Szabolcs vonatjegyét elhagyta a német posta, ezért arra kérte a MÁV-ot, hogy engedélyezzék a jegye újranyomtatását, vagy QR-kódos online jeggyel tegyék lehetővé az utazását. A MÁV természetesen az összes kommunikációs csatornán elhajtotta, de együttéreznek vele:
Furcsa és merőben kellemetlen szituációba kerültem a MÁV Zrt. ügyfélszolgálatával. Vásároltak számomra egy jegyet, melyet továbbítottak számomra Németországba. A német posta nem igazán szereti a külföldi küldeményeket, és természetesen nem is érkezett meg egyelőre, ezért megkerestem az ügyfélszolgálatot, hogy - jobb félni mint megijedni - szeretném a neten vásárolt jegyemet még egyszer kinyomtatni, vagy ha ezt ők megtennék és elküldenék a számomra a MÁV Zrt. által is használt QR-kódos online jegy segítségével az pedig maga lenne a paradicsom. Mindezt ma hétfőn, az utazásom pedig szombaton történne.
Nagyon udvariasan annyit közöltek előbb telefonon majd email-es megkeresésre, hogy nem áll módjukban segíteni.Nem tudom mit kéne azon kívül tennem, hogy öt nappal előbb jelzem a problémát és megoldást kérek a dologra. A szabályok rendben vannak, és nem kérek senkin sem számon semmit. Meg vannak az adatok, online vásárolt jegy, szeretném igénybe venni a szolgáltatást, amit előre ki kellett fizessek. Ez így teljesen rendjén van a 21. században hogy azt mondják, nem tudnak segíteni és csók? Buktál 20 rongyot öreg, sorry?! Ez így tényleg rendjén van?
Nem a felelősségről van szó, nem arról, hogy ez kinek a hibája. A bajom azzal van, hogy ez ma az ügyintézés, ez ma a Magyar Állami Vasút válasza a kérdéseimre? Hogy bocs nem nyert!! Németországban nekem az előre foglalt és kifizetett buszon ha nem jelenek meg automatikusan visszaküldik a jegyem árát, egy utalvány formájában és remélik, hogy legközelebb is őket választom.
Az alábbiakban egy fájlban csatolom a megkeresésem és válasz emailjeim tartalmát. Az ügyintéző válaszait, nem adhatom nyilvánosságra (kisbetűs rész, email vége - szigorúan tiltott) de a ráadott válaszokból egyértelműen kiderült mit írtak. Utólagos engedelmükkel több fogyasztóvédelmi lapnak elküldöm a fenti emailt, kíváncsi vagyok a válaszra.
Az ügyintéző válaszát nyugodtan nyilvánosságra lehet hozni, hiszen a cége nevében írta, így személyiségi joga nincs, a neveket meg úgyis törlöm. Na de sebaj, alábbiakban vágatlan formában olvashatók Szabolcs egyre kétségbeesettebb levelei:
Sent: Monday, March 17, 2014 2:21 PM
To: MÁV START Értékesítés
Tiszteletem! Jó napot kívánok!
Két hete váltott a párom számomra egy nemzetközi menetjegyet, amit elküldött nekem. Általam nehezen értelmezhető oknál fogva a német posta a levelemet elhagyta és nem is tudják, hogy hol lehet.
Számomra még ideális megoldás lenne, hogy újranyomtassák otthon mert futárral még el tudnám küldetni. Vagy éppen egy online menetjegyet biztosítsanak a számomra, amely QR-kóddal van ellátva. Ám az ügyfélszolgálaton tájékoztattak róla, hogy nem áll módjukban segíteni nekem.
A szolgáltatással elégedett vagyok és szeretem is az ilyen jellegű utazást, ám komoly csalódottsággal tölt el, hogy nem is kínáltak a számomra semmilyen megoldást. Ez egy nagyság rendileg 20 000 Ft-os menettérti jegy. Ennél fogva, kicsit komolyabb segítségre számítottam. Minden szükséges adatot a rendeléssel kapcsolatban meg tudok adni, a foglalt ülőhely sem vész el, ha ezt egy másik számú jegyhez csatolják.
Repülőjegynél is lehetséges az újranyomtatás komolyabb légitársaságoknál, és szeretném a MÁV Zrt.-t nem egy fapados légitársaság színvonalán említeni, hiszen a Railjet szolgáltatásuk bárhol Európában megállná a helyét.
Biztos, hogy nem lehetne az ügyemet egy cseppet vevőorientáltabban intézni? Remélem, hogy a megfelelő helyre fordultam, vagy illetékes helyre továbbítják kérésemet!
Tisztelettel:
Szabolcs
A válaszban a vonatkozó szabályokra hivatkozva udvariasan elutasítottak…
Tisztelt szakértőasszony!
Szívből remélem, hogy nem azt akarják mondani, hogy megszabadítanak 70 eurótól és ezért cserébe nincs módom igénybe venni a szolgáltatásukat, miközben jeleztem a problémát közel egy héttel az utazás megkezdése előtt. Továbbá a vonaton fenntartott helyet számomra nem hajlandóak elfoglalhatóvá tenni.
Nagyon szomorú lennék, ha ezt jelentené az ügyfélközpontúság, ám feltételezem a megoldás keresés nem is vehetett túl sok időt igénybe.
Kérem azt indokolja meg, miért nem lehetséges egy másik számú és tartalmú jegyhez rendelni, adott számú ülőhelyet! Illetve miért nem éri meg személyes megoldást javasolni, hogy egy elégedett ügyféllel gazdagodjon az utazóközönségük.
Nem egyértelmű számomra, hogy miért hozza az utasát ilyen kellemetlen helyzetbe egy szolgáltató cég. A jegyet kifizettem, a helyem fenn van tartva, és egy amúgy is kényelmetlen helyzetben, rugalmatlan és személytelen választ adnak a számomra.
Ismét kérem, hogy legyen szíves valamiféle megoldást keresni a számomra, ugyanis külföldi és jó szándékú magyar vállalatoknál is azt tapasztaltam fontos számukra az ügyfeleik megelégedése, és az egy minimális elvárás, akár saját magukkal szemben is, hogy ne önhibájukból hiúsuljon meg a szolgáltatás igénybe vétele.
Valóban az a jobb megoldás, ha amennyiben valamilyen hiba folytán egy héttel később érkeznek meg hozzám a jegyek, utána az árát visszakérjem (ill. egy részét) ? Majd ezután fogyasztó védelmi blogokban vagy egyáltalán, csak az ismerőseim körében - és mivel külföldön élő magyar vagyok gyakran cserélünk tapasztalatot a különböző utazási lehetőségekről - meséljem el akár kommentár nélkül a szituációt?
Helyzet megítélést nem tartom helyén valónak, kiváltképp rugalmatlannak érzem, és nem segítőkésznek. Kérem, amennyiben ez lehetséges másítsák meg nézeteiket és keressenek a számomra is elfogadható megoldást. Ugyanis, azt hiszen senkinek nem kell magyaráznom, miért elfogadhatatlan, ha kifizetünk valamit, de nem biztosítják a feltételeket és a rugalmas ügyfélkezelést maradéktalanul.
Várva válaszát, tisztelettel:
Szabolcs
A válasz mókás volt, biztosítottak együttérzésükről. Majd leírták, hogy azért nem vállalnak felelősséget, hogy ha elvész a levél, vagy a postázás miatt, mert hogy az a postázást végző cél ügye… (NA NEE, TÉNYLEG???) Majd rizsázott a hölgy egy keveset a menetjegy visszatérítéséről stb… amire azt hiszem nincs mód, ami szintén észveszejtő, de ez már lényegtelen.
Tisztelt hölgyem!
Nem halt meg szerencsére egy hozzátartozóm sem az eset kapcsán, így az együttérzését nem tudom mire vélni. Amennyiben olvasta a fenti levelemet nem kértem a társaságukon számon semmiféle felelősséget. Lehetőséget kértem arra, hogy a szolgáltatásukat, amiért nem mellesleg fizettem, igénybe tudjam venni!
Ez időtől, embertől, postától, a mindenhatótól és az időjárási körülményektől, sőt ha tetszik, a vallási etnikai és emberi tényezőktől is mentes. Képes lenne ebben segíteni, vagy azt ajánlja, forduljak inkább a megfelelő fogyasztóvédelmi szervezetekhez?
Szabolcs
Majd kiegészítettem még az alábbiakkal, már csak úgy cseresznye a habtetején módjára, erre még nem érkezett válasz, de lesz a kivonatát még igyekszem továbbítani:
Kezd merőben komikussá válni ez az emailezgetés. Nem szeretném megbántani, de számomra elképzelhetetlen és egyben értelmezhetetlen ebben a helyzetben egy nemleges válasz. Ugyanis, elvárták hogy kifizessem a menetjegyemet, és ezt jóhiszeműen megtettem, majd ezután nem hajlandók biztosítani a lehetőséget, hogy igénybe vegyem azt amiért fizettem?
Most ez komoly??!
Nézze, a kérésem rém egyszerű, szeretném a kifizetett összegért a szolgáltatásukat igénybe venni. Nem vetettem fel kártérítési igényt, sem semmiféle más ügyet.
Ha azt mondja, hogy öt nappal az utazás megkezdése előtt nem elegendő jelezni az Önök számára olyan dolgot, amely nem igényel különleges szaktudást, semmiféle komoly szellemi termék létrehozását, csak egy korrekt, személyre szóló és tisztelet teljes megoldást, akkor nem tudom hova kéne forduljak, vagy hogy milyen tempóban kellene elkezdenem a kalapom elfogyasztását. Kezd az a benyomásom lenni, hogy Ön nem a vasúttársaság munkatársa.
A 21. században azt állítani, hogy komplikált dolog, egy sorozat számot kivonni a forgalomból helyette egy másikkal ellátott jegyet biztosítani a számomra, kissé megmosolyogtató. Viszont nagyra értékelném, ha megbecsülésük jeléül, mivel ismételtem a MÁV Zrt.-t választottam annak ellenére, hogy külföldön élek, megpróbálnák ezt a számomra email-ben elküldeni.
Amennyiben nem lehetséges, illetve továbbra is ennyire komolytalanul kezelik ezt a számomra igen fontos ügyet, kérem írásban lenyilatkozni a következőt:
"Mi a MÁV Zrt. nem vagyunk hajlandóak a számunkra kifizetett szolgáltatást biztosítani fent nevezett utasunk számára. Továbbá mától nem kívánunk az utasaink kéréseivel és panaszaival érdemben foglalkozni, függetlenül attól, hogy azt mennyivel az utazás megkezdése előtt jelzi számunkra."Amennyiben viszont ettől eltérő nézeteik vannak az utazóközönségükről és az ügyfélközpontúságról a megoldáshoz szükséges adatokat az alábbi email címmel regisztrált fiókban érhetik el:
@gmail.com
Tisztelettel várom válaszát:
Szabolcs
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2014.03.18. 11:49:33
AtiSnatch 2014.03.18. 11:51:34
ember a holdon? 2014.03.18. 11:53:52
Egyébként MÁV-val utazni soha nem sikertörténet
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 11:54:23
Már csak egy rendőr hiányzik a posztból.
Poszt toló nem egy sikeres ember. Hiába van igaza, jegye nincs. Máskor utazzon más kocsijába beülve és beszállva a benzinpénzbe.
hawaj 2014.03.18. 11:55:42
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 11:55:58
Meg kell írni a www.homar.de oldalra. Illetve www.hummer.de
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.18. 12:00:29
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 12:06:52
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 12:08:52
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:19:03
Elbaxtad jackyll!!!4
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:21:00
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 12:22:18
@batgirl: Nem annyira, mint a vasúti sín.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:22:50
Vagynem?
Vagymégis.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:24:01
Mindeggy, csak hosszúúúúú legyen!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:24:22
amúgymeg vonatjegyet postán? marrgitt!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:28:57
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:29:33
:)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:29:50
Én is inkábbb póstagalambbal kűttem vóna!44!
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:30:38
2014.03.18. 12:31:24
Két hete váltott a párom számomra......
Na itt a hiba! Ne alázd meg magad, mert nyuszinak néznek!
A helyes megszólítás: TI SUNYI GECIK!!!!!!
Egyből lesz panaszvizsgálat! :))))
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:31:24
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:31:52
2014.03.18. 12:32:43
Mivan? Postavonatról nem hallottál?
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:33:09
Nem hinném.
Mo-n óccsóbb a nemzetközi jegy, mint a célországba.
Asszem.
Manyecska 2014.03.18. 12:35:14
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 12:36:05
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:36:30
És ímélrű?
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:36:46
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:37:50
Nőgyógyász látott má?
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 12:38:10
A kinyomtatott jegy 21.században való postai küldözgetéséről már nem is beszélve.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2014.03.18. 12:38:23
A jegy letölthető a MÁV-Start felületről, és akármikor, akárhányszor kinyomtatható. Mi több: e-mail-ben is elküldik.
De ha ennyire fű ehhez az egészhez az otthon ragadt barátnő, akkor nyomtassa ki, fénymásoltassa le, és legyen nála másolat. De ehhez már tényleg nagyon ostobának kell lenni, hogy így küldözgessünk.
A MÁV helyében én is együttéreznék ezzel a szerencsétlennel...
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:38:39
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:40:44
Pedig az a mini hálóing, na hát az, szóval. :P :D
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:40:57
@Tanácstalan: mer egy szarrágó ócsójános aki a barátnőjével fizetteti ki a vonatjegyét is. legalábbis innen úgy láccik!
@dr. phil. Sün‼ ツ: de a legjobb mégis az vóna ha maradna ott ahun van, nem pedig otthon rontaná a levegőt.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:42:35
2014.03.18. 12:43:07
Simán! Ha esetleg elvesztik a Picasso képemet akkor újrafestetem a büdös fattyúkkal!
Manyecska 2014.03.18. 12:43:31
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 12:44:09
:)) És most gondolkodik a postás, hogy hogy utazzon ki a káposztazabálókhoz, hogy visszafele használhassa a jegyet. Fenébe, hogy nem retúrjegyet tesznek a borítékba.
Manyecska 2014.03.18. 12:44:56
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 12:45:29
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:46:42
Őőőő nem akarnám ide így kiírni...
@atpijkamo: Amúgy szerintem pont retúrjegy volt a borítékban, mert fillérbaszás esete forog fenn.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:47:28
Na akkor összefoglalom:
Svejca köll utazni, ott keményebb a menetjegy is!!!
Meg a póstába több a zerő!
@Tanácstalan:
Itt van neked fotó:
alkupiac.hu/fotoalbum/473845_fehernemu-pink-dress-gezszovet-haloing-nyakpant?p=1
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:47:38
*oppardon.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.03.18. 12:49:05
Arra nem térek ki, hogy a jegyvásárló rendszerben miért nem vette meg a félkegyelmű posztoló Németországban a jegyet maga, mert lehet ennek voltak akadályai, de hogy aztán azt kinyomtatva levélben küldeti el magának, az már a lófaszért házhoz menés minősített esete. Ez az egész történet nem a MÁV-ot minősíti, hanem azt bandát, aki ezt az akciót véghezvitte.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:49:52
Én is föliratkozom!!!4
Manyecska 2014.03.18. 12:50:46
Manyecska 2014.03.18. 12:51:51
Manyecska 2014.03.18. 12:53:09
Atörökk 2014.03.18. 12:57:08
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 13:00:36
Tuggya rosseb.
Meg még: bánnya kánya.
Manyecska 2014.03.18. 13:01:41
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 13:01:45
@dr. phil. Sün‼ ツ: Nem jóóó. Ez nem mályva. Meg szőke is, és a kép azt hivatott bizonyítani, hogy nem az.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 13:02:52
2014.03.18. 13:05:26
Áhhh dehogy! Tárgy: Öklözőzsír mellőzése!
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 13:06:55
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 13:12:45
Csak pont rossz irányba. Már a postás szempontyából.
Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.18. 13:13:25
mert ugye a buszsofőrnél van egy lista amin pipálja a felszálló utasok jegyadatait így egy jeggyel legfeljebb egy ember utazik
a vonaton viszont lehet hogy a cimbid is ugyanazzal a jeggyel utazna mint te ha megengednék az utólagos nyomtatást
máskor mélbe vagy smsbe kérd
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 13:19:15
index.hu/kulfold/2014/03/18/halott_biciklissel_az_orran_futott_be_a_vonat/
attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.18. 13:20:33
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 13:21:12
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.18. 13:31:51
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.18. 13:36:00
Ha most ide vajaskenyeret írtam volna másodszorra, az cseles lett volna. S ha rajta tartjuk elménk ujjbegyét (kis képletzavar) szóval elménk ujjbegyét a rendezői vénán, akkor láthasuk mekkoramód furmányos az. Itt van pl. a Zimmer Feri és ott egy jelenetet összefogó megannyi vágás 3 fürdőruhát vonultat fel egy nőn, mer az napozik. Akkor a Galla is ott volt és ő is látta, de nem beszélt róla. Ezt a nézőnek kell lehámozni, hogy az anomál, amit érez az arca mögött az agyában, az eljutott-e hozzá vagy csak valami furcsa, esetleg semmi, de ha meg igen, akkor rosszul emlékszik-e vissza másodpercekkel ezelőttre, hogy másfürdőruhavolt biztos, de nem, mert ilyen nincs és mégis van és akkor figyeljünk az ilyen apró dolgokra, mert az élet nem szól másról. Már így hosszútávon. A tehetség az 50 filléresekben rejlik? Most ezzel ezt mondtam? Ha magatokra vesztek 3 bikiniszerű fürdőruhát (lehet nagymamáé is, annak fénykorjából), megtudhatjátok! Gyerekek.
vanek ur 2014.03.18. 13:36:15
Ha elvesztetted, így jártál. Koncertjegyet sem kapsz másikat, ha elhagyod.
Kifordított kacagány 2014.03.18. 13:39:10
@Tanácstalan: kérd hálóing nélkül, akkor gyorsabb.
Manyecska 2014.03.18. 13:49:51
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 13:50:01
Manyecska 2014.03.18. 13:57:58
Kifordított kacagány 2014.03.18. 14:09:09
attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.18. 14:15:01
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 14:19:15
anarch 2014.03.18. 14:36:08
ahha 2014.03.18. 14:57:19
Szóval posztolónk csaja a Keletiben beballagott a nemzetközi jegypénztárba, kért egy menettértit Berlinig, kifizette (vagy előre kifizette posztolónk Berlinből, aki személyes átvételt kért), a kezébe nyomták. Nem az internetes jegyet, hanem a papír alapút. Mert attól, hogy online vásárolod, ha a pályaudvaron veszed át, akkor az bizony normál jegy, mintha ott helyben kérted volna. A jegyhez nem tartozik semmi kód, semmi email-cím, semmi visszaigazolás. A csaj elballagott a postára, és feladta a jegyet, ami nem érkezett meg.
Posztolónk most azt kéri számon a MÁVon, hogy egy papírjegyet (offline jegyet, kartonslejfnit) miért nem nyomtat ki még egyszer és miért nem küld el neki. Vagy miért nem ad az állítólag elveszett kartonpapírja helyett egy QR kódot.
Elárulom: azért, mert az nem egy online jegy, hanem egy darab papír, amihez nem tárolnak nevet, bankkártyaszámot, jelszót meg ilyesmit. Az utazik, akinél ott van a fecni. Ha nem te vagy az, akkor nem te utazol. És ez így van az egész világon.
Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.18. 15:06:37
nem vagytok kicsit naivak? homar.blog.hu/2014/03/14/csak_par_szaz_utasnak_kellett_ketszer_fizetnie_az_osztrak_vonatjegyet
SomethingWild 2014.03.18. 15:12:17
Amúgy ha online vásárlás volt, eleve nem érteném meg a "kinyomtatom és elküldöm" megoldást. Miért nem menti inkább pdf-be és küldi át e-mailben, pláne ha tudják, hogy a német posta ilyen szempontból necces?
Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.18. 15:22:13
SomethingWild 2014.03.18. 15:29:32
vanek ur 2014.03.18. 15:38:21
Megteheted, hogy külföldre veszel jegyet, de azt egy automatából ki kell nyomtatni. Barátnő is ezt tette. A többi már az, amit írtál: offline meg slejfni.
Baldrick68 2014.03.18. 18:29:38
Ez csak akkor igaz, ha HTP jegyett vett a versenyző.
Jelenleg belföldre az alábbi módokon tudsz jegyet venni:
1. jegypénztár (papír alapú hagyományos jegy)
2. jegykiadó automata (papír alapú hagyományos jegy)
3. Neten vásárolsz és egy jegykiadó kioszkban átveszed. Ilyenkor kapsz egy 10 jegyű kódot amit beírsz az automatába és kinyomja (papír alapú hagyományos jegy)
4. Neten vásárolsz olyan jegyet amin van QR kód amit vagy kinyomtatsz vagy a telefonodra töltöd fel.
attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.18. 18:40:43
2014.03.18. 19:04:00
Répázó 2014.03.18. 19:14:18
Ezen besírtam: "Németországban nekem az előre foglalt és kifizetett buszon ha nem jelenek meg automatikusan visszaküldik a jegyem árát, egy utalvány formájában és remélik, hogy legközelebb is őket választom."
Ez szép! A posta meg kidobja a 20ezres jegyedet, mert nem kedveli a külföldi küldeményeket. A MÁV meg nem kedveli a kavaró utasokat. Ez ennyi!
Répázó 2014.03.18. 19:18:10
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:38:03
Mindegy, nekivetem magam.
Axióma: minden szolgáltató szarik az ügyfélre fizetés után. Amennyiben nem így lenne, nem lenne Homár sem. Hádenem? Hádede.
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:41:31
Ecsém, máskor kéárd meg, hogy utalja el neked a pénzt, és majd ledolgozod az árát centenként.
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:43:19
DangerousNazi 2014.03.18. 19:45:42
Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:47:09
Gera 2014.03.18. 22:14:23
Hihetetlen, micsoda kretének vannak :) Ha a pénztárcáját hagyja el, akkor vajon a banktól követeli a pénzt?
Sandor Akarki 2014.03.18. 22:46:03
Vagy... nálunk felújították a vasútállomást. Tudod hogyan? 2 méter magasságig.
Képesek voltak a vas I generendát félig lefesteni (felül rohad tovább, pici ötfokos létrájuk volt csak). Megtekinthető élőben: Veresegyház Vasútállomás.
Érdekelne ki vette át a munkát...
Sandor Akarki 2014.03.18. 22:47:28
Sandor Akarki 2014.03.18. 22:49:42
Sandor Akarki 2014.03.18. 22:50:56
Répázó 2014.03.18. 23:25:51
Bonaparte 2014.03.18. 23:42:21
Abszurdisztánban úgy 12 éves kor felett illik zsigeri szinten tisztában lenni azzal, hogy itt nem a szabályok szolgálják az embert, hanem az emberek szolgálják a szabályokat.
Ezen az alapon neten fizetős jegyként csak és kizárólag otthon nyomtatós jegyet veszünk. Azt kinyomtatjuk 2-3 példányban, és a pdf állományként is elmentjük, és az egész cuccot magunkkal visszük a vonatra.
Hagyományos postán nem adunk fel semmit, amit szeretnénk a címzetthez eljuttatni. Csak sanda szándék esetén (adóbevallásként feladott üres papír, laptopként feladott tégla) racionális a lépés.
Fazakas László 2014.03.19. 05:18:04
Bizony, bizony, egyszer az életben nekem is "véletlenül kinyitódott" egy levelem a Magyar Postánál, amikor Hollandiából kellett volna némi aprópénzt megkapnom boritékban.
Aztán bementem reklamálni az Orczy térre, ott van ezeknek valami nemzetközi valamilyük.
Azt mondták, az eset nem náluk történt, hanem már Ausztriában, azaz
- már így jött át a határon ...
Na igen, az osztrák posta. Nevetnem kell.
Nem gondoltam volna, hogy a magyarok munkaerővel még oda is besegítenek. Vagy talán valami LSD lenyalogatható bélyegeket kerestek benne a kábszeres hülyék?
Fazakas László 2014.03.19. 05:36:28
Ez úgy lehetséges, mint valamikor az Austrialotto-nál, ahol az volt a reklámszlogenjük: "Minden lehetséges!"
Én sem utazom ki soha a horvátországi vagy erdélyi szállásadókhoz jóelőre személyesen, lebeszélni velük a nyaralásunk leendő összes lehetőségét és feltételét, majd kifizetni kézbe a szállás általuk megszabott tarifáját, hanem otthonról a fotelből - egyszerűen-simán megoldom a neten.
Végtére is azért találták azt ki.
Legtöbbször a vonatjegy se az induló-állomás nevét szokta tartalmazni, hanem a leutazására szánt távolságnak a kilométerét!
cenzuratroll bosszanto 2014.03.19. 07:33:13
Miért nem vette meg kint a jegyet? 3 forinttal olcsóbb volt a "hazai"? Érdemes volt elmenni.
Aureliano Buendía 2014.03.19. 15:48:14