Tékozló Homár

A MÁV szarik az utasra, ha már kifizette a jegyét

2014.03.18. 11:42 | jackyll | 98 komment

Szabolcs vonatjegyét elhagyta a német posta, ezért arra kérte a MÁV-ot, hogy engedélyezzék a jegye újranyomtatását, vagy QR-kódos online jeggyel tegyék lehetővé az utazását. A MÁV természetesen az összes kommunikációs csatornán elhajtotta, de együttéreznek vele:

Furcsa és merőben kellemetlen szituációba kerültem a MÁV Zrt. ügyfélszolgálatával. Vásároltak számomra egy jegyet, melyet továbbítottak számomra Németországba. A német posta nem igazán szereti a külföldi küldeményeket, és természetesen nem is érkezett meg egyelőre, ezért megkerestem az ügyfélszolgálatot, hogy - jobb félni mint megijedni - szeretném a neten vásárolt jegyemet még egyszer kinyomtatni, vagy ha ezt ők megtennék és elküldenék a számomra a MÁV Zrt. által is használt QR-kódos online jegy segítségével az pedig maga lenne a paradicsom. Mindezt ma hétfőn, az utazásom pedig szombaton történne.

Nagyon udvariasan annyit közöltek előbb telefonon majd email-es megkeresésre, hogy nem áll módjukban segíteni.

Nem tudom mit kéne azon kívül tennem, hogy öt nappal előbb jelzem a problémát és megoldást kérek a dologra. A szabályok rendben vannak, és nem kérek senkin sem számon semmit. Meg vannak az adatok, online vásárolt jegy, szeretném igénybe venni a szolgáltatást, amit előre ki kellett fizessek. Ez így teljesen rendjén van a 21. században hogy azt mondják, nem tudnak segíteni és csók? Buktál 20 rongyot öreg, sorry?! Ez így tényleg rendjén van?

Nem a felelősségről van szó, nem arról, hogy ez kinek a hibája. A bajom azzal van, hogy ez ma az ügyintézés, ez ma a Magyar Állami Vasút válasza a kérdéseimre? Hogy bocs nem nyert!! Németországban nekem az előre foglalt és kifizetett buszon ha nem jelenek meg automatikusan visszaküldik a jegyem árát, egy utalvány formájában és remélik, hogy legközelebb is őket választom.

Az alábbiakban egy fájlban csatolom a megkeresésem és válasz emailjeim tartalmát. Az ügyintéző válaszait, nem adhatom nyilvánosságra (kisbetűs rész, email vége - szigorúan tiltott) de a ráadott válaszokból egyértelműen kiderült mit írtak. Utólagos engedelmükkel több fogyasztóvédelmi lapnak elküldöm a fenti emailt, kíváncsi vagyok a válaszra.

Az ügyintéző válaszát nyugodtan nyilvánosságra lehet hozni, hiszen a cége nevében írta, így személyiségi joga nincs, a neveket meg úgyis törlöm. Na de sebaj, alábbiakban vágatlan formában olvashatók Szabolcs egyre kétségbeesettebb levelei:

Sent: Monday, March 17, 2014 2:21 PM
To: MÁV START Értékesítés
 
Tiszteletem! Jó napot kívánok!
 
Két hete váltott a párom számomra egy nemzetközi menetjegyet, amit elküldött nekem. Általam nehezen értelmezhető oknál fogva a német posta a levelemet elhagyta és nem is tudják, hogy hol lehet.
 
Számomra még ideális megoldás lenne, hogy újranyomtassák otthon mert futárral még el tudnám küldetni. Vagy éppen egy online menetjegyet biztosítsanak a számomra, amely QR-kóddal van ellátva. Ám az ügyfélszolgálaton tájékoztattak róla, hogy nem áll módjukban segíteni nekem.
 
 
A szolgáltatással elégedett vagyok és szeretem is az ilyen jellegű utazást, ám komoly csalódottsággal tölt el, hogy nem is kínáltak a számomra semmilyen megoldást. Ez egy nagyság rendileg 20 000 Ft-os menettérti jegy. Ennél fogva, kicsit komolyabb segítségre számítottam. Minden szükséges adatot a rendeléssel kapcsolatban meg tudok adni, a foglalt ülőhely sem vész el, ha ezt egy másik számú jegyhez csatolják.
 
 
Repülőjegynél is lehetséges az újranyomtatás komolyabb légitársaságoknál, és szeretném a MÁV Zrt.-t nem egy fapados légitársaság színvonalán említeni, hiszen a Railjet szolgáltatásuk bárhol Európában megállná a helyét.
 
 
Biztos, hogy nem lehetne az ügyemet egy cseppet vevőorientáltabban intézni? Remélem, hogy a megfelelő helyre fordultam, vagy illetékes helyre továbbítják kérésemet!


Tisztelettel:
Szabolcs

A válaszban a vonatkozó szabályokra hivatkozva udvariasan elutasítottak…

Tisztelt szakértőasszony!

Szívből remélem, hogy nem azt akarják mondani, hogy megszabadítanak 70 eurótól és ezért cserébe nincs módom igénybe venni a szolgáltatásukat, miközben jeleztem a problémát közel egy héttel az utazás megkezdése előtt. Továbbá a vonaton fenntartott helyet számomra nem hajlandóak elfoglalhatóvá tenni.


Nagyon szomorú lennék, ha ezt jelentené az ügyfélközpontúság, ám feltételezem a megoldás keresés nem is vehetett túl sok időt igénybe.


Kérem azt indokolja meg, miért nem lehetséges egy másik számú és tartalmú jegyhez rendelni, adott számú ülőhelyet! Illetve miért nem éri meg személyes megoldást javasolni, hogy egy elégedett ügyféllel gazdagodjon az utazóközönségük.

Nem egyértelmű számomra, hogy miért hozza az utasát ilyen kellemetlen helyzetbe egy szolgáltató cég. A jegyet kifizettem, a helyem fenn van tartva, és egy amúgy is kényelmetlen helyzetben, rugalmatlan és személytelen választ adnak a számomra.


Ismét kérem, hogy legyen szíves valamiféle megoldást keresni a számomra, ugyanis külföldi és jó szándékú magyar vállalatoknál is azt tapasztaltam fontos számukra az ügyfeleik megelégedése, és az egy minimális elvárás, akár saját magukkal szemben is, hogy ne önhibájukból hiúsuljon meg a szolgáltatás igénybe vétele.

Valóban az a jobb megoldás, ha amennyiben valamilyen hiba folytán egy héttel később érkeznek meg hozzám a jegyek, utána az árát visszakérjem (ill. egy részét) ?  Majd ezután fogyasztó védelmi blogokban vagy egyáltalán, csak az ismerőseim körében - és mivel külföldön élő magyar vagyok gyakran cserélünk tapasztalatot a különböző utazási lehetőségekről - meséljem el akár kommentár nélkül a szituációt?

Helyzet megítélést nem tartom helyén valónak, kiváltképp rugalmatlannak érzem, és nem segítőkésznek. Kérem, amennyiben ez lehetséges másítsák meg nézeteiket és keressenek a számomra is elfogadható megoldást. Ugyanis, azt hiszen senkinek nem kell magyaráznom, miért elfogadhatatlan, ha kifizetünk valamit, de nem biztosítják a feltételeket és a rugalmas ügyfélkezelést maradéktalanul.


Várva válaszát, tisztelettel:
Szabolcs


A válasz mókás volt, biztosítottak együttérzésükről. Majd leírták, hogy azért nem vállalnak felelősséget, hogy ha elvész a levél, vagy a postázás miatt, mert hogy az a postázást végző cél ügye… (NA NEE, TÉNYLEG???) Majd rizsázott a hölgy egy keveset a menetjegy visszatérítéséről stb… amire azt hiszem nincs mód, ami szintén észveszejtő, de ez már lényegtelen.

Tisztelt hölgyem!

Nem halt meg szerencsére egy hozzátartozóm sem az eset kapcsán, így az együttérzését nem tudom mire vélni. Amennyiben olvasta a fenti levelemet nem kértem a társaságukon számon semmiféle felelősséget. Lehetőséget kértem arra, hogy a szolgáltatásukat, amiért nem mellesleg fizettem, igénybe tudjam venni!


Ez időtől, embertől, postától, a mindenhatótól és az időjárási körülményektől, sőt ha tetszik, a vallási etnikai és emberi tényezőktől is mentes. Képes lenne ebben segíteni, vagy azt ajánlja, forduljak inkább a megfelelő fogyasztóvédelmi szervezetekhez?

Szabolcs

Majd kiegészítettem még az alábbiakkal, már csak úgy cseresznye a habtetején módjára, erre még nem érkezett válasz, de lesz a kivonatát még igyekszem továbbítani:

Kezd merőben komikussá válni ez az emailezgetés. Nem szeretném megbántani, de számomra elképzelhetetlen és egyben értelmezhetetlen ebben a helyzetben egy nemleges válasz. Ugyanis, elvárták hogy kifizessem a menetjegyemet, és ezt jóhiszeműen megtettem, majd ezután nem hajlandók biztosítani a lehetőséget, hogy igénybe vegyem azt amiért fizettem?

Most ez komoly??!

Nézze, a kérésem rém egyszerű, szeretném a kifizetett összegért a szolgáltatásukat igénybe venni. Nem vetettem fel kártérítési igényt, sem semmiféle más ügyet.


Ha azt mondja, hogy öt nappal az utazás megkezdése előtt nem elegendő jelezni az Önök számára olyan dolgot, amely nem igényel különleges szaktudást, semmiféle komoly szellemi termék létrehozását, csak egy korrekt, személyre szóló és tisztelet teljes megoldást, akkor nem tudom hova kéne forduljak, vagy hogy milyen tempóban kellene elkezdenem a kalapom elfogyasztását. Kezd az a benyomásom lenni, hogy Ön nem a vasúttársaság munkatársa.


A 21. században azt állítani, hogy komplikált dolog, egy sorozat számot kivonni a forgalomból helyette egy másikkal ellátott jegyet biztosítani a számomra, kissé megmosolyogtató. Viszont nagyra értékelném, ha megbecsülésük jeléül, mivel ismételtem a MÁV Zrt.-t választottam annak ellenére, hogy külföldön élek, megpróbálnák ezt a számomra email-ben elküldeni.

Amennyiben nem lehetséges, illetve továbbra is ennyire komolytalanul kezelik ezt a számomra igen fontos ügyet, kérem írásban lenyilatkozni a következőt:

"Mi a MÁV Zrt. nem vagyunk hajlandóak a számunkra kifizetett szolgáltatást biztosítani fent nevezett  utasunk számára. Továbbá mától nem kívánunk az utasaink kéréseivel és panaszaival érdemben foglalkozni, függetlenül attól, hogy azt mennyivel az utazás megkezdése előtt jelzi számunkra."

Amennyiben viszont ettől eltérő nézeteik vannak az utazóközönségükről és az ügyfélközpontúságról a megoldáshoz szükséges adatokat az alábbi email címmel regisztrált fiókban érhetik el:
@gmail.com

Tisztelettel várom válaszát:
Szabolcs

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2014.03.18. 11:51:34

idejoda csapong ez a dzseki.

ember a holdon? 2014.03.18. 11:53:52

Azért a válaszokat is be lehetett volna másolni...elhiszem, hogy arról szól, amit összefoglalva beírt a posztoló, de azért mégis, csak a tények kedvéért.

Egyébként MÁV-val utazni soha nem sikertörténet

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 11:54:23

Vasutas, postás...
Már csak egy rendőr hiányzik a posztból.
Poszt toló nem egy sikeres ember. Hiába van igaza, jegye nincs. Máskor utazzon más kocsijába beülve és beszállva a benzinpénzbe.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 11:55:58

És ha az aranyrudadat veszti el a német posta, akkor újraönteted az eladóval?

Meg kell írni a www.homar.de oldalra. Illetve www.hummer.de

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 12:06:52

@atpijkamo: Abban bízik, hogy utazni is fog, és a jegy árát is visszakapja a burkus postától.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:19:03

Hát ez megint nem a Háború és béke.
Elbaxtad jackyll!!!4

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:21:00

@atpijkamo: A Dájcse poszt nem szokott elhagyni dolgokat. Szerintem a magyar Királyi Levélhordók Hordájánál történt meg, hogy valahogy "kinyitódott" a levél, mert érdekesnek tűnt a tartalma - aztán már nem is továbbították.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 12:22:18

@dr. phil. Sün‼ ツ: Solohov Emberi sorsa jobban passzolna a blog arsch poétikájához.
@batgirl: Nem annyira, mint a vasúti sín.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:22:50

Ha mán internetten vették, küldhették vóna ímélbe!
Vagynem?
Vagymégis.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:24:22

ezeknek aztán hiába nyalt be posztoló csontig. majd megtanulod, hogy itt nem az utazik aki nyal, hanem aki kivárja a sorát a jegypénztárban!

amúgymeg vonatjegyet postán? marrgitt!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:28:57

fene se gondolta volna, hogy a káposztazabálóknál már olyan rosszul megy a szekér, hogy az otthonmaradt barátnőknek kell vonatjegyet küldeniük a teszetosza pasijaiknak hogy haza tudjanak jönni. ha az én fiam lennél, kapnál egy ordast hazatérésed alkalmából, az biztos.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:30:38

@dr. phil. Sün‼ ツ: De mé' nem vette meg ott helyvben? Mert még talán olcsóbb is lett volna?

2014.03.18. 12:31:24

Tiszteletem! Jó napot kívánok!

Két hete váltott a párom számomra......

Na itt a hiba! Ne alázd meg magad, mert nyuszinak néznek!
A helyes megszólítás: TI SUNYI GECIK!!!!!!
Egyből lesz panaszvizsgálat! :))))

2014.03.18. 12:32:43

@sugargiraffusplumps.: amúgymeg vonatjegyet postán? marrgitt!

Mivan? Postavonatról nem hallottál?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:33:09

@Tanácstalan:
Nem hinném.
Mo-n óccsóbb a nemzetközi jegy, mint a célországba.
Asszem.

Manyecska 2014.03.18. 12:35:14

@Cicmen: "Tárgy: Halálfa szára"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.18. 12:36:05

@dr. phil. Sün‼ ツ: A zecceri úrinő ezt sokkal czizelláltabban fogalmazta meg: Nem baj, ha hosszú, csak vastag es legyen!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:36:46

@dr. phil. Sün‼ ツ: Az itthonról induló, utazások esetében igen. De azt úgy nem hiszem, hogy itthon olcsóbban vesz egy Berlin - Budapest viszonylatot, mint, Berlinben.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 12:38:10

Valaki magyarázza már el, hogy egy Németországból induló vonatra egyáltalán hogyan lehet felszállni egy budapesten kiadott jeggyel, ill. hogy miért is jó ez.
A kinyomtatott jegy 21.században való postai küldözgetéséről már nem is beszélve.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2014.03.18. 12:38:23

Most ez komoly?!?!

A jegy letölthető a MÁV-Start felületről, és akármikor, akárhányszor kinyomtatható. Mi több: e-mail-ben is elküldik.

De ha ennyire fű ehhez az egészhez az otthon ragadt barátnő, akkor nyomtassa ki, fénymásoltassa le, és legyen nála másolat. De ehhez már tényleg nagyon ostobának kell lenni, hogy így küldözgessünk.

A MÁV helyében én is együttéreznék ezzel a szerencsétlennel...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:38:39

@Cicmen: Hü- hü- hü -hü hüJJe! :D :D :D :D :D :D :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:40:44

@Szőkenő Szarvas: 'Szcsókolom! A kép még nem ért ide, biztos lelőtték a villanyvarnyút.

Pedig az a mini hálóing, na hát az, szóval. :P :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:40:57

@Cicmen: jogos! de akkor már kocsival is mehetett volna. postakocsival!

@Tanácstalan: mer egy szarrágó ócsójános aki a barátnőjével fizetteti ki a vonatjegyét is. legalábbis innen úgy láccik!

@dr. phil. Sün‼ ツ: de a legjobb mégis az vóna ha maradna ott ahun van, nem pedig otthon rontaná a levegőt.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:42:35

@agresszív kismalac: Hát én anno úgy csináltam, hogy kinyitottam az ajtót, aztán felkapaszkodtam. Igaz az retúrjegy volt.

2014.03.18. 12:43:07

@atpijkamo: És ha az aranyrudadat veszti el a német posta, akkor újraönteted az eladóval?

Simán! Ha esetleg elvesztik a Picasso képemet akkor újrafestetem a büdös fattyúkkal!

Manyecska 2014.03.18. 12:43:31

@Tanácstalan: nem tudok innen képet küldeni mert nem engedi csatolni csak ha dobsz emilcímet /ez nem minősül ajánlattételnek!!!!!:D/ az a helyzet.@dr. phil. Sün‼ ツ: Általában arcról nem ismer meg:DD!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 12:44:09

@Tanácstalan: "magyar Királyi Levélhordók Hordájánál történt meg, hogy valahogy "kinyitódott" a levél"

:)) És most gondolkodik a postás, hogy hogy utazzon ki a káposztazabálókhoz, hogy visszafele használhassa a jegyet. Fenébe, hogy nem retúrjegyet tesznek a borítékba.

Manyecska 2014.03.18. 12:44:56

Rajzoljon egyet a posztoló, szerintem.Gyerekek szakértőn rajzolnak QR-kódokat már, manapság:P

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 12:46:42

@Szőkenő Szarvas: Hát minek minősül? :D
Őőőő nem akarnám ide így kiírni...

@atpijkamo: Amúgy szerintem pont retúrjegy volt a borítékban, mert fillérbaszás esete forog fenn.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.03.18. 12:47:28

@sugargiraffusplumps.:
Na akkor összefoglalom:
Svejca köll utazni, ott keményebb a menetjegy is!!!
Meg a póstába több a zerő!

@Tanácstalan:
Itt van neked fotó:
alkupiac.hu/fotoalbum/473845_fehernemu-pink-dress-gezszovet-haloing-nyakpant?p=1

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.18. 12:47:38

@Szőkenő Szarvas: szerintem lefóliázva kűggyed, mer ha az egész hajó a te fotódra retschkázik* majd, akkor hamar szétázik! :D :D

*oppardon.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2014.03.18. 12:49:05

A jegyet egy ideje már nem mellékelik a visszaigazoló e-mailhez, ellenben benne van a link, ahol a felületre be lehet lépni és onnan kinyomtatni.

Arra nem térek ki, hogy a jegyvásárló rendszerben miért nem vette meg a félkegyelmű posztoló Németországban a jegyet maga, mert lehet ennek voltak akadályai, de hogy aztán azt kinyomtatva levélben küldeti el magának, az már a lófaszért házhoz menés minősített esete. Ez az egész történet nem a MÁV-ot minősíti, hanem azt bandát, aki ezt az akciót véghezvitte.

Manyecska 2014.03.18. 12:50:46

@dr. phil. Sün‼ ツ: :DDD minek?:DD Te láttad már nem?:)@sugargiraffusplumps.: lófaszt.:D@Tanácstalan: Hallod, télleg lefóliázva küldjem??:DD:OOO:D

Manyecska 2014.03.18. 12:51:51

@dr. phil. Sün‼ ツ: Mit szól hozzá a Zoli izé az Igi???:P

Manyecska 2014.03.18. 12:53:09

@Tanácstalan: há rákatt a nevemre asztán üzenetküldés ablak jobb felül-az se müxik??

Manyecska 2014.03.18. 13:01:41

@dr. phil. Sün‼ ツ: najó addig megiszom a reggeli kávémat amíg kiderül valami.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 13:01:45

@Szőkenő Szarvas: Már elküldtem, de hívőember vagyok. Vagy hiszékeny?

@dr. phil. Sün‼ ツ: Nem jóóó. Ez nem mályva. Meg szőke is, és a kép azt hivatott bizonyítani, hogy nem az.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.18. 13:02:52

@sugargiraffusplumps.: Rátapintatlankodtál. Mindannyian ezt a fotót várják, tűkön állva. :D

2014.03.18. 13:05:26

@Szőkenő Szarvas: "Tárgy: Halálfa szára"

Áhhh dehogy! Tárgy: Öklözőzsír mellőzése!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.03.18. 13:12:45

@Tanácstalan: "pont retúrjegy"

Csak pont rossz irányba. Már a postás szempontyából.

Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.18. 13:13:25

hülyeség volt idekeverni a buszt, Szabi gyerek!

mert ugye a buszsofőrnél van egy lista amin pipálja a felszálló utasok jegyadatait így egy jeggyel legfeljebb egy ember utazik

a vonaton viszont lehet hogy a cimbid is ugyanazzal a jeggyel utazna mint te ha megengednék az utólagos nyomtatást

máskor mélbe vagy smsbe kérd

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.18. 13:20:33

Menetjegyet csakis az Aldiból.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.03.18. 13:21:12

@jacques shiraz: Azért szeretném hinni, hogy még egy MÁV-szoftver is ki tudja szűrni a duplikált jegyet.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.18. 13:36:00

Hát, nem mintha bele akarnék szóóólni, de ez a szakértőasszonyi megszólítás tán még a ma elhabzsolt savanyúságom fogrontó savaserejénél is erősebb megfogalmazás volt. Képzeljétek, megettem két szelet margarinoskenyeret, mire eszembe jutott, hogy van sav is, zöld színdominanciával, átlátszó üvegben. Így kellett ennem egy harmadikat is. Ugye jó?
Ha most ide vajaskenyeret írtam volna másodszorra, az cseles lett volna. S ha rajta tartjuk elménk ujjbegyét (kis képletzavar) szóval elménk ujjbegyét a rendezői vénán, akkor láthasuk mekkoramód furmányos az. Itt van pl. a Zimmer Feri és ott egy jelenetet összefogó megannyi vágás 3 fürdőruhát vonultat fel egy nőn, mer az napozik. Akkor a Galla is ott volt és ő is látta, de nem beszélt róla. Ezt a nézőnek kell lehámozni, hogy az anomál, amit érez az arca mögött az agyában, az eljutott-e hozzá vagy csak valami furcsa, esetleg semmi, de ha meg igen, akkor rosszul emlékszik-e vissza másodpercekkel ezelőttre, hogy másfürdőruhavolt biztos, de nem, mert ilyen nincs és mégis van és akkor figyeljünk az ilyen apró dolgokra, mert az élet nem szól másról. Már így hosszútávon. A tehetség az 50 filléresekben rejlik? Most ezzel ezt mondtam? Ha magatokra vesztek 3 bikiniszerű fürdőruhát (lehet nagymamáé is, annak fénykorjából), megtudhatjátok! Gyerekek.

vanek ur 2014.03.18. 13:36:15

Posztolót lehet már? Amikor a barátnőd kinyomtatta a jegyet Pesten, onnantól a MÁV azt mondja, hogy odaadta a jegyet neked, az az övé, és az utazásig azt csinál vele, amit akar. A lényeg, hogy az utazásnál 1 azaz egy ember fel tudja mutatni az ép és sértetlen jegyet.
Ha elvesztetted, így jártál. Koncertjegyet sem kapsz másikat, ha elhagyod.

Kifordított kacagány 2014.03.18. 13:39:10

@agresszív kismalac: zaszongya a zokos zindexes: "Azt egyelőre nem tudni, hogy a 48 éves biciklis öngyilkos lett vagy direkt ugrott a vonat elé." ez azért minőségi különbség.

@Tanácstalan: kérd hálóing nélkül, akkor gyorsabb.

Manyecska 2014.03.18. 13:57:58

@Tanácstalan: most akkor küldjek még külön a hálóingről is vagy mi:)))??

attilahawks · http://goo.gl/M7Tq4i 2014.03.18. 14:15:01

@vanek ur: a zindexről mögvan a véleményem.

anarch 2014.03.18. 14:36:08

@jacques shiraz: Ezért van rajta vonalkód. Kalóz fölé tartja a karját, áramlik a csí, majd pittyen egyet. Ha még egyszer ugyanazt olvasná be akkor pittyenés helyett csattan. A kalóz karja.

ahha 2014.03.18. 14:57:19

Szerintem itt mindenki félreérti a sztorit - vagy csak én.

Szóval posztolónk csaja a Keletiben beballagott a nemzetközi jegypénztárba, kért egy menettértit Berlinig, kifizette (vagy előre kifizette posztolónk Berlinből, aki személyes átvételt kért), a kezébe nyomták. Nem az internetes jegyet, hanem a papír alapút. Mert attól, hogy online vásárolod, ha a pályaudvaron veszed át, akkor az bizony normál jegy, mintha ott helyben kérted volna. A jegyhez nem tartozik semmi kód, semmi email-cím, semmi visszaigazolás. A csaj elballagott a postára, és feladta a jegyet, ami nem érkezett meg.

Posztolónk most azt kéri számon a MÁVon, hogy egy papírjegyet (offline jegyet, kartonslejfnit) miért nem nyomtat ki még egyszer és miért nem küld el neki. Vagy miért nem ad az állítólag elveszett kartonpapírja helyett egy QR kódot.

Elárulom: azért, mert az nem egy online jegy, hanem egy darab papír, amihez nem tárolnak nevet, bankkártyaszámot, jelszót meg ilyesmit. Az utazik, akinél ott van a fecni. Ha nem te vagy az, akkor nem te utazol. És ez így van az egész világon.

SomethingWild 2014.03.18. 15:12:17

A leírásból nem egyértelmű, hogy a barátnő online váltott jegyet vagy megvette egy állomáson. Utóbbi esetben ugyanis nemigen van lehetőség otthoni újranyomtatásra... Előbbi esetben is csak akkor, ha előtte regisztrált és a profilja alatt még elérhető a jegy újranyomtatásra.
Amúgy ha online vásárlás volt, eleve nem érteném meg a "kinyomtatom és elküldöm" megoldást. Miért nem menti inkább pdf-be és küldi át e-mailben, pláne ha tudják, hogy a német posta ilyen szempontból necces?

vanek ur 2014.03.18. 15:38:21

@ahha: Apró részletet eltekintve jól érted. A jegyet interneten vette, de a MÁV-nál csak akkor kapsz QR kódos (magad által kinyomtatott) jegyet, ha nem hagyod el kis hazánk területét. Az ok ugyanaz, mint ami az előző MÁV-os sztoriban: a külföldi kaller nem tudja leolvasni a magyar kódot.
Megteheted, hogy külföldre veszel jegyet, de azt egy automatából ki kell nyomtatni. Barátnő is ezt tette. A többi már az, amit írtál: offline meg slejfni.

Baldrick68 2014.03.18. 18:29:38

@Darren79:
Ez csak akkor igaz, ha HTP jegyett vett a versenyző.

Jelenleg belföldre az alábbi módokon tudsz jegyet venni:
1. jegypénztár (papír alapú hagyományos jegy)
2. jegykiadó automata (papír alapú hagyományos jegy)
3. Neten vásárolsz és egy jegykiadó kioszkban átveszed. Ilyenkor kapsz egy 10 jegyű kódot amit beírsz az automatába és kinyomja (papír alapú hagyományos jegy)
4. Neten vásárolsz olyan jegyet amin van QR kód amit vagy kinyomtatsz vagy a telefonodra töltöd fel.

2014.03.18. 19:04:00

Csak úgy FYI, a Railjet nem MÁV (jó is lenne), hanem ÖBB és, aki kicsit is értelmes az ÖBB-nél veszi a nemzetközi jegyet, aztán végtelen példányban ki tudja nyomtatni.

Répázó 2014.03.18. 19:14:18

Igazi hazafi! A német posta elhagyja a jegyét és ő a hazája vasúttársaságát ekézi, mert szarik rá. Valóban, nem az ő felelősségük, nem az ő dolguk, semmi közük hozzá. Érdekes, hogy a német postát ennyivel elintézed: "A német posta nem igazán szereti a külföldi küldeményeket, és természetesen nem is érkezett meg egyelőre, ezért megkerestem az ügyfélszolgálatot" De a MÁV-nak oldalakat írogatsz és még a homáron is fikázod. Hány levelet írtál a német postának, amelyik nem kedveli a külföldi leveleket és így nem is továbbítja? Vagy ez neked oké? Hát remélem a MÁV ezek után szétsz*patja az agyad és utazol ahogy tudsz. Ennél jobban nem is csinálhatnák.

Ezen besírtam: "Németországban nekem az előre foglalt és kifizetett buszon ha nem jelenek meg automatikusan visszaküldik a jegyem árát, egy utalvány formájában és remélik, hogy legközelebb is őket választom."

Ez szép! A posta meg kidobja a 20ezres jegyedet, mert nem kedveli a külföldi küldeményeket. A MÁV meg nem kedveli a kavaró utasokat. Ez ennyi!

Répázó 2014.03.18. 19:18:10

És kedves posztoló, nem a tetves MÁV hanem a tetves német birodalmi posta szabadított meg 70 eurótól. Cseszegesd talán azt a nyugati színvonalat képviselő nagymultú céget. Hátha vevőorientáltabbak.

Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:38:03

Kurvahosszú, érdemes elolvasni?
Mindegy, nekivetem magam.

Axióma: minden szolgáltató szarik az ügyfélre fizetés után. Amennyiben nem így lenne, nem lenne Homár sem. Hádenem? Hádede.

Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:41:31

Szabolcs akkor egy selyemfiú, akinek a zoknipárja veszi a jegyét?
Ecsém, máskor kéárd meg, hogy utalja el neked a pénzt, és majd ledolgozod az árát centenként.

Aureliano Buendía 2014.03.18. 19:43:19

Axióma 2.0: kinyomtatott jegyet postán küldeni a .pdf korában elég lúzer dolog.

DangerousNazi 2014.03.18. 19:45:42

70 Euróért?? Repülőjegyet kapsz annyiból, vazz

Gera 2014.03.18. 22:14:23

Ez de hülye baszki. A repülőjegy névre szól, ez a szar meg nem, úgyhogy ha elhagyja (mert ez történt, nyilván mert ostoba fillérbaszók voltak a postázásnál is), akkor rábaszott és ennyi, mivel a vasút nem tudhatja, hogy akinél van, az nem utazik-e el vele. Ez bármilyen nem névre szóló jegyre vonatkozik és világos, mint a nap, levelezgetés nélkül is.

Hihetetlen, micsoda kretének vannak :) Ha a pénztárcáját hagyja el, akkor vajon a banktól követeli a pénzt?

Sandor Akarki 2014.03.18. 22:46:03

@RosszQtya: Nem ez az igazi gáz. Hanem az a retek, ami a vonatokon van. A havi bérlet 30 ezer forint és az ember tökig van a retekben. Közben munkanélküliségi rinya. Simán felvehetnének 5000 ember vonatot sikálni... De szarnak rá.
Vagy... nálunk felújították a vasútállomást. Tudod hogyan? 2 méter magasságig.
Képesek voltak a vas I generendát félig lefesteni (felül rohad tovább, pici ötfokos létrájuk volt csak). Megtekinthető élőben: Veresegyház Vasútállomás.
Érdekelne ki vette át a munkát...

Sandor Akarki 2014.03.18. 22:47:28

@Gera: Nemzetközi jegyre rá szokták volt írni a nevet (meg régen az útlevélszámot is). Már nem ez a módi?

Sandor Akarki 2014.03.18. 22:49:42

@Dávid András: Dehogy. Nem írta ki a nevét a postaládára, tuti. Akkor Németországban nem dobják be a levelet. Vissza a feladónak, elég egyszerű képlet.

Sandor Akarki 2014.03.18. 22:50:56

@Sandor Akarki: Lefotózom és küldök T. Homárnak róla doksit, hátha kiteszi. :D

Répázó 2014.03.18. 23:25:51

@Sandor Akarki: De a lényeget érted! Röhej az egész élőlény, meg a történet is.

Bonaparte 2014.03.18. 23:42:21

Nem hibáztatok senkit, ámde:
Abszurdisztánban úgy 12 éves kor felett illik zsigeri szinten tisztában lenni azzal, hogy itt nem a szabályok szolgálják az embert, hanem az emberek szolgálják a szabályokat.
Ezen az alapon neten fizetős jegyként csak és kizárólag otthon nyomtatós jegyet veszünk. Azt kinyomtatjuk 2-3 példányban, és a pdf állományként is elmentjük, és az egész cuccot magunkkal visszük a vonatra.
Hagyományos postán nem adunk fel semmit, amit szeretnénk a címzetthez eljuttatni. Csak sanda szándék esetén (adóbevallásként feladott üres papír, laptopként feladott tégla) racionális a lépés.

Fazakas László 2014.03.19. 05:18:04

@Tanácstalan:

Bizony, bizony, egyszer az életben nekem is "véletlenül kinyitódott" egy levelem a Magyar Postánál, amikor Hollandiából kellett volna némi aprópénzt megkapnom boritékban.
Aztán bementem reklamálni az Orczy térre, ott van ezeknek valami nemzetközi valamilyük.
Azt mondták, az eset nem náluk történt, hanem már Ausztriában, azaz
- már így jött át a határon ...

Na igen, az osztrák posta. Nevetnem kell.
Nem gondoltam volna, hogy a magyarok munkaerővel még oda is besegítenek. Vagy talán valami LSD lenyalogatható bélyegeket kerestek benne a kábszeres hülyék?

Fazakas László 2014.03.19. 05:36:28

@agresszív kismalac:

Ez úgy lehetséges, mint valamikor az Austrialotto-nál, ahol az volt a reklámszlogenjük: "Minden lehetséges!"

Én sem utazom ki soha a horvátországi vagy erdélyi szállásadókhoz jóelőre személyesen, lebeszélni velük a nyaralásunk leendő összes lehetőségét és feltételét, majd kifizetni kézbe a szállás általuk megszabott tarifáját, hanem otthonról a fotelből - egyszerűen-simán megoldom a neten.
Végtére is azért találták azt ki.

Legtöbbször a vonatjegy se az induló-állomás nevét szokta tartalmazni, hanem a leutazására szánt távolságnak a kilométerét!

cenzuratroll bosszanto 2014.03.19. 07:33:13

Ez a "pógár" az élet császára.
Miért nem vette meg kint a jegyet? 3 forinttal olcsóbb volt a "hazai"? Érdemes volt elmenni.

Aureliano Buendía 2014.03.19. 15:48:14

@Sandor Akarki: nem akarom védeni a MÁV-ot, mert nincs miért. De sokfelé vonatoztam már életemben, pláne azért mert vasútmániás vagyok. Sok vonalon megfordultam, de a veresi tényleg mindent vitt eddig. Mondom úgy, hogy eredetileg bottyáni vagyok.
süti beállítások módosítása