A hétfőn bevezetett új elektronikus rendszer azonnal összeomlott, de nagyobb problémát jelent, hogy eléggé értelmetlennek tűnnek az átalakítások a Postán. Sem a papír, sem az ügyintézés nem lett kevesebb, ezért a 2 nap alatt betanított alkalmazottaknak még jó pár hétbe telik, amíg gyorsabbak lesznek, mint amikor áll az új rendszer. Naiv ügyfélnek sikerült elcsípnie ezt a pillanatot, amikor egy rövid ideig még a régi szisztémában dolgozhattak, így ő már pontosan tudja, mennyivel fog többet állni mindenki a Postán:
Egy budapesti lakótelep postáján adjuk fel rendszeresen 2-3 kg közötti üzleti küldeményeinket. A szolgáltatás durva, a postás lányok segítőkészsége a hangulatuktól függ, a hat ügyfélablakból három rendszeresen zárva és ha az ügyfél belép, várnia kell néhány (tíz)másodpercet, amíg az ügyintézők befejezik a dumát. Hajlanék rá, hogy azt mondjam, a Posta a velünk élő szocializmus, de ez nem lenne igaz: a Posta a velünk élő leszarás. Nem számít sem az ügyfél, sem a bevétel, sem a biztonság, egyszerűen semmi. Rendszeresen találkozunk például a 40 kilós, erősen alkoholista kinézetű biztonsági őrrel, aki látványosan unatkozik egész nap és túl az ötvenen már az elégedetlen ügyfelek sem izgatják fel különösebben: az első hangos szóra kimegy cigizni az épület elé, gondolom ezzel teljesítve feladatát, miszerint gondoskodnia kell a dolgozók és az ügyfelek biztonságáról (és ha már: egyszer ki lehetne számolni, mennyibe kerül a biztonsági őrök alkalmazása országszerte és ebből az összegből hány ügyintéző ülhetne az üres ablakok mögött). De lehet, hogy nagyok az igényeim, mert van durvább is. Nevezetesen a csomagfeladási rendszer megváltozása.
Eddig viszonylag gyorsan fel tudták venni a küldeményeket, mert automatizálva volt minden. Bementél a csomagokkal és a hozzájuk tartozó kitöltött feladóvevényekkel, amiken rajta voltak a feladók és a címzettek. Az adatokat az ügyintéző nem írta a rendszerbe, hanem a papír lehúzása után ott volt minden a gépében. Ez túl egyszerű lehetett, mert új rendszert találtak ki, méghozzá nem is akármilyen profizmussal: mostantól nincs gépi lehúzás, kézzel be kell gépelniük minden adatot küldeményenként: vagyis ami eddig ment zavartalanul, az most az ötödére lassul és ha 15 csomagod van, akkor 15x2 címet fog az ügyintéző a rendszerbe gépelni. Közben mivel csak három ablak van, ennyi csomaggal simán feltartjuk a többi ügyfelet, ezért persze a mi édesanyánk kezd csuklani...
Külön dícsérendő, hogy új típusú feladóvevények is vannak, ám erről valamiért elfelejtettek szólni az ügyintézők anyámnak, aki rendszeres vendég, úgy 50 ezret hagy náluk havonta. Csütörtökön még a régi rendszer szerinti vevényeket adták neki, hétfőn azonban (amikor már kitöltve vitte fel a 15 papírt és a csomagokat) közölték vele, hogy ezek nem érvényesek, új rendszer van, más dokumentumot kell beadni (amit fölösleges is, hiszen az ügyintéző mostantól úgyis felgépeli az adatokat minden csomag felvételekor).
Ennek a szépségénél időzzünk egy pillanatra: szemrebbenés nélkül odaadják a régi vevényeket az ügyfélnek, de pontosan tudják, hogy pár nap és fel sem vehetik a cuccot, mert régi típusú papíron lesznek az adatok. Se egy figyelmeztetés, se egy kérdés, semmi. Vigyed csak, töltsd ki, majd ha betoppansz 15 csomaggal a rossz napon, akkor töltsd ki újra az egészet és dögölj meg. Innen is köszönjük a segítőkészséget!
De nem adtuk fel: a nehézségek áthidalása végett anyám kézzel helyben írta meg a papírokat, mégse várhat minden címzett a csomagok feladására. Akkor nem tudtuk még, mit veszünk a nyakunkba: a postásoknak ugyanis – egy dolgozó kivételével - fogalmuk sem volt hogyan kell használni az új rendszert. Mint elmondták, 2 egész napot kaptak a betanulásra....Elindult a küldemény-felvétel szép lassan, komótosan, mi pedig a szokásos 20 perc helyett már háromnegyed órája voltunk az épületben, de jött az újabb meglepetés: a webes alapra helyezett ügyviteli program lefagyott. És jöjjön a következő érthetetlen fordulat: meglepő módon az ügyintézők azonnal visszaállhattak a régi csomagfeltéveli szisztémára, és láss csodát: fel is gyorsult az ügyintézés. Ezt követően 10 percen belül végeztünk és megfogadtuk, hogy alaposan átnézzük a konkurens (igaz drágább, de ügyfélbarátabb) multik árlistáit...
Nem tudom mi a lényege ennek a reformnak, azt sem, ki jár vele jól. Az biztos, hogy papírt nem spórolnak, mert az eddigi 3 példányos indigós helyett most marad egy ugyanilyen egypéldányos, majd külön nyomtatnak két feladóvevényt a bevitt adatokból: egy a postáé, egy az ügyfélé, plusz az eredeti szintén a postáé. Ezen kívül maguk a dolgzók sem lelkesednek az ügymenetért, de legalább ahol tudják, szabotálják is a dolgot...
És még valami: én 2006-ba egy expressz cég ügyfélszolgálatán dolgoztam. Nekünk már akkor volt olyan rendszerünk, ami lehetőve tette, hogy az ügyfél a saját gépén a telepített program használatával futárt rendeljen. Nos, örömmel jelentem, a Posta is bevezetett egy hasonló rendszert, méghozzá 2012 végén! Kijött egy digitális analfabétának nyugodtan nevezhető hölgy az irodánkba, aki bevallotta, hogy neki sem teljesen világos, hogy mit és miért telepít a cégünk gépére. Ezek után jelezte, hogy az első futárhívás előtt még egyszer ki kell jönnie, hogy a megfelelő (egyébként a tesztelés során kiderült: nyomtatógyilkos) papírokat kihozza. Tehát az egyszerűsítés jegyében nekünk előbb ki kell hívnunk az értékesítőt, majd papírokkal csencselni, ezt követően már rendelhetünk is futárt, ha nem akarunk a postára menni. Mindez a régi, kézzel kitöltős fuvarleveles rendszernél szintén bonyolultabb, hosszabb, több papírt igényel és érthetetlenebb. Maradtunk a személyes feladásnál a postán, aminek ismertettem az eredményét... Gondolom ez lenne tehát a postai szolgáltatások reformja, mi pedig el tudjuk képzelni azt a vezetői meetinget, ahol az ügyfélkapcsolati igazgató előadja a többi lángésznek, mennyire jó lesz az új rendszer. Nekik.
Közben nem tudom nem belevinni a politikát, amikor Áder a Posta születésnapi buliján büszkén mondja, hogy ez több, mint egy cég, „a gazdaság és a társadalom motorja”. Nem tudok nem arra gondolni, hogy Mici néninek mindegy, hány órát vár, mert ő ráér és Mici néni fontosabb, mint a fizetőképes kereslet. Hogy a postának nem kell versenyképesnek lennie, mert úgysem liberalizálják a piacát, illetve mert a vállalkozó nem Mici néni és nincs hárommillió szavazata, és ha én bele is döglök a hülye piacbarát fejemmel, Mici néninek akkor is jó így az egész, ahogy van. És nem tudok nem gondolni az egymást váltó kurzusokra, amelyek minden ciklusban a barátaikat nevezik ki a Posta vezetői székeibe, és bizony gyakran gondolok azokra a szép nagy, erős motorral felszerelt, full extrás német luxusautókra is, amikkel ezek a postai vezetők munkába járnak. Olyan vezetők, akik nem hogy ügyfelet nem láttak még soha, de a logika is gyakran kifog rajtuk: hülye döntéseket hoznak, kitolnak ügyféllel, dolgozóval, országgal, mindenkivel. Teszik ezt úgy és olyan fizetésért, mintha versenyképes multicégek vezetői lennének, én pedig szívok a postán minden héten: fejeket akarok, de azonnal!
Dr. Kix 2013.07.03. 08:31:54
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.03. 08:32:15
A postoló által látogatott posta meg monnyon le, ha így működik!
Egy új rendszer bevezetése mondjuk mindig macerás, de mondjuk az ügyfelet ezt miért érdekelje? Ez igaz.
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.07.03. 08:32:31
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.03. 08:34:14
MIT? Meetinget? :D Aszonta a nagyvezér, hogy márpedig úgy lesz, csókolom :D
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2013.07.03. 08:37:16
Pempe 2013.07.03. 08:42:57
Mert mondjuk 3x annyit van a postán, mint előtte.
Manyecska 2013.07.03. 08:46:13
Manyecska 2013.07.03. 08:48:02
βασιλιάς Λεωνίδας 2013.07.03. 08:55:47
Manyecska 2013.07.03. 09:01:38
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:06:47
Csomagügyben egyértelmű nyertes (innentől pláne) bármelyik futárcég, amelyik csak minimálszinten ügyfélbarát. Nem is értem, miért akar 500 embert leépíteni a Posta, talán pang a forgalom?
Amúgy meg erre e nemzeti, össznépi átállásos szopatásra itt egy gyöngyszem, elsejéről:
“Milyen szar lehet annak a kamionsofőrnek, aki tegnap éjjel jött be Horvátország felől és még elvámoltatta az árut, majd hajnalban a neten el akarta intézni az e-útdíjat, ami persze nem ment. A Google Reader-ben akartra megnézni a hírek között, hogy miért nem megy, de már az sem működött. Aztán elindult, de megállt egy Postán csomagot feladni, de azt sem lehetett a rendszerhiba miatt, ezért idegességében elrágott egy dianás cukrot, amiért pár kilométerrel később elvették a jogosítványát. Emiatt felment a vérnyomása, ezért el akart menni az SZTK-ba, de a Semmelweis nap miatt ott nincs rendelés és most épp elkeseredetten bóklászik valahol, mert szeretne venni egy doboz cigit.”
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.07.03. 09:11:26
Atörökk 2013.07.03. 09:18:11
@stillmátyás:
Kivéve, mikor a rencer egyáltalán nem olvassa be a csekket, és mehetsz egy másik postára át, ahol be tudják pötyögni manuálisan.
bldo 2013.07.03. 09:18:17
A postoló leveléből ugyan kimaradt (és furcsállom, hogy eddig egyetlen médiumban sem jelent meg), de július 1-től sárga csekkes befizetéskor kötelező a befizető adatait rögzíteni. Pénzmosás elleni harc, ugyebár...
Ennek folyamata: kézzel ki kell tölteni valami sajtpapírt az adatokkal, majd erről a sajtpapírról a gépelni alig tudó alkalmazottak két ujjas módszerrel bepötyögik a rendszerükbe ugyanezeket az adatok.
Az eredmény: utcán kígyózó sorok, káosz, zűrzavar, egymás hirigelése.
Magyarország, 2013.
bldo 2013.07.03. 09:21:54
Én sem tudok gépelni. Meg ragzani.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.03. 09:25:29
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.03. 09:26:54
Manyecska 2013.07.03. 09:30:05
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.07.03. 09:30:16
Atörökk 2013.07.03. 09:31:10
Igen, de vannak vadászok, akik szeretnek postára járni :D
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.03. 09:39:24
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.07.03. 09:39:58
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.03. 09:41:04
??? Nemzeti trafikban?
Manyecska 2013.07.03. 09:42:28
Neela _ t 2013.07.03. 09:43:13
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:43:52
Vagy hurcoljam magammal szerencsétlent a 80 évével?
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2013.07.03. 09:44:25
(mármint fagyit)
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:44:59
A fasságaik miatt nem szervezek csillagtúrát.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.03. 09:45:28
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:46:26
Levelet már csak kizárólag 70-80 éves korosztály küld egymásnak, drága Rozikám!-megszólítással.
Hivatali ügyeket is faszán lehet neten intézni.
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:47:23
elwood 2013.07.03. 09:47:51
a posta mindig ilyen volt, ilyen is maradt.
szocializmust építünk és a posta már kész van.
bldo 2013.07.03. 09:49:52
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.03. 09:50:39
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:55:01
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 09:56:22
2013.07.03. 09:59:26
bldo 2013.07.03. 09:59:37
bldo 2013.07.03. 10:01:02
Martinicske 2013.07.03. 10:03:11
A program használatával is be lehet vinni a csomagokat kézzel a postára.
Lehet megérte volna megvárni amíg még egyszer kijön az értékesítő.
Azóta már egy hárombetűs futárszolgálattal dolgozunk ez egyéb más okok miatt fényévekkel jobb mint a posta és még olcsóbb is, szerencsére lehet választani, de ezzel a programmal speciel nem nagyon volt gond.
Phoenix15294 (törölt) 2013.07.03. 10:04:07
Troppauer_Hümér 2013.07.03. 10:04:29
Tehát a fehérgalléros bűnözők sárgacsekkben utaznak? Eszemfaszom megáll!
Cityboy08 2013.07.03. 10:07:23
- Itt nálunk a Postán a VI.kerben is biztonsági őrnek hívott droid van. Az alvállalkozónak, az alvállalkozónak az embere, 350 Ft-os órabéré' szal nem csoda ha ilyen embert látsz.
- A személyzet szocreál, nem képzik őket megfelelően, legalább is mindenki ezt tapasztalja, posztolja
- Angolul (néhány mondatot) még véletlenül sem beszél szinte egyik sem, pedig sok a külföldi
- A Western Union lehetőségről nem is beszélve, minek, ha kézzel-lábbal mutogatunk
- A berendezések elavultak, a postahivatalok nem egységesek, klíma nincs vagy alig, bazár annál inkább
- Pl. a Rákóczi téri posta (is) inkább zsibvásárra hasonlít. Undorító, hogy a polcok között kell átverekednie magát az embernek, ami tele van mindenféle szír-szarral.
Nem a dolgozók felelősek ezért az biztos, feljebb kell keresni. Mindenesetre szomorú, hogy évről-évre minden ablaknál nehezebb, többet kell várni és több papírt használunk fel.
Phoenix15294 (törölt) 2013.07.03. 10:08:18
Manyecska 2013.07.03. 10:23:34
Tegnap úgy adta vissza a droid -már én se tudok jobbat - a visszajárót -2 db 200-as stb..!- hogy a kétszázasok gurulgattak..:(( nem szokásom senkinek beszólni /már rég rossz ha én beszólok!/..de mondom "jól idebaszta"..:DD Előtte gondosan, szépen bepötyögte a cégnevet /jó hosszú/ arra van idege. De visszaköszönni se:( Hát értem én??
Link elek 2013.07.03. 10:24:40
bldo 2013.07.03. 10:34:51
2013.07.03. 10:37:12
Metamorfi 2013.07.03. 10:41:08
Ahogyan a pos(z)ter is írja új rendszert vezettek be a csomagfeladásra. Ennek köszönhetően tegnap 37 (!!!!) percet álltam sorba, hogy felvegyem az ajánlott leveleimet, mert nem elég, hogy manuálisan rögzíti a dolgozó a csomagokat még a rendszerük is alultervezett és borzasztó lassú. Amikor előttem 3-al odalépett az ürge 4 dobozzal, akkor kérdezte, hogy "biztos alkalmas most a csomagjaim feladása? Mögöttem hatalmas sor van.". Erre ez a válasz szűrődött ki: "Sajnálom Uram ilyen lassú most a rendszer, akik sorban állnak azok vagy várnak, vagy elmehetnek." Miiiii? Semmi baj én felvettem a leveleimet és kértem a panaszkönyvet, beleírtam 13 év bánatomat, amit ettől a postától kaptam.
A múltkor e-mailben reklamáltam egy standard módon feladott csomag 6 munkanap alatt ért el hozzám 100 km távolságból, hol a honlapjukon 2-4et írnak. Erre az volt a reakciójuk, hogy adjam fel sürgős csomagként, ha nekem ennyire fontos a mielőbbi megérkezés.....még én kérjek bocsánatot, hogy a szolgáltatás vállalt határidején túl történő kézbesítésért.
Metamorfi 2013.07.03. 10:42:32
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.07.03. 10:46:29
@stillmátyás: sk dobnám rájuk, felérne egy lottóötössel az érzés!
FDToth 2013.07.03. 10:49:17
2. A posta felújításakor minden pult fölé ki volt írva, hogy mit lehet ott intézni, azóta ez felborult és a4-es papírokra nyomtatják, írják mit is lehet még ott vagy mit nem lehet már...
A Magyar Posta egy megbízhatatlan, lassú, 0 szolgáltatást nyújtó kupac szar... mint minden, ami itthon állami kézben van...
Phoenix15294 (törölt) 2013.07.03. 10:50:02
Őrjöngő Sandy (törölt) 2013.07.03. 10:51:09
Manyecska 2013.07.03. 10:52:27
England win The Ashes! 2013.07.03. 10:53:31
Megelõztek? Ezt a pechet. :)
Manyecska 2013.07.03. 10:57:12
Manyecska 2013.07.03. 11:05:33
CsakMintTe 2013.07.03. 20:13:40
PannonBoy 2013.07.03. 23:12:39
Messidor 2013.07.03. 23:19:40
Sunny Days 2013.07.04. 01:32:47
gittaki 2013.07.04. 12:54:42
15 db/alkalom csomagfeladásnál nem háborogni kell hanem gondolkozni: ha mindenképpen ragaszkodsz a postához, miért nem üzleti csomagot választasz? Kapsz szoftvert, otthon nyomtatható címiratot, házhoz jön érte a futár és neked nem kell a postára menned. (De ha 1-2db van beviheted) Nincs feladási minimum, és 30%-kal olcsóbb mint bizonyos fentebb említett 3 betűs futárszolgálatok:-)Ja és a csomag garantáltan odaér másnapra..Rosszul tudod, az MPL, azaz a Posta logisztikai üzletága NEM 2012 végétől van, 2006-ban már létezett. A tömeges levélfeladás dettó, nem a kispostán kell intézni, hanem a nagybani feladásnál.