Tékozló Homár

Diákigazolvány nélkül nincs diákjegy a Cinema Cityben

2013.01.09. 17:36 | jackyll | 114 komment

Ha 16 éves koráig mindenki tanköteles, miért kell a moziban diákigazolvánnal igazolnia Gyula 11 éves lányának, hogy még diák? Majd ha kénytelenek lesznek éjjelente 3D-pornót vetíteni, hogy életben maradjanak, visszasírják ezeket a tinédzsereket.

Tudom, hogy ezt már a BKV trollok is eljátszották, de ott érthetőbb, mert ott nincs mindig szabad választása valakinek. Most ez a lehúzós mentalitás begyűrűzött a mozikba is, konkrétan a Cinema City Aréna Pláza mozijába. Történt, hogy 11 éves lányunkkal moziba mentünk. Naivan azt hittük, hogy ezt két felnőtt és egy diák jegy megváltása után meg is tehetjük. Na itt lecsapott a vasököl: És 27B-6 nyomtatványunk van-e (Brazil rajongók előnyben)? Mint kiderült, egy belső utasítás szerint diákjegy kiadásához diákigazolvány szükségeltetik. Új szabály, nem tehet kivételt.

Ezt a lehúzást a BKV trollok is eljátszották már (ott a matricával kötözködtek). Ami gusztustalan. Amihez elvileg joga lenne, az az, hogy ellenőrizze, hogy jogosult-e valaki a kedvezményre. De ugye kis hazánkban 16 évig tanköteles mindenki, így untig elég arról meggyőződni, valaki elmúlt-e 16 éves. Ez mondjuk egy 11 éves lánynál (átlagos fejlettségű, nem kosaras palánta) valószínűleg bárkinek menne, de ha kétség merül fel, akkor ott a személyi is, amiben születési időpont is szerepel. De itt ez nem volt elég. A pénztárosnak, bár nyilvánvalóan látta, hogy diákkal áll szemben (itt tipikusan ELTE TTK-s egyetemi hallgatók is beülnek a pénztárba a tandíj összeszedésére), a belső utasítások miatt azt kellett mondania, hogy nem diák. Kicsit sem volt égő.
 
A gáz a mentalitás. A mozi realizált 400Ft extra bevételt. Azaz akár 7%-kal többet kaszírozott. Egyszer. Mert a lökött ügyfél (én) tudja, hogy lehúzták, tudja, hogy szándékosan húzták le. Tudja, hogy annak ellenére nem kapott meg egy kedvezményt, hogy arra jogosultságot fekete-fehéren igazolni tudta (bár ránézésre megállapítható volt). Azt is tudja, hogy ez egy tudatos döntés volt a cég részéről, hiszen évek óta oda járt és sosem kértek diákigazolványt egy gyerektől. És ennek megfelelően soha többé nem fog abba a moziba menni, bár törzsnéző volt. Biztos megérte. Biztos meg fogja magának magyarázni a felelőe, hogy ez így rendben van, én csak félreértelmezem az „igazolnia kell magyar igazolvánnyal a jogosultságot”. Én meg magamnak megmagyaráztam, hogy nincs. Ahogy a féllábúba belekötő BKV trollnak se volt erkölcsileg igaza.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sevy 2013.01.09. 18:13:22

A 11 éves pedig már fiatal felnőtt? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.09. 18:13:48

@Sevy: Az nem csak az iskolára vonatkozik? Igen, kötelező, csak ott nem adnak semmilyen igazolványt arról, hogy valahova jár.

PR00F88 2013.01.09. 18:13:49

Sevy-nek címeztem az előző kommentet, sry.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.09. 18:15:33

TV2!!! Nézzétek!!! Sírooook LOOOOLLLLLLL

Sevy 2013.01.09. 18:17:41

Nincs diákigazolvány, nyilván, az óvodában. Nem is erről volt szó a kommentben, hanem a tankötelességről. Tankötelességnek hívják, pedig "csak" óvodai nevelés.

PROOF88: végtére is lehetséges, hogy valaki 11 évesen nem diák... bár nem sokszor... vagy?? Ezért lenne nyilván egyszerűbb elhinni, hogy tanköteles korban az embernek van diákja, csak max nincs hozzánőve és szegény ember főzzel víz... tévedhet. Mertmivelhogy ember... Aki pedig 16+, az ragassza magához a diákját, ha olcsóbban akar moziba menni. Nekem semmi gondom a korlátozással, ellenőrzéssel. Enélkül tuti átvágná a mozizók fele szegény szerencsétlen mozit.

Shadow82 2013.01.09. 18:17:53

A diákkedvezményre nem JOGOSULT vagy, hanem azt a mozi ADJA jól definiált feltételek között. A diákságot a diákigazolvány igazolja, benne is van a nevében.
Hol itt a lehúzás? A BKV-t meg abszolút nem értem, minek ide keverni. A jogosultság ellenőrzése nyilván kiterjed a diákigazolvány érvényességének ellenőrzésére. Hiszen a diákigazolvány csak érvényesítő matricával érvényes, máskülönben annyit ér, mint egy lejárt telefonkártya.

A posztoló egy idióta.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.09. 18:20:57

@ColT: Bocs elrtam...
RTL :D
A gyanú árnyékában
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 18:21:30

# 19 How many justices are on the Supreme Court?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.09. 18:23:16

@Sevy: Ja, csak erre gondoltál. OK.
A post szempontjából mondjuk az a lényeg, hogy ugyan tanköteles, de nincs igazolványa, szóval az életkortól függ az a gyerekkedvezmény, ha van.

maximum1 2013.01.09. 18:24:00

Egy vidéki Pesten.
Bár a hangnem és a vádaskodás pesties volt, lehet csak Pest-alsói a posztoló.

makk_ász 2013.01.09. 18:33:04

vicces lenne egy 11 éves DD kosaras palánta

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.01.09. 18:39:07

nem 14 éves kortól van személyi igazolvány? vagy lemaradtam?

esef 2013.01.09. 18:42:24

@*Vörös Szonja*:
nem, kérhetsz már akár kisgyereknek is

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.09. 18:47:07

@maximum1: Nem csak Pesten kívül laknak idióták. Ez a fajta hülyeség pont az arrafelé lakókra jellemző :D

Manyecska 2013.01.09. 18:58:16

@ColT: mi volt, voltunk benne??:D

panic_button 2013.01.09. 19:05:25

Mozijegyár védelmi biztos kell ide, nehogy az a geci cinema city extrajövedelmet realizáljon!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 19:08:01

# 126 Who is ferenczi elkurtam gyurcsanyi?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.01.09. 19:10:13

oh nem atlapoztam a kurucinforea
sorry

Manyecska 2013.01.09. 19:24:35

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7N5OhNplEd4#! :))

dani27bpbp 2013.01.09. 19:27:01

én kötelezővé tenném gyereknek is a személyit

vanRob 2013.01.09. 19:35:29

37 éves vagyok, k..rvára nem nézek se diáknak se nyuggernek. Szerintem nekem szar...

MatoBoci 2013.01.09. 19:43:55

Az egy dolog, hogy diákigazolvány nélkül nem lehet diákjegyet váltani, de ideiglenes diákigazolvánnyal sem, a vonalkódos rendszer miatt. Pedig ezzel én igazolom, hogy abszolút jogosult lennék a kedvezményre, de mégsem kapom meg a béna rendszerük miatt.

Aureliano Buendía 2013.01.09. 19:47:53

Nekem is csak Bécsig akartak vonatjegyet adni, holott Linz-ig voltam jogosult utazni.

A posztolót lehet már?

Shagrath 2013.01.09. 19:50:35

otthoni filmezéshez is kell diják?

bobsys 2013.01.09. 20:39:06

@ColT: uuuu, ezt tudom, mert voltam a Capitoliumban es elmondtak a kedves hulyeturistakat vezeto nenik. 9.

bobsys 2013.01.09. 20:41:07

hat jol el is baxtam, hagymanak akartam valaszolni

Megdobbent 2013.01.09. 21:42:15

@theface: es ezt megis honnan a banatos faszbol kene tudnia a nezonek? Bizony nem mindenki mozipenztaros e hazaban, mint te, tehat mi civilek, akik kifizetunk teged, bizony nem tudjuk mi a buvalbaszott idiotizmus megy eppen. Egyebkent azt tudod-e, hogy milyen alapon jegyzitek be a gepbe a diakigazolvany azonositojat? Esetleg aztan a nyert vonalkodokbol csinaltok tobb szep hamis diakot? Netan hianyzik egy kis korbeszimatolas nalatok ugy ner szellemben? Naszoval lofasz van, nem agy.

töklámpa 2013.01.09. 21:56:43

Ejj, kedves posztoló. Nagyon csúnya dolog odaállni a 11 éves lányoddal, aki négy éve egy kínai rézbányában melózik, és azt hazudni, hogy a csimota még diák.

SarahConnor 2013.01.09. 21:59:46

Nem tudom, nekem annyira qrva evidens volt egész életemben, hogy ha diákkedvezményt kívánok igénybe venni, akkor viszem az igazolványom...
És még a posztoló ekézi az ELTE TTK-s alkalmazottakat, miközben ennyit nem képes kilogikázni önállóan.
Ne kérjük már senkin számon, hogy a munkahelyi hatáskörét nem lépi át és nem szegi meg a szabályzatot a kedves logikátlanul gondolkodó vendég két szép szeméért, kockáztatva az állását.
Mellesleg az, hogy valaki 11 éves, nem jelenti azt automatikusan, hogy jogosult is diákkedvezményre.
Ennyi.

theface 2013.01.09. 22:05:49

@Megdobbent: én sem vagyok mozipénztáros...
tök poén, hogy azt se tudod ki vagyok de máris feltételezel mindenféle marhaságot.
Egyszerűen csak rendszeres mozilátogató vagyok, és innen tudom (mert nincs rajtam a szemellenző), hogy diákigazolvány kell, mert elkérik és a rajta lévő vonalkód alapján érvényesítik a diák kedvezményt, mert a vonalkódban egyszerű alap adatok vannak. (amivel amúgy nem sokat lehet kezdeni)

Nem tudom minek kell minden mögé mindenféle összeesküvés elméleteket gyártogatni, meg minden hülyeséget belelátni a dolgokban.

Aureliano Buendía 2013.01.09. 22:06:10

Én se nem értem. Ha igénybe akarok venni egy kedvezményt, akkor igazolom azt.

Kedves prosztó-ló, magadat égetted be.

@Megdobbent: gondolkodtál ma már? Mewrt nekem nem úgy tűnik. Olvass, gondolkodj, ne csak írj.

Vendég vagy, ez igaz. De ha plusz kedvezményt akarsz, igazold. Nem túl bonyolult.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.01.09. 22:34:32

Jó hogy nem az automatából akart jegyet átvenni a posztoló, az aztán semmit nem ad arcra, hanem kéri a diákot, a köcsög. :D

Amúgy az sokkal érdekesebb sztori, hogy már 5 hónapja várom az új diákomat, addig meg rohangálhatok kéthavonta megújítandó, A4-es papír ideiglenes diákkal.

bldo 2013.01.09. 23:33:16

"Ez mondjuk egy 11 éves lánynál (átlagos fejlettségű, nem kosaras palánta) valószínűleg bárkinek menne, de ha kétség merül fel, akkor ott a személyi is, amiben születési időpont is szerepel."

Milyen személyi, idióta hülyebarom posztoló? 11 éves gyereknél személyi? Te teljesen hülye vagy? És még írsz is a Homárra, hogy mások is lássák, mekkora atka vagy?

Egymillió éve kell a diákigazolvány a diákkedvezmények igénybevételéhez.

bldo 2013.01.09. 23:36:08

@bldo: Most utánanéztem, és lehet, hogy én vagyok a hülye? Már 14 év alatt is van személyi?

2013.01.09. 23:41:47

Irgum burgum.
Soha többet nem megyek Cinema Citybe. Sőt. Úgy általában moziba sem. Most jól kib@sztam velük igaz? :)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.09. 23:44:40

@bldo: Kiskorú részére kiállítható-e személyazonosító igazolvány?

Igen, akár már újszülöttek számára is.

Életkortól függetlenül köteles személyazonosító igazolványt igényelni az a Magyarországon élő magyar állampolgár, aki nem rendelkezik érvényes útlevéllel vagy kártya formátumú vezetői engedéllyel, továbbá e kötelezettség terheli a letelepedett, bevándorolt, menekült vagy oltalmazott jogállású polgárokat is. Természetesen bizonyos életkor alatt a választási lehetőség csak az útlevél és a személyazonosító igazolvány között áll fenn.

www.okmanyirodak.hu/hu/gyik_szig

Nekem a személyimben szerepeltek a gyerekeim.

igi1 2013.01.09. 23:45:36

az èn igazolvanyomat beregisztràltàk, igaz az a palace mozi volt

a poszter meg idióta

az igazolvàny mindig legyen nàlunk

akkor a moziig bliccelt, mer nem volt nàla?

bldo 2013.01.09. 23:47:16

@atpijkamo: Régen a papír személyiben benne voltak a gyerekek, meg a foglalkozás is, erre emlékszem. De én ott lemaradtam, hogy 14 éves korban kapta meg az ember az első személyi igazolványát, és az akkor nagy dolognak számított.

Akkor ezt benéztem, én is idióta vagyok.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.10. 00:27:32

@bldo: Nem ezért vagy idióta, ezt én is csak most tudtam meg (2009-től van így). Azért, mert annak a másiknak úgy nekimentél.

Sasfióka 2013.01.10. 01:51:04

1. Már elfogadják a papír alapú ideiglenes diákot is, be tudja pötyögni a számát és ezzel érvényesíteni a diákkedvezményt.
2. Nem adathalászat miatt kéri el a diákot. Ennek nagyon triviális oka volt. Már aki tud "diák" fejjel gondolkodni.
Otthon foglaltál két jegyet az utolsó sorba Tóth Lukász névre. Majd foglaltál mellé még kettőt Giz Móka névre, utána fogaltál még kettőt Láki Lúk névre. Majd elment KÉT diákkal rendelkező személy, és vett egyszer két jegyet Tóth Lukász foglalásaként, utána Giz Móka foglalásaként, majd Láki Lúk foglalásaként. Mindhárom esetben természetesen megmutatta a diákot. Utána beült a komplett család, és megspórolta egy bikmeg árát.
Na most EZT SZŰRIK. Ugyanis az adott filmre az adott diákkal csak 1 jegyet tudsz venni, nem többet. Ezért szkenneli a számát.

Mert bizony, ha "működne" a facekontroll, akkor én bérgyerek-szolgáltatást biztosítanék a moziknál. Egy-két 11 évesből ha felezzük a 400-as haszont, az óránként legyen 30 jegy, szép kis summa félállásban... Ugyanis azt az egy gyereket "bárki" magáénak mondhatja, hogy ő márpedig az ő kölyke és neki kellene a jegy, az olcsóbbik. Aztán utána megint valakinek a gyereke, meg utána megint...

neet 2013.01.10. 08:16:08

Olyan már nincs, h elsétálok és veszek a családnak/barátoknak n db jegyet jövő szombatra? Mindtől szerezzem be a diákjait, ha kedvezményt akarok/nak? Vagy elég felmutatni, vagy ki se nyomják a jegyet nélküle? Áh, mindegy is, nem járok moziba. És mi az a kedvezményes mozijegy? Kiflit nem lehetne ugyanígy? És ingyenebéd is van?

Manyecska 2013.01.10. 08:20:43

Megannyi kínzó kérdés.

Mikk77 2013.01.10. 08:31:38

Azért mert kell és pont. Ezen mit nem lehet érteni?
Homárfaktor: 0,000000000000000

halor 2013.01.10. 09:07:35

Mert se hall se lát Dömötör, buta volt mint hat ökör, aki mint tudjuk kerüli az iskolát, nem jogosult a diákjegyre, csak aki szépen bejár és tanul.

szgyula 2013.01.10. 09:15:44

Az értelmi fogyatékosok kedvéért: Egyrészt személyi már 2009 óta van kiskorúaknak is. Sőt, kötelező is, lásd 168/1999. (XI. 24.) kormány rendelet. Ha nincs, azért csak figyelmeztetnek, de eleshetsz bizonyos dolgoktól, ha nincs. Cserébe ingyen van. Másrészt ezt már a BKV trollok is eljátszották a matricával. Matrica nincs azoknak, akik tankötelesek (ez a köznevelési törvény szerint 16 év alapból). Azaz a diákigazolvány rohadtul semmit nem igazol, azon kívül, hogy egyszer beiratták a diákot valahova.

De mégegyszer szájba rágva: A BKV trollok is probálkoztak és elhajtották őket a halál izéjére: Aki tanköteles, az diák jogilag. Hangsúly levisz.

Természetesen a mozi nem köteles semmi kedvezményt adni, sőt, kötheti bármihez a kedvezményt, de ezt illik egyértelműen kommunikálni. Adott esetben akkor tessék kiírni, hogy milyen igazolást kell bemutatni. Nem a 400 Ft a lényeg, hanem az elv. Minden nagyobb cég elkezdi hivatalnak képzelni magát és bokáztatni a zembert. Itt is ez történt. Diák volt? Igen. Vitathatatlanul, egyértelműen. Megkapta a kedvezményt? Nem. Ennyi. A többi szarkeverés, kimagyarázás, stb. Lásd 27B-6 nyomtatvány.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.01.10. 09:57:57

Talán már leírták előttem, de "sajnos" olyan világot élünk, hogy nem ránézésre osztják a kedvezményeket. Legyen az bármilyen szolgáltató.
1. Lehet, hogy az a 11 éves lány magántanuló már X éve és nem igényelt diákigazolványt.
2. Az a 11 éves lány lehet külföldi állampolgár is, annak ellenére, hogy ismeri a magyar nyelvet. És ha jól tudom a határon nem osztogatnak a 16 éven aluliaknak diákigazolványt.
3. A diákigazolvány vonalkódja alapján hitelesítik a foglalást, a jegyvásárlást és ha egy mozipénztáros diákjegyet ad el anélkül, hogy mellette ott szerepel az igazolvány száma, kódja...stb. Akkor igaz hogy csak 400 Ft, de számon kérik rajta keményen.

hodani 2013.01.10. 10:05:06

Ha törzsvendég volt, hogyhogy nem tudta, hogy diákkedvezményt CSAK diákigazolvánnyal lehet igénybe venni? Mióta az eszemet tudom, ez így működik a cinemacityben és a legtöbb helyen.
Alapvetően arra való a diákigazolvány, hogy azt felmutatva kedvezményeket kapjunk. Ha nincs diák, nincs kedvezmény. Ennyi....

Mikk77 2013.01.10. 10:28:03

@szgyula:

Szerintem, ha legközelebb viszed a gyereket moziba, csak azért se vigyétek a diákigazolványt, hanem vidd el a kinyomtatott kormányrendeletet és igazold azzal, hogy a gyereked diák.
Kicsit bonyolultabb, de biztos sikerülni fog!

Mylady 2013.01.10. 10:30:13

A poszternek igaza van.

Egyébként ha valaki visszanézi a Homár-historyt, elég sok Aréna mozit jogosan szapuló poszt volt már. Nem oda kell menni mozizni és kész.

Itt egy példa, ahol az óvodás gyereknek kellett felnőttjegyet venni, mert nem volt nála diákigazolvány.

homar.blog.hu/2009/02/20/az_arena_plaza_multiplexe_nyerte_el_a_legparasztabb_mozi_cimet

veerses 2013.01.10. 10:52:18

@Mylady: Olvasd legalább el, akiket ideírnak, ha érdel a téma! Az 1:51-es írta le legjobban, mi is az oka, hogy csak diákigazolványt fogadnak el.

szgyula 2013.01.10. 10:57:05

@hodani: Mert anno 12 éves korig gyerekjegy volt, a fölött diák. Gyerekjeggyel meg nem kértek semmit. Most 8 év a gyerekjegy határa. És én voltam törzsvendég ott, nem a gyerek. Tőlem meg csak pénzt kértek. Azt most is kértek, nem is kifogásoltam azt a részét.

Magyarisztán, így szeretlek. Olyan nincs, hogy egy üzletkötésnél mindkét fél jó érzéssel távozzon, mert akkor nyilván "bent maradt még pár forint" a veőben, tehát az eladó bukott, rosszul érzi magát...

szgyula 2013.01.10. 11:00:07

Arról nem is beszélve, hogy a MAGYAR igazolvány megkövetelése EU-s jogot sért. Nem köthetsz állampolgársághoz semmit.

veerses 2013.01.10. 11:02:44

@szgyula: Hogy egy magáncég kinek, hogy és miért ad kedvezményt, arról bizony maga dönt!

szgyula 2013.01.10. 11:07:18

@veerses: Nem minden korlátozás nélkül. Ahogy ezt sok suttyó paraszt boltos már megtanulta a saját kárán.

veerses 2013.01.10. 11:10:26

@szgyula: Dehogynem. Nem mondod, ha én arcra adok kedvezményt a betérőknek, nem tehetem meg? Csak remélni tudom, hogy nem vagy jogász.

Manyecska 2013.01.10. 11:13:08

Nincs láb, nincs cipő b+

mmormota 2013.01.10. 11:29:17

@*Vörös Szonja*: Már korábban is lehet kérni, pl. ha külföldre viszed a gyereket, oda már útlevél helyett elég a személyi eun belül.

mmormota 2013.01.10. 11:41:08

Tényleg, ha előre beugrok megvenni a gyerekeimnek a jegyet, azt nem tehetem meg??

szgyula 2013.01.10. 11:42:23

Mielőtt megpróbálsz vállalkozni, érdemes elolvasnod az egyenlő bánásmódról szóló törvényt. 2003. évi CXXV. tv. Máskülönben nagyon rövid lesz a vállalkozásod működése...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.10. 11:43:02

@mmormota: De, megtehetd. Olyankor a jegyszedő adja vissza kápéban a túlfizetést.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.01.10. 11:44:39

@szgyula: Egyenlő bánásmód ellenőrök razziáznak, próbavásárlásokat végeznek, nagyon kell vigyázni!

Manyecska 2013.01.10. 11:58:40

Jogosítványt meg minden hülye kaphat, jellemző.

Bluemotion 2013.01.10. 12:54:51

@MatoBoci: A hétvégén előttem elfogadták az egyik lánynak az ideiglenes igazolópapírját a moziban.

Bluemotion 2013.01.10. 12:57:11

@szgyula: Gyula legközelebb ne vidd a gyereket diák nélkül a moziba :)

Econophon 2013.01.10. 13:02:03

Talán azért van a rendszer, hogy ne a pénztáros gazdagodjon meg. Ha csak arcra menne, akkor simán kiadná a diákjegyet, aztán eltenné a 400 forintot. Így viszont mivel a diákjegy mellé kell a szken, ezt a lopási technikát kiküszöbölhetik... Ha pedig így van, nem véletlen, hogy nincs kivétel, hiszen egyszerűen a gép nem fog jegyet nyomtatni, amíg nincs beolvasva a vonalkód.

Bluemotion 2013.01.10. 13:09:51

@szgyula: Nem vagy elég alapos :(

"Természetesen a mozi nem köteles semmi kedvezményt adni, sőt, kötheti bármihez a kedvezményt, de ezt illik egyértelműen kommunikálni. Adott esetben akkor tessék kiírni, hogy milyen igazolást kell bemutatni."

A Cinema City Mozihálózat egységes Házirendje:
...
15. Kedvezményeket csak a jogosultság igazolása után áll módunkban biztosítani (diákigazolvány, nyugdíjas szelvény stb. felmutatásával). Egy jogosultságot igazoló irattal csak egy kedvezményes jegy vásárolható.
...

továbbá

Adatkezelési tájékoztató
...
Ezúton tájékoztatni kívánjuk arról, hogy amennyiben a mozijegy vásárlása során diák- vagy nyugdíjas kedvezményt kíván igénybe venni, úgy egyben hozzájárulását adja ahhoz, hogy elektronikus rendszerünkkel leolvassuk az igazolványa sorszámát. Ennek célja az, hogy az adott ugyanazon diákigazolvánnyal egy órán belül újabb kedvezményt nem tud igénybe venni. Az elektronikus leolvasás során a rendszer rögzíti az igazolványa sorszámát, mely számot – és kizárólag ezt a számot – a rendszer egy órán keresztül memorizálja, mellyel lényegében megakadályozza azt, hogy az azonos sorszámú igazolvánnyal egy órán belül újabb kedvezményt tudjon igénybe venni. Az egy óra elteltével a rendszer automatikusan törli az igazolvány számát, így az a rendszerből kikerül, annak visszakeresésére már nem lesz lehetőség.

Figyelemmel arra, hogy a fenti eljárás a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény 2. §-ának 9. pontja értelmében adatkezelésnek minősül, ezért szükséges, hogy Ön, mint a diákigazolvány tulajdonosa az annak alapján igénybe vehető kedvezmény érdekében hozzájárulását adja az igazolvány sorszámának rögzítéséhez a fentiek szerint, továbbá szükséges, hogy ezen eljárás folyamatáról Önt megfelelően tájékoztassuk.
...
Tájékoztatni kívánjuk, hogy amennyiben az adott kedvezményt igénybe kívánja venni, úgy az adatkezelés kötelező.

Attól, hogy valaki elmulasztja elolvasni a kedvezmény igénybevételéhez szükséges kiírást, attól még nem a mozi lesz a helikopter.

MatoBoci 2013.01.10. 13:16:43

@Bluemotion: Akkor csak velem basztak ki még az ősszel.

szgyula 2013.01.10. 13:28:10

Azért félelmetes mennyiségű funkcionális analfabéta rohangál szabadon. Szájbarágósan: Gyerek nyilvánvalóan diák. Nyilvánvalóan nem kapott kedvezményt. A többi részlet engem nem érdekel. Számomra ez nincs rendben (bár jogilag, stb. nyilván rendben van). Ezért *én* nem fogok oda többet menni. Amihez jogom van. Szintén jogom van elmondani, hogy számomra ez nincs rendben. Nyilván aki moziba járás előtt ASZF-et olvas és az tutolsó pontig betartja, az továbbra is járhat oda. Ahogy ők nem kényszeríthetnek be engem oda, úgy én sem tarthatom őt távol, sőt, okom sincs rá, ilyen szándékom nincs. Tekintsed úgy, hogy felhívtam a figyelmet az ÁSZF és egyes emberek józan paraszti esze közötti disszonanciára. Ennyi. Vásárló dönt, oszt jónapot.

A mozi is szabadon dönt ebben. Kiszámolja, hogy mennyit nyer néhány csaló kiszűrésével és mennyit veszít néhány becsületes vegzálásával. Ennyi.

Bálintka. 2013.01.10. 13:55:40

Egy vaknak ugyanúgy fel kell mutatnia a vak kártyáját, hiszen hiába, hogy nincs szeme attól még láthat. Egy lábasincs tolószékesnek ugyanúgy fel kell mutatnia a mozgássértült igazolását. És egy rendőrnek ugyanúgy fel kell mutatnia az igazolványát.

lickmyhorse 2013.01.10. 14:26:43

majd legközelebb közúti ellenőrzésnél közlöm a rendőrrel, hogy nem adok jogosítványt hiszen amúgy is csak az vezethet akinek van.

Manyecska 2013.01.10. 14:41:34

Én meg a nőgyógyásznál a rákszűrési igazolványomat mutogatom mi?? Többek közt persze.

Artie 2013.01.10. 14:51:08

Na azért ez tőlünk nyugatabbra úgy működik, hogy ilyenkor nem szaroznak, hogy diák-é vagy nem-é.

Az másik kérdés, hogy a posztoló a semmin vergődik, mert ha ott az a szabály, akkor ott az a szabály. Főleg mert - mint ahogy már többen is jelezték - ez egy önkéntesen adott kedvezmény, semmi és senki nem kötelezi a mozit arra, hogy adjon. Akár azt is mondhatják, hogy bocs, két perccel ezelőtt megszűnt a diákjegy.

Terézágyú 2013.01.10. 15:20:52

@szgyula:
jogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvanjogomvan....

szgyula 2013.01.10. 15:50:43

@Artie: Még mindig nem érted. Igen, mondhatja, hogy 2 perce megszűnt. Én meg mondhatom, hogy jó, de akkor ide többet nem jövök. Ennyi. Azt kell tudatosítani a cégekben, hogy nem csak az ÁSZF-nek kell megfelelni, hanem a fogyasztók elvárásainak is, mert a fogyasztó szabadon dönt és nincs kihez fellebbezni menni miatta. Ez a blog arról kéne szóljon, hogy a fogyasztó minél szélesebb körben tudjon tájékozódni az ilyen (jogilag nem támadható de józan elvárásokkal nem feltétlenül egyező) hozzáállásáról egy cégnek és szabadon dönthessen.

Aureliano Buendía 2013.01.10. 17:02:07

@szgyula: legközelebb gyújtsd fel rituálisan a diákigazolványokat, és úgy békévézzatok.
Ha kedvezményt akarsz, azt igazold, nem bemondásra megy.

A nyomtatványodnak haszna lesz, ha fogy a papír...

ostoba

Olcsó kütyük · http://bit.ly/olcsokutyuk 2013.01.10. 21:09:51

Better wath here, it is free.

moviesonlineon.blogspot.com

Zpalee 2013.01.10. 23:06:37

Vonalkódot be kell olvasniuk a pénztárosoknak a moziban, ennyire egyszerű, hogy miért nem tud diákjegyet adni igazolvány nélkül.

hap9 2013.01.11. 04:12:02

@szgyula: Mondhatom, hogy tipikus pesti bunkó? Szabad? Szabad?

SarahConnor 2013.01.11. 07:02:53

@szgyula: ha anyuka úgy megy a moziba, hogy "a gyereknek diákjegyet veszünk majd", akkor mi a rákért nem viszi a diákigazolványt? Azért, mert eddig nem kellett? És akkor már a mozi a hibás, mert eddig nem volt kiírva villogó neonbetűkkel, hogy diák kell?
Nem a világ és a mozi esküdött össze ellene, neki kellett volna átgondolni még egyszer a dolgot. Lehet, hogy tízszer nem kérték az igazolványt, most meg igen. Az a pár eset volt a "kivétel", és ez most jogos volt. Ő meg fordítva látja.

szgyula 2013.01.11. 08:23:27

@Fenimore: Például azért, mert a diák BKV-val jön. Nem agyament eset: Lefoglal on-line jegyet. Anyuka előbb odamenne megvenni a jegyet. Diák nem tud odaérni 30 perccel előbb, de BKV-val jön. Matt...

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.01.11. 08:40:30

@szgyula:
Ezek szép és magasztos gondolatok, viszont a másik oldalról is érdemes megvizsgálni a helyzetet.
Mert lehet, hogy a jegypénztáros azt mondja, hogy: "Jól van neked elég lesz a diákkegy is mert szemmel láthatóan tanköteles vagy."
De ha nem igazolja valamivel, (nem viszi fel a rendszerbbe) hogy ő jogosan adott el X darab diákjegyet, akkor pénztár zárás után főhet a feje.

Az átlagos fogyasztó pedig olyan állatfaj, hogy ő igényelné a 0 - 500 Ft közötti jegyet is, de aztán 2 alkalom után már azon panaszkodik, hogy szétmegy alatta a szék és recsegnek a hangfalak.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.01.11. 08:46:38

@szgyula:
Több lehetőség is van:
1. Ha a pénztárosnak elég csak az igazolványszám, akkor anyuka felkészül és viszi magával.
2. A pénztáros ilyen esetben lehet rugalmasabb és fenntarthatja foglalást, míg meg nem érkezik a diák. Vagy anyuka fizet de a pénztáros addig nem adja ki a jegyet, míg a diák meg nem érkezik.
3. Anyuka és gyermeke megbeszélik, hogy a foglalás előtt 30 perccel nem tudnak ott lenni mindketten, így beülnek egy későbbi filmre.

(Én is jártam már úgy, hogy ugrott a foglalásom, mert nem értem oda időben)

-creeper- 2013.01.11. 09:31:15

Velünk a Cinema City Westendben, 2011. decemberében történt, hogy egyszerre két filmre is vettünk jegyet, elkerülendő a másodszori sorbanállást. Egyikünk diák, így az igazolványt lecsippantotta a srác az egyik filmnél, majd a második körnél közölte, a gép aszongya, hogy egyazon diákigazolvánnyal való kedvezmény érvényesítését legközelebb 30 perc múlva engedélyezi a rendszer. Így a második filmre inkább teljesárút vettünk, hisz pont a kétszeres sorbanállást kívántuk elkerülni. Nem akartam a srácot bántani, mert tök udvarias volt, de attól ez még egy elég homoszekszuális rendszer (volt??) és vastagon vétéef.

szgyula 2013.01.11. 10:03:40

@csabapayne: A pénztárosnak semmi döntési joga nincs, így 1 és 2 opció nincs tudtommal.

Amúgy meg elmebeteg a rendszer egy kicsit. Az egész káosz azért van, hogy ne vegyenek diák jegyet nem diákok. Viszont nem ennek kéne a célnak lennie, hanem annak, hogy ne menjenek be nem diákok diák jeggyel. Mi a különbség? Elviszem lányom/haverom/diákom diákját és veszek vele diákot. Sőt, összeszedek 20 diákigazolványt és veszek vele 20 jegyet, majd eladom haszonnal (de teljes árú alatti összegért) a jegyeket. A rendszer ezt nem akadályozta meg, csak nehezítette. Cserébe egy csomó tisztességes emberrel kiszúrt. A megoldás az lenne, hogy a bemenetelkor kell a diák, de az sem reális, mert ahhoz több jegykezelő kellene.

Szerintem itt megint a közepes IQ-jú megoldás volt. Adott egy probléma (jogtalanul használnak egy kedvezményt). Erre tenni kell valamit, ami sikerül is. Persze semmit nem old meg (csaló meg fogja találni a megoldást), de jól szivatunk mindenkit. Mindenki boldog, hiszen volt intézkedés. Mindenki szív, így látjuk is az intézkedést.

Hát nem. Nem kéne. Én nem csinálnám. Helyette beveyetném, hogy korhoz kötött a kedvezmény, a jegykezelő szemre becsül. Aki nagyon nagyon nem annyi, attól kér belépéskor igazolványt. Igen, sokan a korhatár körül be fognak "lógni", de ez része az üzletnek. Vagy nem adok kedvezményt. Egy vevő elpártolása sokszor 1500-2000Ft. A csalón is nyerek, legfeljebb nem annyit (ha nem jön, akkor nincs bevétel). Nem éri meg. Szerintem...

2013.01.11. 11:41:50

a résszellőzőt nyitva hagyta a posztoló ? SZÁZADIK !

Démonmac1 2013.01.11. 14:17:56

Ha a kedvezménynek az a feltétele, hogy Diákigazolvány kell. Akkor azzal kell menni. Ilyen egyszerű. Teljesen felesleges rinyálni.

SarahConnor 2013.01.11. 14:23:00

@szgyula: ja, értem... hát ezt a problémakört már csak irigyelni tudom. Tartatni kell a foglalást, és kész.

PannonBoy 2013.01.11. 20:32:19

Diáknak nevezzük azt, akinek általános, középfokú vagy felsőfokú oktatási intézménnyel jogviszonya van. Nem korfüggő a diákság.
Szóval ez a poszt, ahogy van, értelmetlen.

zseniálisteknős 2013.01.12. 21:23:31

www.cinemacity.hu/text.php?id=5

itt a házirend. lehet hozzá tartani magatokat! 15-ös pont. eddig is fent volt és a moziban is ki van. nem kell jönni a hülyeséggel, hogy hova van kiírva! a posztolónak meg jár a vastaps és egy kockacukor mert okos.

Béla Simon 2013.01.12. 21:49:08

Kedves Blogoló!

A Cinema city egy magáncég akinek nem kötelessége kedvezményt adni, kvázi ha azt mondaná, hogy mától egységes jegyár van mindenkinek, akkor se szólhatna a kedves néző semmit! Illetve valóban le kell olvasni a vonalkódot a diákjegy kedvezményéhez. Tehát kedves néző tessék magánál hordani a diákigazolványt, mert ha annyi figyelme és szabadideje van hogy ezt a cikket megírja, akkor arra is legyen hogy elvisz magával egy igazolványt.

Utóirat: Próbálja meg a vasútnál azt mondani a kalauznak hogy az én fiam 14 éves van diákja de otthon van, de 16 éves korig tanköteles. Meglátjuk megbüntetik a 8000 ft-ra.

További jó mozizást...

csíborka 2013.01.13. 11:43:05

Tipikus magyar mentalitás. Nyilván a pénztáros hozza a szabályokat, ő dönt mindenben, sőt a hasznot is ő kapja (a jegykezelőkkel és a büfésekkel együtt) ELTE TTK? Fősulisok/egyetemisták dolgoznak ott, nem igazán értem ezzel mi a probléma. De azért utáljuk a mozit, az ott dolgozókat, jobb az úgy mindenkinek :) Egyébként tényleg retardált egy szabály ez a 8 éves korhatár, de ahogy már ezren leírták itt, nem tetszik, el lehet menni másik moziba vagy éppenséggel akár haza is.

penztar 2013.01.14. 01:31:55

Kedves Volt, Jelenlegi (Állandó és Alkalmi) vagy épp leendő Vendégünk!

Nos, jómagam a Cinema City Aréna Plaza pénztár területén húzom az igát többször egy héten, reggel 9-től este 11-ig bármilyen időpontban. Millió-egy emberrel találkozom óráról órára, és oldom meg saját idiotizmusukból fakadó problémáikat.
Jelenlegi problémádnak kedves Posztoló, el kell ismernem van felháborodási alapja, hiszen ma, Magyarországon valóban 16 éves koráig tankötelezett a gyerek, ha nem járatod iskolába még te kapsz büntit állambácsitól. A mozinál azonban nem ez a lényeg. Hiszed vagy sem, meg tudom (és kollégáim is meg tudják) állapítani a gyerekedről az esetek 96%-ban nagyjából egy-két éves eltéréssel, hogy hány éves valójában. így pontosan látom, hogy csak 8, 11, vagy épp már 17 éves, tehát ha az lenne a szabály, hogy minden tanköteles gyereknek adjak kedvezményt, kérdezés nélkül megadnám. Azonban nem így van. Egy páran bemásolgatták, linkelgették a cinema city házirendjét, illetve annak egyes pontjait, így ezeket nem ismétlem meg. Nekem, csupán mint egy egyszerű embernek az a kérdésem, hogy ha bárhol, bármilyen szolgáltatást veszel igénybe, nem érdeklődsz előtte, hogy milyen lehetőségek, feltételek, kötelességek vannak? Amikor állatkertbe viszed a gyereked, ott is reklamálsz? a jégpályára? múzeumba? mindegyik helynek meg vannak a maga szabályzatai, árai, életkori határok. a vidámparki jegyárak feltételeit elolvastad?ugyan szegényeknek már mindegy, de hol volt igazságos és jogszerű, hogy 140 cm-ig volt kedvezményes árú jegy? és ha van egy 9-10 éves gyerek aki szülei génjét örökölve langaléta, tehát már üti a 140-et, míg mondjuk egy 14 éves, lehet hogy génjeinek köszönhetően csak 130 cm? nyilván úgy lett megszabva ez az érték, hogy az átlag életkor/magasság arányokat nézik, de ha körbenézel elég érdekes kivételeket láthatsz néhanapján. és a 140 cm fölött ugyanúgy kötelező az érvényes diák bemutatása. szóval, ha el is tekintünk a testmagasság-kor összefüggéstől, ha a 13 éves gyereked 145 cm, kell a diák, különben teljes árú jeggyel megy be, pedig ugyanúgy iskolaköteles -és ott 1400 ft volt a különbség, nem 400. szóval lehetett volna nekik is panaszkodni, beírni a vásárlók könyvébe és rohangálni szervtől szervig jelentgetni őket, meg blog hadjáratokat folytatni ellenük.
Egy szó mint száz, mielőtt elkanyarodnék más témák felé, ha valahol szolgáltatást veszel igénybe először illik, és ajánlott tájékozódni. ezt manapság az internet és az okostelefonok korában szinte ingyen és nagyjából 5 perc alatt megteheted. vagy telefonálhatsz, igaz ez már pénzbe kerül. de legvégső esetben még mindig, ha már ott jársz a környéken vagy épp a kasszánál, akkor megkérdezed még mielőtt elkezded mondani, hogy akkor most izibe teremtsek neked elő 4 jegyed a legjobb helyre, a leglátogatottabb filmre kezdés előtt 5 perccel. nagy eséllyel nem lesz, és ha közben állsz le vitatkozni és pörlekedni, akkor be se fogsz rá érni. ( na ez lesz a következő bekezdések tárgya, ez aztán minden kedves vásárlónak szól majd). A jogszerű nem jogszerű, fair-nem fair a "8 éves kor fölött érvényes diákigazolvány bemutatása ellenében váltható kedvezményes jegy" problémához még tömören annyit fűzök hozzá: örülj, hogy van egyáltalán kedvezmény, hiszen a gyerek is, te is, a tolószékes és a nyugdíjas is ugyanazt a levegőt szívja a mozi területén, az éppen játszott filmből is ugyanannyit lát. Nem mellesleg ha a mozi nem tartja be az adott jogszabályokat, akkor büntetik. miután az nem 2 ft, valószínűleg nem kockáztat. szóval ami le van írva, az nem mond ellent semminek. a probléma továbbra is az, hogy a mai ember egyszerűen lusta, hogy elolvassa amit el kell, és azt hiszi, hogy vendégként, ügyfélként az van amit ő akar. ezt jó lenne, ha tisztázná magában mindenki, hogy a szolgáltatások terén is van jog és kötelezettség, ugyanúgy mint az iskolában, a munkahelyen vagy az élet bármely területén. ha nem tetszik a feltétel ne vedd igénybe a szolgáltatást. A CinemaCity hálózaton belül ez a szabály érvényes minden mozira. szóval kedves kommentelő, ha ezzel bajod van, javaslom hogy a cinemacity.hu oldalon nézd meg mely mozik tartoznak ehhez a hálózathoz, és azokat felejtsd is el, mint leendő törzshely. ugyanúgy kérni fogják a 11 évestől a diákot. a Mi Mozink hálózatnál, csak ha elmúlt 12, ezt most megnéztem gyorsan Neked.
"Majd ha kénytelenek lesznek éjjelente 3D-pornót vetíteni, hogy életben maradjanak, visszasírják ezeket a tinédzsereket" -> ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy hónapról hónapra jön egy-egy idióta aki lejáratókampánnyal fenyeget minket, mert nem úgy lett körbenyalva a hátsója, ahogy ő szereti, ennek ellenére hétvégéről hétvégére egyre többen jönnek hozzánk. Ha tetszik próbálkozz, de sok eredménye nem lesz. mert még mindig nálunk van a legszélesebb körű kiszolgálás. majd amikor a gyereked az IMAX 3D miatt könyörög, megnézem, hogy elengeded-e.
És akkor most jöjjön pár további megjegyzés, úgy általánosan, Mindenkinek Mindenről, egy-két belső információval megspékelve:
1. kezdjük az elején a moziműsornál: amennyiben hozzánk jössz cinemacity.hu. nem port.hu, nem mozi 24. meg lópikula cintányér, hanem CINEMACITY.HU, a mozi EZÉRT az oldalért vállal felelősséget, ezen van fönn MINDEN információ (tényleg minden, csak el kell olvasni, amit odaírtunk, meg használni az agyad, ha már megáldott az Isten vele!). a telefonos jegyfoglaláshoz annyit fűzök, hogy ha elterjedt neved van mint Kovács János, akkor kérd meg, hogy írjon mellé egy becenevet vagy vmit, így elkerülhető az a probléma, hogy más vegye fel véletlenül a foglalásodat. ja meg az se ciki, ha lebetűződ a vezetékneved, ha másodszorra is visszakérdez a callcenteres kolléga, vagy ha rosszul olvassa vissza, az elhallás előfordul, csak nekem nem mindegy hogy milyen nevet mondasz. az internetes foglalás menete: vagy PROGRAM/CC ARÉNA, vagy MOZIK/CC ARÉNA/internetes jegyfoglaláshoz kattints ide- ugyanoda jutsz, a teremtípusonként feltüntetett műsorhoz. felül ki tudod választani, hogy melyik napon akarsz menni: mivel dátum és nap formátumban van megadva, így ha a kasszánál derül ki, hogy nem arra filmre van a foglalásod, amire akartad benézted, azt csak magadnak köszönheted, nem rendszer hiba volt. leszel szíves kétszer is megnézni, és utána a visszaigazoló emailben is még nyugodtan lecsekkolhatod mert BENNE VAN!!!! A program az alábbi teremtípusonként van csoportosítva, ha elkerülné a figyelmed a cím: VIP, IMAX és a normál termek. Ha a film 3D-s, akkor jelezve van (pl: PI élete 3D), van olyan ami megy 3D-ben meg normál változatban, valóban elég megkavaró lehet, ha egymás alatt van, de utána még, a kiválasztott jegy árából leszűrheted, hogy 3d vagy sima, ugyanis ott van mellette az ára: 1540 a sima, 1970 a 3D, és minimum 3590 a vip. Megint csak figyelni kell. A filmeknél fel van tüntetve az is, hogy feliratos-e avagy szinkronos, a felir vagy más esetben f/SUB, nyilván az, hogy feliratos, a szinkr és mb pedig azt jelenti, hogy magyarul megy (sajnos van akinek ez se megy segítség nélkül).
Továbblépve, kiválasztod a jegytípust (igen, ez teljes árú jegy, hiszen a kedvezményre jogosító igazolványt személyesen kell bemutatni!!!!!!!!!!), majd a tovább gombbal eljutsz a teremtérképig, amikor is kiválaszthatod, hogy hova ülsz. Nem értem, miért gondolod, hogy ha egy sorban 3 szabad szék van még egymás mellett, akkor oda engedi, h csak 2 fő üljön. nyilván a mozinak is érdeke, hogy tele legyen a terem, de Te se örülsz neki, amikor azzal szembesülsz, hogy lenne még 10 hely a teremben, csak épp külön kell ülnöd a társadtól, mert a többi paraszt képes volt 1-1 helyet kihagyni, csak azért, hogy ne üljön mellette se senki. ha ember iszonyod van NE MENJ TÖMEGBE!!!!! újfent csak az agyadat kéne használni. igen, igazad van, akkor hogy lehet, hogy én a kasszában el tudlak úgy helyezni, hogy kimarad melleted egy hely. úgy, hogy nekem már van rá lehetőségem, erre nem szánok most egy külön fejezetet. ha kész a foglalás, akkor lezárod azzal, hogy megadod az email címed és a telefonszámod. nem kell aggódni, nem küldözgetünk hírleveleket, meg semmi ilyet (én legalábbis sose kaptam, pedig nem egyszer foglaltam már), ez ráadásul benne is van a következő lépésnél a feltételeknél, amit egyébként ki kell pipálnod. ezen a ponton már csekkolhatod, hogy jól foglaltál-e és helyesek-e az adataid. ha nem jó, lépj vissza, ha ok, akkor fejezd be a foglalást az ok-val! már itt kapsz egy visszaigazoló kódot, azt írd fel és hozd el. lehet hogy nem fogják kérni, de legyen nálad, ha mégis, ugyanis ha név alapján éppen nincs meg, akkor így hamarabb kiderítjük, hogy hova foglaltál. DE! ezen foglalási számot te megkapod EMAILBEN is! ha nem jön meg 24 órán belül, nagy eséllyel nem sikerült a foglalás, inkább foglalj még egyszer. van, hogy csak a rendszer terhelődik túl, de EZÉRT KELL LEÍRNIA FOGLALÁS VÉGÉN LÉVŐ SZÁMOT IS!!!!!!! tök ugyanaz lesz a visszaigazoló mailben is, csak abban megkapsz minden információt a foglalásról, tehát itt megint csak meg tudod nézni, hogy jó helyre, időre foglaltál-e. mert velem hiába üvöltözöl, hogy márpedig te foglaltál és akkorra és oda, ha mégis máshova szól, te basztad el, nem mi.
2. foglalás felvétele: ott van a foglalás lezárásakor is, hogy 30 perccel kezdés előtt vedd át a jegyed, de A VISSZAIGAZOLÓ MAILBEN BENNE VAN, HOGY KEZDÉS ELŐTT 30 PERCCEL vedd át a jegyed, mert utána töröljük. így kezdődik a levél, úgyhogy ne kezdj el pattogni, hogy sehol nem írták, mert bár szívélyesen mosolygunk, miközben tájékoztatunk, elhiheted, hogy közben fetrengünk a röhögéstől, hogy már megint egy idióta. Na itt jön a legkritikusabb pont a fél óra és törlés kérdése: hogy is van ez pontosan? megsúgom belső információként: nem teljesen automatikus. a törlési folyamatot el kell indítania egy személynek, de a rendszer utána egyszerre szedi ki az összeset. HIvatalosan 30 perccel előtte indítják, azonban, vagyunk olyan jófejek, és amikor te szerencsétlen idióta (tisztelet a kivételnek) azt hiszed, hogy olyan egyedülállóan gondolkodsz, hogy "a többi 300 ember úgy is átveszi előtte, én ráérek" majd rádöbbensz a kígyózó sorból, hogy a másik 300 is ugyanezt gondolta, hagyunk még egy 10 percet. ennek ellenére, hiába vagyunk 12-en a kasszában, plusz egy az ATM-nél(róluk még lesz szó), 300 embert 10 perc alatt nem tudunk lerendezni. úgy pláne nem, hogyha nem segítesz. nem vagyunk gondolatolvasók, így ha nem mondod , hogy melyik film, vagy hogy hívnak, nem tudom elindítani a keresést. Ha úgy jössz oda, hogy X filmre Y kezdettel foglaltam Z névre jegyet, megspóroltál minimum fél percet. ha az igazolványokat se akkor kezded el előhalászni a táskád legmélyéről, akkor további 1 perc kedvezményenként. Most ez két főnél is minusz 2 és fél perc, nagyobb létszámnál nyilván több. további értékes másodpercek spórolhatóak, ha a diákodat kiveszed a tokból, ha az igazoló papírod szétnyitod stb...neked apróság, de amikor te vagy a sor végén, akkor persze anyázol. pedig megint csak neked kéne okosnak lenned. és akkor még egyszer a kedvezményekről: 8 éves korig gyerek jegy, ha a gyerek láthatóan idősebb, de te 8nak akarod eladni elkérhetek egy igazoló papírt, ha nem tudod igazolni, akkor nem kapsz kedvezményt. a diáknak érvényesnek kell lennie. a középiskolák előszeretettel feledkeznek meg róla, hogy ki-hány éves és így nem mindig kérik be a diákot, hogy érvényesítsék. ezért figyelj rá oda te. ha a tanév szerint nézzük az évet, akkor ha június 30-ig betöltöd a 16-ot, következő tanévben kell a matrica. ha júni 31-én töltöd, akkor nem fog kelleni, mert évvesztes vagy. tehát. miután sose sikerül egyértelműen megállapítani, hogy melyik évfolyamtól kezdve számít a 16-os korhatár, és kire vonatkozik még a 18-as kötelezettség, jelen pillanatban, amit biztos, hogy nézünk, mert biztos, hogy kell matrica: '94.06.30 előtt születettél-e. mert akkor 2011/12-es tanévben betöltötted a 18-at, tehát a 2012/2013-as tanévre KELL A MATRICA!! A BKV IS MEGBASZ, csak szólok. de egyébként ahogy betöltöd a 16-ot, nyugodtan menj az iskolád titkárjához és verd az asztalt, hogy te kéred a matricát. A főiskolások, meg érettségi után egyéb helyen tovább tanulok nektek mindenképpen saját magatoknak kell bemenni és kérni a matricát, senki nem fog utánatok rohangálni. Pláne a kedves egyetemisták után. Nektek ráadásul félévente kell újítani a matricát. amit szept-okt folyamán kérsz ki az március 31-ig lesz érvényes, amit február-március folyamán kérsz ki, az október 31-ig lesz érvényes. ez mindig így van, évek óta nem változott. miután minden iskolába meg kell érkezni okt. ill. márc.31-ig a matricáknak, ha novemberben vagy áprilisban azzal jössz, hogy de nem kaptad meg, akkor sajnálom, de megint te voltál a pancser. ha nem mész be érte, nem kapod meg. most mondom, hogy az ideiglenes diákod elfogadjuk. de a papír alapú igazolást, aminek a jobb felső sarkán benne van egy nagyon hosszú kód, nem a félévre beiratkozott (bár annyira jüfejek vagyunk már megint, hogy ha más nincs, akkor lenyeljük azt is), és nem az egyszerű iskolalátogatási igazolást (na ezt viszont nem, mert semmi szám nincs rajta), hanem amin alul rá van írva, hogy mikor állították ki, és meddig érvényes. megsúgom, ez általában két hónapot jelent, utána, ha nem jött meg az új diák hosszabbítanod kell!!!! megint csak neked, nem másnak!!!!!!
a gyerek és a diák jegy mellett, nálunk kaphatsz a pedagógus igazolványra, nyugdíjas igazolványra, és bármilyen fogyatékosságot igazoló papírra kapsz kedvezményt. fogyatékos vendégeink esetében sajnáljuk, de a kísérő nem automatikusan kedvezményes, csak ha bemutat egy kedvezményre jogosító igazolványt.
Továbbá sajnáljuk, de minden személynek, így a karon ülő 1 évesnek is jegyet kell váltanod, ha beviszed. mellesleg gratulálok, ha egy 3 év alatti gyereket akarsz moziba vinni. a kedvéért nem fogják halkabbra venni a hangerőt. ha mindenáron halláskárosultat akarsz csinálni a gyerekből, bömböltesd a tv-t otthon. a foglalásról azt hiszem, most így hirtelen ennyi a fontos. kérdezni lehet.
ATM használat: az aréna plázában van lehetőség, hogy automatán keresztül vedd meg a jegyed. mindent nem írok le ezzel kapcsolatban, mert ki van függesztve a használati útmutató, ha valami nem világos, a biztonsági őrök is segítenek, ha nincs kint épp kolléga. röviden a fontos infók: csak bankkártyával tudsz fizetni, olyannal ami alapjáraton pin kódot kér. ha jobbára aláírsz a kártyahasználatkor, akkor nem fogja lefogadni, mert ott bármilyen meglepő, nem tudsz hol aláríni. szóval az american expresszt és hitelkártya társai felejtősek. ha foglalást akarsz felvenni, azt sajnos nem tudod módosítani. se létszámot, se kedvezményt. ha egyébként veszel jegyet diák és csak diák kedvezményt kérni, és csak, ha vonalkódos kártyád van. ez van. mire jó akkor? nos ha normál jegyeket akarsz venni és tudsz kártyával fizetni, feleannyit kell sorba állnod. csak ne kapkodj, mert ha összevissza nyomogatod a képernyőt, és ki be húzgálod a kártyát, akkor az lesz az eredménye, hogy lefagyasztod a rendszert és nem kapsz jegyet.
A büfés kollégák nevében kérlek: még mielőtt sorra kerülsz, döntsd el, mit akarsz fogyasztani és a végső óhajodat közöld, ne fizetés előtt változtatgass, mert ezzel megint csak mások idejét rabolod, mások idegével játszol, és tök jogos lesz, ha egyszer valaki a képedbe vágja a nachosod.
Ha már fogyasztasz, a teremtakarító kollégák nevében kérdezem: tényleg lerohadna a kezed, ha kivinnéd és kinn kidobnád ami megmaradt? ennyire nem kell parasztnak lenni, ha az otthonod ki tudod takarítani, ez ne fájjon már. 5 métert kell vinned, és kinn a folyosón ott vannak a kukák. előfordul, hogy nincsenek időben kiürítve, de attól még mellé leteheted. vagy ha mát tényleg derogál azt a keveset megtenni, legalább ne az ülés alá borogasd be a maradékot, meg kend a csokit az ülésbe. azt a mocskost amit egyesek hagyni képesek, nem lehet néha 20 perc alatt se kitakarítani. szóval ez megint csak a Ti érdeketek, hogy a következő vetítésre tiszta ülésre üljetek. nekünk mindegy, ha te szeretsz szósszal nyakonöntött popcornon üldögélni, akkor üljél. de aztán ne panaszkodj a tisztító számla miatt. vagy a másik lehetőség, hogy negyed órával később kezdjük vetíteni a filmet. válassz!! gondolkodni nem csak lehet, de ajánlott is!

Nos a többi már tényleg apróság: jattot hagyni a jólneveltség kérdése, udvariasnak lenni annyit tesz, hogy udvariasságot, és nagyobb figyelmet kapsz cserébe. a türelmedért cserébe mi mindent megteszünk, hogy óhajod teljesüljön, de ha bunkó, seggfej paraszt vagy akkor nem vagy szívesen látott vendég, akkor sem, ha 10 főnek veszel VIP jegyet. a pénzed, a rangod, a vendégstátuszod kurvára nem azt jelenti, hogy felsőbbrendű vagy. ezt vésd azt eszedbe, mielőtt egyáltalán emberek közé mennél, nem hogy esetleg hozzánk látogatsz.

Kellemes napot!

Ui: ha kérdés van, nyugodtan tedd fel, válaszolok szívesen, ha tudok!

Mérgező Hulladék 2013.01.14. 12:44:13

@penztar: "jattot hagyni a jólneveltség kérdése" Mi az, amit jólneveltnek viselkedésnek tekintenél: a pénztárosnak mondjuk 10%, amiért roppant bonyolult és időigényes munkáját elvégzi? A jegyemet ellenőrző kollégádnak csak diszkréten ejtsek a tenyerébe egy százast? A takarítóknak a széken hagyjam, vagy rakjam a kuka mellé? Az irodába ne fáradjak be egy borítékkal, hogy a vezetőségnek is jusson jólneveltségem anyagiasult formájából?
"nekünk mindegy, ha te szeretsz szósszal nyakonöntött popcornon üldögélni, akkor üljél. de aztán ne panaszkodj a tisztító számla miatt" Ehhez nem is fűznék bővebb kommentárt fentebb citált tulajdonságom miatt. Mindenesetre remélem, főnökeid nem osztják a nézeteid, talán helyre is rakhatnának egy kicsit, mert nagyon úgy tűnik, hogy jóval magasabb lóra képzeled magad, mint amilyenen valójában ülsz.

Démonmac1 2013.01.15. 13:54:41

@penztar: No, ez tökjó volt köszi:)

penztar 2013.01.15. 15:13:57

Mérgező Hulladék -> igen, ez várható volt, hogy valaki a "leglényegesebb" dolgot fogja felfújni. millió egy sztorit lehetne itt elmesélni, de ilyen alja vitába nem fogok belemenni. továbbra is tartom, amit fennt írtam, ahogy azt is, hogy mindez általánosságban igaz, mindennemű szolgáltatás terén. Rohadtul nem elvárt dolog, csak egy kedves gesztus, melyet amúgy sokan gyakorolnak is. És az meg aztán tényleg jólneveltség és kulturáltság kérdése, hogy olyan tisztaságban hagyod magad után a székedet, ahogy találtad. Magát minősíti, aki nem tud eltalálni egy kukáig egy csokipapírral se...

Alfonz Senki 2013.01.16. 18:51:55

Mikor iskolába jártam egyszer elhagytam a diákigazolványom. Bementem az iskolába és kaptam egy ideiglenes igazolást, hogy igenis diák vagyok.Elmentem egyet mozizni és diákjegyet kértem. Kérték a diákigazolványt, megmondtam h épp el vagy veszve, odaadtam helyette az ideiglenes kis papírt. Azt mondta ez nem jó, mert nincs rajta vonalkód, amit le kell húznia, hogy diákááron tudjon jegyet adni. Meg kellett vennem a teljesárú jegyet. Nem hisztiztem érte. A posztoló se tegye.

Yumurdzsak 2013.01.17. 10:43:47

mér van az,h belgiumban nem kérték el a személyimet, amikor 25 évesen fiatal felnőtt (26 alatti) jegyet kértem?
talán mert működik a bizalom.

szsiga 2013.04.21. 16:22:36

Én is elkövettem azt a hibát, hogy nem vittük magunkkal a fiúk diákigazolványát a Duna Plaza Cinema Citybe, 9 és 11 éves fiúkról van szó. Nem aggódtam túlzottan, pár héttel korábban a Polusban is adtak diákjegyet, pedig ott is feltétel az igazolvány felmutatása. Itt határozottan visszautasított a jegyárus. Nagyon barátságtalannak és dühítőnek éreztem a helyzetet. Nem vettem meg a teljes árú jegyet, inkább átmentünk az óbudai moziba, ahol szintén feltétel a diákigazolvány, mégis adtak kedvezményes jegyet. Még csak rá sem kérdeztek az igazolványokra. Nyilván nem ért meg az utazgatás meg az idő 1000 forintot, de én mégis elégedettebb voltam így.

Butterbean 2013.07.16. 20:30:06

@Yumurdzsak:

Talán mert Belgiumban nem trükköznek az életkorral.
süti beállítások módosítása