Istvánnak már a pénztárban feltűnt, hogy a jegyén célállomásként Linz helyett a Wien+Zone100 állt, de a pénztáros megnyugtatta, hogy közvetlen járat megy Linzig. Bécsben persze kiderült, hogy tényleg Bécsig szól a jegyük, így duplaáron fizethettek pótdíjat Linzig:
Egy MÁV-os sztorit szeretnék megosztani veletek. Nagyon tanulságos - én legalábbis ezek után csak neten fogok jegyet vásárolni. És lehetőleg a Volánnál, vagy valami külföldi vasúti szolgáltatónál. Októberben úgy döntöttünk a barátnőmmel, hogy a születésnapom hétvégéjén elmegyünk és megnézzük Linzet. A MÁV ezen az oldalon 35 euróért kínál oda-vissza utazást. Nagyon örültünk, hogy nagyjából 20.000 forintból ketten oda-vissza megússzuk az utazást. El is mentem a Nyugati pályaudvarra megvenni a jegyeket. A pénztáros hölgytől kértem két darab jegyet Linzbe, mégpedig a kedvezményes, 35 eurós árra hivatkozva. Tudott adni, nagyszerű, gondoltam, de észrevettem, hogy a jegyen nem "Linz" szerepel végállomásként, hanem "Wien+Zone100".
Amikor rákérdeztem, hogy biztosan Linzig szól-e a jegy, megnézte és azt mondta:
-Igen, sőt Bécsben leszállva a városi közlekedésre is érvényes a jegy az első napon.
Nem teljesen értettem, miért szállnék le Bécsben, ezért rákérdeztem, hogy-De ugye nem kell leszállni Bécsben, ha Linzbe utazom?
A válasz:
-Nem, közvetlen járat megy Linzig.
A jegyár kb 19000 forint volt, így biztos voltam benne, hogy a megfelelő jegyeket kapom.Az adott napon elindultunk Budapestről. Természetesen tömve volt a vonat, így Bécsig végig álltunk. Azt hittük, ennél nem lehet rosszabb, de jött az osztrák jegyellenőr Bécs után és amikor azt mondtuk, Linzbe utazunk, tudatta velünk, hogy sajnos a jegyeink csak Bécsig szóltak.
Először arra gondoltam, hogy a MÁV és az ÖBB kommunikál valamit félre, kifizettük a pótdíjat, aztán rákérdeztem az ellenőrnél, hogy ugye gyakran van ilyen? A válasz az volt, hogy soha nem találkozott még ezzel. A mellettünk helyet foglaló hölgy és a fia Pécsről utaztak Linzbe, náluk se volt gond. Igaz, az ő jegyükön Linz szerepelt, nem pedig Wien+Zone100. A legrosszabb az egészben, hogy hazafelé is meg kellett vennünk ugyanezt a kiegészítést, ami így már fejenként +20.000 forintot jelentett.
A MÁV-nak köszönhetően tehát a szumma 20.000 forintos utazásunk szumma 60.000-be került. Iszonyat dühösen bementem panaszt tenni a Nyugatiba, meg is találtam a pénztáros hölgyet, akiről úgy pattant le a panaszom, mintha immunis lenne erre. Olyan észérveket hozott fel, mint:
-Én húsz éve itt dolgozom, még sose hibáztam ilyesmiben.
Elküldött a Keletibe, ahol hivatalosan is panaszt tehettem, de finoman jelezte, hogy tulajdonképpen mindegy:
-Nem adta írásba, hova kéri, úgyhogy semmit se tud majd bizonyítani. Legközelebb előbb ellenőrizze a jegyeket, amiket kapott.Nem tudom, mennyire világos a szituáció itt. Ellenőriztem a jegyeket a helyszínen, láttam, hogy rosszul van kiállítva, rákérdeztem, hogy biztos jó-e ez így, a válasz az volt, hogy ez így biztosan jó. Ennél többet nem tudok tenni annak érdekében, hogy megfelelő jegyeket kapjak. Nem vihetem el third-party szervezethez validáltatni, mert nincs ilyen. A MÁV pedig két hónap elteltével annyit ír, hogy legközelebb a helyszínen ellenőrizzem a jegyeket.
Leírhatatlanul bosszantó, amit a MÁV művel. Egy szemmel láthatóan a munkáját rosszul végző kasszásnak ad igazat, amikor két utasát 40.000 forinttal megrövidítette. Ez a minőségbiztosítás Magyarországon? A legrosszabb az egészben, hogy tényleg nem tudok hova fordulni, mert nincs olyan szervezet, aki ezt felülvizsgálná hivatalos, írásba adott, bizonyító erejű dokumentumok nélkül. Azzal az érvvel meg semmire se megyek, hogy én nyilván nem fogok rossz jegyet vásárolni, csak azért, hogy megbüntettessem magamat.
Ha valakinek esetleg van tapasztalata ezzel kapcsolatban, annak örülnék. A következő lépés nyilván a fogyasztóvédelem lesz, de nem hiszem, hogy érdemben foglalkoznak majd az üggyel.
Az utolsó 100 komment: