Tékozló Homár

Javított telefonon van még garancia?

2013.03.28. 14:03 | jackyll | 47 komment

Azt már tudjuk, hogy máshogy értelmezi a garanciát a szerviz, a gyártó és a szolgáltató is, ha mobiltelefonról van szó. Zsoltnak szerencséjére csak háromszor kellett visszavinnie Sony készülékét szervizbe, amire megjavították. Viszont a kérdése most az, hogy akkor most milyen garancia van érvényben, mert a Telenornál és a Sonynál is mást mondanak:

Röviden vázolnám a kálváriámat az ismert szervizzel (Cordon), majd engedjetek meg néhány kérdést.
8 hónapja vettem a Telenoros Sony Sola telefonomat, ami a kezdetektől fagyott. Függetlenül az éppen futó alkalmazástól vagy csak épp a menüben tallózva, avagy épp telefonálás közben a kép kimerevedett, miközben becsíkozódva, alapszínekre esett szét. Ilyenkor csak a két gombos kikapcs segített. Amit tettem:


1. 3 hónaposan beadtam a Telenorba, elküldték szervizbe.

2. 2 hét után megjött a telefon, külsérelmi nyomokkal (bal alsó sarka és a tetején a perem megnyomva, mély karcok a kijelzőn). Jegyzőkönyvet vetettem fel, hogy így nem veszem át- ment vissza a szervizbe.3. Újabb 2,5 hét után megjött egy jegyzőkönyvvel, miszerint mossák kezeiket, mert ők minden készüléket lefotóznak a szervizben (fotót persze nem küldtek: hogy ki zúzta meg a telefonom, nem tudom). Bekapcsoltam a telefont, amire visszarakták a GB-t (én már frissítettem ICS-re előtte). A hiba továbbra is fennált, másnap leadtam ismét.

4. Megint 2,5 hét, mire megkaptam, ismét szoftvert frissítettek. Már a boltban, mikor bekapcsoltam, egyből lefagyott, ment tehát megint vissza a szervizbe. (A Telenoros itt már ráírta felvételi lapra, hogy 3. javításra megy.)

5. Ismét eltelt vagy 3 hét, mire megjött a készülék. Mégpedig egy olyan jegyzőkönyv kíséretében, amiben leírta a Cordon, hogy huzamosabb tesztnek alávetve a telefont, semmilyen rendellenességet nem tapasztaltak, a készülék üzemszerűen működik, ezért nem javították.

Itt jegyzem meg, hogy ezzel együtt a jótállási jegybe sem került erről a javításról semmi bejegyzés.

6. A telefon továbbra is naponta többször lefagyott. Mivel karácsony volt és két ünnep között nem vették át a Telenorban javításra, így csak január elején vihettem megint be. Addig csináltam több fotót fényképezővel az éppen szétesett kijelzőről, valamint beszéltem telefonon a Cordonnal és a Sony Magyarországgal is. A Sonyban mondtak egy nevet (akivel ők majd telefonon beszélnek a Cordonnál), neki címezzem az elküldött telefonomat. A Telenorban leadtam hát megint a készüléket, mellékelve a fotókat és 2 oldalban leírva a kálváriámat.
 
Majdnem egy hónap múlva visszakaptam a telefonom, amiben FŐDARABOT cseréltek, hogy mit, az nem derült ki sehonnan (ismét jött az angol nyelvű jegyzőkönyv, benne mindenféle szervízben használatos kódok, amik számomra megfejthetetlenek).

Felhívtam a Cordont is és a Sonyt is, hogy most akkor meddig is van még jótállásom és itt jön, amit nem értek (a telefon azóta szerencsére rendesen működik):

-         a Telenoros jótállási jegyen az van, hogy fődarab cserénél a cserélt fődarabra a garancia ÚJRAINDUL, emellett a jótállási idő mindig annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a készülék nem volt a birtokomban,

-         ezzel szemben a Sony Mo. embere azt mondta, hogy mivel ők 2 év jótállást adnak, így a vásárlástól számítva 2 év múlva mindenképp lejár a garancia (nincs hosszabbítás még úgy sem, ha ad abszurdum 2 évig folyamatosan a szervizt járja a készülék) ÉS a cserélt fődarabra 90 nap garanciát adnak (azaz, ez csak akkor érdekes, ha már nincs 90 nap hátra a két évből)
 
Most akkor hogy is van ez???
 
A Teleoros jótállási jegyben feltüntetett jogok és kötelezettségek köszönő viszonyban sincsenek azzal, amire a Sony Mo. képviselője hivatkozik (az általuk vállalt feltételek itt olvashatók).
 
Tehát van egy működőképes, de törött telefonom, amire nem tudom, hogy meddig és milyen feltételekkel van jótállás...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vazze... 2013.03.28. 14:09:24

Sajnos a Sony sem olyan már mint régen...

Első???

Manyecska 2013.03.28. 14:10:41

Úgy olvastam a "bal alsó farka" volt megnyomva..

Atörökk 2013.03.28. 14:12:26

Régen a garancia is jobb vót' mer vót még benne anyag. Amerikában ma is van benne anyag.

Manyecska 2013.03.28. 14:14:15

Régen az anyagba is több volt az anyag /v.ö.: "aranylövés"/:P

Manyecska 2013.03.28. 14:22:25

@agresszív kismalac: a Zacher beszélt rúlla múltkor!

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.03.28. 14:26:32

Fődarab = 90% hogy alaplapot cseréltek benne.

Itthon az 1 év a kötelező. A többi a gyártó jófejsége. Tehát ha 1 éven belül van gond, akkor lehet hisztizni. Amúgy már nem.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 14:27:56

"mert ők minden készüléket lefotóznak a szervizben (fotót persze nem küldtek: "

Már ez megérne egy misét a fogyvédnél... Hogy milyen gari van, az derül ki a törvényből?

2013.03.28. 14:42:45

biztos kióvatt a cekász.
és van-e benne kondenzátor ?

heidt 2013.03.28. 14:51:20

A Sony szégyene ez a szerviz! Amíg nem váltanak, nem veszek Sony telefont. Ezt megfogadtam vagy 4-5 éve és azóta is tartom magam. Hiába okosak, szépek és jók a készülékek, ez a szerviz mindent leront.

kézműves étcsokimikulás 2013.03.28. 15:14:25

@Kulics: le kellett volna fújni wd40el ost jónapot.

ferand1979 2013.03.28. 15:15:28

az új készülék vásárlásától számított, a garipapíron feltüntetett gariidő a mérvadó.
Abban az esetben, ha cserélve volt a készülék (jobb esetben újra), akkor újraindul a garancia (természetesen az új eszközöknél)
Ha javítottat sóznak rá az ügyfélre, akkor elvileg az eredeti gariidő lenne a mérvadó..

igi1 2013.03.28. 15:31:50

Nekem kedvencem Sony Ericsson telefon volt W-s, 4 évig bírta, és csak azért romlott el, mert szétszedtem, kíváncsiságból

:)

most van az iPhone-om, kíváncsi vagyok, meddig húzom vele

de utálok rajta netezni

Manyecska 2013.03.28. 15:33:07

Szerintem a szivattyú lesz hibás..

igi1 2013.03.28. 15:50:20

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/:

de hogy ezek a Telenorosok MENNYIRE ELFAJZOTTAK az utóbbi időben, az a durva

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 16:40:11

@igi1: Az ilyen független szervizhez kiszervezett izék mind ilyenek... :S

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.03.28. 16:41:49

telefonból csak olyan olcsót szabad venni amit nem sajnálsz mérgedben a földhöz daszni, vagy a szervizes ülőfelében megőrzésre elhelyezni !!!!444 (négy)

FDToth 2013.03.28. 16:43:34

4 évig se telom volt, a cordon elodjevel (cirma) szivtam, tetves egy bagazs volt. A cordon meg meg ennel is rosszabb. En sem veszek sony telefont amedddig ennyire a beka segge alatt van a hozzaalasuk (magyarorszagon)

Zirowe 2013.03.28. 16:46:13

A telenoros verzió felel meg a valóságnak.
A sony csak hárít, mint az apple, mert szarházi kapitalista.

Amúgy csere vagy elállás csak 3. FŐDARAB cserénél van.

Telefon leadása előtt pedig telenorban csinálni róla fényképet.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.28. 16:53:12

@FDToth: "4 évig se telom volt"

Nekem se volt telóm 4 évig. Illetve 13 évig nem volt. Aztán nagy nehezen bevezette a Posta. Hát borzasztó nagy öröm volt. Pár éve adtam vissza a vonalat a T-COM-nak. Az is nagy öröm volt.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.28. 16:58:23

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: "Úgy olvastam a "bal alsó farka" volt megnyomva.."

Én meg úgy, hogy a bal alsó picsája volt megnyomva. Hát igen, különböző gondolkodásúak vagyunk...

Manyecska 2013.03.28. 17:41:27

@atpijkamo: igazából én is azt olvastam de holnap lesz péntek.

Manyecska 2013.03.28. 17:43:01

@igi1: te szagértő vagy, mi az a fődarab?? Az MP4-em is ugyanígy fagyott le, tízér javítják. köszi.

Kenderice 2013.03.28. 18:06:28

Innen üzenem a posztolónak, hogy nem kell szidni sem a Sony-t, sem a Cordont, ugyanis NINCS velük jogviszonyba, tehát teljesen mindegy, milyen fasságokat beszélnek össze-vissza.
A jótállás kötelezettje a kereskedő cég, akitől vetted a telefont. Ők kötelesek eljárni jótállás ügyben.
Amennyi ideig nincs nálad a telefon, annyival hosszabbodik meg a jótállás. Ügyelni, hogy MINDEN javítás és annak időtartama be legyen írva a jótállási jegybe.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.28. 18:21:29

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: És holnapután lesz robinzon. De hogy jön ez ide?

igi1 2013.03.28. 19:07:11

@Chichén Itza /Quetzalcoatl/: szétszerelés megy, ami az összerakást illeti

ha meg elromlott, úgyis tökmindegy neki

malkolmcole 2013.03.28. 21:39:09

Amennyiben a jótállásra kötelezett a hibás terméket kijavítja, a jótállás időtartama a Ptk. 308. § (3) bekezdése alapján meghosszabbodik a hiba közlésétől – és nem jelentkezésétől/felfedezésétől - számított annyi idővel, amíg a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem használhatta. Kiemelt fontossággal bír a felfedezett hiba jótállóval történő közlésének az időpontja, vagyis a jogosultnak a felek együttműködési kötelezettsége alapján igyekeznie kell a bejelentés megtételével.

Amennyiben a jótálló a jótállásban vállalt kötelezettsége alapján a hibás dolgot kicseréli, az új dolog szolgáltatását kell szerződésszerű teljesítésnek tekinteni, vagyis a kicserélt dolog tekintetében újra kezdődik a jótállás időtartama.

Ugyanez irányadó, amennyiben a dolog jelentősebb részét cseréli ki a kötelezett – ilyenkor e rész tekintetében újból kezdődik a jótállási határidő. Fontos még, hogy a dolog jelentősebb része kicserélése esetén is áll, miszerint az egész dolog vonatkozásában meghosszabbodik a jótállás időtartama a hiba közlésétől kezdődő azzal az idővel, amely alatt a jogosult a dolgot a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Szükséges kiemelni, hogy a dolog nem jelentős részének kicserélésének esetére ez a rendelkezés nem vonatkozik, azaz ilyenkor a jótállási idő nem hosszabbodik meg.

A törvény előírását a gyakorlatba átültetve lényegében az a sorrend állítható fel, hogy amennyiben a javítás egyáltalán lehetséges, akkor ezt kell előnyben részesíteni, mert ez általában lényegesen olcsóbb a cserénél. Felmerül a kérdés, hogy hány javítást kell a fogyasztónak eltűrni? Erre vonatkozóan a jogszabály nem intézkedik, ezért a következőt szoktuk javasolni a hozzánk forduló panaszosoknak: Ha a forgalmazó felajánlja a termék javítását, azt az első meghibásodás alkalmával el kell fogadni, mert ennél több nem kényszeríthető ki. A második meghibásodás után célszerű elfogadni a javítást, hiszen előfordulhat, hogy bár első alkalommal nem volt sikeres a javítás, másodszor sikerülhet. A harmadik meghibásodást követően azonban további javítást már nem kell elfogadni, mert valószínűtlen, hogy kétszeri sikertelen javítás után a harmadik sikeres legyen. Ilyenkor a termék cseréjét javasolt kezdeményezni.

Erről ennyit, itt nincs helye más lehetőségnek. Nem tudom mit kell okoskodni, amikor ez a törvény.

Tuzson 2013.03.28. 21:49:16

@Kenderice:
Én posztoltam.
Akkor a Telenor által kiállított jótállási jegyben foglaltak a mérvadóak egy évig? Ha így van, akkor abban az áll, hogy a gari időbe nem számít bele, amíg nem volt nálam a készülék. Ez viszont nem egyezik meg nyilván azzal a dátummal, amit a szerviz pecsételt be, mivel abban nincs benne az a jó pár nap míg eljutott hozzájuk, illetve vissza a boltba. Most komolyan: ki a lópikula fogja tudni napra pontosan kikalkulálni, mikor az 1 év letelte után beviszem, hogy most van még rá gari vagy nincs?
Más: a jótállási jegyben foglaltak szerint "fődarab cserénél, a cserélt fődarabra a garancia újraindul". Mivel FŐDARABCSERÉT írtak be a 3. javítás alkalmával, arra a Telenor szerint ismét (legalább 1 év) garancia kellene, hogy legyen. De nem derül ki sehonnan, hogy melyik is ez a fődarab. Legalábbis a szerviz által kiállított (angol nyelvű) szervizpapírból nem...
És még egy: akkor a Sony-s fószer által közöltekkel (és a honlapjukon megtalálható garancia feltételekkel) mi a helyzet? Ők MINDEN Mo-n forgalmazott készülékre 2 év teljes körű garanciát adnak.
Ez akkor majd az 1 év szolgáltatói után lesz érdekes???

Tuzson 2013.03.28. 22:07:29

@malkolmcole:
Köszönöm a tájékoztatást!
A szervizzel és a Sonyval történő telefonos egyeztetést követően, a két oldalas levelemnek és néhány fotónak köszönhetően, harmadszorra érdemben foglalkoztak a készülékkel és kicseréltek valamilyen fődarabot (ennek nyilván nyoma kell, hogy legyen a szervizben). Azóta lefagyás nincs, tehát a problémát orvosolták.
Most tehát csak az a kérdés, hogy a Sony honlapján található leírásban miért az van, hogy 2 év gari van minden Mo-n forgalmazott telefonra (és nincs semmilyen hosszabbítás szervizelés esetén)és fődarab cserénél a cserélt fődarabra nem indul újra a gari, csak 90 napot vállalnak?
Jelen állás szerint a leginkább az foglalkoztat, hogy most akkor meddig is van még garancia a készülékre, illetve a cserélt fődarabra és ezt honnan tudnám hitelt érdemlően megtudni? (Megjegyzem, hogy a külsérelmi nyomokkal úgy néz ki, már együtt kell élnem...)

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.28. 23:07:38

Bezzeg ha szifon lenne, már menne az apple fika:)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.03.29. 01:33:30

@Tuzson: Egy kicsit összetettebb a helyzet. A készülékre sokféle "garancia" van / lehet.

1. Szavatosság (PTK szerint)
2. Kötelező jótállás (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint)
3. Telenor által vállalt önkéntes jótállás
4. Importőr, gyártó, stb. által vállalt önkéntes jótállás, amit a Telenor neked továbbad. (kötelező továbbadnia)
5. Egyéb szerződésen alapuló garancia (pl. kiterjesztett garancia biztosítások, stb)

Az 1. és a 2. pontban a jogszabály feltételeitől nem lehet a fogyasztó kárára eltérni szerződésben sem.

A jótállás EUs szabályozása azt is megmondja mit hívhatnak jótállásnak, ezt hazai jogszabály is megerősíti. Így e kérdésben sem térhetnek el a vonatkozó jogszabálytól.

A 4. kapcsán mivel a változatlanul továbbadott garanciát már nem fogyasztói szerződés szabályozza, ott már más a helyzet.

Az 5. esetet a szerződés feltételei is szabályozzák.

Az összes ilyen garancia *párhuzamosan* illet meg téged, viszont te döntöd el melyikkel kívánsz élni.

A szavatosság és a kötelező jótállás a hibás teljesítés törvényen szabályozott jogkövetkezménye. És ezek mellett kérheted a hibás teljesítésből eredő károd teljesítését.

A magyar jog értelmezése szerint, ha egy termék nem működik az elvárható (jogszabály vagy szerződés által meghatározott) ideig és nem a fogyasztó tette tönkre, akkor az eleve nem volt az elvárható mértékben tartós. Eleve hibás volt.

Ha ezt cserélik, akkor azt kell megnézni, hogy az új termék elég tartós-e? Ha javítják, akkor értelemszerűen a fődarabra újraindul a garancia (annak elég tartósnak kell lennie), míg a készülékre meghosszabbodik. Azért, mert ha nem így lenne, akkor a hibás teljesítés miatt nem tudnád az elvárható ideig használni.

Külföldön viszont a garancia / jótállás általában nem ezt jelenti, hanem egy adott időre szóló szolgáltatást. Ezért a legtöbb gyártó által vállalt garancia is más feltételekkel rendelkezik.

Ha szerződésben ettől eltérő konstrukciójú garanciát / garanciákat (biztosítás, átalánydíjas szervizelés, stb) is nyújtanak a kötelező mellett, az viszont egy szolgáltatás amit igénybe veszel.

A több féle, több cég által (önként vagy kötelezően) vállalt garanciának sokféle feltétele lehet.

ikke i drift 2013.03.29. 07:39:53

@enpera: apple fika. így is megy.

ikke i drift 2013.03.29. 07:45:01

@Tuzson: a kötelező jótálláson túli _önkéntes_ jótállás feltételt a gyártó/szolgáltató a saját feltételei alapján vállalja. szerintem a sony azt megcsinálhatja, hogy egy éven túl csak 90 napot vállal pluszba fődarabcsere esetén, de mivel te egy éven belül vagy, ezért itt nem kérdés, hogy mit kell vállalniuk, mert ez a része nem fakultatív. azaz a szervizelés idejével hosszabbodik a garancia (mégpedig az általad történő leadás és átvétel idejével, ha oda adtad le, ami a garilevélen van) és fődarabcsere esetén arra a gari újraindul.

kérődzőgiliszta 2013.03.29. 08:23:58

A Sony mo-i szervize, megverve a Telenorral egy rakás szar!
Teljesen hasonló sztorim volt. A kütyüm egyszerre csak elhallgatott, se kép, se hang. A Westendbe vittem a Telenort képviselő kft-hez. Innen irány Újpest, a márkaszerviz. Az ígért 2 hét után még két hétig naponta határidő hosszabbítás, cserekészülék nuku. Egy hónap múlva átvehettem a telót, darabokban, zacskóban! A szerviz szerint a savömléses akkumulátor összemarta az alaplapot, ami totálkáros. Nem javítható, nem cserélhető, garanciavesztés!
Bazmegelések, anyázások közepette összerakom a kütyüt és bekapcsolom. A fentiek ellenére a telefon működik! Kérdezem, akkor most mi van? Azt mondták, örüljek, oszt viszlát!
Kérdezem, mi van akkor a garanciával? Azt mondták, azt a Sony adja, nem a Telenor!
Mondtam, ez engem nem érdekel, de állítsák vissza, mert nem én rongáltam meg a telefont, stb. Azt mondták, menjek el a szervizbe és vitatkozzak velük!
Mivel rendesen felb@szták az agyam, megnéztem a csatolt fotót! Azon látszott egy összemart alaplap részlet. Szétszedem a telót és mutatom, az enyémen nincs ilyen marásnyom! Sőt, a képen látható betűk és számok sem stimmelnek, ergo nem az én alaplapomról készült!
Szumma-szummárum: A SONY EGY SZEMÉT CSALÓ BANDA? AMIHEZ A TELENOR ASSZISZTÁL! SAVAT RÁJUK!

Manyecska 2013.03.29. 08:45:59

@atpijkamo: ezt a javadra írom. Péntek a buzik napja.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.29. 08:58:44

Kollégámnak hasonló volt a dolog (Sony és Telenor szintén), annyi különbséggel, hogy nála beírták a javításokat a garancia levélbe. Amikor közölte, hogy lassan betelik a garancialevél, ki kéne cserélni végre ezt a nyomorult telefont, akkor közölték, hogy sebaj, majd kap új garancialevelet. A vége csak az lett, hogy új telefont kapott. Ennek egyetlen hozadéka volt:
Az előző telefon bemutatótermi darab volt, jelentős árengedménnyel, ezért arra csak egy év garancia volt. A majd' egy év után kapott cserekészülék természetesen vadi új, úgyhogy arra már két év lett a gari. Ja, és neki is eltörték szétszedéskor a telefon keretét a szervizben, és persze lazán letagadták.

mav 2013.03.29. 08:59:37

Milyen morbid, hogy a cikk alatt pont Telenor készülékreklám megy :)))

Egyébként meg vegyél ZTE-BLADE-t.
Ott nem javítgatnak, egyből készülékcsere van.

ikke i drift 2013.03.29. 09:22:51

@mav: lófax, kezcsókolom. párom 1 év 2 hónapos blade-je januárban tönkrement (telenor), be a megadott márkaszervizbe (szervizpark, róna utca), felvéve, 1-3 hét ígérve, 1 hónap után becsörgök, hogy mi van, hát azt nem tudják, mert budaörs javítja, hívjam őket. budaörsnél csak automata van, kell a saját munkalap-id, ami nekem nincs meg, csak a szervizparknak. újra őket hívom, ők azt nem tudják, de értsem meg, hogy nem ők javítják, ők "csak azért vannak, hogy ne kelljen budaörsre vinnem", csak budaörs (=telemax) tud infót adni. mondom kézcsókolom, budaörst lesz@rom, én ide hoztam, mert ez van a garilevélen, nem érdekel, hogyan oldják meg, de tájékoztassanak. megígérték pár napon belül, =semmi, de bő egy hét múlva jelezték, hogy kész a készülék. be érte, fődarabcsere, gyors próba, ok. haza, alaposabb próba, nem ok --> kártyát nem olvassa. újra elölről az egész, újra fődarabcsere, mentségükre szóljon, hogy ez szűk két hét alatt megvolt. most jó a telefon, de kb. 7 és fél hétre kiesett a használatból.

ikke i drift 2013.03.29. 09:30:50

@mav: ettől függetlenül ZTE jó márka, van még egy Blade, egy Blade III., egy Skate, egy MF60 meg egy MF637 a családban, egyikkel sem volt semmi ezen az egyen kívül.

mav 2013.03.29. 09:37:19

T-homenál: párom táskájában összenyomódott a buszon egy mandarin ami a ZTE kijelzőjére ment.

Bement a T-pontban megnézték hogy hibás a kijelző, kapott egy újat nem szórakoztak vele. Dehát aki a Telenorral akar szopót játszani, szíve lelke rajta, én 10 éve eljöttem tőlük mert lúzerbanda

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.29. 10:40:50

@jöttem láttam mentem: "KÖZE VAN EGY KÓKÁNY lófasz SZERVÍZ CÉGNEK"

Nem tudom. De azt igen, hogy a szerviznek semmi köze a vízhez.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.29. 10:43:21

@mav: "a cikk alatt pont Telenor készülékreklám megy"

Installáld a Firefoxhoz az Adblock Plus kiegészítőt, és abban meg kapcsold be a Hufiltert. Nem látsz többet idegesítő reklámokat.

bregana 2013.03.30. 06:49:21

A Telenornál egy Samsung telit vettem. Másnap adtam le a telefont mert hibás volt, de nem cserélték ki, hanem szervizbe küldték. Ez 2 hét volt. Tehát a 3 napos cseregarancia nem működött. Többszöri levélváltásra cserélték ki, ami szintén rossz volt. Újabb szerviz 3 hét. Hiába írtam a fogyasztóvédelemhez, hogy a készülék szerintem típushibás, semmit sem tettek. Várom, hogy lejárjon a két év, többet nem veszek ilyen típust.

Gontar 2013.04.03. 08:09:31

A cserélt alkatrészre nulláról indul a gari: azaz -az adott fődarab újbóli meghibásodása esetén- olyan, mintha akkor vetted volna újonnan a telót.

Nokiával ilyen szempontból jó tapasztalatom volt: 2 éves gariidőszak vége előtt pár héttel szállt el általam végzett szoftverfrissítés közben (gyári szoftvert telepítettem, nem rootoltam éppen a cuccot). Gondoltam mehet a kukába, de azért egy próbát megér: beadtam garis javításra (nem titkoltam el, hogy szoftverfrissítés közben halt meg). "Fődarabot" (szervizes ember elmondása alapján gyakorlatilag mindent kicseréltek benne, csak a kijelző, az aksi meg a ház maradt a régi) cseréltek benne és úgy kaptam vissza, hogy akkor mostantól újra van két év garanciám rá. :-DDD
süti beállítások módosítása