Tékozló Homár

Szánalmas hazugság a rezsicsökkentés

2013.11.18. 11:49 | jackyll | 107 komment

rezsikamu.jpgBár már szerepelt nálunk szemétszállításos történet, nem kapott elég hangsúlyt, hogy a nyáron államosított iparág azonnal pusztulásnak indult, amint a lopásra szakosodott magyar állam betette a rothadó enyves mancsát. Az új állami rendszerben természetesen több lett a szemétszállítás díja, mint amikor szakmabeli külföldi cég cégezte ezt a tevékenységet, cserébe drasztikusan esett a minőség:

Már egy ideje sejtem, hogy a rezsicsökkentés csak kamu, valahogy nem érzem a zsebemben maradt pénzeket. A szemétszállításnál viszont feketén-fehéren látszik az átverés. (A gáz, víz, minden más az ugye fogasztástól is függ, az egységárak is változnak, egy csomó plussz díj, stb. sokkal nehezebb látni a valós különbséget.)

Korábban az ASA (talán spanyol tulajdon) vitte itt Taskonyban a szemetet, napra pontosan, szelektívért házhoz jöttek, zöldet is elvitték a megjelölt napokon. Nekünk a szokásosnál (120L) nagyobb kukánk van (240L) ennek negyedéves díja (a csekk a II. negyedévi, júliusban, kicsit késve fizettük) 12.132,- volt. A számlát nem kotortam elő, valahol megvan, ha kell a hitelességhez, kérlek írj.

Július 1-el a (bizonyára magyar) Vertikál vette át a szemétszállítást. Még októberben sem sikerült a megjelölt napon elvinniük a zöldhulladékot, 2-3 napppal az általuk kiadott dátum után telefonáltam, azt a választ kaptam, hogy nem volt elég a kapacitás, erre nem számítottak, képzeljem, volt aki 20 zsák (!) zöldhulladékot kitett a kapuja elé. (A településen néhány kivételtől eltekintve csak kertes házak vannak, általában legalább 500 nm telekkel, nem tudom, mire számítottak.)

De hát oké az új szolgáltatónak bele kell rázódnia a dolgokba, talán jövő tavasszra be tudják lőni a kapacitást. Na de most, hogy megkaptam az első 3 hónapot magába foglaló számlát (az előző 3 hónap havonta jött, nem tűnt fel a dolog) elborultam, amikor megláttam az összeget: 12.939,- ft. 807 forinttal több, mint az első két negyedévben a negyedéves díj. Még ezt is elfogadom, ha ennyi, hát ennyi.
 
De kit néznek hülyének, amikor ráírják, hogy bár többet fizetek, mint az előző szolgáltatónál, még spóroltam 3863,- forintot!!!! Év végére bizonyára ennek dupláját, 7726,- forintot „spórolok” majd. Szóval a szépen (törvény szerrint) színnel kiemelt sávba beleírt összeg csak fiktív, csak papíron létezik, a zsebedben nem biztos, hogy több marad, sőt...

üdv
Elvira

rezsikamu2.jpg

rezsikamu3.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska 2013.11.18. 11:56:46

IV. Rocco, az állatok királya.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.18. 11:58:43

Örülj a rezsicsökkenésnek, hogy nem 10 ropi lett a díj :D Közéd is lőhettek volna :D
Kis magyar valóság, ennyi.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.11.18. 12:00:31

@ColT: Mármint a havi díja annyi, úgy értve a 10 ropi.

Amúgy 806Ft már abból is lehet, hogy drágább lett a benya, nem az emberek fizetik meg a benyadrágulást, mert jobban teljesít...

simon says: 2013.11.18. 12:04:15

épp most hozta a postás az új számlát a kincstári szolgáltatótól, eddig AVE volt, utolsó számlájuk 6.367Ft negyedévre 120 literes edényért hetente egyszeri űrítéssel, most 4.972Ft lett, pozitív példa. 2011 közepén is 5.171 volt, még ahhoz képest is csökkent.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 12:06:40

A.S.A.: osztrák
Emez meg:
"A Vertikál Zrt. több mint 20 éves múltra tekint vissza a hulladékgazdálkodási és a településüzemeltetési szolgáltatások területén. Társaságunk 1991-ben - többségi önkormányzati tulajdonnal - alakult részvénytársasággá Polgárdi székhellyel, dolgozóink létszáma 83 fő. A két évtized alatt a Zrt. szakmai befektetőként – a helyi önkormányzatokkal szoros együttműködéssel – több azonos tevékenységet ellátó cégben szerzett érdekeltséget, ezáltal kialakítva a Vertikál cégcsoportot, mely napjainkban már egységes arculatával, országos szintű, komplex hulladékgazdálkodási rendszert működtet, ezáltal képes a települések igényeinek megfelelő ellátására kistérségekben és a nagyobb régiókban egyaránt. Vertikál cégcsoportot alkotó szolgáltató szervezetek által ellátott lakosszám közel 650.000 fő.

Fő tevékenységi köreink:
köztisztasági tevékenység (települési szilárd hulladékgyűjtés, -szállítás, -kezelés valamint szelektív hulladékok előkezelése, hasznosítása),
veszélyes hulladék begyűjtés,
hulladékkereskedelem,
építőipari tevékenység (mélyépítés, magasépítés, kommunális hulladéklerakó telepek építése, hulladéklerakók rekultivációja)
városüzemeltetés, településtisztasági tevékenység,
parkfenntartás,
környezetvédelmi-mérnöki tanácsadás,
pályázati tevékenység, projekt-előkészítés.
Tevékenységünket a vevői megelégedettség és az állandó megbízható minőség figyelembevételével végezzük, a minőségi-, a környezetirányítási, valamint a munkabiztonsági menedzsmentrendszerek elvárásainak megfelelően, ISO, valamint OHSAS minősítéssel, a szakembergárda folyamatos képzésével, megfelelő eszközparkkal.
A szolgáltatási színvonal szakmai megalapozásának és fejlesztésének biztosításának érdekében a cégcsoport tagjai a Miskolci Egyetemmel és a gödöllői Szent István Egyetemmel együttműködve már 10 éve számos K+F projektet valósítottak meg, a településeken keletkező hulladékok komplex feldolgozási és hasznosítási technológiájának a kifejlesztése érdekében. A kutatási eredmények a hulladékgazdálkodási rendszerek üzemeltetésével foglalkozók számára környezetvédelmi szempontból megfelelő, gazdaságos és hatékony megoldást kínálnak a lerakásra kerülő hulladékmennyiség csökkentésére, valamint a hulladék anyagában történő hasznosítás és az energetikai hasznosítás arányának növelésére.
Nagy hangsúlyt fektetünk az iskolákkal, egyesületekkel, szervezetekkel való együttműködésre, részt veszünk a környezettudatos életre való felkészítésben, és nevelésben, a környezetvédelem fontosságára való figyelemfelkeltésben, megfelelő PR tevékenységgel, bemutatókkal.
Kialakítottuk azt a holding típusú szervezeti rendszert, ahol az önkormányzati tulajdonú cégek önállósága megmarad, ugyanakkor a Vertikál Zrt. megadja azokat a szakmai segítségeket, amelyek egy hatékony kommunális szolgáltatási rendszer működéséhez biztosítják a feltételeket, mert Közös célunk a tiszta környezet!"
Nem állami.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 12:08:15

@simon says:: Vigyázz, az igazság részleteinek kibontásáért itt könnyen élveboncolásban lehet részed!

2013.11.18. 12:22:17

Nálunk a rezsicsökkentés kukáscsökkentéssel járt. Eddig ketten lógtak a kukásautó hátulján, most már egyedül van a koma. Nagy összegben le merném fogadni, hogy ugyanazért a bérért végeztetik vele a kétszer annyi munkát, a vezetőség meg habzsidőzsi, mint eddig.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 12:25:02

Egyébként: www.taksony.hu/uploads/file/valtozasok_hulladekszallitas.pdf
@Rocco az erdei állat: Régebben, mint 20 éve. A hulladék-ágazatuk osztrák központú. Ha jól emlékszem, 1991-ben már szakmai befektetőként (némi korrupciószaggal) megszerezte a debreceni VGV-t, létrehozva az AKSD-t. Utána sokkal drágább lett minden, bár tény, hogy korszerűsödött.
A poszt toló és dzsekil ugyanúgy, hanyag eleganciával (szinte már pártatlanul és függetlenül) "megfeledkezik" az EU-előírás miatt bevezetett hulladéklerakási járulékról is, amely így nem vált annyira érzékelhetővé...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.18. 12:29:05

minek az olyannak kertes ház, aki képes szemeteszsákban gyűjtögetni a zöldhulladékot? mérnem komposztítja? jahogy akkor venni egy vasvillát is a kezébe meg dolgozni vele. lusta népség, meg se érdemlik a rezsicsökkentést, sőt, szerintem viktort sem érdemlik meg!

Manyecska 2013.11.18. 12:33:03

@Kitalátor = másként_gondolkodó: már megszűnt szerintem, most néztem. Győrben volt.

D2 2013.11.18. 12:34:55

A Gödöllő főfőpolgármestere is a hattyú halálát adja elő a Zöld Hídnak elnevezett cégük miatt. Az összes környékbeli településről kidobták az A.S.A.-t (légyen az spanyol vagy osztrák) és bevezették a sokkal drágább és vacakabb szolgáltatást (pl. nem ház elől, hanem gyűjtőpontokon lomtalanító) hidat.
Majd ha csődbe mennek, jöhetnek vissza a piszkosmultik.

Edit Anna Domokosné Koncz 2013.11.18. 12:35:44

Ha megnézitek a számlát az nem negyedévre szól, hanem 4 hónapra. Mivel egy negyedév csak 3 hónap, annak a díja durván 9300 Ft lenne. És ha számolunk is egy kicsit, akkor megvan a rezsicsökkentésként kiszámolt díj.

Manyecska 2013.11.18. 12:46:21

Hát nemtom, az Asával leveleztem, egy időben éjjel fél kettőkor ürítették a kukákat..:((

kakukk11 2013.11.18. 12:48:11

@Edit Anna Domokosné Koncz: Nálad a pont, ez bizony harmadév, nem pedig negyedév.

Manyecska 2013.11.18. 12:48:26

Mega hat zsák falevél se zavarta itt a környéket két hónapig a fa töviben. Mondjuk az a narancssárgáké.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 13:01:35

@Edit Anna Domokosné Koncz: Ja, ha valaki még képes az értő olvasásra, annak itt (könnyű)nehéz! Sohasem lesz belőle bérblogger az Indexnél.

Manyecska 2013.11.18. 13:06:36

Ugyan nem látom de július közepén hányadik negyed/harmad...évet fizettetik ki engem csak ez izgat most???:)

ferand1979 2013.11.18. 13:23:12

@Art.No.88/36 PP: A komposztálás csak ott buli, ahol a keletkezett "trágyát" (komposztot) el tudja használni, lásd beásni a földbe, veteményes, gyümölcsfák tövéhez, stb. helyre.
Ha amennyiben a posztolónak csakis füvezett a kertje, és nem ássa fel évente, hogy újra füvezze és nem áshatja el a fatövébe a komposztot, akkor NINCS szüksége komposztra..
Mert ki az a marha, aki a zöld fű tetejére ráteszi a bűzlő komposztot????

Amúgy pedig ha a fáma arról szól, hogy a tavalyi átlag díjaktól olcsóbb 10-20-30 %-al lesz a rezsicsökkentés, akkor tessék csak ezt úgy kivitelezni, hogy ne kiskapukat, új tételek bevonásával kijátszva emelést okozzanak, mert ez csalás.
És a vállalt szolgáltatást tessék betartani, a kint lévő szemetet elszállítani, hamár erre teccett szerződni... Kit érdekel, hogy nem számítottak akkora szeméthalommal.. Akkor a központban dolgozó aktakukacok is hordjanak szemetet.. nem? A szolgáltatást el kell végezni, ha ki is fogják számlázni...

ferand1979 2013.11.18. 13:24:54

@Rocco az erdei állat: ha utólagos az elszámolás, akkor a 2. negyedévet, mivel július a 7. hónap... ÉS egy negyedév 3 hónapból áll..
Ha előre számláztatnak (ami szerintem egy nagy pofátlanság...) akkor már a 3. negyedévet...

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.18. 13:29:32

@ferand1979: az érett komposzt nem büdös és simán ki lehet szórni a gyep tetejére is. furmányos nép ám a városi kertész, ott terem neki a komposzt a kertben de azt inkább drágán elviteti, aztán megveszi a gyeprevaló műtrágyát a kegyszerboltban, így segítve az államgazdaság működését és a dzsídípí növekedését kis hazájában. na, hát nemhiába járt az egyetemre! :D

Manyecska 2013.11.18. 13:44:38

@ferand1979: nade júliusban vették át azt írja a poszter:)..!?

Sandor Akarki 2013.11.18. 13:45:25

@Art.No.88/36 PP: A diólevél komposztálása nem túl ésszerű dolog. Egy tíz éves fa mifelénk úgy 6-8 zsák levelet ad.

Sandor Akarki 2013.11.18. 13:48:13

@D2: Végre még valaki aki a Gödöllő vonzáskörzetéhez tartozik! A Zöld Híd kukás egy rettenek! Ember megfogja a 120 literes kerekest, odabassza az autó hátuljához és szétkaristolja. Hihetetlen! SZAR!

Manyecska 2013.11.18. 13:49:50

@Sandor Akarki: ennél az asa volt jobb amikor éjjel ufószerű fényjelenségekkel jelent meg, konkrétan még az eget is bevilágította:XD azt hajjjrá, bele a kukákat:((

ferand1979 2013.11.18. 13:52:52

@Art.No.88/36 PP: A "büdös" szó nem mindenkinek ugyanazt jelenti. A szagos, illatos sem.. Legalábbis egy falusinak mindig mást, mint a városinak...
Amire én reagáltam az az, hogy a városi prémcicát és zsebkutyát "futtató" nem fogja a zöld gyepjére kiteregetni a komposztot, mert "behordják" az állatok.. A kisfia belehempereg, Strandpapucsban sétál a fűben stb.. Soroljam? Szóval lehet, hogy lehetne a friss gyepre szórni az illatmentes komposztot, de nem teszik.
Magamról annyit, hogy városban élek, és a kis kertem sarkában házi készítésű komposztálom van... Tavaszi kertásáskor szoktam beásni. De gyerekkoromban a nagypapámmal együtt a marhaistálló egyik végtermékét is szoktuk ásógatni...

ferand1979 2013.11.18. 14:00:02

@Sandor Akarki: a diólevél komposztálása nemhogy nem ésszerű, hanem káros is, mondják sokan. De ez nem így van. Azzal egészíteném ki, hogy lehet, de ne csak diólevelet, nagy többségében más legyen benne, ne a diófa levele.. Továbbá a nem kellően komposztálódott lombnak azonban kimutatható kedvezőtlen hatása, mely elsősorban a növény növekedésében jelentkezik. Azaz ha diófalevelet is komposztálsz, hagyd hogy a kelés végbemenjen.. Diófalevélnél 8-9 hónap...

Atörökk 2013.11.18. 14:09:29

engem az érdekel, mi van a Gastlandban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 14:24:10

@Sandor Akarki: Hát pedig de. Csak nem szabad túl hamar kiszórni, mert a dió (és tölgyfa) allelopatikus összetevőinek legalább 2-3 év kell a lebomláshoz. A kutyaszart is nyugodtan bele lehet keverni, ha nem gyorsérlelésű (1 évnél korábban hasznosított) komposztot akarsz készíteni.
Ha gyorsítani akarod a komposztérlelést, érdemes ammónium-szulfát ("kénsavas ammónia") műtrágyát adagolni bele. Nem kell sok, 15-20 literenként 1-1 evőkanálnyi elég. Ugyancsak hasznos lehet a speciális baktérium-kultúrák adagolása is, bár a fenti "gyilkos" anyagokat maradéktalanul a gombák (pl. az ősszel termőtestet hozó, elég apró, de finom, illatos ánizsgomba) tudják lebontani.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 14:29:04

@ferand1979: Marhaistálló végtermékei:
- élő marha
- marhahús (feldolgozott)
- tehéntej
- tejtermékek (feldolgozott)
- bikasperma
- zigóta.
Ezek közül melyiket szoktátok beásni a kertbe?

ferand1979 2013.11.18. 14:38:28

@Kitalátor = másként_gondolkodó: a szart komám, a szart.. Te mint Kitalátor, megfejtethetted volna... Ha jobban teccik, a tehéntrágyát.............

opati666 2013.11.18. 14:39:24

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Hát a tehénlepényt, te városi gyerök! (mer' az is végtermék biza! Bár frissibe nem szabadna kiszórni...)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 14:49:46

@opati666: Ahol én felnőttem, ott a tehén abszolút frissen szórta ki. És örültünk, hogy a lapjukra estek mindig, és nem gurigáztak szerteszét...

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.11.18. 14:57:58

@Kitalátor = másként_gondolkodó: A marha lelkét nem írtad bele. Szerves része, mint a marha belsejében a bele.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 15:05:43

@l4c1: Nem tartozik a termékek közé. Merthogy az hitem szerint nincs nekie, és nem is árulják. A kettő más kontextusokban ne zárja ki egymást.

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2013.11.18. 15:23:50

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Elfogadom a véleményed, bár nem mindenben értek egyet vele.

elwood 2013.11.18. 15:24:12

Venezuelában ami drága volt azt államosították és olcsóbb lett.
Mindenki egyre jobban örül neki, és egyre szarabbul működik.

Most utoljára wc papírból volt hiány, ezt is megfelelőképpen kezelték, katonai erővel megszálltak egy wc papírgyárat, mert a hiány oka ugyanis az ellenzék, valamint a nemzetközi hatalmak.

Szép jövő előtt állunk.

Manyecska 2013.11.18. 15:25:27

@elwood: Argentínában is hasonlóképpen tolták..:)!

Sírköves Slomó 2013.11.18. 15:31:02

Igazán örülhetne már a baloldal egy kicsikét, legalább annak hogy a rezsicsökkentés hazugság.

Mert így hogy hazugság januártól a fidesz csak 10%-ot erősödött, az Mszp meg csak 6%-ot bukott/Ipsos/, mi lenne ha igaz lenne?

elwood 2013.11.18. 15:32:01

@Rocco az erdei állat: és a nép 60 éve zabálja. ha a pozitív oldalát nézzük, úgy láthatjuk dél-amerikát, hogy ki sem kell tennünk a lábunkat.

Lencsés István 2013.11.18. 15:32:46

" .... Szánalmas hazugság a rezsicsökkentés .... " . Nem az , nekem IS csökkent , ahogy mindenkinek . A szemétszállítás díja is csökkent .

Herbert Norman Schwarzkopf, Jr. 2013.11.18. 15:33:32

Ha tényleg hazugság a rezsicsökkentés, miért emelkedik folyamatosan a Fidesz támogatottsága?

Hmm???

Nikorene 2013.11.18. 15:34:33

Jupiii, fôoldalas lett a poszt, megjött Pista.

uejiksik 2013.11.18. 15:34:33

számlázási időszak:
09.01-12.31
ez NÉGY hónap
4
4
4
és nem 3 hónap.

korábbi havidíj: 4044 ft.
mostani: 3235 ft

ez nekem valóban csökkenésnek tűnik, csak az idióta posztoló nem képes számolni.
ugye 4 hónap általában 17-18 hét, mint a számlán is van, 3 hónap meg kb 13 hét. Ebből is látszik a különbség.

uejiksik 2013.11.18. 15:36:43

Vajon a homár számolni nem tudó szerkesztője mikor javítja ki a hazugságait, ha már posztolás előtt nem volt képes számolni?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 15:36:49

@Rocco az erdei állat: Argentínát nem a Világbank rabolta ki? Nem ott volt az éhséglázadásig egy nagybajszú bankár kormányzó helytartó? Vagy Mexikóban?

ferand1979 2013.11.18. 15:40:15

@Kitalátor = másként_gondolkodó: a gurigázó az a lókaksi..
A lepény meg azért lesz lepény, mert forró, híg formájában ér le a talajra, és szétfolyik.. (placcsan...)
Az pedig, hogy a tehén a legelőn eszik is meg lepényt készít, még egy fontos növény növekedéséhez járul hozzá.. A legjobb gombák a marhalegelőkön vannak!!!

uejiksik 2013.11.18. 15:41:09

ürítés alapján van a díj:
1 ürítés most 566*1,27= 719 ft
korábban 13 ürítés: 12132/13= 933 ft

933-719= 214 ft
18 ürítés az új számla alapján:
18*214 Ft= 3852 ft, ami megegyezik a számlán lévő megtakarítás összegével (11 ft a kerekítésemből származik)

persze fikázni könnyebb, mint számolni.

ursus artos 2013.11.18. 15:45:22

Hát ezt a posztot le kellene venni, mert a számlák ismeretében: hazugság.
Miért égetitek magatokat jobban a kelleténél: ti demokraták.

uejiksik 2013.11.18. 15:45:37

Ez 10 pontos beégés a posztolónak és a homárnak is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 15:47:43

@uejiksik: A (ház)mesterük sem mindig bontja ki az igazság részleteit...
@ferand1979: Ne mutasd be, kérlek! Kettőnk közül szerinte nem te robbantottal napokon át marhaszart. A legfinomabb gombák egyébként erdőkben nőnek, de a marha-legelőkön termő erdőszéli csiperke, szekfűgomba, és a már szinte eltűnt óriás pöfeteg sem rosszak. A tarltógomba is jó lenne, de azt nem merem megenni, annyira hasonlít a fehér gyilkos galócára.

uejiksik 2013.11.18. 15:47:44

És ilyen idiótáknak van szavazati joguk, akik még számolni sem tudnak, ehelyett fikaposztot írnak a homárra.
az index meg hasonlóan idióta médiageciket alkalmaz, akik copypaste-en kívül másra nem képesek.

uejiksik 2013.11.18. 15:50:14

szánalmas hazugság a homárposzt, mert számolni sem tudnak!

uejiksik 2013.11.18. 15:51:45

Vajon a hazugságcunami lelepleződése után meddig marad címlapos a poszt?

NemNick 2013.11.18. 15:53:44

Döbbenet, hogy alig pár embernek esett le - a poszt-tolót inkább nem minősítem - hogy négy havi a számla... uejiksik jól számolt.

uejiksik 2013.11.18. 15:57:33

@NemNick: és mindez pár perc hibakeresés volt, ami a kommentelők többségének szellemi kapacitását meghaladja.

Mi lesz a következő poszt? Hazudik a Toyota, mert a priusomba 15 ezer ft-ért tankolok, a csóró szomszéd a ladájába meg 3 ezerért, vagyis 5x annyit fogyaszt a hibrid?

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 15:57:37

@uejiksik: Sokáig, mert ütős a cím.

elwood 2013.11.18. 15:58:10

@Kitalátor = másként_gondolkodó:

Argentinát az államosítás tette tönkre. Pont ahogy minket is fog, csak mi lejjebről kezdjük.

zsiday.hu/blog/argent%C3%ADna

uejiksik 2013.11.18. 16:01:24

Szánalmasan hazudnak az indexes médiagecik!

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.18. 16:14:55

Érdekes, én épp ma kaptam egy ilyen -18 ürítéses-számlát 6800 ft körüli összegről ugyanettől a cégtől..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.18. 16:17:45

@Kitalátor = másként_gondolkodó: ne kekeckeggy mán velük. mindegy minek nevezed, a tehénszar az tehénszar marad végül, nem mellékesen :)

Quentin vagyok Montargis-ból ! 2013.11.18. 16:19:50

@Art.No.88/36 PP: A szemeteszsákba is össze kell ám gyűjteni az is munka, de én is komposztálok egyébként..

J.László 2013.11.18. 16:24:15

A számláról kiderül, hány ürítést számláznak. A csekkről nem derül ki, hány ürítés díjáról van szó.

Ez így kurva gyenge, kedves posztoló.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.11.18. 16:26:31

@Quentin vagyok Montargis-ból !: munka, munkább, legmunkább! persze, hogy az. csak pazarló és értelmetlen, mondhatni unpraktikus.

elwood 2013.11.18. 16:28:45

@Kitalátor = másként_gondolkodó: ők is azt hitték, és hiszik a mai napig. a látható eredménnyel.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.11.18. 16:29:20

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Látom, nagy szakértője vagy a rohasztásnak (tudom, az más, de akkor is!), lehet kérdésem? Ha fogok négy raklapot, egymáshoz szegezem őket és onnantól a lenyírt füvet, lehullott levelet oda hányom, viszont rohadtul hozzá nem nyúlok többet addig, míg egyszercsak valaki azt nem mondja, hogy ide a "szaroddal", akkor rendes komposzt hozok létre? :)

ferand1979 2013.11.18. 16:36:17

@Kitalátor = másként_gondolkodó: akkor tudod mitől döglik a légy...
Nem mellesleg falvakban régen a szárított tehénlepényt még el is égették.. és fogódzkodj meg.. A szárítás a házak falán, a napos oldalon oldották meg.. Fura is volt gyerekkoromba az, hogy miért van teleszegecselve a ház oldala... És miért kissé más színű sötétebb körök vannak felfestve a falra..
Belegondolva... Roston sült pöfeteggombát sütni tehénlepény tűz segítségével...

IGEN. A NAGY ÉSZREVÉTEL. A POSZTOLÓ ELNÉZTE A 3 HÓNAPOT 4-NEK! IGAZ! DE NE MÁ'N BÁNTANI A HOMÁRT EMIATT. HA MINDEN HÍRNEK AZ IGAZSÁGKUTATÓJA LENNE, AKKOR ELŐAVANZSÁLHATNA FŐBÍRÓNAK, ÜGYÉSZNEK, NYOMOZÓNAK.. ÉS TUDOM, EZ VISSZALÉPÉS LENNE... Mert mindenki rendőr, csak sokan továbbtanultak...
Örülök, hogy megoldottátok a posztoló problémáját.

TOVÁBBÁ! IGEN. Van realitása a rezsicsökkentésnek. Tényleg kevesebbet kell erre-arra fizetnünk. Csak épp a szolgáltatóknál emiatt kirúgnak néhány embert. A Víz minőségén majd idővel valahol meglátszik.. A Gáz hígulni fog, ill. az már látszik, hogy jelenleg nem 3 hónapnyi gáztartalékunk van az állam által visszavásárolt szolgáltatónál, hanem 3-4 napnyi...
A kéményseprők nemhogy rosszabbul végzik a szolgáltatást, hanem lobbiztak az évenkénti 2x-es vizsgálathoz, dupla ár - 10%-ért...
Az villanyszolgáltatás hát.. A jelenlegi helyzetben nemhogy javulna energiatakarékos, ill. megújuló energiákkal működő erőművekben, hanem épp azon gondolkodik a kormányzat, hogy újraindítja a teljes hazai szénbányászatot Nógrádban, Borsódban ...

Beszélhetünk reggeltől estig, hogy még mi hátrányt okoz a rezsicsökkentést..
Egy dolgot biztosan nem.. Azt, hogy a rezsiszolgáltatók tulajdonosai, főnöksége elveszítené az állását, megélhetőségét. Arra még várni kell.
Amit meg az állam megvásárolt, az max non profit szervezetté lehetne alakítani.. De az állam nem jó gazda, ezt jól tudjuk... Sajnos...

J.László 2013.11.18. 16:39:51

"Nekünk a szokásosnál (120L) nagyobb kukánk van (240L) ennek negyedéves díja (a csekk a II. negyedévi, júliusban, kicsit késve fizettük) 12.132,- volt. A számlát nem kotortam elő, valahol megvan, ha kell a hitelességhez, kérlek írj."

Bazd megm te idióta segg barom posztoló.

A 12.132,-az negyedév, azaz három hónap. A 12.939,- Ft-os számla pedig négy havi díj. Te idióta barom.

De ekkora fasz az index is? El se3m olvassák, amit címlapra tesznek? Az ész megáll.

J.László 2013.11.18. 16:50:16

Ez se semmi:
" (az előző 3 hónap havonta jött, nem tűnt fel a dolog)"

Havonta jöttek a 3 havi számlák. Elvira. Nem vagy te kicsit szétszórt?

Látod, ezentúl csak négyhavonta fognak jönni a négyhavi számlák. Uramisten.

Shopping 2013.11.18. 16:53:26

A Rezsicsökkentés azért is átb@szás, mert aki gondolkozik ( sajnos kevesen) az tudja:

Az állam az egyik kezével ad, a másikkal elvesz.
Nem tehet másként.
Az államnak van évente X bevétele, - tehát költeni is csak ennyit tud.
Amennyiben kevesebb folyik be az államkincstárba ( mert elengedte a rezsi egy részét) akkor azt máshonnan pótolni KELL!
Tehát máshonnan, másképp be kell szednie az elengedett összeget.
Ez egyszerű matek! Pártállástól függetlenül.

Dzoltán55 2013.11.18. 17:00:09

@Herbert Norman Schwarzkopf, Jr.: Mert a magyar számolni képtelen,pénzügyi analfabéta.tisztelet a kivételnek.
Én évtizedek óta a gáz árát úgy számolom hogy a végösszeget elosztom az elhasznált köbméterrel.a múlt heti számlánál ez 149.12Ft/köbm. volt.Ez annyi mint tavaly,vagy azelőtt volt,és ez már a rezsicsökkentett ár volt.akkor mi lett olcsóbb?

Mária 2013.11.18. 17:03:51

A zöldhulladékot nem komposztálni szokták, hogy ne kelljen venni a drága műtrágyát?

Rwindx 2013.11.18. 17:16:48

Úgy nézem a poszter hülye, letudva.

@Shopping: és nem gondolod hogy a pógár akinek csökkent a rezsije azt az öszeget másra költi el? Mondjuk ruhára, kajára, benzinre akármire?
Tehát a kieső ÁFA, visszajön más termékeken keresztül.

Manyecska 2013.11.18. 17:24:07

Nálatok mennyi egy ürítés? /:DD../

toportyánzsóti 2013.11.18. 17:24:53

@Rwindx: Gratula tahófrakciótag,hoztad a fajtád nívóját.

telkoe 2013.11.18. 17:41:23

@Shopping: Hat ha meg azt is tudnad hogy kinek fizeted a rezsit akkor nem irnal ekkora butasagokat....

Rwindx 2013.11.18. 17:47:57

@toportyánzsóti:
Mivan toportyán? Mi kellene? Te se tudsz 4-ig számolni?

Rwindx 2013.11.18. 17:51:52

@telkoe: félreérthetően fogalmaz. Először én is úgy értettem, hogy szerinte az államnak kellene befizetni a rezsit. Aztán ki tudja mire gondolt.

telkoe 2013.11.18. 18:04:48

@Rwindx: Remelem legalabb o tudja :)

szexkazán 2013.11.18. 18:05:50

Nem lehet hogy egy korábbi be nem fizetett összeget is hozzácsaptak...?

kvadrillio 2013.11.18. 18:07:39

...ÉÉÉÉRDEKES 25 ÉVVEL EZELŐTT NEM VOLTAK ILYEN GONDJAINK........MEREZA FEJLŐDÉS !!! EZ A ZOKA MINDENNEK !!!
...MÉG EGY KICSI FEJLŐDÉS KÖLL, AZTÁN MEGEHETTYÜK A SAJÁT SZAR SZEMETÜNKET....

E_most 2013.11.18. 19:36:21

Sziasztok, én írtam Homárnak, valóban benéztem, elnézést kérek tőletek is.
Szavazati jogom azért megtartanám,(aki megvonná, gondolom még sosem tévedett)
idióta baromnak sem érzem magam, csak mert benéztem a számlán szereplő időszakot. Tévedtem, belátom, okultam.
Homárt ne bántsátok, elsősorban az az én hibám, nekem csak ez az egy "ügyem" van, neki meg gondolom több tucat.
üdv. E.

E_most 2013.11.18. 19:37:30

Ja, és kár ellenőrizni, elárulom, most regeltem, hogy ezt leírhassam, amúgy nem vagyok aktív kommentelő. Igazából passzív se.

Chalky White 2013.11.18. 20:45:57

Éjjem a rezsicsökkentés! Most hogy óccsób a gáz új módszerrel szabályozom a konstans 25fokot a lakásban: kitárom az ablakot. Juhé ne fázzanak mán a madarak se.
Remélem a fideszhez hasonló posztkommunista faszfejek majd akkor is ilyen buzimód örülnek amikor a szűkös energiakészlet mégjobban beszűkül.
Ezért tart itt ez az ország. A jövőt leszarjátok, felélitek, anyátokat két fillérért megbasznátok. Az ország rákos daganata vagytok.

2013.11.18. 20:54:09

Örülök Elvira, hogy bár egy kicsit megkésve is, de sikerült felfedezned a "rezsicsökkentés" lényegét.

phylloceras 2013.11.18. 21:17:04

Sopron vármegyében nem lehet 60 literes kukád, csak 80, 110, 120 literes. Plusz hab a tortán: a nem használt ingatlan után is kell évi 11000 Ft-ot fizetni.
Összefoglalva:az egyedülálló falusiak szopóágra kerültek, mert csak nagy kukájuk lehet. Mi ez, ha nem burkolt áremelés? Tehát a falusi kisnyugdíjasokkal fizettetik meg a csökkentést.
Legújabb hír: csak 110 literes kukád lehet januártól...(helyi újság tegnapi híre.)Hol itt a rezsicsökkenés fidessnyikek?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 21:27:26

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Igen. Feltéve, ha nem szárad ki. Az oxigénre viszont szükség van (különben valóban rothadni, és ezáltal bűzleni fog), ezért nem szabad még edény nélkül sem 90 centitől szélesebb (rétegzett) komposzthalmokat készíteni. Nyáron néha érdemes meglocsolni.
Hogy ne bűzölögjön, érdemes adagonként/rétegenként legalább 1 centi vastagon zeolit őrlménnyel (macskaalom, még jobb, ha használt) beszórni.
A leendő komposztnak nagyon jót tesz, ha a füvön-lombon kívül apró, vagy felapríított konyhai hulladékon kívül (max. 3 centis darabok) tojáshéj is kerül bele.
A legtöbb "virágföld" nem így készül, hanem tényleg anaerob rohasztással, biogáztermelő óriási zárt tartályokban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.18. 21:35:20

@E_most: Sose mentegetőzz, a megélhetési médiamókusoknál felvételi kővetelmény a funkcionális analfabetizmus.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2013.11.18. 22:24:25

@Art.No.88/36 PP: Figyelem, ahogy a diófa levelét komposztálod. Ha az ágakat apró morzsákra lereszeled, akkor az is mehet a komposztba.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2013.11.19. 00:05:00

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Köszönöm a választ. Kiba macerás ez a kompolás... Örülök, ha le bírom nyírni az 1500 m2-t, nemhogy még batykuráljak is az eredménnyel :/

VT Man 2013.11.19. 10:21:51

Gratulálok a posztolónak, hogy sikeresen nem a villany vagy a gázszámlát rakta be.

Ott látszana a csökkentés. Ráadásul a villany az havi 10-12 ezer volt, ott érdemi csökkentés is volt.

Egyéves Önkéntes 2013.11.19. 10:52:30

@elwood: Ezt rosszul tudod, Argentínát a Hajdú-Bét tette tönkre!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.19. 10:54:59

@Egyéves Önkéntes: Azt hittem az, hogy Józsi bátyánk nem onnan, hanem Chiléből vásárolt cseresznyét!

Panelproli 2013.11.19. 11:47:20

Józan itt-élő képességem birtokában azért kijelenteném, hogy majdnem 20 komment után lett említve, hogy az a 3 hónap az valójában 4 hónap.
Viszont képet kaptam a komposztálás csínjáról-binjáról, valamint elméláztam, hogy a marhaszar az most vég,-vagy melléktermék-e?
Bár ez a számla egyszerűbbnek tűnik, mit egy villany, vagy gázszámla, posztoló mentségére megemlítem, alapos kiképzés kell ahhoz, hogy a mai számlák többségét értelmezni lehessen.
Ezért nem csodálkozom azon, hogy egy egyszerűbb kivitelű számla esetén is alapból értetlenkedünk.
Komposztálni nem fogok, marha szart nem veszek és örülök a 10%-os csökkentésnek. Más gondom nincs is ebben az életben.

E_most 2013.11.19. 12:53:10

@Kitalátor = másként_gondolkodó: Nem ebből élek. Kővetelmény=követelmény, mármint magyarul, helyesen írva.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.19. 12:57:00

@E_most: Ebben legalább igazad van. Telefonról küldött kommentnél cifrább betűtévesztéseket is el szoktam követni. Nem is rád gondoltam, hogy ebből élsz, hanem pl. dzsekillre. Meg az egész szerkesztőségre. Meg a többi elektrobulvármédiamókusra.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2013.11.19. 13:26:43

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Ha van helyed, évi egy "hantot" is csinálhatsz, de hogy ne legyen büdös, gödörrel kell indítani (max. fél méter), a kiszedett földből meg rétegenként (15-35 cm-enként) 32-5 centis takarást kell rászórni. Ha 90 centi szélességben ásod ki a gödröt, akkor is elég elég 60-70 centi szélességben indítani, mire eléred az 1 méteres magasságot, úgyis kiszélesedik annyira. A végén lefedni az egészet, olyan lankásra, hogy át lehessen tolni rajta a fűnyírót. Egy palló nem árt hozzá, azon könnyebb feltolni a talicskát, mint a puha bomló komposzton.
1-2 (sok diólevél, tölgyfalomb esetén 3) év után át kell rostálni az egészet, még egy éven át pihentetni érdemes, nyírni róla a füvet-gyomot (vagy kapálgatni, de azt nehezebb), aztán ismételt rostálás után szét lehet teríteni, vagy virágcserépbe tölteni.
Először elég egy "drótkerítés" jellegű, 5-6 centis lyukméretű letámasztott rostán áthányni (ami lehullik, az mehet a következőre takaróföldnek kivéve üveg, kerámia, sitt, műanyag). Másodszorra már jobb 2-3 centi lyukméretű ("csibeháló") ferde rostán áthányni, vagy 1 centis lyukméretű vízszintes rostán átrázni. Az idegen anyagokon kívül a tarackos gyomoktól is mentesít a rostálás, és elpusztítja a magról kelő csírázó gyomokat is. Meg a lótetűtől is mentesít, ha elég gyorsan agyoncsapod...
(@Panelproli: meg vegye meg az osztrák sógorok ürülékéből készített "virágföldet" a virágcserepébe, meg a balkonládáiba!)
süti beállítások módosítása