Tamás édesanyja okostelefont vett, ami mellé rendszeres szervizlátogatással járó lehetőséget is kapott. Ezt 8 hónap alatt megunta az egész család, és odajutott, hogy valószínűleg szolgáltatót vált. Innen kívánunk nekik végtelen türelmet és buddhista hozzáállást a művelethez. (Fórumok szerint egyébként az Alcatel One Touch Fire-rel telefonálni tényleg nehézkes, az emailküldés is kicsit macerás, és mi tagadás, a zenelejátszás sem az erőssége, de formatervezett és tök jó fotókat csinál!)
2013-ban Édesanyám elhatározta, hogy ideje szert tennie élete első okos telefonjára. Bár nem a kor gyermeke, de számítógépet és internetet azóta használ amióta léteznek, így teljesen érthetőnek találtam az igényét. Legnagyobb bánatomra és az előzetes informálódásom ellenére, bár meg volt némileg kötve a kezem a peremfeltételekkel, ekkor adtam életem legrosszabb tanácsát. Imígyen szóltam: Alcatel One Touch Fire.
Novemberben meg is vásárolta az említett telefont. Ekkor még nem sejtettük, hogy milyen szériába botlottunk bele, de azt végképp nem, hogy ennek a Telenornak köszönhetően milyen következményei lesznek.
Történ ugyanis, hogy a kézhez kapott telefon mondhatni használhatatlan volt. Terror lenne az olvasóval szemben felsorolni a tapasztalt hibákat, csak gondoljanak három alapvető durva hibára egy okos telefonnál és kettőt biztosan eltalálnak. Persze csak abból, ami a munkalapra fel lett írva, mert az ügyintézőt sem terrorizáljuk ugye. Szerencsére három napon belül kiderült, így cserélték egy újra a készüléket. Gondoltuk ez bármilyen műszaki cikkel megeshet, legalább megfelelően elrendezték a dolgot.
Jöttek az ünnepek, de az öröm nem tartott sokáig, mert egyre idegesítőbb problémák jelentkeztek. Hallasz, nem hallasz, lefagy, megnyomtam, de nem reagál, nem tárcsáz, stb. Próbáltam menteni a dolgot, azzal, hogy még friss a FireFox OS, jönnek frissítések folyamatosan, adjuk meg neki az esélyt. Pozitívan álltam hozzá, nem váltottam vallást azonnal. Ám sem ez, sem a tavasz nem segített.
Április elején újra szervizbe került a telefon a fent említett hibákkal, ahol eltöltöttpár hetet és javítva megkaptuk. Ekkor már kritikusan azonnali tesztelésre került sor, ami semmi jót nem eredményezett. A korábbiakhoz hasonló jelenségeket és új az érintő kijelzővel kapcsolatosakat tapasztaltunk. Például a telefont az élénél tartva a kijelző önálló életre kelt és dolgok nyíltak meg, indultak el, vagy épp záródtak be. Így tehát ismét szervizbe került, cserekészülék igénylése mellett, április végén.
Újfent eltöltött pár hetet a szervizben a telefon, majd javítva visszakaptuk, és ismét teszteltük. A felhozatal változott, a helyzet nem. Ekkor már szerverhiba üzenetekkel szakadt meg a wifi vagy épp a mobil internet, nem mutatta a neveket bejövő hívásoknál, hiába volt a telefonkönyvben stb.
Május közepén ismét szervizbe került a telefon úgy egy hétre. Nem mondok meglepő dolgot azzal, hogy ekkor elkezdtük intézni a típus csere engedélyt elektronikusan és a bolton keresztül egyaránt. Az eredmény gyakorlatilag olyan volt, mintha semmit nem csináltak volna vele. Pontosan ugyanazokat a tüneteket mutatta a telefon, mint a leadás előtt, ezért szinte azonnal visszavittük a szervizbe.
Nagyon kedvesek voltak és öt nap alatt kiállítottak egy jegyzőkönyvet, benne a következő véleménnyel: "A készülék műszeres és üzemszerű körülmények között történt vizsgálata során a jelzett hibát nem tapasztaltuk. Megállapítást nyert, hogy a készülék a használati útmutatóban leírtaknak megfelelően és a gyártó által a meghatározott műszaki paraméterek alapján üzemszerűen működik." - lehet csak nekem kellett volna elolvasnom ezeket a paramétereket előzetesen - "A készülék összehasonlítva más típus azonos készülékkel működésbeli eltérést nem tapasztaltunk." - Ez utóbbit készséggel elhiszem, mivel a kereskedő elmondása szerint annyi panasz volt rá, hogy megszüntették a forgalmazását.
Mindennemű típus csere ügyintézés eredménytelen volt, márpedig engedély nélkül a forgalmazó nem teheti ezt meg, tehát maradt az ismételt szervizbe küldés Június elején. Mindezek után, illetve a szám szerint ötödik javítás harmincadik napja elteltével összeszedtük az időközben keletkezett dossziét megtöltő iratmennyiséget, valamint a tartozékokat és az aktuális cseretelefont, majd befáradtuk az Astoria mellett található, este nyolcig nyitva tartó "központi" Telenor irodába.
Célom az volt, hogy kiderítsem, jelen helyzetben mit kell ahhoz tenni, hogy engedélyezzék a típus cserét, és ráfizetéssel egy jobb készüléket vehessünk.
A következőket sikerült kideríteni. Fent említett iroda, nem iroda, nem központi, egyszerű bolt, csak nagy és sokáig van nyitva.Mivel bocsássák meg nekem, de munkaidőben dolgozom, ezért este hét tájban sikerült sorra jutni a boltban. Ekkor már a szerviz nem elérhető, tehát a javítás jelenlegi állapota nem ismert, további ügyintézés nem lehetséges.
Ezen a ponton próbáltam Édesanyám rég elszakadt cérnáját összefogni és átvenni a szót Tőle, hogy tudni illik irreleváns a javítás állapota, másik telefont szeretnénk venni. Mint azt bizonyára rögtön összerakta a kedves olvasó is, ehhez a boltnak kellene a típus csere engedély, amit csak a szerviz adhat ki, tehát további ügyintézés nem lehetséges.
Itt még megkérdeztem, hogy az semmit nem számít, hogy ötödször van szervizben, jelen alkalommal már több mint egy hónapja. Ha jogilag nem is, de legalább az ügyet és a tényt figyelembe véve, hogy az egész családunk 15 éve hűséges ügyfél. A válasz rövid és tömör volt: NEM. Egyetlen tanácsot kaptunk a jövőre nézve, menjünk vissza abba a boltba, ahol leadtuk a telefont és érdeklődjünk. Nem maradt más hátra, mint "Kösz a semmit!" fonéma kíséretében távoztunk.
Édesanyám, aki rokkant nyugdíjasként csak ezért az ügyintézésért vonatozott fel Budapestre, idegtől remegve ült le egy közeli padra, mielőtt metróra szálltunk. Én közben jeges nyugalommal gondoltam ki a következőket:
- megírom eme kis történetet és az internet fénysebességgel működő csatornáin elmondom mindenkinek, akihez csak eljut, hogy mennyire becsülik a Telenornál a hűséges ügyfeleket, és micsoda üzleti siker a FireFox OS kontra Alcatel One Touch Fire készülék.
-Másod sorban, támadási felületet nem hagyva, illetve dacból, ha másért nem is, űzzük tovább a hivatalos úton a garanciális ügyet.
- Harmadszor pedig felmérem a helyzetet, hogy jelenlegi szerződéseink felbontása milyen költségekkel jár, illetve ezek hogyan csökkenthetőek. Szeretnénk szolgáltatást kapni a pénzünkért és nem véget nem érő ügyintézést,. Szemmel láthatóan erre nem képes a Telenor, így könnyen lehet, hogy hamarosan húszas bőrbe bújt harmincasok leszünk, köszönhetően a számhordozás misztériumának.Kívánok Önöknek több szerencsét és kevesebb Telenor-t.
Tamás
Az utolsó 100 komment: