Tékozló Homár

Egy magyar ebook-olvasót nem bírt kicserélni a 220volt

2014.03.14. 10:33 | jackyll | 44 komment

Van úgy, hogy egy termék pont elfogyott karácsonyra és utána januárban semelyik bolt nem rendel semmit, de a magyar gyártmányú Wayteq-kel ezt eljátszani legalábbis durva cinizmusra utal:

Közeledett a karácsony és azon töprengtem, hogy mit is vásároljak kedves feleségemnek. A választás egy Wayteq 60w hd e-book olvasóra esett, amit miden gond nélkül, némi sorbaállás után meg is vásároltam a Westendben levő 220volt üzletben. Pár nap alatt kiderült, hogy az e-papír pixelhibás és az akkumulátor üzemideje meg sem közelíti a 2-3 hetet ( kb 3-4 napot bírt ). December 29 -én, az ünnepek között vissza vittem javításra / esetleg cserére. Ismételt sorbaállás után mire én kerültem sorra betoppant az eladó egyik haverja és közbevágva a garanciális ügyintézés folyamatát megszakítva odaszólt, hogy ő szeretne egy vezeték nélküli hangszórót a kisfiának. A kolléga aki eddig velem foglalkozott, félbehagyta a papírjaimat, kis türelmet kért és vagy 15 !! percen keresztül válogatta a legmegfelelőbb hangszórót a 'havernak'. Sebaj, kivártam. Megesik.

A termék leadását követően eltelt két hónap és még mindig nem kaptam vissza a terméket, amit Karácsonyra! vettem. Jelzem egyszer sem kerestek meg telefonon, írásban, hogy informáljanak a vásárolt termékkel kapcsolatosan.

Történt 8 telefonhívás a 220volt ügyfélszolgálata felé, szerviz felé és a következő kifogásokat kaptam:

- 2013 Január 20 környéke:
    Ne haragudjak, de Januárban !! nem dolgoztak a szervizes kollégáink, kicsit megvannak csúszva.

- 2013 Február 1 környéke: Szervizes kolléga ( Szilárd ) azt mondta, hogy rendeltek egy újat csak a Kínai ünnepek miatt 2 hetet kell várni, hogy megérkezzen.

Ma Február 24 -én hívtam ismét őket és azt mondták várjak nem tudnak mit csinálni, mindet persze gusztustalan stílusban, hogy még én, aki otthagytam a pénzemet; érezzem rosszul magam, hogy merek érdeklődni Kora tavasszal egy Karácsonyi Ajándék után.  Természetesen nem hajlanak a pénz visszafizetése felé. így marad a várakozás és a feljelentés gondolata.

Aki tudja kerülje ezt a társaságot. 2 hónap alatt az Antarktiszról megérkezik bármilyen termék.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2014.03.14. 10:34:50

Ah so! Ja, nem.
Első!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.14. 10:36:15

Magyar gyártmányú Wayteq. He? Az úgy magyar, mint az Albacomp.

"Természetesen nem hajlanak a pénz visszafizetése felé. így marad a várakozás és a feljelentés gondolata."
Azt már régen meg kellett volna tenni...

helianthus 2014.03.14. 10:36:20

2 hónap alatt vajon hány napot ünnepeltek a kínaiak, hogy emiatt megállt az élet náluk és nincs szállítás?
Elképzelem azt a marha nagy országot a temérdek emberrel, hogy mondjuk 2 hétig csak heverésznek és nem járnak be dolgozni.
Csak így lehet.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 10:36:34

@helianthus: Mákod van, hogy lassú a maláj mobilnet.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 10:39:38

@helianthus: Most volt kínai újév. De 2 hónap alatt akkor is meg kellett volna kapni az újat. Nem Kínából, a nagykerből (importőrtől).

A másik poszt jó? Mert bizzares.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.14. 10:42:58

Legyél tökös, és ne csinálj egyebet, mint járd a szabályos, hivatalos utat! Elsőre írj egy levelet, add fel tértivevényes ajánlottként, hogy nem teljesítés miatt elállsz a szerződéstől. Adj egy számlaszámot, ahová kérde a vételár visszautalását. A 9. napon jöhet a fizetési meghagyás. A folytatás annak függvénye, hogy ennek ellentmondanak-e, vagy sem.
Esetleg nulladikként fordulj a békéltető testülethez. Ha rájuk sem reagálnak, az a későbbiekben erős érv a kezedben a többi hatóság előtt.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.14. 10:43:55

Írni kell nekik, és megfenyegetni őket, a fogyasztóvédelemmel. Pénzt visszakérni. Általában használ.

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.03.14. 10:44:03

Azért 2 hónap várakozás után lehet kérni a pénz visszafizetést, mert ez már nagy kényelmetlenséget jelent az usernak.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.14. 10:51:01

A karácsony kisbetű!444!
Ja és rövid az i.

helianthus 2014.03.14. 11:19:14

@Tanácstalan: nincs is mákom! Be akarsz csapni te!!!!444!!
@Csokis: "A 9. napon jöhet a fizetési meghagyás. "
Azzal tisztában vagy, hogy ez komoly pénzébe kerül a júzernek is? Nem puszira küldik ki?

aya_nieIsen 2014.03.14. 11:19:31

Szerinted miért az egyik legolcsóbb a WayteQ? Segítek: ezért.

CsakMintTe 2014.03.14. 11:26:16

Legalább a szervizt sikerült rövid i-vel írni, éljen! Ha majd valaha lesz ilyen ibúkolvasója, akkor azon majd olvas sok klasszikust, és akkor a karácsonyt, a februárt meg a visszavitelt is jól tudja majd leírni.

Addig is adok kölcsön néhány vesszőt, és én kérek elnézést.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 11:27:04

@aya_nieIsen: Dejszen 6 éve használok navit tőlük, azzal semmi baj. Az e-olvasó is működik másfél éve, pedig az első szériák közül lehet.

helianthus 2014.03.14. 11:30:13

Kora tavasszal egy Karácsonyi Ajándék után
Ebben, amit nagybetűvel írt, azt miért?
És a hónapok neveit mióta írjuk naggyal?
Nekem már megint nem szóltak!

aya_nieIsen 2014.03.14. 11:31:13

@Tanácstalan: Örülök neki, de a cikk nem is arról szól, hogy mennyi ideig működnek, hanem, hogy milyen szintű "támogatásra" lehet számítani. Persze nyilván a bolttal van kapcsolatban az ember, azok kicserélhetik, ha olyan kedvük van. Ezzel szemben egy nemzetközi garanciás, márkás cuccot a fél világon akárhol bevihetsz a helyi szervízbe.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 11:33:33

@helianthus: Ééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééén? hát olyan lennék? :D :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.14. 11:36:57

@helianthus: Ezért írtam, hogy tökösnek kell lenni! Az eredeti olvasó kb. 30 rongy. Ennyiért sem Szergejt nem lehet bevetni, mert ahhoz kevés a pénz, sem bennük hagyni nem lehet, mert ahhoz meg kicsit sok. A közjegyző díja, ha ellentmondanak, akkor az ügyvéd, satöbbi nyilván többe lesz a végén (és persze ezt is kérni kell a meghagyásban, majd a perben), de mi mást tehet? A fogyvéd az eddigi beírások tapasztalata szerint leszarja az embert, a békéltető testületet a bolt szarja le, szét meg nem verheti a boltot, mert azt meg ráverik.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 11:37:44

@aya_nieIsen: Ez nem a gyártó hibája. A bolt hozzáállása. Nem néztem utána, de tutira van importőr vagy valamilyen fő képviselet idehaza. Csak a boltos úgy volt vele, hogy baszott visszavinni a nagykerbe, mert nem járt arra. Az összes többi az duma a részükről.

Pixelhibát amúgy nem javítanak szerintem, ilyen készüléknél nem éri meg, adnak egy másikat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.14. 11:39:53

@aya_nieIsen: Ööö... ezt azért cáfolom. Multinál dolgozom, jött 100 LG monitor. Garanciális időn belül beszart belőle 30. A magyar LG úgy lepattintott, mint a picsa, mert nem itt vették, hanem az angoloktól jött. Szóval cége válogatja. A HP például világ garnciával ad el mindent, az LG nem.

aya_nieIsen 2014.03.14. 11:43:11

@Tanácstalan: Nem mondtam, hogy a gyártó hibája, viszont a szóbanforgó márka inkább ilyen OEM jellegű, feltételezhetően kínában gyártott készülékekre tett brand. Egyébként te most mit szeretnél bebizonyítani? Itt a sztori, hogy milyen szervízháttere és supportja van a márkának. Ilyeneknél a "nagyker" se cserél, ha egy típusból nem hoznak még egy konténerrel, akkor ugye járni jár a csere, meg a javítás, csak nem lesz miből.

@Csokis: Mit cáfolsz? Azt, hogy nem volt rendes garitok? Ennek semmi köze ahhoz, amit írtam, lásd
hu.wikipedia.org/wiki/Szalmab%C3%A1b_%C3%A9rvel%C3%A9s

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.14. 11:44:25

Azt a 15 percet nem bírtam volna ki ilyen békésen. (Nem lett volna 5 perc sem.)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.14. 11:47:50

@helianthus:
A mondat végén a pont mindig nagybetű!!44

helianthus 2014.03.14. 11:51:25

@dr. phil. Sün‼ ツ: az én billentyűűűzetemen nemnincsen nagybetűs pont! Helyettesíthetem mással?

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 11:53:20

@aya_nieIsen: Nono. Én semmit nem akarok bizonyítani. Elmondtam, szerintem mi van.

A boltos nem járt a nagyker irányában, tehát nem vitte kicseréltetni a cuccost. ennyi. Akármi mást mond, duma. Még hogy a szerviz nem dolgozik januárban. Persze. Nem a szervizháttérrel van gond, hanem eleve az üzlet hozzáállásával, érted?

A Wayteq meg konkrétan kínai gyártmányú cucc, illetve márka.

aya_nieIsen 2014.03.14. 11:56:34

@Tanácstalan: Köszi, hogy leírtad ezeket, kár, hogy én nem erről beszéltem, hanem arról, hogy low-end cuccoknál low-end supportot lehet elvárni, mint a fenti példa is mutatja. Szerinted, ha a nagyker szó nélkül cserélné, akkor lerázna a bolt? Na ugye. Evidenciákról ill. szövegértelmezésről vitatkozás helyett viszont inkább keresek egy kis pénzt, úgyhogy kiszállok.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.14. 12:12:41

@aya_nieIsen: Jól teszed, mert nem megy a hajam alá, mit nem értesz a következő szavakból: a boltos nem járt a nagyker irányában, tehát nem vitte kicseréltetni a cuccost. Magyarul a bolt eleve szart magasról a problémádra. Nnnnnna. Érthető?

helianthus 2014.03.14. 12:19:54

@dr. phil. Sün‼ ツ: ☻
De cuki! Zorró szmájli.
Köcce!!!44!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2014.03.14. 12:20:16

@aya_nieIsen: Oké, akkor mondjuk úgy, hogy a nemzetközi garancia és a márkás cucc nem feltétlenül járnak együtt. Vagy legyen, ne tekintsük az LG-t márkás cuccnak. Nekem kábé kurvára mindegy, nem én fizettem, de egy egyszerű dolgot megtanultam: Az LG baszakszik a júzerrel, a HP nem. Ergo, továbbiakban csak HP, mert komoly árbeli differencia úgysincs. Én ilyen egyszerű homár vagyok, egyszerű dolgokból értek, tanulok.

Atörökk 2014.03.14. 12:30:36

Ramadánra tán megjavíttyák.

igi1 2014.03.14. 13:25:17

@helianthus: romániban megengedték a 2 hetet ha jól emlékszem

Ezért is tartanak ott, ahol mi sosem fogunk

:(

Mert vannak akik megtehetik mi meg irigykedünk erre

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.14. 14:10:03

a tortenetben van egy nagy pozitivum
vegre egy ferfiember akinek felesege van nem parja
hipp hipp hurra!:)

Aureliano Buendía 2014.03.14. 16:35:38

Az EU szabvány szerint 230 V a hivatalos feszültség. Talán ez lehet a probléma.

Zirowe 2014.03.14. 17:18:25

Így jár az, aki olcsó fost rendel.

Kindle olvasóm rosszalkodott, 2 hónapja lejárt a garim.
Jeleztem amazonnak a problémát, 3nap múlva csengetett a futár az új készülékkel, utána meg egy másik futár jött egy általam megjelölt időpontban a szar készülékért, miután már a kezemben volt a csere.

Zirowe 2014.03.14. 17:26:48

@Zirowe: ja persze az lemaradt, hogy 3 nap alatt az USAból jött meg, és lett az volna 2 nap is (annyi volt a garantált kézbesítés ideje), csak 1 napig rohadt a magyar vámon.
Az 1 napos késésért meg kaptam 30$ jóváírást.

Mindeközben dicső Magyarországon..

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.03.15. 06:44:44

"magyar gyártmányú Wayteq"

HUNGARIKUM!

kumming 2014.03.15. 10:46:32

@Zirowe: Ott a pont. Én ráültem a kindlémre, oszt annyi lett képernyőnek. Felhívtam őket, elsírtam a bánatom az amazonnak, akik megkértek hogy futárral küldjem vissza. Szerintem mire odaért már nálam volt az új(3 nap) és jóváírták a számlámon a 20k futárköltséget a régi szállításáért. Azok a piszok amcsik hogy miket tudnak.

Geryl 2014.03.15. 11:34:29

Nah ja.
Így jár az aki...
1. Lusta disznó, és a hivatalos szerviz helyett a boltba viszi vissza.
2. Aki nem tudja, hogy a kínaiknál ez az új év 15 nap munkaszüneti napot jelent
3. Ezért a sok munkaszüneti nap után, nem csak a Wayteq vár a sorára a készülékei legyártására...

Az első érv nagyon nyomós, mert ugye nem gondoltad komolyan, hogy az üzlet a te 1db os termékeddel fog szalatgálni?
Szépen összegyűjtik, majd elvitetik velük.
A mai törvények szerint, 30 nap javítási időre kell törekedni (nem kötelező betartani, csak törekedni kell)
Én ismerem a 220voltot, rendszeresesen vásárolok náluk, és én nagyon meg vagyok elégedve velük!
Korrekt és figyelemre méltó, segítőkész kiszolgálás és szállítás!
Ha szerviz problémám van, akkor pedig én a hivatalos szervizhez fordulok.
Utóbb egy TV-t vettem náluk, információt kérve a készülékről, vasárnap este egy második telefonszámra irányítva, készségesen állt rendelkezésemre a fiatalember. (aki nem is dolgozott már teszem hozzá, de az ügyfélszolgálatos mondta, hogy azért próbáljam meg)
Nem szeretem az ilyen cikkeket, mert az ember hajlamos elfelejteni, hogy azt kapsz amit adsz.
Ha unott pofával, lusta disznó módjára, ingerülten állsz egy eladó elé, ne várj készséges, mosolygós segítséget.

Zirowe 2014.03.15. 19:53:14

@Geryl: minket itt Magyarországon mit érdekel, hogy Kínában mennyi ünnep van?
Itt vette, itteni szabályok, itteni ünnepek.

Én meg azt nem bírom, amikor vki foggal körömmel próbál védeni vmit.

Érdekes módon az én ebayes rendeléseimet nem rondította el a kínai újév, töretlenül érkezik minden 2-3 héten belül, tehát 2 hónap alatt a cucc simán megjött volna, főleg, ha hivatalos forrásból jön, mert akkor még gyorsabb is.
De egyébként az eladó beszállító problémái miért is tartoznak az ügyfélre?
Nincs máshol az országban ebből a fosból és nekik sincs raktáron?
Erősen kétlem.

Elbaszták?
El.
Segítőkészek?
Nem.
Akkor meg inkább zárják le az egészet és adják vissza a pénzét.

Geryl 2014.03.16. 17:33:57

Ez még mindig nem magyarázza meg, hogy miért nem a hivatalos szervizbe vitte.

Fée verte · www.malacful.blog.hu 2014.03.16. 18:41:11

@Geryl: a 220Volttal állt szerződéses viszonyban (és nem a szervizzel), ezért velük vette fel a kapcsolatot, az általuk vállalt garancia érvényesítésének ügyében.
Hát, ezért.
Azt nem tudhatta, hogy a 220Volt munkatársai nem érnek rá foglalkozni az általuk vállalt gari érvényesítésével, mert neked írnak tájékoztató sms-t.

Geryl 2014.03.17. 09:55:48

@Fée verte:
Most képzeld el ha mindenki a hivatalos szerviz helyett a medimarktba vinné vissza a szervizes készülékeit :D
Ez egy lehetőség, hogy az üzletbe is vissza lehet vinni, de ha egy aprónyit is belegondol a dolgokba, elvitte volna a hivatalos szervizbe, és nem itt köt ki.
Én is gariztattam náluk is, de egy telefon után kiderült, hogy a Boráros téren van a garanciális ügyintézés.
De a kedvedért számoljunk korrekten.
2 nap mire a westendből átmegy a borárosra, tételezzük fel, hogy aznap elviszik, legyen 5 nap mire megjavítják, visszaviszik a borárosra, majd 2 nap mire újra a westendben landol a készülék.
Nem tudom mennyire tűnik fel neked, hogy a készülék csak 5 napot volt szervizben, még is 2 hetet nem volt készülékem.
Csak azért, mert lusta voltam 1 órát utazni a hivatalos szervizig ;)
Gratulálok.

Krecz Gábor 2014.10.30. 16:47:52

220volt-tól csak az vásároljon aki át akarja magát ...
Náluk olyan hogy garanciális javitás a vicc kategória. Én is megjártam velük csak tv-vel.
süti beállítások módosítása