Szilvia kapott még egy hónap befizetendő előfizetést, miután lemondta elhunyt édesapja előfizetését a Telenornál. A Telenor ügyfélszolgálatának válaszában emlegtett ÁSZF 2.3.2 egyáltalán nem említi a havidíjat, tehát biztos nem onnan ered ez a durva butaság:
Próbálok érzelemmentes lenni, bevallom, nehezemre esik. Édesapám idén augusztus elején elhunyt. A mobil szerződését és a hozzá tartozó netet lemondtuk aug. 22-én, ennek életbelépéséről aug. 27-én értesítettek bennünket. A késés annak tudható be, hogy a halotti bizonyítvány elküldésével megcsúsztunk, plusz egy hétvége is bejött a képbe. A telefont és a netet is még aug. 27-én kikapcsolták. És most megjött a számla: Mind a netet, mind az előfizetést kiszámlázták az alábbi időszakra (forgalmat nyilván nem, mert nem volt): Aug. 21-szept 22. Megjegyzem Édesapám kb. 15 éve az előfizetőjük volt, soha egy percet nem késett a számlafizetéssel. Igaz, most a hűségidő előtt bátorkodott meghalni, de maga az eljárás elképesztő számomra.
Indoklásul az alábbi levelet kaptuk:
A hívószám 2013.08.27-én került megszűntetésre, egyedi méltányosságból idő előtti szerződésbontás díj kiszámlázása nélkül. 2013.08.22. és 2013.08.27-e között a szolgáltatás működött.
A teljes havidíjszámlázásról az Általános Szerződési Feltételek I.2.3.2. pontja az alábbiak szerint nyilatkozik:
„Tarifacsomagok havidíjainak tekintetében mindig teljes havidíj kerül kiszámlázásra”
A 100126114363-as számla számlázási időszaka 2013.08.22-2013.09.21-ig tart a 20xxxxxxxx-ös hívószámhoz 08.22-08.27-ig tartalmaz forgalmat.
Az 100126114363-as számlában kiterhelt Teljes Havidíj a fentiek értelmében jogos követelésünk, az összeget jóváírni sajnos nem áll módunkban.
Bízunk benne, hogy levelünkkel sikerült eloszlatni a félreértést, azonban, ha úgy ítéli meg, hogy jogsértő módon jártunk el Önnel szemben, és ezért nem fogadja el válaszunkat, álláspontját alátámasztó bizonyítékaival természetesen közvetlenül felügyelő hatóságunkhoz fordulhat : Szolgáltatásainkkal a jövőben is rendelkezésére állunk.
Tudom, hogy nem lesz nagy érvágás nekik – de átmegyünk egy másik szolgáltatóhoz, még akkor is, ha az ő ÁSZF-ük is ugyanilyen.
Tanulság? Mindenki igyekezzen úgy meghalni, hogy a hozzátartozói 20-áig bezárólag le tudják mondani az elfizetését!
UPDATE 10/02: A Telenor is észrevette a címlapos kiemelést, úgyhogy elengedik az időarányos díjat:
Ma kaptam egy e-mailt a Telenortól, amelyben kedves hangon részvétet nyilvánítanak és elengedik az időarányos díjat. Természetesen felhívják a figyelmemet, hogy ők már azzal is nagyvonlaúak voltak, hogy a hűségidő lejárata előtt megszűnt szerződésért nem számláztak ki „büntetést”. Mivel azonban egy több, mint száz fős előfizetői csoportnak vagyok a tagja és ezt az üzleti kapcsolatot nagyra értékelik, ezért eltekintenek az időarányos díjtól.
Mindenesetre a háborút nem, csatát nyertnek érzem a dolgot.
Köszönöm a segítségeteket!
Szilvi
nick-probieren 2013.10.01. 14:21:03
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 14:21:14
Manyecska 2013.10.01. 14:22:28
Bangalore 2013.10.01. 14:22:30
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 14:22:33
Mondjuk ha nem volt forgalom, akkor már lehetett volna kicsit gondolkozni a Telenornál.
Manyecska 2013.10.01. 14:24:14
Részvétem.
Én ezeken már nem is csodálkozom:(( Varga Mihály nyilatkozta miszerint 2011-ben a közműszolgáltatók 85 mrd /milliárd/ extraprofitot vittek ki a zországból..
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 14:24:51
Neela _ t 2013.10.01. 14:25:03
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 14:25:33
Manyecska 2013.10.01. 14:26:15
agent_x 2013.10.01. 14:28:08
most akkor ki nem mond igazat?
Neela _ t 2013.10.01. 14:28:54
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 14:30:47
@zsiráfffff: jaja, hajtsák be. Bár az öröklődéstan egy furmányos ágazat ám! Mondjunk le a ránk szállt adósságokról komoly fejjel. Ha eléggé hiszünk benne, be fog válni, de csak úgy! Na, neked már megint nem tudok mit mondani, mert oly értelmes vagy! Szerintem záros határidőn belül ki fog égni a kapcsolatunk. Vagy kívül fog beégni? Hú, de bonyolult az élet.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 14:32:28
Felháborító
A lelkem a Telenort illeti meg
@zsiráfffff: Az örökösökön szokták
@agent_x: Szerintem kimaradt egy nem.
Atörökk 2013.10.01. 14:32:41
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 14:36:43
Már olyan rég volt olyan jóó komplex irányokat megkeltő poszt. És akkor így izzott minden, meg ezerkomment. Valahogy nem tud ilyen létrejönni mostanába. Téma, közönség és csilagállás összemunkálásán áll az ilyen, biztosan így van ez.
Manyecska 2013.10.01. 14:37:16
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 14:38:02
IsisOsiris 2013.10.01. 14:38:30
Kenderice 2013.10.01. 14:38:31
Namost ha szept. 22-ig kiszámlázták a szolgáltatást, akkor az nem volt sem etikus, sem jogos.
A posztoló helyében én nem hagynám annyiban, minimum egy NHH-val fenyegetőznék mert ez annyira nyilvánvaló jogtalan követelés, hogy egy büntit megér a hatóság részéről...
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 14:39:12
Kenderice 2013.10.01. 14:41:51
Ugyan mit bénázott el a posztoló?
"A telefont és a netet is még aug. 27-én kikapcsolták. És most megjött a számla: Mind a netet, mind az előfizetést kiszámlázták az alábbi időszakra (forgalmat nyilván nem, mert nem volt): Aug. 21-szept 22."
Ez teljesen jogtalan a szolgáltató részéről. Kifizettetni a semmit.
Augusztus 27.-ig jár nekik az előfizu, onnantól kuss van.
Rosszindulatú Vászka 2013.10.01. 14:44:29
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.01. 14:45:02
Hát csak úgy, hogy a halálod előtt fölmondod az előfizetésed.
Atörökk 2013.10.01. 14:46:26
No és ha meg életbe maradok, akkor mi lesz? Akkor hogy telefonálok, hogy mégse döglöttem meg? Na? ! :D
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.01. 14:50:19
Hát ezt még a visszamondás előtt döntsd el!!4
Manyecska 2013.10.01. 14:53:17
McZozo 2013.10.01. 14:54:15
Tisztviselőtelep 2013.10.01. 14:56:38
ember a holdon? 2013.10.01. 14:57:11
Manyecska 2013.10.01. 15:01:04
Neela _ t 2013.10.01. 15:01:33
Mákony Béla 2013.10.01. 15:02:28
A Telenor válaszának a lényege a következő: az ÁSZF alapján minden megkezdett hónapra teljes havidíjat számláznak ki, függetlenül attól, hogy közben felmondásra vagy szüneteltetésre vagy istentudjamicsodázásra kerül az előfizetés.
Nem ők az elsők, és nem is az utolsók, bevett gyakorlat.
Sajnos a hupákolásnak nem látom a helyét, mert a válasz is telejsen korrekt volt, illetve tényleg ezek a feltételeik.
Panelproli 2013.10.01. 15:05:38
+1 !!!
Panelproli 2013.10.01. 15:09:02
Amúgy sokan értik, de azért ezt az oldalt is tessék korrekt módon értelmezni.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2013.10.01. 15:09:10
Nem virág!
Propeller.
Ádám 2013.10.01. 15:10:23
melyik? földi-e?
Tisztviselőtelep 2013.10.01. 15:11:08
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:11:53
Remélem Albánia küld nekik segélyt!
Onion Aid from the Balkan
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 15:13:13
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:14:38
Nem virág, betét. Seggüknél összenőtt sziámi ikreknek.
Az UPC meg gázszolgáltató, mert gázláng a logója.
Neela _ t 2013.10.01. 15:14:49
@vén szivar: de tuti nem betét. Hát melyik az az állatfaj ami két helyről vérzik mert annak a kék izének 2 vége van
Neela _ t 2013.10.01. 15:16:50
Nem betét akkor sem :D
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 15:17:20
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:17:34
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:18:55
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:19:49
A trémobil meg a melegek rózsaszín szolgáltatója.
A rönó logója meg egy női nemiszerv.
Neela _ t 2013.10.01. 15:20:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.01. 15:20:20
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:21:55
Egyik haverom mesélte, akinek a kertszomszédja látta.
Neela _ t 2013.10.01. 15:22:07
#csakszólok
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:22:45
Hát ebben sajnos igazad van.
Ja, én kérek elnézést! :)) De te is ludas vagy ebben, hogy hanyagolsz minket. Nagyon kevesen tudnak megbízhatóan jó benyögéseket szállítani. Szegény Atörökk és Sznaccs szinte egyedül tartják a frontot. Cicemn meg Malacc ritkán néznek be.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:23:54
És a torony a templomon a porzó.
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:25:21
Neela _ t 2013.10.01. 15:25:24
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:25:25
Mármint nem rózsaszín T-ket. Be is fogom eccer perelni.
De mi az a T?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 15:26:39
@Egyéves Önkéntes: ne igényeskedj, ez van. eszi nem eszi-nem kap mást!
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:28:32
Mákony Béla 2013.10.01. 15:28:57
ÁSZF: a szerződés megszűnésétől függetlenül a megkezdett hónapokat egészben kiszámlázzák.
Mihez is hasonlítsam... Pl: A boltban kilós kiszerelésben árulják a kenyeret. te kenyeret akarsz, ezért veszel egy kilót, ami másnap estig jó. Ha te még aznap este eldöntöd, hogy megmaradt a kenyér fele, és az neked nem kell, a bolt nem fogja visszavenni.
Akkor sem fogja visszavenni a bolt, ha meghaltál.
Ettől függetlenül utópiában elképzelhető lenne egy olyan bolt, ami visszaveszi a megmaradt kenyeret.
épaetekmogyoo 2013.10.01. 15:30:40
A főd, a víz, a levegő meg a tűz csupán a punczi folyományai.:)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:31:55
"Oda be se megyek, ahova beengednek."
Vúdi Ellen
épaetekmogyoo 2013.10.01. 15:33:41
De van: az örökös(ök)nek.
Tron65 2013.10.01. 15:34:42
Ha mégis meggondolnák magukat, értesítési cím: Új köztemető 27-es parcella 3. sor balról az 5. fakereszt.
Kedves Telenor!
Meghalt az ügyfelük, ezzel egyúttal megszűnt a szerződés. Nincs méltányosság, nics számla se! (utóbbi max a halála napjáig)
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:38:24
arkitipintel.com/wp-content/uploads/2010/05/gypsy2.jpg
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:39:57
Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:42:51
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:45:04
Tisztviselőtelep 2013.10.01. 16:05:11
Csigorin 2013.10.01. 16:08:24
Valami ilyesmi alapon lehetne elindulni. Szerintem.
00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.10.01. 16:09:59
Na majd megnézem újra ezeket az ÁSZF-eket, lehet már a UPC is csak tejes hónapra tud számlázni, de kikapcsolni meg tudják azonnal.
Másik: a posztból kiderül, hogy méltányossági alapon elengedték az hűségidő lejárta előtti szerződésbontás díját. Feltételezem, hogy ez jóval nagyobb összeg, mint a 25 nap, amire csak a havidíjat kérik el. Bár így meg egy olyan szolgáltatást számláznak ki, amit nem nyújtottak.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 16:11:41
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 16:15:30
na én elhúzok főzni meg pénzt költeni meg leckétírni, mer nő vagyok. pff.
Atörökk 2013.10.01. 16:21:58
Atörökk 2013.10.01. 16:24:38
Mékpedig punczi. Mert függőleges.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 16:25:28
Mákony Béla 2013.10.01. 16:53:29
Ez sokkal kevésbé jóindulat meg hozzáállás kérdése, mint az ember gondolná.
Ez folyamatszinten van úgy kezelve a legtöbb cégnél, hogy a szerződés felmondásából eredő díjaktól az ügyfél halála esetén eltekintenek - bár nem lennének kötelesek. Viszont a használati díjat kiszámlázzák.
Egyébként arra, hogy a teljes hónapot fixen kiszámlázzák, az utóbbi években kezdtek átállni. Ez az úgynevezett nem-prorátázós havidíjszámítás, aminek az a lényege, hogy semmilyen esetben nem számolnak törtidőszakokat. Ha az ÁSZF-ben benne van, akkor ez így teljesen megállja a helyét.
Kenderice 2013.10.01. 16:54:37
Sajnálom, de te tudod rosszul.
Idézlek?
"A Telenor válaszának a lényege a következő: az ÁSZF alapján minden megkezdett hónapra teljes havidíjat számláznak ki, függetlenül attól, hogy közben felmondásra vagy szüneteltetésre vagy istentudjamicsodázásra kerül az előfizetés."
Ez valószínűleg így van, egy kivétellel.
Ez a kivétel az előfizető halála.
A szerződés abban a pillanatban megszűnik az egyik fél "nemlétezése" miatt.
Az meg külön pofátlanság (és valószínűleg jogszabályba is ütközik), hogy a szolgáltatást megszünteti amellett, hogy havidíjat teljes egészben követeli.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 18:52:41
CID 2013.10.01. 19:06:06
Asszonypajtás faterja is augusztusban dobta ki a sebességet. Telekom, képes volt részarányos számlát küldeni ;)
CID 2013.10.01. 19:11:39
Sanda gyanu 2013.10.01. 19:14:18
Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.01. 23:48:28
Péter Szűcs 2013.10.02. 00:42:03
Tapmancs 2013.10.02. 06:23:55
lüke 2013.10.02. 06:38:12
ismeretlen fogalmak MO-n
ld pl temetések futószalagon,
s ld itt: sok posztoló nagy száját
svega 2013.10.02. 07:40:53
Magyarországon 2 és fél szolgáltató van, állítólag nincs több frekvencia. Érdekes, itt van. Az a kurva frekvencia.
Egy példa: egy ismerősöm elhagyta a feltöltős telefonját kártyástól. Bementünk a szolgáltatóhoz, előadtuk a bánatunkat, erre letiltották a régi kártyát, kapott egy újat ugyanazzal a számmal, majd megnézték, mennyi pénz volt a feltöltősön, majd azt is áttették az új kártyára szó nélkül, bemondásra. És mosolyogva. Messze még a nyugat. És egyre messzebb kerül.
Ádám 2013.10.02. 08:03:41
Tahó Sandokan 2013.10.02. 08:08:46
Más persze az, ha valaki mondjuk fél éve nem fizet, de ezt amúgy se nagyon hagyja a szektor szó nélkül.
Az emberi társadalom ma számok bűvöletében él. Profitban méri azt ki mennyit ér, vagy mennyire sikeres. Lassan le kellene szokni erről a felfogásról. A pénz és a profit eszköz, nem pedig az emberiség létezésének célja.
Szelid sunmalac 2013.10.02. 08:34:24
Labancz 2013.10.02. 08:41:09
Zewadeluxe 2013.10.02. 08:42:06
himpellér 2013.10.02. 08:51:47
Mária 2013.10.02. 08:51:53
Ha szerette volna, akkor a gyászmunkával lenne elfoglalva, nem a szarrágással.
Nekem furcsa, hogy ahelyett, hogy gyászolna, kedve és ideje - de főképp kedve - van hozzá, hogy egy párszáz forintos, szerződésben vállalt tétel miatt a Homárra írogasson.
Ráadásul úgy, hogy a szolgáltató, amelyiket fikázza, MÉLTÁNYOSSÁGBÓL nem számolta fel a hűségidő lejárta előtti megszüntetés miatt visszamenőleg a teljes díjat.
Szégyellhetné magát a kedves posztoló.
Mákony Béla 2013.10.02. 08:54:04
A megkezdett hónapot a szerződés megszűnésétől függetlenül kiszámlázzák. Magyarul: a megkezdett hónap első napján terhelik, akkor van az értéknapja, akkor kaszálják le a búzamezőn, akkor lép hatályba, akkor kerül felcsinálásra, stb.
Az ügyfél akkor még élt.
Tudom, szemétmulti.
Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.02. 08:54:15
Zewadeluxe 2013.10.02. 08:54:37
Mákony Béla 2013.10.02. 08:56:50
Egészen egyszerűen a hónap első napján mindentől függetlenül beterhelik az egész havidíjat, és kész.
Természetesen ügyfél szempontjából nem egy előnyös dolog, de semmi értelme háborogni, egyszerűen ezek a feltételeik, és nem sértenek semmilyen szabályt vele.
Mákony Béla 2013.10.02. 09:00:16
Sőt, ha betű szerint vesszük a jogot és a szolgáltatók/pénzintézetek/stb ÁSZF-jét, akkor - ahogy tájékozott/tajtékozott kollégák feljebb írták - ugyebár az ügyfél halálával azonnal megszűnik a szerződés - viszont a kintlévőségek mindenhol az van, hogy a szerződés megszűnésével azonnal esedékessé válnak. Tehát a be nem fizetett számlák befizetési határideje azonnal lejártnak tekintendő, és a részletekben fizetett adósság egy összegben esedékessé válik.
Mária 2013.10.02. 09:03:49
"VALÓSZÍNŰLEG ebben az esetben a szerződés megszűnik a szerződő fél halálával."
És ha a szerződő fél halála után is fogadtak és kezdeményeztek a telefonjáról hívásokat?
Akkor mi a helyzet? Istenfizessemeg, vagy hogy?
Mária 2013.10.02. 09:14:43
" Meghalt, szerződés megszűnt. "
Azt hol olvastad, hogy a szolgáltatói szerződések megszűnnek a szerződő fél halálával?
A szolgáltatói szerződések akkor szűnnek meg, amikor az örökösök mennek a halotti anyakönyvi kivonattal, és felbontják.
Hiszen se a telefon használata, se a kábeltévé, IPTV, vezetékes teló, internet, se a víz, áram, vagy gáz vételezése, de például egy bérelt autó használata sincs kötve a szerződő ember egyedi biometrikus azonosításához. Tőle függetlenül is használhatja, aki hozzáfér.
A szolgáltató a halotti anyakönyvi kivonat bemutatására hiszi el, hogy a szerződő fél meghalt, de a szerződést nem a halál beálltának a napjával, hanem a dokumentum bemutatásának a napjával fogja felbontani.
Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.02. 09:15:13
Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.02. 09:19:30
qwertzu 2013.10.02. 09:23:07
Aug 27-én megszűnt a szolgáltatás, ki lett kapcsolva, de szeptember 21-ig számláztak.
@poszt: akarsz még valamit az életben a Telenortól? Ha igen, akkor fizesd ki és hagyd a francba. Ha nem, akkor fizesd ki időarányosan és bekaphatják. Nem hiszem hogy emiatt mondjuk ügyvédet küldenek a hagyatéki tárgyalásra, vagy pereskedni kezdenének.
Csigorin 2013.10.02. 09:24:18
Mária 2013.10.02. 09:43:13
"Te elolvastad a posztot?
Aug 27-én megszűnt a szolgáltatás, ki lett kapcsolva, de szeptember 21-ig számláztak."
Persze hogy elolvastam.
Ha szeptember 21-ig számláztak, akkor az augusztus 21.-i dátum volt a szerződésben a fordulónap.
Ha a szolgáltatás nem a fordulónapon, hanem egy héttel később szűnt meg, akkor az adott szerződéssel meg lett kezdve a következő egy hónap.
Augusztus 22-én ráterhelték a számlára a következő havi alapdíjat, hiszen az előfizető megkezdte a következő hónapot, és ehhez adták volna hozzá a tényleges telefonálás, sms, mms, egyéb igénybe vett szolgáltatás díját. De mivel ilyesmi augusztus 22 és szeptember 21 között nem volt, és időközben a kártyát is letiltották, semmit nem adtak hozzá.
Mária 2013.10.02. 09:49:53
"És mikor bontja fel a szerződést, ha a szegény elhunyt egyedülálló volt, rokona, örököse nem volt és kinn lakott egy tanyán?"
Ilyenkor ez a temetést és a hagyatéki eljárást hivatalból intéző kirendelt személy dolga.
Összeírja az ingó és ingatlan vagyont, és annak értékéig teljesíti belőle a fennálló tartozásokat.
Olyan, mint a cégeknél a felszámolóbiztos.
_parmenion_ 2013.10.02. 10:04:31
Valaki jött itt valami tegnapi kenyér példával, hogy azt sem veszik vissza. Hát az egy másik eset. Viszont jó analógia, hogy például a bank a bankkártya megszüntetésekor visszaadja az éves díj időarányos részét.
Amikor lakást vettem, akkor is minden szolgáltatás időarányos részét kellett fizetnem az első hónapban, az eladónak meg jóváírták az időarányos részt.
szmoker (Homo Trollicus) 2013.10.02. 10:14:03
Mária 2013.10.02. 10:15:40
Mobiltelefon előfizetés lemondásánál nincs új tulajdonos, akinek otthagyod a vezetékeket meg az órát. Úgy tudom, egy ideig még a számodat se osztják ki új ügyfélnek, miután te lemondtál róla.
CID 2013.10.02. 10:53:18
kutya13 2013.10.02. 11:06:00
szepi79 2013.10.02. 11:16:43
de külön tetszik a hozzáállásod, egy hozzátartozó elvesztése nemcsak érzelmi sokk, de anyagilag is több százezres mulatság, gondolom ha te kerülnél hasonló helyzetbe, neked se lenne az első, hogy 50 ropit befizess a telenornak, mert az jár szegényeknek. (meg ugyanígy a gázosnak, meg a villanynak.)
(plusz a kötbér időarányos, tehát ha csak 1-2 hónap lett volna hátra, akkor az nem 50e; mint ahogy 23 hónapnál sem csak 50e lenne.)
kutya13 2013.10.02. 11:35:46
A kötbér meg már nagyon rég nem időarányos, sajnos :(
Természetesen nem csak az anyagi rész fontos, de az sem elhanyagolható. Mivel figyelembe vették a halálesetet, emberségesen, ezért kapott kedvezményt. De lássuk be mindent azért nem lehet:(
Ha veszünk egy másik példát pl vállalkozó hal meg és a családnak vissza kell adnia a vállakozói igazolványt, az sem díjmentes és mégsem lepődik meg rajta senki...
Sajnos ott még nem tart ez a világ, hogy mindenki mindent figyelembe tudjon venni:(
_parmenion_ 2013.10.02. 11:54:02
PTK 323. § (1) A kötelezett halálával a szerződés nem szűnik meg, kivéve, ha csak személyesen teljesíthető szolgáltatásra irányult.
(2) A jogosult halála akkor szünteti meg a szerződést, ha a szolgáltatás kifejezetten az ő eltartására irányult, vagy kizárólag az ő személyes szükségleteinek fedezésére lett volna alkalmas.
Továbbá a hivatkozott 2.3.2 ASZF pont tök másról szól (szóbeli szerződéskötés)
Az ÁSZF 9.1.4.4 C b)pontja szerint az előfizetői jogviszony megszűnik az előfizető halálával.
PTK 319. § (2) A szerződés megszüntetése esetében a szerződés a jövőre nézve szűnik meg, és a felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak. A megszűnés előtt már nyújtott szolgáltatás szerződésszerű pénzbeli ellenértékét meg kell fizetni, amennyiben pedig a már teljesített pénzbeli szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél még nem teljesítette, a pénzbeli szolgáltatás visszajár.
Kapja be a Telenor.
_parmenion_ 2013.10.02. 12:02:12
PTK 246. § (1) A kötelezett meghatározott pénzösszeg fizetésére kötelezheti magát arra az esetre, ha olyan okból, amelyért felelős, nem, vagy nem szerződésszerűen teljesít (kötbér)
Nem hiszem, hogy jelen esetben az elhunyt felelős a szerződés ASZF 9.1.4.4 C b.) szerinti megszűnéséért.
És van bőr a képén valamelyik ügyintézőnek ehhez a levélhez a nevét adni?
szepi79 2013.10.02. 12:12:45
itt én nem hárítanám a felelősséget az ügyintézőre. nem életszerű, hogy neki lenne döntési joga ilyen esetekben. lehet, megkérdezte a felettesét, és a főnök utasította el, (de az is előfordulhat, sőt, hogy van erre külön policy, amit be kell tartania,) de ez sose fog kiderülni.
zaphodbeeb 2013.10.02. 12:19:18
Márpedig a hozzátartozóknak nem kötelességük tudni milyen szerződései voltak az elhunytnak.
_parmenion_ 2013.10.02. 12:26:06
Corporation. An ingenious device for obtaining individual profit without individual responsibility. - by Bierce, Ambrose.
Kenderice 2013.10.02. 12:30:28
Biztos nem párszáz forintról van szó, hanem egy egész havi net+telefon előfizetési díjról.
Jobb ha tudod, az előfizető elhalálozása esetén nincs szó semmiféle hűségidőről. A szolgáltató nem méltányosságból engedi el ezeket a tételeket, hanem mert megszűnik a JOGALAP.
Szerintem meg te szégyelld magad de nagyon, hogy hülyeségeket irkálsz ide. Legalább a szolgáltató ÁSZF-jét elolvashattad volna előtte.
Ha egy hűségidős szerződést az előfizetőnek felróható okból idő előtt megszüntetnek, akkor jár mindenféle kárpótlás a szolgáltatónak.
Pl. ha felmondja az előfizető, vagy nemfizetés miatt szűnik az meg.
Az előfizető halála más tészta, ott azonnal, mindenféle jogkövetkezmény nélkül, érdekmúlás miatt szűnik meg a szerződés. A szolgáltató ekkor általában addig számláz, amíg a hivatalos okiratot (itt halotti anyakönyvi kivonat) be nem mutatják nekik.
TECCIKÉRTENI???
szepi79 2013.10.02. 12:30:41
drtutz 2013.10.02. 12:33:52
Az INVITEL a (tavaly) szeptemberben szabályosan (visszaigazolással) lemondott szolgáltatást október 31-én megszüntette, majd számlázott még december közepéig, mert "a szerződés adminisztratív okokból csak akkor szűnt meg".
Reklamációra a válasz "nem áll módunkban", majd volt pofájuk a követelést behajtócégnek eladni!
Kenderice 2013.10.02. 12:35:19
Tévedsz, olvasd el jobban a posztot és próbáld meg értelmezni.
Az ügyfél elhunyt augusztus elején.
A számlázási időszak adott hó 22.-től következő hónap 21.-ig tart.
A szolgáltató 27.-én szerzett tudomást az esetről, ekkor le is kapcsolta a szolgáltatást.
Eddig a napig számlázhatott volna, ennek ellenére kiszámlázott szeptember 21.-ig úgy, hogy MÁR NEM IS VOLT SZOLGÁLTATÁS!
Na, ezt nem lehet megcsinálni, ez jogellenes volt.
szepi79 2013.10.02. 12:43:12
Sziszósz 2013.10.02. 12:48:15
Remek ember volt, büszke vagyok rá és ő is az volt mindhárom lányára. Az, hogy Ön az én iránta érzett érzéseimet összeköti azzal, hogy 1,5 hónappal a halála után meg merek reklamálni egy számlát - elgondolkodtató. Elgondolkodtat, hogy milyen ember lehet Ön, akinek ennyi jön le a posztból? Milyen ember Ön, aki ennyiből ítélkezik? Ha gondolja, szívesen elmesélem személyesen egy kávé mellett, hogy például miért nem hordok feketét és milyen érzés volt a hallott Apám mellé sírva odafeküdni hajnalban...Vagy arról, hogy Édesanyám hány hónapon át ápolta és segítette őt, velünk karöltve ...a járásképtelen, bélrákos Édesapámat. Gyászmunka??? Mire gondol? Voltam plébánián, templomban lélekharangot kongattatni, kiíratni, hogy meghalt, értesítettem a rokonokat, elintéztük a temetést és még millió dolgot... Gyászmunka? Már a szó is gusztustalan. Ha önre tudnám önteni a felháborodásom, megfulladna tőle egy pillanat alatt. Ne kérjen bocsánatot, Öntől ez sem kell, csak forduljon egy kicsit önmaga felé... Hátha lát majd majd valami szépet, valami kedveset. Nehéz lesz, tudom, de azért próbálja meg.
Egyébként meg, ha olyan filléres ön szerint ez a tétel, nagyon szívesen felajánlom a Telenornak, hogy majd Ön kifizeti!
Kenderice 2013.10.02. 12:52:47
Szerinted az rendben van, hogy kiszámláznak neked egy szolgáltatást egy teljes hónapra, majd 5.-én lekapcsolják azt?
Nem jogosan háborodnál fel, hogy kifizettél egy hónapot és szolgáltatnak 5 napot?
Ha a szolgáltató lekapcsolta a kifizetett időszak vége előtt, az időarányos rész VISSZAJÁR az előfizetőnek, ahogy parmenion is írta:
"..., amennyiben pedig a már teljesített pénzbeli szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél még NEM TELJESÍTETTE, a pénzbeli szolgáltatás VISSZAJÁR."
Olyat egyetlen szolgáltató sem tehet meg, hogy szolgáltatás nélkül számláz.
szepi79 2013.10.02. 12:57:21
dobzse.laci 2013.10.02. 13:20:09
"Nem hiszem, hogy jelen esetben az elhunyt felelős a szerződés ASZF 9.1.4.4 C b.) szerinti megszűnéséért."
Ki más?
Nem a telenor halt meg!
Nem kéne ilyen felelőtlenül meghalogatni, oszt szegény szolgáltató meg csak rághassa a küszöböt.
Amúgy jog szerint Béla kartácsnak van igaza, de a pannon ennél lehetne nagyvonalúbb. Úgyis olyan szar a híre, meg a hozzáállása is, hogy ha pár forinttal javíthatna rajta, többet érne, mint akárhány tv-reklám.
England win The Ashes! 2013.10.02. 13:37:48
Rosszul tudod. Öt (ha az EE-t vesszük, akkor csak négy) nagyobb szolgáltató van: Té, Orange (illetve együtt ketten ők az EE), 3, O2, Voda. Ennyi. Ezen felül vannak a virtuálisok, mint a Virgin, giffgaff, Lebara, Asda, Tesco stb.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.02. 13:40:46
kutya13 2013.10.02. 13:46:55
Ha nem ő volt a tulaj, hanem családis csomagban volt és más nevén volt vagy céges esetleg, akkor nem a tulaj halt meg, így nem kell semmilyen méltányossággal élnie a szolgáltatónak!!!
Valószínűnek tartom, hogy ilyesmi lehetett, mert nekem más tapasztalatom van velük hasonló sztoriban!!!
A teljesség ismerete nélkül lehordani valakit az meg nem szép dolog! Általában a részletekben rejlik z igasság:)
Szilvike meg nyilatkozhatna, hogy tényleg apu volt-e a tulaj vagy "csak" számlafizető volt-e!!!
És amúgy meg részvétem apukája miatt.
England win The Ashes! 2013.10.02. 13:47:11
Kenderice 2013.10.02. 14:06:11
Méghogy elengedik az időarányos díjat, meg a büntetést! Na persze. Merthogy nincs más választásuk.
Kérdezem én: Nagyvonalú vagyok abban az esetben, ha egy gyalogátkelőhely előtt megállok és átengedek egy gyalogost?
Nem, mert neki van elsőbbsége, de valószínű, hogy ezt ő nem tudja, ezért engem "jófejnek" tart.
Hát ennyi.
Panelproli 2013.10.03. 09:18:56
Panelproli 2013.10.03. 09:30:54
"Panelproli: " Tehát nincs kinek számlát küldeni."
De van: az örökös(ök)nek."
Édesanyám halála után én is kaptam számlákat. Küldeni küldhetik.
Azt kevesen tudják, hogy az örökösöktől csak annyi hajtható be, amennyit az örökléssel szereztek.
Ha örökhagyónak van 10 egységnyi tartozása, de csak 3 egységnyi vagyont hagy hátra, akkor az örököstől az a 3 egységnyi hajtható be, a tartozás többi része nem.
Ez van a hitelekkel, de az előfizetői szerződés teljesen más.
Lehet itt az ÁSZF-re hivatkozni, de mint a példa mutatja, a Telenor sem erőlködött tűlzottan.
Mint ahogy én sem fizettem be az előfizetői szerződések díját, helyette elfaxoltam a Halotti Anyakönyvi kivonatot. 6 éve történt, senki nem szólt azóta, hogy irgumburgum.