Tékozló Homár

A világ legkicsinyesebb étterme

2013.08.09. 17:53 | jackyll | 1531 komment

gastland.jpgNaiv ügyfélnek étel és italfogyasztás után sem voltak hajlandóak egy pohár vizet adni a Gastland Bisztróban a Széll Kálmán téren:

Barátnőmmel betértünk a minap a Széll Kálmán téren nemrég nyílt all-you-can-eat étterembe. Rendesen fogyasztottunk, italt is rendeltünk (azért külön kell fizetni, a kaja viszont valami 1500 forint körüli áron korlátlan). Az ebéd végén barátnőm megkért, hogy rendeljek neki egy pohár csapvizet. Odamentem a pulthoz, és kértem, mire a pincérnő közölte: nem tud vizet adni.

- De miért? Nincs csap? Vagy pohár nincs?
- Nem adhatok! - hangzott a határozott válasz.
- De miért?
- Mert a főnök megtiltotta. Ásványvizet tudok adni 280 forintért.

Olvasson tovább!

Eldugják az ingyenvizet a pályaudvaron

2013.08.09. 16:38 | jackyll | 73 komment

Remélhetőleg idén már nem lesz több hőségriadó, de ha mégis, akkor tudják, hogy biztos nem a peronon osztják pályaudvarokon az ingyenvizet:

Szeretném megosztani veletek ma reggeli tapasztalatomat, amit a miskolci Tiszai pu-n szereztem. Hőségriadó okán a MÁV gondoskodik ingyen palackozott vízről, gondolom mert ők is rájöttek, hogy a vonatra a peronon álló csapot nem tudjuk magunkkal vinni, a vagonban lévő vizet szerintem csak közvetlen a szomjhalál előtt megné bárki megkóstolni (tábla is jelzi, hogy nem volna jó ötlet), a magunkkal otthonról hozott meg egészen gyorsan elfogy, és nekik még mindig oilcsóbb vizet osztani, mint minden második vonatot megállítani a mentő kiérkezéséig, mert valaki megint rosszul lett.

Napi szinten utazok, hosszú távot. Ma fél hétkor elindultam egy palackkal otthonról, de az ebben a hőségben ki is fogyott a vonat indulásáig. Pár napja minden reggel 8 előtt kicsivel bemegyek a panaszirodába, merthogy a vizet nem ám váróban, vagy a peronon osztják, hogy akárki észrevehesse, hanem "eldugták" kicsit, hogy csak a szemfülesebbeknek kelljen adni. Semmilyen felirat nem jelzi sem tájékoztató táblán, sem magán az ajtón, csak az utasok adják át egymásnak az infót.

Olvasson tovább!

30%-kal kevesebb cukor** a Nesteában is

2013.08.09. 14:44 | jackyll | 90 komment

nestea.jpgA Coca-Cola kreatívjainak is ugyanarra jár az agyuk, mint a Danone-osoknak, vagy a sztevia reklámanyagában írták ezt, mert náluk is pont 30%-kal lett kevesebb a cukor a Nesteában. Mihez képest, ugye:

Az utóbbi napokban kezd feltűnni a boltok polcain a Nestea 30%-kal kevesebb cukorral** feliratú új egészségesebbnek reklámozott üdítőital (vagy inkább eltűnni a régi). Én is vásároltam pár darabot már a napokban -naivan-, azonban a 2 kis csillag csak most a mai napon tűnt fel. (Esküszöm függetlenül a ti mai Danonos posztotoktól, sőt mikor megnyitotam azt gondoltam ez majd pont az üdítős poszt lesz...de úgy látszik más is van a piacon :D de legalább inspirált hogy írjak nektek:) Abszolút megérne a Danonos egy feljelentést). Szóval igen ez az új dilinyó a 30% De valójában elolvasta már valaki ezt a 2 csillagos apróbetűs részt? Én igen ...szigorúan 2-es betűméret persze, még a tinta is majd összefolyik az egyébként jó nyomtatás ellenére is.

Olvasson tovább!

A Danone szerint nem megtévesztő a -30% cukor felirat

2013.08.09. 11:04 | jackyll | 111 komment

A tegnapi joghurtügyi bejegyzésre érkezett a Danone reakciója. Szerintük a vásárlók pontos tájékoztatása érdekében került rá a felirat:

Érdeklődéssel olvastuk az Activiával foglalkozó írását. Ahogyan a bejegyzésében Ön azt pontosan említette, az új Activia Stevia termékünk energia- és cukortartalma valóban „a hagyományosan édesített joghurtokhoz képest” alacsonyabb 30%-kal. Nem állítottuk tehát, hogy alacsonyabb, mint a korábbi 0% hozzáadott cukrot tartalmazó termékünké. Vásárlóink pontos tájékoztatása érdekében ezt minden, az új termékkel kapcsolatos kommunikációs anyagon és – ahogy azt Ön is megírta - a termék csomagolásán is feltüntettük. Ugyanis a vonatkozó jogszabályok előírják, hogy a termék csökkentett cukortartalmára vonatkozó állításnál az összehasonlítás a magyar piacon elérhető összes, hagyományosan (cukorral és vagy mézzel, stb.) édesített joghurttal történjen.

Olvasson tovább!

Kikelt a hullámszörny a Rauch gyümölcsléből

2013.08.08. 17:09 | jackyll | 266 komment

rauchszorny1.jpgCsoda, hogy nem lendült támadásba, amilyen meleg van:

A mai napon vásárolt Rauch márkájú, 2013 decemberi lejáratú grapefruit gyümölcslében az alábbi képen látható gombaképződményt találtuk. A gyümölcslé felbontása után fura ízre lettünk figyelmesek. A dobozt megrázva éreztük, hogy a folyadékban valamilyen szilárd test úszik, a dobozt felbontva ez a gomba került elő. A terméket visszavittük a forgalmazó üzletbe, ahol pénzünket kérésünkre visszakaptuk.

Olvasson tovább!

Érdemes lefotózni a dupla árazást

2013.08.08. 15:18 | jackyll | 25 komment

auchanrekesz.jpgFőleg a nagyobb áruházakban fordul elő, hogy kint felejtődik a korábbi árcédula, amit ha megörökítenek telefonnal, tutifix, hogy vissza tudják szerezni a különbözetet.

Egy kis pozitív történetet írnék az általában sok negatív mellé. Most hétvégén szombaton (2013.07.05) budakalászi Auchanban venni akartam rendszerezéshez dobozt - ládát... Végül egy összecsukhatós láda mellett döntöttem. Viszont a termékhez két ár volt kiírva 799 & 999 Ft (azonos vonalkóddal -...7042 végű) Úgy voltam vele 800 vagy 1.000 Ft nem oszt - nem szoroz ígyis - úgyis kell a termék megveszem. De azért kíváncsiságból ugyebár lefényképeztem (mellékelt képek), és vártam, hogy a kasszánál melyik összeg fog megjelenni. Természetesen a magasabb 1.000 Ft összeg volt (mellékelt blokk).

Olvasson tovább!

Blokkolja a Telenor a Skype-hívásokat

2013.08.08. 13:20 | jackyll | 109 komment

Ahelyett, hogy beletörődnének a Telenornál, hogy a kor követelményeinek megfelelően már a bárki által könnyedén lehallgatható IP-alapú kommunikáció a divat, a végsőkig harcolnak ellene. A mobilszolgáltatók, csakúgy mint a vezetékes internetszolgáltatók, kényük-kedvük szerint lassíthatják, vagy teljesen blokkolhatják a különböző protokollokat használó programokat. Régebben a bittorrent zavarta őket, mert az tényleg nagy forgalmat generál, mostanában a Skype a főellenség, mert ott ingyenesen lehet telefonálni:

A Telenor honlapján a Smarttarifa és Smarttarifa Extra csomagoknál is szerepel a következő:

"A tarifacsomag igénybe vétele esetén internet alapú hanghívások nem kezdeményezhetők."

Ezzel véleményem szerint a Telenor megsérti a tisztességes versenyt, mivel nem engedi, hogy az általa nyújtott mobilinterneten keresztül pl. a Skype-ot használjam. Nyilvánvalóan a saját magas percdíjaikat akarják beszedni minden hanghívás után, mással ez nem magyarázható, hiszen egy ilyen Skype vagy más VoIP hívás kevésbé terheli meg a hálózatot, mint pl. egy YouTube videó nézése (amit persze lehet a csomaggal), tehát simán kibírnák.

Olvasson tovább!

A Népligetben is vannak taxishiénák

2013.08.08. 12:08 | jackyll | 141 komment

Az Origo kioknyomozta, hogy Lisztferihegyen zavartalanul üzemelnek a taxishiénák, immár 40 éve, de egyéb forgalmas csomópontokon is felbukkannak. Attiláék nyaralásból érkeztek vissza busszal a Népligetbe, ahol beszálltak az egyetlen várakozó taxinak látszó tárgyba. 5000 forintnál hosszasan győzködni kellett, hogy tényleg nincs náluk több pénz, és nem is fognak felvenni, úgyhogy a csávó kitette őket az út közepén:

Nyaralásból értünk haza a párommal busszal a Népligetbe, ahol egyetlen taxi várakozott, mi pedig nagyon fáradtak voltunk a 16 órás utazás után, szerettünk volna minél hamarabb hazaérni, emiatt oda is mentem ahhoz az egy szem taxishoz, és megkérdeztem, hogy körülbelül mennyiért tud elvinni minket újpestre a Tél utcáig. Nagyjából minden taxis be tudja ezt lőni, de ő annyit mondott, hogy majd az óra megmondja. Elmondtam neki, hogy nem vagyunk eleresztve pénzzel, ugyanis nyaralásból jöttünk, 5 ezer magyar forint van nálunk, úgyhogy úgy kalkuláljon. Mindezt szépen, érthetően, artikuláltan. Azt mondta oké, rendben.

A kocsiba beszállva már láttam, hogy valami itt nincs rendben, lehetséges, hogy egy magán taxis volt, de gondoltam üsse kavics, a maszek vállalkozókkal általában nem szokott baj lenni, jóravaló emberek. A Népliget – Tél utca távolság (11 km) a taxitarifa.hu szerint a legdrágább taxitársasággal is 3211 Ft, de legyen mindennel együtt 3500. Mi erre is számítottunk. Aztán láttam, hogy a taxióra körülbelül 1 km megtétele után már 1000 Ft feletti összeget mutat.

Olvasson tovább!

Szemérmetlenül hazudik a Danone (frissült)

2013.08.08. 11:10 | jackyll | 129 komment

activia_kamu.jpg

NeeOn érdekes jelenségre lett figyelmes, mert még mindig fogyaszt Danone-termékeket. Az Activia joghurtital megújult csomagolásán "-30% cukor" feliratra lett figyelmes, ami stabil indikátora a kamuzásnak. Rövid kutatómunkával kiderült, hogy valójában 2,5x annyi cukor került a szuperegészséges joghurtba, mint amennyi korábban volt. Mi ez, ha nem szándékos megtévesztés?

Május végén a szokásos joghurtomért (Activia joghurtital) indultam a sarki boltba. Íz, ár, minőség szempontból oké volt, és még abban a hitben is ringathattam magam, hogy egészséges is (jobban, mint a tegnap posztolt lombikmarha). A tudatos vásárló olvashatta a csomagoláson, hogy 0% hozzáadott cukorral készült, így 100 g termék 3,7 g cukortartalommal bírt. A polcon lévő dobozokkal valami nem stimmelt, rajtuk bazi nagy „-30% cukor” felirat... Megújult a termék?! Ez nem szokott jót jelenteni, elég csak a pilótakeksz mennyiségének optimalizálására gondolni. Jaja, ennyire nem lehet egyszerű, van apróbetű és csillagos rész is, akárcsak egy okosan fogalmazott lízingszerződésben.

Olvasson tovább!

Aktiválhatatlan Blue Mobil simkártya

2013.08.07. 14:36 | jackyll | 330 komment

A. vásárolt egy eldobható SIM-kártyát ezer forintért, amit eldobhat, mert sehogyse sikerült aktiválni.

2013. Augusztus 3.-án a LIDL-ben vettem egy Blue Mobil sim kártyát 999 Forintért. Ma 2013. Augusztus 5.-én a Blue Mobil sim kártyához adott tájékozatóban le írt +36304408700-es telefon számot hívtam, hogy a sim kártyámat aktiváljam. Az ügyintéző az adat egyeztetés után el köszönt, azzal hogy a kártyám már aktív és már használhatom. De nem tudtam használni, mert nem aktiválták. Majd megint felhívtam az előbbi telefon számot, újból elkérték az adataimat. Másodjára sem tudták aktiválni a Blue Mobil sim kártyát. Majd harmadszorra is felhívtam, ekkor már rendszer hibára hivatkozva azonnal el utasították az aktiválási kérelmemet.

Olvasson tovább!