Tékozló Homár

Miért nem szóltak a nyugdíjasbérletek érvényességéről?

2013.07.29. 13:47 | jackyll | 28 komment

Érdekes módon újabb naiv ügyfél panaszkodott amiatt, hogy az elmúlt 1 év türelmi idő alatt egyetlen alkalommal (havi bérlet vásárlása esetén ez évente 12 db alkalom) sem szóltak, hogy cserélni kellene. Nyilvánvalóan még az idei áprilisi bérlet megvásárlásánál sem szóltak, amikor már érvénytelen volt a régi bérletigazolványa, különben nem bírságolták volna meg. Fényképes bérlettel amúgy már csak a fiatalokat és az öregeket szívatják. Jófejség.

2013.április 23-án az Árpád-hídi metrómegállónál az ellenőrök büntetést szabtak ki rám. A nyugdíjas bérletigazolványom érvényességi ideje: 2019. dec. 6., a szelvényé: május 5. Nem tudtam, hogy az, ami érvényes, már nem érvényes, így felfoghatatlan volt számomra, hogy megbüntettek. Nyilvánvaló, hogy nem akartam csalni. Tulajdonképpen a BKV hibája, hogy nem tudtam arról a változásról, amit a rokkantnyugdíjasok munkába való visszaküldése ürügyén eszeltek ki, (ahhoz mi közöm, és miért nekem kellett volna ez ügyben figyelni a médiát) a bérletszelvény vásárlásakor fel kellett volna hívni a figyelmemet, hogy csak új bérletigazolvánnyal érvényes. Az szintén érthetetlen volt, ha én a közigazgatási határon belül BKV-val akarok utazni, akkor miért követelik tőlem a vonat és távolsági buszra jogosító szelvényemet.

60 éves koromig mindig szabályszerűen fizettem a BKV-nak (és a pénzét a BKV most is megkapta!), amit a BKV arra költött például, hogy a békásmegyeri hévnél kidobja a ragyogóan működő utastájékoztató kijelzőket, és hasznavehetetlenre cserélje, holott ezt a pénzt a kocsik ablakainak cseréjére, vagy a peronok magasítására is költhette volna. Olyan új villamosok, buszok beszerzésére pazarolták el a pénzemet, ahol az ergonómia nem követelmény. Idétlen átnevezések történtek, hogy a pénzemet szükségtelen új táblákra költhessék, és nem zavarta őket az sem, hogy az egész város azon röhögött, hogy újraszámozták a villamosokat és a buszokat, mert a BKV vezetése nem tudta megkülönböztetni egymástól a buszt és a villamost. (De látszik az egész ténykedésükön, hogy ők úgysem azon utaznak, viszont az utazókat jó alaposan meg lehet keverni.) Az új vezetés is folytatta ezt a mókát, addig mindenki tudta, hogy a szentendrei hév Szentendrére megy, a békási Békásra, de vajon hová megy a szükségtelenül beszámozott 5-ös hév?

Hogy lehet az, hogy egy ellenőr üvöltsön, mint vadállat a nyugdíjas, gyakorlatilag ártatlan nővel, rosszabbul kezelve az esetet, mintha egy notórius bűnözőt kapott volna el? Ezt kapta a BKV-s oktatáson, és meg merné tenni jól megtermett fickókkal szemben is?

Azóta többször elkérték már a bérletemet, nézték jobbról, balról, forgatták, látszik, hogy a csóró nyugdíjasokra szálltak rá, engem meg a frász kitör, hogy vajon mit találtak ki újból, hogy az érvényes bérletem mellett is megbüntethessenek.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazságos 2013.07.29. 13:53:14

jaaaj

meleg van a traktorba ehhez

Sokorai_Atala 2013.07.29. 13:53:37

Nekem tetszenek az új buszok pl.

elwood 2013.07.29. 13:55:26

" és meg merné tenni jól megtermett fickókkal szemben is?"

nem bizony, és ez nagyon frusztráló. ezért kell levezetni az idegeskedését a veszélytelen nyugdíjasokon.

igazságos 2013.07.29. 13:56:35

@Sokorai_Atala: nekem meg nem

ronda, kék színűek

Sokorai_Atala 2013.07.29. 13:57:18

@igazságos: mármint belülről,kényelmes, halk, légkondis

Tisztviselőtelep 2013.07.29. 13:59:19

rózsaszínű buszokat akarok

igazságos 2013.07.29. 14:06:21

@Sokorai_Atala: nem lehet leülni, kevés a hely

Dezsike 2013.07.29. 14:11:37

Ez ugyan olyan, mint a vonaljegyek. 2006ban azt mondták nekem a pénztárban, hogy ezek örökre érvényesek és bármikor felhasználhatók, most mégse akarják elfogadni a mátrixkód nélküli jegyeket. Akkor ez most a fogyasztó megtévesztése?

Manyecska 2013.07.29. 14:41:53

@Tisztviselőtelep: majd lesznek:D@Dezsike: igen, most egy éve mondták hogy mégse. Én azért elhasználtam őket még:)) De mért nem lehet A4-es lapon kiragasztani a bérletpénztárak ablakára???? Nem fussa..?

Antalbaba 2013.07.29. 15:09:12

Ha már csak itt lehet szidni a BKV-t /mert a BKV-figyelő elmehet a fr@ncba a csak f@szbúkkal kommentelhető dicshimnuszaival.../:
Ma direkt a légkondis, akadálymentes buszhoz mentem le - túlélő üzemmód - mire persze jött egy hagyományos, éppen csak nem fűtött rozsdahegy.
Ha le is vagyok sz...a, mint bérletes hülye, mi lett volna /lenne/, ha tolókocsival játszaná ezt el vki? Ott rothadjon meg a megállóban a 40 fokban, míg visszaáll az őszi menetrend és esetleg tényleg aszerint jönnek a buszok???
Ezután még jöttek az ellenőrök /majdnem mondtam, hogy a fantombuszon ellenőrizzenek, ne a sütőben;-)/, majd lassítás nélkül hajtottunk el a Komjádi előtt, ahol 1 néni futott a buszhoz, 1 pedig az árnyékban várta a jószerencsét.
És ez csak 1 járat volt...

CsakMintTe 2013.07.29. 15:35:41

Már csak egy a kérdés: ha az én 66 éves anyám, aki ugyan irgalmatlanul ritkán utazik az egészségi állapota miatt, viszont amúgy meg jó ötvenesnek néz ki, szembetalálkozna véletlen egy kedves ellenőr úrral/hölggyel, melyiküket vinnék hamarabb a gumiszobába? Ugyanis simán el tudom képzelni, hogy a 65 éven felülieknek is kell valami fecni a személyi mellé, csak hogy lehessen mit hiányolni. (Csakhogy ha valaki az én drága jó anyámba beleköt, az sírva szalad végül a sajátjához...)

Megnézem, van-e erről valami a békávékáká honlapján. Mármint a 65 éven felüliek vegzálásáról.

Lady Ann 2013.07.29. 15:38:30

'engem meg a frász kitör, hogy vajon mit találtak ki újból, hogy az érvényes bérletem mellett is megbüntethessenek."

Kedves Posztoló! Ne aggódj, nagyon kreatívak!

bigmac 2013.07.29. 15:57:33

@Sokorai_Atala:
" mármint belülről,kényelmes, halk, légkondis"

Hiába kondis ha az esetek 50%ba nem műkszik rendeltetésszerűen

Troppauer_Hümér 2013.07.29. 17:18:32

@igazságos: Most nem kötekedésképp, de nekem eddig valahogy jól szituált értelmiségi/divatparaszt képe jött le rólad.
Nehogy azt mondd, hogy hájteklédiként kisfülés MTZ-vel tolod, légkondi nélkül?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.07.29. 18:44:30

@stillmátyás: Hiába a légkondi, a Lamborghiniben akkor sem kellemes ilyenkor a hatalmas ablakok miatt...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.07.29. 18:47:28

Off: Nappali tagozat: Még nem rendelkezik iskolarendszerben végzett állam által finanszírozott szakképesítéssel, szakmunkásképzésnél 14 éves kórtól (aktuális tanév szeptemberi kezdésnél május 1.-ig kell betölteni a jelentkezőnek), nem szakmunkásképzésnél 16 éves kórtól (aktuális tanév szeptemberi kezdésnél augusztus 31.-ig kell betölteni a jelentkezőnek).
(felveteliiroda.hu/intezmenyein/tessedik-samuel-kozepiskola/tessedik-samuel-kozepiskola-kepzeseink?lid=5IBg)

Nem tudja valaki, milyen alkalmasságot kizáró betegségek lépnek fel 14 illetve 16 éves korban, és melyek azoknak a kórokai?

CID 2013.07.29. 18:48:17

Hülye nyugger,már egy éve ezt szajkózzák. És ez a meszesagyú még szavazhat is...

@CsakMintTe: Hát ha édesanyád nem tudja igazolni, hogy betöltötte a 65-öt, megdasszák. Mi ezzel a gond? Személyit csak hord magával a mami?

CsakMintTe 2013.07.29. 18:59:53

@CID: Ja, csak épp nem erről volt szó, hanem arról, ha nem elég a személyi - lásd: "mellé". (Egyébként megnéztem, és én nem találtam a bkv.hu honlapon egy árva szót sem az egészről.)
Mint amikor pár éve a hölgy, akitől cigit vettem volna, megkérdőjelezte a személyim valódiságát, miután a benne lelt születési évszámból röpke 12 éves difivel tudta megállapítani rám nézve az életkoromat. Én ott nem álltam le vitatkozni, de a villamoson egy fiatalosnak látszó 66 éves helyében még én is megtenném.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.07.29. 19:22:04

@CsakMintTe: Ezt valaki fordítsa már le édes anyanyelvünkre: "Mint amikor pár éve a hölgy, akitől cigit vettem volna, megkérdőjelezte a személyim valódiságát, miután a benne lelt születési évszámból röpke 12 éves difivel tudta megállapítani rám nézve az életkoromat."

CsakMintTe 2013.07.29. 19:28:58

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Parancsodra: a hölgy 18-nál kevesebbnek nézett, miközben 30 voltam, elkérte a személyimet, de továbbra sem akarta elhinni, akárhogy nézte felváltva az évszámot, a fotót meg a fejemet, s végül burkolt célzást tett arra, hogy tán nem is enyém a személyi.

...Ööö, vagy esetleg az a baj, hogy egy másikat tisztelsz anyanyelvedként? Bocsi, abban nem tudok segíteni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.07.29. 19:36:15

@CsakMintTe: Köszönöm! Már csak azt szeretném megtudni, hogy milyen 12 éves difi (differenciálmű? differencia?diffúzió?) segít megállapítani az életkort...

CsakMintTe 2013.07.29. 20:04:49

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Differencia. Tudod, 30-12=18. Már csak azt nem értem, hogyan értelmezhetted eszközhatározónak a "difivel" szót. De talán hagyjuk is, hátha nem szeretik errefelé a mély nyelvtani eszmefuttatásokat.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.07.29. 20:13:18

@CID: Nyuggereket nem bántani! Nem mind meszesagyú.

duddva 2013.07.30. 08:26:59

Tegnap otthagyott a 7-es busz, de valójában jól is jártam vele, mert a következő az 7E-s volt, és egy megállóval arrébb meg is előzte azt, amelyik kötsögözött. írhatnék róla akár egy boldog ügyfél posztot is.

CID 2013.07.30. 08:59:13

@CsakMintTe: Szerintem a személyin kívül nem kell más. Itt Szegeden kiválthatnak egy sárga fényképes igazolványt, ha nem akarják a személyi igazolványukat lobogtatni, mutogatni felszálláskor.

@atpijkamo: Nem hát.
süti beállítások módosítása