Amennyire kényelmes egy fotelből cuccokat vásárolni, annyira macerás az élet, ha valami mégsem stimmel a csomag megérkezése után. Ezúttal az egyik sarokban a Bon Prix, a másikban Ágnes, aki a levele alapján elég eltökélt és tudtaos fogyasztó, és egy csomó tudással fel van vértezve azzal kapcsolatban, hogy mi jár neki (ezeket ki is emeltem). Igaz, sok mindenre eddig nem jutott vele, mert fél éves küzdelem után is csak a kétballábas cipő árát utalták vissza neki. A melltartóét csak postán sikerült volna átvennie, a visszaküldés díját meg egy váratlan fordulattal a munkáltatójánál.
Tisztelt Tékozló Homár blog!
A Bonprix csomagküldővel kapcsolatos történetem szeretném megosztani Önökkel. Nem azt küldték ki, amit rendeltem, egyszer még márciusban (szerk: két ballábas cipő sikeredett a csomagba), legutóbb pedig június elején (szerk: nem a megrendelt melltartó). Mindkét terméket visszaküldtem saját költségemen.
Kb. két hét után írtam nekik, hogy mikor kapom vissza utalással visszáru érékét. Mire annyit írtak csak, hogy postással fogják kiküldeni a pénzt, azt nem, hogy mikor és hová. Írtam nekik egy újabb levelet, hogy megköszönjem a tájékoztatást, feltettem pár egyszerű kérdést, és volt pár kérésem is:
· a szavatossági igényemet elfogadják-e.
· a garancia érvényesítésének igényéről készült jegyzőkönyvet küldjék meg részemre (ami törvény szerint jár!).
· várhatom-e 15 napon belül a csereáru postázását további postaköltségeim felmerülése nélkül. (Ehhez kapcsolódóan nem nevezném válasznak, hogy kaptam egy automatikus e-mailt, hogy a kért árut nem tudják kiszállítani, ezért „kárpótlásként” kapok egy promóciós kódot, hogy a következő rendelésemet ingyen szállítják ki.)
· jeleztem csereáru iránti igényem, illetve annak megtagadása esetén a vételár visszautalására vonatkozó igényem
· A visszáru értékét bankszámlára kértem utalni (mivel erre az vásárlási és visszaküldési feltételek alapján van lehetőség). Miért postai úton kívánták a pénzvisszafizetést rendezni?Levelemet továbbították a Reklamációs Osztályukra, ahonnan több mint 30 napja nem kaptam választ, még annyit sem, hogy határidőt hosszabbítását kérik az ügy kivizsgálására. Arról nem is beszélve, hogy a panaszról is kellene jegyzőkönyvet felvenniük, amit szintén nem kaptam meg.
Időközben a visszáru visszaküldésével kapcsolatos postaköltségemet a legutóbbi szállítási címen fellelhető szervezet számára fizették ki a Magyar Posta közreműködésével. Mivel ez a munkahelyem, ezért azt a munkáltatóm kapta meg, akinek az egészhez semmi köze nincsen.
Írtam nekik ismét, amiben ismételten kértem, hogy utalással térítsék meg a visszáru értékét, valamint tájékoztattam őket arról, hogy mivel a panaszomat nem vizsgálták ki megadott határidőre, történetet és a levelezést továbbítom a Tékozló Homár fogyasztóvédelmi témával foglalkozó blognak. Annyit tudtak csak reagálni, hogy a két utalvány után érdeklődjek az illetékes postán.
07.30-án jeleztem, hogy addig fogok írni nekik, amíg nem utalnak... Erre még aznap megírták, hogy ők nem tudnak utalni és kérték hogy adjak meg egy másik címet. Úgy döntöttem, hogy inkább édesanyám kapja meg a pénzemet, mint a munkáltatóm, ezért az ő címét adtam meg. A cipő árát megkapta ugyan, de a melltartó áráról nincs hír, illetve a tévesen a munkáltatómnak átadott összeget sem kaptam még a munkáltatómtól. Megjegyzem, utóbbinál szerintem a helyes eljárás az lenne, ha a téves befizetést jelezné a munkáltatóm, a bonprix visszavételezné, és az arra jogosultnak, azaz nekem fizetné ki a bonprix...
Nagyon csalódott vagyok és fontolgatom, hogy a vásárlók tudatos megtévesztése miatt (banki átutalásról történő félretájékoztatás), panaszkezelés hiánya és a panaszról készült jegyzőkönyv megtagadása miatt, a garanciális csere megtagadása miatt, valamint a pénzem illetéktelenek történő kifizetése miatt panaszt fogok tenni a Fogyasztóvédelmi Hivatalnál.
Nekem ebből a tanulság az, hogy többet sem én, sem az ismerőseim nem fognak vásárolni tőlük, mert már félek tőlük vásárolni. Aki nem azt kapja, amit kér, az inkább adja el a rendelt terméket, vagy égesse el, de vissza ne küldje, mert a cég magasról tesz a törvényi előírásokra és a saját maga által meghatározott vásárlási és visszaküldési feltételekre is.
Üdvözlettel: Ági
Mr.Joey 2014.09.01. 09:33:28
herk 2014.09.01. 09:36:08
Hogy hová?? Muhaha.
Az megvan, hogy a Kereskedelmi Igazgató, a Takaritó, az Adminisztrációs Főelőadó, a Személyes Tanácsadó és Reklamációs Osztály vezető tanácsadója az ugyanaz a személy?
Egy ilyen csomagküldő cég 2-3 emberből áll. Miféle Reklamációs Osztály? :-)
Mr.Joey 2014.09.01. 09:36:18
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 09:38:21
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.01. 09:47:51
OK, akkor a postoló megtette amit lehetett, ezután már kb. a fizetési meghagyás meg a polgári pör van.
Ezután milyen releváns hozzászólás lehet? Vagy érdemes-e?
Mert akkor itt 5 komment után meg lehet állni, és csókolom.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 09:54:24
Most mi a probléma?
Nem fogsz rendelni? Rendben. Ne tedd.
Cicifixet és cipőt, amúgy sem kellene.
Mellékesen: te kp-ban fizetted ki őket, ugye?
Akkor mért várod el, hoyg ők utalják vissza?
A munkáltatód, meg hidd el, hogy dolgozik azon, hoyg felvegye a bonprixel a kapcsolatot, a téves utalással kapcsolatban. Hidd el, hogy nekik is problémát okoz, a sehova nem tehető plusz bejövő pénz. Azért alapfokon én oktatnék az iskolákban egy kis pénzügyet, meg könyvelést.
Uff én beszéltem
ps: Hilda drága, kedves voltam?
dailyvicodin 2014.09.01. 10:10:13
egy emberböl állt, de kellett névreszóló, info, noreply, megrendeles, reklamacio, meg még vagy 8 masik emailcím, amit aztán egy postafiókra forwaldoltatott.
AtiSnatch 2014.09.01. 10:12:19
kitartás
OFF
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 10:20:04
AtiSnatch 2014.09.01. 10:21:46
Atörökk 2014.09.01. 10:37:36
Manyecska 2014.09.01. 10:38:52
AtiSnatch 2014.09.01. 10:42:51
Tomasz_a_gozmozdony 2014.09.01. 10:49:26
AtiSnatch 2014.09.01. 10:54:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.01. 10:55:10
@Tomasz_a_gozmozdony: Miért kéne lemenni? Amúgy lehet hogy lement, de jobb áron kap netről, vagy kap olyat, ami az elérhető boltokban nincs.
Azzal persze nincs baj, hogy egy összeget nem ad vissza egy cég.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 11:03:47
Én úgy olvastam, hoyg minden pénzt visszakapott, kivéve, amit a cégéhez utaltak. JA, és nem menet el a postára.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.01. 11:17:08
Annyiban igaz, hogy a fasznak kavart a postoló, mert ha neki jár vissza lóvé, akkor utaltassa a saját számlájára. A hajam égnek áll az ilyen káoszos emberektől, akiknek az anyjának a kiskutyájának a számlájára kell utalni, mert az övén tartozás van és úgy különben is 2Ft-tal olcsóbb.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 11:22:32
A bankban meg valószínűleg, egy fillér sincs. Nem is tud a hatóság inkasszózni.
Manyecska 2014.09.01. 11:33:51
*ásít*
OFF
AtiSnatch 2014.09.01. 11:34:41
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.09.01. 11:47:22
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 11:52:58
AtiSnatch 2014.09.01. 11:56:31
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2014.09.01. 11:57:35
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:00:12
@sugargiraffusplumps.: majd jönnek a délutános, nem trollok, és ők majd elláttyák jótanáccsal.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:05:40
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:07:39
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:11:40
Illetve azon filozofálok, kicsit Kompi szerepébe bújva (amennyiben ez nem képzavar), hogy ki várta hiába a két ballábas cipőjét epedve odahaza. Mert azt feltételezni sem merem, hogy a cipőbeszállítónál akkora balfaszok dolgoznak, hogy nem tükörszimmetrikus párokat csomagolnak.
Mintegy.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:12:50
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:12:56
Atörökk 2014.09.01. 12:14:47
Ne offoljatok már, mert az olvasók és az értelmes hozzászólók nem fogják tudni a sok komment közül kiválogatni a releváns, segítőkész, érdemi információkat tartalmazókat, és emiatt nem fognak hozzászólni.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:19:57
Azzal a malacéban nem, de csak azért mert tudtam, hog épületes hozzászólása lesz, ha kedves és udvarias vagyok vele. És lőn:@agresszív kismalac:
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:20:49
Atörökk 2014.09.01. 12:22:03
Trollok vagytok.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:22:04
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:23:10
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:30:47
Manyecska 2014.09.01. 12:36:15
AtiSnatch 2014.09.01. 12:36:46
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:38:28
Amennyiben Hilda a brit piacra szánt logót nyúlta le... nos, abban az esetben kénytelen vagyok egy fekete varjat/varjút bepecsételni neki. Vesd össze: Magyar ember, seggébe magyar lófaszt!
(Igen, Kompi is én vagyok!)
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.01. 12:39:34
sáros melltartót, kikell dobni, esetleg elajándékozni valamelyik itteni trollnak.
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:39:51
Manyecska 2014.09.01. 12:45:28
AtiSnatch 2014.09.01. 12:46:40
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:46:52
Már hiányoznak az iránymutatásai. :-/
AtiSnatch 2014.09.01. 12:48:07
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:48:10
AtiSnatch 2014.09.01. 12:49:24
AtiSnatch 2014.09.01. 12:50:23
Manyecska 2014.09.01. 12:50:26
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:51:49
Manyecska 2014.09.01. 12:52:14
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:52:59
AtiSnatch 2014.09.01. 12:56:33
AtiSnatch 2014.09.01. 12:57:41
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2014.09.01. 12:58:04
Manyecska 2014.09.01. 12:58:29
AtiSnatch 2014.09.01. 12:59:05
Manyecska 2014.09.01. 13:00:44
Manyecska 2014.09.01. 13:02:38
Atörökk 2014.09.01. 13:15:26
Te is troll vagy.
AtiSnatch 2014.09.01. 13:16:44
Manyecska 2014.09.01. 13:26:03
www.youtube.com/watch?v=WQlvW0aFnKo#t=172
ON
Manyecska 2014.09.01. 13:28:06
2 percnél! :D ON
Manyecska 2014.09.01. 14:29:11
Aureliano Buendía 2014.09.01. 17:36:22
AtiSnatch 2014.09.01. 17:40:08
Aureliano Buendía 2014.09.01. 17:42:09
Antalbaba 2014.09.01. 19:09:18
szappanfőző 2014.09.01. 19:34:37
Nincs bevett védekezési mód az egyre szélesebb körben terjedő trolltámadások ellen – állítják az online gátlástalanság kutatói. Ugyan nem határozható meg pontosan, hogy mi is számít trollkodásnak, azt azonban lehet állítani, hogy az ilyen civilizálatlan online viselkedés áldozatainak száma nő. „Mindaddig, amíg az internetes gazdaság a kattintások számán alapul, a trollok, ha nem is győznek, de biztosan jelen lesznek” – mondja Whitney Phillips, a Humboldt State University munkatársa, akinek az online viselkedésről hamarosan könyve is meg fog jelenni. „Minél gyorsabban pörög az online média, annál több troll talál magának helyet, ahol meg tudja vetni a lábát. Tökéletesen ki tudják használni azt, ahogyan a média terjed manapság” – mondja a kutató.
Kik számítanak trollnak? – Erre nincs egyértelmű definíció; azok a felhasználók tekinthetők annak, akik sokszor névtelenül, gyakran csoportokba verődve provokatív kommenteket tesznek közzé a közösségi oldalakon, a Facebookon, a Twitteren, illetve az online média lapjain kifejezetten destruktív célzattal. A fogalmat azért is nehéz pontosan meghatározni, mert a trollok a sötétben bujkálnak: nem tiszták a szándékaik, nem világos mit akarnak elérni. Az utóbbi időben gyűjtőfogalommá vált a troll; így azokra is alkalmazható, akik különböző manipulált, provokatív vizuális tartalmakat tesznek közzé. Így mondható, hogy a nemrégiben öngyilkosságot elkövetett Robin Williams lánya, Zelda Williams is trollok áldozata lett a Twitteren.
A közösségi média elterjedése óta teljesen megszűnt a határ a celebvilág, a szórakoztatóipar világa és az azt fogyasztók, illetve azt kritizálók között. A trollkodás így egy szélesebb értelmet, és szélesebb közönséget is nyert. Kutatók szerint a trollok egyik célja éppen az, hogy más trollokat ingereljenek. Ez pedig rámutat a trollokkal folytatott küzdelem egyik legfontosabb nehézségé: ha fölhívjuk a figyelmet a trollkodásra, azzal csak olajat öntünk a tűzre, további trollkodást provokálunk csak.
Zelda Williams apja halála után nem sokkal kénytelen volt elmenekülni a Twitterről, mert olyan mértékű trolltámadás érte. „Az ilyen esetek pedig azt igazolják a felhasználók számára, hogy a trolloknak igenis hatásuk, befolyásuk van a hírességek egyébként zártnak, megközelíthetetlennek és tökéletesnek vélt világára” – hívja fel a figyelmet Claire Hardaker, az angliai Lancaster University nyelvésze, akinek az egyik kutatási területe éppen a trollkodás.
Mivel tudták a trollok kikészíteni Zelda Williamst? – Nem sokkal azután, hogy apja öngyilkosságának híre napvilágot látott, hamisított képeket tettek közzé a Twitteren, amelyen Robin Williams volt látható sebekkel a nyakán. A képhez ezt a feliratot fűzték hozzá: „Nézd, mit tett magával miattad”. Zelda Williams először próbálta fölvenni a kesztyűt a trollokkal, de hamarosan belátta, hogy nincs esélye. Utolsó Twitter-üzenetében azt közli, hogy megszünteti a hozzáférését a mikroblogon.
Történt mindez gyakorlatilag 24 órán belül. De nem ritka az az eset sem, hogy egy blogon vagy akár egy olyan portálon, mint a nyest, a szerkesztők kénytelenek törölni bizonyos agresszív, minősíthetetlen kommenteket. – Lehetőleg minél előbb, mielőtt a trollok nagyon odaszoknának. Azt kell látnunk, hogy ahogyan az életünk részévé válik az internet – itt dolgozunk, itt kapcsolódunk ki, itt élünk közösségi életet, itt informálódunk –, úgy a valós világ fenyegetései megjelennek a digitális térben: a nemi erőszak, a halál, a zsarolás stb. Az online világ elől azonban nehezen tudunk teljesen elmenekülni. Ezért mind nagyobb szerepük van az online védelmet biztosító szolgáltatásoknak. Ezeket érdemes tudatosan igénybe is venni: a közösségi oldalak lehetőséget biztosítanak arra, hogy a sértő, agresszív, uszító tartalmakat közzé tevőket jelentsük az oldal működtetőinek.
Az oldalak más módokon is igyekeznek fölvenni a harcot a trollok ellen. Mind kevesebb helyen lehet anonim módon kommentelni. A gyanús felhasználók hozzáférését időlegesen vagy akár véglegesen meg lehet szüntetni stb. Radikális megoldásként pedig teljesen be is lehet szüntetni a kommentelést. Ezzel együtt azonban korlátozzuk a normál felhasználókat is abban, hogy kifejezhessék saját véleményüket. A trollok elhallgattatása persze nem jelenthet megoldást azokra a társadalmi és pszichológiai problémákra, melyek a troll viselkedés hátterében állnak. Ha a kommentelés lehetőségét megszüntetjük, a trollok majd találnak más módot arra, hogy érvényesülhessenek. A trollkodás ugyanis csak a tünete sokkal mélyebb és nagyobb problémáknak.
Tkq 2014.09.01. 20:50:49
A Parts4repair nevű díszes szingapúri társaságtól amikor akkut rendeltem és másik típust küldtek akkor igaz, hogy borzasztó lassan, de elismerték a hibát és saját költségen küldték a jót. Mivel az első levélben leírtam, hogy a balfaszkodásuk költségeit nem én fogom vállalni, így ahhoz sem ragaszkodtak, hogy visszaküldjem nekik ami nálam van, mert többe került volna a posta.
@batgirl: Hallottál már a készpénztartás költségeiről? Normális cégnek minimális a kp állománya, ezért pont az került többe, hogy kivegyék, a pénztári kifizetést lepapírozzák, Manyika megsétáltassa a postáig és a hatályos díjszabás szerint feladja. posta.hu/static/internet/download/PFASZF_BPU_dijak_20140101.pdf
Ehhez képest akkor mennyi lett volna egy átutalási megbízás?
Arra meg, hogy a működést nagyrészt a házipénztárból bonyolítanák itt egy cikk a szabályozásról amit ezt nagyjából lehetetlenné teszi: www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/mennyi_lehet_a_hazipenztarban/
kézműves étcsokimikulás 2014.09.01. 20:51:34
ja,nem...
ugyesen hasznalod a ctrl-c-ctrl-vt...
:)
megamenn 2014.09.01. 21:01:43
ja igen, az ON kedvéért: két ballábas cipőt küldeni ősi román szokás. még szerencse, hogy a melltartó meg nem két (három?) jobbos kosárból állt.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.09.02. 07:40:50