Lehet, hogy a Sony Xperia Z2 csak a csapvizet bírja a strandon lévő klóros vizet nem? Vagy azt is csak a reklámban? Elkeseredett fogyasztónk példánya legalábbis úgy tűnik, kipurcant 10 perc medencés fotózkodástól, pedig az Xperia Z2 elvileg "1,5 méter mélyen édesvízben védett 30 percig az IP58 szabványnak megfelelően", legalább is a hivatalos leírás szerint. A Sony szakvélemény a telefonban "ismeretlen eredetű folyadék nyomait" találta, de tesztjük szerint nem szivárog be a készülékbe semmi, így csak külön pénzért javítják. A biztosító (ACE) meg a víztől tönkrement telefonra azért nem fizet, figyelem! mert az hivatalosan vízálló. Briliáns érvelés. Megpróbálunk utánajárni a dolognak az érintett cégeknél, olvasónknak addig is a megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget javasoljuk. (a poszt alján lévő Sony-levelezés alulról indul)
Tisztelt Tékozló Homár!
Szeretném leírni a "Vízálló, de valójában mégsem az" esetemet a Sony egyik termékével.
2014. június hónap elején a T-mobile szolgáltatótól vettem egy Sony Xperia Z2 vízállónak reklámozott telefont. Egy héttel a vásárlást követően én magam vittem strandon medencébe a telefont hogy víz alatt készítsek a barátokkal néhány fotót. A tájékoztatóban leírtak szerint körültekintően jártam el, leellenőriztem többször is hogy a két oldalsó fül biztosan zárva legyen. Erre még tanúim is vannak. A vízben tökéletesen működött, max 30 cm mélyen használtam kb 10 percig a készüléket, utána szárazra töröltem és letettem pihenni. Fél óra múlva visszamentem a telefonhoz és már láttam hogy az első és hátsó kamera is be van párásodva, újraindítás után pedig nem működött a képernyő.
Másnap bevittem a Mátészalkai T-mobile üzletbe és onnan elküldték a partnerszervizbe. A szervizelő cég a vizsgálat során idegen eredetű folyadékot talált a készülékben ami zárlatot okozott. A garanciális javítást visszautasították. Következő lépésként felhívtam a biztosítót, mivel biztosítást is kötöttem rá. Ott közölték, hogy mivel nem véletlen káreset történt, ezért nem javítják a készüléket. Mondtam az ügyfélszolgálatosnak hogy én az igazat mondtam el pedig hazudhattam volna, hogy vízbe ejtettem. A válasza az volt, hogy ha vízbe ejtettem volna sem alkalmazható a biztosítás, ugyanis vízállónak van minősítve a készülék.
Írtam levelet a T-mobile honlapján de még arról nem kaptam választ. Írtam a Sony ügyfélszolgálatára és ott folyamatosan azt válaszolják vissza, hogy a partner cég, aki a vizsgálatot végezte nem fogja garanciálisan javítani a telefont csak költség megtérítése ellenében.Mellékletben küldöm a levelezésemet a Sony-val és láthatják hogy hiába is akartam egy vezetővel beszélni egyszerűen nem adják meg egyik vezetőnek az elérhetőségét sem, pedig két levélben is kértem.
Le van írva hogy vízálló, amennyiben zárva vannak a vízzáró fülek. Én körültekintően többször is végignyomkodtam, hogy biztosan zárjon, hiszen ki szeretné, hogy tönkre menjen a telefonja. Nem tudom a Sony mit gondol, szándékosan tettem tönkre a telefonomat? Egyszerűen nem értem hogy egy prémium kategóriás terméknél amit használhattam egy hétig, biztosan zárva volt minden fül, mégis hogy folyhatott be a víz?
Üdvözlettel!
Egy elkeseredett fogyasztó.
Levélváltás a Sonyval
Az utolsó 100 komment: