A HTC lehetetlen hazai szervizrendszeréről többször írtunk már, itt egy újabb kaland Mordorban.
Kedves Homár!
Tavaly nyáron vásároltam egy HTC One-t, mint innovatív szupermobilt. Rendeltem hozzá gyári tokot is, ami néhány hét alatt érkezett meg. Sajnos időközben történt egy baleset, a telefon leesett és a hátlap megsérült. A működésben ez semmit nem befolyásolt, csak zavart a karcolás a hátlapon. Írtam a HTC-nek, hogy mennyibe kerülne egy hátlap csere. Sajnos az unibody kialakítás miatt egy hátlapcsere csak a szakszervízben megoldható úgy, hogy a garancia megmaradjon, ezért küldjem be a telefont a cseh szervízbe majd adnak árat, de mindez kb. 2 hét lesz. Úgy döntöttem, hogy nem szeretném két hétig nélkülözni a telefont, ezért ráraktam a tokot és használtam úgy ahogy van.
Idén júniusban elkezdett lila képeket csinálni a kamerája. Ismert hiba ez ennél a készüléknél, a gyártó tud róla, garanciában javítják. Leadtam a T-Mobile-nál a kamera garanciális javítására és kértem egy árajánlatot a hátlap cseréjére. Megkérdeztem, hogy lehet-e kizáró ok a sérülés a garanciális javításra, de a szervízes megnyugtatott, hogy emiatt nem fogják visszadobni.
Két hét múlva kaptam vissza, hozzá sem nyúltak, ajánlatot a javításra nem adtak, viszont ráírták angolul, hogy törött a kijelző. A kijelzőnek semmi baja sem volt, hibátlanul működött a telefon, eltekintve ugye a kamera lila képeitől. Felvettem a kapcsolatot a HTC ügyfélszolgálatával chat-en angolul. A hivatalos válasz az volt, hogy küldjem be a szervízbe, garanciában a kamerát javítják. Okulva az első felesleges körből, megkérdeztem, hogy a beszélgetésünket kinyomtathatom-e, ehhez hozzájárult.
Telefont újra a T-Mobile-on keresztül adtam le, mellékeltem az ügyfélszolgálattal történt egyeztetést kinyomtatva, újra kértem árajánlatot a hátlap cseréjére, plusz kértem egy akku tesztet, mert nekem már gyengének tűnt az aksi. 15 nap után kaptam vissza a telefont, ugyanúgy, semmit sem csináltak vele. Ismét a kijelző törött megjegyzéssel…
Miután ezt számonkértem a T- Mobile-os kollégán, ő persze hárított, hogy ő csak egy közvetítő, a HTC az, aki mindezért felel, de forduljak bizalommal a Fogyasztóvédelemhez, még az elérhetőségüket is megadta. Úgy gondoltam, hogy ezzel még várok, mert én elsősorban telefont szerettem volna, nem pedig egy hónapokig tartó ügyet. Sem időm, sem energiám nem lett volna rá. Ma már látom, hogy ekkor döntöttem rosszul.
Újabb kapcsolatfelvétel a HTC ügyfélszolgálatával, ahol végre tudtam egy magyar operátorral beszélni, ő segítőkész volt, de mást nem tudott felajánlani, mint hogy újra küldjem be a telefont, megcsinálják garanciában, és a sok kellemetlenség miatt kicserélik a hátlapot ingyen. Mi mást tehettem volna (azonkívül, hogy felgyújtom a telefont), újra leadtam a T-Mobile-nál, ahol már szinte hülyének néztek, hogy még mindig előkerülök.
Újabb két hét mire visszakaptam a telefont. Kamerát megjavították, de a házhoz nem nyúltak, hasonló állapotban volt, mint ahogy beadtam. Újra HTC-s egyeztetés következett. Elküldtem a képeket, amin tökéletesen látszott, hogy nem csináltak a házzal semmit, sőt, több helyen volt kopás és ragasztásnyom, mint annakelőtte. Az ügyfélszolgálatos úr kedves volt és készséges, de a cserére irányuló kérésemre nem volt nyitott. Egyetlen megoldás van csak, ha újra beküldöm, de most ne a T-nél tegyem, gyorsabb, ha az ő felvevőpontjukat használom a Körúton, menjek a Smartshopba.
A saga a következő szakaszába lépett, a változatosság kedvéért az általa javasolt ponton, a Smartshop-nál adtam le a telefont, ahol már cseretelefont sem tudtak adni, igaz ezt előre jelezték is. Itt már szinte minden mindegy volt, gondoltam egy hét (mert ugye ez nem tart majd addig mint a T-Mobile-nál)nem a világ, megoldom valahogy. Ez szeptember 2-án volt, azóta sincsen telefonom.
Amikor érdeklődtem a felvevőponton elhajtottak, hogy ők csak átvevők, érdeklődjek a HTC ügyfélszolgálatánál. Az operátor megadta a magyarországi szervizt(!?), a Telemaxot, hogy ott érdeklődjek, ahonnan persze elhajtottak azzal, hogy csak akkor tudnak segíteni, ha ott náluk adtam le a telefont….ez ekkor már tragikomikus volt, de itt már nem adtam fel. Újra telefon a HTC-nek, hogy mi a helyzet, hol a telefon? Szerintük kész van, hamarosan megkapom. Ez volt szeptember 11.-én, azt az infót adták, hogy 18.-án lesz a Telemaxnál(ezen az egy héten vajon mi történt a telefonnal?), de ők csak 22.-én adják ki, addig adminisztrációs(!) feladataik vannak a telóval.
Hab a tortán, hogy azon a héten hétfőn és kedden nem mentek a Smartshop-ból Budaörsre, így csak szerdán, azaz 24-én kaptam meg. Kicseréltek rajta mindent, tehát azt kell mondjam, hogy a vége happy end. Más vonalon, de eljutott a HTC-hez a levelem, ők lezártnak tekintik az ügyet azzal, hogy ingyen kicserélték a házát a telefonnak. Nehéz azonban megítélni azt, hogy ez értékarányos-e a sok kellemetlenséggel.
Ez az egész nem történhetett volna meg, ha a HTC-nek van Magyarországon szervize, ahova be lehet vinni a készüléket, amit azért nem tudtam máshova vinni, mert nem hivatalos szervízben buknám a garanciát. A HTC a T-Mobile-ra, a T-Mobile a HTC-re mutogat, a Smartshop csak átvevőpont felelősség nélkül, a Telemax pedig nem nyilatkozik. Néha a szerepek felcserélődnek, de soha sem úgy, hogy valami jól süljön el. Mindenki próbál segítőkésznek tűnni, de érdemi beavatkozás ebbe a katasztrófálisan felépített rendszerbe egyszer sem történt, a HTC pedig nagyon sajnálja, de egyebet nem tehet, mint hogy kicseréli a hátlapot grátisz.
Biztosan én vagyok a hülye, naív ügyfél, hogy hagytam idáig fajulni a dolgokat, vállalom, de abban a hitben voltam, hogy ha mindig az előírásoknak megfelelően azt teszem, amit egy korrekt ügyfélnek tennie kell, ennek meg lesz az eredménye, hát meg is lett, és óriási csalódás lett a vége!
Aki a jövőben HTC készüléket szeretne vásárolni, jól gondolja át, mert a szervizszolgáltatás azt kell mondjam, hogy kritikán aluli, az ügyfélszolgálat és a folyamatban részt vevő szereplők semmiféle ráhatással sincsenek a dolgok alakulására. A szerviz pedig nemes egyszerűséggel maga Mordor. Én már nagyon bánom, hogy a ezt a márkát választottam, ígérem, többet ilyet nem teszek.
Üdvözlettel:
Gyuri
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 14:52:40
A szerviz mindig rövid i.
A mindig mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A mindig mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A mindig mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A mindig mindig rövid i.
A szerviz mindig rövid i.
A mindig mindig rövid i.
ne olvasd el 2014.09.30. 14:56:57
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 15:01:10
Dr Gregory House 2014.09.30. 15:06:07
CsakMintTe 2014.09.30. 15:10:39
Történt valami jó is a posztban?
Brrrrrrrrrrrrr 2014.09.30. 15:18:39
Egyébként hiába van hazai szerviz a legtöbb a telmaxnál köt ki az meg a szervizek pokla....Elég rájuk guglizni.
Brrrrrrrrrrrrr 2014.09.30. 15:21:39
Leone_510 2014.09.30. 15:37:18
venszivar 2014.09.30. 15:37:18
AtiSnatch 2014.09.30. 15:40:33
2.szerviz
3.szervizrendszeréről
Ez eddig Hilda volt.
4.szakszervízben
5.szervízbe
6.szervízes
7.szervízbe
8.szervizt(!?) - itt kezdett valami derengeni?
9.szervize
10. szervízben - nem, én tévedtem.
11.szervizszolgáltatás
12.szerviz
Csak kihozta egy döntetlenre. :)
Darth Revan 2014.09.30. 15:48:53
ingyen kicsereltek neki mindent a telefonjan, erre neki all feljebb. egyeseknek semmi se jo.
zdanee 2014.09.30. 15:50:05
AtiSnatch 2014.09.30. 15:51:52
venszivar 2014.09.30. 15:53:12
Atörökk 2014.09.30. 15:59:42
FDToth 2014.09.30. 16:05:44
Ebben az esetben a T-mobile-nál a felelősség, nem hiszem el, hogy nem tudnak asztalt verni egy ügyfelük miatt!
lumiére 2014.09.30. 16:38:38
eleinte tökéletesen müködött, késöbb szintén a kamera hibasodott meg, a képmezö fele életlen maradt fokuszalas utan.
szamlat, garancia papirokat nem kaptam a telefonhoz vasarlaskor, viszont az IMEI szam alapjan szo nélkül atvette a szerviz, mivel a garancia még érvényes volt, attol függetlenül, hogy nem is én voltam az eredeti tulajdonos.
legnagyobb meglepetésemre javitas helyett a készüléket kicserelték egy kartyafüggetlen vadiujra... örültem neki.
ja, majdnem elfelejtettem hozzatenni: mindez zürichben történt.
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.09.30. 16:58:08
És ennek mi köze ahhoz, hogy mi manapság hosszú í-vel mondjuk és írjuk?
További magyar hang 2014.09.30. 17:09:10
A "buknám a garanciát"-hoz annyik fűznék hozzá: ez szerintetek garancia?
Én már úgy vagyok a telefonokkal, hogy simán berendelem óccsóért gar nélkül. Ha elromlik veszek újat. 2-3 évig bírja mind, jómagam a Motorolát preferálom, abban még sosem csalódtam, ennélfogva zéró ismeretem van a hazai szervizéről, mert még nem volt rá szükség.
Aureliano Buendía 2014.09.30. 17:14:05
Vajon miért nem lehet egyből bekapcsolt szövegszerkesztővel írni?
Aureliano Buendía 2014.09.30. 17:17:49
Homár Hilda 2014.09.30. 17:26:12
Aureliano Buendía 2014.09.30. 17:28:09
Nincs köztünk megállapodás, beosztás arról, hogy melyik napon ki említi fel a helyesírást, azaz hiányát, így mindenki megteszi, aki úgy érzi:)
venszivar 2014.09.30. 17:37:37
:))):D beszarás.........!
LÉPEM!
Black Bride 2014.09.30. 17:38:00
AtiSnatch 2014.09.30. 17:39:03
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 17:54:25
Mármint ti, a pirézek? Egészségetekre!
Mi magyarok nagy többségben tudunk magyarul beszélni és írni.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 18:06:50
Gyakori hiba az ige kötők egybe/külön írása, természetesen mindig pont fordítva mint kellene, általában a híbás hószú ékezetek elharpódzása. Össze tett szavak külön írása. A központozás!!! is, tragikus!! Dehát neked magyarázzam? Látsz elég félanalfabéta levelet.
Én világéletemen hármas voltam helyesírásból. Csak itt a nagy nyilvánosság előtt erőltetem meg magam, inkább kiguglizom a helyes formát, minthogy szegénységi bizonyítványt állítsak ki magamról, és feleslegesen terjesszem a hülyeséget. Így is becsúszik sok hiba, igyekszem állandóan fejlődni.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 18:09:17
+
Pláne, hogy tőlünk nyugatra is vannak horror esetek, de ezek az életművészek arról nem regélnek.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 18:12:23
Csimpi csumpi 2014.09.30. 18:33:18
Aureliano Buendía 2014.09.30. 18:42:09
Anomalocaris (törölt) 2014.09.30. 19:02:03
+'
Azt hittem, ezt a szerviz-szervízre mondod, és megzavarodtam.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 19:18:46
A helyesírást nem felesleges ötezredjére is elismételni, mert a 8 év általános még nem volt elég.
Az, hogy nyugaton kolbászból van a kerítés, nettó hülyeség, egyszer is sok.
@Aureliano Buendía: :)) NEM ez volt a jótanács.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 19:27:36
lutria 2014.09.30. 19:42:24
Sandor Akarki 2014.09.30. 19:54:43
Sandor Akarki 2014.09.30. 19:57:00
Sandor Akarki 2014.09.30. 20:01:44
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 20:04:59
Sandor Akarki 2014.09.30. 20:09:04
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 20:09:18
untappedcities.com/2013/08/15/5-quirky-houses-on-top-of-apartment-buildings-in-nyc-beach-house-lighthouse-ski-chalet-suburban-spread/
inhabitat.com/nyc/new-york-citys-hidden-rooftop-houses/
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.09.30. 20:12:23
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.09.30. 21:46:22
De lenne egy működő telód.
gabest1 2014.10.01. 05:51:34
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.01. 07:13:27
Euró, de a hivatalos európai iratokban Euro.
Vicces dolog a nyelvtan, mert nem minden szabálya mechanikusan egyértelmű.
Házi feladat:
Alumínium edény vagy alumíniumedény?
Selyem nyakkendő vagy selyemnyakkendő?
Egybe kell írni az "egyszót" vagy a "két szót"?
Egy szó vagy kétszó az "egybeírni"?
A hejes megfelytők között egyéves Homárelőfizetést sorsolunkki.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.01. 08:52:09
:PP
bibibibiiiiiiiii
AtiSnatch 2014.10.01. 09:05:24
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.01. 09:15:12
bíbíbíbííííííííííííííííííííííííí
AtiSnatch 2014.10.01. 09:17:47
_____________ 2014.10.01. 09:35:11
lumiére 2014.10.01. 09:38:14
csupan leirtam rövid történetemet egy ugyanilyen telefonnal kapcsolatban. ezek szerint neked nem szolt a szivedhez, nem kötelezö reagalni...
és megnyugtatlak, külföldön is csak a kolbasz van kolbaszbol.
@atpijkamo: latom, a helyesiras mar jol megy, de annak is nezz utana, hogy mi az a vas, és milyen folyamatok kellenek ahhoz, hogy acélpant lehessen belöle ("vaspant" ugyanis nem létezik)...
Martinicske 2014.10.01. 09:56:53
braue 2014.10.01. 09:57:51
És mindezt június közepi bejelentésre.
Donjon 2014.10.01. 10:21:59
Dióhéjban annyi, hogy a tavaly vásárolt HTC ONE X+ telefonom idővel elkezdett kilépni a mobil hálózatból úgy, hogy csak PIN ellenében tudtam kilépni, tehát nem a jel esett le, hanem teljesen megszakadt a kapcsolat. Egy ponton túl már nem tudtam tolerálni és visszavittem a gsmline.hu szervizébe. Befogadták és garanciában 3 hét alatt kicserélték az antennakeretet. Megígérték, hogy nem lesz már gond és 3 héttel meghosszabbították a garanciaidőt is.
Majd egy ideig nem volt gond, de május környékén megint jelentkezett a hiba, visszavittem és mivel 1 év és 3 héten belül voltam joggal számítottam garanciális javításra. Vissza is vették és ráírták a munkalapra, hogy garis javítás.
Azóta Csehországban dekkol a telefon, a gsmline közben megszünt, gsmvonal néven fut, más cég vette át a szerviz feladatokat.
Közel 4 hónap alatt annyit sikerült kideríteni, hogy alaplapot cseréltek és egy aktiváló kódra várnak, hogy működésre bírják a telefont. Ha ez meglesz visszaküldik.
A garancia kérdése még függőben, van mert nem mondtak egyértelmű verdiktet. Volt olyan aki szerint ők nem fogják lenyelni a javítást, de a legutóbb már kedvezőbb infót kaptam. ami szerint valaki lebeszélte a dolgot a cseh HTC-vel és gariba fog menni a dolog.
Elég gáz a helyzetem, mert így is rengeteg időt veszítettem. (Közel 4 hónap)
Mit javasoltok, ha az új cég mégis rám akarja terhelni a javítást?
Eudocimus Ruber 2014.10.01. 12:45:05
AtiSnatch 2014.10.01. 12:48:40
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.01. 13:36:20
Látom, töröd a magyart, okoska. De nincs ien szó.
Tudom, hogy mi az a vas (Fe, rendszáma 26, atomtömege 55,845 g/mol), és leszarom az acél millió gyártási módját.
Azt mondjuk, hogy vaspánt, nem pedig Siemens-Martin-acélpánt, pedig lehet, hogy ez a pontos megnevezés. Azt mondjuk, hogy vaskor, nem pedig vas-szén-és-millió-szennyezőanyag-kor. :))
Black Bride 2014.10.01. 13:59:42
Vita lezárva.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.01. 14:02:27
AtiSnatch 2014.10.01. 14:19:54
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.01. 14:28:30
Műanyag fakanál...
Na, menny elsőzni.
Aureliano Buendía 2014.10.01. 17:42:52
Aureliano Buendía 2014.10.01. 17:44:10
Donjon 2014.10.02. 07:55:57
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.02. 09:26:21
Donjon 2014.10.02. 11:18:17
Én is simán eladhattam volna egy gyári állapot visszaállítása után a készüléket, ahelyett, hogy küzdök vele. Ugyanis az rövid időre megoldotta a problémát. (kb 2 hónap)
Tehát egy használt kevésbé túlárazott használt készülékkel is megvan a kockázat. Nem mindenki azért adja el, mert újat akar. Előfordulhat, hogy rejtett hiba van és azért akar megszabadulni tőle.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.02. 11:24:34
Ott, hogy ha nem tudsz vele zöld ágra vergődni, akkor szívbaj nélkül eldobod, és veszel másikat.
"Előfordulhat"
Bármi előfordulhat. Előfordulhat, hogy egy meteor eltalálja a földet, és kihal az emberiség. Olyan tanácsot ne várj, ami minden élethelyzetben jokerként segít.
Donjon 2014.10.02. 12:50:22
Én egy piacrakerüléskor 180-at érő, de két év után 60-80-ra mérséklődő készüléket sem dobnék ki, ha elromlik, hiszen akkor is kiadtam rá pénzt. Nagyon alacsonyan van az a szint amit én eldobható kategóriába sorolnék.
Értem én, hogy szerettek szavakba kapaszkodni, könnyebb trollkodni, de én egy teljesen konkrét élethelyzetet vázoltam fel teljesen konkrét problémával.
Gondoltam hátha valaki járt már hasonlóan és tud tippet adni. A vegyél másikat meg a dobd el a szemétbe nem épp építő javaslat.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.02. 12:57:59
A konkrét esetre nem volt különleges javaslatom, te szólítottál meg. Minden esetben érvényes: ha valóban úgy érzed, hogy igazad van, ne hagyd, hogy kibasszanak veled. Budapesti ügyvédet tudok ajánlani, ha magánban megkérdezed.
CID 2014.10.02. 18:34:11
2014.10.06. 12:11:03