Tékozló Homár

Élő halottakkal számol a T-Home

2013.02.26. 09:24 | jackyll | 41 komment

Péter nem egészen érti, mit tudtak benézni a T-Home-nál, amikor elhunyt édesanyja halotti bizonyítványával megszüntette összes előfizetését, de a központban csak a telefont bírták deaktiválni, a tévét és az internetet nem:

Édesanyám tavaly novemberben sajnos elhunyt. Volt neki T-Home telefon, tv és internet előfizetése. A temetés után elkezdtem azt a megalázó hercehurcát, amit Magyarországon ilyen esetben a különböző cégekkel végig kell csinálni. (Általában 10 ügyintézéből 1 mondja, hogy "részvétem".) Elmentem a T-Home ügyfélszolgálatra is, bemutattam a halotti bizonyítványt, rögzítettük az adatokat, és elmondták, hogyan kell visszaküldenem a végponti eszközöket (set-top box, modem stb.) Naivan meg is voltam lepődve, hogy ez ennyire egyszerű. Mondták, hogy van egy 1-2 hetes felmondási idő, és még azt ki fogják számlázni, egészségükre, gondoltam. Ehhez képest megkaptam a következő számlát is, ahol csak a telefon volt rész időszakra számlázva, a tv meg az internet teljes hónapra kiszámlázásra került.

Bementem újra a T-Pontba, ez február elején történt, ahol éppen egy kedvesebb ügyintéző volt. Kiderült, hogy az előző T-pontban csak a telefon felmondását rögzítették, a tv meg az internet előfizetés aktív maradt. A kérdésemre, hogy akkor minek küldették volna velem vissza a végponti eszközöket, hiszen a telefonhoz ezek nem kellenek, csak a tv+internethez, a hölgy nem tudott válaszolni. Nyilván a T-Home szerint a holtak nem telefonálnak, de tv-zni meg internetezni kedvük támadhat... (ez nagyon morbid, de lefénymásolták a halotti anyakönyvit mindkét alkalommal, tehát tudták, miről van szó.)

A panaszt mindenesetre rögzítették, és ígéretet kaptam arra, hogy most már tényleg megszüntetik az előfizetést, és jó eséllyel korrigálják a számlát, hogy a tv meg az internet is csak a rész időszakra legyen kiszámlázva.

Ez történt február elején. Egy hét múlva (ez a számla kelte, tehát nem a kiküldés ideje!) kiszámlázták a teljes januári hónapra a tv-t meg az internetet, és pluszban egy 635 Ft-os fizetési felszólítási eljárási díjat.

Persze lehet, hogy majd elbírálják a panaszt, meg visszamenőleg korrigálják, törlik ezeket a számlákat, de valahogy mégis az az érzésem, hogy ezt az eljárást a T-Home számos más országban nem engedné, nem engedhetné meg magának.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.26. 09:29:00

Nohiszen. Megint egy fél történet.

Figyelmes ügyintézés az nincs, országgyalázás az van.

Rosszindulatú Vászka 2013.02.26. 09:35:13

Amúgy meg jóvá fogják írni a lemondás utáni számlákat, nem kell aggódni.

Jöhet a következő!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2013.02.26. 09:45:15

Még szerencse, hogy az Aldiban ilyen nem fordulhat elő.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.26. 09:55:59

"Általában 10 ügyintézéből 1 mondja, hogy "részvétem"."
Miért, akkor jobb lesz? Ne mondjon semmit, csinálja meg rendesen a dolgát...

"kiszámlázták a teljes januári hónapra a tv-t meg az internetet, és pluszban egy 635 Ft-os fizetési felszólítási eljárási díjat."
Na, látod, ezért nem szüntették meg. Köll a lóvé.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.26. 09:57:47

1-2 hetes felmondási idő?? mégis miért? addig hátha feltámadunk még, vagy micsoda?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.26. 10:08:55

azér az ászfük elég világos:

12.8. Az előfizetői szerződés megszűnése az Előfizető halálával,
jogutód nélküli megszűnésével
12.8.1. Megszűnik az előfizetői szerződés az Előfizető halálával vagy megszűnésével,
a halál illetve a megszűnés tényéről való Szolgáltató általi tudomásszerzéssel, kivéve,
ha átírásra kerül sor.
12.8.2. A Szolgáltató a természetes személy Előfizető haláláról a halotti anyakönyvi
kivonat hitelt érdemlő másolatának kézhezvételekor értesül, míg a nem természetes
személy üzleti Előfizető esetében a vonatkozó cégbírósági végzés bemutatása,
megküldése esetén.

bár az "előfizető megszűnésén" nemtom mit értenek.

Atörökk 2013.02.26. 10:09:13

Lóhúst csak a Téhómtól!

Sokorai_Atala 2013.02.26. 10:10:24

Ideje lenne a különböző szolgáltatóknál felállítani valami olyan protokollt, hogy legyen benn az elhalálozás esetén történő ügyintézés menete, fontosként kiemelve. Jó legyen 24 vagy 48 óra, amíg törlik a szolgáltatásról az elhunyt nevét, nyilván kell valami átfutási idő, de tényleg nevetséges, hogy a szolgáltatók 80 %-a képtelen megküzdeni ezzel.

Sokorai_Atala 2013.02.26. 10:12:01

@zebraság fél cicaság: ha cég gondolom. Értem én, hogy ez a szabály, csak, amint írtam ezt alkalmaztatni is kellene.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.26. 10:13:32

@Sokorai_Atala: ugyan. a halottak nem fizetnek, miért vennék már őket fontosabb kategóriába? max a temetkezési vállakozónak fontosak.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.02.26. 10:14:31

@Sokorai_Atala: persze, csak hülyén hangzik.

ellenbe a posztolónak semmi dolga, leveleket, számlákat nyugodtan dobja ki a kukába oszt kész.

Cityboy08 2013.02.26. 10:16:30

T-Home-tól nem veszünk semmit, ügyintézőkre nem hallgatunk, mert totál analfabéták. A hírközlési hatóságot meg csókoltatom, hogy a folyamatos túlszámlázások, stb. miatt nem lép a gatyájára ennek a társaságnak.

Anno 2 éve lepaktáltunk ezzel a brigáddal. A bekötésnél már problémák voltak, nem azt az IP TV csomagot kaptuk, amit megrendeltünk (kisebbet), nem írtunk alá semmit (munkalapot), hanem rávezettük, hogy a bekötés hibás, panaszkodtunk is, a hibát javították egy nap alatt és innentől kezdődött az egy évig tartó kálváriánk: A 7000 Ft-os csomag nem 7 ezer lett (kicsit több), leveleztünk, aztán rá kicsivel több mint 30 napra mindig jóváírták és ezt minden hónapban megcsinálták velünk, egyszerűen még arra sem voltak képesek, hogy a telefonon kötött szerződés hanganyagát átadják / előkeressék, na meg módosítsák a megfelelő összegre a havidíjat. A szerződést postán küldik, előfizetési díjnak még nyoma sem volt (WTF). Alig vártuk, hogy leteljen az egy év hűség, elmentünk a hűség lejárta előtt egy hónappal érdeklődni a lemondási procedúráról, majd leesett az állunk mikor meghallottuk, hogy az egyben bekötött csomagunk (tv, net, telefon) > 3 különböző időpontban fognak lejárni, ráadásul a lejáratok között 20-30 nap volt, Istenem! Újabb levelezés, eltelik 30 nap, majd kaptuk a pozitív választ, le tudtuk mondani egyben. Lemondtuk, azt mondták max. 8 napig még fizetni kell (lemondási idő). Részünkről OK, erre beszámláztak egy teljes hónapot, megint levelezés, 30 nap múlva ismét pozitív válasz: nem kell fizetnünk semmit.

Komolyan,normálisan fizettem ezeknek és elvettek ennyi időt az életemből? Aki meg nincs résen, arról még a gatyát is lehúzzák. Az ügyfélszolgálatosok is megérnének még egy misét...

vénszivar 2013.02.26. 10:37:24

@atörökk: A kutadból már kifogyott?:)

Sokorai_Atala 2013.02.26. 10:39:29

@zebraság fél cicaság: na ja, de úgyis az a vége, hogy újra kell dolgoznia, levelezni iktatnia, akkor én (!) egyszerűbbnek gondolom, ha egyből intézik. Mert, ha az ÁSZ-t, amit idéztél betartják, előbb utóbb buknak rajta (munkaidő, papírok, csekkek, levelezés költsége stb.) Nyilván aki bevitte a halotti kivonatot igazolni tudja és nem kell kifizetnie a hülye csekkjeiket, meg a bírságokat.

vénszivar 2013.02.26. 10:50:40

@Sokorai_Atala: De addig van "munkájuk", munkahelyük!? talán

Atörökk 2013.02.26. 11:01:54

@vénszivar:
Mondtam már, hogy nem eszem el előled :)

Sokorai_Atala 2013.02.26. 11:30:50

@vénszivar: lehet:)
Ezentúl bárhova megyek viszem magammal az ÁSZ odavonatkozó paragrafusát, vagy megtanulom:)

Rosszindulatú Vászka 2013.02.26. 11:30:53

Balkánaám.

Bár a kisebb többség szerint jobb volna Jobbaán.

Tron65 2013.02.26. 13:42:31

"Mondták, hogy van egy 1-2 hetes felmondási idő"
Ebben tévednek.
NINCS felmondási idő, mert megszünt az előfizetőjük (bocs, kicsit morbid, de így van).
És ne fizess semmit attól a naptól kezdve, hogy euzt először bejelentetted nekik.

reccs 2013.02.26. 14:23:31

Teljesen igaza van a t-home-nak, ez így humánus. Az ember holtában letölt néha egy-egy sorozatot, megnéz a tévében egy Columbo-t, de az a sok hülye már ne hívogassa, hagyják nyugodni békében.

pammacska 2013.02.26. 14:36:23

@dstars: Hasonlóan jártunk mi is! Jan.7.én lemondtuk, februárban teljes számlát kaptunk.Írány az első T-home pont. Közölték a szerződés még él! Megmutattuk az elküldött emailt, a ügyintéző ezt rőgzitette és azt igérte küldik a korrigált számlát! Ez két hete volt..... várunk!( a befizetési határidő 02.26.)

kisvirag78 2013.02.26. 14:37:51

T-Home az még hagyján. Na de számlát megszüntetni egy elhunytnál!!! Mivel nem jön rá pénz, adott esetben nem is volt már rajta sok, főleg, ha az illetőről várható volt, hogy meghal, általában leszedeti róla a pénzt és félreteteti a temetésre, de a halotti csak ahhoz elég, hogy tovább már ne lehessen rajta pénzforgalom, a kamatok, kezelési költségek tovább ketyegnek, és csak amikor a közjegyző meghozza a hagyatéki végzést, azzal lehet megszüntetni. Néha ez 1/2, vagy akár 1 év, és a kezelési költséget persze felszámolják (álló számlára), így az örökös, aki a hagyatékin örökölt kb. 1500.-ot, a végén fizethet 10 rugó kezelési költséget a megszüntetésért.
Nagy biznisz a halál.

pantlikaskiralylany 2013.02.26. 15:55:26

Mi most az invitellel csináljuk ugyanezt.
Faxon kérték a lemondás, meg is kapták, időben ki is kapcsolták az internetet, majd tovább küldték a számlát. Írtam nekik egy szívhez szóló levelet, mellékeltem a faxon elküldött felmondást, kaptam egy levelet, hogy oké, most már akkor lezárták, majd két nappal később kiszámlázták ismét, na itt durrant el az agyam, felhívtam őket, hogy mégis hogy is működik ez, hogy lekötni le tudják, de tovább számláznak egy olyan szolgáltatásért, ami már nem is él, ráadásul két nappal korábban kaptam meg tőlük a levelet, hogy most már tényleg lezárták?
Annyi volt a válasz, hogy ne fizessem be :D nem mintha szándékomban állt volna, mi csinál, kiköti az internetet? :D
Na szóval november óta, most kaptam meg lezáró számlát...

nincs1itt 2013.02.26. 16:27:52

Jajj, van ám ez "fordítva" is!! Apám elhunyt, májusban, a patológia is baromi gyors volt, ezért már július végén a kezemben is volt a Halotti akvi. Kocogás, szolgáltatókhoz és a Nyugdíjfolyósítóhoz(nem röhög, nem a kocsma), leadom, elfogadják, majd 3, azaz három hónapig vadul utalják a nyugdíjat... Szólok, ja bocs. Akkor nem küldjük, gondoltam én vagyok a hülye, hogy szóltam, tán még ma is küldenék...

manigerzson 2013.02.26. 17:25:53

@nincs_itt: ez csak addig lett volna mókás, míg egy buzgómócsing kezébe nem akad a kifizetési lista (vagy akármi is legyen a neve). mert akkor kamatokkal terhelve lehet visszafizetni mindent, és ha nem fizetsz, adó módjára behajtható, tehát visznek, amit tudnak. sajnos tapasztalat...

kenobi 74 2013.02.26. 17:31:44

Hasonló: Édesapám 2011.04.04-én ment el. Innen 150 km-re van a szülőfalum, így intéztem ott a temtést is. Halotti akvi csak ápr. 20.-a után. T-Home-ba be, halotti akvi megmutat, szerződés megszüntet. Mondta az ügyintéző, hogy még erre a hónapra biztosan számláznak. Apa elment 4-én, előző hónapokban sem volt már telefonhasználat, de legyen. Május végén! sikerült megszüntetniük, csekket küldték, én kifizettem. Majd kapok tőlük 1 hét múlva egy újabb levelet, hogy méltányosságból elengedik a májusi csekket. Nooormális? Nemhogy az ügyfélközpontúság, de méltányosság (?) sincs. Multi, ennyi!

rezsoatya (törölt) 2013.02.26. 18:19:29

Borzaszto egyszeru: nem kell befizetni! Hajtsak csak be az elhunyton! Ha tudjak (mar bocs!) Kezeben vannak a papirok, hogy mikor jelentette be. Ha a szolgaltato az orokosokon akarja behajtani, varjak csak meg, amig per lesz belole (ellentmondas a fizetesi meghagyasra, stb.). A birosag majd elkaszalja a szolgaltatot, + karteritest is lehet kerni a koltsegekert. Meg ugyved sem kell hozza, az osszes jogszabaly, torveny ott van az interneten. Nem okoskodom, vegigcsinaltam!

Fot L' Mondó · http://fotelmondo.blog.hu/ 2013.02.26. 18:34:25

T. Posztoló!
Számolj azzal, hogy a T-Home nem fogja módosítani a dolgokat, hanem szépen továbbra is kiszámlázza a havi díjakkal emelt tételeket, és küldözget néha egy-egy felszólító levelet, addig, amíg behajtóhoz nem küldheti az egész hóbelevancot. Jómagam hasonló helyzetben vagyok egy olyan esetben, ahol ők nem tudtak szolgáltatni, de a díjakra igényt tartottak volna. Teljesen fel voltak háborodva, amikor nem fizettem ki a nem teljesített szolgáltatásukat... Már a második behajtónál van az ügy, mert az első nem bírt mit kezdeni a dologgal... Én ennek a behajtónak is jeleztem, hogy bíróság lesz a dologból, de ez még próbálkozik...
Úgyhogy csak tréningezd magad, gyűjtsd a dokumentumokat, mert úgy is arra mennek, hogy lehúzzák a kisembert... A harcod Neked kell megvívni!

szmoker (Homo Trollicus) 2013.02.26. 18:58:12

"Persze lehet, hogy majd elbírálják a panaszt, meg visszamenőleg korrigálják, törlik ezeket a számlákat,"

Nyugi. Ne fizess. Felmondják majd a szerződést díjhátralék miatt, probléma megoldva.
Értesítési címnek add meg a parcellát ahol Édesanyád nyugszik.

Oszt hajtsák be.

CID 2013.02.26. 20:46:52

@zebraság fél cicaság: értenéd, ha akarnád, gondolom a megszünés a cégeknél játszik, amit ugye a cégbírósági végzéssel igazolnak.......

Jaja, 10 ügyfélszolgából 9 őszinte volt. Szerinted, érdekel egy idegent, hogy edesanyád kidobta a sebességét?

Ppix 2013.02.26. 21:52:45

"Persze lehet, hogy majd elbírálják a panaszt, meg visszamenőleg korrigálják, törlik ezeket a számlákat, de valahogy mégis az az érzésem, hogy ezt az eljárást a T-Home számos más országban nem engedné, nem engedhetné meg magának."

Persze, mert fogalmad nincs semmiről.
Más országokban nyilván elrohannak a postára, udvariasan megkérik a hivatalt, hogy a már feladott több millió számlalevélből lesz szíves kikeresni a tiédet, és gyorsan statáriálisan elégetik külön csak a Te leveledet. Ahogy azt Móricka elképzeli...
OK, elbaszták, meg már kiment postára a leveled, de majd szépen jóváírják, stornózzák, stb. Emiatt még nem venném a fáradtságot Homár cikkre. Durva uborkaszezon lehet...

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.02.27. 18:06:32

"
A temetés után elkezdtem azt a megalázó hercehurcát, amit Magyarországon ilyen esetben a különböző cégekkel végig kell csinálni. (Általában 10 ügyintézéből 1 mondja, hogy "részvétem".)
"

mer az neked jár ugyi? a részvét. meg az ingyenebéd. amikor az ő annya meghal, bemész majd a jupiszi irodába beszólni, hogy részvétem? nem értem.

bekbórd! 2013.03.02. 14:37:59

Miért zavart téged, hogy anyukádnak küldtek mindenféle számlákat? Szegény úgysem tudta már kifizetni. Tudnak róla, hogy meghalt, legyen az ő gondjuk, hogy tripla melóval törlik, mint egy normális ember tenné.
süti beállítások módosítása