Tékozló Homár

Nem érdemes hirtelen meghalni a Telenornál (frissült)

2013.10.01. 14:18 | jackyll | 134 komment

Szilvia kapott még egy hónap befizetendő előfizetést, miután lemondta elhunyt édesapja előfizetését a Telenornál. A Telenor ügyfélszolgálatának válaszában emlegtett ÁSZF 2.3.2 egyáltalán nem említi a havidíjat, tehát biztos nem onnan ered ez a durva butaság:

Próbálok érzelemmentes lenni, bevallom, nehezemre esik. Édesapám idén augusztus elején elhunyt. A mobil szerződését és a hozzá tartozó netet lemondtuk aug. 22-én, ennek életbelépéséről aug. 27-én értesítettek bennünket. A késés annak tudható be, hogy a halotti bizonyítvány elküldésével megcsúsztunk, plusz egy hétvége is bejött a képbe. A telefont és a netet is még aug. 27-én kikapcsolták. És most megjött a számla: Mind a netet, mind az előfizetést kiszámlázták az alábbi időszakra (forgalmat nyilván nem, mert nem volt): Aug. 21-szept 22. Megjegyzem Édesapám kb. 15 éve az előfizetőjük volt, soha egy percet nem késett a számlafizetéssel. Igaz, most a hűségidő előtt bátorkodott meghalni, de maga az eljárás elképesztő számomra.


Indoklásul az alábbi levelet kaptuk:

A hívószám 2013.08.27-én került megszűntetésre, egyedi méltányosságból idő előtti szerződésbontás díj kiszámlázása nélkül. 2013.08.22. és 2013.08.27-e között a szolgáltatás működött.

A teljes havidíjszámlázásról az Általános Szerződési Feltételek I.2.3.2. pontja az alábbiak szerint nyilatkozik:
„Tarifacsomagok havidíjainak tekintetében mindig teljes havidíj kerül kiszámlázásra”

A 100126114363-as számla számlázási időszaka 2013.08.22-2013.09.21-ig tart a 20xxxxxxxx-ös hívószámhoz 08.22-08.27-ig tartalmaz forgalmat.

Az 100126114363-as számlában kiterhelt Teljes Havidíj a fentiek értelmében jogos követelésünk, az összeget jóváírni sajnos nem áll módunkban.

Bízunk benne, hogy levelünkkel sikerült eloszlatni a félreértést, azonban, ha úgy ítéli meg, hogy jogsértő módon jártunk el Önnel szemben, és ezért nem fogadja el válaszunkat, álláspontját alátámasztó bizonyítékaival természetesen közvetlenül felügyelő hatóságunkhoz fordulhat : Szolgáltatásainkkal a jövőben is rendelkezésére állunk.


Tudom, hogy nem lesz nagy érvágás nekik – de átmegyünk egy másik szolgáltatóhoz, még akkor is, ha az ő ÁSZF-ük is ugyanilyen.

Tanulság? Mindenki igyekezzen úgy meghalni, hogy a hozzátartozói 20-áig bezárólag le tudják mondani az elfizetését!

UPDATE 10/02: A Telenor is észrevette a címlapos kiemelést, úgyhogy elengedik az időarányos díjat:

Ma kaptam egy e-mailt a Telenortól, amelyben kedves hangon részvétet nyilvánítanak és elengedik az időarányos díjat. Természetesen felhívják a figyelmemet, hogy ők már azzal is nagyvonlaúak voltak, hogy a hűségidő lejárata előtt megszűnt szerződésért nem számláztak ki „büntetést”. Mivel azonban egy több, mint száz fős előfizetői csoportnak vagyok a tagja és ezt az üzleti kapcsolatot nagyra értékelik, ezért eltekintenek az időarányos díjtól.

Mindenesetre a háborút nem, csatát nyertnek érzem a dolgot.

Köszönöm a segítségeteket!

Szilvi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Panelproli 2013.10.01. 15:09:02

@Mákony Béla: Mint a haláleset lehet bűntethetőséget kizáró ok, ebben az esetben a szerződő (bocsánat a kifejezésért) megszünt. Tehát nincs kinek számlát küldeni.
Amúgy sokan értik, de azért ezt az oldalt is tessék korrekt módon értelmezni.

Ádám 2013.10.01. 15:10:23

@Neela _ t:Virág :D

melyik? földi-e?

Tisztviselőtelep 2013.10.01. 15:11:08

A sünök nem is használnak intimbetétet azok kianyalják magukat.

Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:11:53

Amerikát lekapcsolták a hálózatról?!
Remélem Albánia küld nekik segélyt!

Onion Aid from the Balkan

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:14:38

@Neela _ t: "@Tisztviselőtelep: nem betét! Virág"

Nem virág, betét. Seggüknél összenőtt sziámi ikreknek.

Az UPC meg gázszolgáltató, mert gázláng a logója.

Neela _ t 2013.10.01. 15:14:49

@dr. phil. Sün‼ ツ: na! Vagy... :D
@vén szivar: de tuti nem betét. Hát melyik az az állatfaj ami két helyről vérzik mert annak a kék izének 2 vége van

Neela _ t 2013.10.01. 15:16:50

@atpijkamo: hamarabb megoldottad a kérdést mint leírhattam volna :O :D az igen!
Nem betét akkor sem :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 15:17:20

@Kellemes Zérókomponista: az adósság az örökség értékéig hajtható be, azonban ha lemondasz a teljes örökségről, akkor az esetlegesen fenmaradó tartozás sem állhat fenn, mivel nem örököltél semmit, se pluszban sem mínuszban.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:17:34

@Egyéves Önkéntes: Nemtom neked mennyi időd maradna a homározni, ha heti két könyvet kéne elolvasnod.

Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:18:55

@atpijkamo: hát én simán kiolvasok heti két könyvet, és még homározni is jutna időm, ha nem lenne a Homár az utóbbi időben mérhetetlenül szar.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:19:49

@Neela _ t: Az OTP logója meg egy szopatás felülnézetben.

A trémobil meg a melegek rózsaszín szolgáltatója.

A rönó logója meg egy női nemiszerv.

Neela _ t 2013.10.01. 15:20:01

@atpijkamo: a t-mobile vagy mi az sem magenta színű t betűt árul :D

Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:21:55

@ColT: A tiranai nemzeti bank trezorjában van egy piros kapcsoló, Amerika ON/Amerika OFF felirattal.
Egyik haverom mesélte, akinek a kertszomszédja látta.

Neela _ t 2013.10.01. 15:22:07

@atpijkamo: a templomokon az ablakok ami kör alakúak és úgy néz ki mint egy virág na az is női nemiszervet ábrázol.
#csakszólok

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:22:45

@Egyéves Önkéntes: "ha nem lenne a Homár az utóbbi időben mérhetetlenül szar"

Hát ebben sajnos igazad van.

Ja, én kérek elnézést! :)) De te is ludas vagy ebben, hogy hanyagolsz minket. Nagyon kevesen tudnak megbízhatóan jó benyögéseket szállítani. Szegény Atörökk és Sznaccs szinte egyedül tartják a frontot. Cicemn meg Malacc ritkán néznek be.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:23:54

@Neela _ t: Inkább ánuszrózsa szerintem.

És a torony a templomon a porzó.

Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:25:21

@atpijkamo: inkább ebben legyek ludas, mint a hajdúbétben, amit tönkretett a tuggyukki!

Neela _ t 2013.10.01. 15:25:24

@atpijkamo: nincs ebbe ennyi kedves... :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:25:25

@Neela _ t: "az sem magenta színű t betűt árul"

Mármint nem rózsaszín T-ket. Be is fogom eccer perelni.

De mi az a T?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 15:26:39

@atpijkamo: én úgy szoktam csinálni, hogy reggelente végigolvasom a takarékkönyvemet, azzal gyorsan végzek, aztán meg átlapozom a gyerek régi képeskönyveit is, oszta így meg is van a napi kvóta!

@Egyéves Önkéntes: ne igényeskedj, ez van. eszi nem eszi-nem kap mást!

Egyéves Önkéntes 2013.10.01. 15:28:32

@zsiráfffff: ha igényes lennék, be se tettem volna a lábam ide! :)

Mákony Béla 2013.10.01. 15:28:57

@Panelproli: Továbbra is nem-értés van.

ÁSZF: a szerződés megszűnésétől függetlenül a megkezdett hónapokat egészben kiszámlázzák.

Mihez is hasonlítsam... Pl: A boltban kilós kiszerelésben árulják a kenyeret. te kenyeret akarsz, ezért veszel egy kilót, ami másnap estig jó. Ha te még aznap este eldöntöd, hogy megmaradt a kenyér fele, és az neked nem kell, a bolt nem fogja visszavenni.
Akkor sem fogja visszavenni a bolt, ha meghaltál.
Ettől függetlenül utópiában elképzelhető lenne egy olyan bolt, ami visszaveszi a megmaradt kenyeret.

épaetekmogyoo 2013.10.01. 15:30:40

@atpijkamo: a pinából az egész univerzumot le lehet vezetni.
A főd, a víz, a levegő meg a tűz csupán a punczi folyományai.:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.01. 15:31:55

@Egyéves Önkéntes:

"Oda be se megyek, ahova beengednek."

Vúdi Ellen

épaetekmogyoo 2013.10.01. 15:33:41

@Panelproli: " Tehát nincs kinek számlát küldeni."

De van: az örökös(ök)nek.

Tron65 2013.10.01. 15:34:42

" egyedi méltányosságból idő előtti szerződésbontás díj kiszámlázása nélkül"
Ha mégis meggondolnák magukat, értesítési cím: Új köztemető 27-es parcella 3. sor balról az 5. fakereszt.

Kedves Telenor!
Meghalt az ügyfelük, ezzel egyúttal megszűnt a szerződés. Nincs méltányosság, nics számla se! (utóbbi max a halála napjáig)

Tisztviselőtelep 2013.10.01. 16:05:11

Egy intimbetét lavinát indítottam el, micoda capász.

Csigorin 2013.10.01. 16:08:24

Az illeto augusztus elejen elhunyt, a tartozas augusztus vegevel keletkezett, tehat nem orokolheto, mivel arra a delikvens halala utan "tett szert", es mint ilyen semmis.

Valami ilyesmi alapon lehetne elindulni. Szerintem.

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2013.10.01. 16:09:59

Szóval Telenoréknál már csak teljes hónapot lehet kifizetni? Nem tudom, hogy náluk hogy volt régen, de arra konkrétan emlékszem, hogy régen (ami alatt 2006-ot értek) a UPC ÁSZF-jében egyértelműen benne volt, hogy csak a szolgáltatás megszűnésének napjáig számlázhatnak még akkor is ha ez nem teljes hónapra jön ki.
Na majd megnézem újra ezeket az ÁSZF-eket, lehet már a UPC is csak tejes hónapra tud számlázni, de kikapcsolni meg tudják azonnal.

Másik: a posztból kiderül, hogy méltányossági alapon elengedték az hűségidő lejárta előtti szerződésbontás díját. Feltételezem, hogy ez jóval nagyobb összeg, mint a 25 nap, amire csak a havidíjat kérik el. Bár így meg egy olyan szolgáltatást számláznak ki, amit nem nyújtottak.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 16:11:41

@zsiráfffff: köszi. Szerintem te tudod jól (mer' te vagy a nő!). Majd ügyelek erre, ha meghóttam és helyzet lesz. Csak jönne mán el!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.01. 16:15:30

@Kellemes Zérókomponista: nono, fiatalon meghalni nem annyira vicces mint amennyire vonzó.
na én elhúzok főzni meg pénzt költeni meg leckétírni, mer nő vagyok. pff.

Atörökk 2013.10.01. 16:24:38

@atpijkamo:
Mékpedig punczi. Mert függőleges.

Mákony Béla 2013.10.01. 16:53:29

@00000000-0000-0000-0000-000000000001:
Ez sokkal kevésbé jóindulat meg hozzáállás kérdése, mint az ember gondolná.

Ez folyamatszinten van úgy kezelve a legtöbb cégnél, hogy a szerződés felmondásából eredő díjaktól az ügyfél halála esetén eltekintenek - bár nem lennének kötelesek. Viszont a használati díjat kiszámlázzák.

Egyébként arra, hogy a teljes hónapot fixen kiszámlázzák, az utóbbi években kezdtek átállni. Ez az úgynevezett nem-prorátázós havidíjszámítás, aminek az a lényege, hogy semmilyen esetben nem számolnak törtidőszakokat. Ha az ÁSZF-ben benne van, akkor ez így teljesen megállja a helyét.

Kenderice 2013.10.01. 16:54:37

@Mákony Béla:
Sajnálom, de te tudod rosszul.
Idézlek?
"A Telenor válaszának a lényege a következő: az ÁSZF alapján minden megkezdett hónapra teljes havidíjat számláznak ki, függetlenül attól, hogy közben felmondásra vagy szüneteltetésre vagy istentudjamicsodázásra kerül az előfizetés."
Ez valószínűleg így van, egy kivétellel.
Ez a kivétel az előfizető halála.
A szerződés abban a pillanatban megszűnik az egyik fél "nemlétezése" miatt.
Az meg külön pofátlanság (és valószínűleg jogszabályba is ütközik), hogy a szolgáltatást megszünteti amellett, hogy havidíjat teljes egészben követeli.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2013.10.01. 18:52:41

@Mákony Béla: no jó, de mi antiproletáros számlázásra az utóbbi években?

CID 2013.10.01. 19:06:06

Ha," a 20xxxxxxxx-ös hívószámhoz 08.22-08.27-ig tartalmaz forgalmat." azt jelenti, használták a telefont, a postoló inkább fogja be a pofikájat. Ha viszont, nem használták a szerződéseket, a Telenor bekaphatja.

Asszonypajtás faterja is augusztusban dobta ki a sebességet. Telekom, képes volt részarányos számlát küldeni ;)

CID 2013.10.01. 19:11:39

@atpijkamo: Gondolom, csak azért nem ismered a t bötűt, mert nem szerepel a VOIP mozaikszócskában :)

Sanda gyanu 2013.10.01. 19:14:18

Mondjuk a Vodkafon, meg a Telenor is bekaphatja a faszomat a hónap közepei elszámolással! Miért kell nekik hónap 22-től a következő hónap 21-ig meghatározni egy hónapot? Miért nem lehet a kurva naptári hónapra számlázni? Túl ésszerű lenne?

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.01. 23:48:28

VALÓSZÍNŰLEG ebben az esetben a szerződés megszűnik a szerződő fél halálával. ÁLTALÁBAN valóban az örökös -az örökség mértékéig- köteles helytállni az örökhagyó adósságáért. Kérdés: honnan tudja meg a telefontársaság, hogy ki az örökös, van-e egyáltalán örökös (illetve örökség).

Péter Szűcs 2013.10.02. 00:42:03

A mi családunk is megszüntetett idén egy mobil és egy internetelőfizetést.A mobilt megtarthattuk ingyen és nekünk is ki kellett fizetni a fentmaradó számlaösszeget.Mi nem tiszta ebben?

Tapmancs 2013.10.02. 06:23:55

@Mákony Béla: Nagyon sántít a kenyeres hasonlatod. Az egy tárgy, megfogható dolog, adott szavatossági idővel. Itt pedig egy szolgáltatásról beszélünk, ami a tárgyhó nagy részében nem volt igénybe véve.

lüke 2013.10.02. 06:38:12

kegyelet, humanitás , részvét
ismeretlen fogalmak MO-n
ld pl temetések futószalagon,
s ld itt: sok posztoló nagy száját

svega 2013.10.02. 07:40:53

Minden szolgáltatást adó cég problémára megoldás a PIAC. Én Angliában élek, 13 nagyobb mobilszolgáltató van itt, amiről tudok, meg pár kisebb is. Épp ma voltam ügyintézni náluk és képletesen a földig hajoltak előttem. Udvariasak, nyitottak, tudják, ha nem lennének azok, hamar kitelne a becsületük.
Magyarországon 2 és fél szolgáltató van, állítólag nincs több frekvencia. Érdekes, itt van. Az a kurva frekvencia.
Egy példa: egy ismerősöm elhagyta a feltöltős telefonját kártyástól. Bementünk a szolgáltatóhoz, előadtuk a bánatunkat, erre letiltották a régi kártyát, kapott egy újat ugyanazzal a számmal, majd megnézték, mennyi pénz volt a feltöltősön, majd azt is áttették az új kártyára szó nélkül, bemondásra. És mosolyogva. Messze még a nyugat. És egyre messzebb kerül.

Tahó Sandokan 2013.10.02. 08:08:46

Teljesen kicsinyes... megértem, hogy jog szerint jár, de nem jó, ha az üzleti élet egyre inkább elrugaszkodik az emberi szinttől. Néhány ezer forinttól nem dől össze a világ, simán lehetne mindenütt policy, de hovatovább lehetne róla törvény is, ha valaki halálával szűnik meg a szerződés, akkor nem zaklatják a hozzátartozókat és követelik rajta az utolsó számlát, elég legyen ehhez benyújtani egy halotti ak. másolatot.

Más persze az, ha valaki mondjuk fél éve nem fizet, de ezt amúgy se nagyon hagyja a szektor szó nélkül.

Az emberi társadalom ma számok bűvöletében él. Profitban méri azt ki mennyit ér, vagy mennyire sikeres. Lassan le kellene szokni erről a felfogásról. A pénz és a profit eszköz, nem pedig az emberiség létezésének célja.

Szelid sunmalac 2013.10.02. 08:34:24

@Kritizálom aA. Marhaságokat: Na nehogy mar a telefonszamla orokseg legyen. Te szerzodest kotsz egy szolgaltatoval, akkor a gyereked nem lesz orokose a szolgaltatasnak.

Labancz 2013.10.02. 08:41:09

Nehezen tudom elképzelni, tényleges teljesítés van a kiszámlázott havidíj mögött.

Zewadeluxe 2013.10.02. 08:42:06

A szerződés a szerződő fél halálával megszűnik. Az hogy ők kiszámláztak még plusz napokat, hát b.szák meg, sztornózzák a számlájukat és nagyon mélyen szégyellje el magát az ügyintéző aki ezt a levelet megírta az elhunyt fiának. Emberségből a Telenor-Pannon akármi nullára vizsgázott, most megyek és felmondom velük a szerződésem, mert egyébként is elegem volt már belőlük. Halott embernek számlázni... Istenem.

himpellér 2013.10.02. 08:51:47

A szolgáltatóknál dolgozók úgy viselkednek, mintha emberi érzelmektől mentes biorobotok lennének.(Hogy Rejtő Jenő szavaival éljek: "Emberi érzéseikből kivetkőzött rühes barmok"). Szégyelljék magukat!

Mária 2013.10.02. 08:51:53

Szerette a kedves posztoló az édesapját?

Ha szerette volna, akkor a gyászmunkával lenne elfoglalva, nem a szarrágással.

Nekem furcsa, hogy ahelyett, hogy gyászolna, kedve és ideje - de főképp kedve - van hozzá, hogy egy párszáz forintos, szerződésben vállalt tétel miatt a Homárra írogasson.

Ráadásul úgy, hogy a szolgáltató, amelyiket fikázza, MÉLTÁNYOSSÁGBÓL nem számolta fel a hűségidő lejárta előtti megszüntetés miatt visszamenőleg a teljes díjat.

Szégyellhetné magát a kedves posztoló.

Mákony Béla 2013.10.02. 08:54:04

@Kenderice: Akkor induljunk el mégegyszer az elejétől:

A megkezdett hónapot a szerződés megszűnésétől függetlenül kiszámlázzák. Magyarul: a megkezdett hónap első napján terhelik, akkor van az értéknapja, akkor kaszálják le a búzamezőn, akkor lép hatályba, akkor kerül felcsinálásra, stb.

Az ügyfél akkor még élt.

Tudom, szemétmulti.

Zewadeluxe 2013.10.02. 08:54:37

Mária, de mégis kinek akar számlázni a szolgáltató? Meghalt, szerződés megszűnt. Ezek után kinek és miért lenne még joga számlázni? Ugyan, gondoljuk át ezt újra.

Mákony Béla 2013.10.02. 08:56:50

@Tapmancs: Lehet, hogy a megszokott logika szerint eltér a kettő, de a jelenleg alkalmazott általános gyakorlat szerint nem.

Egészen egyszerűen a hónap első napján mindentől függetlenül beterhelik az egész havidíjat, és kész.

Természetesen ügyfél szempontjából nem egy előnyös dolog, de semmi értelme háborogni, egyszerűen ezek a feltételeik, és nem sértenek semmilyen szabályt vele.

Mákony Béla 2013.10.02. 09:00:16

@Zewadeluxe: Sokszor, sok fórumon, sok jogtudós szájából ki lett már fejtve, hogy a kötelezettségek ugyanúgy öröklődnek az ember halála után, mint a javak.

Sőt, ha betű szerint vesszük a jogot és a szolgáltatók/pénzintézetek/stb ÁSZF-jét, akkor - ahogy tájékozott/tajtékozott kollégák feljebb írták - ugyebár az ügyfél halálával azonnal megszűnik a szerződés - viszont a kintlévőségek mindenhol az van, hogy a szerződés megszűnésével azonnal esedékessé válnak. Tehát a be nem fizetett számlák befizetési határideje azonnal lejártnak tekintendő, és a részletekben fizetett adósság egy összegben esedékessé válik.

Mária 2013.10.02. 09:03:49

@Kritizálom aA. Marhaságokat:

"VALÓSZÍNŰLEG ebben az esetben a szerződés megszűnik a szerződő fél halálával."

És ha a szerződő fél halála után is fogadtak és kezdeményeztek a telefonjáról hívásokat?

Akkor mi a helyzet? Istenfizessemeg, vagy hogy?

Mária 2013.10.02. 09:14:43

@Zewadeluxe:

" Meghalt, szerződés megszűnt. "

Azt hol olvastad, hogy a szolgáltatói szerződések megszűnnek a szerződő fél halálával?

A szolgáltatói szerződések akkor szűnnek meg, amikor az örökösök mennek a halotti anyakönyvi kivonattal, és felbontják.

Hiszen se a telefon használata, se a kábeltévé, IPTV, vezetékes teló, internet, se a víz, áram, vagy gáz vételezése, de például egy bérelt autó használata sincs kötve a szerződő ember egyedi biometrikus azonosításához. Tőle függetlenül is használhatja, aki hozzáfér.

A szolgáltató a halotti anyakönyvi kivonat bemutatására hiszi el, hogy a szerződő fél meghalt, de a szerződést nem a halál beálltának a napjával, hanem a dokumentum bemutatásának a napjával fogja felbontani.

Kritizálom aA. Marhaságokat 2013.10.02. 09:19:30

@Mária: És mikor bontja fel a szerződést, ha a szegény elhunyt egyedülálló volt, rokona, örököse nem volt és kinn lakott egy tanyán?

qwertzu 2013.10.02. 09:23:07

@Mária: Te elolvastad a posztot?
Aug 27-én megszűnt a szolgáltatás, ki lett kapcsolva, de szeptember 21-ig számláztak.

@poszt: akarsz még valamit az életben a Telenortól? Ha igen, akkor fizesd ki és hagyd a francba. Ha nem, akkor fizesd ki időarányosan és bekaphatják. Nem hiszem hogy emiatt mondjuk ügyvédet küldenek a hagyatéki tárgyalásra, vagy pereskedni kezdenének.

Csigorin 2013.10.02. 09:24:18

Legyen benne az ASZFben hogy halalesetet ket honappal ELORE be kelljen kotelezoen jelenteni, es kesz. Sokkal egyszerubb lesz minden.

Mária 2013.10.02. 09:43:13

@qwertzu:

"Te elolvastad a posztot?
Aug 27-én megszűnt a szolgáltatás, ki lett kapcsolva, de szeptember 21-ig számláztak."

Persze hogy elolvastam.

Ha szeptember 21-ig számláztak, akkor az augusztus 21.-i dátum volt a szerződésben a fordulónap.

Ha a szolgáltatás nem a fordulónapon, hanem egy héttel később szűnt meg, akkor az adott szerződéssel meg lett kezdve a következő egy hónap.

Augusztus 22-én ráterhelték a számlára a következő havi alapdíjat, hiszen az előfizető megkezdte a következő hónapot, és ehhez adták volna hozzá a tényleges telefonálás, sms, mms, egyéb igénybe vett szolgáltatás díját. De mivel ilyesmi augusztus 22 és szeptember 21 között nem volt, és időközben a kártyát is letiltották, semmit nem adtak hozzá.

Mária 2013.10.02. 09:49:53

@Kritizálom aA. Marhaságokat:

"És mikor bontja fel a szerződést, ha a szegény elhunyt egyedülálló volt, rokona, örököse nem volt és kinn lakott egy tanyán?"

Ilyenkor ez a temetést és a hagyatéki eljárást hivatalból intéző kirendelt személy dolga.

Összeírja az ingó és ingatlan vagyont, és annak értékéig teljesíti belőle a fennálló tartozásokat.

Olyan, mint a cégeknél a felszámolóbiztos.

_parmenion_ 2013.10.02. 10:04:31

Bár nem vagyok jogász, hogy eldöntsem, de attól, hogy az ASZF-ben le van írva, még egyáltalán nem biztos, hogy jogszerűen követelnek a szerződés megszűnése utáni időszakra előfizetői díjat.

Valaki jött itt valami tegnapi kenyér példával, hogy azt sem veszik vissza. Hát az egy másik eset. Viszont jó analógia, hogy például a bank a bankkártya megszüntetésekor visszaadja az éves díj időarányos részét.

Amikor lakást vettem, akkor is minden szolgáltatás időarányos részét kellett fizetnem az első hónapban, az eladónak meg jóváírták az időarányos részt.

szmoker (Homo Trollicus) 2013.10.02. 10:14:03

Hogyapicsába van az, hogy a szolgáltató sohasem a saját kárára téved?

Mária 2013.10.02. 10:15:40

@_parmenion_:

Mobiltelefon előfizetés lemondásánál nincs új tulajdonos, akinek otthagyod a vezetékeket meg az órát. Úgy tudom, egy ideig még a számodat se osztják ki új ügyfélnek, miután te lemondtál róla.

CID 2013.10.02. 10:53:18

@Zewadeluxe: Nem mintha érdekes lenne, de szerinted, mennyi esély van rá, hogy Szilvia nevű postolónk fiú?;)

kutya13 2013.10.02. 11:06:00

Az senkinek nem tűnik fel, hogy méltányosságból elengedték neki a kötbért? Ha jól tudom ez náluk 50000ft! Kapott ennyi pénzt ajiba és még neki áll feljebb? Hogy is van ez? Azért a pofátlanságnak is van határa szerintem.

szepi79 2013.10.02. 11:16:43

@kutya13: senkinek nem tűnt fel, mivel az előfizető halálával (illetve a halotti bizonyítvány bemutatásával) megszűnik a jogviszony. mint ahogy akkor is megszűnne, ha valaki felrobbantaná az egész telenort. csak ugye ez utóbbi viszonylag ritkán fordul elő.

de külön tetszik a hozzáállásod, egy hozzátartozó elvesztése nemcsak érzelmi sokk, de anyagilag is több százezres mulatság, gondolom ha te kerülnél hasonló helyzetbe, neked se lenne az első, hogy 50 ropit befizess a telenornak, mert az jár szegényeknek. (meg ugyanígy a gázosnak, meg a villanynak.)

(plusz a kötbér időarányos, tehát ha csak 1-2 hónap lett volna hátra, akkor az nem 50e; mint ahogy 23 hónapnál sem csak 50e lenne.)

kutya13 2013.10.02. 11:35:46

@szepi79, első ezen a néven: a jogviszony valóban megszűnik, ha valóban az ő nevén futott az előfizetés és nem valaki más vagy esetleg cég nevén...jelen esetben nem ismerjük a részleteket, csak egy kiragadott részt.

A kötbér meg már nagyon rég nem időarányos, sajnos :(

Természetesen nem csak az anyagi rész fontos, de az sem elhanyagolható. Mivel figyelembe vették a halálesetet, emberségesen, ezért kapott kedvezményt. De lássuk be mindent azért nem lehet:(

Ha veszünk egy másik példát pl vállalkozó hal meg és a családnak vissza kell adnia a vállakozói igazolványt, az sem díjmentes és mégsem lepődik meg rajta senki...

Sajnos ott még nem tart ez a világ, hogy mindenki mindent figyelembe tudjon venni:(

_parmenion_ 2013.10.02. 11:54:02

Többen írták, hogy a szerződés az előfizető halálával megszűnt. Nem egészen.
PTK 323. § (1) A kötelezett halálával a szerződés nem szűnik meg, kivéve, ha csak személyesen teljesíthető szolgáltatásra irányult.

(2) A jogosult halála akkor szünteti meg a szerződést, ha a szolgáltatás kifejezetten az ő eltartására irányult, vagy kizárólag az ő személyes szükségleteinek fedezésére lett volna alkalmas.

Továbbá a hivatkozott 2.3.2 ASZF pont tök másról szól (szóbeli szerződéskötés)

Az ÁSZF 9.1.4.4 C b)pontja szerint az előfizetői jogviszony megszűnik az előfizető halálával.

PTK 319. § (2) A szerződés megszüntetése esetében a szerződés a jövőre nézve szűnik meg, és a felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak. A megszűnés előtt már nyújtott szolgáltatás szerződésszerű pénzbeli ellenértékét meg kell fizetni, amennyiben pedig a már teljesített pénzbeli szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél még nem teljesítette, a pénzbeli szolgáltatás visszajár.

Kapja be a Telenor.

_parmenion_ 2013.10.02. 12:02:12

Többen írták, hogy milyen jó fej a szolgáltató, hogy elengedi a kötbért. Meg szerencsétlen hátramaradt inkább örüljön. Ez szívtelenség, de téves is.

PTK 246. § (1) A kötelezett meghatározott pénzösszeg fizetésére kötelezheti magát arra az esetre, ha olyan okból, amelyért felelős, nem, vagy nem szerződésszerűen teljesít (kötbér)

Nem hiszem, hogy jelen esetben az elhunyt felelős a szerződés ASZF 9.1.4.4 C b.) szerinti megszűnéséért.

És van bőr a képén valamelyik ügyintézőnek ehhez a levélhez a nevét adni?

szepi79 2013.10.02. 12:12:45

@_parmenion_: "És van bőr a képén valamelyik ügyintézőnek ehhez a levélhez a nevét adni? "

itt én nem hárítanám a felelősséget az ügyintézőre. nem életszerű, hogy neki lenne döntési joga ilyen esetekben. lehet, megkérdezte a felettesét, és a főnök utasította el, (de az is előfordulhat, sőt, hogy van erre külön policy, amit be kell tartania,) de ez sose fog kiderülni.

zaphodbeeb 2013.10.02. 12:19:18

Már bocs, de ha nem jelenti be a Telenornak a szomorú halálestet és ők a hagyatéki eljárás lezárultáig nem jelzik a tartozás tényét akkor ennyi. Utána már csak az elhunyttól követelhetnek.
Márpedig a hozzátartozóknak nem kötelességük tudni milyen szerződései voltak az elhunytnak.

_parmenion_ 2013.10.02. 12:26:06

@szepi79, első ezen a néven: Ebben valószínűleg igazad van.

Corporation. An ingenious device for obtaining individual profit without individual responsibility. - by Bierce, Ambrose.

Kenderice 2013.10.02. 12:30:28

@Mária:
Biztos nem párszáz forintról van szó, hanem egy egész havi net+telefon előfizetési díjról.
Jobb ha tudod, az előfizető elhalálozása esetén nincs szó semmiféle hűségidőről. A szolgáltató nem méltányosságból engedi el ezeket a tételeket, hanem mert megszűnik a JOGALAP.
Szerintem meg te szégyelld magad de nagyon, hogy hülyeségeket irkálsz ide. Legalább a szolgáltató ÁSZF-jét elolvashattad volna előtte.

Ha egy hűségidős szerződést az előfizetőnek felróható okból idő előtt megszüntetnek, akkor jár mindenféle kárpótlás a szolgáltatónak.
Pl. ha felmondja az előfizető, vagy nemfizetés miatt szűnik az meg.
Az előfizető halála más tészta, ott azonnal, mindenféle jogkövetkezmény nélkül, érdekmúlás miatt szűnik meg a szerződés. A szolgáltató ekkor általában addig számláz, amíg a hivatalos okiratot (itt halotti anyakönyvi kivonat) be nem mutatják nekik.
TECCIKÉRTENI???

szepi79 2013.10.02. 12:30:41

@_parmenion_: dolgoztam ügyfélszolgálaton, jó 10 éve. bár akkor még időarányos volt a kötbér...

drtutz 2013.10.02. 12:33:52

Ó, hát ezt ilyen pofátlanul csinálja mindegyik... Szolgáltatás nincs, díj van, hogy a jogászokra legyen pénzük...
Az INVITEL a (tavaly) szeptemberben szabályosan (visszaigazolással) lemondott szolgáltatást október 31-én megszüntette, majd számlázott még december közepéig, mert "a szerződés adminisztratív okokból csak akkor szűnt meg".
Reklamációra a válasz "nem áll módunkban", majd volt pofájuk a követelést behajtócégnek eladni!

Kenderice 2013.10.02. 12:35:19

@Mákony Béla:
Tévedsz, olvasd el jobban a posztot és próbáld meg értelmezni.
Az ügyfél elhunyt augusztus elején.
A számlázási időszak adott hó 22.-től következő hónap 21.-ig tart.
A szolgáltató 27.-én szerzett tudomást az esetről, ekkor le is kapcsolta a szolgáltatást.
Eddig a napig számlázhatott volna, ennek ellenére kiszámlázott szeptember 21.-ig úgy, hogy MÁR NEM IS VOLT SZOLGÁLTATÁS!
Na, ezt nem lehet megcsinálni, ez jogellenes volt.

szepi79 2013.10.02. 12:43:12

@Kenderice: speciel abban nem vagyok biztos, hogy jogellenes. logikátlan, sőt etikátlan, ez egyértelmű, de elképzelhetőnek tartom, hogy van egy ilyen jogi kiskapu, hogy az ÁSZF szerint akár még ez is behajtható. (nyilván az ÁSZF sem írja felül a hatályos törvényeket, ergo hiába van beleírva, hogy nemfizetés esetén el lehet az adni illetőt rabszolgának. )

Sziszósz 2013.10.02. 12:48:15

@Mária: Szerettem az Édesapámat. És nincs "de" és nincs "csak".
Remek ember volt, büszke vagyok rá és ő is az volt mindhárom lányára. Az, hogy Ön az én iránta érzett érzéseimet összeköti azzal, hogy 1,5 hónappal a halála után meg merek reklamálni egy számlát - elgondolkodtató. Elgondolkodtat, hogy milyen ember lehet Ön, akinek ennyi jön le a posztból? Milyen ember Ön, aki ennyiből ítélkezik? Ha gondolja, szívesen elmesélem személyesen egy kávé mellett, hogy például miért nem hordok feketét és milyen érzés volt a hallott Apám mellé sírva odafeküdni hajnalban...Vagy arról, hogy Édesanyám hány hónapon át ápolta és segítette őt, velünk karöltve ...a járásképtelen, bélrákos Édesapámat. Gyászmunka??? Mire gondol? Voltam plébánián, templomban lélekharangot kongattatni, kiíratni, hogy meghalt, értesítettem a rokonokat, elintéztük a temetést és még millió dolgot... Gyászmunka? Már a szó is gusztustalan. Ha önre tudnám önteni a felháborodásom, megfulladna tőle egy pillanat alatt. Ne kérjen bocsánatot, Öntől ez sem kell, csak forduljon egy kicsit önmaga felé... Hátha lát majd majd valami szépet, valami kedveset. Nehéz lesz, tudom, de azért próbálja meg.

Egyébként meg, ha olyan filléres ön szerint ez a tétel, nagyon szívesen felajánlom a Telenornak, hogy majd Ön kifizeti!

Kenderice 2013.10.02. 12:52:47

@szepi79, első ezen a néven:
Szerinted az rendben van, hogy kiszámláznak neked egy szolgáltatást egy teljes hónapra, majd 5.-én lekapcsolják azt?
Nem jogosan háborodnál fel, hogy kifizettél egy hónapot és szolgáltatnak 5 napot?
Ha a szolgáltató lekapcsolta a kifizetett időszak vége előtt, az időarányos rész VISSZAJÁR az előfizetőnek, ahogy parmenion is írta:
"..., amennyiben pedig a már teljesített pénzbeli szolgáltatásnak megfelelő ellenszolgáltatást a másik fél még NEM TELJESÍTETTE, a pénzbeli szolgáltatás VISSZAJÁR."
Olyat egyetlen szolgáltató sem tehet meg, hogy szolgáltatás nélkül számláz.

szepi79 2013.10.02. 12:57:21

@Kenderice: félreértettél. nem azt mondtam, hogy a számlázás módja rendben van (pedig ezt a részt még külön ki is emeltem), hanem csak annyit jeleztem, hogy a törvényi háttér akár még adott is lehet hozzá (de ezt nem vágom, mert a jog részéhez nem értek). ha más már bekommentelte, akkor nyilván az az irányadó, 120+ kommentnél már nem fogok tudni mindre emlékezni.

dobzse.laci 2013.10.02. 13:20:09

@_parmenion_:
"Nem hiszem, hogy jelen esetben az elhunyt felelős a szerződés ASZF 9.1.4.4 C b.) szerinti megszűnéséért."

Ki más?
Nem a telenor halt meg!
Nem kéne ilyen felelőtlenül meghalogatni, oszt szegény szolgáltató meg csak rághassa a küszöböt.

Amúgy jog szerint Béla kartácsnak van igaza, de a pannon ennél lehetne nagyvonalúbb. Úgyis olyan szar a híre, meg a hozzáállása is, hogy ha pár forinttal javíthatna rajta, többet érne, mint akárhány tv-reklám.

England win The Ashes! 2013.10.02. 13:37:48

@svega: "Én Angliában élek, 13 nagyobb mobilszolgáltató van itt, amiről tudok, meg pár kisebb is."

Rosszul tudod. Öt (ha az EE-t vesszük, akkor csak négy) nagyobb szolgáltató van: Té, Orange (illetve együtt ketten ők az EE), 3, O2, Voda. Ennyi. Ezen felül vannak a virtuálisok, mint a Virgin, giffgaff, Lebara, Asda, Tesco stb.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.02. 13:40:46

@England win The Ashes!: Nnna, ezért jó, ha szatellit kémeink vannak szétszórva a világban. Pontosítják a hülyeségeket, és érdekes dolgokat mondanak, nem pedig benyögik mindenre, hogy ott minden jobb, nagyobb, stb.

kutya13 2013.10.02. 13:46:55

Még mindig mindenki elfeldkezik arról, hogy nem ismerjük a teljes sztorit.

Ha nem ő volt a tulaj, hanem családis csomagban volt és más nevén volt vagy céges esetleg, akkor nem a tulaj halt meg, így nem kell semmilyen méltányossággal élnie a szolgáltatónak!!!

Valószínűnek tartom, hogy ilyesmi lehetett, mert nekem más tapasztalatom van velük hasonló sztoriban!!!

A teljesség ismerete nélkül lehordani valakit az meg nem szép dolog! Általában a részletekben rejlik z igasság:)

Szilvike meg nyilatkozhatna, hogy tényleg apu volt-e a tulaj vagy "csak" számlafizető volt-e!!!

És amúgy meg részvétem apukája miatt.

England win The Ashes! 2013.10.02. 13:47:11

@atpijkamo: Azt azért tegyük hozzá, hogy a Virgin nagy szolgáltató, annak ellenére, hogy csak virtuális (azaz saját hálózata nincs, másét használja). A tizenvalahány igaz, összesen lehet húsz is (nem számoltam utána), de hálózata csak ötnek van.

Kenderice 2013.10.02. 14:06:11

Hát ez az "ápdét" nem kellett volna a telenor részéről.
Méghogy elengedik az időarányos díjat, meg a büntetést! Na persze. Merthogy nincs más választásuk.
Kérdezem én: Nagyvonalú vagyok abban az esetben, ha egy gyalogátkelőhely előtt megállok és átengedek egy gyalogost?
Nem, mert neki van elsőbbsége, de valószínű, hogy ezt ő nem tudja, ezért engem "jófejnek" tart.
Hát ennyi.

Panelproli 2013.10.03. 09:18:56

@Mákony Béla: Aki meghal nem eszik kenyeret. Ki lehet neki számlázni, aztán lehet várni a Feltámadásra.

Panelproli 2013.10.03. 09:30:54

@épaetekmogyoo:
"Panelproli: " Tehát nincs kinek számlát küldeni."

De van: az örökös(ök)nek."
Édesanyám halála után én is kaptam számlákat. Küldeni küldhetik.
Azt kevesen tudják, hogy az örökösöktől csak annyi hajtható be, amennyit az örökléssel szereztek.
Ha örökhagyónak van 10 egységnyi tartozása, de csak 3 egységnyi vagyont hagy hátra, akkor az örököstől az a 3 egységnyi hajtható be, a tartozás többi része nem.
Ez van a hitelekkel, de az előfizetői szerződés teljesen más.
Lehet itt az ÁSZF-re hivatkozni, de mint a példa mutatja, a Telenor sem erőlködött tűlzottan.
Mint ahogy én sem fizettem be az előfizetői szerződések díját, helyette elfaxoltam a Halotti Anyakönyvi kivonatot. 6 éve történt, senki nem szólt azóta, hogy irgumburgum.
süti beállítások módosítása