Tékozló Homár

Zárolt számlára utalt az MKB

2013.06.18. 09:03 | jackyll | 55 komment

GEO lakbérét sikerült az MKB-nak majdnem egy héttel azután elutalnia, hogy lemondta a csoportos megbízást a főbérlő halála miatt. Természetesen a pénzt a bank az elhunyt zárolt számlájára küldte, amihez senki nem fér hozzá:

2013.06.11.-én becsattogtam elintézni pár dolgot az MKB bank Csepel plázájának fiókjába. KSP-s ügyfélként (kiemelt stratégiai partner), jó meg is szopattak. A sztori dióhéjban. Siófokon bérelek egy lakást, ami fix összeg. A lakás rezsi változó összeg. Tehát a legésszerűbb választás volt a részemről, hogy beraktam csoportos átutalásra az ezer forintot. Több mint egy évig flottul ment, kivéve, hogy múlt héten hétfőn meghalt sajnos a tulajdonos. A csoportos beszedés minden hónap 12.-ével ment el. Tehát a fent említett dátumon becsattogtam, hogy elintézzem a csoportos átutalási megbízást. A régit töröltettem, nehogy elmenjen a pénzecske, mivel zárolták azt a számlát. Az ügyintéző is megerősítette, hogy holnap azaz .-ével nem fog elmenni az a pénz. Közben átutaltam az albérleti díj és rezsi összegét is azon a napon.  2013.06.12.-én valóban nem jött sms ami szerint utalás történt volna az elhalálozott főbérlőnek. Szuper.

Közben kiderült, hogy az akinek átutaltam, az nem jogutód (itt most nem kérnék senkitől kommenteket ez irányban, jóhiszeműen jártam el, és nem vagyok kiváncsi más emberek ostobábbnál ostobább véleményére.) A nem jogutód örökös a mai napon 2013.06.17.-én visszautalta nekem az albérleti díjat plussz rezsi költséget. A csavar és extra szopatás most jön!

Ma reggel agyhalál nálam. Nem hittem a szememnek. Jött még egy sms a banktól, hogy a mai nappal elutalták a halott főbérlő számlájára az 50 ezer forintot! WTF???? Mi van?? Oké. Telefon a lakás másik tulajdonosának. Igen ám, de ő sem fért hozzá ahhoz a bankszámlához, amire ment a pénz, hiába közös az elhunyttal. Zárolták, slussz passz.

Ma még futok egy kört, folytatása következik. Kiváncsian várom a választ arra  a kérdésre, hogy egy 2013.06.11.-én lemondott csoportos átutalást, hogy a fenébe lehet élesíteni 2013.06.17.-én? Ha ezen a tetves MKB bankon túl leszek, viszem máshová a pénzemet.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

England win The Ashes! 2013.06.18. 09:09:18

Nem tudom pontosan, hogy hogy van ez az MKB-nàl, de a legtöbb banknàl kevès mindössze egy nappal az utalàs elõtt lemondani.

Szerintem izmozz kicsit a bankban, elvileg õk vissza tudjàk hìvni azt a pènzt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.06.18. 09:20:02

Hagyatéki eljárás, közjegyző, határozat - ha nem lesz peres eljárás (pedig úgy tűnik, hogy lesz), fél-egy éven belül visszakapja a pénzét, levonásokkal.
" nem vagyok kiváncsi más emberek ostobábbnál ostobább véleményére" Akkor egy kis tény-adalék: jogutódja jogi személynek lehet, magánszemélyeknek örököse van...

Leadfoot 2013.06.18. 09:20:40

"nem vagyok kiváncsi más emberek ostobábbnál ostobább véleményére"

És a Homárra írsz? Te tudod...

"Tehát a legésszerűbb választás volt a részemről, hogy beraktam csoportos átutalásra az ezer forintot."

Miféle ezer forintot? Pubi, ha nem akarod, hogy belekössenek, akkor legalább úgy írd meg, hogy értelmes legyen (és ne legyen tele helyesírási hibával).

CID 2013.06.18. 09:29:22

Személynél jogutódról beszélni :)

AtiSnatch 2013.06.18. 09:32:32

"nem vagyok kiváncsi más emberek ostobábbnál ostobább véleményére" - Akkor itt nem kell ON-olni?

helianthus 2013.06.18. 09:37:02

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "jogutódja jogi személynek lehet, magánszemélyeknek örököse van... "
És azt honnan tudod, hogy a főbérlő nem a Margaréta csokor kft. volt, amit felszámoltak, megszüntettek, beszántottak, lesózták, stb.? :)
Ez csak vicc, bár szerintem az ostobábbnál ostobább vélemény kategóriába belefér.
Talán csak a lába lóg ki egy kicsit.

helianthus 2013.06.18. 09:38:28

Hogy On is legyek, szerintem erre találták ki, hogy csopbeszedet is csak úgy utalhat a bank, ha előtte sms-ben rákérdez és jóváhagyod.
Nekem mondjuk pont nincs csopbeszedem sehova, de ha lenne, csak ilyen lenne.

England win The Ashes! 2013.06.18. 09:38:42

@Rejtélyes: a tizenegyedike az egy nappal van tizenkettedike elõtt. Az, hogy tizenhetedikèn emeltèk le, az màsodlagos, a zàrolàs hamarabb megtörtènt.

Unbiased 2013.06.18. 09:40:51

@Rejtélyes: Bizony egy nap, hiszen 12-én volt esedékes az utalás. Másrészt a fénysebességgel működő számítógépek korában egy nap elég kellene, hogy legyen egy változás realizálására.

Agyalap 2013.06.18. 09:41:01

Miért írsz egyáltalán, ha az ostoba vélemények nem érdekelnek?

Sasfióka 2013.06.18. 09:43:29

Itt marhára kevered a fogalmakat. Csoportos beszedés esetén te nem utalsz semmit, a szolgáltató fogja és lehívja az adott összeget.
Állandó átutalási megbízás esetén pedig minden hónap x. napján y Ft-ot a bank minden további értesítés nélkül átküld.
Namármost a bérleti díjat valószínűleg nem csoportos beszedéssel, hanem állandó átutalással fizetted. Ebben az esetben a bank akár még jogosan is járhatott el, ha te bementél, és közölted, hogy meg akarod szüntetni a csoportos beszedést. Merthogy jó eséllyel pl. a rezsik voltak feltéve csoportos beszedésre, a bérleti díj állandó átutalásra, te fogtad, és leszedted a rezsiket, az állandó átutalást pedig bennhagytad.
Ez csak egy "ötlet", de ha az ügyintézővel csoportos beszedést szüntettél meg, akkor szinte biztos, hogy nem a lakbér utalását törölték...

Manyecska 2013.06.18. 09:43:59

És még az emkábe nem is egy rossz bank..
"becsattogtam /HIHIHI!:D/ elintézni pár dolgot az MKB bank Csepel plázájának fiókjába. KSP-s ügyfélként (kiemelt stratégiai partner), jó meg is szopattak."

Esküszöm KOVI megnyalná mind a tizenegy ujját!

helianthus 2013.06.18. 09:44:58

@Agyalap: ugye téged is frusztrál ez a dolog?
Én is bajban vagyok, mert okos véleményt várnak tőlem, de a nagy nyomásban nem tudok semmi okosat sem mondani.
Ehh, asszem csöndben maradok és kérek új posztot, amihez én is odaírhatom az ostobaságaimat.
Köcce!

Manyecska 2013.06.18. 09:48:02

"A csavar és extra szopatás most jön!" Már megint TE KIS MOHÓ?

AtiSnatch 2013.06.18. 09:48:25

@helianthus: ááá, nem tőlünk várja az okos véleményeket... vagy nem olvassa a homárt?

Manyecska 2013.06.18. 09:54:15

Ez mért tutibiztos hogy átutalták az összeget...? lehet ott más is. Illetve mégsem.

elwood 2013.06.18. 09:55:42

milyen a zárolt számla, utalni lehet rá de róla nem ?

chloe queen 2013.06.18. 09:55:51

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Jogos de nem tudhatod hogy a Főbérlő nem-e egy Bt volt vagy bármilyen jogi személy, hogy jogutódja legyen, bár ettől meg a történet lesz fura, mert a tulajdonos, beltag, kültag, ügyvezető isten tudja még milyen titulusok vannak ma kishazánkban halálával nem szűnik meg automatikusan a cég asszem.

Csoportos beszedési megbízást és az állandó átutalási megbízást ne keverjük már össze mindig, mert:
1. Állandó átutalást Te adsz arra, hogy a Te bankszámládról átutaljanak minden hónap X. napján Y ezer forintot egy Z bankszámlára.
2. Csoportos banki beszedésre Te adsz ugyan megbízást, de ebben az esetben egy 3. személynek adod arra, hogy minden hónapban az általa kiállított számla ellenértékét leemelje a bankszámládról.
3. Míg állandó átutalást bárki adhat és azzal bárki bankszámlájára utalhat, addig Csoportos beszedési megbízást nem lehet adni bárkinek.

Egyébként szerintem nem túl jó ötlet a lakbért állandó átutalásra állítani pont az ilyen dolgok miatt.

vape 2013.06.18. 10:03:54

Hááát... Nekem is úgy tűnik, hogy a poszter elfelejtett lemondani egy állandó átutalást, amit a tulajnak küldött minden hónapban. A rezsire (eletromos művek, akármi) mondta csak le a csoportos beszedést. A kettő meg nem ugyanaz.

Manyecska 2013.06.18. 10:07:42

@vape: azaz. Aztán még ő nem kíváncsi a véleményekre. Szerintem csattogtasson tovább ..ahhoz ért:)

AtiSnatch 2013.06.18. 10:18:18

@vape: na majd akkor még oda is tartozni fog :D

Tron65 2013.06.18. 10:20:17

Anno munkahelyem tévedésből (?) az évek óta megszűnt OTP számlámra utalt.
Az OTP BEFOGADTA !!!
Majd energiát és dolgozókat nem kímélve egy hétvégi telek címe felhasználásával megtalálta édesapámat, akinek persze nem mondták, miért, de sürgősen ...
Bement, további 5 perc alatt kiderült, nem ő kell neki, hanem én.
Majd 1 hónap leforgása alatt jutottam a pénzemhez, ehhez még kártyát is kellett kiváltanom, mert másképp ugye lehetetlen.
Na ez a kártya közel 2 percig volt nálam.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.06.18. 10:21:24

@helianthus: @chloe queen: Könyörgöm, mutassatok már nekem egyetlen olyan jogi személyt, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetet, amelyik (a magyar nyelv erre vonatkozó szavának megfelelően) "zsil, zsiv, búgyet zsity"!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.06.18. 10:31:10

most kommetelhetek vagy nem?
ááááááááá

kate7 2013.06.18. 10:33:34

Ha két tulajdonosa volt a számlának akkor csak a halál napján számlán lévő összeg felét zárolják. Ha viszont a másik nem tulajdonos volt és csak meghatalmazottként fért hozzá a számlához akkor az egészet.

Legalábbis az OTP-nél így volt két hónapja.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.18. 10:44:17

Mindegyik ilyen nagy mágnás, érted. Máshova viszi a pénzét, még az árfolyam is ki fog billenni sarkaiból, ó, csak nehogy megtegye. Hirtelenfelindulásos jófogyasztói poszt, ennek nyilván lesz megoldása. Megyek, át is rakom a másik matracba a vagyonkám. Az egyik matrac csúnyán nézett rám reggel. Ezért megbüntetem. Hát ezért a másik. Mindenkinek jobb lesz így.

Rejtélyes 2013.06.18. 10:44:57

Egyébként itt angliában egy csoportos beszedést egy kattintással netbankban leállítok, max a szolgáltató pampog, hogy nem tudta levenni. :)

Van hova fejlődnie a magyar bankoknak. :)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.06.18. 10:50:31

@Rejtélyes: igyexünk tartózkodni a túlfejlõdéstõl. Ismerve a chamtrailes állapotokat még valami elefántkór által modulált amorfizációban végzõdne a dolog. Az meg hogy nézne már ki!

230e 2013.06.18. 10:50:32

@Rejtélyes: Itthon is meg tudod tenni.

Manci néni, a szomszéd 2013.06.18. 10:50:47

Én ezt sosem fogom megérteni drágáim. Mi a francra jó az nektek, ha a bank vonogatja a pénzt a számlátokról? Ja, hogy lusták vagytok havonta egyszer bemenni a postára befizetni a jó öreg, bevált csekket? Hát akkor így jártok, nesze nektek!

Atörökk 2013.06.18. 10:51:23

Ebben a posztban kizárólag nem ostoba offolás megengedett!

elwood 2013.06.18. 10:55:01

@Manci néni, a szomszéd: ízlés dolga, én húsz éve nem fizetek csekket és semmi gondom nem volt belőle.

ha nagyritkán elvetődök a postára a Manci nénik közé poshadni egy órát, előtte benyugtatózom magam.

helianthus 2013.06.18. 10:59:47

@A.Snatch: "nem tőlünk várja az okos véleményeket"
Hát az az ő baja, majd megbánja még ezt.

helianthus 2013.06.18. 11:03:44

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: egyrészt ne káromkodj.
Másrészt odaírtam, hogy ez csak vicc, vagyis ne dühöngj.
Harmadrészt....őőőő....jó étvágyat mindenkinek, aki szereti.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.06.18. 11:13:02

aztán meg a fene tuggya: lehet, hogy jól jött egy kis zsé a túlvilágon is.

England win The Ashes! 2013.06.18. 11:31:31

@Manci néni, a szomszéd: posta? Èvente ötször megyek, képeslapot feladni.

Ja, nem, hatszor: egy alkalommal hivatalos dokumentumokat kell àtpasszolnom egy postafiòkba.

CsakMintTe 2013.06.18. 12:00:27

1. Polgári jogi eljárásokban bizony valódi, élő embernek (vagyis épp elhunyt természetes személynek) is jogutódja van. Az a jogutód, aki az adott jogviszonyban az elhunyt fél helyébe lép. Pl. megörökli a lakást, amit az elhunyt adott ki albérletnek.

2. Valóban esélyes, hogy állandó átutalási megbízáson volt az albérlet díja, de azt meg ha megszüntette az utalási nap előtt egy nappal, ha nem, egyáltalán nem járja, hogy több nappal később teljesüljön. Ha én azt mondom a bankomnak, hogy 12-én utaljon, akkor nem szabad neki 17-én, főleg akkor, ha 11-én ezt a megbízást megszüntettem. 12-én se utalhatna, de 17-én végképp nem.

Jessybátsi 2013.06.18. 12:00:52

"Közben kiderült, hogy az akinek átutaltam, az nem jogutód (...nem vagyok kiváncsi más emberek ostobábbnál ostobább véleményére.) ..."
Na ez a rész kimaradhatott volna. Egyrészt irreleváns a történet szempontjából, másrészt nem kapnál annyi "akkorposztoljanyádnak" kezdetű kommentet! Legalább eszed lenne, ha már szép nem vagy.

Darth Revan 2013.06.18. 12:14:39

Nem is olyan reg dolgoztam bankban es bizony egy nappal az esedekesseg elott mar nem lehet lemondani az utalasokat. Nem ertem, hogy a 21. Szazadban ezt miert nem lehet megoldani, de ez van.

McZozo 2013.06.18. 12:30:12

@vape:
bar nekem az a resze is zavaros hogy a csoportos beszedesi szamlat nem zarolhattak m ert gondolom az elmu vagy a gazmuvek nem halt meg. tehat itt keveredik a ketto. Ebbol adodolag nem is ertem miert kellett a csoportos beszedesit lemondani. Attol hogy meghalt a tulaj mar nem kell aramot es gazt fizetni? Mer ha ez igy megy akkor megyek es elteszem a tulajt en is a laba alol :) egy esetben kellett lemondani ha nem o fizette a szolgaltatonak ezeket hanem a tulaj, de ez esetbe visszajottunk az eredeti problemahoz hogy akkor meg nem lehetett csoportos beszedesi hanem az is csak allando atutalasi megbizas volt. Ez esetben viszont a posztolo azon megallapitasa ellentetes hogy ezt az egeszet azert csinalta merthogy az osszeg honaprol honapra valtozik. Mert arra meg az allando atutalasi nem kepes. Szoval kicsit gubanc az egesz :)

Xezs 2013.06.18. 13:16:49

Szerintem a posztoló keveri a fogalmakat. Nem hiszem hogy csoportos beszedéssel fizetett egy magánszemélynek, sokkal inkább rendszeres átutalásról lehet szó.

Az tökmindegy, hogy hozzáfér-e valaki az adott számlához. A dolog megoldása rém egyszerű: az MKB-nál kell verni az asztalt, mert ők hibáztak. Ők ilyenkor visszahívják az összeget a másik banktól (erre van lehetőség) téves utalásra hivatkozva, és meg van oldva a dolog.

Egyébiránt 2013-ban meg nem futkosunk bankfiókba, hanem elintézzük az ügyeinket az online banki felületen.

Xezs 2013.06.18. 13:25:00

@Manci néni, a szomszéd: Posta? Ahahahahhahaa, ez az év vicce.

Xezs 2013.06.18. 13:26:18

@Jessybátsi: Hagyjad Tibi, ő KSP! Ő felettünk áll.

hobbitroll 2013.06.18. 14:14:46

Ennél nagyobb disznóságot is csináltak már a zemkábénál. A poszter olcsón megúszta.

esef 2013.06.18. 18:06:02

@Manci néni, a szomszéd:
az idejére nem emlékszem, hogy mikor voltam utoljára postán :)
ha fizetni kell, netbankból elutalom, levél helyett meg küldök e-mailt

Szutyko 2013.06.19. 16:57:48

Ha nem érdekli agyatlant más véleménye, mi a fasznak ír ide?

Xezs 2013.06.19. 19:58:47

@Szutyko: Mert ő KSP, hát fogd már fel! Egy felsőbbrendű faj, magával az Úrral áll közvetlen összekötettésben.

Éljenek a nagyképű KSP-k!

pipamocsok 2013.06.21. 00:24:08

Jó nagy suttyó vagy apám.
Először is, a csoportos beszedésnél, a szolgáltató emeli le az összeget, és jóval az értéknap előtt elküldik(GIRO rendszer), azaz zárolják az összeget. Amikor ez megtörténik, tótágast is állhatsz, el fog menni az összeg. Az állandó átutalást ha letiltottad, ezt megteheted magad is, olyan nincs, hogy elutalták maguktól.

psv02 2013.07.05. 20:57:08

Na, látom sokan szakértenek. Ellenben olvasni még mindig kevesen szeretnek. Az MKB honlapján az Üzletszabályzatban benne van, hogy a megbízások átvételének határideje a kondilistában van. A Kondilistában pedig benne vagyon, hogy a csoportos beszedési megbízás kifogásolása a terhelést megelőzőnap 17-óráig lehetséges. Innen már csak az kell, hogy kedves posztoló ügyfélnek legyen róla papírja, hogy bent volt, kérte a törlést. Ha nem kért másolatot, akkor szerintem bukta, de ehhez nálam okosabb kell. Ha van papír, akkor panaszkezelés, levél, dokumentummásolat. Mindenkit biztatnék, hogy turkáljon a honlapokon, a bankok elég rendesen közzéteszik a cuccokat - igaz cseles helyekre, de még így is olcsóbb nekik, mintha újsághirdetésben hirdetnének, a közzététel pedig kötelező.
süti beállítások módosítása