Tékozló Homár

Születésnapi hitelelutasítás az Auchanban

2013.05.16. 14:31 | jackyll | 106 komment

Zsófi az Auchan 15. születésnapjára hirdetett 15%-os kedvezménnyel vásárolt volna iPadet ingyenhitelre, amire az áruház saját bankja szerint nem jogosult. Még indokot sem közöltek, hogy miért. Az ügyintéző szerint általában ez szokott történni:

Az Auchan áruházakban meghirdették, hogy akik 05.16-ig igényelnek Auchan kártyát 15% kedvezménnyel tudnak vásárolni. Nagy örömmel mentem be KÉTSZER is a maglódi áruházukba, mindkétszer flegma, egyáltalán nem segítőkész ügyintézőkkel találkoztam. Első alkalommal az én hibám miatt nem tudtuk véghezvinni az igénylést, második alkalommal (kb. 4 órája) viszont már minden szükséges papírom megvolt az igényléshez. Kiválasztottam az iPadet (legalább a műszaki emberük képben volt, és segített), majd leültünk elindítani a hitelkérelmet. Bár én úgy terveztem, hogy egy összegben ki is fizetem záráskor a 100.000 Ft-ot, a bank elutasította hitelkérelmemet, minden indok nélkül. Az ügyintéző hölgy ezt nagy mosollyal közölte, majd mondta, hogy általában elutasítja a bank a kérelmet...

Elég szánalmas, hogy ezzel csábítják be a vevőket, majd az arcunkba röhögve küldenek minket el! Eddig mindig az Auchanban vásároltam, de remélem nem lesz meglepő, ha ezután még a bevásárló központ közelébe sem megyek. Mert hogyha nyomós indokkal utasít el a bank, akkor rendben van, de van olyan fizetésem (feltehetően jóval több mint az ügyintéző hölgyé, hiszen ő is megjegyezte, hogy eljön oda dolgozni, ahol én dolgozom...), hogy a 100.000-es hitelkeretet a rendelkezésemre bocsássák. Szerencsére meg tudnám venni hitel nélkül is, csakis a 15% kedvezmény miatt szerettem volna igényelni az Auchan kártyát. Ezt egy egyszerű becsapásnak gondolom....

Gondolom nem csak én jártam így, mit lehet tenni ilyenkor? Fogyasztóvédelem?

UPDATE: Kiegeszíteném még annyival, hogy elmentünk édesanyammal, akinek minimálbére van, és ő simán megkapta a kártyát... Érdekes.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 14:33:47

fel kéne nőni, és hitel nélkül élni.
Nem bántásképp mondom.

England win The Ashes! 2013.05.16. 14:36:55

@batgirl: Hitel nélkül élni??? Nem vagy te sikeres ember. Nem beszélve rólam. :)

Illetve :(

Panelproli 2013.05.16. 14:38:26

3. Ott kell hagyni az osant!

2013.05.16. 14:41:25

Nem is kell oda menni. A legközelebbi hipermarket a pesti úton van keresztúron. ha neked megéri a benzint, hajrá. :) (de úgyis ugyanoda fogsz visszajárni mivel nem a szép logo miatt jártál eddig sem a maglódi auchanba. Gondolom nem debrecenből utaztál be KÉTSZER :) Hitelre vásárolsz egy 100.000 forintos tételt tehát nem fogsz büszkeségből havi X ezer forinttal többet kiadni utazásra csak azért hogy megmutasd a csúnya auchannak.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 14:42:38

@Dr Jozef Vengloš: Ha a siker a hiteltől függ, akko rsajnos sikeres vagyok. Mindenkinek kell egy tanulóhitel, hogy soha a büdös életbe ne legyen olyan barom, hogy pénzt vesz fel.

Atörökk 2013.05.16. 14:46:38

Teszkóba kell hitelt felvenni!!!
Ha ott sem adnak, marad a Spar vödrös hitele!!!

@batgirl:
A zemberek jelentős része a hitellel is úgy van, mint a házasságal: azt hiszik, a következővel jobban járnak :D

Leadfoot 2013.05.16. 14:49:50

Fogyasztóvédelem, mert nem kaptál hitelt? HÜLYEVAGY!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.05.16. 14:50:13

Nem ismerem a madarasteszkó bankjának hitelfeltételeit, de kizártnak tartom, hogy francia befektetők a magyarok javát akarnának. Trianon óta a franciázás számunkra csak szopás. Arról nem is beszélve, hogy se ingyen ebéd, se ingyen leves nincs, és a kényszer nélküli hitelfevétel ősi vadász-szokás...

Panelproli 2013.05.16. 14:50:36

Én egyetlen egy dologra vennék fel hitelt.
A hitelem törlesztésére!
Minden másra ott a MasterCard.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 14:50:48

@batgirl: Az ember felvesz hitelt, ha elengedhetetlenül szüksége van rá, vagy ha többet kap, mint amit visszafizet.

Előbbire példa egy szwerencsétlen élethelyzet, vagy mondjuk lakásvásárlás.

Utóbbira példa egy jó befektetés, vagy a fenti eset.

Butaság ész nélkül hitelt felvenni.

Butaság ész nélkül hitelt nem felvenni.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 14:50:55

@atörökk: az okos emberek már tudják, hoyg minden házasság egyforma, vagy elfogadják ezt, vagy nem mennek többet férjhez.
Ez a hitelnél is így van.
hehehe

Tony Almeida 2013.05.16. 14:51:38

Én is 0% TMH-re akartam vásárolni az edigitalnál, elutasítottak indok nélkül, pedig relatíve magas a fizetésem. Kérdezem a csajtól, hogy ki kap egyáltalán hitelt, ha én nem, azt mondja, hogy a nyugdíjasok mindig kapnak, a melósok elég ritkán.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 14:52:09

@atpijkamo: a jó befektetés elég rizikós, arra meg még hitelt is felvenni????????

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 14:52:34

@Panelproli: "Én egyetlen egy dologra vennék fel hitelt.
A hitelem törlesztésére!"

Ami egy nagyon okos húzás, ha a kiváltó hitel előnyösebb.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 14:53:44

@Tony Almeida: ediginél meg főleg nem szabad. nem csak hitelt, hanem semmit.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 14:55:11

@batgirl: Igen, vannak rizikós befektetések.

De ha most van pl. egy világraszóló ötleted, tíz milla kell hozzá, és egy éven belül száz millát kaszálsz rajta, akkor nagyon érdemes rá hitelt felvenned.

(Tételezzük fel, hogy nem az örökmózgó megvalósítása az a világraszóló ötlet, hanem valami reálisan megvalósítható.)

Tony Almeida 2013.05.16. 14:55:42

akkor hol? ott voltak a cuccok a legolcsóbbak, ráadásul azt sem kellett (volna) egyszerre kifizetni.
Már vásároltak tőlük többsz9ör, sosem volt gond, mondjuk garis gondok sem voltak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.05.16. 14:55:53

Na, megyek az Aldiba, palatáblát venni, akciós ingyenhitelből...

puszt 2013.05.16. 14:56:12

@batgirl: Nem bántásképp mondom, de a szövegből jól kiolvasható, hogy csak a 15% engedmény miatt intézte volna el, majd kifizette volna szinte azonnal.
Leadfood: nem biztos, hogy hülye. Megkellene piszkálni, mert az engedmény és hitel úgy tűnik csak tisztességtelen üzleti fogás.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 14:56:27

@Tony Almeida: A nyuggerek ritkán vesztik el a nyugdíjukat. (Néha még 13. havit is kapnak.)

Atörökk 2013.05.16. 14:58:08

@atpijkamo:
Inkább ebédelek egy számomra ismeretlen kínai büfében, minthogy hitelből fektessek be.

@batgirl:
Jaja :)
Egyébként meg akinek van normális, aránylag jól fizető állása és nem tud 100.000 forintot összespórolni egy műszaki cikkre, annak én sem adnék hitelt.

Panelproli 2013.05.16. 14:58:13

A miliomosok kapnának hitelt, de nekik nem kell. És mivel nem vesznek fel hitelt, ezért milliomosok.
-dakota közmondás-

Vörös Szonja, a tetovált lány 2013.05.16. 14:58:45

@Tony Almeida: gyönyörű. Mondjuk az edigitalnél tavalyelőtt vettem 10 havi részletre laptopot (+1 havi előleg), gond nélkül. Most decemberben pedig a mediamartktban szintén 10 hónapra hűtőt, 0%-ra. Igaz, ez utóbbi helyen komoly fennakadást okozott, hogy minden kért papírt bevittem, csakhogy az okt. fizupapíron 2 bejövő fizetés volt, a novemberin meg egy sem (a 4 napos ünnepi izé miatt). Pedig a statisztikai átlagot nem éri el a fizum, bár magyar viszonylatban nem rossz.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 14:59:28

Auchan-ban nem vásárolunk, mert parkolót épít a védett láp helyén.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 15:00:01

@Tony Almeida: Nekem garanciális gondok voltak. És sokáig. ebook.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 15:00:38

@atörökk: Ha ilyen lenne az általános hozzáállás, még a pattintott kőkorszakban lennénk.

Atörökk 2013.05.16. 15:02:45

@atpijkamo:
Milyen? :)

Lehet, annyiban pontatlanul fogalmaztam, hogy hitelből befektetni max. valami vállalkozásba, annak a fejlesztésébe.

Tőzsdébe, devizakerekedelembe nem.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 15:03:27

@puszt: nem tudom, mivégett, de azt tudom, hoyg az auchan nem jótékonysági intézmény. Nem akar ő jót neked.Adja 15%-al olcsóbban, és megkapod hozzá az auchan vásárlási kártyát. Ami szintén egy hitelkártya. Gondolom megéri nekik kibocsájtani. Mellékesen elutasították Zsófit, valószínűleg azért mert úgy vették le, hoyg nem potenciális vásárló, nem fogja használni a hitelkártyát. Én így gondolom, de elképzelhető hogy messze járok az igazságtól.

Tony Almeida 2013.05.16. 15:04:42

@*Vörös Szonja*: Ehh, biztos azt gondolták nálam, hogy a mocsok burzsuj vegye csak meg kápéra. A hatvanezres nyugger meg úgysem vesz semmit kápéra, neki mehet kisebb árréssel is.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 15:05:13

@atörökk: Bármibe, ahol a várható haszon, osztva a kockázat nagyságával messze meghaladja a visszafizetendő összeget.

Pl. ha találok ezer tonna aranyat, akkor érdemes shortolnom az aranypiacot, mert le fog menni az arany ára.

Tony Almeida 2013.05.16. 15:06:03

@atörökk: Mindenféle rossz szándék nélkül kérdezem, hogy ugye, édesanyádékkal laksz?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 15:06:24

@Tony Almeida: szerintem rosszul gondolod. A nyugdíjasnak fix keresete van, neked meg lehet hogy nem lesz melód kéthónap múlva. Igaz, a nyugdíjas meg is halhat (isten nyugosztalja), de az örökösöknek ki kell fizetni. Ez a különbség.

Citaro G (törölt) 2013.05.16. 15:07:54

Ezzel én is így jártam, pár hete volt valami nulla százalékos hitel akció hétvége, egy értékesebb fényképezőgépet szerettem volna megvásárolni, a vételár több mint felét szerettem volna befizetni. A nulla százalékost elutasították, vagyis megadták, de a fényképezőgép vételárának a 80%-át bekérték volna, majd 12 hónapig havi 3290...... de vigyorogva mondta a kis csaj, hogy a nem akciós hitelnél elfogadták, de annak kamatja 38%.... aha, kösz... kamu.

Atörökk 2013.05.16. 15:08:53

@atpijkamo:
Az átlagember számára is elérhető ilyen lehetőségek száma kb. nulla :)

@Tony Almeida:
Nem.

Citaro G (törölt) 2013.05.16. 15:10:09

@Citaro G: Ja, azt hozzáteszem, hogy a 38%-os kamatos témát is csak 0 Ft befizetéssel engedték, vagy max 10% befizetés... a felét nem lehetett kicsengetni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.16. 15:10:10

@atpijkamo: Vagy érdemes felvásárolni a többi aranyat is, és ha már mind nálad van, annyiért adod, amennyiért csak akarod. (Az ezüsttel akarta eljátszani ezt valaki a közelmúltban.)

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.05.16. 15:10:18

@atpijkamo: világra szóló ötlet?,ehh...semmilyen ötletem sincs. De ha akarod, abba belefektethetsz egy-két milliót.

Bálintka. 2013.05.16. 15:10:44

Az a Bank saját titka, hogy kit miért utasítanak el. A mosolygó hiteles sem tudhatja meg (így az Auchan által szigorúan követelt dolgozói mosolygáson kívül más oka nincs a mosolyra). Kis titok: ha a nagyiddal mész, annak mindent odaadnak a nyugdíjas igazolványára. Amúgy meg akármennyit kereshetsz, ha a munkáltatód számláján az inkasszó szó bármilyen ügyben megjelenik, akkor már nagy hátránnyal indulsz. Meg vannak nem publikus titkok is, de nem tűnnék el a föld alá egyelőre.

@batgirl: Ha valakinél van egy nem használt hitelkártya az csak jó, mert az a banknak semmi megterhelés mellett évi 8ropi.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.05.16. 15:13:30

@atpijkamo: @agresszív kismalac: De vigyázz, az a módszer, hogy aranyat dobsz piacra, hogy az árából felvásárold az aranyat, nem működik!

Tony Almeida 2013.05.16. 15:14:23

@Citaro G: Nekem is felajánlották, hogy a Provident-kondíciójú hitelüket igényeljem meg, azt tuti megkapom, hát anyátokat.

Asszem spórolok 1-2 hónapig, meglátjuk.

atörökk: azért lakáshitel, kocsihitel, 2 gyerek mellett nem részletezem, hogy ők mennyibe kerülnek) nem olyan nagyon könnyű 100.000 forintot összespórolni műszaki cuccra, hidd el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.16. 15:15:42

LOL, ilyen szar tempót... Nem történt amúgy semmi, csak égetik magukat a vásárlók előtt :D

Atörökk 2013.05.16. 15:18:11

@Tony Almeida:
OK., lakáshitelt azt aláírom, nagyon sok embernek nem volt/nincs más lehetősége. Telefonnál maradva, ha nincs rá pénzem, akkor veszek egy 10.000 forintos telefont, az is csörög és arról is tudok sms-t írni :)
Már csak azért is, ha nem tudsz egy éven keresztül mondjuk havi 10.000 forintot félretenni valami kütyüre, akkor miből fogod tudni a részleteket fizetni, ha hitelből veszed meg?

Tony Almeida 2013.05.16. 15:22:51

@atörökk: OK, beismerem, nem gondolkodok ennyire előre :)

Citaro G (törölt) 2013.05.16. 15:23:03

@Tony Almeida: Én is azóta mellé raktam még pár tíz ezret, még ugyanennyit és nyár végére, őszre megveszem KP-ra.. és nem rakok félre sokat, csak a törlesztőt, amit megkínáltak 38% kamatra.... remélem addig nem baszik semmit a kutya.

230e 2013.05.16. 15:23:40

@atörökk: Lehet hogy befekteted ezt a pénzt, vagy akkor a vásárlás pillanatában nem áll rendelkezésedre, viszont nagyon kellene.
Példa: nem keresel rosszul de az adott hónapban beesik egy nyaralás/telelés, hirtelen költened kell a kocsidra, és besz.. a hűtő/mosógép, és ezért nem akarsz feltörni egy megtakarítást. Inkább ezt próbálnám meg mint a providentet. Ugyanakkor itt nem az a lényeg hogy van-e 100.000,- forintod az adott termékre, hanem a félrevezetés az, hogy meghirdetnek egy akciót, amit aztán nem teljesítenek. Arra pedig jelen esetben nem kapsz értelmes választ hogy a cég, vagy a saját hibádból, de erre időt, akár pénzt áldoztál.

Egyéves Önkéntes 2013.05.16. 15:25:20

@atörökk: Egyébként meg akinek van normális, aránylag jól fizető állása és nem tud 100.000 forintot összespórolni egy műszaki cikkre, annak nincs aránylag jól fizető állása.
Így pontosabb!

Sent from my ipad (tapped screen computer)

SomethingWild 2013.05.16. 15:25:39

Fentebb már leírták, és ráadásul saját káromon tudom: a banknak nem kötelessége elmondani a hitelkérelem elutasításának okát. Kb másfél éve már nekem is volt erről egy posztom épp itt, a homáron, a Citibankkal kapcsolatban. Akkor a végére jártam, jogilag is, de ugyanide lyukadtunk ki: az ÁSZF is és a hitelkérelmed feltételei is tartlamazzák, hogy a banknak nem kötelessége az indokot az igénylővel közölni.
Jogorvoslatnak nincs helye.

Citaro G (törölt) 2013.05.16. 15:27:36

@SomethingWild: Itt azért nem teljesen ezen van a hangsúly, hogy nem indokolják. Inkább az a probléma, hogy a 0%-is szarságot nem akarják megadni, a reklámmal odacsalogatnak, aztán rád akarják lőcsölni a Providenthez hasonló kondíciókkal, több évre..

Atörökk 2013.05.16. 15:27:36

@Egyéves Önkéntes:
No de akkor az a törlesztést sem fogja tudni fizetni

Sent from Adósok Börtöne, nyilvános munkaállomás

Egyéves Önkéntes 2013.05.16. 15:29:31

@atörökk: Egyről beszélünk nyuszómuszó! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.05.16. 15:30:59

@Egyéves Önkéntes: Ennyi. Én sem szeretek előre költekezni, mi van, ha nem tudom mégsem fizetni?
Nem is teszem.

Amúgy minden telefon és számítógép érintőképernyős :P Meg tudod érinteni...

vénszivar 2013.05.16. 15:33:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Gyere náci! Adok én neked ingyen levest...:)

Bálintka. 2013.05.16. 15:33:23

@atörökk: Mert félretenni nehéz. Nehéz megállni, hogy ne költsön bele az ember a számlán hagyott tartalékba. Plusz számlaszámot meg már költségesebb fenntartani. Az ingyen hitel esetében rendszeres átutalási megbízással, már hó elején levonásra kerül az összeg, így rendszeres fizetés esetén nem lesz eladósodás, és 0% THM mellett és ingyen utalásnál (még egy csomó banknál van ingyenesség) ez semmibe sem kerül. A többi pénzzel így már könnyebb gazdálkodni, max hó végén az utolsó napokra már csak tészta marad feltét nélkül.
Ha tehát biztos benne, hogy ezentúl félre tudna rakni egy törlesztőnyit, akkor nyugodtan vegye igénybe az ingyen hitelt.

atörökk fater 2013.05.16. 15:33:55

@Tony Almeida: A törökk édesanyjával én lakok együtt? Problem?!

elwood 2013.05.16. 15:33:55

sztem a poszter vegyen a nagy fizetéséből egy iPad-ot a tescoban.

aztán menjen be az auchan-ba, a flgma mosolygó arcába üvöltve:
"Nekem ekkora fizetésem van, hogy meg vettem, neked sosem lesz !
Itt meg soha az életben nem fogok vásárolni, ha meggebedtek se !"

Ettől megnyugszik a lelke.

Ulbert István [Biyadhoo] (törölt) · http://v-one.hu 2013.05.16. 15:38:02

i betűvel kezdődő cuccot nem veszünk. Pláne nem a madaras teszkóban.

p.s.: van ikávém, 4000 egy csésze. Ki kér?

England win The Ashes! 2013.05.16. 15:39:00

Én csak egyszer akartam Hitelt, de azt mondta a kishölgy, hogy már csak a Stádiumot tudja adni.

puszt 2013.05.16. 15:40:00

@batgirl: Az igaz, hogy nem szeretik a hitelkártyát (ő szempontjuk szerint)nem kihasználókat.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 15:46:21

@agresszív kismalac: :))

@atörökk: "Az átlagember számára is elérhető ilyen lehetőségek száma kb. nulla :)"

Ezt nem értem. Miért mondasz ekkora hülyeséget? Mindig nagyon vicceset mondasz, de ez nam az.

Atörökk 2013.05.16. 15:49:34

@atpijkamo:
Azokról a befektetési lehetőségekről beszélek, ami nem vállalkozás, és egy sima, átlagember számára is biztonságos hitelből megcsinálni. Erről beszélek, hogy ilyen nem nagyon van. Pontosabban nagyon nincs.

SomethingWild 2013.05.16. 15:58:21

@Citaro G: Úgy érzed, hogy azért akar a Fogyasztóvédelemhez fordulni, mert nem kapta meg a hitelt? Ez meglehetősen nagy butaság volna, nemdebár? Ennyi erővel naponta emberek ezrei mehetnének bíróságra a bankok ellen. Ez nem életszerű.
Az, hogy "rá akarják kényszeríteni a másik típusú hitelt" meg olyan légbőlkapott csacskaság, hogy nem érzem érdemben megválaszolandónak.

Mérgező Hulladék 2013.05.16. 16:04:54

@atörökk: akik ebből élnek (most ez zsidózásnak számít? :)), lecsapnak az arbitrázsra.

Atörökk 2013.05.16. 16:16:25

@Mérgező Hulladék:
Nem számít zsidózásnak, mert tudjuk, hogy a zsidók élnek ebből :D

babo81 2013.05.16. 16:17:06

Én is szeretnék ott dolgozni,ahol az elégedetlen posztoló!!!Ha zsebből kifizethetnéd,akkor mit sír a szád?!Tipikus nagyzoló!

Panelproli 2013.05.16. 16:17:15

@atpijkamo: Egy hitelem van, de az pont elég arra, hogy ne vegyek fel hitelt soha többé!
Mellesleg valóban egy hitelt kiváltó hitelen dolgozom.
(szóval mégiscsak még egy hitel, de istenbiz. úccsó!)

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 16:49:07

@atörökk: Mondjuk az árutőzsde az elég hektikus, ott rizikós befektetni. Kis pénzzel is, nagy pénzzel is. Van a vállalati kötvények piaca, az nem olyan rizikós. Vannak a különböző alapok, az még kevésbé rizikós. Kis pénzzel is, nagy pénzzel is. Még a bankbetét se százszázalékos "befektetés", mert hiába garantálja az állam, ha az tönkre megy, minden tönkre megy.

Olyan nincs, hogy befektetsz egy kis pénzt, és garantáltan hatalmas nyereségre teszel szert. Illetve van, de ha piramisjátékot indítasz, azt már büntetik.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 16:53:07

@Panelproli: Szóval megégetted magad a devizahitellel. Az én álláspontom szerint nem te vagy (csak) a hibás. De ez messzire vezetne.

Maradjunk abban, hogy szereztél egy rossz tapasztalatot, de ettől a hitelezés mint olyan nem vesztette el létjogosultságát.

"Vegyen fel CHF kölcsönt, mert az 6% kamat, és beteszi 7% államkötvényre, és mekkorát kaszál!" Na ez akkor is baromság volt, most is az.

Panelproli 2013.05.16. 17:52:17

@atpijkamo: Már valamelyik posztban kifejtettem. Anno sok évvel ezelőtt a devizahitelek fénykorában megkérdeztem a munkahelyemen néhány közgazdász kollágát. (Közgáz suli) Jó-e az ilyen hitel.
Azt mondták, ha nem ugrál az árfolyam, akkor jó, de szerintük csak nem lesz itten akkora ugrálás!
Ugrálás nem volt, csak egy nagy nekirugaszkodás, ami legyőzte a földi gravitációt.
Most meg azt hallom úton-útfélen: Mi szóltunk!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 18:00:50

@Panelproli: Nem szóltak.

Rosszat kérdeztél. De kérdezhetted volna az MNB-t, vagy a PSZÁF-et, ők se tudták: A kamatot nagyban befolyásolja az országkockázat. Az, hogy egy bank milyen kamattal, milyen kamat felárral tud felvenni hitelt, elsősorban az országkockázat határozza meg. És Magyarország országkockázata erősen megemelkedett. A törlesztőrészletek megemelkedésének kb. felét adta csak az árfolyamnövekedés, ezt még a legtöbb adós kibírta volna.

Elegáns az lett volna, ha a küföldi kézben lévő bankok az anyabanjuktól kaptak volna kölcsönt, a nagy devizahiteles összeomlás nem történt volna meg.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.05.16. 18:01:09

@vénszivar: Nem szeretem a döglevet, és még náci sem vagyok, ellentétben veled, kis köcsög antikrisztiánus antimagyar.

j311 2013.05.16. 18:04:26

Csak az az ugyfel kell, aki nem tud egyben fizetni, mert az termel penzt a kamatokkal.

vénszivar 2013.05.16. 18:09:04

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Mi a bajod? Meghívlak azt olyan feszült s bunkó vagy, mint egy náci...:)

Citaro G (törölt) 2013.05.16. 18:25:02

@SomethingWild: Én kérek elnézést, hogy válaszolni merészkedtem...

bigmac 2013.05.16. 18:45:47

Ipad..hitelre...de meg tudná venni...csak a 15%...nagy az isten állatkertje...

igazságos 2013.05.16. 18:55:40

Van ízlése, Ipadet vesz.

De!!! HITELRE SOSEM VÁSÁROLUNK!!! Pláne táblagépet.

Inkább spórolj rá még egy évet, minthogy így vedd.

Nekem is csak másfél éves spórolásomba telt megvenni, de már szintén másfél éve megvan!!!!

IPad tényleg azoknak való, akik bírják is fizetni. Az ingyenes alkalmazások igazán nem nagyon hatékonyak (kivéve az iBooks). Viszont mindent meg kell tanulni, konvertálni, átrakni, ami szintén idő és pénz.

HITELRE NEM VESZÜNK IPADET, MINT AHOGY HASZNÁLTAN SEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

igazságos 2013.05.16. 18:58:10

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: aki az antiszemita szót a szájára veszi, az tényleg náci.

már bocsánat, de ne vedd magadra :)

igazságos 2013.05.16. 19:00:04

Aki meg 15%-ért hitelre vásárol, mert csak úgy kap akciós kártyát, azt gyámság alá kéne vetetni.

Ajánlom az illetőt minden termékbemutatóra!

igazságos 2013.05.16. 19:02:54

15%-ért körberöhögöm, nekem minimum 30-40%-kell, vagy féláron, alább nem adom, 10-15%, ezért visítva röhögök a pofájába bárkinek, nemhogy vásárolok.

Gyuszk 2013.05.16. 19:17:09

Ha megkeresed a kellő összeget akkor ne hitelre vásárolj luxus élvezeti termékeket (bocsánat, ha a munkához kell akkor nem szóltam). Még ingyen hitelre sem. Tedd le szépen a 100.000et és nevess te.

lordjim 2013.05.16. 19:36:54

@atörökk: Püspökladányban van egy cigány csávó,ha hitel kell...,jobb mint az aldi.

Egyéves Önkéntes 2013.05.16. 19:45:42

@igazságos: Nem kell konvertálgatni.
Letöltöd a diskaid vagy iexlplorert az asztali gépedre és abból látod az ipad fáljrendszerét.
Letöltöd az anyplayerHD appot az ipadre, lejátszik minden zene és videó filet. Plusz még a pdf-et is olvashatod benne.
És még a dropboxot is látja.
Azaz, áthúzod pl. a my_nipples.avi filet és lejátsza.
Az ibooksot és a gyári video lejátszót még soha nem használtam.
Azonkívül letöltöd az appsgonefree nevű appot (free) és minden este szól, hogy aznap mi lett ingyenes az appstoreban, ez napi kb. 10 progi.
Letöltöd, aztán ha nem kell, letörlöd, de már a tiéd, a cloudból bármikor leszippanthatod. Azt nem mondom, hogy sok hasznos van közte, de volt már ingyen az angry birds is, meg egy csomó üzleti alkalmazás, de 70%-ban játék.

Sent from my vacuum cleaner.

igazságos 2013.05.16. 20:09:18

@Egyéves Önkéntes: én a könyvekre értettem, oktondi

könyveket kell konvertálni, word-ot epubba, szép borítócskát belerakni

pdf-et ugyanúgy

konvertálgatni valóban nem kell, ami a mozifilmeket, videókat illeti

megvan mindegyik alkalmazás, előszeretettel használom is őket

csak sosem értem, az aviplayer-em miért lép ki magától folyton néha, ha a vissza gombra kattintok

gyári beépített videót viszont át kell konvertálni, úgy ismeri fel

kevés programom van rajta, de szinte mind fizetős, és az olcsóbbik fajtából

játék sem igazán érdekel, a legjobb egy sodoku alkalmazás és egy kártyajáték, ezekkel órákig elvagyok munka közbe :)

iPadet sem tudja mindenki kihasználni, bele kell tanulni

nekem csak wifis változat van, de most készülök tárhelyet venni, csak az a gáz, hogy évente kell fizetni érte

Egyéves Önkéntes 2013.05.16. 20:34:16

@igazságos: Wordot is megeszi nekem az office pro vagy mi az ipaden.

De rohaggyak meg ha mégegyszer segíteni akarok neked. :)

Tormas Torontal 2013.05.16. 21:03:04

@vénszivar: Büdös, mosdatlan, lúzer cigány vagy. Segílykéből van az interneted? Ezt is mi fizetjük!

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.05.16. 21:05:38

@Tormas Torontal: Kezdetben láttam benned potenciált, de egyre idegesítőbb vagy. Lazújjál már el! Írjál inkább vaalmi vicceset vagy érdekeset!

ancsams 2013.05.16. 21:09:09

Istenem mekkora a net értetlen állatkertje...

A posztoló csak azért kért hitel(kártyá)t, hogy bezsebelje a 15%-os termékkedvezményt.(mivel a kiszemelt termék így olcsóbb volt, mint más műszaki boltokban!)
A bank meg azért utasította el a hitelkérelmet, mert a posztolónak túl magas volt a fizetése, azaz nem potenciális hitelkeret felhasználó, tehát a bank nem tud rajta nyerni. A bank is tudta, hogy a posztoló azonnal visszafogja fizetni a teljes felhasznált hitelt (mivel van rá elég fizetése), tehát rossz ügyfél.
Az a jó ügyfél, akinek kicsi a fizetése és így nem tudja visszafizetni a felhasznált hitelt, azon lehet még szépen keresni, azaz megéri a 15% termékkedvezmény, mert visszajön hitelkártya kamatban (évi 38-43%)

Atörökk 2013.05.16. 21:12:03

@atpijkamo:
Volt benne, de kihúzták ;)

Picoka 2013.05.16. 22:26:34

Azoknak, akik szerint Zsófi hülye : hogyha választhatnátok, hogy ma 100 000 vagy két hét múlva 85 000 amit fizettek, mit választanátok? Nem kerül egy forintba sem a dolog, csak egy kis idő, meg odafigyelés. És a kártya nem igényel hűséget, a tranzakció után le lehet mondani. Ennyi, és spóroltál 15 000-et... Az meg mindegy, hogy épp egy iPad-ről, mosógépről vagy hűtőről vagy másról van szó...

Bálintka. 2013.05.17. 06:42:23

@Picoka: Kártya éves díját nem vontad le a "nyereségből", ami az első évben csak akkor díjmentes, ha nem mondod le azt. És a lemondása is legalább akkora procedúra, mint az igénylése.
A 100-ast meg ki kell fizetni, csak kapsz egy 15ezres Auchan utalványt, amit nem tom milyen feltételek mellett levásárolhatsz másnaptól.
Zsófi tehát kapott kb 7ezret, de az se szabadfelhasználású, de elvesztett összeségben lassan egy egész napot az ügyintézés miatt.
Volna.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.05.17. 06:57:15

Szerencsére meg tudnám venni hitel nélkül is, csakis a 15% kedvezmény miatt szerettem volna igényelni az Auchan kártyát."

Ecce fillérbaszó!

Szúrófény 2013.05.17. 07:16:13

@batgirl: A reklám a beugratásra szolgál! Tudni kéne!

szamaritánus 2013.05.17. 08:53:03

ipad hitelre.
tv hitelre.
utazás hitelre.
samsung galaxy ZS hitelre.
playstatio hitelre.

de kibaszott jól megy az embereknek, hogy ilyen élvezeti cikkekre hitelezgetnek...

VT Man 2013.05.17. 10:18:30

@SomethingWild:
"Fentebb már leírták, és ráadásul saját káromon tudom: a banknak nem kötelessége elmondani a hitelkérelem elutasításának okát."

Ezzel persze egyben elveszik az esetleges banki hibás adat javításának a lehetőségét.

Tegyük fel, hogy véletlenül a te nevedre írtak be egy vissza nem fizetett hitelt.

Hogyan tudod kérni az adat javítását, ha nem is tudsz arról, hogy egy hibás adat okoz neked kárt?

VT Man 2013.05.17. 10:20:25

@horex:
"Szerencsére meg tudnám venni hitel nélkül is, csakis a 15% kedvezmény miatt szerettem volna igényelni az Auchan kártyát."

Ecce fillérbaszó! "

15% = -15000 Forint. Azért ez nem fillérbaszás.

SomethingWild 2013.05.17. 11:31:09

@VT Man: Szakértő nem lettem, de szerintem onnan, hogy neked is rendelkezésedre áll az ingyenes adatlehívás a Központi Hitelnyilvántartó Rendszerből. Egy levél, és már jön is a kimutatás, hogy a te neved alatt pontosan milyen hitelek futnak, milyen adósbesorolással (pozitív vagy negatív) és mennyi van még vissza belőlük.

Picoka 2013.05.17. 12:53:43

@Bálintka.: Nem, nem utalvány formájában kapod meg, hanem jóváírják az egyenlegeden, tehát annyival kevesebbet kell visszafizetned. Tudom, mert nekem is van ilyen kártyám, és sokat használtam is egy időben, amikor minden hónapban volt "15%-os nap" náluk, amikor ugyanígy jóváírtak 15%-ot. :)

Bálintka. 2013.05.17. 18:33:10

@Picoka: jaja, az a sima akció amit írsz, de az mindig van, ha jól emlékszem minden hó utolsó-előtti csütörtöke, amennyiben a részletfizetést választod. De mi még aznap átutaltuk hitelkarira a levásárolt összeget, így kamat nélkül megúsztuk, szórakozunk mi is vele eleget. :)

De ez a szülinapi akció most teljesen más.
Most amolyan eldobható bankkártyát kap az ügyfél sikeres áruhitelnél, feltöltve a 15%-nak megfelelő összeggel. Vásárláskor lehúzzák, mint a bankkártyát. Ha lement az ajándék összeg, akkor mehet a kártya a kukába, vagy emlékbe a fiókba. Csak azt nem vágom, hogy simán le lehet-e vásárolni, vagy feltételekhez kötik, de ezt nem próbálom most ki, nincs szükségem új műszaki cikkre.

dani27bpbp 2013.05.17. 19:58:43

Mi az, hogy az ember nehezen állja meg, hogy ne nyúljon hozzá a hitelkeretéhez? Nekem évek óta a bank beállította, de még sosem éreztem késztetést arra, hogy elkezdjem költeni.

isti77 2013.05.18. 12:36:03

" Eddig mindig az Auchanban vásároltam, de remélem nem lesz meglepő, ha ezután még a bevásárló központ közelébe sem megyek."
Pár sorral lejjebb: "elmentünk édesanyammal, akinek minimálbére van, és ő simán megkapta a kártyát"

Csak olyat fogadj meg, amit be is tartasz. :)))
Ja, értem... utoljára még elmentél utána, hogy édesanyádnak kártyát igényeljetek, de EZUTÁN már tényleg soha többé... legalábbis a következő akcióig.
De ha többet tényleg nem mész oda, akkor minek kellett utána még édesanyádat is elrángatnod, hogy végül csak meglegyen mégis az a k... kártya? Minek igényel valaki törzsvásárlói kártyát olyan helyre, ahova többé nem teszi be a lábát? Igaz, édesanyád nevére szól, és ő nem fogadta meg, hogy nem megy többet madarasékhoz. Tehát ezentúl őt küldöd, ha mégis kell valami onnan, ahova ígéreted szerint nem mész többet? Áh... van valami egyezményes smiley a legyintésre?
süti beállítások módosítása