Tékozló Homár

Elnyeli a pénzt a Telenor netshopja

2013.06.10. 10:47 | jackyll | 26 komment

Ibolya végtörlesztette a telefonját a djuice-nál, amit több mint egy hónapja nem ismernek el. Bár azóta rájöttek, hogy tényleg hibás a webes fizetési felület, továbbra is az a megoldás, hogy naiv ügyfél tovább fizeti a nemlétező részleteit, aztán egyszer majd jóváírják:

2012 szeptemberében vásároltam egy telefont, melyet részletekben törlesztettem. 2013. áprilisban úgy döntöttem, hogy hátralévő telefonrészletemet egyben kifizetem. Ennek rendezésére a szokásos módot választattam, azaz a Netshop-ot. Minden számlám ezen keresztül futott itt fizettem be és eddig nem volt vele gondom. Április 18-án le is vonták a számláról a több tízezer forint végtörlesztést.  A Telenortól megkaptam az ilyenkor szokásos üzenetet e-mailben, hogy a tranzakció sikeres volt, megjelölve abban az összes banki tranzakció azonosítót is. A következő számlán azonban meglepően nagy összeget láttam, ennyit biztosan nem telefonáltam. A számlán természetesen ott szerepelt  „eszközvásárlás-részlet” címszóval ismét a következő részlet. Először azt gondoltam ezt biztosan én nézhettem el. Elővettem a szerződést, bankszámlatörténetet, számlákat. Kiszámoltam, hogy az április 18-án fizetett összeget is figyelembe véve nem jogos a követelésük. Természetesen írtam is egy levelet az online felületen keresztül, mert ide be tudtam másolni az összes tranzakció azonosítót, amelyet e-mailen is megküldtek.

Válasz nem akart megérkezni, és mivel tudtam, hogy 30 napjuk van rá nem akartam megvárni, hogy lejárjon a számla és még le is tiltsák a szolgáltatást. Első körben besétáltam a Duna Plázában lévő üzletbe, ahol udvariasan közölték, hogy nem tudnak segíteni, mert az ilyen jellegű dolgokat a központ kezeli. Ezután a telefonos elérhetőségen keresztül próbálkoztam, ahol a szokásos várakozás után kacsoltak egy ügyintézőt. A számlazárási időszak vége az én esetemben minden hó 22-re esik, így a hölgy azt javasoltam fizessem be a mostani számlát, mert a 18-i befizetés valószínűleg az ezen kívüli tételekre vonatkozott. Ezt a közeli dátummal magyarázta, hogy a számla már biztosan ott volt a rendszerben mikor én végtörlesztettem. Én hiába magyaráztam, hogy én kiszámoltam és hogy a végtörlesztés akkor csak előtörlesztés és az nem ugyan az, ennyi volt. Én is elbizonytalanodtam a saját számításaimban, így pár nap múlva befizettem a számlát, gondolván fut egy panaszom a rendszerben, ahol leírtam a kalkulációimat, majd ott kivizsgálják.

Erre a levélre kaptam egy választ, a benyújtást követő 30. napon (gondolom, muszájból), hogy írjam meg nekik, hova utaltam és mit tüntettem fel a közlemény rovatban. Egy kicsit már eldurrant az agyam ilyenkor. Elmagyaráztam levélben, hogy semmit nem utaltam, Netshopon keresztül fizettem, ne utalást keressen (bár elsőre is ezt írtam) és ismét bemásoltam az összes azonosítót, hogy ha ez alapján nem tudják beazonosítani a befizetést, akkor sehogy!

Teltek a napok, eljött a következő számla ideje. Természetesen ismét kiszámlázva a következő részlet. Ismét telefonáltam, egy hölgy azt ígérte, hogy másik osztályra továbbítja a panaszom és legyek türelemmel. Én pedig közöltem, hogy addig nem vagyok hajlandó ismét befizetni a következő részletet, mikor már kifizettem a telefont és ki fogok akadni, ha még a telefonforgalmamat is letiltják.

Most azóta is várok, fejlemény azóta sincs az ügyben. Az online felületen továbbra úgy látszik, hogy semmilyen befizetés nem történt. A befizetési határidő letelte után 36 nap után tiltja le a szolgáltató a telefonforgalmat.

Pár napja ismét telefonáltam, akkor azt mondták lezárták a panaszom, mert egy ismert netshop problémáról van szó, úgyhogy ismét fizessem be többletszámlát és majd egyszer jóváírják.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo* · http://deciki.blog.hu 2013.06.10. 10:51:40

Majd jól letiltják a hívásait, aztán megszüntetik a telefonszámát, aztán elismerik a hibájukat, és ingyér kap egy üj telefonszámot...

Ezzel a harminc napos válaszidővel nem nagyon lehet problémát megoldani.

Darth Revan 2013.06.10. 10:53:08

A posztolo tul turelmes. Az meg a napokban volt hir, hogy csak a telefonszamla elmaradas eseten korlatozhatjak a forgalmat, ha a telefon reszlettel maradsz el, akkor nem. Szoval fizesd ki a telefonszamlat, a tobbit meg hagyd a fenebe es nyomd fel oket a fogyasztovedelemnel es a hirkozlesi felugyeletnel.

England win The Ashes! 2013.06.10. 10:54:04

Ismert netshop probléma, milyen megható!
Mint az ezer éve elromlott elromlott kávé- (vagy békávé-) automata, amire NEM ragasztják ki a "nem működik" feliratot.

vénszivar 2013.06.10. 10:55:13

"odaát" TÖMEGEK SÍRNAK új húsért, most meg egyik sincs sehol... Jó dolgukban azt sem tudják már, hogy volt rosszabb is. Hú de kifáradtam.....(ekkora marhaságtól)Az Odaát lévők biztos értik!

HereGuru 2013.06.10. 11:00:49

Sárguljon meg a májam, ha egyszer is hitelre veszek telefont...

elwood 2013.06.10. 11:07:33

a NetShop magyarul háló bolt. ott az adathalászok vásárolnak felszerelést.

Kuty 2013.06.10. 11:12:33

Kedves Posztoló! A Netshopon keresztül is utalással fizetsz, ha bankkártyát használsz, akkor is. Az akkori számlakivonatodon rajta kell lennie az terhelt összegnek, és a célszámla számának, de lagalábbis tulajdonosának. Ezt fénymásold/szkenneld be, és küldd el a Telenornak. Szerintem.

AtiSnatch 2013.06.10. 11:14:45

@Kuty: honnan tudod,hogy nem nyomta be a nyomtatóba a 20ezrest? :)

Kuty 2013.06.10. 11:15:42

@A.Snatch: ez esetben nem tudom a megoldást :)

nandika68 2013.06.10. 11:20:59

Külföldön kell előfizetést venni ahol vannak jó roaming opciók.Én is így telefonálok.Ingyen kaptam az Iphone-t is és átszámítva sosem fizetek többet 12 ezer forintnál.Magyarországon mindegyik szolgáltató nagy rakás fos.

Nindu 2013.06.10. 11:23:36

Ez olyan mint amikor SOS kellett pénzt felvennem és elrohantam a legközelebbi automatához ami a SZKT székháza alatt volt. Kártya be, automata meg se nyikkan. Én megkérdezem a portást aki egész nap ott ül, hogy tud-e róla, hogy szar a terminál. Azt mondja, igen tudja reggel óta már benyelt egy csomó kártyát. Na itt szerettem volna egy szívlapáttal háton veregetni...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.10. 11:28:26

"Pár napja ismét telefonáltam, akkor azt mondták lezárták a panaszom, mert egy ismert netshop problémáról van szó, úgyhogy ismét fizessem be többletszámlát és majd egyszer jóváírják."

Ezt van, aki beszopja? :D:D:D:D A postoló nem, ahogy látom.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.06.10. 11:36:03

@Nindu:
Kérdezted-e a portás-e előzöleg hogy működik -e?
Akkormeg?
Kártyát nem tilos benyomni nem működő atm-be

VIC20 2013.06.10. 11:57:50

Tértivevényes postai levél a cég székhelyére címezve, mellékelve a befizetést igazoló bizonylatok másolatát, befenyegetve fogyasztóvédelemmel, polgári peres eljárással, büntetőfeljelentéssel, nyilvánossággal (súly szerint növekvő sorrendben... :), ennyi.

Supreme* 2013.06.10. 11:58:42

Tejóég, az ilyen minek ír ide? Ahelyett, hogy a sarkára állna és érdemben intézkedne. Végül is alig pártízezerről van szó. Balfék.

(De azért a telenor is megérdemelne lassan egy duplakezesanálfisting-et, lassan nem fér el a homáron a sok telenoros sztori)

parade 2013.06.10. 12:15:19

Ha telefonrészletet nem fizetsz, nem tilthatja le a telefonforgalmadat. Nézz utána.

CsakMintTe 2013.06.10. 12:37:19

Uggyanmár, Telenor netshop... Ahol egy meglévő telefonszámhoz kilométeres hűségbónusszal sehogyan sem lehet új készüléket venni? Kétszer próbáltam az elmúlt másfél évben, mindkétszer csak telefonon sikerült végül, mindkétszer úgy kellett könyörögni, hogy az ő hibájukból nehogy mi veszítsük el a netshopos árkedvezményt... És mindkétszer nyomatékosan közöltem az adott ügyfélszolgos hölgyikével, hogy legyen oly drága továbbítani a panaszt, miszerint ez a funkció így nem működik, mert telefonkészülék helyett mindenféle ócska számlázási kedvezményeket ajánl csak fel. Vagyis netshopban vagy csak netshopos kedvezményt kaphatsz, vagy csak hűségbónuszt. Egyszerre a kettőt nem, pedig a lehetőséget először kiadja, csak aztán elnavigál... Fogadjunk, hogy még most is, pedig lassan magamnak is kéne venni - így - új telefont, miután a rokonoknak nagy nehezen megoldottam. (Tudom, vadász, vadász...)

_panni_ 2013.06.10. 12:38:36

Majd jól kiszámlázzák még a késedelmi kamatot is, ahogy nálam tavaly: homar.blog.hu/2012/06/04/haromszor_szedte_volna_be_a_flottadijat_a_telenor

ancsur24 2013.06.10. 12:43:33

@parade: lehet, de lehet egy csekken van a telefonszámla és a törlesztő is

Azie 2013.06.13. 13:34:51

@Supreme*:
A propelleresek már pannonságuk óta megérdemelnék.
süti beállítások módosítása