Péter a hitelkeretéből kötött le 60 ezer forintot az FHB nyereménybetétjével, aztán meglepődött, hogy a szóbeli tájékoztatás ellenére ez a mégis pénzbe kerül:
Új banki fortélyra hívnám fel az ügyfelek figyelmét. Nyereménybetét szerződést kötöttem. A folyószámla hitelem sohasem használom ki teljesen, így simán ment a 60.000 lekötés belőle. Mivel a szóbeli tájékoztató során többször is elhangzott, hogy SEMMIBE sem kerül nekem. Ám, a számlaáttekintéskor észrevettem, hogy ez automatikusan azt jelenti, mintha elköltöttem volna 60.000 forintot, így hitelkamatot termel. Tehát így ott azonnal elköltettek velem 60.000 forintot. Ha eddig gondosan figyeltem volna a hitelkeretemre. Netbank üzenetre semmi válasz.
"Kedves FHB !
Talán jól gondolom, hogy a nyereményjátékukban lekötött összegem, a zárolásra kerülés után, a folyószámla hitelemet terheli. Ami azt jelenti, hogy ha az egyenlegem a tényleges felhasználás miatt 0 forint (jól gazdálkodtam), akkor a lekötött 60.000 forint, rögtön hitel kamatot kezd termelni?
Köszönöm válaszukat!"
Igaz, türelmetlen voltam, de úgy gondoltam, hogy online ügyfélszolgálat, de nem. Így maradt a telefonálás. A fél óra telefonálás után az ügyintéző megerősített abban, hogy jól gondolom, és felhívta a figyelmem, hogy én rendelkeztem így, és miért is kellett volna erről engem tájékoztatni! Menjek be és szüntessem be, ha nem kell. Így is teszek.
kakukk11 2013.06.13. 11:03:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 11:04:17
Tiborfalvi Tibor 2013.06.13. 11:04:19
bér-kommentelő 2013.06.13. 11:05:47
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 11:05:47
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 11:06:51
elwood 2013.06.13. 11:07:33
ilyenek ezek a szemét bankok.
England win The Ashes! 2013.06.13. 11:09:45
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.06.13. 11:10:26
NagyuR 2013.06.13. 11:14:40
Atörökk 2013.06.13. 11:19:28
elwood 2013.06.13. 11:19:48
hogy a felhasznát hitelkeretre kamatot számolnak
elwood 2013.06.13. 11:22:15
lelőtték a vizet
Atörökk 2013.06.13. 11:22:31
Ez valóban felhéberítő.
ayeti azaki - távolkeleti segédmunkás 2013.06.13. 11:23:39
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 11:25:53
@atörökk: Új postot akarunk? :D
Fée verte · www.malacful.blog.hu 2013.06.13. 11:27:04
Már megint egy funkci analfabéta homár.
@ColT: Az ügyfél meg minért nem olvas? Ha nemmis homárt, legalább a szarződését.
Atörökk 2013.06.13. 11:27:04
Persze. Ezt már kivestéztük. :D
AtiSnatch 2013.06.13. 11:27:59
Posztolót lehet?
England win The Ashes! 2013.06.13. 11:29:09
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.13. 11:31:25
kedves posztoló, ne foglalkozz pénzügyekkel, egyszerűen hülye vagy hozzá.
igi1 2013.06.13. 11:35:32
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.13. 11:40:04
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.13. 11:43:59
igi1 2013.06.13. 11:45:47
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.13. 11:48:10
Az megvan, hogy fejjel lefelé lógsz és nem is ember vagy?
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.13. 11:49:34
tetem :D
Nanemárcsak 2013.06.13. 11:52:03
Nanemárcsak 2013.06.13. 12:01:26
Csak ezt finoman, azonnal levonják a meglévő forintkeretből. Valaki még mindig nem érti? És itt valóban úgy néz ki, hogy biza most vettél 60.000-ér sorsjegyet. (amit persze visszaválthatok, amit megteszek)
Ja, hogy nem néztem meg azonnal a számlám, csak egy hét múlva..tényleg hibáztam :)
Ha okosan biomatracot veszel, azt esetleg becserélik, pollenpaplanra:) Szóval szerintem még ma is jó páran kötnek le ilyen "egyszerűen" a hitelkeretükből összeget, amit sohasem használnak fel.
elwood 2013.06.13. 12:09:02
ennél többet nem tudunk segíteni.
CsakMintTe 2013.06.13. 12:18:18
Nanemárcsak 2013.06.13. 12:24:31
Tegnap összesen egy órát csevegtem két telefonos banki alkalmazottal a témáról. A problémámat valahogy könnyebben megértették, hogy mi a gondom, és elnézést kértek, hogy "véletlenül" ez kimaradt a tájékoztatásból.
Értem, hogy azért találták ki ezt a "terméket", mert az emberek nem akarnak hitelt, és így az is belecsúszik a hitelkeretébe, aki (mint én) alig használja, habár lenne tere. Az eljárás enyhén szólva sem korrekt.
Sajnálom, hogy fárasztottad vele a .....szemed.
Atörökk 2013.06.13. 12:25:47
Te ugye nem nagyon használod a fejed gondolkozásra?
Nanemárcsak 2013.06.13. 12:29:55
Persze ezt is telefonon tudtam meg (már akkor gyanús lett volna, ha ezt tudom, mert meglátom az összefüggést)
..és mivel már akkor is a hitelkeretemben jártam, vidáman megcsinálták. A lényeg az volt..miért ne kössem le, úgysem használom. ÉS SEMMIBE SEM KERÜL! Ez nem örökké termő pénzfa, hanem hogy használd a hiteled! Ha magadtól nem megy, egy kis segítséggel.
England win The Ashes! 2013.06.13. 12:31:06
Miert, csak hitelbol lehet azt a hatvanezer forintot lekotni? Ugy nem megy, hogy lecsapom az osszeget kp-ban az asztalra?
Martinicske 2013.06.13. 12:33:15
Szerintem nem sok értelme van annak amit csinálsz, mert a hitelnek több költsége van, mint amit a betétre adnak kamatot - még ha itt éppen nyeremények formájában szolgáltatják ki.
Persze mindenki azt csinál a pénzével amit akar, meg lehet nyersz esetleg. Én szívből kívánom, hogy így legyen.
Nanemárcsak 2013.06.13. 12:33:54
Panelproli 2013.06.13. 12:35:53
Banknál nincs olyan, hogy ingyen.
Ez van, slussz-passz!
England win The Ashes! 2013.06.13. 12:36:13
www.fhb.hu/Dokumentumtar/USZ-ASZF/12_11_01_110801.pdf
3.2-es pont. Szo nincs, hogy csak hitelre lehet.
Nanemárcsak 2013.06.13. 12:37:35
De most feladom..további tájékoztatást mindenki a banktól kérhet. Én sem vagyok profi, annyit tudok, amennyit a három banki alkalmazott mondott.
Üdv mindenkinek!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.13. 12:41:26
@atörökk: :D
@A.Snatch: Nem kell mindig, de általában adnak rá okot.
@Dr Jozef Vengloš: Nem lenne hülyeség ;)
Nekem azzal van bajom, hogy b*nak tájékoztatni, meg túl sokszor szarnak az ügyfélre.
Ld. a múltkori hitelkeretes linkemet.
CsakMintTe 2013.06.13. 12:42:21
Ugyanis a bank csak azért tudja ezt megjátszatni az ügyfelekkel, mert az ügyfelek nem kérik ki maguknak röpke 2 perc enyhén összetett gondolkodás után az egészet, hanem vakon hisznek a bankos kisasszonykának. Szóbeli tájékoztatás alapján! Ész megáll és ácsorog...
Panelproli 2013.06.13. 12:47:00
Mennyire szép világ lenne, ha mindezt káros következmények nélkül meg lehetne tenni és nem kéne állandóan a hátunk mögé tekintgetni!
Martinicske 2013.06.13. 12:50:02
Szerintem egy betét esetén a bankok azokra gondolnak akiknek VAN pénzük.
Azért az rohadt érdekes lenne, hogy ingyen veszel fel a banktól hitelt, amit ugyanannál a banknál betétbe teszel :)
Én, ha nincs pénzem nem kaszinózok. Ha van akkor se, mert szerintem a kamatok egzakt módon összehasonlíthatóak, a nyereményeket igen nehéz lenne összeszámolgatni és bankonként összehasonlítani, hogy pontosan melyik mit, mennyiért ad, milyen esélyeim vannak, stb. És hogy egyáltalán szükségem van-e a nyereményre... mert ha nem akkor adhatom el ár alatt és még kevesebb a netto értéke számomra.
Tehát ergo ez egy baromság.
De ugye jön az értékesítés meg a marketing. A kisautók a befőző üvegekben, a helyesen mosolygó ügyintéző, aztán a nép költ.
Még akkor is ha nincs értelme, szüksége sincs rá és pénze se.
Hülye egy világot élünk.
Lehet itt akármekkora válság, amíg ezek a gondok addig itt jó világ van.
Nanemárcsak 2013.06.13. 12:50:40
Panelproli 2013.06.13. 13:05:19
Írásban lehet hinni, de akkor meg ott az a bizonyos "kisbetűsrész".
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.13. 13:05:54
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.13. 13:11:25
Nanemárcsak 2013.06.13. 13:14:07
Tron65 2013.06.13. 13:17:40
DE IGEN !!! Azért hívják hitelnek.
A lottószelvényt mért nem adják hitelre szerinted? Pedig az 5-ös találatból símán tudnád rendetni az elmúlt 27 évnyi tartozásod nem?
elwood 2013.06.13. 13:21:25
Vajon ők mit vétettek, hogy ez lett a büntetésük.
CsakMintTe 2013.06.13. 13:22:52
@Nanemárcsak: Hány éves vagy, királyfi? És még hiszel a mesékben...?
England win The Ashes! 2013.06.13. 13:25:58
metal · http://electric.blog.hu 2013.06.13. 13:33:20
És a tapasztalat az, hogy általában okos se:) Erre itt az újabb bizonyíték.
duddva 2013.06.13. 13:59:53
elwood 2013.06.13. 14:31:47
mi újra megpróbáljuk
qtyqruty 2013.06.13. 15:00:40
Szerintem örülni fog a bank, hogy lekötöm a saját 100 millióját akár 20 évre is.
Shadow82 2013.06.13. 15:20:05
"Akkor még egyszer. A folyószámla hitel, nem lett elköltve. Nem is értem a kamatot. Csak elkülönítve lett, amit vissza is tetetek. Tehát egy 350.000-es hitelkeretből azt mondtam 60.000-re, hogy nem veszem ki, legyen belőle "nyereménybetét""
Mi az, hogy nem "veszed ki".
A hitelkeret az nem a te pénzed, hanem a banké. A hitelkeret nem lebeg a fejed felett, hogy azt a bank már neked adta, hanem csak egy lehetőség, egy összeg, amit a bank a saját pénzéből maximálisan hajlandó neked odaadni, ha egyszer szükséged lenne rá. Tehát a 350000 nem a te pénzed, hanem a banké, így nem is mondhattál le róla. Amiről lemondhatsz, az az, hogy ezt kölcsönveszed. Tehát például a bank azt mondja, hogy hajlandó adni a sajátjából 350-et kölcsönbe, de neked nem kell, csak 290. A felszabaduló 60 attól nem lesz a tied, sosem volt a tied.
A nyereménybetét viszont a te pénzed, vagyis a te folyószámlád. Vagyis olyan, mintha kivetted volna a bankból, majd betetted volna saját magadnak.
De tegyük fel, hogy két bankod van. Az egyikből kiveszel 60000-et, és beteszed a másikba kamatozni. Akkor az egyik, ahonnan kivetted, rád terhel mondjuk 10% kamatot, a másik, ahova beraktad, ad neked 7%-ot. Vagyis bukod a különbözetet.
Jelen esetben a két bank egy és ugyanaz, de a logika megmarad: a bank ad neked (mondjuk) 10%-ra hitelt, amit te a saját számládon fialtatsz (mondjuk) 7%-ért ugyanabban a bankban.
Egyébként komolyan gondoltad, hogy ha a bank saját pénzét lekötöd ugyanannál a banknál, akkor összességében ez hasznot hoz neked? Tehát az a tény, hogy lemondasz 60000-nyi hitelkeretről, az a banknak megér több száz forintot?
gabors 2013.06.13. 15:43:50
legszebbferfi 2013.06.13. 15:47:01
gabors 2013.06.13. 15:53:00
De ebbol elnek a bankok.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.06.13. 16:30:20
Az nem a poszterral esett meg?
England win The Ashes! 2013.06.13. 16:43:07
PannonBoy 2013.06.13. 16:54:42
Ez pedig nagyon régóta így van, kedves posztoló.
Ha meg esetleg arra gondoltál, hogy a hitelkeret lekötése esetén a betéti kamaton nyerni fogsz, szintén tévedsz. A bank sosem csinál arra lehetőséget, hogy az ő pénzén nyereséget szerezz.
Mellesleg a nullás egyenleg nem a "jól gazdálkodás" eredménye, hanem inkább egy semleges gazdálkodásé.
Az sem lenne utolsó, hogyha középiskolában nem ilyen baromság irodalmat kellene tanulni, hanem mondjuk pénzügyeket.
szombi 2013.06.13. 19:05:20
Nanemárcsak 2013.06.13. 19:19:06
Az, hogy középiskolában mit kellene tanítani, azt hagyjuk. Pont a gerinctelen emberek miatt bizalmatlanok az emberek mindenkivel. Sajna tényleg ilyen világot élünk. Ha összeesel az utcán, elsétálnak melletted, ha lerobbansz a kocsiddal, százan is elmennek melletted, mire segít valaki.
Már akkor is gyanakodnak, amikor segíteni akarsz valakinek, hogy milyen hátsó szándékod van.
Ez értelmetlen vita, én most sörözök egyet, és azon mosolygok, hogy a pénzügyi zsenik hazájában, hogy lehet kb 2 millió adósrabszolga.
Köszönöm "te hülye" szintű hozzászólásokat is. :)
Engem megvezettek, egy ilyen piti üggyel, amit tanulságképp posztoltam.
Hibáztam, mert elhittem, hogy a semmi az semmit jelent, és nem kértem ki a részletes szabályzatot a témában.
Ez van..(vonom meg a vállam).
Manapság (persze nem neked) az is siker, ha valaki nem kerül hitelspirálba. Így nekem az is jó, ha nullás a havi fogyasztásom. Az említett 350.000 Ft. folyószámlahitel kb. 4 éve megvan.
Egyszer nyúltam komolyan hozzá, édesapám temetése miatt. Azóta visszatermeltem az akkori kivétet.
Szóval aki mosolygó banki ügyintézőt lát, az gyanakodjon erősen. Csak ennyit akartam mondani. Egészségetekre! :)
Nanemárcsak 2013.06.13. 19:20:16
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.13. 19:28:30
Egyéves Önkéntes 2013.06.13. 20:36:21
Mi a bánatos lóf.sznak kell valakinek 350000 forintos hitelkeret???
Charles63 2013.06.13. 23:05:22
Egyébként a bankot is meg lehetne szívatni, ugyanis miden telefonos tájékoztatás azzal kezdődik, hogy " Ügyfélbiztonság érdekében beszélgetésünket rögzítjük és X napig megőrizzük" Elégtelen ügyfél tájékoztatás? Levél a PSZÁF-nek! Ha megáll, amit posztoltál, akkor majd fizethetnek.
Rózsaszín Lódenkabát 2013.06.13. 23:30:31
Ő lesz a következő Soros György!
Minden bankba bemegy, nyit egy folyószámlát nullásan, ráköti gyorsan a lehető legnagyobb hitelkeretet, majd a hitelkereten lévő lóvét ugyannál a banknál leköti 20 évre, de havonta fizetendő kamattal. Ha a bank pampog, csak annyit kell mondani: "de hiszen a hitelkeretet nem vettem fel!!".
4-5 bankkal megcsinálja, aztán dől a többszázezer forint havi apanázs ingyen és bérmentve! Nők, pia, drog, nyilatkozatok a tévében, előadás pénzügyi tanácsadó konferencián, istencsászárság.... :D :D
Amíg ilyen emberek élnek, a bankárok nyugodtan alhatnak...
gabors 2013.06.14. 00:08:55
Nekem tobb hitelkartyam is van tobb 10K dollar feletti hitelkerettel. Azokra kamat nincs a egeszben szepen vissza is fizetem es ugy is teszem... par eve voltak ajanlataok 2.99%-s hitel a torlesztes vegeig ... amig a minimumot fiztem idoben mas joval magasabb hitelemet (nem kartya) fizettem vissza meg akkor kellett is penz gyorsan szoval.
Ja meg kp-vel nem jarakal az ember mondjuk hutot vagy ilyesmit venni.
England win The Ashes! 2013.06.14. 00:22:59
Etniez 2013.06.14. 04:36:41
Mondd le szépen a hitelkeretet és temetésre inkább személyi- vagy jelzálog kölcsönt vegyél fel.
panic_button 2013.06.14. 06:32:39
Egyéves Önkéntes 2013.06.14. 07:34:29
hűtőt pedig, hogy példádnál maradjunk, sima bankkártyával is vehetsz, nem is értem, hogy mit akartál ezzel mondani.
metal · http://electric.blog.hu 2013.06.14. 07:53:51
Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.14. 09:23:55
Elolvastam a posztod, a kommentjeidet is, de nagyon gáz amit csinálsz.
Elsőre nem is értettem miről van szó, még az első kommentjeidnél sem, nagyon kuszán fogalmazol. Aztán végül összeállt a kép, és azt kell mondjam, nagyon nincs igazad. A folyószámla hitel és a nyereménybetét két különböző dolog, ha bármire is, függetlenül attól, hogy a bankon belül vagy kívül, elköltöd vagy lekötöd a hitelkeretedet, akkor nyilvánvalóan fizeted a kamatokat. Ez annyira evidens, hogy nem gondolom, erre külön kellett volna figyelmeztetniük téged. Tényleg sok pótolni valód van, nem csak a pénzügyek, hanem a józan paraszti ész terén is. Mielőtt bármit is cselekszel, gondold végig, próbáld szétválasztani a fejedben a problémákat részproblémákra, és akkor ez is ment volna.
Gyakori, hogy a bankok megvezetik a tudatlan embereket, de téged ez esetben nem megvezettek, hanem te gondoltál valami nyakatekertet, ami ellenkezik mindenféle logikával és a valósággal.
bigmac 2013.06.14. 10:14:00
Amúgy nemtom mit gondolt a poster, hogy még majd le se vonják a hitelkeretéből? Azé meglepődők néha hogy emerek mennyire sőtétek, a 60ezer az 60 ezer hogy utalod vagy kápézod tők mindegy. ha ingyen lenne akkor mi értelme lenne?
Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.06.14. 10:57:46
Az a megdöbbentő, hogy ezek az emberek, akik még a legegyszerűbb dolgokat sem képesek átlátni a saját pénzügyeikben, amihez pont nem kell semmi pénzügyi ismeret sem, csak egy nagyon minimális logikai készség, választójoggal rendelkeznek. Nem csoda, hogy a politikusok a lehető legegyszerűbb és demagóg üzenetekkel igyekeznek szavazatot szerezni, ha valaki nem ezt tenné, és olyan programmal jönne, ami a gazdasági ésszerűségre épülne, nem nagyon kapna szavazatokat, mert azt nem lehetne minimális szinten sem megértetni olyan emberekkel, mint a posztoló. Ezeknek az embereknek egyszerűbb beadni azt, hogy az állam egy végtelen pénzcsap.
Egyéves Önkéntes 2013.06.14. 14:13:39
PannonBoy 2013.06.14. 14:32:18
CsakMintTe 2013.06.14. 14:54:11
"Pont abból indult az egész, hogy nem felhasználásként ismertetik, szerződtetnek, hanem zároláskén..elkülönítésként..lekötésként, stb aposztrofált. És mivel bármikor aktiválható, ezért sem hinném, hogy felhasználást jelent, mert egy összeget (még ha a banké is) szerintem csak egyszer használhatok fel."
Pont itt nem érted a problémát. Ugyanis a hitelkeret, amíg nem csinálsz vele semmit, csak egy lehetőség, és a mögötte álló pénzt a bank használja, vagyis tud vele még több pénzt csinálni - igen leegyszerűsítve persze. Ha abból zárolnak a számodra X forintot, akkor azt az X forintot a bank már nem tudja használni, vagyis nem tud vele még több pénzt csinálni, és ezt hullatutibiztos, hogy veled fogja megfizettetni. Ugyanúgy, mint amikor kápé a kezedbe nyomja.
(Egyébként még jobban leegyszerűsítve: a lekötés annak kamatozik, akié a lekötött pénz. A te esetedben a lekötött pénz a banké, és te fizeted a kamatot.)
"Ez értelmetlen vita, én most sörözök egyet, és azon mosolygok, hogy a pénzügyi zsenik hazájában, hogy lehet kb 2 millió adósrabszolga."
Ezen nem kéne mosolyogni, mert ahogy Gogol mondotta volt: "Mit röhögtök? Magatokon röhögtök!" - ugyanis pont az olyanok meg a még olyanabbak tudnak minden nyomós indok nélkül is adósrabszolgává válni, mint te. Elhangzik a bűvös "ingyen" szócska, és emberünk máris tudatmódosult állapotba kerül, a maradék pénzügyi intelligenciáját és/vagy józan eszét is kihajítja a kukába, oszt' már írja is alá a banki papírokat.
...Hihetetlen veszélyes dolog.
És az elkerüléséhez egyáltalán nem kell pénzügyi zseninek lenni. A fent említett minimális pénzügyi intelligencia és/vagy józan ész és/vagy tájékozottság bőven elég. És egy másik bűvös mondat ismerete és megfelelő gyakoriságú használata: "Nem, köszönöm." Szegény telefonos biztosítós-bankos tukmálóslánykáknak mindig ezt mondom. Nem is tartoztam még soha semelyiknek...
De azért remélem, a sör finom volt.
McZozo 2013.06.14. 17:15:57
McZozo 2013.06.14. 17:24:35
Mi ertjuk, a jelek szerint te nem. banknal ha barmit csinalsz a hitelkereteddel azonnal radvagjak a kamatot hogy efektive ezt bankon belul tetted at egy masik szolgaltatasba az egy dolog de ettol meg ez annak minosul hogy te felvetteda penzt a hiteledbol es beraktad egy megtakaritasba ami akkro lenne jo ha a megtakaritas tobbet kamatozik mint a hiteled. De ez eleg ritka mert az ilyen bankszamla hitelek eleg huzosak otthon 20-30% on ketyegnek. Ertem a logikadat csak hulyeseg. Jelen esetben meg a bankra se lehet nagyon huhogni mert ez inkabba te hulyeseged sajna.
gabors 2013.06.14. 17:41:17
1. Nekem nincs az altalad "bank kartya"-nak hivott dolog az debit kartya itt. Sot bankszamlam sincs mert csak egy "takarekszovetkezetben" (Credit Union) vagyok tag hagyomanyos bankban nincs szamlam.
2. Kredit kartya tobb okbol is jobb biztonsagosabb max $50 veszteseg ha valaki ellopna vagy illetektelenul hasznalna. Mig legalabbis errefele a TE penzed ugrott amig eszre nem veszed (tudom sms meg miegymas de az megint nekem kerul tobbe). Volt ilyen esetem interneten hasznaltak a kartyamat minden gond nelkul AmEx kuldte a kartyat masnap megjott megterhelest toroltek es persze vissza vettek a penzt az eladotol.
3. Autot bereleni nem tudsz debit kartyaval (kifizetni a vegen igen) legalabbis igy volt ez 5-6 eve mikor meg nem volt autom es rendszeresen bereltem.
4. Ha valamit vissza kell csinalni sokkal egyszerubb a kredit kartya ceggel inteztetni .. volt mar ilyesmi igy tudom.
5. Es talan ami a legfontossabb errefele nem csak BAR lista van am, hanem "credit check/credit history" vagyis a bankok es minden mas hitelt nyujto ceg megnezi hogy eddig hogy es mit fizettel mennyire vagy hitelkpes mi a hitelkepessegi mutatod ... pl auto vagy haz vasarlasnal nagyon fontos mert pozitiv hitel "eloelettel" az auto hitel 3-4%-al is lehet alacsonyabb negativ eseten meg 10%+ is jelent..
Egy haz vasarlasnal ugyan ez. Es egy mondjuk 30 eves 300K fix hitelnel 1-2% mar komoly osszeg. Szoval aki nen hasznal "hitelt" a mindennapi eletben (elvbol vagy tudatlansagbol) az itt nagyon rosszul jar mikor valamit aztan hitelre akar venni ami lehet auto haz vagy haz felujitas barmi ...
Volt gondom 20 eve mikor eloszor probaltam kredit kartyat szerezni mert semmi rekord nem volt (nem hat mer nem eltem itt elotte).
Szoval van mas vilag is ...
Egyéves Önkéntes 2013.06.14. 18:51:34
Es itt baromsag. Amerikaban, albaniaban, ugandaban biztos jo dolog, de itt a szopas magasiskolaja.
gabors 2013.06.14. 19:02:08
Bocsika. de Te kérdezted. Én meg csak leirtam hogy nekem miért és minek.
PannonBoy 2013.06.14. 21:46:10
Míg Mo.-n a készpénz és debit kártya használata elfogadottabb, addig angol nyelvterületen pont az ellenkezője, a hitelkártya használatos. Ez a hitel-történet miatt rendkívül fontos, aminek ugye Mo-n nincs olyan jelentősége. Illetve a pozitív adóslista már egy ebbe az irányba mutató fejlesztés, ám ezt a bankok egyelőre csak a saját felhasználásukra tervezték.
Beaver100 2013.06.15. 05:05:15
Fijuu az IQ annyi (szamokban) mint a homerselklet BUdapesten ejszaka szilveszterkor.
janbor 2013.06.15. 06:26:15
Gyuszk 2013.06.15. 22:39:28
Egyéves Önkéntes 2013.06.16. 18:42:15
Persze érdekel az is, csak nem most!
Shadow82 2013.06.20. 11:57:15