Tékozló Homár

MÁV: a gyorsvonati pótjegy még nincs a rendszerben

2013.05.14. 17:57 | jackyll | 151 komment

Teljes a bekészülés a MÁV-nál. A jegykiadó rendszer állítólag még nincs felkészítve arra, hogy gyorsvonati pótjegyet számoljanak, pedig holnaptól kellene. Amennyiben ez holnap hajnalig nem gyógyul meg hirtelen varázslatosan, mindenkit automatikusan meg fognak büntetni? Instant update: Július végéig nem büntetnek és a vonaton is lehet venni.

Ma reggel megpróbáltam elővételben menet- és felkészült utas révén - gyorsvonati pótjegyet váltani a csütörtöki szegedi vonatomra amivel vizsgázni megyek majd. Először el kellett magyaráznom, hogy csütörtök, tehát 16-a az bizony 15-e után van, de ezen viszonylag hamar túljutottunk. Itt következett a tanácstalanság - a pótjegy ugyanis kötelező lesz, de még nincs a rendszerben.

Először megpróbáltak lerázni azzal, hogy mivel elővételben váltottam, tőlem biztosan nem fogja kérni a kalauz a pótjegyet. De ez még őt sem győzhette meg mert rögtön telefont tagadott. Hát jó, ha tudok a várni a főnök mindjárt visszahív. Nem volt szerencséjük, tudtam várni. Addig megkaptam, hogy csütörtökön meg tudom majd venni ezt a jegyet, én meg mondtam, hogy a  4:30as felkelés mellé nem fog hiányozni még a pénztárnál ácsorgás hajnalban, minek van az elővétel akkor.

Főnök valóban hív pár perc múlva, és nem tud semmit mondani, csak azt, hogy "figyeljem a médiát" mert "lehetnek még változások". Egy nappal a bevezetés előtt? - kérdezem. Egy órával előtte is! - jött a vidám válasz, és az ígéret, hogy ha csütörtökön hajnalban annál a pénztárnál kolbászolok, engem bizony soron kívül ki fognak szolgálni, a többi utas legnagyobb örömére.

MÁV, én így szeretlek.

Köszönöm, ha leközlitek, hogy minden utas "figyelje a médiát" és nehogy valakit megbüntessenek.

Üdv,
Szemfüles

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2013.05.14. 18:03:08

"Teljesa"
"telefont tagadott"

Bőrtanga hogy fog ezeknek örülni. :DDD

England win The Ashes! 2013.05.14. 18:04:11

Négy:harminckor lesz a felkelés? A TEK nyolcra már le is veri. :)

England win The Ashes! 2013.05.14. 18:05:20

- Mivel jöttél vizsgázni?
- Vonattal.
- Neked van egy vonatod?

England win The Ashes! 2013.05.14. 18:08:01

Jobb helyeken amúgy az a szokás (bármilyen cégről, vállalatról, szolgáltatóról is legyen szó), hogy ha a kitűzött határidőre nem készülnek el, mert felmerült valamilyen technikai probléma, akkor szimplán elhalasztják a fícsör bevezetését. (Plusz Kínában a felelősöket ki is végzik.)

England win The Ashes! 2013.05.14. 18:11:39

@Dr Jozef Vengloš: Na, csak szólni kellett, ott is az updejt.

Bálintka. 2013.05.14. 18:18:09

A következő események egyike fog bekövetkezni:

a) Addig késnek a gyorsvonatok indulása, míg be nem indul az új rendszer. Persze az első vonatok üresek lesznek, hisz mindenki a pénztárban fogja várni új jegyét, és mikor megkapja, abban a pillanatban indulni is fog a vonat
b) Amíg nincs ilyen jegy, addig minden gyorsvonat minden megállóhelyen és állomáson megáll
c) MÁV alkalmaz ideigelenesen vonatról ledobós verőnőket. A gyorsvonat normál járat szerint elindul. Akinek nincs rá pótjegye (mert ugye nem tudott még venni), az egy büntetés fejében válthat a vonaton, vagy keményen lerugdossák a kocsiból. Aki ezután a homárra ír, azt a sínre kötözik, de előtte megkínozzák, és megeszik a tüdejének egy részét, annyira, hogy még tudatánál legyen, mikor a fémkerék ráhajt a fejére.
d) holnapra a MÁV felszedi az összes érintett vonal sínjeit, és a fémtolvajokra fogja. Az új sínekig meg van idő, hogy beinduljon az új rendszer.
e) a MÁV visszaszívja fenomenális ötletét valami abszurdumra hivatkozva, és egy új időpontot jelül meg, ahol immár a személyvonatokra váltatja a pótdíjat. (ez még logikusabb is lenne, mert elindulni és megállni méterenként, ajtó kinyit-bezár, az több energiát emészt fel, mint egy 80 km/ó-s suhanás.)
f) egyéb

Bálintka. 2013.05.14. 18:22:48

@jackyll: WAZE. hülyére fogalmazom magam, körbejárva az egész ügyet, hogy teljes körű tájékoztatást tudjak nyújtani az utazni vágyóknak, és közben meg beillesztesz sunnyogva egy mindent eldöntő update-t? Hát szégyelld magad.

Raktár 2013.05.14. 18:37:14

Nem is csodálkozom ilyen gyorsaságon. Ettől a kormánytól már meg lehetett szokni. Két alkotmány módosítás közt találták ki ezt a pótjegyes történetet. Sokkal egyszerűbb lett volna megemelni a jegyeket.

Atörökk 2013.05.14. 18:39:21

Posztoló, ne csüggedj. Ha nincs pótjegy, lesz bírság, aztán pótbírság is. Sőt, ha van egy pótsegged, azt is megbasszák :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.14. 18:48:06

"mindenkit automatikusan meg fognak büntetni?"
Nem is lepődne meg senki...

"Egy nappal a bevezetés előtt? - kérdezem."
Ez meg tulképp teljesen természetes, vagy mi :D Úgyis előbb tudja meg a média, mint ahogy a MÁV szervezetében leér a jegypénztárakig az ukáz :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.14. 18:49:45

@Raktár: Az eddigieknél sem lett volna meglepő ez a tempó, ne diszkrimináljunk, kérem.

Tisztviselőtelep 2013.05.14. 18:58:38

Az az igazság, hogy ti eztet nem érthetitek mert ez emelt színvonalú utazás lesz meg minden és azért van a változás!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.14. 19:04:31

@Tisztviselőtelep: Mi lesz benne az emelt? Mocskosabbak lesznek a kupék, vagy többet fognak késni? :D

Manci néni, a szomszéd 2013.05.14. 19:13:41

Drágáim, ti meg megeszitek ezt?
Magyarországon nincs is gyorsvonat, he!

Ameddig a (29 éves, kék színű) trabantommal hamarabb felérek pestre, mint a gyorsnak egyáltalán nem nevezhető vonattal, addig itt nincs miért plusz pénzt kérni. Hozzáteszem, hogy az autóm nem megy 80-nál többel, még autópályán sem!

Atörökk 2013.05.14. 19:39:01

@Manci néni, a szomszéd:
Ebből is láccik, nem a vonat lassú, a Trabant gyors.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.14. 19:51:17

@Manci néni, a szomszéd: Manci néni tessék már figyelni, múltkor ott cammogtam ön után. kb 65-tel ment az autópályán, és pöfögött.
Kérem, ha lát egy zöldopelt legközelebb a háta mögött, legyen szíves a leállósávba húzódni.
:))

vénszivar 2013.05.14. 20:04:23

@batgirl: A leálló sávban csak INDOKOLT esetbe szabad leállni, ott menni meg TILOS! A múlt héten vóót a TíVíben, hogy ha ott állsz, akkor 20 perc s beléd mennek... (áll. ez az átlag!) Én NEM hiszem.

Anomalocaris (törölt) 2013.05.14. 20:11:12

Én még csak a császármorzsánál tartok.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.14. 20:12:54

@vénszivar:
"A múlt héten vóót a TíVíben, hogy ha ott állsz, akkor 20 perc s beléd mennek..."

Akkor ezek szerint elég sokan MENNEK IS a leállósávban, mert különben hogyan mennének beléd? :)

Manyecska 2013.05.14. 20:13:37

@atörökk: ahh, szép új világ:DD:P@Manci néni, a szomszéd: erős hátszélben szerintem 90-re is felgyorsulhat:D!

Manyecska 2013.05.14. 20:16:05

@ColT: hát ilyenek hogy hányózacskó, kinyitható létra, sztyúárdeszek fűszoknyában...:DD

rezsoatya (törölt) 2013.05.14. 20:18:58

"Egy nappal a bevezetes elott?"

Meg orulj, hogy nem visszamenoleg! Ez Magyarorszagon "nepszokas"!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.14. 20:19:24

@vénszivar: mancinéni trabantja, elég indokoltnak tűnik:)

Manyecska 2013.05.14. 20:23:15

@Bálintka.: hátulról! kollégámba is így szálltak bele amikor lehúzódott..

Bálintka. 2013.05.14. 20:23:22

@Böritigin: tedd el üvegbe a többiek mellé, ez is el áll.

vénszivar 2013.05.14. 20:24:06

@Jani haverja: ÉN oda írtam, hogy ezt NEM HISZEM!!!
Nem igaz, hogy ezt más nem látta!?
Még @Bálintka.: is, csak ő nem érti:) (hiszen ő drótszamaras).

Manyecska 2013.05.14. 20:24:19

@Bálintka.: ja, viccnek se rossz. jobbról egy őz beleszállhat pl:DDD!

Bálintka. 2013.05.14. 20:25:10

@Manyecska: de hogy? direkt? indexel előtte, mielőtt belevág? Vagy csak megy az úton, azt egyszer csak a "parkoló" autó magához vonzza?

dani27bpbp 2013.05.14. 20:27:55

www.mav.hu/res/fizetesek130513.pdf

rohadék szemétláda banda, erre kell a pótjegy ára

Manyecska 2013.05.14. 20:28:29

@Bálintka.: ezt mondjuk énsem értettem soha, de tény hogy évekkel ezelőtt is ezt pofázták már:( lehet azt hiszi az is sáv aztán késő? Passz. Tényleg veszélyes.

Bálintka. 2013.05.14. 20:29:59

És ha belém vág hátulról Béla, akkor Béla is számolhat azzal, hogy 20 perc múlva immár a hátulja is rommá lesz törve?

Bálintka. 2013.05.14. 20:31:53

És ha 60 percig semmi? Ugye nem kötelezhetnek rá, hogy egy baltával kúrjam szét a csomagtartót?

England win The Ashes! 2013.05.14. 20:32:21

@Böritigin: a telefon tagadását azért vedd észre a posztban! :)

broáf 2013.05.14. 20:34:22

Kedves Manci néni! Köszönjük észrevételét. Még ma este megszavazzuk gyorsított eljárásban, hogy trabantokra is kelljen pótjegyet váltani. A többi vicceskedő baloldali hangulatkeltő kommentelőnek pedig már vizsgáljuk az adóbevallását.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.14. 20:38:03

@vénszivar: Ok, Ok, hogy te nem hiszed, de miért volt ez a TV-ben? Én csak ezt boncolgattam. :)

vénszivar 2013.05.14. 20:50:24

@Jani haverja: JÓ, leírom, de nincs ingyé ebéd...
Mert azt a sávot, úgy hívjuk-ják, hogy leálló sáv... DE mivel a kreszben szerint tilos ott azért leállni, mert pl. telefonálnak, pisikélnek, pihegnek, netán pettingelnek stb. Ezek NEM indokolhatják, csak HA a gk. MŰSZAKI hibája miatt..., DE AKKOR IS MENEKÜLJ!!!
A hab a tortán, hogy ezután HIVATALOSAN, már NEM leállósáv a neve, hanem halál sáv... No ez az utóbbi nem pontos, mert nem ugrik be, mert ezek a degeneráltak, még avval is indokolták a "név" változtatást, hogy ÍGY az új "név" , majd ELRETTENTŐ lesz s nem állsz meg + EZENTÚL SZIGORÚAN BÜNTETNEK!!!
Jössz öt sült rigóval:)

SpaceboyDesign · http://www.honlapkeszites-webgrafika.hu/ 2013.05.14. 21:08:22

@Raktár: "... Sokkal egyszerűbb lett volna megemelni a jegyeket."

Nem nem! Nem lett volna egyszerűbb csak simán megemelni a jegyek árát. Az ÁREMELÉS lenne. Olyat pedig ez a kormány nem tesz.
Inkább bevezetnek egy plusz költséget, amihez nem jár plusz szolgáltatás.

Jokkura 2013.05.14. 21:11:01

@vénszivar: és a belső -forgalmi- sávban cserélek kereket??

vénszivar 2013.05.14. 21:15:09

@Jokkura: NE tőlem kérdezd! A ripacsos pofájú belügyérnek küldj egy sms-t...:)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.14. 21:26:04

@vénszivar: Ok, értem. Jövő télen, január felé, ha jössz, akkor a vendégem vagy rá, nem is egyre :)

Bálintka. 2013.05.14. 21:32:25

@vénszivar: csak a kiskapukat kell megtalálni, és máris mindent engedélyez a kresz. PL a rendőrnek: "menetközben egyszer csak kiesett a slusszkulcsom, és nem találtam meg, ezért leállt az autó, még éppen lendületben voltam, hogy a leállóra álljak. Műszakilag offolt az autó, amíg nincs kulcs. Kiszálltam az autóból, de a hólyagomba nyilalt, így félreálltam és pisikéltem, aztán legugoltam, hogy a kocsi alatt is megnézzem, közben meg beszartam, szerencsére le volt húzva a nadrágom. Aztán felhívtam az ismerőseimet, hogy vajon hová eshetett a kulcs. Aztán megtaláltam, mert közben visszacsúszott, és gyújtást is adott rá. Hát így volt kéremszépen."

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.14. 21:35:04

@vénszivar: "Ki kéne engedni a KÉZIFÉKET!!!"

:))

Nem jó, mert akkor lejtőn felgyorsul 120-ra, és szétesik.

vénszivar 2013.05.14. 21:35:49

@Jani haverja: Jövő télen?! Ja, mikor itt 20cm a hó, ott meg 50???:)

vénszivar 2013.05.14. 21:38:48

@atpijkamo: :):D szétesik, ja a @Manci néni, a szomszéd:, még megszülne a rázkódástól. (29 éves, a legjobb korban van :D)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.14. 21:49:12

@vénszivar: Itt nincs 1 centi hó se soha, csak fenn a hegyekben. Azért jönnek le ide olyankor a rigók. Ha nincs fenn hideg a hegyekben, akkor hülyék lennének lejönni a golyózáporba :)

A főutakon simán lehet télen is mindenhol közlekedni, a repülőről meg nem is beszélve. Az utakat ugyanis a völgyekben szokták vezetni :)

(Meg takarítják is, ahol mégis magasabban van a völgy is, és van hó valamennyi.)

igazságos 2013.05.14. 21:50:43

Megoldás: négy-öt ember összeáll, és közös megegyezéssel oda-vissza viteted magad.

Komolyan mondom, na ez már durva.

Amit a rezsicsökkentés címén is leműveltek. Különösen a nyuggerek panaszkodnak, akik eddig se fizettek sokat, hogy mennyire megemelték a számlát.

Most meg ez a MÁV meg a pótdíjai....
SZÍNTISZTA LENYÚLÁS, semmi több.

És még ráadásul hogy rohadnának ki, nem fogjátok megúszni a kilométeres sorokat sem, azért ez már több a sokknál.

Ilyenkor áldom az eszemet, hogy már nem vagyok diák, és van SINOSZ kártyám, de akkor is sorba kellene állnom előbb-utóbb.

vénszivar 2013.05.14. 21:52:08

@Jani haverja: Áááááá, úgy, akkor, már nem is érdekes! :):D
Ott leállhatok a sáv közepén? :)

igazságos 2013.05.14. 21:52:23

@Jani haverja: szerintem még a repülőgépezés is óccsóbb lenne, mint a MÁV.

@vénszivar: szerintem ma hagyd békén. :)

vénszivar 2013.05.14. 21:54:36

@igazságos: Szia "drágám". Éppen az előbb kerestelek. A sinosz kártya, az valami zsidrák huncutság? :):D

igazságos 2013.05.14. 21:56:10

@vénszivar: az olyan, mint az a kártya, ami neked is van, amivel 90%-osan utazhatsz, meg a pereputtyod, mint tudod.

csak neked barna, nekem meg sárga :)

pont neked k-é e magyarázni?????

igazságos 2013.05.14. 21:57:09

@vénszivar: bálintkát persze

szegényt valami nagyon nyomasztja, úgy látom

ezt akarja itt közölni ilyen módon

2013.05.14. 21:59:33

essen össze és dögöljön meg mindenki aki a fideszre szavazott

igazságos 2013.05.14. 22:02:13

ez az euróvízió idén színtiszta lenyúlásokból áll úgy látszik

az előbb hallgattam a csajt, tökre hasonlított a wants to live forever című nóta hangzásvilágára

igazságos 2013.05.14. 22:03:25

@dumdidum42: én a jobbikra savaztam, kéremszépen

hánemmegmondtam, hogy ebben az országban hiba bárkinek is 2/3-ot adni a kezébe!?

ugyanúgy nem tudunk bánni a hatalommal, mint a pénzzel

vénszivar 2013.05.14. 22:04:39

@igazságos: 90%???? Fölkötöm magamat!

Már jó párszor "dicsekedtem" vele, hogy 15 éve SEMMILYEN közjárművön NEM ültem. Kivétel, libegő + a skicc pajához menő valami..., beugrott csikló. Ha netán valamilyen okból nem tudnék SAJÁTgkval menni, akkor majd ülök a seggemen! :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.14. 22:07:29

@vénszivar: Itt nyugodtan, az autópályán is :)

@igazságos: A repülés ára errefelé szerencse kérdése, néha van olcsó jegy is, de ki kell fogni. MÁV-val viszont nem lehetne jönni, mert nincsenek itt nemzetközi személyszállító vonatok. Csak a montenegrói Bar-ig lehet eljönni, de oda meg úgy célszerű venni a jegyet, hogy Magyarországon csak Szabadkáig, aztán Szabadkán venni egy jegyet Bar-ig, mert úgy sokkal olcsóbb, nincsen benne a MÁV indokolatlan haszna.

igazságos 2013.05.14. 22:08:29

@vénszivar: pedig neked TUTI tömegközlekedned kéne

tényleg megnéznélek! :)

England win The Ashes! 2013.05.14. 22:10:38

@igazságos: mondtam múltkor, hogy ez volt az utolsó jó szám, ami az eurovízión elhangzott. Persze nem is nyert.

www.youtube.com/watch?v=JJk5sKUdWh4

(A linkelt felvétel persze nem ott készült, mert a víziós hangosítást sikeresen elszúrták.)

Manci néni, a szomszéd 2013.05.14. 22:13:00

@batgirl: Drágám, az hétszentség, hogy nem én voltam! Én autópályán is meg országúton is 80-nal megyek.

És nem azért, mert nem tudna gyorsabban menni az autóm, hanem mert nem akarom széthajtani, mert még bejáratós :)

Egyébként ha netán találkozunk, menj át a belső sávba, ott simán megelőzhetsz.

Bálintka. 2013.05.14. 22:17:27

@Jani haverja: És ha Szabadkán nem enged vissza a vonatra a kaller, mert az az övé, és ezt a bicepszeidre mért pörgőrugással nyomatékosítja?

igazságos 2013.05.14. 22:32:30

én traktorral is elviszek bárkit

legalább feltarthatom a többi siető volvós hülyét

Bálintka. 2013.05.14. 22:44:55

@igazságos: a traktor nem egyszemélyes? Ráadásul emlékeim szerint ezek a gépek egy régi tüntetés megelőzése miatt elég sok útról le lettek tiltva. Vagy a földesúton is előznének a volvósok?

England win The Ashes! 2013.05.14. 22:46:13

@Bálintka.: És a pótkocsi mögötte, az neked smafu?

igazságos 2013.05.14. 22:57:36

@Bálintka.: a gépek is mehetnek főúton, van is ebből jópár baleset

egyébként meg kétszemélyes, sőt háromszemélyes is, csak a rendőr ne pillantson fel :)

egyébként már volt olyan, hogy fejre állt a traktorunk

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2013.05.14. 23:11:13

@Bálintka.: Szabadkán a kaller visszaenged, csak másik kocsiba (nem a magyarba, mert nem oda szól a jegyed onnantól, hanem szerbbe, vagy montenegróiba).

De egyébként jó felvetés a múltkori poszt után :)

Bálintka. 2013.05.14. 23:21:46

@igazságos: Szavadon foglak. Budapest - Nógrádkövesd retúr, max 70 km x 2. 2 felnőtt 1 gyerek (autósülésem van), 1 bringa, pár csomag. Oda szombat, vissza pünkösd hétfő. Arrafelé lóval húzott vonat jár, így a traki is spéci járgánynak számít. Hogyér lesz? (szekéren van wifi?)

igazságos 2013.05.14. 23:32:26

@Bálintka.: ne vicceljé, minden extrával felszerelt, légkondi, wifi alap

sőt, nekem már nem is kell vezetnem, csak meg kell adnom a koordinátákat, és oda visz, ahová akarod

70 km nem ügy, az kocsival majd másfél óra, vonattal majd két óra (én 80 km-re lakok Pesttől, tudom)

rezsi tábornok 2013.05.15. 03:32:46

RRREEEZZZSSSIIICCCSSSÖÖÖKKKEEENNNTTTÉÉÉSSS! OH YEAH!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.15. 06:57:11

@igazságos: 70km autóval akkor egy óra, ha sok falu van közben, és végig szar az út.
Tudom, anyósék pont 70km-re laknak innen.

vénszivar 2013.05.15. 07:04:39

Jól van! Lófasz szokás szerint megkezdte a napot, tehát megyek egy kicsit áskálódni...:)

Bálintka. 2013.05.15. 08:11:11

@ColT: Úgy ahogy írod. Váctól olyan szar az út, hogy csak emiatt nem megyünk bringával.
Kocsival egy óra, vácig az autóúton secperc, onnantól viszont vagy céges autód van, vagy traktorod.

Bálintka. 2013.05.15. 08:14:15

@vénszivar: Nem mintha kötözködni vóna kedvem, de a szádban az a szivar hosszabb, vastagabb, és barnább, mint lónak az említett végtagja.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.15. 08:35:39

szopja ki a faszomat a MÁV!na lépjünk tovább!

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 08:36:07

@Jani haverja: A nemzetközi jegyek árát a TCV egyezmény szabályozza, a MÁV nem sokat tehet ellene. Létezik Belgrád Speciál kedvezmény a fővárosig, illetve nyáron 68 eurós bari menettérti kedvezmény a Pannonija közvetlen kocsijára.

Szabadkától azért olcsóbb a jegy, mert a belföldi személyszállítást az állam dotálhatja. Ezért kerül fillérekbe a vonatjegy Szerbiában is, meg Magyarországon is (ha veszel egy teljesárúnak mondott jegyet a Keletiben, akkor valójában az utazásod árának 14%-át fizeted ki, diákjeggyel 7%-át, közgyógykártyával 1,4%-át).

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.05.15. 09:04:07

@Bálintka.: iginek háromszemélyes luxus-coupe traktorja van, metálfényezéssel :D

Mérgező Hulladék 2013.05.15. 09:05:32

@Benbe: adnál ehhez az adathoz forrást? Ami autóval - mindent beleszámolva - húszezer forint, az vonattal hatvanezer? Érdekelne, hogyan jutottak el ehhez az óriási hazugsághoz.

Tormas Torontal 2013.05.15. 09:07:13

@vénszivar: nem "VÓT TÍVÍ-ben" hanem TV-ben vagy tévében. Buta sültparaszt vagy és impotens!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.15. 09:14:21

@Bálintka.: Hát, én Pécs-Kaposvárra gondoltam speciel, errefele pl. nincs autóút, meg pálya.

igazságos 2013.05.15. 09:15:52

@Bálintka.: én is errefelé lakok, mármint Vác-Rétság-határ környékén :)

2013.05.15. 09:22:38

Beillesztenék egy nem offolós linket amelyben Lagzi Lajcsi nem akármilyen művészeti fokon interpretálja a vonatos feelinget! Lyó szórakozást és válcsa meg mindég idejében a menettérti jegyét! :)))www.youtube.com/watch?v=2Vq8U7Wu5b0

2013.05.15. 09:23:51

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): szopja ki a faszomat a MÁV!

Nagyobb az esély hogy levágja, mindkét lábaddal együtt! :)

Atörökk 2013.05.15. 09:24:50

@Cicmen:
Mosmér, legalább akkor földig fog érni a farka :D

Atörökk 2013.05.15. 09:34:16

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
Mink csak igazán a legjobbat akartuk neked. De ha nem, hát nem, ott pukkadjál, meg ahol vagy.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.15. 09:35:40

Sertéseket szállító vonat kerekei elé vetett kőnigmorzsák vagytok. Kell ennél több?

2013.05.15. 09:38:01

@atörökk: Ja! Hálátlan egy alak nem? :)))

Atörökk 2013.05.15. 09:38:59

@Cicmen:
Az. Szerintem a szar se elég büdös neki. Mostantól ignorálom :D

2013.05.15. 09:39:58

@Kellemes Zérókomponista: Kell ennél több?

Majd jól megbüntet téged is a kalóz asztán akkor pofázhatsz! :))

AtiSnatch 2013.05.15. 09:41:33

Aki januártól utazott "gyors"vonaton ,az visszamenőleges hatállyal fizesse be a pótjegy árát a legközelebbi vasútállomás pénztárában! Köszönettel Belügy!

2013.05.15. 09:43:59

@atörökk: Mostantól ignorálom :D

Fogadjunk hogy erre is azt hiszi hogy a farkával akarsz valamit csinálni! :))

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.05.15. 09:44:01

@Cicmen: még nem büntettek meg. Igaz, nem is erőltetem annyira az utazást, hiába van meg a hangulata.:( De egy diákgyereket azt láttam. Lejárt diákigit (igazolványt) ott fogta le, ahol a matrica volt. Az avult, dohos matrica ugyebár. Kalauznő szemfüles és tapasztalt MÁVmunkatárs lévén felszólította, hogy "mutasd csak?" - erre eltűnt az ujj, a gyermekfej meg 0.5 sec alatt rákveressé lilult (képzavar). Áh, olyan hirtelenséggel történt és akkora volt a kontraszt..:) Na, belőle tuti nem lesz politikus. Se vállalkozsó.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.15. 09:44:12

@atörökk:
miaz hogy "ignorálom" ?? há nekem magyarul beszéjjél itten, ha má sértegecc!

Atörökk 2013.05.15. 09:45:40

@Cicmen:
Ájulásig fogok ignorálni, de psszzttt!!!!

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt):
Naidafigyejj: laza vagyok, leszarlak. Ígyjólesz? :D

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.15. 09:50:32

@atörökk:
jajóvan! köszönöm! ígymán megértem! akkor további szép napot, puszillak!
@Manyecska: te mostan bókolsz?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.15. 09:58:26

@atörökk:
hámár mér vóna? béketűrő ember hírébe állok. meglegalább tanultam valami újat is, hogyaszongya románul úgy mongyák hogy leszarlak, hogy ignorálom

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.15. 10:00:03

Aki mától gyorsnak nevezett vonaton utazik, kénytelen pótjegynek nevezett, bújtatott jegyáremelésből adódó többletköltséggel számolni.
Lásd még: Megvédtük a jegyárakat. 2014-től a menetjegyek 10%-kal kevesebbe kerülnek. Ugyanakkor a jegy árának 20%-ába kerülő, kötelezően megvásárolandó. ún. "elefes" jegy kerül bevezetésre minden vasútvonalon.
Lásd még továbbá: Nem szartunk a kútba, csak a kávájára, aztán belelöktük.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2013.05.15. 10:07:19

@agresszív kismalac:
lassan mondom, hogy mindenki megértse: nem-lesz-gáz-ár-emelés ö...ö....ööööö vagyis vonat-jegy-ár-emelés! a Máv jobban teljesít

AtiSnatch 2013.05.15. 10:07:40

@agresszív kismalac: ez az elmúlt nyóc év miatt van!!!négy!! Ennyit nem tucc? A libás kimosta a agyadat?

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.15. 10:15:05

@Tormas Torontal: "nem "VÓT TÍVÍ-ben" hanem TV-ben vagy tévében"

Ez nagyon nem vót szép. Direkt mívesen monygya, te meg fikázod. Ha nem tucc mit cikizni rajta, akkor ne cikizd! Okés?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.15. 10:17:27

@A.Snatch: Libás Bajnairól új poszt indul egy óra múlva Palacsintálózóból (kismalac.blog.hu).
A vagányok mellett kérem vigyázzanak!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.15. 10:20:26

Ugyanott lejárt szavatosságú cikkek vására minden mennyiségben. Kismókusok kenyérre is kenhetik, nagymókusok süteménybe is tölthetik.

Manyecska 2013.05.15. 10:45:00

@Horváth Lajos-kőmíves ( geek paraszt): egy nőnek??? :D eszembe sincs! Te lány vagy ugye valóéletben?:)

neet 2013.05.15. 11:11:56

Miért van olyan érzésem, hogy innentől az összes vonat gyors lesz...? Mármint papíron....

neet 2013.05.15. 11:13:16

Mondjuk lehet, marad pár személy, de azok csak a hét első munkanapját megelőző utolsó munkanap első 3 órájában és csak minden másnap közlekednek 2 kocsival, abból egy a piros, egy a kerékpár-szállító és egy ami csakdohányzóelsőosztály?

AtiSnatch 2013.05.15. 11:16:47

@neet: végülis majdnem mind gyorsabb mint gyalog :)

neet 2013.05.15. 11:18:49

@A.Snatch: na, ez az optimizmus, ezt már szeretem. :)

Bálintka. 2013.05.15. 11:40:08

@neet: Ebben egészen biztos lehetsz. Úgy fogják meghirdetni, hogy a MÁV jóindulatos ügyfélcentrikus hozzáállásának köszönhetően 2014-től újabb gyorsvonatok kerülnek bevezetésre, részletek az utastájékoztatón. Ahol később az is ki fog derülni, hogy az óránként induló személyvonatok számát napi kettőre korlátozták, illetve a gyorsvonatok megállóhelyszámát megnégyszerezték.

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 11:44:53

@Mérgező Hulladék: Magad is kiszámolhatod, csak töltsd le a MÁV-START üzleti tervét, osszd el a teljes költségvetési kiadást a jegyárbevétel+fogyasztói árkiegészítés teljes összegével, és megkapod ezt a számot!

helianthus 2013.05.15. 12:02:44

Mindig csak a rosszat nézitek. Mondták asztat is a tívíben, hogy lesz pár ritkán járott vonal, ahun meg 15%-os csökkentés lesz a jegyárban. Na, erről persze mélyen hallgat mindenki!

Pedig a Mecsekalján Piroskával majd olcsóbban utazhattok!
www.ptke.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=31&Itemid=38

igi1 2013.05.15. 12:37:28

@helianthus: így van, örülni kéne, hogy van még egyáltalán vonat.

Nem is értem, ha nem teccenek az árak, miért nem jár mindenki kizárólag kocsival, vagy busszal????

akkor mégsem éri meg annyira a kocsi, mi?

2013.05.15. 12:51:45

Ma a vonaton az ellenor a feltuntetett aron felul meg plusz AFA-t is szamolt a potjegyre, ugy tunik ez kimaradt az apro betus reszbol a mav honlapjan. koszi mav, fidesz, es mindenkinek aki rajuk szavazott.

helianthus 2013.05.15. 13:04:32

@igi1: "így van, örülni kéne, hogy van még egyáltalán vonat. "

Megértem a hozzáállásodat, de én amúgy nem mellesleg csak ironizáltam ám.
Emellet azt is megértem, hogy akinek ez havi jópárezer Ft plusz kiadást jelent majd, mármint az új intézkedés, nem lelkesedik a dologért. Bár, ha a BKV jegyeket emelik akármennyivel, abból is népharag van, szóval mégcsak azt sem mondhatja senki, hogy a vonattal járó vidékiek a bunkók, mert nem maradnak csöndben.

igi1 2013.05.15. 15:18:23

@helianthus: az itt a baj, alapvetően, hogy a szolgáltatások és a kényelmi szempontok nem javulnak, hiába van a pótdíj.

Elvárná normális országokban a zember, hogy oké, többet fizetek, de akkor a vonatozás is jobb legyen.

Itt meg minden fordítottan arányosan történik:

Rezsicsökkentés címén rezsit emeltek, pótdíj bevezetése/emelése esetén még rosszabb lett a vonatozás (lásd: várakozás a pénztáraknál).

A MÁV valahogy csak az Intercitykre koncentrál, meg a gyorsvonatokra. Oké, ott emelhetik akármennyire a pótdíjat, a jegyet, hiszen mindig dugig vannak a vonatok, azokat a járatokat fejlesztik, oda jutnak az új kocsik, meg a wifi.

Az igazán vidékre járók meg teljesen ellehetetlenülnek, hiszen valahogy be kell jutni a gyorsvonatig, de addig olyan körülményekkel, hogy csak na.

Pedig 70-80 kilométernek se kéne két órát tartania, ha egy-egy állomáson nem várnák meg a csatlakozásokat, 10-20 percet állva.

Vácra is, épphogy beér jó esetben a vonat, és 2-3 perced van átszállni, akkor már benn is áll a gyors. Mivel a gyorsnak elsőbbsége van, nem fogja megvárni, ha a kis piros személyi netán 5 percet késik.

Nekünk is, itt vidéken be kell jutni a csomópontokhoz, Rétsághoz, Váchoz, utána már gyerekjáték a közlekedés. De addig marad a kocsi.

vénszivar 2013.05.15. 15:30:09

@Bálintka.: bálintka! Akkor te még nem láttál rendes lófaszt! A szivarok max. akkorák, mint egy emberé...
Nem mintha kötözködni akarnék, de csak egy kisebb lófaszt kívánok a seggedbe s akkor végre megtudnád egy SZIVAR s egy lófasz közt mi s mekkora a különbség!
Ugye nincs harag.:)

Bálintka. 2013.05.15. 15:32:47

@vénszivar: Hát elég rosszul esett, hogy kisbetűvel írtad a nevem, de amúgy nincs.

vénszivar 2013.05.15. 15:41:09

@Bálintka.: "Nem mintha kötözködni volna kedvem."

NEM volt véletlen! Az enyém is kicsivel van írva... Gyors vagy s mindig itt! :)

vénszivar 2013.05.15. 15:41:09

@Bálintka.: "Nem mintha kötözködni volna kedvem."

NEM volt véletlen! Az enyém is kicsivel van írva... Gyors vagy s mindig itt! :)

Bálintka. 2013.05.15. 15:49:28

@vénszivar: Köszi, elsőre is felfogtam.

vénszivar 2013.05.15. 15:58:52

Bálintka: megremegett a blogmotor.

Feszültséget érzek felém, az írásodból...

Bálintka. 2013.05.15. 16:49:04

@vénszivar: hasmenés érzetem van már vagy két órája, és azt kell egyre erősebben visszaszorítanom. Ha meg felállok, félek egybe kiömlik minden.

Nehezen leszek feszült, de ha mégis sikerülne felidegelned, azt nyugi érezni fogod (már ha 8 nap múlva magadhoz térsz a kórházban).

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 18:09:23

@igi1: Az utóbbi pár évben nem tűnt föl, hogy mennyit javult a vasút? Sok helyen négyszer annyi vonat jár naponta, elkezdtek takarítani, lett egy csomó új motorvonat, lett wifi, kocsifelújítások, jobb csatlakozások, rövidebb menetidők, stb. Az áremelésfaktor minimális, az összes utazás kis része történik gyorsvonattal, de akkor is többnyire bérlettel. Az, hogy a Budapest-bérletet így kizárják az utazásból, az nagyonis jogos, miután a Demszky sikeresen annyira elmérgesítette a viszonyt a közlekedési cégek között, hogy soha nem lesz már közlekedési szövetség, ideje volt, hogy a MÁV ne fuvarozza ingyen a budapestieket. Ahogy az időseket sem.

Ez tehát egy olyan jegyáremelés, ami kiigazít egy csomó, a rendszerben levő hibát (már amennyire a MÁV a saját hatáskörében javítani tud ezeken a hibákon), az ingázókat, a legtöbb távolsági utast és a törzsutasokat viszont nem érinti.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.15. 18:16:34

@Benbe: "Ez tehát egy olyan jegyáremelés, ami kiigazít egy csomó, a rendszerben levő hibát"

A MÁV jegyárbevételei elenyészőek.

CID 2013.05.15. 18:18:02

@Benbe: Szeged-Bp. viszonylatban pl. szerintem, csak gyorsvonat jár

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 18:29:13

@atpijkamo: Annyira azért nem minimálisak. De az utazási komfortra gyakorolt hatás igen jelentős lesz, megszűnik például az anomália, miszerint a 29-esen a telektulajdonos nyugdíjasok minden reggel leutaznak a telekre, és minden este haza, jelentős számú helyet foglalva az amúgyis kicsi vonatokon, kirándulószezonban, mert így egyik lakását sem kell félenie, hogy föltörik (pedig tíz perc is elég hozzá).
Megszűnik az, hogy az érvényes nemzetközi jegyemmel elfoglalt ülőhelyről hat óra kényelmes utazás után derül ki, hogy a drága MÁV eladta helyjegyesnek, mivel így már nem csak néhány ember fogja elővételben megvenni a helyjegyét, hanem mindenki, aki azzal a vonattal utazni szeretne, mert nem lesz nagy árkülönbség a helyjegyes és a nem helyjegyes között, így nem megy majd a sakkozás, hogy "hátha elérem az olcsóbbat, de ha nem, az utolsó pillanatban még vehetek egy helyjegyet".

Benbe · http://www.benbe.hu 2013.05.15. 18:31:06

@CID: Ami így is, úgy is tele van, több kocsi nincs, ülőhely az IC-részben sincs, így nagy kár nem lesz, ha egy kicsit fogynak, vagy jobban meggondolják, hogy mikor utazzanak. A gyorsvonati távolsági utasok kevés bevételt jelentenek csak, viszont tipikusan olyan utazások, amihez megéri kedvezménykártyát váltani (havi kicsit több, mint egy utazás már behozza az árát a gyorspótjegyekkel együtt kb.)

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.15. 18:39:29

@Benbe: Legyen a MÁV, BKV ingyenes! Nem kell pénztárat, kalauzt, ellenőrt fenntartani, olcsóbb lesz a működtetés. Kevesebb autó kevesebb füstöt eredményez, tisztább lesz a levegő. Kisebb lesz a forgalom, gyorsabb a közlekedés, kevesebbet állnak a buszok és autók dugóban, még kevesebb a légszennyezés. Kevésbé kátyúsodnak az utak, ritkábban kell javítani. Kevesebb benzint kell importálni. A benzin adójából, a parkolási díjból, meg a kamionforgalom útadójából többszörösen fenntartható a rendszer.

igi1 2013.05.15. 18:44:44

@Benbe: a város körül valóban sokat javult, de vidéken minden leamortizálódik

és még a járat is kevesebb, bár még mindig több a vonat, mint a buszjárat

csak ez a baj, hogy igencsak ritka, amikor elérik a csatlakozást, télen lehetetlenség vonatozni, sosincs fűtés

Én is azt mondtam, hogy a gyorsvonatok, meg az IC-k bizony rohamléptekben fejlődnek, és ezek szinte mindig nagyon pontosak, ritkán van késés is.

igi1 2013.05.15. 18:46:54

Száz szónak is egy a vége: nagyon hálás vagyok, hogy már nem vagyok diák, így a vonatot tényleg csak akkor választom, ha nagyon muszáj, mert ilyenkor nyáron is inkább busz, legalább légkondi is van, mégha állni kell, akkor is.

vénszivar 2013.05.15. 20:10:22

@Bálintka.: Húúúú, semmi átmenet? Semmi petting? Egyből rábuknál a ló faszára?
(8 napon túl gyógyuló?!) :))):D

Bálintka. 2013.05.15. 21:50:22

@vénszivar: Örülnék, ha torz vágyaid nem rám vetítenéd ki. Elhiszem, hogy az állatszexben nagy örömöd leled, mert nem tudnak azok nemet mondani egyoldalú szexigényeidnek, és ezért még pénzt sem kérnek tőled, de engem ez a fajta közösülés hidegen hagy. Lehet unalmas vagyok, de az én szexuális étvágyam az ember alapú nőknél kifújt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.15. 23:35:26

A Gyorsvonatra ugyanaz a pótjegy kell mint az IC-re. Gondolom itt az volt a probléma, hogy a gyorsvonatra még nem tudott pótjegyet kiállítani a gép. Jelen esetben megoldás lett volna, hogy IC részre vesz pótjegyet. Árban ugyanannyi.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.16. 00:01:24

@Peti817172M: Mégse egyforma. A gyorsvonati pótjegy mellet jutalomként az összes IC helyjegyes lett...

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2013.05.16. 00:03:26

@Benbe: Azért 300 Ft nem sokkal kisebb, mint az eddigi különbség. Mondjuk ha előre megveszi, akkor már csak 180 Ft a különbség.

Bálintka. 2013.05.16. 08:11:49

@Peti817172M: Az IC idáig is helyjegyes volt.

Mérgező Hulladék 2013.05.17. 09:29:56

@Benbe: ja, hogy úgy. Még örüljünk is, hogy csak ennyit fizetünk a jóságos államnak köszönhetően, aki dotálja az utazásunkat, és ne vegyük észre, hogy ugyanez az állam működteti hatékonytalanul az egészet, meg csorgat ki tízmilliárdokat a MÁV-on keresztül a központi költségvetésből.
Szóval ha már számolgatsz, akkor légyszíves a jegyem árához add hozzá az általam befizetett adót is. Köszönöm, várom az új százalékokat.
süti beállítások módosítása