Igenis ki lehet sajtolni kártérítést a légitársaságoktól, csak nem szabad hagyni, hogy rögtön az első levéllel lerázzanak. Nem naiv ügyfél rátalált az EUclaim behajtócégre, ami pont az ilyen esetekre szakosodott. Sikerdíj fejében be is perelték a nevében a Wizzairt. Végül naiv ügyfél 128 eurót kapott kézhez a 250 eurós kártérítésből, ami ahhoz képest, hogy semmit nem kellett vele foglalkoznia, nem olyan rossz:
Hosszú évek óta használom a WizzAir légitársaságot London és Budapest között. Vegyesen vannak pozitív és negatív tapasztalataim is. Volt, hogy pontosan indult a gép, de az is megesett sokszor, hogy késett. Különösebben nem foglalkoztam vele, mert legtöbbször be tudta hozni a késést.
A legdurvább eset viszont 2013. október 18-án történt, amikor a délutáni (14:25) WizzAir járat több mint 5 órás késéssel indult London Luton reptérről. Én már előre tudtam, hogy lesz késés, mert meg szoktam nézni a bud.hu honlapon, hogy a Budapestről Londonba induló 12:20-as WizzAir gép időben indul-e, ugyanis ugyanaz a gép megy vissza. Kristálytisztán látszott, hogy több órányi késésre lehet majd számítani, de ezt természetesen a lutoni reptéren nem közölték azonnal. Tájékoztatást nem igazán kaptunk, csak a 6 font értékű kuponokat osztogatta a földi kiszolgáló személyzet.
Végül sikerült felszállnunk, de a tervezett 17:50 helyett valamikor 23:00 után szálltunk le Ferihegyen. Azt mondanom sem kell, hogy vidékre már nem indult semmilyen vonat aznap.
2 hetet töltöttem Magyarországon, addig nem foglalkoztam a dologgal. Amint visszaértem az Egyesült Királyságba, írtam a WizzAirnek angol nyelven, jeleztem kártérítési igényemet. Természetesen elhajtottak egy sablon levéllel. Annyit ajánlottak fel, hogy számla ellenében térítik a mobiltelefon költségemet, és az ételt-italt, amit a várakozás ideje alatt fogyasztottam. Ezután megint írtam nekik, jelezve, hogy ők nagyon is jól tudták, hogy a 14:25-ös járat London Lutonról késni fog, hiszen az odafelé tartó 12:20-as Budapestről sem indult időben. Tehát ezt nem lehet vis maior vagy váratlan technikai probléma címén elsumákolni. Egy újabb sablon levéllel próbáltak lerázni.
Ekkor kezdtem el böngészni az internetet, ahol rábukkantam az EUclaim (www.euclaim.co.uk) nevű oldalra. Több fórumon is gyűjtöttem róla információt, úgy tűnt jó híre van. Az úgynevezett no-win-no-fee alapelvvel dolgoznak, vagyis ha sikertelenül zárul az ügy, az ügyfél nem fizet semmit. Veszíteni valóm nem volt, mivel a WizzAir folyamatosan csak elutasító válaszokat adott, így megadtam a járatszámot, a személyes adataimat, majd néhány nap múlva jött az első e-mail a Bott & Co ügyvédi irodától (ők veszik át az EUclaim-re befutó regisztrációkat). A csatolt szerződést aláírtam egy kattintással (e-sign), illetve továbbítottam nekik a WizzAirnek küldött leveleimet, illetve a légitársaság válaszait. Ezután csak várnom kellett.
Időnként küldtek egy-egy e-mailt, melyben tájékoztattak, hogy milyen stádiumban van az ügyem. Többször felszólították a WizzAirt kártérítés megfizetésére, de az hajthatatlan volt, végül a Bott & Co bíróságra vitte az ügyet, ahol aztán már nem ellenkezett tovább a légitársaság. 5 hónap huza-vona után beleegyezett a kártérítésbe. Március közepén a Bott & Co jelezte, hogy sikeresen zárult az ügy, néhány nap után meg is érkezett a számlámra az összeg, viszont nem kaptam semmiféle elszámolást vagy részletes költséglistát. Az EU szabályok szerint utasonként 250 EUR kártérítés jár, ami kb. 210 fontnak felel meg (árfolyamtól függően), azonban én csak 128 fontot kaptam. A szerződésben volt egy 25 fontos fix díj sikeresen záruló ügyek esetében, de hogy ezen felül azt a több, mint 50 fontot mire vonta le, azt nem tudom. Ezt a kis negatívumot leszámítva viszont elégedett vagyok az eredménnyel, hiszen a kisujjamat sem kellett mozdítanom, ráadásul egymagam sosem tudtam volna egy fillér kártérítést sem kicsikarni a légitársaságtól.
Mindenki legyen tisztában azzal, hogy amennyiben a gépe több, mint 3 órát késik, akkor az EU szabályok értelmében jogosult kártérítésre.
AtiSnatch 2014.04.11. 09:32:21
AtiSnatch 2014.04.11. 09:33:20
AtiSnatch 2014.04.11. 09:34:23
Rejtélyes 2014.04.11. 09:37:56
AtiSnatch 2014.04.11. 09:38:11
AtiSnatch 2014.04.11. 09:40:48
2014.04.11. 09:49:10
De ki ám! Kedves poszter sajnálhatod hogy nem a maláj gépen ültél, mert akkor mennyi zsét szakíthatnál! :)))
Manyecska 2014.04.11. 09:57:16
2014.04.11. 09:58:16
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.11. 09:59:55
Hasonló célra itthon az ún. ukrán ügyvédi irodák is jók (linket nem tudok sajnos), ők ráadásul a teljes összeget és a saját költségeiket és jövedelmüket is kiverik a delikvensből ...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.11. 10:01:29
2014.04.11. 10:04:42
helianthus 2014.04.11. 10:05:21
A 25 fontos fix díj valószínű a sikerdíjuk. A többi lóvét a költségekre (utazás, munkadíj, postázás, stb.) vonták le. Azt gondolom.
Ha abból indul ki a poszter, hogy a 0 helyett kapott 128 fontot, akkor sikeres ember.
Így kell nézni, nem úgy, hogy 210 helyett kapott 128 fontot.
Értem?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.11. 10:09:51
2014.04.11. 10:14:30
Unbiased 2014.04.11. 10:18:35
Manyecska 2014.04.11. 10:21:26
Darth Revan 2014.04.11. 10:24:51
Most kereshet egy masik ceget, ami majd kipereli azt az 50 fontot az EUClaimstol :)
Az UK-ben is van az ir Small Claims Courthoz hasonlo intezmeny. Kis osszegu ugyek birosaga, online vagy postan lehet hozzajuk fordulni, 15 euros eljarasi dij elleneben. Nem kell ugyved, kenyelmesen otthonrol bejelentheted az ugyed.
Eddig ketszer fordultam hozzajuk, mindket esetben 2 heten belul lezarult az ugy es hozzajutottam a penzemhez.
A posztolonak is azt javaslom, hogy nezzen utana, hogyan mukodik naluk a small claim court.
cirrmurr 2014.04.11. 10:26:47
A Homár megoldja.
nandika68 2014.04.11. 10:31:36
Atörökk 2014.04.11. 10:46:01
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2014.04.11. 10:51:16
There is no risk and you can only gain money through using our service. You only pay us commission if we successfully win your case at a rate of 27% incl. VAT, and a flat-rate handling charge of 25 euros incl. VAT per claimer.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.04.11. 10:57:23
Manyecska 2014.04.11. 10:58:18
Unbiased 2014.04.11. 11:00:34
2014.04.11. 11:05:07
HP!
ptspts 2014.04.11. 11:13:10
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.11. 11:13:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.04.11. 11:18:36
CBF 2014.04.11. 11:42:18
SKY 2014.04.11. 11:55:34
Manyecska 2014.04.11. 12:06:33
telkoe 2014.04.11. 12:32:11
anarch 2014.04.11. 12:40:15
Nikorene 2014.04.11. 14:36:38
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2014.04.11. 15:37:58
F173 2014.04.11. 15:52:14
Nagy László 0 2014.04.11. 16:04:31
viragszal 2014.04.11. 17:53:27
viragszal 2014.04.11. 17:55:15
zsírdisznó 2014.04.11. 18:21:41
Minden adat a rendelkezesukreall.
Ha egyszer jar a karterites, miert egyesevel kell kuloneljaras kereteben koldulni, hosszas birosagi eljaras kereteben?
Miert nincs egy olyan intezmeny, amely automatikusan kifizeti a kart, majd allamigazgatasi eljaras kereteben inget-gatyajat perli az ilyen legitarsasagoknak?
Miert nem lehet a nemfizeto legitarsasagokat 10-szeres, 100-szoros szorzoval buntetni?!?
Jogbiztonsag = 0
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.04.11. 18:24:27
Aureliano Buendía 2014.04.11. 18:35:33
szabaron 2014.04.11. 18:45:20
telkoe 2014.04.11. 19:47:20
zrx_xzr 2014.04.11. 21:37:03
Atörökk 2014.04.11. 21:38:58
Ezt még egy kicsit otthon, tükör előtt gyakorold.
zrx_xzr 2014.04.11. 21:44:09
igi1 2014.04.11. 21:47:22
csalnak ezek
Adózni meg ki fog a 128 fontból kedves poszter!?
Démonmac1 2014.04.11. 23:13:48
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.04.12. 00:39:02
regebben a fapados elott meseltek hogyha az ember raeros kedveben van, akkor erdemes a vegere maradni a gepnek hiszen az a gyakorlat hogy mindig lemarad par ember igy tobb jegyet adnak el, igen am de nagy ritkan elofordul hogy igy nem jut mindenkinek, es akkor az utolso utasoknak ingyen szallast es banatpenzt ajanlanak fel ha nem okoskodnak, viszont ez meg a regi ántivilagban volt amikor masszivan elkertek a penzt a jegyarban
M. Péter 2014.04.13. 19:09:39
DangerousNazi 2014.04.13. 22:36:17
Vackori 2017.02.21. 12:40:24
Mondjuk nekem tökmindegy ki fizet, lényeg, hogyha jár akkor fizessenek, vastagon.
Mert szeretem.
A pénzt.