Olyannyira katasztrófális frizurával végződött naiv ügyfél kuponos melírozása az Oktogon üzletház Csillaghaj Fodrászatában, azonnal újabb beavatkozást igényelt, mert a helyszínen nem akarták korrigálni. Második hajműtétje már jobban sikerült, igaz az ambuláns fodrászat ezért 8 ezret kért. A kupon árát természetesen nem akarják visszafizetni neki, mert biztos a hajától lett olyan, és mindenkinek nagyobb baja van ennél (képünk illusztráció):
Talán én vagyok a hülye, hogy spórolni akartam. Kuponakció keretében befizettem egy melírozásra az Oktogon üzletházban található Csillaghaj Fodrászatba. Már akkor elkezdődött bennem egy rossz érzés, amikor a hölgy kapva kapott a telefonomra, hogy aznap már mehetnék is, vagy legalább másnap. Ismerek néhány fodrászatot, Icánál is, Katinál is, de még a szövetkezetiben is lapozgatni kellett a füzetet, hogy mikorra van hely. Sajnos nem hallgattam az ösztöneimre és másnapra időpontot találtam.
Az Oktogon üzletházbeli fodrászat egy szűk, kicsi luk, ahol egy fiatalember fogadott. Nem mutatkozott be, csak betessékelt és leültetett a székbe.
Nem mondtam, hogy én is tanultam fodrászatot, egyrészt mert rég nem dolgozom már a szakmában, és ezért nem is szeretem, ha a szakemberek bennfentesként kezelnek. De azt előre jeleztem, hogy egy hétvégi rendezvény miatt pénteken be kellett festenem otthon a hajam, ezért kértem, koptassa ki előtte a színt. (Nem fodrászoknak mondom, hogy ez egy olyan eljárás, hogy víz és szőkítőpor keverékét kenjük először a hajra; ez nem szívja ki úgy, mint a hidrogén-peroxid, de leveszi a nemrég ráfestett színt.)A fiatalember, mint kiderült, ezt az eljárást nem is ismerte, sőt élénken tiltakozott, hogy nem kell, jó lesz az úgy, és nekiesett a szőkítő keverékkel a hajamnak. Én pedig elborzadva néztem, milyen hanyagul b*ta föl a hajamra a fóliákat, és milyen hanyagul kente föl rá a tessék-lássék kikevert port. Próbáltam kérdezni, hogy biztos jó lesz-e így, (ha darabos a szőkítőkeverék, nem lehet egyenletesen fölvinni, így foltosan fogja be a hajat.) A fiatalember közölte, hogy jó lesz.
Mikor aztán, sok beszéd közepette, végre az összes fólia rajta volt a fejemen, vártunk. Ő közben kifejtette szakmai okosságait, hogy a szőkítő csak meghatározott ideig szív, így húsz perc után egyenletes eredmény várható. Én meg néztem rá nagy szemekkel. Egy idő után megfelelőnek találta a hajam és lemosta. Vizesen is látszott, hogy egyik oldalt, ott, ahol a legkésőbb került rá a por, semmi hatása nincs, ennek ellenére elkezdte megszárítani, majd mikor már nem volt annyira vizes, közölte, hogy kész. Én akkor már sírtam az elkeserítő látványtól; ezzel ő mit sem törődve odaadta a nyugtát.
Úgy kóvályogtam ki a fodrászatból, hogy azt se láttam, merre megyek, belenyúltam a hajamba, nedves volt, de ezzel nem is foglalkoztam, csak megszólítottam a két első járókelőt, akibe belebotlottam, hogy nem tudnak-e egy fodrászatot a közelben, vagy bárhol, mert ez és ez történt.
ITT JÖN A DEUS EX MACHINA!
Az egyik hölgy elmosolyodott, és mondta, hogy ő egy fodrászatban manikűrös, menjek négyet a hetvenes trolival, ott egy kicsit vissza gyalog, Schwarzkopf szalon, keressem Puskás Lászlót. Mentem. Megtaláltam. (Nálam ez nagy szó! :)) Egy kellemes világos fodrászatba jutottam, Puskás László is akkor ért be a délutáni műszakba. Mondta, hogy egy férfihaj-nyírás, és utána szabad, addig menjek ebédelni, vagy foglaljak helyet, olvassak magazinokat. (Nem olvastam magazinokat, hanem addig nekiálltam tananyagot jegyzetelni. :))
Ahogy a férfi hajával végzett, Puskás László fogadott is, és előre közölte, hogy ez így sajnos nyolcezer forintba fog kerülni, mert nem csak melírozni kell, hanem rendbe hozni az elrontottat.
A munkája precíz volt, sőt (bár neki se mondtam, hgy ismerem a szakmát belülről), elestem tőle egy technikát is, hogy miképp lehet a melírt tőnél kezdeni, megfolyás nélkül. Végig udvarias volt, és mikor a klimazonban szikkadt a hajam, még forró csokit is hozott. Végül olyan fejjel jöttem el tőle, amit már vállalni tudok.
Ezek után este a következő levelezés zajlott le:
Tisztelt Csillaghaj Fodrászat!
Kuponakció keretében vettem igénybe a fodrászuk szolgáltatását, és szeretném visszajelezni, hogy rendkívül elégedetlenül távoztam.
A fiatalember (nem mutatkozott be, így nem tudom megnevezni, de ha jól tudom, csak egy fodrászuk van) hanyagul, igénytelenül végezte a munkáját, szakmai alázat nélkül, és a végeredmény az lett, hogy a melír, amely a hajtőtől másfél centire kezdődött hátul sárga, baloldalt enyhén zöldes karamell színű lett, jobboldalt pedig egyáltalán nem fogta be a hajam. Ezt ő megfelelőnek találta ahhoz, hogy így elengedjen, ezért nekem keresnem kellett egy másik üzletet, ahol rendbe hozták a frizurám.
Kérem az önökhöz befizetett kuponösszeg, azaz 3750.- (háromezer-hétszázötven Forint) visszafizetését, mivel az értékelhetetlen és viselhetetlen munkát teljes egészében újra kellett csinálni.
Köszönöm.Üdvözlettel:
Dóra
Válasz (az ímélcímben megjelölt név: "mindig győzelem" -- azért ez is figyelemre méltó!)
az ön hajátol is függ hogy milyen lesz, nem a fodrászt kellhibáztatni.valoszinü ha nem ugy sikerül akkor még javitott volna rajta.
Az én válaszom:
Tisztelt Illető, Aki Neve Mellőzésével Válaszolt!
Remélem, nem haragszik meg, ha én nem követem önt a minimális udvariassági formulák elhagyásában.
A fodrász sajnos kísérletet sem tett, hogy javítson az elrontott frizurámon. Megszárította a hajam, és azt a tanácsot adta, hogy mossam hamvasítóval, és sem akkor, sem a nyugta átnyújtásakor nem mutatta jelét annak, hogy még javítani szeretne bármin.
Hogy a hajam is "hibás", azt előre jeleztem, kértem, hogy melír előtt koptassa ki belőle a színt az érintett területeken, felajánlottam, hogy ennek a költségét természetesen a kuponon felül fizetem, de ő ezt határozottan elutasította.
Továbbra is kérem a kuponért kiadott összeg visszafizetését, és kérem, hogy mellékletben csatolja az érintett fodrász szakképzettségét igazoló dokumentumot!
Üdvözlettel:
Dóra
Erre ők:
azert nem szoktak pénzt visszafizetni mert mert önnek nem olyanra sikerült a szine.
Ma reggel felhívtam az állítólagos főnököt, aki szintén nem mutatkozott be, de mindennek elhordott, hogy mennyire pitiáner vagyok, mert neki kezeléstől kihullott egyszer az összes haja, de még akkor se reklamált, és ő ugyan nem is reklamálna a 3750Ft-os kuponösszegért, de még a nyolcezerért se, pedig ő rokkantnyugdíjas és vak.
Ezek után úgy gondoltam, hogy akkor tovább nincs vele beszélgetni valóm (féltettem, hogy még a végén kiderül, hogy siket is, márpedig ennyi csapást egyetlen embertársamnak se kívánok!).
Igen, most tudjátok mit? Pitiáner leszek. Bizony. De szeretném kérni, hogy osszátok meg a jegyzetemet minél többen, hogy még véletlenül se kerüljön senki az ismerőseim közül a CSILLAGHAJ FODRÁSZATba, a nevenincs fiatalember és szerencsétlen sorsú főnöke karmai közé!
Az utolsó 100 komment: