Tékozló Homár

Vigyázat, kiégő izzók! (2x frissült)

2014.03.27. 13:06 | jackyll | 93 komment

Különösen gyorsan haláloztak el naiv ügyfél a Metroban leértékeve vásárolt Osram halogén izzói. A két hónapos tartósteszt alatt kiderült, hogy egyes példányok robbanhatnak is:

Két hónapja vásároltam 10 db Osram villanykörtét a Metroban, le volt értékelve, tényleg nagyon olcsó volt, olyan bruttó 300 forintra jött ki darabja. Már ez gyanús volt, de a jól ismert márka, illetve hogy "Made in France" szerepelt a hátulján, végül meggyőzött.

Az első izzó kereken 1 napig bírta (nagyjából 2 üzemórát). A második már két hetet (ez már egészen 50 üzemóráig eljutott).

Ez így ment sorozatban mind az első nyolccal, átlagosan pár nap - pár hét működéssel. Míg eljutottunk a bűvös kilencedikig, ami már nem elégedett meg azzal, hogy nemes egyszerűséggel kiég, hanem úgy döntött, felrobban.

Olyan lufipukkanás hangú, a villanykörte ezer apró szilánkját szétszóró, baromi ijesztő és hangos valamire gondoljatok. Még ez is hagyján lett volna, de ez a körte történetesen az ebédlőben, a gyerek etetőszéke felett robbant szét - szerencsére a lurkó a szobájában aludt békésen. Akkor döntöttem el, hogy ezt már megírom.

Csatoltam képeket is, illetve az utolsó túlélőről is, amelyet már nem fogok felhasználni, mert semmi kedvem arra hazaérni egy nap, hogy mondjuk a lakás égett le miatta.

Gondoltam, hogy írok a NFH-nak, de megvallom, a második oldalig jutottam, és meguntam, hogy 10 perc kattintgatás után még fel sem tették a kérdést, hogy miért írok, illetve sokkal jobban érdekelte őket az összes személyes adatom, így maradtatok ti. Persze a legfontosabb, hogy kerüljétek ezeket az izzókat, hacsak nem akartok pórul járni. Mert olcsó húsnak ezek szerint tényleg híg a leve.

UPDATE 17:40: Az OSRAM szerint a fenti képen nem halogén a szétrobbant izzó, ami tény, úgyhogy a második képet, amin egy viszont halogén izzó doboza volt látható, töröltem a bejegyzésből. Ettől függetlenül szétrobbant az izzó, ami az OSRAM szerint mindig az áramszolgáltató vagy a lámpatest hibájából történik, sosem az izzó miatt. Már ezért megérte:

Mindennap olvaslak titeket, így nagy várakozással nyitottam meg a mai „Vigyázat, robbanó villanykörték!” bejegyzést... hogy jujj, hát végre mi is sorra kerültünk, na vajon mit hiábzhattunk akkorát, ami még a Homár figyelmére is méltó? De aztán csalódnom kellett...

Abba bele sem kell mennünk, hogy a villanykörték korai pusztulását szinte mindig az inagdozó áramszolgáltatás, a helyszíni elektromos hálózat, vagy a lámpatest hibája okozza...
Meg abba sem, hogy felrobbanó (kigyulladó, önmagát sikítva a mélybe vető, vagy egyéb szenzációs és drámai véget érő) Osram gyártmányú izzóról tíz év alatt egyetlen egyszer sem hallottam a cégnél...

...ugyanis a sztorinak van egy sokkal nagyobb baja is:

Mellékelek egy fotót:

halogenvsnemhalogen.jpg

Bal oldalon a halogénizzó, amiről a cikkben is szó van, ami 300 Ft a Metroban, és amiről a doboz képe is készült. Jobb oldalon pedig egy régi hagyományos izzó. Nem kell egy Dr. Csontnak lenni hozzá, hogy az ember megállapítsa, a szétrobbant izzó még csak nem is halogén, hanem egy hagyományos izzó! Na ennyit az ügy komolyságáról és vélelmezhető valóságtartalmáról. :)

Ha gondoljátok (korrektség, miegymás), nyugodtan tegyétek hozzá az eredeti poszthoz a levelemet, mint a gaz multi álláspontját. ;)

Üdv,

I. Imre
OSRAM Magyarország
kereskedelmi vezető

UPDATE 2 04/08: Naiv ügyfél közben rájött, hogy még csak nem is OSRAM volt a felrobbant izzó. Viszont az olcsó OSRAM halogén izzók továbbra is pusztulnak, csak robbanás nélkül:

Csak most olvastam a blogposztot, és láttam az Osram válaszát. Utánakerestem, kifaggattam nejemet, és azt az izzót valószínűleg nem cseréltük ki, és nem az említett halogénizzó volt, hanem még egy régebbi, hagyományos, fene tudja, milyen régi darab, az előző lakóé lehetett. Mea culpa, elnézést a félretájékoztatásért - erős felindulásból született az írás, tényleg nem egy Osram halogénizzó pukkant el!

Ez persze nem változtat azon, hogy az olcsó halogénizzó élettartama csapnivaló - azóta még egy kiégett, az utolsó előtti. Egy maradt, elteszem emlékbe. Talán ezzel is foglalkozhatna a kereskedelmi vezető. Illetve azóta vettem sok ledes izzót, ezek után nyilván nem az említett márkát, azoknak egyelőre nem árt az áramingadozás, a lakásom hálózata, vagy a lámpatest - bár még csak alig egy hetesek. Ha mégis, megírom azt is!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helianthus 2014.03.27. 13:07:41

Ez durva. De tényleg.

helianthus 2014.03.27. 13:09:01

Lehet ennek a remek működési statisztikának köszönheti a leértékelést?
Kiderült, hogy szarul sikerült párszázezer darab, nosza adjuk el kishazánkban leértékelve?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.03.27. 13:09:19

Én is vettem ezelőtt kétévvel. Az első villanykapcsolásnál felrobbantak. Gyanús volt a dolog, és megnézettem a villanyszerelővel a lámpákat, de egyértelmű volt, hoyg az égők voltak robbantós korban.

Neela _ t 2014.03.27. 13:10:46

Ha ez nem a gyerek etetőszéke fölött történik, akkor el sem hiszem.
Kiskutya nincs véletlen? Hmm? :/

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 13:11:10

Jaja. Osramról emiatt szoktam le. Jó nagy széria lehetett szar, ha még most is beleszaladnak.

@Neela _ t: Tényleg dulva.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 13:13:15

Mondjuk én csak egy hüJJe mérnök vagyok, de amikor a második ment így szét, kidobtam a maradékot, nem kísérleteztem tovább.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.03.27. 13:16:22

"mert semmi kedvem arra hazaérni egy nap, hogy mondjuk a lakás égett le miatta."
Az érdekes lenne, de csak hajrá.

Mondjuk az ember feje fölött szétrobbanás is elég gáz, tud sérüléseket okozni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:20:11

a "made in france " meggyozott?
egy kivetelevel mindent kerulj el ami francia

Atörökk 2014.03.27. 13:20:12

A régi égőkbe még vót anyag.

Neela _ t 2014.03.27. 13:21:10

@ColT: de itt a kisgyerek, a homeles mókus, az árva kiscica és az égező kiskutya sokkal tragikusabbá teszi a történetet. Mert ha csak ő lenne a szereplő "naiv ügyfél" lenne a bevezetőben az meg snassz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:21:41

najo meg esetleg a franciakremes
/ha no vagy, vagy buzi/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:23:46

es ezek csinaltak a metrotokat is
igaz, meg is all rendszeresen az alagut kozepen

Atörökk 2014.03.27. 13:23:58

Én hijányolom a posztból a zéhező afrikai lélegeztőgépekben sínylődő mezítlábas bébifókákat is!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.27. 13:25:08

a made in france az mi okból volt annyira meggyőző? a marokkói illegálisok annyira híresek a villanykörtegyártási szaktudományukról? vagyhogy.

Neela _ t 2014.03.27. 13:25:43

@atörökk: :D

Én csak annyit írnék, hogy ez egy szar.
Vagy nem is írnék semmit.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 13:25:43

@hagyma: Hát azért ne mindent. :)Francia krémes, francia saláta, franciázás... Ezek teljesen jó dolgok, szerintem. :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 13:27:07

@hagyma: Legyél +. Legalább megáll, kis hibával. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:29:58

@Tanácstalan: irtam, hogy egy kivetelevel....
sot utana bovitettem a kremessel is
a salata az soso
vanilia fagyival elmegy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:32:54

@Tanácstalan: de nehogy komingoutoljal, hogy a kocsid is francia, mert banollak:)
IP alapjan

ferand1979 2014.03.27. 13:43:08

amióta az eu megmondja nekünk, hogy mit gyárthatunk... és már a régi hagyományos izzókat nem engedik gyártani...
amióta az eu inkább elküldi az ő termékét a saját gyárából, hogy azt vedd meg "olcsón", ami drágább mint a mi régink...

és még sorolnám..
Az energiatakarékos olcsóbb fajtája vagy hamar kiég, vagy nem ad jó fényt... ezt kiegészítendő szét is robban...

A drága fajtája meg tényleg jó, és a vo "lumene" is megfelelő... De ahol csak ledes égőket találok, ott szoktama legtöbbet vakoskodni

Nem a márka, nem az előállított ország adja meg a minőséget. Manapság "világbajnok eldobható cuccokat" gyártanak.. Használd egy kicsit, azt dobd ki, vegyél újat. Egy mai "lapos" (TV, Tablet, Monitor, Ipad, Telefon) cucc kitalálója meg amúgy is abban érdekelt, hogy a garancia idő + 2 nap után vedd meg az új termékét. És kész

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:43:26

@sugargiraffusplumps.: hat az igazan jo
Quarterback -ek sosem voltak es lesznek feketek vagy buzik es nem esznek vaniliafagyit, nem renaultal jarnak stb.
/nem hallgattam vegig:)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:44:57

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
a franciakulcsot alakarcintom
az hasznos lehet
de nekem pl nincs:)
es elvagyok

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.27. 13:46:58

@hagyma: bammeg, hosszú évtizedek óta az egyetlen értelmes nyilatkozat egy tősgyökeres amerikaitól és nem hallgatod végig. pedig kurvára igaza van, lássuk be.

Seggturkász Agyturkász 2014.03.27. 13:47:04

hát kéremszépen ez csak azért van mert nem okosizzót tecettek venni

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:49:25

@sugargiraffusplumps.: jovan Marynek hordozom a kv-t, meg a danishokat
megy melozni
/O tart el, tudhatnad/
majd meghallgatom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2014.03.27. 13:52:46

@Seggturkász Agyturkász: macskamano megmondta, hogy ledes izet kell venni, maeg a nappaliba olyat, ami akkor kapcsol fel, ha a parjaval tapsolnak
nahat

AtiSnatch 2014.03.27. 13:52:52

robbant érdekes... mesélj még.

anonex 2014.03.27. 14:08:46

A fényképen pont az nem látszik,hogy hány voltos a körte. Lehet, hogy nem 220-as, hanem mondjuk 24 voltos. Az tud nagyot durranni, ha betekered a 220-ba.

Tron65 2014.03.27. 14:14:48

A fényképen viszont az pont látszik, hogy a robbant körte egy HAGYOMÁNYOS ízzó.
A doboz meg egy halogénhez tartozik.
Amúgy én se értem, hogy a Made in France hogy győz meg bárkit egy SVÉD cég jóságáról.

anonex 2014.03.27. 14:20:08

@Tron65: Hagyományos, azaz E27 foglalatba való nem csak 220-as létezik, ezért összecserélhető.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.27. 14:21:40

@hagyma: Én viszont egy 58-60-as svájcisapkát szeretnék, abban állítólag még van anyag.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.27. 14:22:35

@Seggturkász Agyturkász: :)

amúgy szerintem elképesztő felelőtlenség a pici bébicsimotának mesterséges fényviszonyok között tálalni az ételt, de van olyan, szülőnek alig nevezhető lény, akinek ez nem fontosch.

Tron65 2014.03.27. 14:23:13

@anonex: Hagyományos, azaz nem halogén.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.27. 14:25:12

@Tron65: Ez egy jó felvetés! Jobban megnézve valóban az egy sacc/kb. 25-ös normál izzó maradványa.
No de az igazság részleteinek kibontása a Homárnál és az egész Index-birodalomban nem integráns része a véleménynyilvánításnak.

szelidorzo 2014.03.27. 14:25:55

Francia műszaki termékben bíztál?????!!

Elég lenne megnézned a 2-es metro ALSTROM szerelvényeit.
Hetente 8-10 alkalommal van miattuk vagy üzemszünet, vagy kevesebb szerelvény a pályán, mert 3-4 mindennap elromlik ebből a szarból.

Mellesleg ma már valódi alternatíva a LED-es világítás közel tized annyi energiafogyasztás mellett ugyanakkora fényerősséget produkálnak egyes termékek reális áron. (Na abból se OSRAM-ot válasszál, ha jót akarsz!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.03.27. 14:26:17

@sugargiraffusplumps.: Te csak nap/holdfénynél eteted, meg ha arra repülnek a szentjánosbogarak?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.27. 14:29:39

@Kitalátor (másként) gondolkodó: pontosítok: a vegyszerektól mentes bio-szentjánosbogarak fènyénél.

anonex 2014.03.27. 14:30:58

@Tron65: OK, igazad van. Jól érezzük, itt valami nem kerek.

ferand1979 2014.03.27. 14:36:29

@anonex: najó, de akkor "robban" ha beteszed, és rákapcsolsz.. nem kicsik később... nem?

McZozo 2014.03.27. 14:50:30

Ismeros a sztori anno en is jartam igy kortekkel. aztan egy ido utan meguntam es vettem kozvetlen a ge bol ilyen energiatakarekos gazosakat lehetett valogatni hagy uzemorasat kaptal hozza papirt amin fel volt tunttve meyil mennyi uzemoras es ha elobb adta meg magat ingen cserelte a GE. igaz nem 300 forintosak voltak hanem 2000-6000 izzok de teny ami teny utana egy se pukkant el

CID 2014.03.27. 14:55:11

@anonex: Jól érzed, hogy nem 220-as, mivel olyat már nem igen gyártanak, mostanság a 230 dívik;) Egyébként, ha rákeresel a típusra, OSRAM 64543 nyilvánvalóvá válik számodra is, hogy 230 V-os. Máésrészt, szerintem be kellened járni pár üzletet mire találsz 24 V-os E27 -es foglalatú izzót.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.27. 15:06:49

Fosram.
@Neela _ t: de! Megnyílott a kutyatár, milyen kell? Minnél aranyosabb, annál jobban elhiszel mindent, TévéShop-nézés mellé kiválló kiskutyáink. Vannakmost!

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2014.03.27. 15:16:42

@szelidorzo: a fényerősség csak egy érték a több közül. RGB LED ami elfogadható nekem. Azt meg nem emberi áron mérik. Ennyiterről. Most jöht itt nekem bárki megcáfolni ezt, én erre igényes vagyok, más meg igénytelenebb, értelmetlen győzködni. Kompakt fénycsőbő viszont van 6 ezer körül jó már, teljes spektrumú, nem marad el a békebeli wolframszál keltette fényár megszokott minőségétől.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 15:58:49

@hagyma: Lassan gépelek, soronként olvasok. Problem? :D

Nyugi, japán és koreai.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 16:00:33

@hagyma: Őőőő, focis QB-k? Nwem melegecskék? Háááááááááát..... :D

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 16:03:23

@sugargiraffusplumps.: Én végighallgatnám - de nem tölt be az oldalt. :D

NyilasMisi 2014.03.27. 16:04:12

300 Ft nem olcsó egy halogén izzóért. 4 évvel ezelőtt az összes izzónkat lecseréltem tungsram energiatakarékosra. A mai napig nem égett ki egyik sem. Igaz már akkor 1000 Ft környékén volt az ára.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.03.27. 16:05:56

@Tanácstalan: akkor írd be a jutyúkba, hogy "Dale Hansen Unplugged: Celebrating our differences"

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2014.03.27. 16:54:09

@sugargiraffusplumps.: Ezek a malájok ritka egy prűd népség. Semmilyen videómegosztót nem enged megnyitni. De még egy gagyi pornóoldalt sem. :(

Aureliano Buendía 2014.03.27. 17:12:22

Autót sem tudnak gyártani, nemhogy izzót.

Mellesleg nekem a fürdőben több, mint két éve működik egy hibátlanul.

Atörökk 2014.03.27. 17:14:14

@uraaam:
Mit csinálsz a fürdőszobában egy autóval? :o

Aureliano Buendía 2014.03.27. 17:15:56

@atörökk: Asus alaplapot szerelek a mosógépben, ahhoz kell a fény:D

De legalább nem hányok...;)

Atörökk 2014.03.27. 17:18:07

@uraaam:
Lehányt alaplapot beszerelni unhigiénikus. No de ennek a témának van itten nálunknál avatottabb szakértője :D

Aureliano Buendía 2014.03.27. 17:20:47

@atörökk: lehányt alaplapot maxitaxival kell visszavinni, és a kirakatüvegen keresztül átadni:D

Kérdezzük meg Atit:D

Atörökk 2014.03.27. 17:21:44

@uraaam:
Nem tudom, végzett-e már a számhordozással :D

Aureliano Buendía 2014.03.27. 17:26:30

@atörökk: pedig mikor lelépett, én nem láttam rajta, hogy ordibálni lenne kedve. Nem tűnt dühösnek:)

Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.27. 18:32:18

@uraaam: ezzel szemben a f1-ben és a wrc-ben az utóbbi kb 10 évet francia gépek uralták

gabors 2014.03.27. 18:41:44

@hagyma: na te azota is freedom fries-t kersz a mekiben .... ??? ugy kell a franciaknak

Aureliano Buendía 2014.03.27. 19:05:05

Tetszik a gaz multi levele. A poszter megbukott, mint Rottenbiller.:)

Aureliano Buendía 2014.03.27. 19:06:52

@jacques shiraz: igaz, de F1 autó tulajdonosok ritkán írnak a totálkárra:)
De minden művelt ember tuggya, hogy nem tudnak autót gyártani:D

Atörökk 2014.03.27. 19:09:02

A vanillia visszanyalt :D

Atörökk 2014.03.27. 19:10:02

@jacques shiraz:
Forma 1-ben az utolsó 10 év jó lesz 4-nek is, és akkor is csak motorszállíóként. Ami persze egyáltalán nem kis dolog, sőt. :)

Argentínában megdöntötték Perón asszonyt 2014.03.27. 19:33:44

@atörökk: nemsokkal előtte volt ott két Alonso-győzelem is

Tiborfalvi Tibor 2014.03.27. 19:35:56

I. Imre kereskedelmi vezető körülbelül olyan stílusban ír, mint egy tinilány a facebookon.

;) :) :) ;)

Atörökk 2014.03.27. 19:54:15

@jacques shiraz:
Igaz, de az már nem egészen most volt :)

Megoldó 2014.03.27. 22:42:08

Sajnos manapság már nem érik el az izzók még az 1000 órának a felét sem. Ráadásul nagyon drágák is. A led lenne alternatíva ha nem lenne az is átbasás az esetek nagy részében.
Az a forradalom nagyon kéne már ...

Gehekko 2014.03.28. 00:22:41

Egy kereskedelmi vezető az én cégemben nem nyilatkozhatna így ilyen foghegy hányaveti vicceskedő stílusban.

Sandor Akarki 2014.03.28. 02:09:16

@ferand1979: Sokkal szarabb, hogy nem lehet normális hőmérőt kapni. Persze, a halogénizzókban van higany (rá is írják, hogy csöppekben az alján kicsapódhat).
Ez felháborító igazán!

Biyadhoo 2014.03.28. 06:28:42

Ledes izzo. Persze nem az osramtól, mert ők olyan extraprofittal dolgoznak, hogy én kérek elnézést. Ebayen megrendeled, azt' passz. Nálunk több éve ilyenek üzemelnek, semmi gond nincs velük, és a legnagyobak is mindössze 9W-osak, de van ahol csak 3W-os cuccok vannak a csillárokban és bőven elég.

Biyadhoo 2014.03.28. 06:33:36

@Kellemes Zérókomponista: Dehogynem. Ebayországban teljesen emberi áron kapsz. Nekünk a füriben van két 5m-es RGB csík. Pont olyan amit a KIKA-ban láttam valami ~29000Ft körül darabját.:)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2014.03.28. 07:36:57

@Tiborfalvi Tibor: @Gehekko:
Egyetértünk. Már csak ezért sem OSRAM-ot.

Egyébként meg nem kell kereskedelmi vezetőnek lenni hozzá, hogy megállapítsam, hogy a fotón látható két izzó bizony különbözik.

Kedves I. Imre át akarja verni az egész Homárt, az meg hagyja magát?!

Én ugyan nem vagyok kereskedelmi vezető az OSRAM-nál, de a szétrobbant izzó nekem igenis halogén izzónak tűnik. (www.maxilighting.hu/image/hagyomanyos_halogen.png)

Vagy akkor ezek itt mind hagyományos izzók? www.vilagitas.eu/e27_halogen_izzo

Ha tévednék, tessék meggyőzni. (Csak ne azzal a blődséggel, hogy két szemmel láthatóan különböző izzóra azt mondja, hogy egyforma.)

KissGecihuszár 2014.03.28. 09:23:35

Mint villanyász, hadd jegyezzem meg, hogy én izzóval működő lámpát az utóbbi 20 évben SOHA, SEHOL nem szereltem fel, mert azontúl, hogy alapvetően nem fényt ad, hanem meleget. Márpedig, ha fűteni szeretnék, azt nem izzóval tenném, megaztán az izzóra -még a minőséginek kikiáltott Tungsram suberbalux kryptonra is- jellemző, hogy néhanapján apró szilánkokra robban. Fénycsővel ilyen még SOHA nem történt, legalábbis az én praxisomban. Most arról kérem, senki ne okostojáskodjon, hogy amikor a földhöz vágott fénycsövet, sejj, az mekkorát robbant, illetve mikor '76-ban csúzlival, kővel dobálta az utcai "ostornyeles", vagy a parkbéli "kalapos" fénycsőlámpát, abban biza úgy robbantak a csövek, mint a molotov-coctail, mert ezzel nettó nevetség tárgyává válik... Épp ezért: VIVA (T5,T8,FD-(D))FÉNYCSŐ!!

Szelesztia 2014.03.28. 10:04:08

Minek a f*nak vesz valaki hagyományos izzót, amikor a modern ledes lámpák már ugyanolyan fényerőre is képesek kevesebb W fogyasztással? Robbanjon is a fejükre a hülyéknek, akik megveszik :D

Bélabácsi 2014.03.28. 11:46:45

@Szelesztia: mer-a-posztolo-akciosssat-ACKIOSSSAT !!!-akart-venni, neki-a-haromszazas-cucc-volt-a-nyero........

Ha lehetett volna ugyanott menetes, feszultseg alatt enyhen vilagito szardarabot venni 180-ert, ami ugyan kicsit budos de 120-szal olcsobb, a posztiro lehet azt vette volna meg.

to:rppapa 2014.03.28. 12:22:56

Na most akkor tulajdonképpen mi is történt? Vásárolt a Metroban 300-ért leértékelt Osram halogén izzókat és a nem halogén, kutyaközönséges ki-tudja-milyen eredetű izzója felrobbant.
Akkor miért is kell fikázni az Osramot? (Azt meg se kérdezem, honnan szedte valamelyik zseni, hogy az Osram svéd...)
A francia gyártók minőségértékelésével egyetértek, kivéve ha egy egyébként elismert nem francia márka termékeire akarják vonatkoztatni.

j311 2014.03.28. 14:09:03

Tesco gazdasagos villanykorteink robbantak nemreg. A masodik utan a csomag tobbi tagjat inkabb kukaztuk.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.03.28. 18:11:07

@Tiborfalvi Tibor: A tinilányok a fészen nem képesek egy értelmes mondatot összehozni, tele van a mondandójuk értelmetlen rövidítésekkel és helyesírási hibával. Szóval ez baromira távol van attól.

@Gehekko: Attól, hogy valaki igazgató, nem kell neki mindenképpen karót nyelt köcsögnek lennie. Nekem szimpatikus volt a válasza, bár azt nem tudom eldönteni, hogy igaz volt-e.

Démonmac1 2014.03.29. 09:47:00

Az az izzó ami az usernél felrobbant hagyományos izzó volt :)
a halogénnek teljesen más a tartószerkezete:DDD

mis 2014.03.31. 08:31:50

Azért látszik, hogy a ker. vez. úr ott van a szeren:
"villanykörték korai pusztulását szinte mindig az inagdozó áramszolgáltatás, a helyszíni elektromos hálózat..."

LOL

Ha nem bírja a feszültségingadozást ("ingadozó áramszolgáltatás..." :)),

AKKO GYÁRCSÁ OJAT AMI BÍRJA

...bár lehet, hogy a gyártási költségei 5 forinttal többre jönne ki...

kis59 2014.03.31. 11:15:23

Ilyen robbanós nekünk is volt, a bekapcs után valamivel a búra lelőtte magát a padlóra, és ott robbant szét..... Valószínűleg légszigetelési probléma, mivel a búrában nem volt levegő és valahol beszivárgott a levegő és a nyomáskülönbség szétvágta a körtét.
A szomszéd szobában a Tungsram nem szállt el, szóval feszültségingadozásról ne hadováljunk. 20 %-ot is simán elbír a körte, szóval ez "szállna" el utoljára...

Szelesztia 2014.03.31. 11:17:16

@mis: Akkó' meg má' nem kell a tesco parasztnak :D

kis59 2014.03.31. 13:33:01

@mis: Kamuzás a köbön, a lakásokban az izzó az, ami utoljára elszállna
süti beállítások módosítása