Kiderült, hogy miért nem cserélnek mobiltelefont sehol szervizben: levonják az eladók fizetéséből, ha "mégsem indokolt" a csere. Így történhetett, hogy pl egy telefon besárgult, becsíkozódott kijelzője "a rendeltetésszerű használatot nem befolyásolja":
Rólam elöljáróban annyit, hogy körülbelül 12 éve, az első mobiltelefonom megvásárlása óta az egykor Pannon GSM, ma Telenorként ismert cég ügyfele vagyok. Soha nem reklamáltam, nem vittem vissza ok nélkül készüléket, sőt, még olyat se ahol okom is lett volna rá.
A konkrét történet ez év augusztus 17-én, szombaton kezdődött, amikor is a Köki Terminálban található Telenor üzletben vásároltam egy Sony Xperia SP (C5303) típusú készüléket. Már rögtön másnap észrevettem, hogy a képernyő színárnyalata enyhén sárgás, illetve hosszanti csíkok láthatóak rajta, főleg világos háttér előtt amik szabályos távolságra egymástól ismétlődnek. Kivárva 21-ét, a munkaszüneti napok miatt még bőven a 3 napos csereidőszakon belül a készüléket visszavittem az üzletbe, és kértem annak cseréjét.
Mind az eladó, mind az üzletvezető elismerte, hogy a csíkok ott vannak, illetve egy másik azonos típusú készülékkel összehasonlítva, a képernyő árnyalata valóban sárgás színű, és a másik telefon kijelzőjén csíkok sem láthatóak. Ennek ellenére a cserét elutasították, és mivel az ő, szubjektív véleményük szerint ez a hiba a rendeltetésszerű használatot nem befolyásolja, egyetlen lehetőségként a gyártói bevizsgálást ajánlották fel. Mindezt azután, hogy az eladó a készülék nézegetése közben a képernyővédő fóliát a telefonomról eltávolította, amit én szándékosan hagytam rajta.
Miután körülbelül fél órán keresztül elcsevegtünk arról, hogy vajon mennyire tisztességes ez az eljárás, válaszút elé állítottak felajánlva a távozást, vagy a készülék átvételét bevizsgálásra. Tekintettel arra, hogy én nem egy hibás kijelzős készülékért fizettem, az utóbbi lehetőséget választottam.
Sajnos az eddigi tapasztalataim alapján nem számítok semmi jóra, ugyanis azt, hogy a “rendeltetésszerű használatot nem befolyásolja” nagyjából mindenre rá lehet fogni...
Ami kifogásom az egész üggyel kapcsolatban van:
- Az értékesítő a garanciális feltételek szerint három napon belüli meghibásodás esetén köteles cserélni a terméket. A hibát az eladó és az üzletvezető elismerte, ennek ellenére nem cserélték ki a telefont, inkább elindítottak egy több hetesnek ígérkező szenvedést “bevizsgálás címszóval”, holott 3 napon belül kutya kötelességük lenne cserélni a nem megfelelően teljesítő készüléket.
- Az üzletvezető lekezelő, minden felelősséget a beosztottjára terhelő stílusa maga volt a Telenor lejáratása, igen kellemetlen perceket okozva mindenkinek aki hallótávolságon belül volt a beszélgetés alatt.
- Az eladó tájékoztatása szerint a Telenor az alkalmazottak fizetéséből vonja le, ha olyan készüléket cserélnek ki amit nem lett volna indokolt. Ez egy igen megkérdőjelezhető gyakorlat, mivel az eladó nem szervizes szakember, nem várható el tőle, hogy 100 százalékos pontossággal el tudja dönteni minden elé kerülő hibás készülékről, hogy annak hibája mennyire komoly.
- Régóta meglévő, nem ugráló ügyfélként elvártam volna némi professzionalizmust a Telenortól, főleg mivel álláspontom szerint a saját maguk által ajánlott garanciális feltételeket megszegve, rosszhiszeműen és nekem kellemetlenséget (rohangálás, idegesség) okoztak a felém tanúsított magatartásukkal.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.08.22. 14:24:10
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.08.22. 14:25:18
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.22. 14:28:01
Atörökk 2013.08.22. 14:29:57
helianthus 2013.08.22. 14:32:31
Megint.
Mikor tanulják meg, hogy a törzsvendéget csak a sarki kiskocsmában becsülik meg? Sehol máshol.
Kukabúvár【ツ】 2013.08.22. 14:33:01
Énbagoly 2013.08.22. 14:34:02
amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2013.08.22. 14:39:13
Kukabúvár【ツ】 2013.08.22. 14:41:41
Országúti Ninja 2013.08.22. 14:43:12
"Elállás
Elállási jog akkor illeti meg a vásárlót, ha a forgalmazó/ gyártó a hibás termék kijavítását és kicserélését nem vállalta, vagy e kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye, de megfelelő árleszállítást ekkor is igényelhet a fogyasztó.
A fogyasztót ezen felül külön jogszabályok alapján a szerződéstől számított nyolc munkanapon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg az ún. távollevők között kötött szerződések esetén (pl katalógusból röténő vásárlás, telefonon ,vagy pl interneten keresztül kötött szerződés) amikor is nem volt módja közvetlenül meggyőződni a termék tulajdonságairól, illetve a szerződéstől számított 15 napon belül gyakorolható elállási jog illeti meg azt is, aki üdülési jogot vásárol, mivel ezeknek a szerződéseknek a megkötését gyakran agresszív értékesítési módszerekkel, azonnali döntéskényszerrel és az érzelmi túlfűtöttségre apellálással, hiányos tájékoztatással érik el."
dsdvvvdvff (törölt) 2013.08.22. 14:43:44
captain hindsight
qwertzuiop1 2013.08.22. 14:45:06
dr. Aullah 2013.08.22. 14:51:45
Atörökk 2013.08.22. 14:52:07
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.08.22. 14:56:08
Karikásostrot kellett volna venni
Manci néni, a szomszéd 2013.08.22. 14:57:13
horex · http://horex.uw.hu/ 2013.08.22. 14:57:51
Bunkofon és susogós jogging
holdlányka 2013.08.22. 15:11:53
Ez az elállás megintcsak nem egyértelmű. Mi számít "jelentéktelen" hibának?
CID 2013.08.22. 15:20:40
2013.08.22. 15:21:22
CID 2013.08.22. 15:22:02
Hartmy 2013.08.22. 15:34:27
Rosszindulatú Vászka 2013.08.22. 15:34:58
helianthus 2013.08.22. 15:45:04
Hartmy 2013.08.22. 15:52:48
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.22. 15:53:35
"A csíkos kijelző még belefér a Telenornál"
Zsebbe? Táskába?
Ádám 2013.08.22. 16:01:16
Az op art kockás is belefér? Olyat szeretnék.
panic_button 2013.08.22. 16:05:11
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.22. 16:08:49
mbalint987 2013.08.22. 16:15:38
Az SP-nek típushibája a kissé fakó kijelző (és kissé sárgás), de ez a TFT kijelzők hátrányának róható fel, illetve annak, hogy a Sony nem tud(ott), vagy akar(t) normális kijelzőt gyártani. Nem csoda, hogy a Telenor nem akarja cserélni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.22. 16:18:55
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.08.22. 16:30:36
@mbalint987: nézd, van az a fajta, aki te vagy, kinek szemében ez szőrszálhasogatás, mást meg zavar - szerintem joggal - örülnék, ha a két tábor látná és átlátná egymást, elfogadná a másik másságát. Igaz, nem írtál semmi ilyesmit, ami arra utalna, hogy nem, de én személy szerint falnak megyek az ilyenérvektől, hogy a normál használatot nem befolyásolják. Te meg járjá számodra nem tetsző, számodra hibákkal teli ronda nővel, megtermékenyéíteni azt is meg tudod, a normál használatot ezek nem befolyásolják, ugye. Arról nem is szólva, hogy a pénzéért, főleg ha új készülék, ne valami kiábrándítossat kapjon mán. Az olyan kiábrándító.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.08.22. 16:35:07
England win The Ashes! 2013.08.22. 16:39:00
mbalint987 2013.08.22. 16:40:30
@Kellemes Zérókomponista: Én is eléggé "szőrszálhasogató" vagyok ezzel a telefonnal, hisz nemrég vásároltam, így minden apró kis "hibára" odafigyelek, mint pl.: a karcolások a hátlapon, esetleg a kijelzővédő fólián vagy az esetleges mikrolaggok a főképernyő lapozgatása során. Ettől függetlenül én ezt a problémát nem látom zavarónak, de természetesen jogos az, aki ezt zavarónak találja. De mivel szerintem a legtöbb Xperia SP ilyen, ezért el kell döntenie a posztolónak, hogy együtt tud-e élni ezzel, vagy cserélteti egy másik készülékre. Hozzáteszem, hogy a posztoló mivel nem mellékelt fényképet ezért nem tudom, hogy ez a csíkozódás milyen mértékű...
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.22. 16:48:17
helianthus 2013.08.22. 16:49:08
Hogy jól csődbe menjek mi?
Hátnem-hátde!
Rosszindulatú Vászka 2013.08.22. 16:52:44
Hartmy 2013.08.22. 17:07:05
Hartmy 2013.08.22. 17:13:41
Rosszindulatú Vászka 2013.08.22. 17:17:38
Hartmy 2013.08.22. 17:27:57
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.08.22. 17:28:20
homar.blog.hu/2013/08/22/tuzveszelyesek_a_szelektiv_kukak
Atörökk 2013.08.22. 17:32:45
Eccer én is jártam így, outlet, igaz, ruha. Vettem egy szép gyapjúpulcsit, pár hónap után elkezdett elengedni a nyakánál a varrás. Visszavittem, kérdezték, visszaadják -e az árát, mert épp nincs ilyenjük, vagy jó, ha megcsinálják? Mivel hordani szerettem volna, megvarrták. Pár hét után hiba ugyanez. Megint visszavittem, akkor volt "cseredarab", szó és minden papírösszefirkálás nélkül kicserélték. Egyúttal kaptam egy következő vásárlásnál beváltható, további 20% kedvezményt biztosító kártyát. Úgyhogy legközelebb, mikor volt az, amit kerestem, gyorsan otthagytam kb. 70.000 forintot. Szóval így is lehet :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.08.22. 17:49:20
Meg gondolom ha minden példány csíkos lenne, akkor a tesztekben is megjelent volna ez a dolog (nem néztem utána).
Hartmy 2013.08.22. 17:56:51
helianthus 2013.08.22. 18:52:03
Van nekem egy csíkos telefonkijelzőm,
abban hordom a ceruzám,
földhöz csaptam és láss csodát,
kiesett belőle a wifi!
Csuhajja!
Hartmy 2013.08.22. 19:07:57
Van nekem egy csíkos telóm
Ez évek óta a mobilom.
Minden este hívlak vele,
minden nap volt térereje.
Csuhajja!
helianthus 2013.08.22. 19:21:22
samcro 2013.08.22. 20:44:00
Protection Corning Gorilla Glass
nekem is gorillás kijelzőm van,fehér háttér esetén, bizonyos szögekből nézve pöttyös. Nem-e hasonló van nálad is?
FDToth 2013.08.22. 22:49:16
2 het mukva megyek a teloert, rakerdezek h tudnank e adni egy foliat az elo es hatlapra (kb 5eft egy ilyen, gondoltam nekik sem tetel) er az ugyintezo rohogve mondta h nem, de szivesen ad a telefonhoz egy ilyen buborekos zacskot.
Ez van itthin nalunk sajnos (es nem a folia ara miatt irtam le, csak vhogy a vasarlo nalunk a gonosz es a huseg szart sem er...)
(Elnezest az ekezetlenseg miatt, okostelo buta hasznaloval:))
bounty112 2013.08.23. 02:49:48
2. ha bármi baja van amit nem ismernek el, vagy nincs semmi baja csak nem tetszik, 8 munkanapon belül visszaadni nekik
3. ?
4. profit
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.08.23. 07:54:07
Mert ha a vásárlót előre tájékoztatják, akkor semmi gond, vállalta, de azért ne fogadjuk már el, hogy egy új eszköz nem 100 %-osan hibátlan!
SeggMajom 2013.08.23. 10:48:59
Sony, Android, Samsung rossz ómen egy mobilteleffon esetében.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.08.23. 11:05:04
homar.blog.hu/2012/10/05/a_gyari_hibas_iphone_5-ot_sem_cserelik
?
Ateszpapa 2013.08.23. 18:19:50
Problémám volt a kijelző körüli kerettel, nem komoly inkább esztétikai probléma.
Kihívtam HÁZHOZ a szervizt, mert ügye a prémium telefonoknál a Samsungnál ez lehetséges!
20 perc alatt kicserélte az amúgy tökéletesen működő kijelzőt!!!
Pedig csak esztétikai probléma volt!
Úgyhogy a Samsung prémium telefonjait (S2,S3,S4) ajánlom mindenkinek, mert garanciában is verhetetlen!
A haveromnak fekete i5 van és elkezdett lekopni a festék. Elküldék őt a fenébe, hogy vegyen rá bumpert, de nem cserélik ki!
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.08.24. 10:55:16
- amikor a boltban kézbe vette a telefont legelső alkalommal (akár fizetés előtt, akár utána) nem nézte meg, h milyen a kijelző? Vagy nem engedték, ott be sem kapcsolták?
cxc 2013.08.29. 16:37:31
Etijop 2013.08.30. 19:36:47
2. Helyes eljárással ezért bevizsgálásra fogják küldeni. Hozzá értő ember megnézi. Ha nem a gyári paraméterekkel működik, akkor kicserélik. ...