Tékozló Homár

Menthetetlen a HTC One

2013.09.26. 13:31 | jackyll | komment

htcone_vodafone.jpgLevente eléggé la van törve, hogy a HTC mindenhol szénné ajnározott csúcstelefonjából neki pont egy olyan szerencsétlen pédány jutott, ami már 3 hónapja használhatatlan. Az akkumlátortöltési hiba után durván szétszedett készülékben a GPS romlott el:

Előző levelemhez kapcsolódó problémám sajnos nem oldódott meg, sőt tovább gyűrűztek... HTC-Vodafon kombináció, avagy vedd meg a csúcsmobilt, de ha problémád lesz vele hozzánk ne gyere, menj a fogyasztóvédelemhez… Egészen hihetetlen, de selejtes telefonommal azóta is járom kanosszámat… Nem véletlenül írtam augusztusban – a baljós árnyak ismeretében a sötét jövendőt kissé előrevetítve – hogy teljes mértékben megszűnt a javításhoz való érdekem…


Nézzük a fontosabb dátumokat:

2013. 05. 27.   HTC ONE készülék vásárlás a vodafone Győr Baross utcai márkaboltjában;
2013. 07. 15.-31.        1. szerviz – akkumulátortöltési hiba
2013. 08. 06.-27.        2. szerviz – akkumulátortöltési hiba

No, innen nézzük kicsit részletesebben. Ahogy sejtettem ismét megjárta telefonom a világvégi cseh szervizt, ahonnan 3 hét után került vissza. Hiába kértem a vodafone-nál azonnali cserét, mivel rövid időn belül másodszor fordult elő ugyanaz a meghibásodás, ők ezt a kérésemet semmi esetre sem teljesíthették, ki kellett küldeniük a gyártói szervízbe (Csehország). Mellékeltem a jegyzőkönyvben egy levelet melyben kifejezetten kértem a készülékem teljes cseréjét. A munkalap szerint szinte mindent cseréltek: főpanel, akkumulátor, flex adatlap és ROM frissítés.

Ezután nagyon bizakodtam, hogy elfelejthetem végre ezt a sok kellemetlenséget és mindennapi munkámban megbízhatóan használhatom mobilomat. Örömöm nem tartott sokáig…

Már másnap észrevettem, hogy a hangerőszabályzó oldalán az előlap szétnyílt jó egy mm szélességben szinte végig, a hangerőszabályzó gomb teljesen beesett, erősen lötyögött… Nyilván tudtam, hogy ennek nem így kell kinézni, nagyon mérges lettem, de mit tehetek, ha újra visszaviszem, megint elküldik egy 3 hetes szervizre… Gondoltam, ehhez már nincsen lelkierőm, egyelőre használom így. Azaz használnám…

Mivel munkámból kifolyólag sokat utazom, elindítottam rajta a navigációt, ami kb. 200 m-re arrébb pozícionált. Ezután elindultam, semmi, beragadt a téves starthelyen. Mivel szeretek sportolni, futni letöltöttem újra a népszerű sportalkalmazásokat, természetesen egyik sem látta a GPS jeleket, egy métert nem mozdultak. Hát nincs mit tenni, telefonom ismét használhatatlan, irány a voda Győr Baross utcai márkaboltja (2013. szeptember 04.), ahol már sajnos törzsvendég vagyok. Nehogy valami beállítási probléma legyen, természetesen többször ki-be kapcsoltam a telefont, majd először a vodafone okos sarokhoz mentem, szíveskedjen megnézni a beállításokat. Válasz: minden jó, mégsem működik. Irány a szerviz.

Mivel három hónapon belül harmadszor hoztam szervizbe a telefonom, másodjára gyakorlatilag össze se rakták normálisan, a GPS használhatatlan, azt gondolom érthető, hogy pénzvisszafizetést kérek! Válasz: javításra küldés, a pénzvisszafizetés aránytalan többlet költséget okoz (ezt jegyzőkönyvbe is írták).

Igen, többletköltséget? Szegény voda, szegény htc. És a fogyasztó többletköltségével, kártérítésével mi lesz??? Semmi. Persze azért foglalkoznak ám a kedves vevőjükkel, kaptam kölcsöntelefont: Huawei VOD 858 Smart, az hagyján, hogy komolytalan és szinte használhatatlan, kb. ki is röhögi mindenki.

2013. szeptember 25. Eddig legalább elkészült három hét alatt, mindig értesítettek, most semmi, hát beballagtam az üzletbe és rákérdeztem. Válasz: ja, kész a telefon. Ezzel a rövidke mondattal 2 bajom volt: ha több napja kész, miért nem értesítettek, másik, hogy kifejezetten pénzvisszafizetést kértem, mivel selejtes „csúcsmobilom” többet járt szervizben mintsem használhattam volna. Elsőre a válasz: T-mobilos értesítési számot adtam meg, azt nem tudják értesíteni, csak a vodásat… Nem tudják felhívni??? Akkor amikor elkezdtem diktálni, hogy 0630, nem kellett volna rákérdezni, hogy vodás-e? Ennyire foglalkoznak itt bárkivel is…

Másik problémámra a válasz, hát a htc nem fizeti vissza a telefon árát, így javították. Ekkor azért már kicsit bosszús voltam. Megkérdezem a Hölgyet: mit tehetnék, 3 hónap alatt többet volt szervizben, mint használtam, újra tölthetek le rajta mindent, a törlesztő részletét, a maximalista díjcsomag havidíját becsületesen fizetem, de közben mindig valami gagyi cseretelefont használok. Mit tehetek, Ön mit tenne a helyemben?

A vodafone alkalmazottjának a válasza a következő volt: menjek a fogyasztóvédelemhez. Megmutattam neki, hogy a jótállási jegyen 3 hónap alatt mind a három rubrika betelt. Válasz: ne izguljak, majd tudnak pótlapot adni. Ezzel a vodafone teljes mértékben kifejezte, hogy nagy ívben lesz..ja az ügyfeleit, a lényeg, hogy minél jobb marketinggel minél több balekot átcsábítsanak hozzájuk, de ha problémád van, akkor ott az ajtó, aztán csinálj amit akarsz…

Ezzel persze én is kifejeztem, hogy már egyáltalán nem bízom a szervizben, a telefonban. Nem kívánom használni, na, de tegyünk még egy próbát.

Tehát még egyszer, a bejelentett hiba: a kijelző illesztése rossz a hangerőszabályzó gombnál. A GPS navigáció nem működik.

Elvégzett javítás: Akkumulátor és hátlap csere. Ennyi.

Amikor ezt olvastam, már rossz érzés kerített hatalmába, de hátha, irány haza és majd meglátjuk.

Mindent beállítottam, minden alkalmazást frissítettem, letöltöttem, majd nézzük a navigációt. A helyzet változatlan, illetve nem, kicsit rosszabb. Most már kb. 1-2 km-es pontossággal határozza meg, hogy hol vagyok, az alkalmazások ugyanúgy nem indulnak. Na, ekkor gondoltam, hogy ez bizony már tébolyda, azonnal földhöz vágom… Lehet, hogy ezt kellett volna, de nem, lehiggadtam, és gondoltam kerül, amibe kerül ezt a problémát azért is meg fogom oldani, de ugye az azért elég fura, hogy annak okozzon a legtöbb kellemetlenséget, aki nem keveset fizetett és fizet azóta is a készülékért és a szolgáltatásért. Kedves vodafon és htc, nem ülünk kicsit fordítva a lovon? Azt már csak zárójelben szeretném megjegyezni, hogy az akkumulátortöltés is újra „befagyott” 50%-nál, csak a felkiáltójel jelent meg, többszöri próbálkozásra ugyanez, majd kb egy óra múlva újra tölt. Gondolom megbízható lesz….

Na ilyenkor mi a teendő??

Menjek újra ahhoz, akivel szerződéses kapcsolatban állok (voda)? Mi fog történni? Felveszik a jegyzőkönyvet, majd a panasszal elküldik a HTC központi szervizébe, ott - gondolom - lefordítják angolra, majd a szerelőknek csehre, majd a javítás után a munkalap megszületik angolul, majd magyarul minimális információtartalommal az angolhoz képest. Vajon a cseh szerelő egyáltalán egzakt módon tudja, hogy mi a telefon meghibásodása. Mert a legutóbbi szerelésnél nem így nézett ki. Nem lehet nyelvi probléma is?

Mehetek az elérhetetlen HTC ügyfélszolgálatra… Vagy irány a fogyasztóvédelem… Továbbá ahol lehet, élek a nyilvánosság erejével... De kinek van erre ideje? Senkinek. Vagy a nyugdíjasoknak, akik ugye nem a legnagyobb piac a drága okos telefon vonatkozásában.

Ezek után semmi mást nem tudok elfogadni, csak a pénzvisszafizetést és a szerződés azonnali felmondását…

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szekőcei 2013.09.26. 13:49:20

fogyasztóvédelem + FB-n is belinkelni ezt.

Ha nem is segít, de megkönnyítheti a dolgot. Az üzletben meg tessék az asztalt verni verbálisan, hogy akkor most tessék idehívni a főnököt.

sok sikert, remélem hozzájutsz egy jó telefonhoz.

elwood 2013.09.26. 13:50:50

szóval honnan lehet tudni, hogy szürkeimport ?

England win The Ashes! 2013.09.26. 13:57:18

Az ejcstíszí van mint csúcsmobil... Hehe.

Országúti Ninja 2013.09.26. 14:01:41

"Latört" vagyok, hogy nem lettem első :D

England win The Ashes! 2013.09.26. 14:03:05

"Menjek újra ahhoz, akivel szerződéses kapcsolatban állok (voda)? Mi fog történni? Felveszik a jegyzőkönyvet, majd a panasszal elküldik a HTC központi szervizébe, ott - gondolom - lefordítják angolra, majd a szerelőknek csehre, majd a javítás után a munkalap megszületik angolul, majd magyarul minimális információtartalommal az angolhoz képest. Vajon a cseh szerelő egyáltalán egzakt módon tudja, hogy mi a telefon meghibásodása. Mert a legutóbbi szerelésnél nem így nézett ki. Nem lehet nyelvi probléma is?"

Kurvára el vagy tévedve. Két lehetőség van:
- semmit nem fordítanak semmire, hanem a szerviz alapos vizsgálatnak veti alá a telefont, majd az észlelt hibákat javítják

- a hibákhoz hibakódokat társítanak

Én az elsőre tippelek.

nandika68 2013.09.26. 14:04:41

Okos ember apple terméket vesz nem androidos szart.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.26. 14:07:17

a guglitérkép télleg szar a frissítés óta. összevissza pozícionál.

England win The Ashes! 2013.09.26. 14:20:53

@nandika68: Nem, azt a metroszexuálisok veszik. ;)

viccmeister 2013.09.26. 14:29:17

okos ember nem vesz telefont előfizetéssel, hanem vesz egyet ebayen/kártyafüggetlent webshopban. Az ájfón is lehet ugyan olyan szar, pusztán szerencse kérdése. Inkább a magyaros hozzáállással van a baj: azaz, hogy miután fizettél, mehetsz a fenébe. Perelj, ha akarsz: úgyse jutsz semmire.

panic_button 2013.09.26. 14:36:29

Vettel volna iphonet, htc mara mar egy kalap szar

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.26. 14:37:08

@Országúti Ninja: lökd ide a tőrt (sört).
@zsiráfffff: sehol egy szimpla, LCD kijelzős jóöregtelefon. Mivé kurvult a világ. Pedig milyen jók voltak a nemszínes LCD-sek, tejberizzsel. De ma már más világot írunk!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.26. 14:38:21

@panic_button: nem félsz, hogy ezért a kijelentésedért szétszednek?:D Nem a HTC fanok, hanem eleve, az ifon, elég nevecséges. Az már volt, hogy telefon helyett tartalmi párkapcsolatot? Mindenkinek szóll!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.09.26. 14:39:16

"Most már kb. 1-2 km-es pontossággal határozza meg, hogy hol vagyok,"

Add el valami terroristának, kifejezetten jó pízér!!!

Kifordított kacagány 2013.09.26. 14:42:54

@dr. phil. Sün‼ ツ: az miért jó neki, ha ezután a terrorista tudja majd, hogy merre jár? már úgy 1-2km-en belül.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.09.26. 14:48:38

@Kifordított kacagány:
Mer nehezebben kapják el, mint egy hibátlan darabbal.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.09.26. 15:01:15

@Kifordított kacagány: vagy 1-2 km-rel odébb/másokat robbant a szuicid elhivatott "agyú" terrorist. Éljen a felületesség, éljen a "nagyjából" szó! Na ki akar életben maradni? Mindenki? Ez csak betanított gondolat! Senki nem vágyja a halált? Emberek.. le vagyok döbbenve, tényleg senki?

bobsys 2013.09.26. 15:03:10

Itt a kovetkezo keppen mukodik a garancia.
HTC telefon, T-mobile szolgaltato. GPS beszart, kepernyo nem kapcsolt be, de nem folyamatosan produkalta a hibat. Beballagtam a legkozelebbi T-mobile uzletbe, elmondtam banatom, megneztek, hogy nem-e azott be, megneztek, hogy a lgeujabb verzio van rajta, igy kerdes nelkul garancialis csere ami $20, mert a menete ennek, hogy hazasetaltam a telfonnal, majd 3 nap mulva hozta a futar az uj telefont, a csomagban volt egy megcimzett valasz boritek es a regit postan vissza kell kuldenem.

Kifordított kacagány 2013.09.26. 15:06:22

@dr. phil. Sün‼ ツ: gondolod, ha nem adja el neki, vesznek egy olyant ami pontosan megmutatja? hmm, nagy ember lehet....olyan 1-2km terjedelmű.

@Kellemes Zérókomponista: én igazából unom már ezt az egész szart, de dögöljek meg ha nem várom ki mi lesz belőle.

elwood 2013.09.26. 15:08:36

@bobsys: de fogadjunk, hogy nálatok nem csökken a rezsi ?
na ugye

elwood 2013.09.26. 15:11:17

poszternek betelt a javítási jegye a képen.
szerencsére a vodafone díjmentesen küld újabb javítási jegyet amiben van még 18 kitölthető szervízesemény

Gonoszfóka 2013.09.26. 15:35:51

Az mennyire járható út, hogy a Voda külföldi anyacégének menjen egy okos levél, másolatban a magyar Vodának is elküldve? És ugyanilyen részletesen leírva minden nyűg...

Lehet pacikukit sem ér, de ettől csak jobb lehet.

CID 2013.09.26. 18:05:25

@nandika68: pfejj, okos ember olyan terméket vesz amire 2 év a garancia, minden telóra annyi csak arra a szarra nem.

Egyébként nem értem én ezt a csehekhez küldözgetést. Jómagam egy hete küldtem el egy winfosos HTC-t szervízbe, ma hozták megjavítva, itthon javították. Mundjuk ez Telekom:)

Rosszindulatú Vászka 2013.09.26. 19:34:19

"Egészen hihetetlen, de selejtes telefonommal azóta is járom kanosszámat… "

"Megalázkodik, bocsánatot kér, vezekel (Canossa olasz várban alázkodott meg IV. Henrik német császár VII. Gergely pápa előtt)"

Hentes pékné módra 2013.09.26. 19:40:12

Na elmondom ez hogyan megy a szolgáltatóknál. "Elvileg" se pénzt, se cseretelefont nem adnak vissza, kivéve a problémás embereknek, erre van nekik tartalék keretük (fogyvéd esetek, meg akaratos ügyfelek)
A lényeg:
1. Be kell menni a legforgalmasabb üzletbe, de legyél nagyon felbaszva, hergeld magad előtte, találj ki jó kis mondókát.
2. Basszad oda a telefont a szervizesnek ezzel a papírral együtt, küldjed el a kurva anyjába a vodafone-t, mondjad mindenkinek magad körül, hogy ne merjenek ilyen szarokat itt vásárolni mert konstans szopás van vele.
3. Ha nem értik meg a gondod, akkor szépen lassan mondd el, hogy bejöttél ebbe a szarfészekbe, megvetted a legdrágább telefont, de nem tudod használni mert egy rakás szart adtak el, javítani képtelenek. Azt szard le, hogy a szervizre fogják, te vodafone-os szerződést kaptál nem csehországit.
4. Hamarosan megjelenik a bolt tulaja aki hátrakísér, és visszaadják a pénzed, csak ne csináld tovább a fesztivált.

Nemtom Vodánál ez hogy működik, T-nél többfelől hallottam már, hogy bevált.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.09.26. 19:49:35

Pöcsért kell internet mellől madárkodni? Posztoló, ne legyél már madár bakker!
Sandor Akarki FB hozzászólása az irányadó viselkedési forma ilyenkor, nem ez a teszetosza bohóckodás.

Kenderice 2013.09.27. 00:27:52

@daninet:
5. Ha mégsem adják vissza a pénz, ott helyben a vásárlók könyvébe bejegyezve (vagy más írásos módon) EL KELL ÁLLNI A SZERZŐDÉSTŐL jelentős kényelmetlenségre hivatkozva (többszöri sikertelen javítás) és követelni kell cserét (csak ugyanolyanra lehet, mást nem kell elfogadni) vagy a vételár visszafizetését.
30 napjuk van a válaszra. Ha nem fogadják el akkor lehet menni egyenesen a békéltető testülethez, majd utána egy közjegyzőhöz FMH kiadása végett.
Ha ellentmondanak akkor per lesz belőle. Ha nem mondanak ellent, akkor végrehajtható.

Karatekutya3 2013.09.27. 06:03:04

Sokan már rájöttek, hogy nem szabad itthon telefont venni. Kínából webshopokból töredék áron kapod meg ugyanezt a minőséget és ha netán baj van vele, akkor rendesen javítják vagy cserélik, csak a kiküldés kerül pénzedbe. Persze ha nem ismered, nézz utána melyek a megbízható kinti webshopok.
Sajnos itthon a fogyasztó érdekeit semmi és senki nem védi, a cégek nem kötelezhetőek arra, hogy visszavegyék ami hibás és az sincs előírva nekik, mennyi ideig javíttathatnak valamit. Nem szabad itthon vásárolni semmit. Baromi drága és a garancia csak elméletben létezik.

Kifordított kacagány 2013.09.27. 07:03:12

@daninet: tehát legyen primitív cigányfajzat, mert errefelé csak azokra figyelnek.

neménvagyok 2013.09.27. 10:14:20

@panic_button: Button + Vettel egy hozzászólásban? Mi ez a Sport Géza? :)

zdanee 2013.09.27. 10:50:16

@Karatekutya3: Bizony! Mára egy tucat olyan kínai telefon modell van, ami felmossa a padlót a HTC One-al, felébe kerül, és még foglalkoznak is az ügyféllel.
Xiaomi Mi3, Jiayu S1, Oppo N1, Meizu MX3, ZTE Geek, TCL M3, ...
Csak arra figyelj, hogy vannak kínai belsőpiacos modellek, azoknak a 3G-je nem megy itthon, mindig a WCDMA modellt kell keresni.
Boltnak utána kell járni, vagy ibuygou, vagy aliexpressen egy szimpatikus eladó. Az aliexpress azért is jó, mert csak akkor utalja át a pénzt az eladónak, ha te visszaigazoltad, hogy az árut megkaptad és jó, szóval nem érdekük átverni.

SeggMajom 2013.09.27. 12:35:26

Csak Apple-t vegyetek. Geci drága, de cserébe szó nélkül cserélik újra a telót, ha beszarna.

Androidos meg Windows Phone-os szarokat felejtsétek el.

Erdegvs Fattya 2013.09.27. 13:17:14

"nandika68 2013.09.26. 14:04:41
Okos ember apple terméket vesz nem androidos szart."

Nem az nem okos ember az kisebbségi zsazsa aki szifont vesz. :D

Hentes pékné módra 2013.09.29. 21:57:34

@Kifordított kacagány: lehet ezt elegánsan is kivitelezni, nem kell hozzá az alpári stílus

McZozo 2013.09.30. 12:06:09

@Gonoszfóka:
En ezek utan mar nem futnam a Vodkaval a koroket, ahogy irtak paran ajanlott levelben elallni a szerzodestol telefon arat visszakerni. Ha meg semmi akkor ugyveddel fizetesi meghagyast kuldeni amiben benne lenne mar a telefon ara azon szolgaltatrasok havidija amit nem tudtam hasznanlni mert nem htc t hasznaltad illetve a szervizbe rohangalasok kolltsege. Arra meg muszaly reagaljanak mert ha nem akkor felszamolas indul ellenuk

whale 2013.10.01. 03:08:21

@McZozo: Persze. Majd ellentmondanak, per lesz, onnantól meg a nagyságos magyar bíróság kezében vagy. Ha ellened dönt, a 100 ezres telefonból lesz 6-8-1000000-s vesztett pered, aminek minden költségét te viseled. Jó biznic.
süti beállítások módosítása