Szilvia kapott még egy hónap befizetendő előfizetést, miután lemondta elhunyt édesapja előfizetését a Telenornál. A Telenor ügyfélszolgálatának válaszában emlegtett ÁSZF 2.3.2 egyáltalán nem említi a havidíjat, tehát biztos nem onnan ered ez a durva butaság:
Próbálok érzelemmentes lenni, bevallom, nehezemre esik. Édesapám idén augusztus elején elhunyt. A mobil szerződését és a hozzá tartozó netet lemondtuk aug. 22-én, ennek életbelépéséről aug. 27-én értesítettek bennünket. A késés annak tudható be, hogy a halotti bizonyítvány elküldésével megcsúsztunk, plusz egy hétvége is bejött a képbe. A telefont és a netet is még aug. 27-én kikapcsolták. És most megjött a számla: Mind a netet, mind az előfizetést kiszámlázták az alábbi időszakra (forgalmat nyilván nem, mert nem volt): Aug. 21-szept 22. Megjegyzem Édesapám kb. 15 éve az előfizetőjük volt, soha egy percet nem késett a számlafizetéssel. Igaz, most a hűségidő előtt bátorkodott meghalni, de maga az eljárás elképesztő számomra.
Indoklásul az alábbi levelet kaptuk:
A hívószám 2013.08.27-én került megszűntetésre, egyedi méltányosságból idő előtti szerződésbontás díj kiszámlázása nélkül. 2013.08.22. és 2013.08.27-e között a szolgáltatás működött.
A teljes havidíjszámlázásról az Általános Szerződési Feltételek I.2.3.2. pontja az alábbiak szerint nyilatkozik:
„Tarifacsomagok havidíjainak tekintetében mindig teljes havidíj kerül kiszámlázásra”
A 100126114363-as számla számlázási időszaka 2013.08.22-2013.09.21-ig tart a 20xxxxxxxx-ös hívószámhoz 08.22-08.27-ig tartalmaz forgalmat.
Az 100126114363-as számlában kiterhelt Teljes Havidíj a fentiek értelmében jogos követelésünk, az összeget jóváírni sajnos nem áll módunkban.
Bízunk benne, hogy levelünkkel sikerült eloszlatni a félreértést, azonban, ha úgy ítéli meg, hogy jogsértő módon jártunk el Önnel szemben, és ezért nem fogadja el válaszunkat, álláspontját alátámasztó bizonyítékaival természetesen közvetlenül felügyelő hatóságunkhoz fordulhat : Szolgáltatásainkkal a jövőben is rendelkezésére állunk.
Tudom, hogy nem lesz nagy érvágás nekik – de átmegyünk egy másik szolgáltatóhoz, még akkor is, ha az ő ÁSZF-ük is ugyanilyen.
Tanulság? Mindenki igyekezzen úgy meghalni, hogy a hozzátartozói 20-áig bezárólag le tudják mondani az elfizetését!
UPDATE 10/02: A Telenor is észrevette a címlapos kiemelést, úgyhogy elengedik az időarányos díjat:
Ma kaptam egy e-mailt a Telenortól, amelyben kedves hangon részvétet nyilvánítanak és elengedik az időarányos díjat. Természetesen felhívják a figyelmemet, hogy ők már azzal is nagyvonlaúak voltak, hogy a hűségidő lejárata előtt megszűnt szerződésért nem számláztak ki „büntetést”. Mivel azonban egy több, mint száz fős előfizetői csoportnak vagyok a tagja és ezt az üzleti kapcsolatot nagyra értékelik, ezért eltekintenek az időarányos díjtól.
Mindenesetre a háborút nem, csatát nyertnek érzem a dolgot.
Köszönöm a segítségeteket!
Szilvi
Az utolsó 100 komment: