Hosszú levél egy igen-igen sok sebből vérző T-Home kalandról.
Kedves HOMÁR !
Számodra és az olvasóid számára biztos unalmas már az újabb Thome téma ( ...valamiért csak a Thome nem unja meg!), de végső tehetetlenségemben fordulok hozzátok. A kálváriánk a következő:2012. júniusában költöztünk Tiszanánára, ahol a Thome monopolhelyzetben van. Ezért minden ellenérzésünk ellenére ezzel a társasággal kötöttünk szerződést internetre, telefonra és SAT (tányéros) TV-re hűségidővel.
Októberben kaptunk egy levelet a szolgáltatótól, hogy " ... a sorozatos kábellopások miatt..." valamilyen más rendszerre térnek át novembertől (bocsánat, de nem vagyok műszaki alkat), ami bizonyos helyszíni szerelgetésekkel fog járni a telefonnál és az internetnél. Ez novemberben meg is történt, de bár ne történt volna meg!
Ettől a perctől kezdve probléma volt az internettel, de ilyenkor a vezetékes telefonon - ahol ingyenes lett volna a hibabejelentés - nem lehetett telefonálni, mert SÜKET volt. Mobilon jelentgettük a hibát, esetenként 7-900 Ft-ért, a percekig tartó zenélés miatt. Egy alkalommal már nem volt annyi egység a telefonomon, hogy ezt meg tudtam volna tenni, ezért SMS-t írtam a testvéremnek Bp-re, kérve őt, hogy jelentse be a hibát!
Mikor is végre funkcionált a vezetékes telefon, panaszt tettem a fentiek miatt, kérve őket, hogy a telefont válasszák le a netről, hogy ez a továbbiakban ne fordulhasson elő. Azt a választ kaptam, hogy ez ESETLEG műszakilag megoldható lenne, de az alapproblémán nem segítene, továbbra is ha nincs net, akkor a telefon sem fog működni és ez fordítva is igaz. Érthetetlen, mi van azzal, aki CSAK szóló vezetékes telefont, vagy CSAK netet rendelt a környéken? Azok is viselik a másik - általuk nem rendelt - szolgáltatás meghibásodásának az ódiumát?
A beszélgetés keretén belül megtudtam, hogy EGYOLDALÚAN MÓDOSÍTOTTÁK A HŰSÉGIDŐMET NOVEMBERRE, az eredetileg bekötött és szerződött június helyett, ÚJ SZERELÉS címén. Még a SAT TV-nél is, holott annál semmilyen szerelést nem végeztek !!! Az ügyintéző hölgy miután elmondtam, hogy mi júniustól szerződtünk, a telefont - de csak azt! - visszaállította júniusi lejáratra. A többihez elmondása szerint sajnos nem nyúlhatott, mivel ő csak telefon-ügyben illetékes.
2013 júliusában felhívtak, hogy mivel lejárt a telefonra a hűségidőm, kiküldenek egy munkatársukat, akivel a helyszínen megbeszélhetem a TOVÁBBI HŰSÉGIDŐS szerződést. Kézzel-lábbal tiltakoztam ez ellen, mondván, hogy örülök, hogy lejárt a hűségidő, nem szeretnék további ilyen kötöttségű szerződést, - mivel költözést terveztünk, - ezért nem látom értelmét a munkatársuk személyes megjelenésének. Erre közölték, hogy ehhez mindenképpen ragaszkodniuk kell, legfeljebb a helyszínen ezt elmondjuk, aláírjuk, aztán a továbbiakban emelt áron kapjuk ugyanezt a szolgáltatást. Nem örültem, de mondtam, hogy rendben, várjuk a kollégát.
Meg is jelent augusztusban egy fiatalember, akinek elmondtuk a fent leírtakat, vállalva a hűségidő nélküli szolgáltatás emelt díjá. Ő ezt lejegyezte, aláírtuk, (ebből nem kaptunk példányt!) majd előkapott egy mobilt, aminek a vásárlására rá akart beszélni minket, de nem kértük és ezzel - úgy gondoltuk - le van zárva a téma. De tévedtünk !!!
2013 októberében úgy döntöttünk, hogy mivel nem egészen fél év alatt, - állandó ott lakás mellett - kétszer is sikerült kifosztani minket, saját egészségünk és biztonságunk érdekében visszaköltözünk az előző lakhelyünkre, amit szerencsére még nem tudtunk eladni. Elkezdtük a szolgáltatók felé jelenteni a szándékunkat és az ügyeinket lezárni...ÉS ITT KEZDŐDIK AZ IGAZI HORROR!!!
2013 október 16-án felhívtam a Thome ügyfélszolgálatát az általuk kért összes biztonsági követelmény betartásával (ügyfélszám, titkos jelszó és még a csuda tudja mi minden), érdemben igazoltam a kilétemet és közöltem, hogy október 21-től nem tartunk igényt a 3 szolgáltatásra, mivel elköltözünk. Ekkor közölték, hogy a hűségidőm MINDHÁROM SZOLGÁLTATÁSRA 2014. NOVEMBERÉBEN jár le (!!!) és ezért ennyi és ennyi (már nem emlékszem mennyi, de irgalmatlanul nagy összeg) megfizetésére vagyok kötelezve és amúgy is, telefonon nem mondhatom le, csak írásban.
Mivel már a hűségidő tekintetében sem jutottunk zöld ágra, mert hiába mondtam, hogy a telefonra nincs is hűségidő, hiszen augusztusban volt kint egy fiatalember és vele ezt és ezt intéztük, KÖZÖLTÉK, HOGY TŐLÜK NEM VOLT KINT NÁLUNK SENKI, ez nem is szokás náluk! Úgy gondoltam jegelem a számomra reménytelen és komoly idegmunkát igénylő témát a költözés utánra.
A költözés megtörtént, többé-kevésbé rendeztük a sorainkat. 2013. október 28-án reggel 8-9 óra tájékán felhívtam a Thome ügyfélszolgálatát, kértem a szolgáltatások új címemre való áthelyezését. (Erről a lehetőségről már az október 21-i hívásomkor tájékoztattak, de akkor még nem szerettem volna élni vele, tekintettel a szolgáltatások fentebb felsorolt hiányosságai, rossz minősége és a nehézkes, hibáktól hemzsegő ügyintézéseik miatt.)
A hölgy közölte, hogy csak a SAT TV-t tudják áthelyezni, a telefonra és az internetre nincs "műszaki lehetőségük", tehát SZANKCIÓMENTESEN (azaz, a hűségidő letöltése nélkül) FELBONTJÁK A SZERZŐDÉST, de nekem kell kezdeményeznem, kizárólag írásban. (Ismét csak az ő hiányosságaik miatt nem valósul meg az áthelyezés, de én írogassak!) A TV-t viszont hivatalosan 30 napon belül, de a valóságban általában 7-10 napon belül áthelyezik.
Legnagyobb örömömre még aznap fel is hívott egy nő, hogy október 31-én, csütörtökön jönnek és megtörténik az áthelyezés. Mondtam, hogy akkor addigra elhozzuk a beltéri egységet és a modemet Tiszanánáról, naivul feltételezve, hogy az áthelyezésnél azok az eszközök kerülnek beszerelésre, a tányért is beleértve. Aztán megkérdeztem, hogy a tányér leszerelése hogy fog megtörténni. Azt mondta a hang, hogy megbeszélünk egy időpontot, amikor Tiszanánán kell tartózkodnunk majd, de tesznek fel az új helyen egy másik tányért csütörtökön. Másnap 6eFt. üzemanyagköltséggel lementünk Tiszanánára a beltéri egységekért, a modemért.
Kedden hívott egy műszaki kollégájuk, hogy úgy látja a munkalapon, hogy ÉN RAGASZKODOM a tányér áthelyezéséhez IS, aminek a leszerelési munkadíja 20eFt, holott az új tányér ingyenes!!!, ezért módosítsam a megrendelést. Én ezt AKKOR ÉS AZONNAL MEGTETTEM, hiszen nekem eszemben sem volt ragaszkodni az antennájukhoz, ha az a Thome-nak nem fontos!!! Ezen beszélgetés keretében ismét rögzítettük, hogy jönnek OKTÓBER 31.-én.
OKTÓBER 31-én NÁLUNK SENKI NEM JELENTKEZETT AZ ÁTHELYEZÉS MIATT. Telefonáltam. Elmondtam, hogy mi idős, 60 feletti emberek vagyunk, egyetlen szórakozásunk a TV, kértem, hogy méltányosságból, emberségből, lehetőleg ne várják meg a 30 napot. A hölgy azt mondta, hogy meg fogja sürgetni.
November 12-én, - közel 2 héttel a beszélgetés után(!!!)- érkezett egy november 4. keltű levél, amiben közölték, hogy 30 napon belül megtörténik a TV áthelyezése. Jó, ha eddig vártunk, várunk még egy kicsit, ...gondoltuk mi. Aztán mivel december 03-ig senki nem jelentkezett nálunk, írtam egy emailt az ügyfélszolgálatra, amire SEMMILYEN VÁLASZ NEM ÉRKEZETT, ... azóta sem ! Viszont 2013.december 12-én érkezett a 2013.november 29.-i keltű (!!!!!!!!!!!) levél, melyben 2014.január 31-i dátumot szabnak meg a felszerelésre, de tartalmazza az alábbi lehetőséget is számomra: " Amennyiben a fenti időpont ismeretében nem kívánja fenntartani áthelyezési igényét, abban az esetben lehetősége van az előfizetői jogviszony megszüntetésére."
Ez volt az a pont, ahol elszakadt nálam a cérna. Október 28-tól, január 31-ig több mint három hónap, a beígért 30 nap helyett?!? December 20.-án TÉRTIVEVÉNYES levélben elküldtem a Thome-nak felmondásomat. (A tévére, egyben megerősítve a már november 04.-én telefonra és internetre vonatkozót is. Valamikor januárban azért még telefonáltak a műszakiak, hogy mikor is jöhetnek felszerelni a SAT TV-t?
Ma, 2014.július 17-én, kaptunk a Thome-tól egy 2014. július 04. keltű levelet (úgy látszik, náluk 2 hét a levél írásától a feladásáig terjedő idő) amiben közlik, hogy 62.824,-Ft. a tartozásunk feléjük. Hogy nem sül le a képükről a bőr !!! Mi ez ??? Valóban az utolsó havi számlájukat nem adtuk fel, mert tartalmazott olyan tételeket, amik már a következő hónapra lettel volna esedékesek és azt a szolgáltatást már nem vettük igénybe, de egyéb elmaradásunk nem volt. De számos alkalommal, szóban és írásban kértem tőlük egy korrekt elszámolást, amit mind a mai napig nem kaptam meg !
... és záróakkordként még egy pár - oly nagyon jellemző - Thome-os szösszenet:
Decemberben elvittem a 2 db.beltéri egységet és a modemet az ügyfélszolgálati irodába. Erre az ügyintéző azt mondja, hogy adjam fel postán !!! De miért? Nincs dobozunk, amibe belerakjuk! Nem baj, én az eredeti dobozába csomagolva hoztam el! Akkor is inkább tessék feladni postán, mert tőlünk lehet, hogy csak egy hónap múlva viszik el és magának addig fog ketyegni a bérlés felszámolása!(!!!)(Végül csak leadtam.)
Még nálunk voltak ezek a szerkezetek, de már a Thome megkapta az ismételt felmondásunkat, amikor is felhív egy női hang a Thome-tól, hogy szeretné elkérni a gyári számukat, mert náluk valamiért nincsenek nyilvántartásba véve ezek a dolgok. Bediktáltam neki, legyen rendben az a fránya nyilvántartás. Aztán leadtuk a szerkentyűket és eltelt vagy 2 hét. Cseng a telefon, női hang, hogy szeretné leegyeztetni a nálunk levő készülékek gyári számát. Mondom, hogy nincsenek már nálunk a készülékek, mert leadtuk.Vegyem elő a kapott nyugtát és arról diktáljam be, MERT EZEK A CUCCOK NINCSENEK NÁLUK A NYILVÁNTARTÁSBAN !
Köszönöm a figyelmeteket és a segítségeteket, tényleg teljesen tanácstalan vagyok a továbbiakat illetően! Szép napokat kívánva küldöm üdvözletem,
Mariann
Az utolsó 100 komment: