Naiv ügyfélnek akkor lett gyanús, hogy elkavarodhattak a számlái, amikor minden figyelmeztetés nélkül kikapcsolták náluk az áramot. Mint kiderült, amikor upgradelték a házban a postaládákat, megváltozott a helyük, ezért nem kapott meg 5 darab levelet.
A történet kezdetén a civil szervezet, egy egyesület tagjai beléptek hivatalos helyiségük ajtaján. Meglepve tapasztalták, hogy az áramot – minden előzetes értesítés nélkül – kikapcsolták. A helyiség sötét és fűteni sem lehet. Az egyesület elnöke (a továbbiakban az ügyfél) másnap felkereste az ELMŰ ügyfélszolgálatát, ahol azt a választ kapta, hogy decemberben nem fizettek ki két számlát. Meg is kapta ezek másolatát (8. és 9. sz. részszámla) és azokat a következő napon azonnal ki is fizették.
Mint kiderült: ha megkapták volna a számlákat, a másodikon fel kellett volna figyelni a „folyószámla egyenleg” kifejezésre. Bár ennek előjele ott nem mínusz, az ELMŰ észjárása szerint ez a kifejezés tartozást jelent. Valószínűleg sokan mások ezt nem így gondolják. Az ügyfél ugyanezen a napon levelet is írt, melyben kifogásolta, hogy sem a két számlát, sem az elmaradásukról értesítést, de még a kikapcsolásról szóló értesítést sem - sorozatban tehát öt levelet nem kaptak meg. A számlák hiánya sem tűnhetett fel, mert többször előfordult, hogy két számlát kaptak egyazon borítékban. Legutóbb a 10. és 11. sz. részszámlát.
Az ügyfél a következő napon a Postára ment panaszt tenni. Az ügyeletes csoportvezető gyorsan kiderítette: a számlák első emeleti címre szólnak, míg az egyesület helyisége a földszinten van! Ráadásul az előző hónapban a lakóházban, ahol az egyesület működik, a kapu alatti postaládákat kicserélték, a kopott régiek helyére szép, nagyobb, újak kerültek, ám ennek következtében az eddigi helyük megváltozott.
Előfordulhat - a postás is csak ember – hogy a megszokott helyen nem lévén, a kézbesítő a cím szerinti, tehát az első emeleti valamelyik ládába dobta a leveleket és nem nézte a megnevezést. Tévedett.Az ügyfél még ugyanezen a napon, az új információ birtokában, „Felhasználói bejelentő lap” kitöltésével jelezte a hibát az ELMŰ-nél és kérte a cím javítását, valamint annak figyelembe vételét, hogy az ügyben az ELMŰ nyilvánvalóan hibázott. Az Ügyfélszolgálattól ugyanekkor megkapta a hiányzó ötödik, a tértivevényes levél másolatát azzal, hogy a Postától nem kapták meg ennek visszatérő oldalát a „nem kereste” jelzéssel. Vissza tehát a Postára, ahol a levél száma alapján, perceken belül kiállították az igazolást arról, hogy a „nem kereste” oldalt visszaküldték az ELMŰ-nek.
Következett egy újabb levél az ELMŰ-nek az új tények igazolásával, melyre egy hét után meg is érkezett a válasz, ezúttal már a helyes, földszinti címre:
- Az ügyfél eddig nem jelezte a helytelen címzést (észre sem vette). A rossz címzés ellenére eddig megérkeztek a befizetések.
- Az ELMŰ által nem könyvelt küldeményként postára adott iratokat a postára adást követő 3. munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni. (kit érdekel, mi történt közben a levéllel, akár meg is semmisülhetett)
- A tértivevényes levelet, ha az „nem kereste” vagy „nem vette át” jelzéssel érkezik vissza - ellenkező bizonyítás hiányában - tíz nap után kézbesítettnek kell tekinteni. (itt volt ellenkező bizonyítás, a rossz cím)
Az ügyfél ekkor úgy döntött, a huzavona helyett fontosabb, hogy saját tevékenységüket folytatni tudják. Befizeti – az egyébként jogtalannak tartott – 17 856 Ft. visszakapcsolási díjat az egyesület számlájáról, átutalással. Hiba volt. Az ELMŰ nem fogadja el a Netbankon keresztül történt utalásról szóló igazolást. Pecsétes papírt kell hozni a banktól arról, hogy az átutalás valóban megtörtént! Ennek persze szintén ára van: 1660 Ft.
Pecsétes papír bemutatva délután fél háromkor. Az Ügyfélszolgálatnál a hölgy előzékenyen magad egy telefonszámot, fél óra múlva azt kell felhívni és még aznap visszakapcsolják az áramot.
Telefon 3.10-kor. Egy Kft. jelentkezik, szintén egy hölgy, csodálkozva: az ELMŰ-nél pontosan tudják, hogy minden nap kettőig küldik meg nekik azokat a címeket, ahol másnap dolgozni fognak. Ha a beszélgetés fél háromkor volt, semmiképp sem ígérhettek aznapi visszakapcsolást! Másnap tíz órakor ő fogja felhívni az ügyfelet és megmondja a visszakapcsolás időpontját.
Másnap 11 órakor cseng a telefon. A szerelők jelentkeznek. Közlik, ők nem várnak tovább, nekik azt mondták, hogy reggel nyolctól jöhetnek a címre, most tíz perce érkeztek és nincs itt senki. Az ügyfél mindössze tízpercnyire lakik az egyesület helyiségétől, kérésére a szerelők megvárják.
A történet ezen a ponton fordul át komédiába! A szerelők gyorsan végeztek, kiállítják a munkalapot, ellenőrzik a villanyóra állását, felírják, majd távoznak. Az ügyfélnek eddigre már csepp bizalma sincs egyetlen szereplőben sem. Kézbe veszi a munkalapot, ő is ellenőrzi az állást, egyezik. Megakad a szeme a munkalap tetejére ragasztott, előre gyártott, adatrögzítő íven. Fogyasztási hely: első emelet! A szerelők sem vették észre, hogy nem az emeleten, hanem a földszinten dolgoznak!
Az utolsó 100 komment: