Azt lehet tudni, hogy milyen célra találták ki a Visa Electron kártyáját? Régen interneten nem lehetett vele vásárolni, most meg autót nem lehet ilyennel bérelni. Naiv ügyfél se Electronnal, se kápéban nem fizethette ki az Avis 200 eurós biztosítékát, tehát nem adták oda neki az előre kifizetett kocsit, cserébe a bérleti díjat benyelték:
Igen csúnyán jártam a CarTrowler - AVIS autófoglaló/bérbeadó cégpárossal. 2013/05/7-én 1 négykor hajnalban indultam Brűsszelbe, párommal, a gép pontosan landolt, 8:20-kor már az AVIS irodában próbáltam átvenni bérautómat, melyet a CarTrowler booking (foglalásra szakosodott) cégen keresztül foglaltam le interneten, és fizettem ki VISA electron kártyámmal, 140 EURO ért, 4 napra. Extra biztosítást is kötöttem +30 EURO-ért (alap biztosítás van a bérletben), hogy esetleges kár esetén ne kelljen fizessek, önrészt se (azaz a booking / renting páros minden kárát megtérítették volna 750.000 HUF /~2500EURO-ig). Az AVIS ügyintéző hölgy – meglehetősen udvariatlanul, foghegyről - egymás után kérte papírjaimat. booking papír, útlevél, jogsi, majd credit kártyámat. VISA kártyámra közölte, az nem jó, nem credit kártya, s hiába van rajta sok ezer EURO nem jó depositnak (biztosíték), nem adják ki a kifizetett bérautómat. Milyen összegről van szó kérdeztem? - 200EURO-ról - akkor cash-ben befizetem – Nem lehet, nem vagyunk berendezkedve kp. kezelésére hangzott a részvétlen, nulla segítőkészséget felmutató válasz. Felfogtam autónk nem lesz, jó, kérem vissza a pénzemet! Keresse meg a booking céget (CarTrowler)! hangzott el a lakonikus válasz.
Brüsszelben tömegközlekedéssel telt el az időm, ezért az ügyeket, melyek miatt autót béreltem, nem tudtam elintézni. Interneten másnap panaszt tettem CarTrowlernél és kértem a pénzem visszatérítését (refund). Hamar kioktattak, ez nem fog menni, mert a cég refund politikájába (v1.0 policy) ez nem fér bele… Különben is, miért nem hoztam magammal megfelelő hitelkártyát?
Több levelet írtam nekik, beszéltem ócska minőségű telefonvonalukon ügyintézőjükkel (felelősség eldisszipálására rendszeresített), s közöltem a következőket:
- Nem etikus ez az üzleti magatartás
- Nulla szolgáltatás, érte teljes pénz lenyúlás (nincs rizikó, nincs autó kopás, nincs autó karbantartás, szabad az autó: 2013/05/07 reggel 9-kor az autó már újra kölcsönözhető volt…), csak kellemetlenség
- A visszaigazolásukba a foglalás során (midőn pénzemet levették a „rossz” kártyám mögötti számlámról), nem írták le: Önnek legyen egy ilyen/olyan hitelkártyája, amelyen minimum xxx mennyiségű fedezet legyen, különben meghiúsul a bérlet, s nem adjuk vissza a pénzét (ellopjuk)!
Többszöri, nagyon nehézkesen kivitelezhető megkeresésemre (olyan e-maileken írnak, melyre nem lehet választ küldeni) nagy nehezen módosult álláspontjuk, s közölték 30 EURO-t térítenek vissza… mert ez a refund policyjuk (v2.0 policy)…. különben is a pénz az AVISnál van...
Úgy gondolom, ha 3 napot visszatérítenek ( a négy napos bérletből), úgy ahogy elfogadható, mert a kellemetlenség mely bennünket ért a megfelelő credit kártya hiánya miatt úgysem kompenzálható, az a mi „büntetésünk” a kártya hiánya miatt, a szolgáltatás nélkül első napra beszedett 35 EUR pedig fedezi az 1 napi bérleti díját a kocsinak, mely egy óra múlva akár bérletben is lehetett...
A refund policy v2.0 pénzt (30 EUR) azóta sem utalták vissza számlámra... Költői kérdésem, hogy működhet ilyen fokú vevői kiszolgáltatottsággal szolgáltatás az EU-ban (Brüsszelben, az EU fővárosban...:-))? Gyakorlati: Milyen hazai vagy nemzetközi fórumhoz fordulhatók a panaszommal? Mi a jogi helyzet, tényleg ennyire ki vagyunk szolgáltatva (Mo-i ügyvéd ismerősöm elképedt ezen az aránytalan szituáción)?
üdvözlettel
egy megdöbbent magyar (EU) polgár (ki már bérelt az USA-ban autót többször, mely ott egészen másképpen működött)
(név, elérhetőség a szerkesztőségben)
Az utolsó 100 komment: