Múlt héten derült ki, hogy a Telenor webshopjából rendelt készüléket a reklámszöveg ellenére nem lehet üzletben visszaadni. Ugyanezt a MOM Park Telekom üzletében is megpróbálták eljátszani Ádám pixelhibás Sony telefonjával, de aztán végül mégis bevették. Közben elkezdték kiszámlázni a részleteket, megszűnt az előfizető csomagja és a készülék is kifutott:
December óta szeretnék egy telefont vásárolni a Telekomtól, de különböző okokból mindeddig ez meghiúsult. Jelen helyzetem úgy áll, hogy áprilisig ne is számítsak rá… De kezdem az elején, a leges legelején, mivel arra is rájöttem, hogy egy reklamáció rögzíttetése nem garancia arra, hogy valóban ki is vizsgálják az esetet, még így is kaphat az ember egy sablon, lekoptató válaszüzenetet. Tehát most mindent leírok, a kezdetek kezdetétől.
Elromlott a telefonom. Még tavaly megkezdet a nézelődést, és egy SONY készülékre esett a választásom, ami jó ideig nem volt kapható, de ezt meg is értem, decemberben nagy a forgalom, nincs ezzel bajom. Január 2-án meg is vettem a webshop segítségével és kedvezményeivel együtt. A készüléket a MOM Park-i üzletükben személyesen át is vettem, de csak otthon kapcsoltam be a telefont, mivel az ügyintéző konkrétan egy nem kívánatos személyként elküldött, mivel én a weben vásároltam. Kértem, hogy nyomtassa ki a papírokat, de közöltem, hogy Ő ezt nem tudja, én csináljam meg otthon. Hirtelen nem erre számítottam, így birkaként távoztam.Szóval otthon kapcsolom be a készüléket és látom, hogy pixelhibás. Visszatértem a MOM Parkba, ahol kiderült, a szervizes kolléga sem szimpatizált a webes papírtalanságommal, így kisebb hezitálás után közölte, hogy ezt nem adhatom le, weben vettem, legközelebb gondoljak erre, és a kezembe nyomott egy webshopos visszáru kísérőlevelet, és a postához irányított, hogy adjam fel csomagként. Itt már kezdtem ideges lenni, de a 30 perces sorban állást követően már nem maradt erre túl sok időm, így vérbe forgó szemekkel elköszöntem. Majd 3 nap elteltével a Mammutban adtam le a telefont, minden probléma és papír nélkül. Tehát 8 napos visszavétellel feladtam a hibás készüléket. A kezdő részletet időben visszautalták, és az előfizetésem is helyreállt, látszólag minden rendben volt.
Elkezdtem új telefont keresgélni, mivel az SONY TFT kijelzője elvette tőle a kedvem, így a Samsung egyik, még akkor kapható telefonját néztem ki magamnak, kb. 70 ezer forintért, 2 éves részletben, a Like 300 csomagomhoz.
Itt jelent meg a probléma, mivel a webes felület azt írta ki, hogy több mint 15 napos lejárt tartozásom van, pedig semmilyen befizetendő számlám nem volt. Így hívtam az Ügyfélszolgálatot. Sok-sok hívást bonyolítottam le, mindig kedvesek és segítőkészek voltak, így még a több mint 1 órás hívásban is teljesen higgadt maradtam, és ugye nem kell mondanom, hogy nem orvosolták a helyzetet. Mindig úgy köszöntek le, hogy a rendszernek idő kell, már minden rendben, majd holnap ellenőrizzem. Így már csak a reklamáció rögzíttetése maradt, mivel heteken át nem tudtuk megoldani a gondot, én meg megunta a várakozást, pedig ha tudtam volna, hogy csak most jön a java…
Kértem egy olyan reklamáció rögzítését, ami egyértelmű, a Telekom hibája, és vártam rá 3 hetet hogy megválaszolják, plusz egy hétbe telt mire meg is kapjam üzenetük. A 30 nap, napra pontosan kihasználva. Tehát a gépezet tökéletesen működik, még szerencse, hogy 30 napra vannak korlátozva.
A válasz pedig a következő:
Tisztelt XY!
Ügyfélszolgálatunkon 2014. február 4-én érkezett kérelmében készülék megrendeléssel kapcsolatos problémáját jelezte. Sajnáljuk, hogy kellemetlenségeket tapasztalt az ügyintézés folyamán, a készülék visszavásárlásával kapcsolatban. Nyilvántartásunk szerint 72 órán belül javítottuk a jelzett hibát. Kérjük, hogy készülékajánlataink miatt keresse kollégáinkat személyesen vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon. Egyedi ajánlatokat nem tudunk biztosítani.
Bízunk benne, hogy válaszunkat megértéssel fogadja! …
Honnan számolta a kedves levélíró a 72 órát? Mert nekem ez sehogy sem jön ki. Ha ez kimaradt volna a levélből, akkor ugye logikus a válasz, értettem volna, de ehelyett kapok egy sablon levelet, és le van tudva a harminc nap?!
Reklamációkat lehet rögzíteni a végtelenségig, főleg, ha ilyen eredménnyel zárják, szóval marad a Nemzeti Média és Hírközlő Hatóság, de ott is 30 nap a bűvös szám. Ehhez viszont nekem ugye kell a bizonyítékként szolgáló hanganyag, ami a reklamáció rögzítését megelőzte egy héttel, az az ominózus több mint egy órás hívás. Ki is kértem a Telekomtól, de mint kiderült, ennek is van határideje, méghozzá 30 nap! És amíg ezek az események zajlottak, megszűnt a Like 300 csomagom, így nem, hogy nem kedvezményes a telefon, csak listaáras, hanem az általam kinézett telefon végleg elfogyott, kifutott.
Március 3-án, kora délután írtam a Telekomnak webes üzenetet is, mire elvileg gyorsabban válaszolnak, mint 30 nap, pontosabban, ha nyugalom van, akkor 3 nap a reakció idejük... erről már megint lemaradtam. Ott leírtam minden, egyben, minden adattal, hogy szépen át tudják gondolni, hol hibáztak.Szóval rá kellett jönnöm, hogy jó dolog ez a webshop, úgy röpködnek a leértékelések, mint a hónapok. Csak legyen türelmes az ember, és eléggé balek. Kompenzálás? Egyedi ajánlat? Ugyan. Boldogan fizetem a számlám hónapról hónapra, más dolgom nincs is, de azért egy telefon jó volna. És ezek után elég baráti áron.
Köszönöm, hogy meghallgattál Homár!
Legyen szép napod!
Üdvözlettel, Ádám
heidt 2014.03.10. 11:52:22
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.10. 11:58:53
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.10. 12:05:23
@sugargiraffusplumps.: +
heidt 2014.03.10. 12:06:41
D2 2014.03.10. 12:08:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.10. 12:13:42
Atörökk 2014.03.10. 12:23:22
Itt basztad el. Ki nem szarja le, hogy az ügyintéző mit makografál?
Ákos81 2014.03.10. 12:25:24
Hogy mi?
"de közöltem, hogy Ő ezt nem tudja"
Miért közölted vele, ha nem mondod neki, talán elfelejti és kinyomtatja :D
Tovább nem olvastam, mert magad se tudod mit akarsz :D
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.10. 12:29:59
-creeper- 2014.03.10. 12:30:38
Lehet, vérmérséklet kérdése, de én itt váltam volna farkassá.
AtiSnatch 2014.03.10. 12:51:25
Manyecska 2014.03.10. 13:01:11
Atörökk 2014.03.10. 13:08:01
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.10. 13:10:52
Birkaként távozás után mit vártunk? Az első reklamációnál panaszkönyvet kellett volna követelni...
Manyecska 2014.03.10. 13:14:25
Atörökk 2014.03.10. 13:17:44
Következő történt: kellett egy mobilnet. Előfizetésest nem akartam, annyit nem használnám. Azért a Trékomot választottam, mert a másik két kiváló szolgáltatónál a feltöltős mobilnetnél a feltöltött összeg csak 30 napig érvényes, ha elhasználtad, ha nem. Szóval honlapjukon megnéz, Mammutban lévő bemutatótermükben van raktáron a honlap szerint, onlány megrendel ottani átvétellel, visszaigazolták, stb. Másnap megyek, ügyintéző néz rám boci szemekkel, hogy náluk bizony egy fia mobilnet nincs, de az ott lévő MediaMarktban most akciósan vehetek. Noooormális? :D
Atörökk 2014.03.10. 13:19:08
De, üvegasztallal együtt.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.10. 13:19:30
És vetté?
Atörökk 2014.03.10. 13:21:48
És vettem, mert kellett.
VVMagdianyus 2014.03.10. 13:36:22
És send előtt át lehetett volna olvasni...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.10. 13:46:08
Elektrónika vót-e benne?
Manci néni, a szomszéd 2014.03.10. 13:55:56
Nem, a szolgáltatónak is vannak kötelezettségei, mint a nevéből is adódik, szolgáltatni. A szolgáltatás ellenértékét követelheti az ügyféltől, de a nem szolgáltatásra pedig kötbér terheli a T-t.
Szerintem a bíróságon simán elmeszelnék a T-t ezért.
Manyecska 2014.03.10. 13:57:02
Atörökk 2014.03.10. 14:00:22
Háthogyne. Olyan sűrűn, mint a kugya szőre!4!!
FDToth 2014.03.10. 14:06:02
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.10. 14:26:51
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.10. 14:35:52
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.10. 14:44:05
zdanee 2014.03.10. 15:40:25
CID 2014.03.10. 18:19:05
@D2: A pontosság kedvéért a VPN-el volt a gond, és nem hiszem, hogy a Telekom daszta el;)
Aureliano Buendía 2014.03.10. 18:29:08
Hibás műszaki cikket 72 órán belül cserélni kell. Pont. Szimpátiától függetlenül.
VVMagdianyus 2014.03.10. 18:29:44
ABikra 2014.03.10. 18:53:20
@CID: VVMagdianyusnak van igaza, még aktív a Like csomagom közel másfél évig.
@atpijkamo: Én a tipikus naiv ügyfél vagyok, aki még sosem reklamált egy multinál sem, pedig tehette volna. Ha ezt akkor nem írom ki magamból, akkor rá is hagytam volna.
CID 2014.03.10. 18:56:02
@VVMagdianyus:
Az a helyzet, már én sem tudom követni, de mintha a Like300 még élne.
Aureliano Buendía 2014.03.10. 19:14:39
Én lehet, hogy ennyi után besétálnék egy boltba, és addig nem lennék hajlandó elsétálni, míg a megoldás meg nem születik.:)
Nemtom, most hogy van, de régen a Westendben levő nagytrében viszonylag értették a dolgukat a jómunkásemberek.
@CID: akkor sakk-matt.
Atörökk 2014.03.10. 19:37:59
A Mammutban is normálisak. Mondjuk egy csomó céges baromságot nem ők találnak ki, ellenben nekik kell letolni a zügyfelek torkán.
Aureliano Buendía 2014.03.10. 19:46:13
Ugyanakkor van pár elfekvő is.
Szerencsére ritkán van „bajom”, így nem kell megfordulnom ilyen helyeken. Meg amúgy is pannonos vagyok:)
herk 2014.03.11. 01:30:47
Ami van, az a 8 napon belül visszaküldheted, HA webshopból rendelted, ráadásul indoklás nélkül, függetlenül az átvétel helyétől.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.11. 01:44:22
14 nap. Tegnap változott a törvény.
CID 2014.03.11. 06:41:58
attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.11. 10:00:22
_parmenion_ 2014.03.11. 10:11:28
De ez a legjobb: " Itt már kezdtem ideges lenni, de a 30 perces sorban állást követően már nem maradt erre túl sok időm, így vérbe forgó szemekkel elköszöntem. " Nem maradt időd idegeskedni?? Ezért voltál dühös? :)
VVMagdianyus 2014.03.11. 11:41:52
@_parmenion_: Ez de egy retek fontos hozzászólás volt! Ezt nem fogják kiadni díszkötésben, ez egy blog. A tartalom meg már el sem jutott a kis kobakodig. Inkább masztizz egy magyar nyelvtan könyve, te hólyag!
Aureliano Buendía 2014.03.11. 16:32:12
Ha elromlik 72 órán belül, kötelező cserélni. Nem szerviz, nem levásárlás, hanem csere.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
Aureliano Buendía 2014.03.11. 16:33:09