Tékozló Homár

Miért nem csenget a postás?

2014.02.10. 10:43 | jackyll | 138 komment

Folytatódik közösségi oknyomozásunk a Posta körüli jelenségek feltárására. Mai megfejtőnk egy volt alkalmazott, aki szerint számos oka lehet annak, ha valahova nem jut el a kézbesítő, de leginkább az, hogy túl vannak terhelve, a felhasználók pedig hülyék:

Régi olvasója vagyok a blognak, ha nem is minden bejegyezést, de a Postával kapcsolatosakat mind olvastam. "Új trükköt talált ki a Posta a lehúzásra?" címen megjelent bejegyzésre kívánok reagálni. A hivatalos iratokat kétszer kell kivinni. Ingyen. Az ismételt kézbesítés elnevezésű szolgáltatás pedig nem egy új dolog, minimum egy éve az ajánlott küldeményekhez használatos értesítőkön is szerepel a "reklámja", de már a legyártásukat megelőzően is létezett. A különböző díjakról a Postai szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben találhat információt a nagyérdemű. Persze egyszerűbb mocskolódni és összeesküvés elméleteket gyártani.

A "Postás nem csöngetett" frázis napi rendszerességgel hangzik el az ország összes letéti kézbesítéssel foglalkozó hivatalában, nem egyszer, nem is kétszer. Az esetek felében a postás valóban nem kísérelte meg a kézbesítést (Az okokra ki fogok térni), a másik felében:

  1. Hazudnak az ügyfelek. Hazudnak, mert nem képesek egy céges levél átvételéhez igazolni a jogosultságukat, vagy mert nincsenek bejelentve az adott címre, ahova a küldemény szól. Úgy gondolják, hogy egy ilyen blöffre, majd fájdalomdíj gyanánt kivételt tesznek velük.
  2. Hülyék. A "Van-e működő csengő" és a "Ki van-e írva az ajóra/postaládára a név?" kérdésre meglepően magas arányban érkezik nemleges válasz.
  3. Hajszárítás, süket nagymama, boltba leugrás, szarás, hangos pornó nézés stb.


Miért csak értesítést hagy hátra a postás? Elárulom a nagy titkot, mert érthető okokból az ablakban ülők nem válaszolhatnak erre, ellenben biztosítást kötelező ajánlaniuk, de ez egy másik történet. Garantáltan van hallótávolságon belül valaki.

A kézbesítők túl vannak terhelve, nem ritka, ha az újságok, választási szórólapok, közönséges levelek mellett, napi 100-150 ajánlott levelet kell kivinniük. A motorok egy részét elvették, lehet gyalog járni. Korábban, ha nem volt tértivevény a levélen, kézbesíthető volt levélszekrénybe, mára mindent aláírással kell elismertetni.

Abban az esetben, ha 12 órányi munkavégzés alatt képtelenség minden címhelyen megvárni, hátha előbukkan egy átvevő, akkor azokra kell szorítkozni, akik biztosan otthon vannak. A kedves olvasót, ha többször nem találta otthon a postása, számíthat rá, hogy legközelebb nem fog próbálkozni. A délben seggrészeg, erőteljesen szagló, "aktív álláskeresők" szintén nem tartoznak azon szerencsések körébe, akiknél kézbesítés történik.

Egy egyszerű példával magyaráznám a többieknek, akik nem taroznak ebbe a két kategóriába. Vegyünk 100 ajánlott levelet, ebből 50 kézbesítésére jut idő, történetesen pont 50 levél gazdája nem ad borravalót és másik 50 pedig ad. Melyik 50 lesz a szerencsés? Kell még magyarázni? Fel lehet háborodni rajta, de elárulok még egy titkot, ha a pizzafutár sem kap borravalót, legközelebb garantáltan le lesz köpve a pizza. Jó étvágyat!

Ez az e-mail nem született volna meg, ha a Magyar Posta Zrt. közleményben regálna a blogon megjelenő folyamatos sárdobálásra ill., ha nem igahúzó baromként tekintene a dolgozóira, elsősorban a kézbesítőire.

Egy volt postai alkalmazott

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2014.02.10. 12:00:35

A kedves posztoló kitűnően összefoglalta, hogy miért utálom ezeket a maguktól elszállt, az ügyfeleiket lenéző idiótákat, akikkel tele van pl. a posta is. És tényleg úgy érzi, hogy az általa összegyűjtött érvek feljogosítanak bárkit arra, hogy ne végezze el a munkáját? És ha nem adok borravalót, akkor így jártam? Noooormáááális?

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 12:05:35

Gyengébbek kedvéért: a posztban leírtak nem igazolás, hanem magyarázat. A postások túl vannak terhelve. Ez nem jogosítja fel őket, hogy rosszul végezzék a munkájukat, de ha rosszul végzik, akkor tudjuk, hogy ez az egyik lehetséges oka. És ha nem tudnak mindenkihez eljutni, akkor valami alapon szelektálni fognak. Evvan.

Köszönjük a posztot!

Manyecska 2014.02.10. 12:05:41

Apukám -vámtiszti végzettséggel!-hatvan évesen postásnak állt-3 hónapig bírta..hogy szidta őket mindig..:DD Szegénynek estére lerohadtak a lábai. Bezzeg egrecíroztatni, azt tudták őket reggelente, amikor felvették a leveleket:(( @UTurn: egyetértek maximálisan!:)

Manyecska 2014.02.10. 12:07:32

@atpijkamo: esetleg másnap viszi ki a levelet? Hóban, sárban, gyalog mondjuk xar lehet. Csóri futárok csodálkozva néztek nyáron amikor megdopptam őket egy üveg hideg ásványvízzel..:D már nem direkte!:P
Jackyll írhatna egy cicket a szex-shopokról is pl.

Troppauer_Hümér 2014.02.10. 12:09:21

@sztahanovista Szőkenő Szarvas: Zárlatos dolgot vettél, és 2x lettél meg...izélve? :P

epertorta 2014.02.10. 12:11:51

Régen ahol laktam négyemeletes nem liftes házban, a postás már a kapuban becsengetett mindenkihez, akinek átvenni való cucca volt. Mire a sima leveleket bedobálta, addigra mindenki előkerült, aki otthon volt.
Amúgy szerintem egy értesítőt kitölteni is idő, mig megírja, simán kijöhet a lakásból a delikvens. Vagy lehet, hogy azokat már előre megírják.

Mostmár nem csak hogy a sima ajánlott levelet nem dobhatják be, hanem az átvételhez még a szem.igazolvány számot is rá kell írni a papirra. Ezzel is telik az idő.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 12:12:08

@sztahanovista Szőkenő Szarvas: "megdopptam őket egy üveg hideg ásványvízzel"

Rendes csitri vagy te.

Manyecska 2014.02.10. 12:12:52

@stillmátyás: azt hiszitek más dolga nincs is az asszonyállatnak??? Mondjál le.@atpijkamo: csodállatias volt de a pizzafutárokat mért khhmm köpte be??:)

Troppauer_Hümér 2014.02.10. 12:13:43

Aki a postásokat szidja habzó szájjal, az érthetetlen barom. Vagy a sűrűn cserélődő állomány, vagy a plusz melók ugyanannyi időre miatt mennek így a dolgok, egyébként azt kívánom, szűnjön meg, és a sok gyengeelméjű majd azért fog siránkozni, hogy mér' nincs?

Lusta, tróger, alávaló banda az a kéményseprőmaffia. A pénzbeszedésen kívül csak egy feladatuk lenne, na azt nem hajlandóak elvégezni.

Troppauer_Hümér 2014.02.10. 12:15:14

@sztahanovista Szőkenő Szarvas: Nem én hiányoltam a műbránerboltos posztot.

Manyecska 2014.02.10. 12:17:32

@stillmátyás: mér pont az..?:DDD:O Lásd be sokkal izgibb lenne! Poszter vmi hangos pornót emlegetett azér mondom.
Fogadjunk még nem jártál szexshopban.:D:P

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 12:19:22

@sztahanovista Szőkenő Szarvas: Hátha valaki nem tudja, miért fura ízű a pizzája, ha előtte nem adot borravalót.

Aureliano Buendía 2014.02.10. 12:20:12

@atpijkamo: ez inkább csak magyarázkodás, mintsem magyarázat.

szamaritánus 2014.02.10. 12:21:00

kurva anyád, posztoló!

Manyecska 2014.02.10. 12:23:20

@uraaam: nekem felment a vérnyomásom ettől a poszttól.

Troppauer_Hümér 2014.02.10. 12:23:38

@sztahanovista Szőkenő Szarvas: Tévedni emberi dolog. Egy gátlásos kolléganőmet kísértem el, persze lőtte kétszer végig kellett grasszálni az ulicán, hogy nincs-e ismerős, és bementünk. Mai napig nem felejtettem el azt a cirka félméteres, ökölbe szorított műkezet, amit a röhögéstől fuldokolva nyomott a kezembe. A shop tulaja, egy 120 kilós madám készséggel felvilágosított, hogy el sem képzelnénk, de havonta elad 3-4 darabot ebből, és meglepődnénk, ha látnánk, milyen fiatal, vékonyka jányok visznek ekkora cuccokat.

És te mit kerestél ott? :P

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.02.10. 12:26:13

Miért kéne a postásnak borravalót adni? Azért mert becsenget? Azért mert elvégzi a munkáját? Jó hogy nem meleg ebéddel, és egy feles páleszel kell várni.. pofám leszakad.

Majd ha nem lopkodják szép a csomagokat / leveleket "KEDVES" volt postai alkalmazott akkor majd lehet pofázni. Most egy csomagot feladni kb olyan szerencsejáték mint lottózni.

Manyecska 2014.02.10. 12:27:08

@stillmátyás: óóóez már húsz éve volt, izé az urammal bementem mondom ezt látnom kell. Kicsit égett a pofámról a bőr:D de aztán érdeklődést színleltem, na akkor már mindegy volt:P:DD, jókat röhögtem:D! Nem, nem vettünk semmit. Aki játszadozni akar az menjen játszótérre, kapcsolatunk éteri tisztasága nem kívánta meg /:DDD/!:)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 12:28:24

A pincérnek miért adtok borravalót?

Troppauer_Hümér 2014.02.10. 12:28:56

@amsz: Ez így van, de nem a kézbesítők lopkodnak, hanem szortírozás közben, vagy lásd a korábbi makói postaigazgató esetét, éppen ő lopott, csomagokat.

A kórházakban sem kellene borravalót adni, mert fizeted a tébét, mégis egy csomó barom ad. Ezért tart itt ez az ország.

Manyecska 2014.02.10. 12:31:17

@atpijkamo: mert megfoghatom a seggét:DD
Nem adunk! 20 Ft-ot is visszakért a párom /visszafütyülte!DD/, nagyon régen:D
Jó hát mondjuk nagy paraszt.

Manyecska 2014.02.10. 12:35:15

@amsz: ezeket a csodálatos videókat gyűjtöd?? Vagy ez hógy??

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 12:46:11

@amsz: "nem meleg ebéddel, és egy feles páleszel kell várni"

Dehogynem.

Nyugdíjba megy a falu postása. Utolsó útján minden háznál ajándékkal fogadják. Szőke nő házához érkezve bekopog, mire nyílik az ajtó, a szőke nő berántja a postást.Letépi róla ruhát, szinte megerőszakolja. Az aktus után a nő a kezébe nyom egy ezrest, majd
odakíséri az étkező asztalhoz és reggelivel kínálja.A postás nem
tudja mire vélni a történteket és rákérdez. Erre azt mondja a szőke nő:
- Tegnap este beszélgettünk a férjemmel, mit adjunk magának. A
férjem azt mondta "Bazd meg, adjál neki egy ezrest!", ez a reggeli
pedig az én ötletem volt.

Dr. Kix 2014.02.10. 12:50:00

És akkor egy szakállas ide, ami talán egyes postások szerint nem csak kitaláció:

Az öreg postás már 35 éve hordta ki a küldeményeket nap, mint
nap, hóban és szélben éppúgy, mint a legnagyobb forróságban. Lassan
elérte a nyugdíj korhatárt, és azok az emberek, akik ismerték és
szerették (mert mindenkivel kedves és udvarias volt), mind
megajándékozták valamivel utolsó munkanapján.
Az egyik háznál a teljes család várta, és egy kis ajándékcsomagot
nyomtak a kezébe. A másiknál kapott egy doboz finom szivart.
A harmadiknál (akivel többször váltott pár szót
horgászszenvedélyéről) nagy doboz csalit kapott.
Az egyik háznál pedig a gyönyörű, fiatal szőke háziasszony sokat
sejtető hálóköntösben várta, megfogta a kezét, bevezette a
hálószobába, és élete legszenvedélyesebb szeretkezésében
részesítette.
Miután kipihenték magukat, a lány kiment a konyhába, és nagyszerű
reggelit készített.
Miközben evett, meglátta, hogy kávéscsészéje alatt egy százas lapul.
- Amit eddig kaptam, túl szép ahhoz, hogy szavakba lehessen
önteni! mondta. - De szeretném megkérdezni, a százast miért kapom?
- Tegnap este mondtam a férjemnek, hogy ma lesz az utolsó
munkanapod - válaszolt a lány - és megkérdeztem, mit adjak neked.
Azt mondta: "Baszd meg, adj neki egy százast!"
A reggeli már az én ötletem volt!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.10. 12:51:02

Nem szoktam posztolót ekézni, mert inkább sajnálnivalók esetük miatt, személyük miatt, de ez a produktum itt bicskanyitogató kicsit.
Elhiszem, hogy nehéz a királyi kézbesítési poszt, bele is fáradtál, látjuk, nem bírtad tovább. De mégis, mi ez a kicsinyesség netovábbja, hogy a szarás is bűnlistán van? Pornónézést meg feltétlenül oda kellett biggyeszteni ám a végére.. Te türhő. 100-150 db? Agykapacitást túllépi e szám? Ez egy munka, nem okokat kellene keresni a pontatlanságra, hanem sűrű hajlongások közepette összehúznia magát, aki téveszt és törekedni a jobbra, nem mellkast dagadva a buta büszkeségtől, népi hőstettként beállítani a tévedését/"lezserségét"/félanalfabétaságát a kézbesítőnek. Valakinek az fontos, természetes, hogy az elégtelen teljesítőnek áll még feljebb, egyértelmű.
Motor és gyalog között van bicikli, én kifejezett sok postást látok biciklivel. Különleges környéken lakok biztos. Ez a gond, hogy mentalitásodban és bizony korlátaidban is egy eredendő barom vagy és sajnos maradsz is mindörökre. Tökéletesen bemutattad magad ezzel a borravalói síkkal. Nem kell ehhez több szó: te nem erdemelsz konkrétan állást. Esetleg valami legelbaszottabb kőmíves brigádban, talán, azzal natív ez az egész, ami vagy.
Tán szimpatikusabb posztot is írhattál volna, nem akartál mégsem olyat.

Joe911 2014.02.10. 12:51:41

"Kedves" volt postai dolgozó...nemrég történt, hogy több hivatalos levelet vártam. Nagyszüleim otthon voltak, mégis csak értesítő landolt. Ok, lehet hogy épp "szartak" meg süketek is, ha te mondod.
A következő kiszállításkor már én voltam otthon, direkt később mentem dolgozni (amiért fizetést kapok és nem borravalót...).Vártam, vártam de csak nem jött senki, így mivel az idő pénz elindultam a melóba, de azért csak megnéztem a postaládát...naná, hogy értesítő volt. Anyázva indultam útnak és összetalálkoztam a "kedves" kézbesítővel aki még csak elnézést sem kért és magyarázatot sem volt hajlandó adni miért nem végezte el a munkáját.
Mondom MUNKÁJÁT nem szívességet, nem plusz szolgáltatást.

Úgy tűnik, hogy már a postások is hálapénzt várnak...

Bocs ,de nem foglak megsajnálni.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.10. 12:57:28

Mindazoknak, akik a (volt) kézbesítőt savazzák, ajánlanám figyelmébe ezt a mostanában feltalált, ún. "értő olvasás" nevű dolgot.

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.02.10. 13:00:35

Nálunk a postás mindig csenget. Igaz olyan időpontban jön, amikor senki nincs otthon. A postásnak is akkor van munkaideje mint nekem. Sajnos ez van. Sajnálom bizonyos szempontból, mert nagyrészt senki nincs otthon, de a levelet ki kell cipelnie aztán vissza a postára. Nem is ezzel van a gond.

Eddig már a kézbesítése napján ha bementem a hivatali kézbesítésre, akkor este 6-kor megkaptam a levelet. Most már csak másnap lehetséges. Egyebekben a Nyugati nagypostára kell mennem, 2 metró megálló. Amióta hívószám rendszer van még gyorsabbnak tűnik. Érdekes: ha úgy tűnik millió az ember, akkor is halad. Sosem kellett várnom 25 percnél többet, de inkább kevesebb.

Szóval nem örülök, ha be kell mennem és csak másnap kapom meg. De megértem a postást is, hogy pont velem egyszerre van munkaideje.

Azért a borravaló elvárása...... inkább nem mondok semmit. A pizzafutár pizzát hoz, nem értesítőt a BKK-tól vagy BKV-tól.

jézushka 2014.02.10. 13:01:15

még szerencse posztoló, hogy te csak egy volt postai alkalmazott vagy, de ha jól sejtem pont az ilyen senkiházik miatt olyan a posta megítélése, amilyen.

Dr. Kix 2014.02.10. 13:03:29

@atpijkamo: :) De az enyém stílusosabb. :)

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.10. 13:09:43

@agresszív kismalac: mi(k)re gondolsz pontosan? Lehet, hogy valamit benéztem, de ott van még mindemellett, hogy ez kizárt. Innentől kezdve nem értem.

Manyecska 2014.02.10. 13:15:23

@Kellemes Zérókomponista: talán a postás nézett hangosan pornót? többire gondolni se merek!!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.10. 13:22:11

@sztahanovista Szőkenő Szarvas: már sohasem tudjuk megkérdezni, szétmarta a jogtalan sav. Cinikus, szar alakoknak tűnhetünk, ezen most tűnődtem el. Nem önigazolásképp, de: szerintem nem. Lehetne egy érett személyiségképtől is egy poszt. Mely nem proszt. Mer' ez így vörös prosztó. Na jó, leállok, túlságosan sziporkázik a képernyő, szikrázik már.

metal · http://electric.blog.hu 2014.02.10. 13:23:38

Ez most komoly? Az idióta elvárja, hogy ki legyen nyalva a segge, mert elvégzi a munkáját?

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.10. 13:30:44

@Kellemes Zérókomponista: Konkrétan, hogy nem arra a szerencsétlen felvevőre/kézbesítőre kellene haragudni, akinek a megveszekedett idióta főnökei kvázi lehetetlenné teszik a munkáját, de mégis megpróbálja elvégezni.
...szaré'/hugyé' mellesleg.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.02.10. 13:35:29

@agresszív kismalac: állj, amit te írsz, az létező dolog, még azt sem zárhassuk ki, hogy postáséknál is az. De ahogy és amire előadja magát.. Nem a fentebbről jövő zsarnokság dominált valahogy az írásából. Hát ez itt a baj.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.10. 13:41:29

@Kellemes Zérókomponista: Ha a poszter maga volna Assisi Szent Ferenc, és időmértékes strófákban jegyezte volna a mondanivalóját, az alapproblémát- jelesül, hogy a Magyar Királyi Posta vezetői fordítva ülnek a lovon- az sem oldotta volna meg.

Manyecska 2014.02.10. 13:50:20

@agresszív kismalac: hát végül is ő az Állatok védőszentje volt:DD

Troppauer_Hümér 2014.02.10. 13:54:47

@agresszív kismalac: Azt nem tudom, de azota rettegek az urologusnal.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.02.10. 14:06:14

@stillmátyás: Azt jól teszed:
-Tegnap voltam az urológusnál prosztatavizsgálaton.
-Mesélj, milyen volt!
-Azt mondta, toljam le a gatyámat, és hajoljak előre. Aztán mögém állt, a bal kezét a bal vállamra tette, a jobb kezével pedig... várj csak, nem is... a jobb kezét tette a jobb vállamra, a ballal pedig... Atyaúristen! Mindkét keze a vállamon volt!

RedWing 2014.02.10. 14:48:30

"Fel lehet háborodni rajta, de elárulok még egy titkot, ha a pizzafutár sem kap borravalót, legközelebb garantáltan le lesz köpve a pizza. Jó étvágyat!"

Aha, persze! Vagy mondjuk az első ilyen alkalommal fizetés nélkül viheti vissza a pizzát és fizetheti ki saját zsebből!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2014.02.10. 15:22:08

Akkor meg csökkenteni kell a járások méretét, hogy lelkiismeretesen végigcisnálva is beleférjen az időbe. Úgyis elég sok a munkanélküli. Lehet fölvenni több kézbesítőt.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2014.02.10. 15:25:56

Meg a másik, hogy ha a postás úgy dönt, hogy adott címzetthez többet meg se próbál felcsöngetni, akkor minek viszi magával a levelet?

VT Man 2014.02.10. 17:10:02

Sajnos elég gyenge szerecsenmosdatás ez..

Ha van KAPUCSENGŐ, akkor legalább felcsengetni kötelessége lenne!

Miből áll az? Beütni egy számot, várni 20-30 másodpercet. Esetleg beütni mégegyszer? (Még mindig gyorsabb, mint után bekéredzkedni, bemenni a lépcsőházig, stb.)

Nálunk ezt se tették meg.

Tiborfalvi Tibor 2014.02.10. 17:13:06

Még jó, hogy a levélbe nem köpnek bele a postások...

2014.02.10. 18:40:48

anyam otthon varja legtobbszor a levelet, az emeletre megse jut fel. de nyilvan ez azert van, mert nem ad borravalot egy allami cegnel szopatott alkalmazottnak. mert az o feladata kifizetni a postast, nem am az amugy rohejes marginnal dolgozo, tolvaj munkaltatoe, persze.

ha annyi borravalot adnank, ahanyszor elloptak/elvesztettek a leveleinket, nyeresegesebb lenne a posta, mint az Apple.

2014.02.10. 19:27:48

Majd pont borravalót fogok adni a postásnak, mintha én miután elvégeztem egy munkát, kiadom a számlát, utána 1 forinttal is többet kapnék...

Arról nem beszélve hogy éves szinten 200.000 ft.-t viszünk a postának és még sorba is állunk érte.
Pedig nem 500 kilós dobozokat szállíttatunk, csak leveleket... Legrosszabb esetben is csak C4-s borítékban.

JohnHenry 2014.02.10. 19:43:22

soha nem adtam borravalót postásnak, mégis mindig felhozzák a felhozni valót. lehet, hogy azért, mert emberszámba veszem őket. próbáljátok ki ti is!

halaloszto 2014.02.10. 19:47:05

a pizzafutar siman nem kap borravalot, es megis megkoszoni hogy hozhatott nekem pizzat. mert miattam van munkaja.

ha nem lennenek azok az ajanlott hivatalos levelek, a postas mar reg mehetett volna a lecsoba.

Vajk

nandras01 2014.02.10. 19:48:50

érdekes elegye ez a poszt, az "aha, igen, igazad van" és a "tejókurvaanyádat!" gondolatok ébresztésének :)

halaloszto 2014.02.10. 19:54:50

@JohnHenry: nehez ugy emberszamba venni, hogy nem talalkozunk sosem.

Vajk

JohnHenry 2014.02.10. 20:35:22

@halaloszto: hát ha nem találkozol vele sohasem, akkor járj csak a postára a leveleidért/csomagjaidért...

NemNick 2014.02.10. 21:20:19

Ezután a levél után csak megerősödött a meggyőződésem: atomot a postára, sóval behinteni a helyét, az ilyen gondolkodású majmokat rakni "aktív álláskereső" státuszba, hagy gondolkozzanak arról, hogy kikből is éltek - és létrehozni egy normális kézbesítő céget.

tlantos 2014.02.10. 21:44:23

Ennek ellentmond, hogy ha en azt szeretnem (mert en ugyse vagyok otthon, a csengo is nevtelen, es nem is mukodik :)
akkor irjak (nincs formanyomtatvany) kervenyt minden honapban, hogy csak ertesitot hozzanak, mert nekik ki kell hozni.
De persze csak masnaptol lehet atvenni, hiaba este megyek erte.

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 21:44:27

No lássuk csak... mint ugyebár érintett...

Kezdjük az elején, ez a legfontosabb!

A legtöbb postás TÉNYLEG a jattot nézi. A legtöbb, és tényleg sajnos.
Magamról (és a környékemen dolgozók többségéről) el tudom mondani, hogy én akkor is felmegyek egy ajánlottal, ha tudom, hogy nem kapok semmit, és akkor is, ha 100 alkalommal egyetlen egy alkalommal se volt otthon az illető. Sőt, akkoris felmegyek, ha tudom, hogy nem is adhatom át (hivatalos levelet pl albérlőnek nem adhatok oda, de mindig reménykedek, hogy otthon lesz a főbérlő).
Akadnak páran még ilyenek, a többség tényleg rémes pénzenkórász...

Lássuk a számokat viszont.
1: Nettó fizetés túlórák nélkül, nyelvvizsgapótlékkal, főiskolai végzettséggel nem éri el a 80 000 Ft-ot. Ha van túlóra, akkor eléri.
2: Egy átlagos nap egy közepes méretű járásban (azaz 1400 postaláda, ennél kevesebb már kicsi járásnak számít):
200 ajánlott, ebből 100 különböző címhelyre jut. 800-2000 sima levél (elsőbbségivel, sima külföldivel együtt igazából...), 2800 reklámanyag. 20-30 utalvány. Mindez egy napra. Nem kevés, a táska meg nem könnyű (válltáska súlya átlagos napon 20 kilóval kezdődik + 30-40 kiló a húzós kocsin és a "szatyor"ban, esetenként ezeken felül +30 kiló nagy zsákban).
Számoljuk ki, mindenféle utazgatás nélkül, épületek közötti mozgás nélkül, liftezés nélkül, mennyi időt vesz igénybe az egész, csak az ajánlottra kivetítve. Én maximum 1 percet várok az ajtónyitásra, ez 100 perc (mert ugye 100 címhely van). +1 perc/ értesítő megírása (emiatt olvashatatlan néha, mert vagy séta közben írjuk, vagy olyan gyorsan, hogy csak na. A postahivatalban annyi a lényeg, hogy a ragszám olvasható legyen, a többi rizsa) +2 perc/sikeres kézbesítés.
Röviden, minimum 200-300 perc csak az ajánlottak lekézbesítése akkor, ha egy centit se kell mozdulnunk.
Erre rájön ugye a mozgás.
A sima levelek hiába tűnnek soknak, azzal (utazás nélkül persze) simán végezni lehet 10 perc alatt. A szórólap kicsit cifrább, mert az hajlik, hajtogatni kell, az +1 óra ennyi mennyiségre (ismételten utazás nélkül).
1 utalvány kifizetése időben 2 ajánlottnak felel meg.

Long story short:
A kézbesítők rettenetesen le vannak terhelve (és idénre be van tervezve egy 30%-os létszámleépítés is, persze nem a vezérkarból...), ahol lehet, rövidítünk.

DE! Aki a jattra hajt, azt ki kell toszni a picsába... ez elfogadhatatlan és pontosan emiatt ítélik el a kézbesítőket.

@VT Man: A kapucsengő az én támaszom, ezzel lehet időt spórolni normálisan.
Persze előfordul, hogy nem működik a kapucsengő, lent cseng, fent nem. Akkor a kézbesítő lesz a tosz, hogy nem vitte fel, vagy a tisztelt lakó, hogy nem jó a csengője?
Meg fogsz lepődni, a vezérkar nyilatkozata szerint a kézbesítő az, és második panaszra azonnal menesztik (első panaszt sokszor nem közlik...)

És egy utolsó gondolat:
A járásomban rengeteg olyan lakás van, ahol nem működik se a kapucsengő, se a fenti csengő, és az ajtóhoz nem lehet hozzáférni (mert pl a folyosó zárható ajtóval van elválasztva a lifttértől), ilyen esetben mit tegyen a kézbesítő?
Mert ezek a lakások próbálgatása időrablás (ettől függetlenül én megpróbálom), és ezeknek az "élből leértesítése" gyorsítja a többieket.

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 21:47:04

@tlantos:

Ezt múltkor elmeséltem :)

Röviden:
Azért lehet másnap érte menni, mert a posta egy utolsó szűrőt tett be az ellenőrzésbe, ami ellenőrzi, hogy a kézbesítő nem hagyott-e el levelet. Ennek a szűrőnek a neve: manuális, egyesével történő átnyálazás, lekönyvelés, a letéti osztályra küldés és ott másnap reggeli rögzítés. Röviden szólva: "hátravont leszámolás".
Nem a kézbesítők találták ezt ki, nem az ablak mögött ülők, hanem olyan vezetők, akik soha életükben nem jártak járást, vagy nem ültek ablak mögött...

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 21:50:25

@Peti817172M:

Azért, mert bent ellenőrzik, és akinél "dugilevelet" találnak, azt azonnal hatállyal menesztik.
A járások méretét meg pont hogy növelni akarják, létszámleépítéssel.
Emellé meg a kézbesítőknek sorsjegyet, biztosítást, újságelőfizetést (2014-ben, nyomtatott újság!), valamint bérletet kell árulnunk, aki nem tudja eladni a vezetőség által kiszabott mennyiséget, nem kap ösztönzőt (negyedévente 10-20 ezer), aki meg sokszor nem teljesít, azt kirúgják.

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 21:51:32

@atpijkamo:

Járástól függ. Ahol sok a nyugdíjasom, össze jön 25-30 000, ahol kevés, ott 2-3 000, természetesen egész hóra lebontva.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 21:52:44

@Gyüjtőjegyes: Nyugger nélkül. Az ajánlott levelesek adnak?

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 21:54:31

@atpijkamo:

Nagyon-nagyon ritkán 100-200 Ft-ot. Ha csak az ajánlottakat nézem, a "jobb" járáson havi 3000, a "rosszabb" járáson havi 200 (ott szokásuk 5 Ft-ot, 10 Ft-ot is adni)

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 21:59:13

Mostan elfele, hamar itt a reggel, holnap meg megszakadok, mert rekordmennyiségű levelem lesz (és a választási értesítők még sehol sincsenek, majd péntekre fognak bejönni és aznapi határidősek, pont péntekre, mikor az alapból hosszabb nap, na mindegy).
Reggel nem biztos, hogy belesek, holnap este még leszek, igyekszek akkor majd még válaszolni, ha tudok! Jóccak!

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.10. 22:00:01

@Gyüjtőjegyes: Napi 100 ajánlott címhely, az havi 2200 ajánlott címhely, havi 3000 Ft. Minden hatvanadik címhely ad egy százast. Az semmi.

Gyüjtőjegyes 2014.02.10. 22:01:33

@atpijkamo:
Kb-ra tényleg ez az arány, a matematika jó:)

Tényleg el velem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.10. 23:17:48

"Korábban, ha nem volt tértivevény a levélen, kézbesíthető volt levélszekrénybe, mára mindent aláírással kell elismertetni."

Nagyobbat nem tudsz hazudni? Hasima levél, akkor a postaládába kerül, ha nem, akkor értesítőt dob be a hülye postás, aki rendszeresen összekeveri az utcaneveket és házszámokat is, mintha nem lenne minden tökéletesen kiírva (papírom van róla a postától) vagy nem ugyanaz a személy hozná a leveleket délutánonként évek óta.

Butters77 2014.02.11. 01:35:15

Kedves volt postai alkalmazott!

Hasonló rinyálásra, mint a magáé, mindig azt szoktam írni: tetszettek volna továbbtanulni.

Kedves kommentelők!

Hozzászólásom miatt nyugodtan lehet beszólogatni. Meg kell nézni adatlapomat, hányszor szóltam hozzá. Na, kb. annyit is olvasok. Úgyhogy hajrá!

braue 2014.02.11. 04:23:54

Ha nem tudod elvégezni a munkát, nem kell elvállalni!

Pizzát normális ember nem rendel. Mi biztosít arról, hogy a hozzád hasonló mentalitású tahók, már először is nem köpködték tele?

mrZigi 2014.02.11. 04:39:20

4 emeletes panel, sorolom (nincs lift, kapucsengő folyamatosan használt, hibátlan, fent is hangosan szól nem tudja elnyomni semmi)
Amik megestek egy pár év alatt:
- csomagról értesítő, pedig otthon voltunk (4/4) (kis csomagok, tenyérnyi)
- ajánlott levél bedobva ... máshova (3)
- hozzánk más levele, számlája bedobva (heti 1-2)
- mi számlánk máshova bedobva (kb minden negyedik)
- tértivevényes levél bedobva ládába tértivevénnyel együtt (1)
- tértivevényes hivatalos levél elvesztve postás által (1)
- tértivevényes levél bedobva ládába úgy, hogy tértivevényes szelvény aláírva (aláhamisítva, lényegében pár krikszkraksz) postás által, mintha én vettem volna át (2)

Összefoglalva: sz.r van a levesbe !

MCTY 2014.02.11. 09:06:49

Na most rendet teszek abban a szerencsétlen postás fejedben te tetüláda! Na figyeljél szerencsétlen majom te!!! Egy a gond hogy ebben az országban mindenki csak borravaloért hajlandó dolgozni , mert ugye az alap fizetés azt arra jo hogy egyáltalán felkeljünk és megigyuk a kávénak igaz seggfejarc? Ha olyan nehéz mint kézbesitö akkor takarodj el a Tescoba árufeltöltönek vagy utcaseprönek!!!! A pizzafutár is a te szerencsétlen fajtád!! Meg az összes gyökér aki rinyál!!! Tanultál volna bazd meg és akkor nem kellene a levelekkel rohangálnod de ha azt vállaltad akkor csinád és rendesen csinált!!! Az a baj hogy nem basztak még jól szájba mondjuk egy elsinkófált levél miatt te szerencsétlen vadbarom!!!!Még hogy borravalo....pffff kicsit tegyél már rendet a kibaszott fejedbe te!!!! És itt a baj hogy mindenhol ezek a hulladék emberek vannak....csak lógni meg faszt verni ahhoz értetek mind!!! Ja mert ha külön fizetek akkor megkapom a levelet...uristen te egy állat vagy miért nem takarodsz el innen és boldogitasz másokat???

MCTY 2014.02.11. 09:12:26

És kedves posztoló remélem hogy te is a délben seggrészeg aktiv álláskeresök mellett nyomulsz a munkaügyi központban, mert sajnos másra ugysem vagy jo!!! Gyere hozzám dolgozni és kérj a munkádért borravalót!!! Szerintem utána pár hét extra táppénzt is igényelhetsz!!! Igazán felháborito amiket irsz és ahogyan fogalmazol szoval ha borravalot adok akkor kapom meg a levelem...hedd de kár hogy nem az én körzetemben vagy te gyik!!! Az a probléma a magad fajta fasszopokkal hogy nem tudják hogy hol a helyük,társadalmi besorolásuk....az ilyet csicskának hivom és nem azért mert postás hanem mert borravaloért hajlandó csak dolgozni....ismátlem te csicska takarodj el árut feltölteni vagy közmunkára és ott várd el a borravalódat....sunyi kis állat vagy te....

MCTY 2014.02.11. 09:22:24

És még valami azt hiszed hogy majd az ügyfelek akik egyszer fizettek a kibaszott levélért majd ök fogják a fizetéseden felül a napi cigid meg a feleseid kifizetni??? Meg az anyádnak azt a rongybatekert mitringes picsáját!!!

Bilok 2014.02.11. 10:07:46

Posztoló, ezt most tényleg komolyan gondolod? És mit szólnál, ha mondjuk a kedvenc kisboltod működne úgy, hogy ha venni akarsz tejet, kenyeret meg párizsit, akkor előre kifizeted, aztán közlik veled, hogy a pultosok túlterheltek, ezért nem kapod meg a párizsit, borravalót nem adtál, úgyhogy a tejet annak adják oda, aki jattol nekik, tessék a kenyér, lehet elhúzni. Ja, és Te vagy mellé az idióta.
Akkor még egyszer, a lehető legegyszerűbben, hogy miért is írtam a posztot, amin kiakadtál:
- a kapucsengőn rajta van a nevünk, a postás tudja, melyik a mi lakásunk
- a párom otthon dolgozik, közel 100% valószínűséggel kinyitná az ajtót, ha becsengetne a postás
- a kapucsengő és az ajtónk mellett lévő csengő is olyan hangos, hogy bármilyen tevékenység közben lehet hallani. Tudtuk, hogy aznap jönni kell a levélnek, teljesen biztos, hogy nem csengetett hozzánk
- eddig is kaptunk már értesítőt, úgy hogy nem próbálta meg átadni a postás a levelet, de azon akadtam ki a legjobban, hogy még most se képes becsengetni, amikor tudja, hogy a következő körért már fizetnünk kell, ha nem tudunk bemenni, és csakis azért, mert hiába volt meg rá minden lehetősége, nem végezte el a munkáját. Nekem kerüljön pénzembe az ő lustasága?
- a postással - éppen az ilyen esetek miatt, amikor b.sz.tt átadni az ajánlott küldeményeinket - értelemszerűen nem találkoztunk sokszor, de mindig normálisak voltunk vele.

Azt meg, hogy valaki megválogatja, hogy mit van kedve elvégezni a munkájából és mit nem, és ez teljesen jogos, úgy veszem, hogy csak viccelni próbáltál. Értem én, hogy próbálsz ideológiákat gyártani ahhoz, hogy miért dolgoztál sz.rul, de egy szinten túl már simán csak hülyét csinálsz magadból.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.11. 10:17:33

@Bilok: "a kedvenc kisboltod működne úgy,"

Ha nincs elég munkaerő, akkor a kedvenc kisboltodban órás sor áll a pénztárnál, és a tej, kenyér ilyesmi kifogyott, nincs aki feltöltse az árut.

Bilok 2014.02.11. 10:31:38

@atpijkamo: ha a tej- és a kenyérpult nincs feltöltve a kisboltomban, akkor csak párizsit veszek és csak a párizsit fizetem ki. Itt viszont ki volt fizetve a kézbesítés díja (nem az értesítő postaládába dobásának a díja, hanem annak, hogy próbálja meg a postás a kezembe adni a levelet. Érzed a különbséget? Meg se próbálta átadni.) A boltban azt kapom, amit kifizetek, és fordítva, azért fizetek, amit kapok.
És a végén nem fogja azt mondani a boltos, hogy egy hazug kötsög vagyok, mert volt a pulton kenyér, és amúgy se érdemlem meg, mert csak pont annyit fizetnék érte, mint amennyibe kerül.

queenlly 2014.02.11. 14:31:59

az agyam elszáll ettől a hozzáállástól!

a jatt egy "esemény utáni" cucc. akkor adok, ha baromira meg vagyok elégedve a szolgáltatással. Igaz ez a fodrászra, az orvosra a pincérre. azt is gyűlölöm, ha egy étteremben vagy kocsmában benne van a szervizdíj a számlában. akkor adok, ha baromi jófej, segítőkész és kedves a pincér. egészségügyben ugyanez. hálapénzt adok, ha hálás vagyok.

ha a postás felbrusztolja a harmadikra a lépcsőn a neten rendelt tévét és nem csak felcsenget, akkor fizetek neki. de hogy, azért, mert hajlandó kiadni a levelemet a kezéből!!!!

más kérdés, hogy az egész posta egy szutyok. bejelentettem a cím megszűnését, mégis dobálták az ajánlott leveleket a postaládába, aztán nem kerestével mentek vissza, ami manapság, ugye, átvettnek minősül... a posta sajnos nem tud tenni semmit. bztosan a kézbesítő hibája, de hát azért nem tudnak felelősséget vállalni...!!!... elég gazdag lennék, rommá perelném őket.

Csendes Szonáta 2014.02.11. 15:30:10

ha nálam valaki nem végzi el a munkáját, repül.
a rohadt postánál miért nem b.sszák ki az olyanokat, akire panasz van?
majd a többi meggondolná, hogy hogy végezze a munkáját.
viszont a legnagyobb gáz az, hogy jóformán már csak hivatalos levelek jönnek postával, arra meg ha nem kapod meg, akkor is azt mondja a hivatal, hogy átvetted. fasza a postatörvény.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.11. 15:34:04

@Csendes Szonáta: "ha nálam valaki nem végzi el a munkáját, repül."

És napi 8 órés műszakra 10 vagy 12 órányi elvégzendő munkát kap?

Gyüjtőjegyes 2014.02.11. 17:28:38

Nem érkezett sok kérdés.

Rövid válaszokat adok viszont arra a pár felvetésre:

Igen, ez a kolléga egy fostaliga, szerencsére már nem dolgozik a hivatalokban, nem rontja tovább a gyászos "hír"ünket. Személy szerint elnézést kérek miatta, és szégyenlem magam helyette is.

A legtöbb kézbesítő kényszerből csinálja amit csinál, van olyan is, aki főiskolai végzettséggel talpal (pl én magam, gazdasági informatikusként), mert annyira kellett a pénz, hogy elvállalta. Kijönni nem lehet (csak koporsóban), mert lehetetlen félretenni pénzt, hogy 1-2 hónapig kihúzza az ember, mire megfelelőt talál.
Egyik volt kollégám (már nyugdíjas) építész volt eredetileg, volt saját cége is. Amikor az építőipar megrengett, ő becsődölt, és azért nem akarta éhenhalatni a családját, várva, hátha feltámad az egész hóbelevanc...
Másik kollégám meg tanár, matektanár. Egyetemet végzett. Inkább ezt csinálja, mintsem éhenhaljon tanárként.
Tehát a "tetszett volna többet tanulni" féle beszólások sokszor alaptalanok :)

A "rohadt postást" kibasszák, ha sok panasz érkezik rá, csak ehhez az kell, hogy sok panasz érkezzen rá. Mint kézbesítő, személy szerint kérlek titeket, panaszoljátok be a sok nyeretlent, legalább lesz hely újaknak és javulhat a színvonalunk.

Végezetül:
A jatt valóban egy esemény utáni cucc, sőt, a jatt jut, de nem jár, ahogy az oktatóm mondta (de alapból ezzel a mentalitással érkeztem, meg is lepődtem, mikor az első 100 Ft-omat a kezemhez kaptam...). Amelyik postás a jattra hajt, azt el kell távolítani. De minden postás örül, ha egy kicsit adtok nekik (nekünk) hébe-hóba (nem is állandóan).

Gyüjtőjegyes 2014.02.11. 17:37:37

@Gyüjtőjegyes:
(és itt jegyezném meg, hogy ha akadna egy melóhely, örömest váltanék. Ugye, akad?:) )

Csendes Szonáta 2014.02.11. 17:47:10

@atpijkamo:
erre így egyértelműen nem tudok válaszolni, mert nem fizet nekem előre senki, mint ahogy a postának.
tehát, a dolgozóm, amit megtesz, az után kap fizut. nyilván, ha egész nap nem volt forgalma, akkor valamit nem csinál jól. de egyszer-kétszer még ez is elmegy, látunk pangó üzleteket máshol is.
a posta viszont előre beszedi a pénzt, és utólag teljesít. de az ilyen dolgozói miatt csökkennek a bevételei, és ezt meg kéne előznie azzal, hogy igenis ellenőrzi a munkát és megköveteli a dolgozóktól a minőséget.

@Gyüjtőjegyes:
bocsánat, nem a postást "rohadtoztam" le, hanem a postát.
nem mellesleg pedig, vannak postaforgalmi szakközépiskolák, ahol nem keveset tanulnak/tak, akik oda jártak. de nem sok olyat foglalkoztatnak a postán. (olyan gimibe jártam, ahol postaforgalmi szakközép is volt, és bizony a postákon alig-alig találkozom azokkal, akik ott tanultak.)
ebből kiindulva azt gondolom, hogy a postának sokkal jobban megéri hozzá nem értőket alkalmazni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2014.02.11. 17:47:10

@Gyüjtőjegyes: :)) Ne hallgass a faszokra.

Úgyhallom, atomfizikusokat keresnek Paks2-re. OKJ-s tanfolyamok indulnak.

Paks2 = Twin Paks.

Meg közmunkásokat lyukak betemetésére. A földet hozzá a szomszédos lyukakból kell kiásni.

Azt mondják, nőtt a foglalkoztatottság. A GDP meg nem nőtt. Tehát Magyarország egyre rosszabbul teljesít, romlik a munka hatékonysága.

Gyüjtőjegyes 2014.02.11. 18:15:37

@Csendes Szonáta:
Ez most úgy működik, hogy X belépőt fél év után elküldik postaforgalmi gimibe és 2 hét alatt levizsgázik.
Elméletben működik így. Gyakorlatban lassan 2 és fél éve nem indul tanfolyam, tudjisten miért. Csomó kiscserkészünk van, aki nem vizsgázott le, de elvárják tőle (és teljesíti azt), amit a vizsgával rendelkezőktől is elvárnak. Úgylátszik, a posta nem invesztál ebbe. Egyébként ez országos mizéria.

Az ellenőrzésekről:
Nagyon kemény és durva ellenőrzések vannak bent, csak ez kifele nem látszik. Első sorban a prémiumot veszik el a dolgozótól, vagy átrakják rossz járásba, vagy visszaminősítik kisegítőnek (azaz minden nap más járásban van, oda teszik, ahol szabira megy egy törzs), de sok panasz után azért kiteszik a szűrét. Nemrég keményített be nálunk a vezérigazgató: minden létező panaszt megalapozottnak vél, és a második-harmadik után már repül is az illető. Azt is elhiszi, ha azt mondja az ügyfél, hogy a kézbesítő gyíkká változtatta, de már elmúlt...
És ahogy hallom a többi kollégát, a többi hivatalban is ugyanígy kezdett el viselkedni a tisztelt vezérkar.

Gyüjtőjegyes 2014.02.11. 18:20:20

@atpijkamo:
Twin Paks, ezen most nyerítek, made my day, köszönet érte.

Elvelem, ebédelni, tisztálkodni és alukálni, készülök lelkileg a péntekre... erről jut eszembe:

Megkérek minden kedves homárolvasót (és a kedvteleneket is), hogy február 12 és február 17 között (hivatal válogatja melyik napon és csak egy napon, az utána való napok göngyölésével, tehát február 17 esedékesség esetén kb február 20-ig) legyetek elnézőbbek a kézbesítőkkel, nem biztos, hogy ki fognak tudni vinni minden ajánlottat, vagy sima levelet, amit vártok. Elsőbbségi ajánlott és sima (tehát külföldi sima is) menni fog.
Hogy miért? Választási értesítők kézbesítse fog jönni, és ez maximális elsőbbséget élvez. Egyetlen nap. Utána meg megpróbáljuk utolérni magunkat, ez még 1-2 nap. Eddig kicsit legyetek türelemmel. Köszönet! :)

PannonBoy 2014.02.11. 19:28:33

Most komolyan, miért is kellene borravalót adni a postásnak? Azért mert kiviszi a leveleket? De hisz az a munkája, amiért fizetést kap. Ha az nem elég, akkor a munkáltatójával kell lemeccselnie.

Az egész posta úgy, ahogy van, megérett az átszervezésre. Az összes alkalmazottat ki kell rúgni, beleértve a menedzsmenttől az utolsó postárfutárig mindenkit. Majd a céget rebranding-elni átnevezni és új embereket felvenni.

drágakenyér (törölt) 2014.02.11. 23:25:31

Kiadtad a dühöd (édesmajom), ülj le, egyes, ne égesd a postát, mert az még akkor is kifizetett, amikor herevere volt főmunkaidőben. majom.

drágakenyér (törölt) 2014.02.11. 23:32:39

@drágakenyér: szóval ellenőr. Házi szabályzat nélkül rendesen levegőt sem lehet venni. csak meghatározott ritmusban.

Btw, engem sem küldtek okosodni. Adj el, legyen 100% a munkád, de lényegében nem tudod, mit miért, kinek csinálsz.

♔bаtyu♔ 2014.02.12. 10:43:34

Adni kell neki alkalmanként egy 50-est, kilót.

Akkor nem lesz ilyen gond.

Persze, kötelező kivinni blab..blab..blab, ki is viszi, csak éppen nem szól neked, hanem bebassza a ládába az értesítőt.
Te pedig ne csak a letétbe menj el, de még panaszkodni is mehetsz, holott egy 50-esért megoldódott volna minden problémád.
Ja és nézd meg a ládád. Ha kör van rajta, akkor smucig alak vagy, mert nem adsz semmit soha a postásbácsinak.

Roltii 2014.02.12. 11:47:27

@♔bаtyu♔: miért kéne adni? De komolyan? Nem én veszem igénybe a szolgáltatást, hanem aki küldi nekem a levelet/csomagot, adjon ő jattot. A pizzafutár azért kaphat, mert ott én rendelek, én fizetek. Ott se mindig kap.
Nem fogok mindenkinek adni egy 50-est 100-ast, hogy elvégezze a munkáját, amiért fizetést kap. Ha nincs extra szolgáltatás/kedvesség, nincs borravaló. Se a futárnak, se a pizzásnak, se a postásnak, se a díjbeszedőnek se senkinek.
De ha nem hozza csönget be mikor otthon vagyok, akkor bepanaszolom és egy szót se szólhat...
(bónusz kérdés: DHL-esnek TNT-snek satöbbi is kéne borravalót adni? Valahogy ott tud működni a dolog, pedig árba nincs nagy különbség... minőségben annál inkább)

Csendes Szonáta 2014.02.13. 14:23:05

@Gyüjtőjegyes:
régen ezt az állandó helyettesítő munkakörben dolgozók végezték.
nem büntetés volt, hanem egy olyan univerzális dolgozó, aki bárhol megállta a helyét. meg ugye, akkoriban még nem volt munkanélküliség se, szabira is elmehetett az ember, megoldották, hogy a munka továbbfolyjék nélküle is.
áhhh, most meg nagy tisztelet annak a ritka kivételnek, aki érti is a dolgát a munkahelyén. és sajnos nem csak a postánál.

Palotai Pali 2014.02.22. 17:14:45

@MCTY: Te ritka nagy paraszt vagy barátom....

Palotai Pali 2014.02.22. 17:42:32

A jatthoz:Valóban nem kötelező adni.
Viszont,ha minden az előírások szerint zajlana,az emberek 70%.a nem kapná meg a küldeményét.Én nem leveles vagyok,ahhoz nem értek.de azt tudom,hogy én a járatom úgy állítom be,hogy a céges küldemények délelőtt kerülnek kézbesítésre,a privát csomagokat igyekszem a délutáni órákban leadni.Nem adhatnám le igazolvány,meghatalmazás nélkül,pedig rengeteg eset fordul elő,hogy a telefonban arra kérnek,hogy a szomszédnak adjam át.De még így is megkapom,hogy a néni otthon ült egész délelőtt..Én ezt honnan tudjam?
Panaszok:Tavaly 40 panasz volt rám.Kettő volt jogos.Kivizsgálják,kimennek a helyszínre.Mindamellet:PDA-val dolgozunk,amiben GPS van.Namármost.Megállok a kapu előtt,(látják).A csomagra ráírom a kapucsengő számát.Tehát ott vagyok,látom. Mindehhez hozzájön az,hogy most már darabbérben fizet a posta.Szóval teljesen életszerű,hogy odamegyek,megnézem a kapucsengőt,visszaülök a kocsiba,és megírom az értesítőt ingyen.Logikus.
Két fegyelmit azért kaptam,mert túlléptem a 12 óra munkaidőt.
És egy kis adalék az ügyfelekhez.
Háznál megállok,csengetek,sehol senki.Értesítőt hagyok,hogy holnap újra megkísérlem a kézbesítést.
Délután négykor hívnak,telefonált az ügyfél,otthon volt,de nem jó a csengője,azonnal menjek vissza.Visszamentem a kerület másik feléből,két házzal arréb megálltam,odasétáltam,becsöngettem,és láss csodát..Kijöttek.Ez kb 30 percembe került,ami 5 csomag kézbesítési ideje.
Szóval nem a postás a főgyökér,szerintem az,hogy egyáltalán még működik,nekik köszönhető.Mert akik a szabályokat írják,azok arra nem gondolnak,hogy kézbesíteni is kellene..És az ember felvállalja azt inkább hogy fentről se..be rugdossák,hogy dolgozni tudjon.
A továbbtanulós habzószájú úriembernek meg üzenném,hogy lehet épp az ő újgazdag,vagy pártaktivista apukája vásárolta ki a helyet az egyetemen elölem az überintelligens kisfiának.
Legvégül maradjunk annyiban,a futárcégek sem különbek..Tudom.
süti beállítások módosítása