Egészen elképesztő fordulatot vett naiv ügyfél esete, amikor teljesen átlagosan elromlott mosógépe miatt betelefonált az Auchanba. Kiderült ugyanis, hogy a termékei kiterjesztett garanciáját jegyző AIM Biztosítót január 28.-án a PSZÁF elkezdte felszámolni. Az Auchan pénzügyeit intéző Oney oldalán már csak a Cardif Biztosítót tüntetik fel, ám a tavaly októberi lenyomaton még olvasható, hogy a "2012.07.20. után vásárolt termékek esetén a Cardif Biztosító Zrt., a 2012.07.20-án, vagy azelőtt vásárolt termékek esetén az AIM Általános biztosító Zrt. nyújtja." Ez azt jelenti, hogy aki fél évnél régebben vásárolt Auchan-garanciát (1-4 évre), az a hajára kenheti?
Vásároltam több műszaki terméket az Auchan áruházban 2010-ben, és kötöttem rá biztosítást 3 évet, ha esetleg elromlik a gyári gari után.... Hétvégén elromlott a mosógépünk felhívtam őket adtak egy számot ott érdeklődjek (oney bank) felhívtam a számot és felvettek pár adatot és 1-2 nap és visszahívnak ezt igérték. Nézegetve találtam egy másik számot is az Auchan oldalán, felhívva érdekes dologra lettem figyelmes, a Pszáf visszavonta a működési engedélyét az AIM Biztosítónak ahol elvileg a biztosítás volt. Visszahívtam a számot és rákérdeztem és azt mondta ez igaz, de minden tőlük telhetőt megtesznek.... Ma visszahívtak és közölték, hogy ők egy bank és nem foglalkoznak biztosítással, nem tudnak segíteni 2x is erre jutottam velük a mai nap!
Bementem du az Auchanba, és ott azt mondták a bankkal beszéljek ők intézik, nem értették meg hogy ő nem foglalkozik vele.... Beírtam a panaszkönyve, a mosógépre 17000ft volt a plusz garancia tehát nem 2ft hanem a termék negyede.... 2 évente ezt eljátsszák és milyen jól járnak, mire életbe lépne a biztosítás addigra megszűnik a biztosító az Auchan meg mossa a kezeit!! Kíváncsi leszek a végkifejletre bár most van egy rossz mosógépem,és mellette még kb 35eft értékben biztosításom a többi termékre is plusz a mosógép 17e-re. Szóval töröljem ki a seggemet vele ez az Auchan álláspontja erről.....
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.06. 11:36:07
Manyecska 2013.02.06. 11:36:15
Manyecska 2013.02.06. 11:37:15
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.06. 11:38:18
Atörökk 2013.02.06. 11:41:34
herk 2013.02.06. 11:42:17
Ha közted és az Auchan között, akkor hol érdekel téged, hogy becsődölt a bankjuk?
Manyecska 2013.02.06. 11:44:34
Manyecska 2013.02.06. 11:45:56
Sokorai_Atala 2013.02.06. 11:46:42
mortalwombat 2013.02.06. 11:47:43
Manyecska 2013.02.06. 11:49:46
Manyecska 2013.02.06. 11:55:44
Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.02.06. 11:57:08
EZ FONTOS!!!!!!!!!!!
Manyecska 2013.02.06. 12:05:02
vazze... 2013.02.06. 12:06:44
dr. Aullah 2013.02.06. 12:07:40
230e 2013.02.06. 12:14:05
A Cardif pedig hogy jól olvastam, akkor a BNP Paribas biztosítója, ők is morzsolódtak némiképpen az utóbbi időben.
Szép történet.
Atörökk 2013.02.06. 12:14:59
A hörcsögökre is van garancia?
knbm (törölt) 2013.02.06. 12:16:00
A kiterjesztett garancia az egy biztosítás (mosógép casco). Egy biztosítóval kötöd arra, hogy ha elromlik akkor ők fizetik a javítást. A biztosítónak semmi köze a forgalmazóhoz. Ha egy új autóra Casco-t kötsz az autószalonba, akkor, ha baj van nem a szalon fizet hanem a biztosító.
230e 2013.02.06. 12:19:38
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.06. 12:25:59
Manyecska 2013.02.06. 12:27:50
Tölgyasztal 2013.02.06. 12:29:19
[megmondoember] 2013.02.06. 12:30:03
Manyecska 2013.02.06. 12:31:58
Atörökk 2013.02.06. 12:34:21
Tudnak róla. Ők függesztették fel a biztosító működését.
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.06. 12:34:50
há mosson a csapban! egyébiránt, amikor bevittek katonának, akkor úgy csináttuk a mosást, hogy zuhanyzás közben ki es mostuk a ruhát egyúttal
Rosszindulatú Vászka 2013.02.06. 12:39:44
Ha meg kiderül, hogy a biztosítás él és ül, akkor meg a biztosító szakértője kideríti, hogy Poszter nem tett meg mindent a biztonságos és szakszerű üzemeltetés érdekében, tehát az ő hibája az egész és emiatt a biztosítót kártérítési kötelezettség nem terheli.
Vagy legjobb esetben is avultat, osztán legfejjebb a biztosítási díj 70 %-át megkapja kártérítésként és röhög a markába.
Ki van ez találva.
Anteovin 2013.02.06. 12:50:49
A vásárló rábaszott, ha a bankra számít. Nem is értem az egészet.
Manyecska 2013.02.06. 12:55:49
macskabolcso 2013.02.06. 12:55:54
"
A végelszámolás 2013. január 28-ai kezdő időpontjában a biztosítási szerződések jogszabály erejénél fogva megszűnnek; a megszűnt biztosítási szerződések esetében csak a megszűnés napjáig járó biztosítási díjak szedhetők be.
"
Ha 28-án vagy utána történt a kár, akkor már nem élt a biztosítás vagyis a biztosítótól már nem kérheted, hogy megtérítse. Ha előtte, akkor be kell jelenteni a károdat, de mivel végelszámolás alatt van a cég a kárkifizetés, ez egy ún. hitelezői igény lesz. A végelszámolás pedig nem egy gyorsan végbemenő folyamat.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.02.06. 12:57:01
Legalábbis élet/baleset/hitel biztiknél tuti ez van.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.06. 13:01:59
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.02.06. 13:03:27
Ez minden biztosítónál így van, hogy keresik a kiskaput, de egy ideális esetben fizet valamilyen káreseményért a biztosító.
Nekem pl. az Aegon szó nélkül kifizette 26ezer forintos ablaküveg káromat. Az a másik oldal, hogy azóta 160ezret fizettem be összesen, biztosítási díjnak. A biztosítás jó :)
Xerof 2013.02.06. 13:07:17
A Média Markt linkje már nem él
www.mediamarkt.hu/mcs/shop/garanciaplusz.html?navigationId=service
az Edigitalét nem találom.
Akkor ezek a kiterjesztett biztosítások is megszűntek?
Zwio 2013.02.06. 13:08:03
Majd a PSZÁF kifizeti a károdat!
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.06. 13:09:08
XDXDXD jó vicc
eßemfaßom meg áll 2013.02.06. 13:15:49
Azért ha az osanba veszed a az osan-garancia nevű szolgáltatást amit az osan eladó-pénztáros ajánl neked és az osan eladó-pénztáros tölti ki majd irja alá és pecsételi le a papírokat amin nagy betűvel az osan-garancia felirat szerepel, csak ugy érzi az átlagember, hogy valami minimális köze csak van az osannak hozzá.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.06. 13:19:45
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.06. 13:29:17
Hát... gratulálok.
(Hol lehet valami vadászt bérelni, hogy lőjön le időbe'?)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.06. 13:30:36
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.06. 13:32:01
Rosszindulatú Vászka 2013.02.06. 13:43:46
www.youtube.com/watch?v=WLvzMFv_eNg
@zebraság fél egésség: ha lehet bújcsizni, én is mennék!
Manyecska 2013.02.06. 13:43:59
Rosszindulatú Vászka 2013.02.06. 13:45:49
McZozo 2013.02.06. 13:47:00
Ez igaz bar azert szerintem arnyaltabb mert adott esetben az auchan arulja ugy hogy ha elromlik akkor 3 evig cserelik ... szoval azert valami kozuk csak van hozza.
Jelemnleg nekem is van egy hasonlo termekem amire kotottem egy ilyen kiterjesztett biztositast es kozbe meg a forgalmazo felszamolodott. szoval azert erdekes lenne enneka torvenyi szabalyozasa hogy ilyenkor mi van pontosan
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.06. 13:48:39
@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: nem úgy van az. bele köll nézni a szemibe, hogy érezzük az ügy súlyát :D
Manyecska 2013.02.06. 13:50:00
Rosszindulatú Vászka 2013.02.06. 13:52:44
Csak annyit kérek, hogy hadd adogassam a lőszert!
feri76 2013.02.06. 14:01:03
Withamyn 1 2013.02.06. 14:02:09
Withamyn 1 2013.02.06. 14:06:03
anno 24. éve vettem a mosómedvémet (CANDY) igaz elég húzós áron ,de a mai napig totál frankón müxik :) ,ja és márkaboltban!!
becsoccsent 2013.02.06. 14:28:31
kági 2013.02.06. 14:29:41
Meridian74 2013.02.06. 14:30:54
Mosni ez is mos, és nem kézzel.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.06. 14:31:19
...vagy, mikor már nemt'ok szólni, akkor.
De nehogy te is tönkremenjél addigra!
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.06. 14:32:58
ode hogy tudja bedugdosni a ruhat?
amugy meg az emberiseg megerett a pusztulasra, hiaba mondjuk el napi szinten, hogy cask az Aldiban veszunk barmit
nem es nem es nem ertik
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.06. 14:33:21
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz_ (törö 2013.02.06. 14:34:15
Manyecska 2013.02.06. 14:35:35
eßemfaßom meg áll 2013.02.06. 14:40:44
Vittore. 2013.02.06. 14:41:51
Amikor a nyáron túlmelegedett a szárító rész, kijött a szerelő a garanciában ingyenesen, s ő is azt mondta, hogy ezek a biztosítók 2 évente megszűnnek, és utána a hajunkra kenhetjük a biztosítást.
Manyecska 2013.02.06. 14:50:31
gabest1 2013.02.06. 14:59:14
zsg? 2013.02.06. 14:59:26
vénszivar 2013.02.06. 14:59:35
Godiwa 2013.02.06. 15:13:36
És az is csúsztatás, hogy flotta...ugyanis 5 db alatti állomány nem flotta.
Ülj le, egyes!
De próbálkozásnak jó volt...
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.06. 15:15:55
a jó öreg tárcsást még gyártlyák? nekem is van valahol a padláson, szerintem ha beindintanám még menne. :)
@hagyma: há de nem? most aki nem tanujja meg a leckét, hogy csak az aldi, az magára vessen! a ruhát meg ki lehet mosni csapban, bár ez nem az én dógom megcsinájja az aktuális asszony :) mongyuk neked jó dógod van, mer az óperencián túl,ahon te lakol, ott vannak mosodák. hánem?
@vénszivar: nálatok nemigazán tartana sokáig egy mosógép, hamar a méh-ben kötne ki. há mi fém van abban! :)
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.06. 15:17:22
nem köll az, há nem megszárad az magától is?
vénszivar 2013.02.06. 15:18:10
vénszivar 2013.02.06. 15:19:53
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.06. 15:20:22
de vettem MArynek moso-szaritot tavalyelott, hogy ne jarkaljon mosodaba, igaz itt van a sarkon, nade urioember nem csibesz
bar nem kotottunk ra kulon garancijat, ugyhogyha mar identol elromlik akkor szopas
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 15:21:03
- Valami baj van velem...
- Mi baj, apuka?
- ...hát hogy még nem haltam meg.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 15:22:20
Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.02.06. 15:25:25
hát én nem értek hozzá,csak látom mi megyen a faluba
@hagyma: há kössél valami onlájn biztosítást magyar céggel!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 15:29:21
vénszivar 2013.02.06. 15:31:13
De mesélj, nagy a forgalom arra, érdemes arra vaterázni?:)
Kispista 2013.02.06. 15:35:37
Manyecska 2013.02.06. 15:40:20
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.06. 15:43:14
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 15:44:14
"Nincs dolgom Hajdú Péter legújabb parkolási botrányával. Arról azonban érdemes írni pár sort, hogy létezik egy agresszív, gátlástalan, magamutogató, újgazdag kaszt, melynek tagjai a Hummerjeikkel a Balaton jegén csúszkálnak, amíg az be nem szakad alattuk, akik hol rokkantparkolókat foglalnak el, hol családokat mészárolnak le az autópályán, de az igazság az, hogy ennek a pénzesproli söpredéknek Hajdú csupán egy érdektelen és jelentéktelen mellékfigurája. Úgy viszonyul ő Eva Rezesovához, ahogy Damu Roland Al Caponéhoz" - olvashatjuk Puzsér Facebook-oldalán.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.06. 15:44:49
Megy. Mos. Ennyi.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.06. 15:49:43
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 15:55:23
Hehe. Volt egy pályázat. Aki megszegte a beadási szabályokat, az nyert. Aki betartotta, az nem nyert. Evvan.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 15:56:51
@agresszív kismalac: Puzsér nemnómális. De egyre jobban tetszik.
tlantos 2013.02.06. 16:00:22
Azert megjegyeznem, hogy vannak nagyobb, komolyabb biztositok is ezen a piacon. Nekem ilyenem van (mert ingyen adtak tenyleg :)
www.markabolt.hu/kiterjesztett_garancia.html
Anno az electroworld is ram akarta tukmalni a garanciajat, de naluk pont az volt az ellenervem, hogy semmi garancia arra, hogy ok jovore is meglesznek. Tevedtem par evet, de bejott :)
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.06. 16:01:30
hvg.hu/velemeny.nyuzsog/20130205_Valasz_Ungvary_Krisztiannak?FullComment=true#comments
Sajtóközlemény
Ungváry Krisztián kérdései olyan méltatlan támadás a Nemzetgazdasági Miniszter személye ellen, hogy azok már válaszra sem érdemesek.
Budapest, 2013. február 5.
Nemzetgazdasági Minisztérium
Nekem csak az a kérdésem, hogy eltolcsi magánszemély ellen indult "támadásra" miért a minisztérium papírján és idejéből válaszolnak? Köze? Bár a hibák tömkelegéből következtetve a félanalfabéta takarítónő írhatta.
Auchan Magyarország · www.auchan.hu 2013.02.06. 17:33:57
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.02.06. 18:16:25
Rosszindulatú Vászka 2013.02.06. 18:25:54
lordjim 2013.02.06. 18:50:08
lordjim 2013.02.06. 19:08:13
lordjim 2013.02.06. 19:39:19
vénszivar 2013.02.06. 20:19:25
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.07. 08:23:58
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.02.07. 09:13:34
Gyerekszoba! Ott lett elcseszve.
További magyar hang 2013.02.07. 10:37:15
Kispista 2013.02.07. 12:51:58
metal · http://electric.blog.hu 2013.02.07. 15:22:32
szelidorzo 2013.02.09. 07:09:36
Mélyhűtőre 1 év helyett 5 évet vállalt a BEKO
TV-re 1 év helyett +3 évet vállalt a Samsung.
Mosógépre 1 év helyett 6-ot vállalt a Whirpool.
Mindezt ingyenesen!!!
Himi-humi biztosítókkal nem üzletelek. A biztosítóknak addig vagy értékes ügyfél amíg csak Te fizetsz. Minden egyéb esetben szarnak a fejedre.
A kiterjesztett garanciabiztosítás kb a calgonnal egyenértékű.
Egyszer kiszámoltam, hogy 5 év alatt, heti 6-7 mosás esetén a calgon használata többe kerül, mintha 5 év után vízkövesedés miatt új mosógépet kell vennem (javítás helyett, a mai gépek úgy sem bírják már 20 évig, mint anno az energomat).
gondolkodjatok 2013.02.10. 10:05:30
Elolvastam a bejegyzést és a kommenteket is….elég sok dologban sántít maga bejegyzés is, egy-egy komment meg van, de minek?!
Csak, hogy tisztán lássa mindenki a dolgot, megosztanék veletek ezt-azt.
-Az említett hipermarketnél nekem is van az ún. kiterjesztett garanciám és ellentétben sok emberrel én elolvastam, hogy miről szól:
Ez egy szolgáltatás, olyan mint egy életbiztosítás, vagy baleset biztosítás, csak ez nem személyre, hanem a megvásárolt árura vonatkozik. Ezt a szolgáltatást a biztosító, ebben az esetben az AIM nyújtotta (ami igen elismert biztosítónak számított). A biztosítónak semmi köze a forgalmazókhoz (ebben az esetben az Auchanhoz), sem ahhoz a céghez (Oney Mo.-hoz, ami pénzintézet és nem bank), aki a biztosítás formális követelményeiben nyújt segítséget. Szóval a biztosítást, a biztosítóval kötöd meg, nem a hipermarkettel, mivel annak jogosultsága sincs ilyen „terméket” forgalmazni, csak egy biztosítóval partnerként!!!!!
Megához a bejegyzéshez hozzáfűzném, hogy több dologban sántít…..
Először is, ha jól számoltam a mosógép kb 70.000Ft lehetett (mivel állítólag 17.000 fizetett a garanciáért, ami a termék árának negyede!) Na ez az első pont, ami nagyítás. Nincs olyan szolgáltató, aki a termék árának negyedéért, 25%-ért nyújtana egy szolgáltatást, mert akkor soha senki nem venné ezt igénybe….nekem is van ilyen garanciám és bizton állíthatom, hogy az én mosógépem drágább volt és arra nem került ennyibe…
Ez a garancia is úgy számolódik, hogy figyelembe veszik a gyártó által meghatározott garanciát és a termék árát is és százalékban számolják ki, márkától függetlenül. A max évekre is 10-12% a biztosítás ára (nem 25%), ami jelen esetben kb:7000 Ft…és nem 17.000!
Maga a biztosítás meg a termék meghibásodására vonatkozik, hogy nem kell kiszállási díjat fizetned, és ha javíthatatlan a terméked kapsz egy papírt és kicserélik neked a terméket abban az árban….a hipermarketnek ennyi szerepe van a dologban…mert ők cserélik.
És ezt honnan tudom? Mert velem így történt.
Mint tudjuk az az ember, aki megbántottnak és sértődöttnek érzi magát, hajlamos a dolgokat kiszínezni. …na sebaj...hát ilyen „színes világban élünk” Nem az emberrel van bajom, akivel történt az eset, félre ne értsétek, csak felhívom a figyelmet erre-arra!
Nem védeni akarom az Auchant, de nem tarom valószínűnek, hogy (idézem az egyik kommentet: „@Chichén Itza /Quetzalcoatl/:
Tudnak róla. Ők függesztették fel a biztosító működését.”) az Auchan rendelkezne olyan hatalommal, hogy egy biztosító sorsáról döntsön
Ez a biztosító is csődbe ment- mert gyanítom, azt is rettentően hozzáértő emberek vezették, de ez egy más téma- de nem ez az első, láttunk már példát erre már itthon is (MÁV biztosító).
Biztosan találnak rá megoldást, hiszen az ő érdekük is, hogy maga ez a szolgáltatás tovább éljen, de egy hirtelen csőd után nem biztos, hogy egyik napról a másikra ez megoldódik.
Ehhez az egészhez végszóként hozzáfűzném: (az ügy kapcsán és általában)
Emberek GONDOLKOZZATOK!!! Nem kell mindent elhinni, amit csak hallotok. Aki meg nem tudja, miről van szó, ne kommentáljon baromságot. Ha meg tudod, akkor gyanítom elolvastad azt, amit aláírtál, ha meg nem akkor mi alapján alkotsz véleményt?
Ezért tart ott ez az ország,mert ahelyett, hogy az agyunkat használnánk, a szánk jár
Ha nem értesz valamit, akkor arra használd a szád, hogy kérdezz!!!
Sevda 2013.02.15. 18:30:02
A "másik" hiperben vagyok értékesítő, kiterjesztett garanciát is adunk (Business Box a cég neve), és náluk bevett szokás, hogy a panasz beérkezésétől számítva azonnal elkezdik megoldani a problémát. (Mondjuk egy TV csere.)
Volt már olyan, hogy egy vevő azért nem kért ilyen kiterjesztett garit, mert fél, hogy megszűnik a cég. Mert ez a bevett szokás. Kérdem én: Hol? :D
Egyébként én is csak laptopra kötnék ilyet, mert van baleseti eredetű biztosítás (szóval ha a gyártói garancia nem vállalja, mert leöntötted kávéval, akkor a cég megcsinálja/kicseréli). Kötöttem is, még aznap leejtettem a laptopot.
Nem PR-ból írom egyébként, ezért nem írom le, mi lett a vége a sztorinak. :D
Auchan meg nem ért hozzá.
sander177 2013.02.16. 06:48:23
én úgy tudom ,hogy megoldották a problémát, tehát lehet őket bátran keresni.
Hola (törölt) 2013.03.05. 14:01:04