak az ő saját oldalukon tudod megtenni, de szerintem nem probléma, csinálsz oda is egy regisztrációt.

^LutheR^ 2012.12.30. 10:42:25

@Xezs: Egész idáig arról beszéltünk, mi a baj azzal a szarral... Használhatatlan Androidról, iOS-ről, és egyáltalán bármilyen nem-Windows rendszerből. És még az asztali gépemet is egy 10 évvel ezelőtti állapotba kell hekkelnem.

Nagyon emlékeztet a T-Home-ra, piaci versenyhelyzetben az ELMŰ már halott lenne.

Xezs 2012.12.30. 12:02:05

@^LutheR^: A mérőállás rögzítése tipikusan olyan dolog, amihez teljesen fölöslegesek a mobil applikációk. A leolvasáshoz úgyis otthon kell lenned, ott meg csak van tán egy asztali PC vagy laptop. És hekkelni sem kell, én Win7 alól IE9-cel nyomom, semmi bajom nincs vele.

Az csak a mai kor hülyegyerekeinek igénye, hogy mindenféle elbaszott kütyüről tudjanak mindenféle műveletet végezni. Ne vedd magadra, csak érzékeltetni akarom hogy mekkora baromság ilyen elvárásokat támasztani.

^LutheR^ 2012.12.31. 11:35:44

@Xezs: Tény, hogy pillanatnyilag nem elsődleges számomra, hogy mobilról megtehessem ezt. Azonban efelé halad a világ.

Na nézzük át az elmúlt időszakban "hülyegyerek elbaszott kütyüit":
10 évvel ezelőtt a mobiltelefon ("Nézd már, a bunkofonját csörgeti a buszon"). 20 évvel ezelőtt mondjuk a légkondi, 100 évvel ezelőtt a vezetékes telefon. És még sorolhatnám. Gondolom azóta sem használod egyiket sem :-)

Nem, nem fogom egy monopolcég kedvéért bekapcsolni az IE-t, mely terméket már 10 éve nem használom böngészésre. Miért is tenném, ha egyszer a céljaimnak megfelelnek a többiek?

És nem, nincsenek "barom elvárásaim" sem, egyszerűen egy évek óta rendelkezésre álló, HTML+CSS alapú megoldást szeretnék látni, melyet valójában *egyszerűbb* megvalósítani, és karban tartani, mint ezt a _browser_sniffing_ alapú borzalmat!

De tudod mit, még ezt a "teljesíthetetlen" feltételt sem várom el. Maradjon nyugodtan a szarjuk olyan elmaradott, amilyen. Viszont a külső számlabemutató rendszerek elől nem zárhatják el ezt a csapokat, mert ezzel a piaci versenyt akadályozzák. Tényleg, most hogy végiggondolom lehet hogy egy GVH-vizsgálatot megérne a dolog!

Xezs 2012.12.31. 14:12:44

@^LutheR^: Nem zárták el a csapokat, a számlát kérheted külsős céghez (pl. díjnet). Azt meg nem köteles bevezetni, hogy óraállást is ott jelents le.

Én nem mondom hogy a megoldásuk tökéletes, de a lehetőség ott van, ha akarnál élni vele, tudnál. De te inkább durcizol. Hát rajta, te dolgod.

Agyalap 2013.01.02. 10:51:55

@Xezs: "Én nem mondom hogy a megoldásuk tökéletes"
És tényleg nem is az.
Miért kell egyáltalán Windows-t tartanom az áramszolgáltató kedvéért? Vagy majd hekkelek Linuxra IE-t?
Kényelmes faszok, csak a markukat tartják...

Xezs 2013.01.02. 21:48:17

@Agyalap: Ez egy lehetőség. Élj vele, vagy hagyd ott. Esetleg írj nekik panaszlevelet. Az, hogy itt vered az asztalt, sehova sem vezet, mert nem én vagyok a te embered.

Agyalap 2013.01.03. 14:43:23

@Xezs: Kicsit félreérthetted, mivel átalányt fizetek, és nekem azzal nincs semmi bajom.
Mindössze azt nem értem, hogy ha fejlesztenek valamit, akkor miért állnak meg a minimális nullánál.
Az meg végképp röhej, hogy internetes fejlesztések két fő iránya: az IE vagy az összes többi böngésző. De ez már végképp nem tartozik ide.

Vicaverza 2013.01.22. 14:39:19

Számomra hihetetlne, hogy egyesek azon háborognak nekik kell kinyomtatni ez után a pdf-et. Minek? Én mióta nem albérletben lakom, mindent átváltottam elektronikusra és köszönöm szépen, nem hiányzik a házi néni csekk gyűjtős füzete meg a többi papírhalom. Van egy háttértárolóm meg még azon kívül 1-2 helyre lementem, a biztonság kedvéért, aztán annyi. Az ELMŰ-vel sem és többi szolgáltatóval se volt még ebből gondom, pedig pár ügyinézésen már túl vagyok.
süti beállítások módosítása