Azt már tudjuk, hogy máshogy értelmezi a garanciát a szerviz, a gyártó és a szolgáltató is, ha mobiltelefonról van szó. Zsoltnak szerencséjére csak háromszor kellett visszavinnie Sony készülékét szervizbe, amire megjavították. Viszont a kérdése most az, hogy akkor most milyen garancia van érvényben, mert a Telenornál és a Sonynál is mást mondanak:
Röviden vázolnám a kálváriámat az ismert szervizzel (Cordon), majd engedjetek meg néhány kérdést.
8 hónapja vettem a Telenoros Sony Sola telefonomat, ami a kezdetektől fagyott. Függetlenül az éppen futó alkalmazástól vagy csak épp a menüben tallózva, avagy épp telefonálás közben a kép kimerevedett, miközben becsíkozódva, alapszínekre esett szét. Ilyenkor csak a két gombos kikapcs segített. Amit tettem:
1. 3 hónaposan beadtam a Telenorba, elküldték szervizbe.
2. 2 hét után megjött a telefon, külsérelmi nyomokkal (bal alsó sarka és a tetején a perem megnyomva, mély karcok a kijelzőn). Jegyzőkönyvet vetettem fel, hogy így nem veszem át- ment vissza a szervizbe.3. Újabb 2,5 hét után megjött egy jegyzőkönyvvel, miszerint mossák kezeiket, mert ők minden készüléket lefotóznak a szervizben (fotót persze nem küldtek: hogy ki zúzta meg a telefonom, nem tudom). Bekapcsoltam a telefont, amire visszarakták a GB-t (én már frissítettem ICS-re előtte). A hiba továbbra is fennált, másnap leadtam ismét.
4. Megint 2,5 hét, mire megkaptam, ismét szoftvert frissítettek. Már a boltban, mikor bekapcsoltam, egyből lefagyott, ment tehát megint vissza a szervizbe. (A Telenoros itt már ráírta felvételi lapra, hogy 3. javításra megy.)
5. Ismét eltelt vagy 3 hét, mire megjött a készülék. Mégpedig egy olyan jegyzőkönyv kíséretében, amiben leírta a Cordon, hogy huzamosabb tesztnek alávetve a telefont, semmilyen rendellenességet nem tapasztaltak, a készülék üzemszerűen működik, ezért nem javították.
Itt jegyzem meg, hogy ezzel együtt a jótállási jegybe sem került erről a javításról semmi bejegyzés.
6. A telefon továbbra is naponta többször lefagyott. Mivel karácsony volt és két ünnep között nem vették át a Telenorban javításra, így csak január elején vihettem megint be. Addig csináltam több fotót fényképezővel az éppen szétesett kijelzőről, valamint beszéltem telefonon a Cordonnal és a Sony Magyarországgal is. A Sonyban mondtak egy nevet (akivel ők majd telefonon beszélnek a Cordonnál), neki címezzem az elküldött telefonomat. A Telenorban leadtam hát megint a készüléket, mellékelve a fotókat és 2 oldalban leírva a kálváriámat.
Majdnem egy hónap múlva visszakaptam a telefonom, amiben FŐDARABOT cseréltek, hogy mit, az nem derült ki sehonnan (ismét jött az angol nyelvű jegyzőkönyv, benne mindenféle szervízben használatos kódok, amik számomra megfejthetetlenek).
Felhívtam a Cordont is és a Sonyt is, hogy most akkor meddig is van még jótállásom és itt jön, amit nem értek (a telefon azóta szerencsére rendesen működik):
- a Telenoros jótállási jegyen az van, hogy fődarab cserénél a cserélt fődarabra a garancia ÚJRAINDUL, emellett a jótállási idő mindig annyival meghosszabbodik, amennyi ideig a készülék nem volt a birtokomban,
- ezzel szemben a Sony Mo. embere azt mondta, hogy mivel ők 2 év jótállást adnak, így a vásárlástól számítva 2 év múlva mindenképp lejár a garancia (nincs hosszabbítás még úgy sem, ha ad abszurdum 2 évig folyamatosan a szervizt járja a készülék) ÉS a cserélt fődarabra 90 nap garanciát adnak (azaz, ez csak akkor érdekes, ha már nincs 90 nap hátra a két évből)
Most akkor hogy is van ez???
A Teleoros jótállási jegyben feltüntetett jogok és kötelezettségek köszönő viszonyban sincsenek azzal, amire a Sony Mo. képviselője hivatkozik (az általuk vállalt feltételek itt olvashatók).
Tehát van egy működőképes, de törött telefonom, amire nem tudom, hogy meddig és milyen feltételekkel van jótállás...
vazze... 2013.03.28. 14:09:24
Első???
Manyecska 2013.03.28. 14:10:41
Atörökk 2013.03.28. 14:12:26
Manyecska 2013.03.28. 14:14:15
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.03.28. 14:15:18
Manyecska 2013.03.28. 14:22:25
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.03.28. 14:26:32
Itthon az 1 év a kötelező. A többi a gyártó jófejsége. Tehát ha 1 éven belül van gond, akkor lehet hisztizni. Amúgy már nem.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 14:27:56
Már ez megérne egy misét a fogyvédnél... Hogy milyen gari van, az derül ki a törvényből?
2013.03.28. 14:42:45
és van-e benne kondenzátor ?
heidt 2013.03.28. 14:51:20
Manyecska 2013.03.28. 14:59:37
kézműves étcsokimikulás 2013.03.28. 15:14:25
ferand1979 2013.03.28. 15:15:28
Abban az esetben, ha cserélve volt a készülék (jobb esetben újra), akkor újraindul a garancia (természetesen az új eszközöknél)
Ha javítottat sóznak rá az ügyfélre, akkor elvileg az eredeti gariidő lenne a mérvadó..
igi1 2013.03.28. 15:31:50
:)
most van az iPhone-om, kíváncsi vagyok, meddig húzom vele
de utálok rajta netezni
Manyecska 2013.03.28. 15:33:07
igi1 2013.03.28. 15:50:20
de hogy ezek a Telenorosok MENNYIRE ELFAJZOTTAK az utóbbi időben, az a durva
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.03.28. 16:40:11
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2013.03.28. 16:41:49
FDToth 2013.03.28. 16:43:34
Zirowe 2013.03.28. 16:46:13
A sony csak hárít, mint az apple, mert szarházi kapitalista.
Amúgy csere vagy elállás csak 3. FŐDARAB cserénél van.
Telefon leadása előtt pedig telenorban csinálni róla fényképet.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.28. 16:53:12
Nekem se volt telóm 4 évig. Illetve 13 évig nem volt. Aztán nagy nehezen bevezette a Posta. Hát borzasztó nagy öröm volt. Pár éve adtam vissza a vonalat a T-COM-nak. Az is nagy öröm volt.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.28. 16:58:23
Én meg úgy, hogy a bal alsó picsája volt megnyomva. Hát igen, különböző gondolkodásúak vagyunk...
Manyecska 2013.03.28. 17:41:27
Manyecska 2013.03.28. 17:43:01
Kenderice 2013.03.28. 18:06:28
A jótállás kötelezettje a kereskedő cég, akitől vetted a telefont. Ők kötelesek eljárni jótállás ügyben.
Amennyi ideig nincs nálad a telefon, annyival hosszabbodik meg a jótállás. Ügyelni, hogy MINDEN javítás és annak időtartama be legyen írva a jótállási jegybe.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.28. 18:21:29
igi1 2013.03.28. 19:07:11
ha meg elromlott, úgyis tökmindegy neki
malkolmcole 2013.03.28. 21:39:09
Amennyiben a jótálló a jótállásban vállalt kötelezettsége alapján a hibás dolgot kicseréli, az új dolog szolgáltatását kell szerződésszerű teljesítésnek tekinteni, vagyis a kicserélt dolog tekintetében újra kezdődik a jótállás időtartama.
Ugyanez irányadó, amennyiben a dolog jelentősebb részét cseréli ki a kötelezett – ilyenkor e rész tekintetében újból kezdődik a jótállási határidő. Fontos még, hogy a dolog jelentősebb része kicserélése esetén is áll, miszerint az egész dolog vonatkozásában meghosszabbodik a jótállás időtartama a hiba közlésétől kezdődő azzal az idővel, amely alatt a jogosult a dolgot a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. Szükséges kiemelni, hogy a dolog nem jelentős részének kicserélésének esetére ez a rendelkezés nem vonatkozik, azaz ilyenkor a jótállási idő nem hosszabbodik meg.
A törvény előírását a gyakorlatba átültetve lényegében az a sorrend állítható fel, hogy amennyiben a javítás egyáltalán lehetséges, akkor ezt kell előnyben részesíteni, mert ez általában lényegesen olcsóbb a cserénél. Felmerül a kérdés, hogy hány javítást kell a fogyasztónak eltűrni? Erre vonatkozóan a jogszabály nem intézkedik, ezért a következőt szoktuk javasolni a hozzánk forduló panaszosoknak: Ha a forgalmazó felajánlja a termék javítását, azt az első meghibásodás alkalmával el kell fogadni, mert ennél több nem kényszeríthető ki. A második meghibásodás után célszerű elfogadni a javítást, hiszen előfordulhat, hogy bár első alkalommal nem volt sikeres a javítás, másodszor sikerülhet. A harmadik meghibásodást követően azonban további javítást már nem kell elfogadni, mert valószínűtlen, hogy kétszeri sikertelen javítás után a harmadik sikeres legyen. Ilyenkor a termék cseréjét javasolt kezdeményezni.
Erről ennyit, itt nincs helye más lehetőségnek. Nem tudom mit kell okoskodni, amikor ez a törvény.
Tuzson 2013.03.28. 21:49:16
Én posztoltam.
Akkor a Telenor által kiállított jótállási jegyben foglaltak a mérvadóak egy évig? Ha így van, akkor abban az áll, hogy a gari időbe nem számít bele, amíg nem volt nálam a készülék. Ez viszont nem egyezik meg nyilván azzal a dátummal, amit a szerviz pecsételt be, mivel abban nincs benne az a jó pár nap míg eljutott hozzájuk, illetve vissza a boltba. Most komolyan: ki a lópikula fogja tudni napra pontosan kikalkulálni, mikor az 1 év letelte után beviszem, hogy most van még rá gari vagy nincs?
Más: a jótállási jegyben foglaltak szerint "fődarab cserénél, a cserélt fődarabra a garancia újraindul". Mivel FŐDARABCSERÉT írtak be a 3. javítás alkalmával, arra a Telenor szerint ismét (legalább 1 év) garancia kellene, hogy legyen. De nem derül ki sehonnan, hogy melyik is ez a fődarab. Legalábbis a szerviz által kiállított (angol nyelvű) szervizpapírból nem...
És még egy: akkor a Sony-s fószer által közöltekkel (és a honlapjukon megtalálható garancia feltételekkel) mi a helyzet? Ők MINDEN Mo-n forgalmazott készülékre 2 év teljes körű garanciát adnak.
Ez akkor majd az 1 év szolgáltatói után lesz érdekes???
Tuzson 2013.03.28. 22:07:29
Köszönöm a tájékoztatást!
A szervizzel és a Sonyval történő telefonos egyeztetést követően, a két oldalas levelemnek és néhány fotónak köszönhetően, harmadszorra érdemben foglalkoztak a készülékkel és kicseréltek valamilyen fődarabot (ennek nyilván nyoma kell, hogy legyen a szervizben). Azóta lefagyás nincs, tehát a problémát orvosolták.
Most tehát csak az a kérdés, hogy a Sony honlapján található leírásban miért az van, hogy 2 év gari van minden Mo-n forgalmazott telefonra (és nincs semmilyen hosszabbítás szervizelés esetén)és fődarab cserénél a cserélt fődarabra nem indul újra a gari, csak 90 napot vállalnak?
Jelen állás szerint a leginkább az foglalkoztat, hogy most akkor meddig is van még garancia a készülékre, illetve a cserélt fődarabra és ezt honnan tudnám hitelt érdemlően megtudni? (Megjegyzem, hogy a külsérelmi nyomokkal úgy néz ki, már együtt kell élnem...)
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.03.28. 23:07:38
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2013.03.29. 01:33:30
1. Szavatosság (PTK szerint)
2. Kötelező jótállás (151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint)
3. Telenor által vállalt önkéntes jótállás
4. Importőr, gyártó, stb. által vállalt önkéntes jótállás, amit a Telenor neked továbbad. (kötelező továbbadnia)
5. Egyéb szerződésen alapuló garancia (pl. kiterjesztett garancia biztosítások, stb)
Az 1. és a 2. pontban a jogszabály feltételeitől nem lehet a fogyasztó kárára eltérni szerződésben sem.
A jótállás EUs szabályozása azt is megmondja mit hívhatnak jótállásnak, ezt hazai jogszabály is megerősíti. Így e kérdésben sem térhetnek el a vonatkozó jogszabálytól.
A 4. kapcsán mivel a változatlanul továbbadott garanciát már nem fogyasztói szerződés szabályozza, ott már más a helyzet.
Az 5. esetet a szerződés feltételei is szabályozzák.
Az összes ilyen garancia *párhuzamosan* illet meg téged, viszont te döntöd el melyikkel kívánsz élni.
A szavatosság és a kötelező jótállás a hibás teljesítés törvényen szabályozott jogkövetkezménye. És ezek mellett kérheted a hibás teljesítésből eredő károd teljesítését.
A magyar jog értelmezése szerint, ha egy termék nem működik az elvárható (jogszabály vagy szerződés által meghatározott) ideig és nem a fogyasztó tette tönkre, akkor az eleve nem volt az elvárható mértékben tartós. Eleve hibás volt.
Ha ezt cserélik, akkor azt kell megnézni, hogy az új termék elég tartós-e? Ha javítják, akkor értelemszerűen a fődarabra újraindul a garancia (annak elég tartósnak kell lennie), míg a készülékre meghosszabbodik. Azért, mert ha nem így lenne, akkor a hibás teljesítés miatt nem tudnád az elvárható ideig használni.
Külföldön viszont a garancia / jótállás általában nem ezt jelenti, hanem egy adott időre szóló szolgáltatást. Ezért a legtöbb gyártó által vállalt garancia is más feltételekkel rendelkezik.
Ha szerződésben ettől eltérő konstrukciójú garanciát / garanciákat (biztosítás, átalánydíjas szervizelés, stb) is nyújtanak a kötelező mellett, az viszont egy szolgáltatás amit igénybe veszel.
A több féle, több cég által (önként vagy kötelezően) vállalt garanciának sokféle feltétele lehet.
Tűzvályó 2013.03.29. 07:32:06
www.langlovagok.hu/aloldal/13_jogvedelem
ikke i drift 2013.03.29. 07:39:53
ikke i drift 2013.03.29. 07:45:01
kérődzőgiliszta 2013.03.29. 08:23:58
Teljesen hasonló sztorim volt. A kütyüm egyszerre csak elhallgatott, se kép, se hang. A Westendbe vittem a Telenort képviselő kft-hez. Innen irány Újpest, a márkaszerviz. Az ígért 2 hét után még két hétig naponta határidő hosszabbítás, cserekészülék nuku. Egy hónap múlva átvehettem a telót, darabokban, zacskóban! A szerviz szerint a savömléses akkumulátor összemarta az alaplapot, ami totálkáros. Nem javítható, nem cserélhető, garanciavesztés!
Bazmegelések, anyázások közepette összerakom a kütyüt és bekapcsolom. A fentiek ellenére a telefon működik! Kérdezem, akkor most mi van? Azt mondták, örüljek, oszt viszlát!
Kérdezem, mi van akkor a garanciával? Azt mondták, azt a Sony adja, nem a Telenor!
Mondtam, ez engem nem érdekel, de állítsák vissza, mert nem én rongáltam meg a telefont, stb. Azt mondták, menjek el a szervizbe és vitatkozzak velük!
Mivel rendesen felb@szták az agyam, megnéztem a csatolt fotót! Azon látszott egy összemart alaplap részlet. Szétszedem a telót és mutatom, az enyémen nincs ilyen marásnyom! Sőt, a képen látható betűk és számok sem stimmelnek, ergo nem az én alaplapomról készült!
Szumma-szummárum: A SONY EGY SZEMÉT CSALÓ BANDA? AMIHEZ A TELENOR ASSZISZTÁL! SAVAT RÁJUK!
Manyecska 2013.03.29. 08:45:59
Csokis · http://csokis.blog.hu 2013.03.29. 08:58:44
Az előző telefon bemutatótermi darab volt, jelentős árengedménnyel, ezért arra csak egy év garancia volt. A majd' egy év után kapott cserekészülék természetesen vadi új, úgyhogy arra már két év lett a gari. Ja, és neki is eltörték szétszedéskor a telefon keretét a szervizben, és persze lazán letagadták.
mav 2013.03.29. 08:59:37
Egyébként meg vegyél ZTE-BLADE-t.
Ott nem javítgatnak, egyből készülékcsere van.
ikke i drift 2013.03.29. 09:22:51
ikke i drift 2013.03.29. 09:30:50
mav 2013.03.29. 09:37:19
Bement a T-pontban megnézték hogy hibás a kijelző, kapott egy újat nem szórakoztak vele. Dehát aki a Telenorral akar szopót játszani, szíve lelke rajta, én 10 éve eljöttem tőlük mert lúzerbanda
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.29. 10:40:50
Nem tudom. De azt igen, hogy a szerviznek semmi köze a vízhez.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.03.29. 10:43:21
Installáld a Firefoxhoz az Adblock Plus kiegészítőt, és abban meg kapcsold be a Hufiltert. Nem látsz többet idegesítő reklámokat.
bregana 2013.03.30. 06:49:21
Gontar 2013.04.03. 08:09:31
Nokiával ilyen szempontból jó tapasztalatom volt: 2 éves gariidőszak vége előtt pár héttel szállt el általam végzett szoftverfrissítés közben (gyári szoftvert telepítettem, nem rootoltam éppen a cuccot). Gondoltam mehet a kukába, de azért egy próbát megér: beadtam garis javításra (nem titkoltam el, hogy szoftverfrissítés közben halt meg). "Fődarabot" (szervizes ember elmondása alapján gyakorlatilag mindent kicseréltek benne, csak a kijelző, az aksi meg a ház maradt a régi) cseréltek benne és úgy kaptam vissza, hogy akkor mostantól újra van két év garanciám rá. :-DDD