Az AAA Autó az egyik legnagyobb használtautó-kereskedés Közép-Európában, mely láthatóan a Monty Pythontól kapta a nevét, de Sándor nem ezért nem bizniszel velük többet. Viszont irgalmatlan hosszú levélben fortyogta ki magából a bánatát. Figyelem, 14 bekezdéses betűhalmaz! És ez a húzott verzió.
Autófelvásárlás AAA Autó módra - avagy a pofátlanság és a szemétség vegytiszta egyvelege
A minap eldöntöttem, hogy megválok szeretett kisbuszomtól. Még el sem küldtem a hirdetést, máris jött a megkeresés az AAA Autótól. Pár kérdés után mondta a hölgy, hogy a műszakis kollégával történt egyeztetés eredményeképpen 850.000,- Ft-ot tudnak érte fizetni. Én 880.000,- Ft-ért tettem ki az autót, így eléggé megörültem a dolognak, de azért háromszor is visszakérdeztem, hogy tutira kifizetik-e az általuk kínált összeget, elvégre majd 300 km-t utazom a dolog miatt. A kedves hangú Ügyfélszolgálatos Hölgy biztosított arról, hogy ha a műszaki felülvizsgálat rendben van, akkor igen, készpénzben és azonnal kifizetik az összeget. Belementem, hogy felviszem az autót a fóti telepükre.
Vagy kétszer felhívtak útközben, hogy tuti odaérek-e. Az utolsó hívás már a telepen ért. Felvilágosított, hogy rossz helyen vagyok, fáradjak az épület mögé, ott van a felvásárlási recepciójuk. Segond, neki is indultam. Előtte elköszöntem az egyébként szimpatikus, bár eléggé dühösnek látszó fiatal embertől, aki előttem állt a Recepciónál, immár több, mint 3 (három!) órája. Kezdett némi rossz érzés kerülgetni.
A felvásárlós recepció jól eldugva az épület hátuljában: kicsi, még nyitott ajtónál is levegőtlen szobácska, benne egy-egy fájdalmasan hangos ital- és kávéautomatával, egy csomó - láthatóan feszült - várakozóval. Nagy ablak mögött ült a céges fószer - közölte, hogy öten vannak előttem, ez kb. 1-2 órát jelent, elmehetek nyugodtan.
Nagy nehezen elvánszorgott a két óra, visszamentem. Vártam. Laza fél-egy óra üldögélés után már csak ketten vannak előttem! Kb. három óránál tartott immár a várakozás. Közben beszélgetés, egyre baljósabb a kép. Kiderül , hogy telefonban korrekt árakat mondanak, de a végén többnyire csak a felét akarják kifizetni. Egy idősebb úr azért dühöngött, mert 90 km-ről érkezett egy előre leegyeztetett autóvásárlásra - út közben legalább háromszor felhívta az ügyfélszolgálat, hogy tényleg odaér-e a megbeszélt időre, és ugyan 30 perccel előbb érkezett, az autót mégis pont az orra előtt adták el valaki másnak.
További közel egy óra múlva sorra kerülök. Jön a srác, beülünk az autóba. Az adatlapon kitöltögeti az alapadatokat (igen, van kormány, légzsák nincs, stb.). Feltesz 1-2 kérdést (szervokormány, ABS). Majd autózunk cirka 80 métert(!), és begurulunk az ügyfélparkolóba. Ott jön a szemrevételezés. Az egyetlen rozsdafolt egyáltalán nem érdekli, megnéz 1-2 gyári ponthegesztést, kipróbálja a hátsó ülést, körbefényképezi az autót, jön a motortér: a szakmaiság kimerül abban, hogy: igen, tényleg van motor az autóban. És kész! Nincs szervízállás, aknából kukkolás, műszeres átvizsgálás vagy autódiagnosztika. Még annyira sem nézik át az autót, amennyire egy laikus autóvásárló néz meg egy megvételre szánt autót az autópiacon.
Jön az adatok feltöltése a rendszerbe és a vételár lekérése a központból. Állításuk szerint kb. negyed óra lesz. Megjegyzem, olyan 4-4,5 óránál járunk már összidőben.
Közben tovább beszélgetek a többi várakozóval. Megállapítjuk, hogy mindenkit megpróbálnak átverni: pofátlanul alacsony árat kínálva elsőre. Néhányan szitkozódva távoznak, ám van valaki, aki elfogadja a kínált árat, "külföldre utazik, kénytelen elfogadni ezt a szemétséget". Lancia delta (2008-as, korrekt állapot és kifogástalan kinézet), kért ára 2,8 millió, a telefonos ajánlat 2,6 millió volt, az "átvizsgálás" utáni első ajánlat 1,8 millió lett! Hosszas alkudozás után ezt sikerült felszenvedni 2,1 millióra, és ezek után az AAA Autó még felszámol 27.000,- Ft kezelési költséget is!! Mert nekik rengeteg költségük van.
Érkezik az emberem az ajánlattal: 450.000,- Ft. Ha autóból nem is képzik őket, síkideg autótulajdonosokkal való nyugtató jkommunikációból minimum egyetemi szinten. Már csak a túlélési esélyeik emelése végett is... Az előttem várakozó fiatal hölgynek a mézesmadzagos 900.000,- Ft-os telefonos ajánlatra mondtak szintén 450.000,- Ft-ot, de nem volt vevő a baromságra. Közölte a maga emberével, hogy menjen vissza és addig ne jöjjön elő, míg a vételi ajánlat nem kezdődik 8-assal. Én csatlakoztam a kezdeményezéshez. Újabb várakozás, ismét fél óra.
Hív az Ügyfélszolgálat: Miért akadéskodok én, amikor korrekt árat mondtak. Felvetem a csalogató megbeszélésen mondottakat, mire letolnak, hogy telefonban csak irányárakat mondanak, és különben is - most tessék figyelni!!! -, nekik a maximális keretük 650.000,- Ft erre az autóra. Puff neki! Ha eleve tudják, hogy csak 650-et adhatnak maximum, akkor miért mondtak - akár irányárnak is - 850-et??? A kiválóan kiképzett ügyfélszolgálatos hölgy erre már nem tudott mit felelni.
Némileg viccesen megkérdeztem még, hogy ha már ennyire becsaptak, akkor legalább az útiköltségemet térítsék vissza. Hát, nem, nem térítenek semmit és egyébként is, részükről ez az ügy le van zárva. De azért mondjak én egy árat. Ok, megint visszakérdezek: ha 650 ezer a felső keret, tudnak többet fizetni, bármilyen árat mondok is? A válasz: határozott nem. Elköszön és rám csapja a telefont. Közben érkezik az emberem a forgalmival. Sajnálkozva még megjegyzi, hogy a tapasztalata szerint 550 ezernél nem szoktak többet adni egy olyan autóért, mint az enyém. Tehát ennyi, hazaindulok...
Összegzés:
- Az AAA Autónál az autókon láthatóan csupán egy profi takarítást eszközölnek, még a pár 100 vagy 1000 forintos, hiányzó műanyag alkatrészeket sem pótolják, nem hogy komoly műszaki felülvizsgálást vagy rendbehozatalt végeznének. Nem is csoda, másra nem igen futja a a 27 ezres kezelési költségből, az árrésből pedig ilyesmire nem költenek. Érdekes kalandnak ígérkezik bármiféle garanciavállalásuk, ha mégis probléma lenne a náluk vásárolt autóval.
- A telefonos ajánlat a kitett hirdetési árhoz olyan közeli, hogy nehéz neki ellenállni: az emberek 90%-a sanszos, hogy elviszi a telepre az autót. Ott aztán elkezdődik a lelki nyomásgyakorlás a hátsó recepcióval, a kis helységgel, a több órás, fölösleges várakoztatással, a megalázóan pofátlanul alacsony tényleges árajánlattal. Azok, akik messziről érkeznek, vagy rá vannak valamiért szorulva, a végén némi alkudozás után belemennek az árba.
- Nekem biztos kifizetésre ígértek telefonon 850ezret, tehát előre megfontoltan vertek át, hátha bejön. És láthatóan nem kivétel vagyok, hanem ez az alap: mindenkivel így járnak el, mindenkit megtévesztenek hamis ígéretekkel és konkrét, tetten érhető hazugságokkal.Kérem szépen, EZ a valódi AAA Autó Group.
Sándor
UPDATE 10.09 11:06
Az alábbi reakciót kaptuk az AAA Autótól:
Az AAA Auto komolyan veszi a szolgáltatásaival kapcsolatos valamennyi észrevételt, ezért sajnálattal olvastuk a posztban leírt tapasztalatokat. Kérjük a levélírót, szíveskedjen elküldeni elérhetőségeit az info@aaaauto.hu e-mail címre annak érdekében, hogy kivizsgálhassuk az esetet. Természetesen a vizsgálat eredményéről tájékoztatni fogjuk a levélírót is. Az AAA Auto folyamatosan törekszik szolgáltatásai színvonalának emelésére, ezért mindenkor számít ügyfelei véleményére és javaslataira, amelyeket ugyancsak az info@aaaauto.hu e-mail címen vár.
Az AAA Auto vezetősége”
Az utolsó 100 komment: