Tékozló Homár

Miért félig üres a Chio zacskója?

2014.01.16. 12:26 | jackyll | 86 komment

chiochili1.jpgA Homár tippje szerint a történelmileg kialakult zacskóméreten lusták változtatni, miközben az adók hatására csökkent a töltőmennyiség. Vagy véletlen baleset. Sanyi szerint mindenesetre törvényileg kellene tiltani az ilyet:

Tékozlok én is, most pl. családi tévézést, chips evésével egybekötve terveztünk otthon. Megfizettük a chipsadót is, nyáladzva vittük haza a Chio 70 gramm és a Coop 90 gramm termékét. Utóbbi hozta a tőle megszokottat.  Az előbbi "Chio Extreme Chili" elnevezésű, na az egy nagy kiábrándulás.  A meglepetés és felháborodás akkor következett, amikor kibontottuk.  A 90 gramm fölött is van hely (ugye régen 100 gramm volt, a töltés tömege változott, a zacskó meg ugyanakkora maradt).  Node, a Chio termékében úgy 45%-ig van a krumpli, utána 55%-on semmi (na jó, nem légüres tér hanem a zacskó szerint nitrogén).

Csináltam fotót róla, nézd meg (csillog belül, de azért lehet látni).  Az íze amúgy édes, picit sem csíp, igazán extrém csípésmentes csili.

Node, ezért is gondoltam, hogy ide a végére leírom, hogy a Magyar Kormány mit kéne csináljon azért, hogy az én, és meggyőződésem szerint sok más ember hangulatát javítsa.  Tessék jogszabályba foglalni a következőket:

  1. Semmilyen élelmiszeripari, fogyasztóhoz kerülő termék csomagolása nem lehet a töltőtömeg térfogatánál több, mint 10%-kal nagyobb.
  2. Ha a fenti a termék sérülése nélkül nem oldható meg (többnyire megoldható...), akkor kizárólag olyan csomagolás alkalmazható ami átlátszó és a termék mennyisége egyértelműen megállapítható..
  3. Minden termékcsoportnál szabályozza az egységcsomagolás méretét úgy, hogy megadja az adagolási egységet, amitől kizárólag egész számmal való szorzással és osztással lehet eltérni (pl. tej: 1L, azaz lehet még 0.5L, 0.25L, 0.125L, 2L, stb; chips: 100 grann, azaz lehet még 50g, 25g, 200g, stb).  Húspúlt, kimért termékek kivétel, ott adják meg az árat grammban vagy literben.


Ezektől mindenkinek jobb kedve lesz és kevésbé fogja átverve érezni magát egy bevásárlás után.  Szerintem.  Kivéve a csúnya, rossz, gonosz, becsapós gyártókat akik pl. képesek félig tölteni a mogyorós meg a pisztáciás zacskót is.

Üdv,
Sanyi

chiochili2.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 12:29:48

Hogy ne törjenek össze a kolompérszirmok. Vagy poszter inkább csipszport szeretne fogyasztani?

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 12:30:54

Na, ezt kimakszoltam, jöhet a következő.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 12:32:36

egyépként meg az átbaszás nem ott történik, hogy levegő van a zacskóba csomagolva, hanem ott amikor sanyika azt hiszi, hogy emberi fogyasztásra alkalmas terméket vásárolt. innentül kezdve meg szerintem mindegy mennyi szar van a zacskóban, sőt: minél kevesebb annál jobb.

Manci néni, a szomszéd 2014.01.16. 12:33:09

Mondjuk a posztolónak teljesen igaza van, drágáim.

És ezért nulla magyarországon az infláció, mert semminek nem ment fel az ára. A mennyisége az ugyan a felére csökkent a réginek, de az hol érdekli a statisztikát?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 12:34:35

esetleg be lehetne csomagolni a csipszokat egyesével zsugorfóliába, azokat meg egyesével egy passzentos papírdobozkába. haccáz kis papírdobozkát meg be lehetne tenni egy nagy kartonba.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.16. 12:36:37

sült krumpli. olaj, krumpli, só, bors, csili...stb.
nem 7 deka..legalább egy kilo.
szokjatok le a csipszről. egészségtelen, és a pénztárcára is káros.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.16. 12:37:49

különben sem vagy pozitív ember. Nem úgy van ám, hogy félig üres!!
hanem: félig tele.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 12:39:15

@vv malac: például. annak legalább a doboza is jó még valamire utána.

skylaner88 2014.01.16. 12:39:29

Tajgetosz-pozitív.
A zacskóra rá van írva a töltő mennyiség, nettó 70g. Ezek után, hogy a gyártó mekkora csomagba csomagolja irreleváns.
Az már a posztoLó téveszméje, hogy a zacskó mérete és a csomag tartalma között valamiféle egyenesarányosságot próbál alkalmazni. Feketén-fehéren ott van, hogy hány gramm. Mivel a posztoLó korábban vett már 100g-os chipset is így teljesen egyszerűen levonhatja a következtetés, hogy ebben a zacskóban bizony 30%-kal kevesebb cucc lesz.
Nem a zacskó méretéből kell megpróbálni kiokoskodni egy számunkra tetszetős mennyiséget és verni a falnak a fejünket, hogy az a szemét gyártó (megint) átb@szott a palánkon. Tudatos vásárló a megnézi a grammot.
Itt nem ez történt, léphetünk tovább.
Jöhet a következő poszt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.16. 12:39:56

Örüljél hogy még van benne valami :D Meg hogy hős kormányunk nem védett meg tőle :D

skylaner88 2014.01.16. 12:41:37

@skylaner88: Ja és a legfontosabb.
Ha nem tetszik nem kell megvenni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.16. 12:42:48

ott van, hogy 70 gramm
me' vartal annyit mint a 90 grammos?
ismerted a 90 grammost es meglepodtel, hogy a 70 grammos, ugyanakkora csomagban kevesebb lesz?

amugy meg nem felig ures, hanem felig tele van

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.01.16. 12:43:21

Azt felmérted, hoyg kb. 1 darab krumpliért adtál ki 180-400 forintot?? (nem tudom mibe kerül)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.01.16. 12:45:32

@vv malac: Pénzt is adsz rá? :D Amúgy vettünk egyet Züllveszterre, nem ízlett.

neokira26 2014.01.16. 12:47:15

Azért ne legyen már a fele levegő nagyokosok...olyanról nem hallottatok, hogy talpas szemmérték?? Nekem pl egyáltalán nem mondd semmit az, h 70 gramm. Ez van, csomagolás alapján próbálok dönteni,ezért igenis lehessen látni, hogy mekkora mennyiség amit vásárolni szeretnék.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.16. 12:47:34

amugy meg csutortok van
mi van az orlanggal?
volt mar furdes?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 12:48:10

sőt, a pringles doboza urnának is kitűnően alkalmas, persze csak a kfc dobozok után.

Leadfoot 2014.01.16. 12:48:32

Vagy esetleg a bürokratikus, fasz túlszabályozási ötleteid helyett megérthetnéd, hogy azt a kurva chipset grammra adják, nem légköbméterre.

Egyébként meg szotyola.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.01.16. 12:50:04

@neokira26: razd meg
a csipszet
csipszet ne csomagolas alapjan vegyel, hanem amelyiket szereted
ha ujitassz es beszopsz, tobbet nem veszed azt
ez kurva egyszeru

nekem amugy tokeletes a talpas szemmertekem

Manyecska 2014.01.16. 12:55:10

Legalább 10 kg karajt hozzávághatnának, csont nélkül!!
Ne baszogassátok ő legalább fejlődik..:D

Manyecska 2014.01.16. 12:56:17

Mondjuk eltévedtem egy poszttal de így is jó. szopogasson malaclábat esetleg..

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 13:02:41

Javíccsatok ki, ha tévednék, de Sanyi habitusa és stiláris cizellálcsága alulrúl szagolja a viszkis kalleres posztolót.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.01.16. 13:02:43

Extrém fél. Mivel erősebb, mög csípőős elég a fele is. Meg van magyarázva.
@Szőkenő Szarvas: talketen (tableten) olvastad az erdőben és rossz fele vetted az irányt?
@skylaner88: máris, előkészítjük önnek a következő posztot.

FDToth 2014.01.16. 13:03:17

chips miatt reklamálni? kb. hulladék. vegyél normális chipset (Kettle, Tyrrells) 800-1500-ért, 120-150 gramm, nem lesz annyi levegő és még tengeri só és burgonya is van benne:)
a gyártók azért találnak ki és türkköznek ilyen szarokkal, mert tudják, hogy itthon nem a minőség a fontos, hanem az, hogy minél ócsóbb legyen..

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.01.16. 13:06:48

csókolom, kérnék szépen 0,000008 köbméter mákot is!

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 13:09:34

@zsiráfffff: az úgy nem jó, mert akkor a mákgolóbisok közti légköbméteres mennyiséget is kifizeted. Sztem jobban jársz, meg korrektebb is, ha darabra kéred.

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 13:14:44

Sanyi4PREZ!

Monnyuk, ha átláccó volna a sörösdoboz, akkor látnám mennyi benne a hab és mennnyi a sör és nem tudnának úgy lehúzni a genya multik.

kovacskalapacs 2014.01.16. 13:21:49

jó a felvetés, mivel egy totális nagy baromság, ezért akár törvény is lehetne belőle

de:

ha még több idióta szabállyal akarod korlátozni a gyártókat, akkor csak azt éred el, hogy még drágábbak lesznek a termékek

és:

majd máshogy verik át a fejed

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 13:24:41

Meg legyen mág átláccó: a dinnyehéj, tojáshéj, villamos, a koporsók, meg a női ruha.

ghck 2014.01.16. 13:25:31

1. Semmilyen élelmiszeripari, fogyasztóhoz kerülő termék csomagolása nem lehet a töltőtömeg térfogatánál több, mint 10%-kal nagyobb.

Jó ötlet. Nehogy már levegőt vásároljunk! A puffasztott rizst például tessék visszatömöríteni, és úgy csomagolni! Az ementáliból meg száműzni a lukakat!

2. Ha a fenti a termék sérülése nélkül nem oldható meg (többnyire megoldható...), akkor kizárólag olyan csomagolás alkalmazható ami átlátszó és a termék mennyisége egyértelműen megállapítható..

Az, hogy a fény hatására meg romlik a termék állaga, állapota, az nem érdekes! Az a lényeg, hogy ha valaki nem tudja elolvasni, hogy 70g, akkor őt is szolgáljuk ki igénye szerint!

3. Minden termékcsoportnál szabályozza az egységcsomagolás méretét úgy, hogy megadja az adagolási egységet, amitől kizárólag egész számmal való szorzással és osztással lehet eltérni (pl. tej: 1L, azaz lehet még 0.5L, 0.25L, 0.125L, 2L, stb; chips: 100 grann, azaz lehet még 50g, 25g, 200g, stb). Húspúlt, kimért termékek kivétel, ott adják meg az árat grammban vagy literben.

És azt is védjük ki, hogy a 100-as papírzsepi helyett 90-eset adjanak! Vagy hogy kisebb méretűek legyenek a papírzsepik! Legyen 20cm×20cm-es mind! És nehogy valamelyik vékonyabb papírból gyártson! Legyen mindegyik zsepi 3 rétegű, 20×20-as, 2g súlyú, és 100-asával csomagolt! Csak hogy ne nekem kelljen ellenőrizni ezeket vásárláskor! Amúgy meg a puhaságára is adjunk meg valami mérőszámot!

Azt javaslom továbbá, hogy a fenti paraméterek meghatározását minden termék esetében bízzuk a poszterre! Ő úgyis tudja, hogy mi a jó nekünk!

Manyecska 2014.01.16. 13:31:10

@Kellemes Zérókomponista: janem!:D javaslom családi kloákában izé kalákában krumpli felvágását, befűszerezését és sütttőbe való helyezését. Ha nem megy elsőre akkor főzőiskola elvégzése.

kawaii malac 2014.01.16. 14:01:24

@ColT: Ezt hol írtam? Nem eszek ilyen szarokat lehetőleg.

Rosszindulatú Vászka 2014.01.16. 14:04:36

@vv malac: vett volna a poszter rendes magyar liba-, vagy gyesznocsipszet. Azt átláccó staneclibe aggyák a piacon, meg finom is, meg egészséges is, meg tökre bio.

panaszmuki · http://meisz.blog.hu 2014.01.16. 14:21:36

@zsiráfffff:
"levegő van a zacskóba csomagolva"

Nem is levegő van a zacskóban, hanem nitrogén, hogy tovább friss maradjon a chips.

karosszékely 2014.01.16. 14:29:42

És legyen 3,60 a kenyér. Meg a zacskós tej.

ArnoldBácsi 2014.01.16. 14:34:26

Aztamindenit, Sanyi te nagyon nagyon okos ember vagy. Csak nem értem mit keres ez a post a homáron?

McZozo 2014.01.16. 16:21:13

@zsiráfffff:
zsugorfolia nincs ugyan, de nem talatad fel a spanyol viszat amit mondasz ugy hivjak hogy pringlesz ahol egy hengeres hosszu dobozban van a chipsz igy nem torik hanem az egez doboz szepen fel van toltve csipsszel

McZozo 2014.01.16. 16:26:10

@skylaner88: Azert annyiban nem ertunk egyet hogy azert hamar egyre tudatosabb vasarlok is vagyunk de azert nem eletszeru hogy tablazatokkal nagyitoval szamologeppel megyunk vasarolni. Mert mondjuk x eve veszel egy termeket megszoktad ismered majd egyik naprol a masikra leveszed a kivulrol tok ugyanolyan termeket ne mond nekem hogy te is kiszurod hogy hoho ez most 30% al kevesebb. Ezt en azert igenis megtevesztesnek mondanam es buntetnek erte. Csak akkor nem ha ratennek nagyba mint mikor novelik az adagot is es kiirjak hogy +30% itt irjak ki ugyanolyan nagyba hogy -30%. Aztan a vevo eldontheti hogy ugyanannyiert kell e neki. Csak ugye tudjuk hogy ez utopia.

fakanálpresszó 2014.01.16. 17:43:54

mondjuk a probléma ott kezdődik hogy ilyet egyáltalán megveszel...

Aureliano Buendía 2014.01.16. 18:17:30

Tökmagot kő' enni. Oszt' kész. A Mogyis kifejezettem finom. És látni, mennyi van benne.

Anomalocaris (törölt) 2014.01.16. 18:59:35

Én ilyet ettem karácsonykor. Én nem háborodtam fel. Sikeres vagyok.

kawaii malac 2014.01.16. 19:13:20

@Nattramn: Nem vagyok sznob! Kérdezd meg bárkitől!
...aki számít.

Aureliano Buendía 2014.01.16. 19:32:17

Folyton csak a pesszimizmus. Ez a zacskó félig TELE van.

Csak pozitívan. Örülök, hogy segíthettem.

Sandor Akarki 2014.01.16. 20:13:25

@Rosszindulatú Vászka: Ausztriában ugyanekkora zacskóba belefér (még mindig) 125 gramm. Itt meg 70 gramm, alig több mint a fele.

Sandor Akarki 2014.01.16. 20:17:43

@skylaner88: Nem, nem irreleváns, hanem nagyon is fontos. Ha átlátszik a zacskó az még elmegy, látod mennyi. Ha nem látszik át a zacskó és nincs tele, akkor becsapás.
Lassan oda jutunk, hogy 1 darab pisztáciát csomagolnak majd be (100g -> 90g -> 80g -> 70g, itt tartunk most).

Sandor Akarki 2014.01.16. 20:23:18

@ghck:
A puffasztott rizst például tessék visszatömöríteni, és úgy csomagolni! Az ementáliból meg száműzni a lukakat!
> Ez szándékos félreértelmezés, még egy bíróság is kiröhögne vele; pedig az ügyvédek tudnak érdekesen érvelni.

Az, hogy a fény hatására meg romlik a termék állaga, állapota, az nem érdekes!
> Piros vonal az oldalára, hogy idáig van benne áru, utána semmi!

És azt is védjük ki, hogy a 100-as papírzsepi helyett 90-eset adjanak! Vagy hogy kisebb méretűek legyenek a papírzsepik! Legyen 20cm×20cm-es mind! És nehogy valamelyik vékonyabb papírból gyártson! Legyen mindegyik zsepi 3 rétegű, 20×20-as, 2g súlyú, és 100-asával csomagolt! Csak hogy ne nekem kelljen ellenőrizni ezeket vásárláskor! Amúgy meg a puhaságára is adjunk meg valami mérőszámot!
> Egyetértek.

Azt javaslom továbbá, hogy a fenti paraméterek meghatározását minden termék esetében bízzuk a poszterre! Ő úgyis tudja, hogy mi a jó nekünk!
> Vállalom.

álfirkász · http://narancsosliba.blog.hu/ 2014.01.16. 21:23:01

@Sandor Akarki: hülyegyerek! Azért nem mindegy, hogy eleve a termék olyan, amilyen (lásd lyukas sajtok!), vagy csak a csomagja van úgy kialakítva, hogy háromszor akkora beltartalmat sejtet, mint amennyi valójában van.
A chips zacskóját felfújják, a hét dekás szalámi a mai napig a tíz dekás csomagjában van, csak úgy ragasztják a címkét, hogy ne legyen feltűnő stb. :(
De még a dezodoroknál is csak abból veszed észre, hogy megint 20%-kal kevesebb van benne, hogy annyival hamarabb fogy ki, mint az előző...

nandras01 2014.01.16. 21:59:45

nem értem én a posztolókat, nem értem...
vagy soha az életben nem olvastak még homár posztot, vagy olvastak, de úgy vannak ezzel, mint a vadász- szeretnek szopni.
száz posztból nagyjából százkettőről kb. a harmadik komment után megállapíttatik, a posztoló a hülye, és mégis özönölnek idefele, hogy elnyígják a hülye bánatukat, amelynek során mindenki számára világos lesz, hogy a lakosság jelentős része bizonyítja ama tételt, miszerint agyamputáció után is lehet élni.
ha valaki azt a viszonylag egyszerű, akár hatvanas iq- val is megoldható feladatot sem tud abszolválni, hogy elolvassa egy termék súlyát és ne azonnal egy "hűdenyagyzacsi! akkó' máma jóllakok!" felkiáltással lekapja a polcról, majd otthon szembesülve a ténnyel -ami már a boltban sem volt titok előtte-, hogy a zacsi jelentős része levegő (vagy nitrogén), elrohan nyígni a homárra, hogy "azarohattmulti", majd mindezt tetézve hülyébbnél hülyébb szabályokon kezd agyalni, nos az ilyen panaszkodót péklapáttal kellene rendreutasítani.
és ami a legrémületesebb, a posztolónak valószínűleg, még szavazati joga is van...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.16. 22:05:44

@nandras01: :))

"elrohan nyígni a homárra"

Pont ez a dolog bája. A kommentelők megnyugvással veszik tudomásul, hogy intelligenciában alattuk is van valaki. (Már tisztelet a kivételnek, aki alatt nincs.)

Kaptabakta 2014.01.16. 22:08:55

Én a liszttel jártam hasonlóan.
Karácsony, sütikészítése. Mérem ki a porciókat és a névleg 1 kg lisz rögtön csak 90 dkg lett. Még csomagolással sem érte el az 1 kg-t.
Sebaj, biztos volt vmi gebasz a gyárban.
Következő liszt 85 dkg ugyanattól a gyártótól.
Itt már kezdtem pipa lenni. 5% difi még benne van a pakliban. 10% még hagyjánbár már csúnya átverés szaga van, na de 15% már egy kicsit sok...

Kaptabakta 2014.01.16. 22:13:48

@McZozo:
A normál csipsz darabolt krumpli megsütve, fűszervezve, stb..
Az általad istenített prenlisz krumplidarálok + egy nagy adag vegyi anyag és még ki tudja mi formábba préselve, fűszerevezve és kisütve.
Mit gondolsz, mitől ugyanolyan mindegyiknek az alakja. Szépen megvágják és a nyesedék megy a kukába?

Aureliano Buendía 2014.01.16. 22:15:51

@Kaptabakta: az nem ugyanaz. A töltősúly a chips-nél megvan (gondolom én). A liszti pl. akkora zacskóban van, amibe pont belefér.

A liszttel én is jártam már így, mivel magam sütöm a kenyeremet. A Nagyi titka, vagy mi pl. soha nem volt 1000 g+csomagolás.
A Gútai kb. mindig rendben volt, meg az Ósan sajátmárkás (zöld csomagolásban) szintén nagyjából rendben van. És amúgy nem szarrágás, mert 10-15 gramm hiányzik csak, szóval száz csomagnál buknék egyet , mindössze érdekes megállapítás.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.01.16. 23:10:16

mondjuk a literes tejnel vagy a fel literes tejfolnel nagy mocsoksag megjatszani ezt a huzast de nem hinnem hogy a csiocsipsz meg tarsainal kialakulhatott volna a 100 gramm sztenderd csomagolas

bkkzol 2014.01.16. 23:41:18

Minden össza ment idővel. Régen 2 dl volt egy pohár tejfül, joghurt. Fél liter egy korsó sör 3cl vagy "feles" volt egy rövidital. Ez utobbiakat lassan pipettával mérik az éttermekbe.
Csípős e vagy nem? Gondolom valamilyen skandináv recept alapján gyártják akiknek a 100 kg krumplihoz a 10gr chili is szétmarja a finom szájukat.

Sandor Akarki 2014.01.17. 03:14:50

@álfirkász: Öcsisajt, ne "hülyegyerek!"-ezzél, max a tükrödbe, otthon.

Az, hogy eleve lyukas a sajt, az miért probléma? A sajtot leméreted a pultnál, a lukak miatt nem fizetsz többet. Látod, hogy mennyi az annyi. Mondod, hogy kisebb-nagyobb darabot kérsz. Teljesen korrekt. Előre csomagolt sajtnál, ami gyárból jön lehet gáz, mert ott is kitalálhatják ez a pár dkg-t elveszünk ugyolyan csomagolás mellett. Ez szerintem mocsok és tiltandó, büntetendő magatartásforma.

A Chio pedig úgy vezet félre, hogy ad egy X cm3 nagyságú zacskót amibe az elméleti befogadóképességnél lényegesen kevesebb krumplit tölt. Zacskó nem átlátható. Aztán még fel is fújja jó nagyra, te meg azt gondolod, hogy hopp, ennyi krumpli elég lesz, milyen jót fogunk tékozolni. Aztán hazaviszed és nagyon átb.tak érzésed van.
Azon már csak röhögök, hogy a Chio Wasabi ízesítésnél a zöld színt rézoxiddal állítják elő, most olvastam utána.

Szóval a nagy részével amit írtál, egyetértek, neked is ugyanaz a problémád ezzel az átverős rendszerrel mint nekem.

A személyeskedő részt meg szerintem fejezzük be egyszer, s mindenkorra.

Sandor Akarki 2014.01.17. 03:19:44

@vv uraaam: Nekem patikus mondta, hogy minden por alapú gyógyszert ki lehet 1-2 ezrelékes pontossággal mérni patikamérlegen. Mégis, a tv. megenged 1 százalék eltérést, szóval a sok kicsi sokra megy elvén minden fogyasztó a minimumot kapja.
100 gramm helyett mondjuk 99-et.

A törvénynek követniek kéne a technológiát és olyan pontosságot meghatározni, amivel valóban dolgozni lehetséges és dolgoznak is.

romesz 2014.01.17. 03:52:56

Talan lemerhette volna sulyra a chipset.
Lehet a suly stimmel, akkor viszont nem lehet egy szava sem.
Az a baj, hogy a vevonek csak akkor jo ha teli van a szacsko.

Crystah Mastah (törölt) 2014.01.17. 07:10:47

@Sandor Akarki:
"A Chio pedig úgy vezet félre, hogy ad egy X cm3 nagyságú zacskót amibe az elméleti befogadóképességnél lényegesen kevesebb krumplit tölt. Zacskó nem átlátható. Aztán még fel is fújja jó nagyra, te meg azt gondolod, hogy hopp, ennyi krumpli elég lesz, milyen jót fogunk tékozolni. Aztán hazaviszed és nagyon átb.tak érzésed van.
Azon már csak röhögök, hogy a Chio Wasabi ízesítésnél a zöld színt rézoxiddal állítják elő, most olvastam utána."

Most nem azért a két forintért, de te tényleg ennyire debil vagy, hogy sem a zacsit (pontos töltőtömeg), sem az ár kiírás melletti tömeget/kilósárat nem olvasod el vásárláskor, csak a _MÉRETRE_ mész?
Ráadásul térfogatra egy súlyra mért terméknél, utána meg pampogsz?

Buta vásárló, I.J. esete. Tessék megtanulni olvasni... :o)

Void Bunkoid 2014.01.17. 07:50:12

@Sandor Akarki: mivel zöld színt két dologból lehet előállítani. Klorofillből vagy rézből.

Koronás Udvari Chinpoko Mester 2014.01.17. 08:42:46

@ghck: teljesen egyetértek :D

Amugy az idióta fasztarisznya posztolo nem tudja, hogy a NITROGÉN tartósitja a chipset? Es ha tele lenne a zacskó akkor izesitett krumplilisztet vennél mire kibontod, mert kibaszottuk összevissza törne?

-RÁ VAN IRVA HOGY 70 GRAMM.
-MELLÉ KI VAN TÉVE A KILONKÉNTI ÁRA.
-MEGEMELED, GYENGÉDEN(!) MEGRÁZOD, érzed mennyi van benne.

Idióta faszparaszt.

EZ POSZT?!

ne legyunk már amerika.

Exploiter 2014.01.17. 08:47:06

Nem tudom, mi ez a cinikus hozzáállás.
Engem is rohadtul idegesít a jelenség. Pont nem érdekel, mennyibe kerül, hány gramm van benne, mennyire éri meg, nem az évszázad üzletét keresem, hanem azért veszem, mert pont jólesne betúrni egy zacskó chipset.
Aztán egy felet se tudok, így vehetek belőle kettőt és párosával ehetem, a polcon meg foglalja a helyet a nagy büdös semmi.
Ha már minden szart szabályozunk, akkor ennek speciel pont lenne értelme.
Fogjuk a környezetvédelemre, annyival kevesebb szemét keletkezik feleslegesen.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.01.17. 18:08:08

Én is egyetértek a poszterral, leszámítva a mindenről törvényt részt. Csak sajnos nálunk csak így megy.

Már megint sok az ekéző hozzászólás. Nektek minden jó, basszátok meg? Boldog élet a tiétek, hogy ilyen felsőbbrendű távolságból tudtok minden átbaszásért szót emelőt lehülyézni... Én is ilyen boldog akarok lenni, milyen jó is lehet nektek, hogy nem veszitek észre, sőt még azt is lenyomjátok, aki meg igen!
Komolyan irigykedem. Hülye fasz vagyok, na.

Amúgy melyik része nem érthető annak, hogy NÁLUNK jut csak ennyi a zacskóba, máshol vidáman elfér töredezettségmentesen a nagyobb töltőtömeg?

épaetekmogyoo 2014.01.17. 20:25:36

Szerényebb (képességű) kommentelő fajtatársaim nem látják a lényeget.
Nem az a kérdés, hogy szereted-é a csipszet. Ahogyan az sem lényeges, hogy milyen ügyesen van feltüntetve a zacsin a termék súlya.

A lényeg a vevő-eladó közötti viszony tarthatatlanságában van.
Az eladó (gyártó) trükközik, megtéveszt, a vevő meg kénytelen gyanakodva vásárolni:
Nincs átcímkézve?
Nem járt le a szavatossága?
Tényleg nincs benne tartósítószer?
Valóban eredeti?

Olyan játszma ez, amiben a ravaszabb átkúrja a jóhiszeműt, a tapasztalatlant, a gyengén látót, a figyelmetlent.
Tényleg az a helyes, hogy párszáz vagy párezer ügyeskedő gyártó geciségeihez milliók igazodjanak?
Legyél tudatos vásárló!

Ez már nem tudatosság, hanem paranoid, pesszimista védekezés...

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.17. 20:50:42

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: "felsőbbrendű távolságból tudtok minden átbaszásért szót emelőt lehülyézni"

Afrikában éheznek a gyerekek.

Az alkotmányunk egy elkúrt, toldozgatott-foldozgatott szar.

Tarfikmutyi.

Földmutyi.

Választási törvénymutyi.

Közpénzek elherdálása.

Határon kívüli magyarok elnyomása.

Szólásszabadság ellenes törvényeg.

Globális felmelegedés.

A Csendes óceán elszemtelése.

BKV, MÁV...

Ha fentiek nem foglalkoztatnak, nem fogok kimenni az utcára tüntetni, hogy túl nagy a csipszes zsacskó.

Jöjjön azzal, hogy kicsavarták a karját, mikor visszavitte a hibás cipőt a boltba, follyon a vér, vagy valami. Nem pedig, hogy a százforintos ajándékkupon (a ráírtaknak megfelelően) csak 99 forintot ér.

Aureliano Buendía 2014.01.17. 21:14:15

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: én meg nem értek vele egyet, mert ennél vannak fajsúlyosabb problémák is.
Rá van írva, hogy 70 g. Annyi van benne, vagy nem?

A probléma inkább az lehetne, hogy nálunk csak ennyi jut a zacskóba, közel azonos áron a fejlett nyugattal.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.01.17. 21:34:09

@atpijkamo: @vv uraaam: Tök igazatok van, de én a magam részéről nem tudok nagy dolgokon változatni. Nem tudok mit kezdeni az afrikai gyerekekkel és a globális felmelegedéssel.
Én annyit tudok, hogy ha velem nem korrektek, a saját szintemen mindent megteszek, hogy ez ne forduljon elő mégegyszer. Reklamálok, ha nem hat, hatóságot vonok be. Ha a hatóság nem teszi a dolgát, felettes szervhez fordulok. Ennyit tudok tenni mezei állampolgárként, viszont hiszem, hogy ha mindenki így tenne, megváltozna a világ körülöttünk és már nem lenne szükség nap, mint nap ezt csinálni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.01.17. 21:43:56

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Menj ki az utcára tüntetni a maffiaállam ellen. A GDP növekedés meglesz 30% pár év alatt, száz gramm fog annyiba kerülni, mint most 70.

Aureliano Buendía 2014.01.17. 21:47:20

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: itt messze nem az afrikai kölkekről van szó. De hidd el, ez is nagy dolog. Van annyira nagy, hogy ezen nem fogsz tudni változtatni. Ott van, hogy 70 g, leméred, annyi.

A naiv mentalitáson sem tudsz változtatni, hogy nagy zacsi=tele van. Marad az, hogy te tudod, mennyi az annyi, így szabadon választasz, megveszed így is, vagy sem.

Taxomükke (UK) 2014.01.18. 10:45:06

Egyél libazsíros kenyeret lilahagymával, nem ilyen szarokat.
Na.
süti beállítások módosítása