Tékozló Homár

Amikor a PayPal sem segít

2013.10.25. 13:18 | jackyll | 59 komment

Sándor fájdalmas kommunikációs küzdelembe keveredett, amikor egy hibásan érkezett digitális rádiót akart kicseréltetni az Electronic-star.hu áruházban. Hetekig nem kapott értelmes választ, miután visszaküldte a magyar ügyfélszolgálatnak a selejtet. Aztán amikor a PayPalnél reklamált, a német anyacég kiderítette, hogy még nincs náluk a visszaküldött áru. Ezt a PayPal úgy értelemezte, hogy nem is küldtek neki semmit, úgyhogy pénzt se kap vissza. Másfél hónap, és a Homárnak megírt levél után aztán váratlanul épp feladták a cserekészüléket:

2013. szeptember 9-én vásároltam egy  Denver DAB-44 rádiót PayPallal a www.electronic-star.hu webáruháztól, amit pár napon belül rendben ki is szállítottak, de az működésképtelennek bizonyult (be se lehetett kapcsolni). Miután felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálatukkal a kérésüknek megfelelően visszaküldtem a terméket a cég hegyeshalmi raktárába. Ezt követően a cég magyarországi ügyfélszolgálata csak hetes késésekkel válaszolt a leveleimre, de legalább azt visszaigazolták, hogy a termék megérkezett, de mindig csak a türelmemet kérték, hogy már vizsgálják a dolgot.

 Később jeleztem, hogy akkor a PayPalnál indítok egy vitát az ügyben, amire szintén nem reagáltak, viszont meglepetésemre a PayPalos reklamációmnál a cég német anyavállalata reagált, hogy szerintük én nem is vagyok az ügyfelük, majd a pénzem visszatérítéséhez azt kérték, hogy küldjem el Berlinbe az árut, amit ők már megkaptak itthon.

Mivel a terméket értelemszerűen nem tudtam Berlinbe elküldeni, miután már rég megkapták Hegyeshalmon, ezért a PayPal az alábbi szöveggel utasította el a panaszomat:

 "We have completed our investigation of this case. We have denied this claim and a refund will not be issued. The tracking information provided by the seller did not confirm that the item was shipped to you."
 
 Ez viszont számomra (bár angol tudásom kicsit szegényes) azt jelenti, hogy az eladó még azt is letagadta, hogy egyáltalán kiszállította hozzám a terméket? Akkor viszont miért is nem járna vissza a vételár?

 A lényeg tömören: a német anyacég simán letagadta a PayPalnál, hogy visszaküldtem nekik a terméket, olyan címet adtak meg visszaküldésre, amin nem tudom igazolni a termék megérkezését, mert azt korábban egy másikra már visszakérték tőlem, a PayPal pedig zárta az ügyet úgy, hogy már nem is lehet rá reagálni.

Bebuktam 29,650 forintot (27,650 forint termékár+postaköltséget + 1,690 forint visszaküldési költséget) és egyelőre nem látom, hogy azon kívül, hogymegírom a Homárnak, még mit tehetnék az ügyben a pereskedésen, vagy esetleges rendőrségi feljelentésen (Muhaha!) kívül...

Mellékelnék néhány levelet is az ügyben:

szept. 20.

A korábbi telefonbeszélgetésünknek megfelelően tegnap feladtam a hibás terméket a csatolt szállítólevéllel és csomagszámmal. Remélem minél hamarabb küldik a csere készüléket!


szept. 23.

Jo napot kivanok,
rendben, varjuk a termek beerkezeset es minel elobb lebonyolitjuk a folyamatot.
Kerem turelmet es tovabbi kellemes napot kivanok!
Üdvözlettel,

Electronic-Star ügyfélszolgálat, Magyarország
Tel: +36 (1) 848 04 32
e-mail: info@electronic-star.hu    


okt. 1.

Érdeklődnék, hogy mi a helyzet a Denver DAB-44 rádióval kapcsolatos reklamációmmal. (ügyfélszám: 2341008) Amennyiben a héten nem kapok visszajelzést, nem érkezik meg az áru, vagy nem kapom vissza a vételárat, a PayPal-nál és az AMEX-nél fogom elindítani a vételár visszaszedését!  Az egy dolog, hogy a termék működésképtelenül érkezett, de az, hogy hetekig még csak nem is tájékoztatnak a sorsáról, az már kicsit sok!


okt. 1.

Jo napot kivanok,
a termek sikeresen beerkezett es a reklamacioja meg folyamatban van.
A technikus dolgozik rajta, mar kapcsolatba leptem vele es megsurgettem az ugyet.
Kernem egy kis turelmet es tovabbi kellemes napot kivanok!
 Üdvözlettel,

Electronic-Star ügyfélszolgálat, Magyarország
Tel: +36 (1) 848 04 32
e-mail: info@electronic-star.hu


okt. 11.

Az alábbi tartalmú dispute-ot indítottam a PayPal rendszerében a vásárlással kapcsolatban, tekintettel arra, hogy meg sem próbálják oldani a gondomat.
 Transaction
 -27,560 HUF
9/9/2013 14:51 PDT
CHAL-TEC Vertriebs- + Handels GmbH
paypal@elektronik-star.de

Nem igazán értem, miért kérik, hogy vegyem fel önökkel a kapcsolatot, mikor hetek óta várok a válaszukra. Így itt is kérem, hogy október 15-ig adják fel számomra a cserekészüléket és térítsék vissza a hibás termék postaköltségét, vagy térítsék vissza a vásárlás és a postaköltséget, vagy kénytelen leszek a PayPal és az AMEX segítségét kérni, hogy visszakapjam a pénzemet.
 ...és nem hinném hogy a történtek után bárkinek is ajánlani fogom az áruházukat, de ha szükséges a fogyasztóvédelemhez és a legnépszerűbb fogyasztóvédelmi blogokhoz fogok fordulni, ha az esetleg nyomatékosabbá teszi a kérésemet, hogy zárjuk le végre ezt a vásárlást!


okt. 14.

Jo napot kivanok,
fel szerettem volna Onnel venni a kapcsolatot telefonon, hogy tisztazzuk az ugyet, de sajnos sikertelenul. Azert irtak, hogy vegye fel velunk a kapcsolatot, mert a termeket tolunk tetszett vasarolni. Azert nemlattak a termeket a nemet nagyraktarban, mert nekunk tetszett visszakuldeni.

A reklamacioja meg folyamatban van. Minden bizonnyal ezen a heten lezarhatjuk az ugyet es kuldhetjuk Onnek a keszuleket. Kernem meg egy kis turelmet es elnezest kerunk a kellemetlensegert. A szallitasi koltseg visszateriteset pedig megbeszelem az ugyvezetonkkel.

Meg egyszer elnezest a csuszasert, tovabbi kellemes es sikeres napot kivanok!
Üdvözlettel,

Electronic-Star ügyfélszolgálat, Magyarország
Tel: +36 (1) 848 04 32
e-mail: info@electronic-star.hu


okt. 14.

Délután tud hívni telefonon. A türelmem pedig már elfogyott, azért is fordultam a PayPal-hoz... Ennyi idő alatt Kínából is megvan a garanciális csere, de jellemzően az is max. 2 hét és ők folyamatosan tájékoztatnak és kommunikálnak, hogy épp hol tart az ügyem...

A holnapi határidőt komolyan gondoltam. Szerda reggeltől már csak PayPal-os reklamációként vagyok hajlandó foglalkozni az üggyel és kérni fogom a pénzem visszatérítését.


okt. 23. 11:04

Nemrég kaptam egy levelet a PayPaltól, hogy lezárták az ügyemet azzal, hogy önök nem igazolták vissza, hogy kiszállították nekem a terméket, így elutasították a visszatérítést! (Mondjuk azt nem értem, hogy ha már a kiszállítást is letagadták, akkor miért nem kapom vissza a pénzemet, de ezt még megpróbálom a PayPallal végigvinni)

De tisztelettel kérdezném, hogy ezt mégis hogy gondolták? A központjuk simán letagadta, hogy visszaküldtem önöknek a hibás terméket, annak ellenére, hogy önök levélben már visszaigazolták nekem azt, hogy az megérkezett? Bár az elmúlt napokban továbbra sem kommunikáltak velem, de addig nem szeretném jogi útra terelni a dolgot, amíg van remény a megoldásra, mert a polgári peres eljárás indításától se a pénzemet, se a terméket nem fogom egyhamar megkapni.

Kérem, jelezzék, hogy milyen megoldást kínálnak az ügyemre, vagy a hatóságokhoz fogok fordulni!


Közben érkezett még egy levél, miután írtam nektek:

okt. 23. 12:11

Jo napot kivanok,
a reklamacios folyamatot lebonyolitottuk, a termek utan van Onok fele, ezen a heten kezbesitesre kerul.

Tovabbi kellemes napot kivanok!
 Üdvözlettel,

Electronic-Star ügyfélszolgálat, Magyarország
Tel: +36 (1) 848 04 32
e-mail: info@electronic-star.hu


Mindenesetre érdekes, hogy ha tényleg elküldték a cserekészüléket, akkor eddig miért nem kommunikáltak, de még ha végül meg is jön a cucc, akkor is felháborító az eljárás módja... Arról nem is beszélve, ha az új rádió is hibás lesz :(

A legszebb az, hogy az oldal úgy hirdette magát, hogy 21 napon belül minden vásárló meggondolhatja magát, ehhez képest még a valós, garanciális problémákat is így kezelik, mi lett volna, ha csak nem tetszett volna a termék, és úgy küldöm vissza?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2013.10.25. 13:24:18

A PayPalnak el kellett volna kuldeni a teljes levelezest (nem baj, ha magyar, majd leforditjak, van magyar koztuk, ha mar lehet regizni), az alapjan meg esellyel kaptad volna vissza a penzt...

England win The Ashes! 2013.10.25. 13:25:26

Megnéztem az ominózus weboldalt. Az vajon miért lehet, hogy a "Fizetési lehetőségek" között cseh felirat lapul (Platba dobírkou), rákattintva viszont a gyík jön be?

a kisvakond 2013.10.25. 13:28:44

Szokol rádióval ilyen nem történne meg.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.25. 13:30:15

@A Kisvakond:
"Szokol" rádiót hallgatni? Én nem!

a kisvakond 2013.10.25. 13:30:19

Denver DAB-44 = Szopol rádió. :)

England win The Ashes! 2013.10.25. 13:32:53

@A Kisvakond: Erről jut eszembe: létezik még a sopoti dalfesztivál? :D

(Költői kérdés volt.)

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.25. 13:35:35

@England win The Ashes!:
Mert a szomszéd Pistike dobta össze a honlapjukat és mert a szállitással fizetéssel kapcsolatos összes kérdést tárgyalja, ami GYIK

Dr. Kix 2013.10.25. 13:35:58

Jó kis ómen. Pár napja használtam először a PayPalt életemben, és most várom a cuccomat. :)

Manyecska 2013.10.25. 13:44:39

@England win The Ashes!: kinek a gyíkja???:DD@Dr. Kix: lovakat rendeltél ugye?:)

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.25. 13:49:37

aranyozott vót-e az a ridijó vagy gyémántokkal volt kirakva?

dBLOOD 2013.10.25. 13:50:47

Az elektromosszarponthu a simlis, ez első blikkre nyilvánvaló, és teszem hozzá nem meglepő. Egyel több simlis rohadék magyar kereskedő akitől nem érdemes vásárolni...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 13:52:05

@England win The Ashes!: "létezik még a sopoti dalfesztivál? :D
(Költői kérdés volt.) "

Ez inkább zenei kérdés volt. Akkor jöjjön egy költi kérdés! Melyik fiatalon elhunyt költőnk írta az "Anyám tyúkja" című opuszt?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 13:55:49

"rendőrségi feljelentésen"

Az lesz a probléma, hogy a poszternek nincs ki a 4 kereke. Megverték? Mi ezen a rendőrségi ügy?

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.25. 14:01:00

@atpijkamo:
a poszternek nincs ki a 4 kereke"

Azért mert motorja van , még fordulhat a rendőrséghez!

Atörökk 2013.10.25. 14:04:49

Péééééntek van, nyomurultak! Üdvhedjetek!!!44!

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.25. 14:07:55

@zsiráfffff: Hibázol. Ez egy DAB-rádió.

Flekko 2013.10.25. 14:09:44

Itt szeretném megjegyezni, hogy PayPal-al vigyázni kell, mert írtó szar. Sose tartsatok rajta pénzt mert csak úgy lezárja a számlátokat és elveszi. Legtöbbször a eladót favorizálja a PayPal, sokszor így élnek vissza vele.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.25. 14:13:57

Ez a Paypál nem rokona Dzsaipálnak? Mert az viszont Rástrakúta Dzsopalával lehet azonos.
Vagy ilyesmi.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.25. 14:20:01

@agresszív kismalac: ja télleg. hát így már egész más a helyzet, tiszta ócsóság.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 14:20:11

@zsiráfffff: "aranyozott vót-e az a ridijó"

Ne viccejj! LCD kijelzője van. Meg 3 wattos hangszórója. meg óra is van benne. Még elemről is megy. Meg horgászáshoz kitűnő, igaz, a halakat elüldözi a hangja, de cseppálló, ha beugrik egy csuka a csónakba, nem megy tönkre a fröcsögő víztől.

Különben baromi ronda. Kőművesrádijónak mongyák.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 14:22:06

@zsiráfffff: @England win The Ashes!: Az a nagy baj veletek, hogy nem vagytok elég olvasottak. Nem is tudom, miért állok le ilyen műveletlen, 3000 könyv alatti emberekkel társalogni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 14:23:15

@horex: "Azért mert motorja van , még fordulhat a rendőrséghez!"

:))

Majd akkor fordulhat, ha nincs motorja. Merellopták.

Atörökk 2013.10.25. 14:23:46

@atpijkamo:
Én csak addig, míg kitöltöttem az IQ tesztem, 4378 könyvet olvastam el, mert nem vagyok egy bunkó, bazmeg!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.25. 14:24:16

@atpijkamo: azaz. kimék horgászni mer ott csend van meg nyugalom, de azér viszem a rádjót is mer hadd szójjon a bangómargit mégis. legjobb eddig egy mountain-bikeos fazon volt, aki az erdőn tekert át így, kormányra szikszalagozott rádióval oszt hadd szóljon. wtf.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.25. 14:25:23

@atörökk: én is kitöltöttem máma egyet, de túlcsordult! :D

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 14:27:49

@atörökk: :))

Cöcö. Jó, ha tíznek fel tudod sorolni a címét...

@zsiráfffff: Az a halálom, mikor Flinctonék kimennek a zöldbe, kinyitják a két kocsiajtót, mert abban van a hangszóró, és ezerrel szől a Jimmy meg a tuctuc.

Manyecska 2013.10.25. 14:29:05

@zsiráfffff: múltkor egy bácsi ment így el mellettünk bringával, szólt a dajjjdajjj, fiam majd felkenődött egy fára a röhögéstőlXD

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.10.25. 14:30:34

@atpijkamo: bezony. meg elugrunk kempingolni de azér a tévét is visszük meg a gázrezsót.

@Manyecska /névtelenülFosóÁllatok.Klub//: pedig nem vicces ám!

Csigorin 2013.10.25. 14:30:34

Szoval kb egy honap alatt le is zarult a dolog, ami gyanitom akkor is ugyanugy lett volna ha a poster nem szemeteli tele minden erintett es nem erintett kozbulso es vegso ceg postaladajat.

horex · http://horex.uw.hu/ 2013.10.25. 14:34:31

@atörökk:
IQ nem olvasottsághoz kötött, logikához/többek közt/

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 14:47:59

@horex: "IQ nem olvasottsághoz kötött"

Én úgy tapasztalom, hogy az okos emberek egyszerre műveltek, olvasottak és van humorérzékük. Valahogy ezek a dolgok együtt járnak.

Ha valaki modortalan, akkor várható, hogy buta, a nyelvtant se tudja, és humorérzéke sincs. Mondjuk a jóindulat-rosszindulat ezekhez a tulajdonságokhoz szorosan nem köthető. Sem a magasság, szépség, stb.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2013.10.25. 14:51:41

@atpijkamo: "Én úgy tapasztalom, hogy az okos
emberek egyszerre műveltek,
olvasottak és van humorérzékük.
Valahogy ezek a dolgok együtt
járnak."
Sőt! Én még szép is vagyok.
És szerény.
De az nagyon.

Atörökk 2013.10.25. 15:03:45

@zsiráfffff:
Ettél is belőle?

@Neela _ t:
Nemröhög :D

@atpijkamo:
Álmos, Előd, Ond, Kond, Hapci, Tudor, Vidor, stb.

Panelproli 2013.10.25. 15:59:54

@atpijkamo: Na azér a szépség és a okosság az szorosan összefügg, vagyishogy nem is.
Manapság a politikussaink is kifejtették a parlamentárisban, hogy az a képviselőnőci aki nem szép, még okos sem lehet. Vagy fordítva?
Eh mittomén, csak 2998.-dik könyvnél tartok.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.10.25. 16:17:40

@Panelproli: :))

Azért milyen parasztok szántanak a Parlamentben, mi?

S***ci 2013.10.25. 19:55:42

Most lebuktam, hogy én vagyok "Sándor, a digitális kőművesrádiós balek"; de a lényeg, hogy ma késő délután happyendingelt a sztori, mer' jött egy futár és hozta a rádiót Pozsonyból (az ugye se nem Berlin, se nem Hegyeshalom).
És a csattanó:
"Jelentem a rádió működik!"
...de azt meg nem mondom, hogy javították, vagy cserélték.
Mindenesetre a visszaküldés postaköltségével még továbbra is lógnak...

ghck 2013.10.26. 18:01:24

"Mindenesetre a visszaküldés postaköltségével még továbbra is lógnak..."

Szerinted... Amúgy szerinted azt miért kellene visszatéríteniük?

S***ci 2013.10.26. 19:45:02

@ghck: Mivel a termék hibásan érkezett, ezért nekik kell a csere költségeit állniuk, aminek része kell hogy legyen az is, hogy a visszaszállítás is díjmentes (főleg, hogy személyesen nem is lehetett visszavinni)
A garanciális javítás esetén se neked kell kifizetned a postaköltséget! Sok cég futárt is küld ingyen ilyen esetekben...

ghck 2013.10.27. 13:50:35

@S***ci: igazad van. Mondjuk még szerencséjük, hogy nem külön taxival küldted vissza nekik. :)

Tisztviselőtelep 2013.10.27. 16:42:20

A BKV-nál ilyen nem fordulhatna elő

numermetal 2013.10.28. 12:10:14

Én elég sokat vásárolok webshopon keresztül, de még nem volt gond soha. Egyszer kellett visszaküldenem árut, de gyorsan ment az is. Idén is lesz november 8-án netes vásárlás napja, olyankor egész jó kedvezmények vannak, már be lehet vásárolni akár Karácsonyra is. Itt vannak az idei részletek: redir.ec/netesvasarlasNapja

CP1 2013.10.29. 22:16:36

Szerintem érdemes lenne egy próbát tenni az Európai Fogyasztói Központnál, amely határon átnyúló panaszoknál (amikor külföldi, de eu-s a cég) próbál meg segíteni a fogyasztóknak.
Ez a honlapjuk: www.magyarefk.hu

pedobear 2013.11.04. 23:45:20

A paypal-tól szóról-szóra ugyanezt az üzenetet kaptam, miután visszapostáztam kínába egy telefont a méltán hírhedt fastcardtech-nek. Ez volt 35 ezer mínusz. Van velük még egy ügyem, ami jelenleg is tart, bár abban lehet én voltam a hülye, mert 1 hónap után dispute-ot nyitottam, majd azt mondták várjak még, ezért lezártam az ügyet, hogy majd később újra nyitom ha nem jön meg. Mint kiderült, nem lehet újra megnyitni még hosszas levelezés után sem a paypal-al. Most azt állítják, hogy a telefon visszament hozzájuk, de utaljam el a postaköltséget(paypal-on) ha látni szeretném. Lehet, hogy még utoljára sikerült átbaszniuk, de elutaltam ma nekik 25$-t, lévén hogy a telefon 40-be állt meg, ennyi kockázatot még megér. Az én sejtésem az, hogy ha az eladó nem akarja visszafizetni a vételárat, akkor azzal paypal sem tud mit kezdeni, ezért inkább hazudik valamit.

PS.: borzalmas hogy a kommentek 90%-a off, vagy valami elbaszott vicc akar lenni. Maga az oldal nagyon hasznos, de aki nem tud érdemben hozzászólni, az menjen innen a picsába. Köszi előre is!