Tékozló Homár

Ki az a lúzer, aki 120.000 forintot fizetett két 20.000 forintos repülőjegyért a WizzAirnél?

2014.10.21. 14:28 | Homár Hilda | 118 komment

WP_20141017_009.jpg

Márton önostorozó levele a balul elsült fapados utazások állatorvosi lovát vagy inkább ménesét tárja elénk. Van itt minden a félrefoglalástól a rossz méretű bőröndig, ami cifra káromkodásokat, fortyogó dühöt, értetlen arckifejezéseket és csendes beletörődést eredményezhet egy repülés kapcsán. Fogadjátok megértéssel.

Kedves Homár blog!

Szeretnék megosztani egy történetet a WizzAirrel kapcsolatban... A történethez csatoltam képeket a táskámról, és ami a gépen elhelyezett sütiket illeti, remélhetőleg a héten arról is megtalálom a képeimet.

Ki az a lúzer, aki 120.000 forintot fizetett két 20.000 forintos repülőjegyért a WizzAirnél? Én vagyok. És te is lehetnél.

A történet egy szép májusi napon kezdődött, amikor késő délután értesültem, hogy a Wizz Airnél születésnapi akció keretében egy jegyért kettőt kaphatok.

Este tíz órakor le szerettem volna csapni erre a lehetőségre, de úgy akadozott a társaság honlapja, hogy nagyjából egy, vagy tán másfél óra után sikerült jegyet találni október közepére Isztambulba 51.000 forintért. Vadregényes hangulatban voltunk barátnőmmel, és kis konzultálás után gyorsan le is foglaltuk, mielőtt teljesen lefagyott volna rendszer (le is fagyott, erről van indexes hivatkozás*). Majd egy-két órával később realizáltuk, hogy a stresszes helyzetben rosszul emlékeztünk és pont azon a hétvégén van egy közeli ismerősünknek az esküvője Lengyelországban. Bevallom, hülyék voltunk, de az ilyesmi bárkivel előfordulhat.

Következő nap reggel felhívtam a WizzAir-t és érdeklődtem a lehetőségekről. Nagyjából - és meggyőződésem szerint direkt - 10 percig húzták a beszélgetést a telefonon, ami nekem 2300 forintba került az emelt díjas telefonszámuk miatt. A következőt tudhattam meg 5 korsó sör áráért:
· Öt hónappal a repülés előtt teljes vagy részleges visszatérítést nem hogy 12 órával, de másodpercekkel a vásárlás után sem tudnék kérvényezni, mivel ha visszatérítést szeretnék kérni, akkor ennek a költsége egy 51.000 forintos jegy mellett jóval több mint a jegy értéke!

· Időpont-változtatás a meglévő jegyen többe kerül, mint egy új jegy Isztambulba. (Egyes dátumoknál majdnem kétszer annyiba kerül!)

· Úticél-változtatás Isztambulból Varsóba (mivel úgy is oda kellett utaznunk a hétvégén az esküvő miatt) többe kerül, mint két retúrjegy Varsóba!

· Névváltoztatása repülőjegyen csak egy név esetén lehetséges. Hiszen én extrát fizettem a WizzAir klubtagságért, ezért megkapom az üzlettársi kedvezményt: azt, hogy az én nevemet semmi pénzért sem változtathatom meg. Sőt, azon az egy jegyen, amin változtathatok nevet, azon is huszonvalahány ezerbe kerül ez a művelet... Azaz a jegy árába... Így még egy ismerősnek sem adhatom át ezt a jegyet, mondván ne menjen a kukába.

Nem mellesleg, a WizzAir sütiket helyezett a gépemre, és ugyanazt az isztambuli jegyet jelentősen drágábban reklámozta nekem, mint a barátnőm laptopján ugyanakkor. Na de így is, úgy is, a fenti pontok csak mértékükben változtak a két laptop között (azaz míg az egyiken ötven valahány ezer volt egy új, másik dátumban egy jegy Isztambulba, és másikon nyolcvan ezer valahány, mindkettőn száz ezer körül volt a létező jegyet kicserélni).

Sebaj, buták voltunk, előfordul. Sokak között apám is mindig mondta, hogy az ember hibáiból tanul. Úgy látszik én nem, mert mivel nem volt más reális opció Varsóba, foglaltam két másik teljesen külön retúrjegyet ugyanerre a hétvégére Budapestből Varsóba 41.000 forintért. Itt direkt előre fizettem 6000 forintot nagyméretű poggyász miatt. Mellesleg ezt a poggyászt többek között már a WizzAir-en Bolognába is használtam.

Eljött a nap az utazásra: Oktober 17. Épp tereltek minket be a nagy Ferihegyi Istállóba, mikor egy hölgy megkért engem, hogy rakjam be a táskámat a méretketrecbe, hogy belefér-e. Hát én boldogan beleraktam, mint már ezt többször, több légitársaságnál meg is tettem. Belefért. Ez látszólag nem tetszett a huszonéves hölgynek. Kérte, hogy vegyem ki. Kivettem. Fogott egy mérőszalagot, lemérte a görbe hátán (geometriailag ez nem túl fair), és mondta egy óriási vigyorral, hogy kerékkel együtt ez 58-59cm, nem 56cm (Otthon megnéztük, és kerékkel együtt is nagyjából 56cm a táska, illetve többi dimenzió bőven több centivel a határértéken belül volt, mint a képeken látható)... Erre én válaszoltam, hogy ez igenis 56cm, és mivel úgy is reklámozzák a táskát, úgy is vettem, és úgy is használtam már több éve, többek között az Önök járatán, ezért kérem engedjenek fel a járatra. Ezt a választ nem fogadta el, és zsarolás képen nem engedett fel a gépre addig, amíg mi nem fizettünk ki 22.000 forintot az odaútért. Majd a számlára 18.000 forintot írtak. Kérdeztem, hogy mi lesz a 6.000 forinttal, amit a nagy pogyászért fizettem. Válaszolt, hogy majd utólag telefonon reklamálhatunk érte. Igen, az emelt díjas telefonszámon.

Sajnos kényszerhelyzet miatt nem tudtunk sokat tenni, kifizettük. Persze a visszaútra meg az interneten tettük ugyanezt, mert ott jóval olcsóbb, csak 2.200 forint. Azért a hölgy ügyelt arra, hogy kérésem ellenére a 22.000 forintos leadott táska díjat, amit mellesleg én fizettem ki, én kártyámmal, a barátnőm nevére írja be a rendszerbe. És miért? Hát egyszerű: mert az én nevemen volt a nagy poggyász jegy, és nehogy véletlenül még azt a eredetileg befizetett 6.000 forintot is vissza tudjam kérvényezni. Na de ezt csak úgy tudhattam volna meg hivatalosan, ha költöttem volna még 2.000 forintot a telefonos ügyfélszolgálatnál.

Összegezzük (kerekitve):
Isztambuli jegy: 51e
Telefonálás: 2,3e
Varsói jegy (úticél átírás helyett ez volt olcsobb): 35e
Nagyobb táska oda vissza: 6e
Helyszínen a díj: 22e
Felesleges Nagyobb táska díj vissza: 2,2e
______
118,500


Üdvözlettel:

Márton

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ptspts 2014.10.21. 14:32:48

Jogos volt-e a helyszíni 22000 Ft kifizettetése a poggyászért? Milyen szabály vonatkozik rá?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 14:34:20

A saját hülyeségéért miért a viccért hibáztattya?

venszivar 2014.10.21. 14:37:40

"Ki az a lúzer, aki..."

NÉV SZERINT?

ptspts 2014.10.21. 14:39:00

Itt vannak a szabályok:

wizzair.com/hu-HU/useful_information/faq#9

1. Kis méretű kézipoggyász:
- Amennyiben a kézipoggyász mérete nem haladja meg a 42 x 32 x 25 cm-t, úgy azt utasaink díjmentesen felvihetik a gépre. A kézipoggyásznak be kell férnie az utas előtti ülés alá.

2. Nagy méretű kézipoggyász:
Amennyiben a kézipoggyász mérete meghaladja a kisméretű poggyászra meghatározott méretet, de nem nagyobb, mint 56 x 45 x 25 cm, úgy díjfizetés ellenében lehet a gépre felvinni. A poggyásznak be kell férnie az ülések fölötti poggyásztartó rekeszbe. Az utasnak képesnek kell lennie a táskát segítség nélkül felhelyezni a felső poggyásztartó rekeszbe.

---

Az a kérdés, hogy a posztoló által vitt poggyász belefér-e egy 56 x 45 x 25 cm méretű téglatestbe. Ez a posztból nem derül ki.

Der Sün!! 2014.10.21. 14:39:09

Nem bírok a könnyeimmmel...

venszivar 2014.10.21. 14:39:31

Mivel volt bőven pénzed! Volt mit elbaszni! Megtetted! gratulálok

Nindu 2014.10.21. 14:39:47

Bőrönd letesz, görgő leszerel, vagy ha nem lehet akkor egyszerűen lerugdosom róla! Lehet a bőrönd többe kerül mint a 22e Ft de az erkölcsi győzelem az enyém!

Manyecska 2014.10.21. 14:49:41

Valaki mérje már le azt a kurva keretet..egyszer..:p hátha kisebb..

ptspts 2014.10.21. 14:49:58

wizzair.com/hu-HU/useful_information/service_fees

Felhívjuk a figyelmét, hogy amennyiben az alábbi szolgáltatások bármelyikét a repülőtéren vásárolja meg, a Wizz Air szerződéses partnere a lent feltüntetett szolgáltatási díjakon felül további díjat számolhat fel. A Wizz Air szerződéses partnere által felszámított díjakról a Wizz Air szerződéses partnerénél a repülőtéren kaphat tájékoztatást.

Nagy méretű kézipoggyász (csúcsidőszakon kívül és csúcsidőszakban) a wizzair.com-on és a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül járatonként, utasonként 3 000,00 Ft - 5 400,00 Ft.

Nagy méretű kézipoggyász díj az utasfelvétel során járatonként, utasonként 10 850,00 Ft.

Nagy méretű kézipoggyász a kapunál járatonként, utasonként 10 850,00 Ft.

---

Nem értem, hogy a posztoló miért pont annyit fizetett, amennyit a posztban ír, én teljesen más számokat látok a Wizz Air honlapján. Lehet, hogy amikor ő utazott, még mások voltak a díjak. De az is lehet, hogy a szerződéses partner egyéb díjakat is felszámolt.

Azt tudom tanácsolni a posztolónak, hogy ha vissza akar kapni valamennyi pénzt, akkor becsülje meg, hogy maximum mennyit tud visszaigényelni (adja hozzá a telefonszámlát is), és ha megéri neki ezért plusz kérvényezni, pereskedni stb., akkor próbálkozzon meg vele. Olvassa el ezt a posztot, hogy jobban lássa a saját esélyeit: homar.blog.hu/2014/04/08/nem_szeretne_karteritest_fizetni_a_wizzair

Köszönjük a posztot, emlékeztetett rá mindannyiunkat, hogy mire kell odafigyelnünk, mire számítsunk, ha Wizz Airrel utazunk. Ezek alapján minden leendő utazó el tudja dönteni, hogy megéri-e neki ennyi mindenre odafigyelni, és ennyi kockázatot vállalni.

Manyecska 2014.10.21. 14:52:51

Kutyát fel lehet vinni hordozóban, 56 centi alatt?

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2014.10.21. 14:59:55

ezt a wizzair-es emeltdíjas telefont még senki nem reklamálta meg? fogyvédelmi tv-ben benne van h kell lennie normáldíjas ügyfélszolgálatnak. (vagy azért tehetik meg merth nem mo-i a cég?)

AtiSnatch 2014.10.21. 15:00:42

Most ez ideje jött dicsekedni?

Trunkel 2014.10.21. 15:04:57

hát ennyiért már rendes járaton is utazhatott volna a posztoló.

vagy kivittem volna én autóval.

AtiSnatch 2014.10.21. 15:11:07

@Trunkel: úgy, hogy kocsid sincs, mi? :D

Tomasz_a_gozmozdony 2014.10.21. 15:13:28

Volt egyszer a morning soooban errol szo, nem tudom nem-e a wizz eletet hivtak fel telefonon ezzel kapcsolatban, valami noi holgy szepen kormonfontan elmagyarazta hogy ki van centizve az uzemanyag, meg ki van egyensulyozva a gep meg satobbi. A kerdesre, hogy plusz 15ezerert nem gond az uzemanyag, meg a kiegyensulyozas, nemjott erdemleges valasz. Mert az kobe van vesve bazmeg. Nem is suly alapjan kellene am cseszekedni, nem tokmindegy hogy egy meter borondben van 10 kilo cucc vsgy 30 centiben 100 kilo ugye?

EvilHedgehog 2014.10.21. 15:14:32

Oda vissza 2 fő 400$ Turkish Airlines.
Rendes csomag, rendes poggyász, kaja- pia benne van az árban, jah.. és ez egy légitársaság.

kakukk11 2014.10.21. 15:23:47

Köszönjük a posztolónak, hogy helyettünk fizeti ki a repülőjegyünk árának nagy részét. Mert ugye senki nem gondolja, hogy a wizzairnek az a buli, hogy 6000Ft-ért elvisz a hátitáskámmal London-ba. A posztoló, és hozzá hasonló figyelmetlen/felkészületlen/"csak 2 cm-rel nagyobb, nem baj, megpróbálom" emberek állják az olcsó fapados jegyek által okozott veszteséget.
Szóval még egyszer: KÖSZÖNJÜK!!!

Der Sün!! 2014.10.21. 15:26:22

@Trunkel:
Én ennyi pénzér biciklivel is kivittem vóna!!4!

Manyecska 2014.10.21. 15:26:59

OFF @Der Sün!!: fateromat nem akarták Isztambulból hazaengedni, megnézték a személyijét és közölték húzzon a szomszéd országba ahonnan származik..:DDD szegény kézzel-lábbal magyarázott:(((:D Pfff:(

Manyecska 2014.10.21. 15:28:04

@Der Sün!!: én odaadtnám a biciklimet, azt húzzon vele Isztambulig..:P

Manyecska 2014.10.21. 15:31:39

Három hete 30 fokos volt arrafelé a tenger, pff...:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.10.21. 15:46:22

Én azt nem értem, hogy hogy támadhat valakinek csak úgy utazási kedve, csak azért, mert úgymond akciós a jegy valahova.

Der Sün!! 2014.10.21. 15:49:46

@Manyecska: Ami Lengyelországban található?

amsz · http://www.amator-szexvideo.com 2014.10.21. 15:51:47

Hilda.. komolyan lenne egy kérdésem..

Feltétel hogy csak wannabee vadászok posztjai kerülnek ki??
vagy tényleg ilyen a felhozatal?

Darth Revan 2014.10.21. 15:59:01

@ptspts:

"egy hölgy megkért engem, hogy rakjam be a táskámat a méretketrecbe, hogy belefér-e. Hát én boldogan beleraktam, mint már ezt többször, több légitársaságnál meg is tettem. Belefért"

Prien-u47 2014.10.21. 16:00:07

2300-nál sokkal olcsóbban is lehet 5 sört inni... ha már fapad, ugyebár.

Darth Revan 2014.10.21. 16:01:18

A legkozelebb be kell jelenteni, hogy elloptak a kartyadat es vissza kerni a penzt a bankon keresztul

(mondjuk furcsa, hogy a tolvaj a te nevedre vett repulojegyet, de lehet, hogy ot is ugyanugy hivjak)

MacskaÖsszeZavaróKft 2014.10.21. 16:05:14

Zdraszvujtye Ribjata!
Én Moszkvában voltam, azért repülhettem olcsón, mert másokat lehúztak a fapados járatokon. Köszönöm Neked is!!! :)
Szamoljet lityit!

igi1 2014.10.21. 16:08:56

Menjé orangewayssel.

Sznob

Atörökk 2014.10.21. 16:13:56

VADÁÁÁÁÁÁÁÁSZ! VADÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSZMARCIIIII!
Wizzair for president! :D

Baldrick68 2014.10.21. 16:15:31

@ptspts:
Szövegértés?

"mikor egy hölgy megkért engem, hogy rakjam be a táskámat a méretketrecbe, hogy belefér-e. Hát én boldogan beleraktam, mint már ezt többször, több légitársaságnál meg is tettem. Belefért. Ez látszólag nem tetszett a huszonéves hölgynek. Kérte, hogy vegyem ki. Kivettem. Fogott egy mérőszalagot, lemérte a görbe hátán (geometriailag ez nem túl fair), és mondta egy óriási vigyorral"

Húha vajon belefért a ketrecbe a csomag???

blamm 2014.10.21. 16:19:33

Mellesleg a Wizzair ügyfélszolgálatát el lehet érni a 0640-106-166-os kék (helyi tarifás) számon is, csak ezt nem reklámozzák :)

ptspts 2014.10.21. 16:21:19

@Baldrick68: Én szövegértésből jó vagyok. Úgy értem, hogy akkor lehet felvinni díjfizetés ellenében, ha az összes feltétel teljesül:

1. a kézipoggyász mérete meghaladja a kisméretű poggyászra meghatározott méretet

2. nem nagyobb, mint 56 x 45 x 25 cm

3. be kell férnie az ülések fölötti poggyásztartó rekeszbe

4. az utasnak képesnek kell lennie a táskát segítség nélkül felhelyezni a felső poggyásztartó rekeszbe

A posztból kiderül, hogy 4. igaz, de nem derül ki, hogy 2. igaz-e. (Az kiderül, hogy a görbe oldalán megmérte a hölgy, és 58 cm-t mért. De ettől még simán lehet, hogy a poggyász befér egy nem nagyobb, mint 56 x 45 x 25 cm méretű téglatestbe, és az is lehet, hogy nem.) Emiatt a poszt alapján nem állapítható meg, hogy fel lehet-e vinni díjfizetés ellenében a poggyászt.

Te mit értelmezel másképpen?

ptspts 2014.10.21. 16:22:30

@ptspts: Elnézést, `4. igaz' helyett az derül ki a posztból, hogy a poggyász befért egy repülőn kívüli ketrecbe. Ez a szabályok szempontjából nem releváns információ.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.21. 16:52:52

Hitelesített a mérőszalag, amivel szarakodnak? :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.21. 16:54:06

@ptspts: Ha a méretketrecbe befér, akkor mi a francot szórakoznak? Vagy nem kell ketrec, vagy ne méregessék...

dailyvicodin 2014.10.21. 16:58:13

@AtiSnatch: ennyiért jobbhelyen már autót is adnak, plusz benyát a nagy útra :D

@Prien-u47: felénk ennyiért 1 literes Maß-t kapsz talán.

@Tomasz_a_gozmozdony: meg az, hogy x órára elég feleslegnek kell lennie gebasz esetére :)

u.i.: wizzairrel utazni(szopni) ösi magyar szokás.

ptspts 2014.10.21. 17:05:32

@CoIT: Az eset megítélése szempontjából lényegtelen, hogy a poggyász belefért-e a méretketrecbe. Az a lényeges, hogy a poggyász meghaladta-e a szabályzatban meghatározott méretet, és ezt a méretet centiméterekben definiálták, és nem méretketreccel.

A méretketrec valószínűleg azért van, hogy gyorsan megállapítható legyen a poggyászok többségéről, hogy túl nagyok-e: amelyik bele se fér, azt fölösleges külön lemérni. A repülőre azt lehet felvinni, amit a személyzet enged. Ha a személyzet egy olyan bőröndöt nem enged fel, ami megfelel a szabályoknak, akkor utólag lehet reklamálni, hogy nem ezt ígérték. (De ettől még nem lehet felvinni a repülőre, mert az egész repülőútért a személyzet felel, és az ő szavuk szentírás.)

Azon el lehet gondolkozni, hogy a szabályoknak van-e értelme, és hogy összességében mennyit segít a méretketrec, és hogyan kéne kialakítani egy légitársaság szabályzatát és munkamenetét. Ha ezen gondolkozunk, akkor releváns kérdés, hogy legyen-e kitéve méretketrec, és mi legyen a szerepe. De fogyasztóvédelmi szempontból a mostani post esetén mindez lényegtelen. Az a lényeges, hogy milyen szabályok voltak érvényben, és hogy a posztoló poggyásza megfelelt-e nekik.

Manyecska 2014.10.21. 17:22:00

@ColT: hát eszt mondom!!! nem mellesleg egy 1913-as Bibliáért meg pár Révai-lexikonért most ajánlott a becsüs 100.000 HUF-t:)) felajánlom poszternak!!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 17:24:47

@ptspts: "A méretketrec valószínűleg azért van, hogy gyorsan megállapítható legyen a poggyászok többségéről, hogy túl nagyok-e: amelyik bele se fér, azt fölösleges külön lemérni."

Igen. Amelyik meg befér, azt is fölösleges méricskélni.

Bármilyen két pont között ki tudok húzni feszesen egy tetszőleges hosszúságú mérőszalagot valamilyen úton úgy, hogy a vége ne érje el az egyik végpontot.

Csak olyan szabálynak van értelme, amit legalább a kiötlője betart.

Manyecska 2014.10.21. 17:32:11

..nem akar valaki kimenni helyettem a Keletibe? a vonat elé?? :D addig kávé. cigi.nő.:P

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 17:36:15

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "Én azt nem értem, hogy hogy támadhat valakinek csak úgy utazási kedve, csak azért, mert úgymond akciós a jegy valahova."

Én értem. Szívesen utazik, sok helyet nem látott még a világban, talál egy ajánlatot, ami minden szempontból megfelel.

Harmincöt éve én is kapva kaptam volna egy ilyen ajánlaton.

ptspts 2014.10.21. 17:39:53

@atpijkamo:

> Amelyik meg befér, azt is fölösleges méricskélni.

Azt, hogy mi fölösleges, a személyzet dönti el. Ha nekik van kedvük megmérni, akkor megmérik. Annyit méricskélnek, amennyit csak akarnak, és még indokolniuk sem kell. Az utas panasza csak akkor jogos, ha a szabályoknak megfelelő poggyászát nem engedték felvinni.

> Csak olyan szabálynak van értelme, amit legalább a kiötlője betart.

Van olyan ismereted, hogy a Wizz Air ebben az esetben nem tartotta be a saját szabályait? A méretketrecre nem vonatkozik a szabály. Az, hogy a szabályokat betartották-e, független attól, hogy a poggyász belefért-e a méretketrecbe.

> Bármilyen két pont között ki tudok húzni feszesen egy tetszőleges hosszúságú mérőszalagot valamilyen úton úgy, hogy a vége ne érje el az egyik végpontot.

Ezt úgy értelmezem, hogy szerinted a posztban említett hölgy a mérőszalaggal rosszul mérte le, hogy a poggyász megfelel-e a szabályoknak. Ha a leírás helyes, akkor szerintem is rosszul mérte le: amit ő mért, abból nem állapítható meg, hogy a poggyász belefér-e egy 56 x 45 x 25 cm-es téglatestbe. Úgy veszem, hogy ebben egyetértünk.

A posztolónak nem amiatt jár kártérítés, mert a hölgy a rosszul mért, hanem amiatt járhat, hogy a szabályoknak megfelelő bőröndjének felviteléért plusz pénzt kértek. Ehhez viszont kéne tudni, hogy tényleg megfelel-e a szabályoknak, belefér-e. Ezt már az első kommentemben is említettem.

És mivel rossz mérés alapján

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 17:47:34

@Manyecska: "a vonat elé"

Nem, kösz. A nadrágom pont olyan hosszú, mint a lábam, nem akarok levágatni egyikből se.

@ptspts: "Ha nekik van kedvük megmérni, akkor megmérik."

Ha nekik van kedvük, akkor nyilt színen önkielégítést is végezhetnek. Szabad ország.

"a Wizz Air ebben az esetben nem tartotta be a saját szabályait?"

Rátapintottál a lényegre.

"hölgy a mérőszalaggal rosszul mérte le"

Stimmt.

"kártérítés ... amiatt járhat, hogy a szabályoknak megfelelő bőröndjének felviteléért plusz pénzt kértek."

Na ugye, egyetértünk.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 17:53:31

Az EasyJet Airbus A319-es gépe az essexi London Southend repülőtérről Malagába indult volna a fedélzetén 156 utassal, ám a kapitány az erős szél miatt veszélyesnek találta a felszállást. Ezért tíz önként jelentkezőt kért, akik fejenként 250 font (97 ezer forint) kárpótlás fejében hajlandóak leszállni.

www.origo.hu/utazas/hirek/20141020-on-leszallna-a-repulorol-szazezerert.html

boom2 2014.10.21. 17:54:27

Én az elmúlt 20 évben idén először repültem, ezzel a szarházi céggel. Az én saját tapasztalatom(is) az volt, hogy ezek átverésből élnek.
Konklúzióm az lett, h sehova, soha nem utazom egyetlen egy fapados céggel sem a jövőben.
Alig olcsóbbak, minősíthetetlen körülményekkel, emberekkel, átverések tucatjaival, kicsinyeskedéssel, szándékos szemétkedésekkel.
A másik pedig a budapest airport, amit messze el fogok kerülni.
Tégy így te is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.21. 18:04:24

@ptspts: "Az eset megítélése szempontjából lényegtelen, hogy a poggyász belefért-e a méretketrecbe. Az a lényeges, hogy a poggyász meghaladta-e a szabályzatban meghatározott méretet, és ezt a méretet centiméterekben definiálták, és nem méretketreccel."
Ahogy Atpi is mondta, nem érzel némi ellentétet ebben a mondatban? Ha van ketrc, minek mérnek? Ha mérnek, minek ketrec?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.21. 18:05:33

@ptspts: "Van olyan ismereted, hogy a Wizz Air ebben az esetben nem tartotta be a saját szabályait? A méretketrecre nem vonatkozik a szabály. "
Akkor mi a fasznak van? Miért nem mondják az, hogy túlméretes, amire azt mondjuk? :D És akkor random mondanák amire akarják.

Manyecska 2014.10.21. 18:11:42

@ColT: nem, jön egy rokonom :P

Rosszindulatú Vászka 2014.10.21. 18:14:19

@atpijkamo: "A nadrágom pont olyan hosszú, mint a lábam, nem akarok levágatni egyikből se."

Ezt most elképzeltem. Nem lennék a hejedben :D

Manyecska 2014.10.21. 18:20:59

@ColT: állítólag az IC sima személyvonat-összeállítás..:DD semmi számozott ülés, ilyen. Az ára mondjuk nem:) késett fél órát, sebaj..:D

Manyecska 2014.10.21. 18:23:12

@Rosszindulatú Vászka: :D jóhát énse eléfexem, ugye:) bár lassan ott tartok. Fél óra késés, hmm.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.10.21. 18:35:47

Vonat elé köll menni?
Aszt nem vállalom!4!

Manyecska 2014.10.21. 18:38:09

@dr. phil. Sün‼ ツ: a metrót se? most merülök alá.:D az legalább megbíszhatóan kigyullad.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.10.21. 18:58:02

@Manyecska:
Áááá, én nem vagyok ilyen pirománijákus!
Maradok a tengeralattjáróná.
Ha az kigyullad, legalább elóccsa a víz!4!!!

Aureliano Buendía 2014.10.21. 19:06:30

Marci, te szerintem inkább csak a Balcsira utazzál. Vonattal.

Aureliano Buendía 2014.10.21. 19:11:29

@boom2: szerinted miért olcsó a jegy? Hogy a sok vadász megvegye. Aztán majd a VALÓDI árat bevasalják a kapunál.

Pista Bácsi 2014.10.21. 19:36:59

Lehet már a posztolót...?

Ja, hogy még nem. Kár...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.10.21. 19:48:35

@Pista Bácsi:
A poszt tolót makkszimum sajnálni lehet!
Úly blogszabájok vannak.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.10.21. 20:23:41

@venszivar:
Hallhattad a blogtalin!
Tilos offóni, meg a posztert nem szabad szidni.
Én azé sajnálom szegényt!
Szopóágra kerűt a helyesége mijatt.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 20:25:41

Egy korlátlan vezetékes nethozzáférés árát 4-5000 forintnak számolva még brutálisabb arány jön ki, ezen ugyanis egy átlagfelhasználó havi 30-50 gigát minden további nélkül leforgalmaz. Ebben az esetben az adó mértéke 4500-7500 forint lehet, ami jól láthatóan több, mint a havi díj.

hvg.hu/tudomany/20141021_Kiderult_brutalis_lesz_az_internetado_mer

igi1 2014.10.21. 20:37:23

Én meg nem sajnálom a posztert.

Nemhogy örült volna annak az akciósan megvett jegynek, oszt megvette vóna eredeti áron a másikat.

Egyeseknek minden kéne, mi!?

Lengyelországba meg az orangewayssel, vagy eurolinessal.

igi1 2014.10.21. 20:44:14

Aki esküvőre is repülővel megy Lengyelországba az meg egy jó nagy hülye alapból.

Nem is értem, oda hogy megy bárki innen repülővel.

!?

igi1 2014.10.21. 20:50:52

aki meg elfelejti a stresszes helyzetben egy közeli barátjuk esküvőjét az se lehet sikeres ember

az ilyen a sajátját is tutira elfelejtené stresszes helyzetben

A poszter ott hibádzik a számításnál:

A távolságot nem veszi figyelembe a jegyek áránál!!!!

Ugyanis Budapest - Isztambul nem egyenlő Budapest - Warsóval távolsággal.

Lehet, hogy az átírás huszonvalahányezerbe kerül, de ő Isztambulba vette a jegyet!!!

igi1 2014.10.21. 20:53:59

Egyébként meg a poszter helyében:

eladtam volna a jegyeket másnak kicsit olcsóbban de ez már nem jutott eszébe

hátha az megvenné úgy, hogy a poszter kifizetné a huszonvalahányezer forintos átírást

így a poszter csak a felét bukná

az is valami, ha már ennyire sír

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 20:59:44

Az IP TV adója 540 Ft/óra lesz majd.

8 Mbps = 1 MByte/s = 3,6 GByte/óra = 3,6*150 Ft/óra

igi1 2014.10.21. 21:03:35

Bocsánat, most olvasom, hogy névátírás sem lehet.

Prien-u47 2014.10.21. 21:04:54

@dailyvicodin: na jó, de a poszter forintban számolt, valószínű itthon iszik. :)

Egyébként nekem egy 0,33-as Heinekent sikerült inni 60 koronáért (cca. 2100). Nyerte? :)

Ui: Ja a Wizzel voltam, és a) a kutya nem méregette a cuccom, b) forintra annyit fizettem mint amennyit terveztem.

Amúgy ez a méregetést ad hoc kezdik vajon? A cuccom 54-55 korüli volt, szóval szabad szemmel a jó isten nem mondta meg, hogy még oké...:)

igi1 2014.10.21. 21:06:36

ajándékba oda lehetne adni, bár senki nem fogadná el, ha ugyanannyit kéne érte fizetni, mint a jegy ára. :)

én megnézném a lehetőségeket, és ha már mindenképpen vágytam Isztambulba megnézni a Topkapi palotát meg Szulejmánt meg Hürremet, akkor :D

Rosszindulatú Vászka 2014.10.21. 21:18:20

@atpijkamo: jas. És még vegyük hozzá, hogy van már egy általányadó a zinternet árába, mer természetesen minden magyar netező magyar popzenét tőtöget éjjel-nappal.

igi1 2014.10.21. 21:19:09

Le kellett volna mondani a közeli barát esküvőjét.

XD

vuvuvu2 2014.10.21. 21:20:25

jótanács wizzbagázzsal utazóknak:
vigyenek magukkal centit. mi is vittünk 2 hete :-)

szomszédékat viszont október 2-án lehúzták 30 ezerre a check-in-nél (3 poggyász * 10 ezer) az ingyenesnél pár centivel nagyobb kézipoggyászért.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 21:24:57

@Rosszindulatú Vászka: :))

Én nem. Én az összes hallgatható mai magyar popzenét kiírtam egy CD-re.

Egy szlovák CD-re, amin nincs Artisjus címke. Hajrá magyar gazdaság! Én hacsak lehet, magyar terméket veszek, de hülye azért nem vagyok.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.21. 21:25:30

@Rosszindulatú Vászka: A másik adó meg azé' van mer' külfőődit!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 21:26:47

@vuvuvu2: "vigyenek magukkal centit. mi is vittünk 2 hete"

110 centis méterrudat vigyél!

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 21:28:34

Ha lesz adó a 25 centinél nagyobb faszra, le fogom vágni.

igi1 2014.10.21. 21:29:18

@vuvuvu2: és ha a centit is kézipoggyásznak veszik!?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2014.10.21. 21:30:45

Éembörök!
Én aszondom, vigyen magával mindenki egy plusz koffert!
Ha aszongyák, méreten fóllüli, dobgya vissza a picsába, mint a halat!4!
Monnyuk a hal, az méreten alluli szokott lenni, de bánnya kánya!

alimail · http://alitraveling.blog.hu/ 2014.10.21. 21:57:16

ez csak az újabb példa az emberi hülyeségre. Eddig kb. 50x utaztam a Wizz-zel az elmúlt években, és még SOHA SEMMILYEN PROBLÉMÁM nem volt a poggyásszal kapcsolatban. Sem másban. Ha tudtam, hogy kell a nagy, megvettem. Ha bőrönd, akkor azt. Ennyi. Figyelni kell és kész.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.21. 22:11:56

@ColT: :))

Röhögni fox, már fizeted. A benzin jövedéki adóját ÁFÁ-val megadóztatják.

2014.10.21. 22:54:22

@atpijkamo: Ha lesz adó a 25 centinél nagyobb faszra, le fogom vágni.

atpijkamu! :)))

2014.10.21. 23:06:46

@atpijkamo: Neem! Azt várom hogy impotens legyek és csak a sörnek élhessek! :))

Atörökk 2014.10.21. 23:16:45

Kiszűrték a kommentemet, akkor is:
VADÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSZ!!! VADÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSZMARCIIIIIIIIIII!!!!

M. Péter 2014.10.22. 00:33:49

Wizzairrel 2-szer utaztam, először éutoljára.

gabors 2014.10.22. 02:11:35

index.hu/gazdasag/2014/10/21/elkepesztoen_durva_lesz_az_internetado/

fasza!!!!! homar draga lesz !!! kerjuk majd a kepeket kissebre meretezni ha lehet !!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.22. 06:45:32

@atpijkamo: Az már tök uncsi. Igaz iadó adót, mert ha be tudsz fizetni egy csomó adót, akkor te tök gazdag vagy és fizess még :D

@gabors: Az amúgy megvan nekik hogy mi az a GB? Mert a választók nagy részének fogalma sincs.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.22. 06:57:10

@gabors: Illetve
Az hogy a faszba' van, hogy most már elhiszik, hogy a szolgáltatóiparban is van pénz, erre azt bökik tökön leginkább?

Meg hogy fér bele az, hogy egy rakás kormányzati szolgáltatás Ügyfélkapun át megy? És még lehetne hosszan sorolni. Itt megint valaki kitalált valamit, és nem érdekesek a következmények.

AtiSnatch 2014.10.22. 07:52:56

@ColT: beszéljünk inkább másról, mert még a végén csúnya dologra vetemedek.

Manyecska 2014.10.22. 08:27:26

@vuvuvu2: tök igazad van, én is vinnék:) hátha.@ColT: de, a gyerekemet csak nem hagyom a Szinva IC-n.:D Egerszalókon gyógyfürdőztek /4*-os mingyá megsasolom/ könnyed osztálykirándulás keretében /csomó osztálypénzt vertünk ki a volt eszemkásból, valami 10ezres nagyságrend..:) asszongya ő már 5.-ben a ballagásra gyűjt.:D!/:)
Visszaszívom az IC IC-kocsikkal járt csak félrebeszélt a gyerek..:D elég fullosak:)

Manyecska 2014.10.22. 08:30:10

www.youtube.com/watch?v=g03gz8omEFs
cukker ez a vonat!!:) OFF, ja. én nem értem miért ragaxkodnak a repcsihez.:P

AtiSnatch 2014.10.22. 09:55:14

@ColT: csak annyit árulhatok el, hogy kell hozzá gyufa meg sok benzin, ja meg egy díszes épület.

Csimpi csumpi 2014.10.22. 10:01:55

Nagyon sajnalom a posztolot!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.22. 10:46:35

@AtiSnatch: Az épülettel semmi baj. Az oda járókkal...

Yumurdzsak 2014.10.22. 11:51:55

Törlési díj

Járatonként, utasonként 18 600,00 Ft

na még így sem érte volna meg :(

joska61 2014.10.22. 16:11:46

1 szóval tanulópénznek hívják az ilyesmit.

pengusz 2014.10.22. 20:38:50

Tehát akkor múltkor sikerült tisztázni, hogy a mérőketrecek hitelesítve vannak. (meg a mérlegek is)
A hölgy által használt mérőszalag hitelesítve volt? Egy ajánlott levelet megérne a Wizzair címére, és olcsóbb, mint az emeltdíjas telefonszám. Írd meg, hogy szerinted nem hitelesített mérőeszközt használtak, és legyenek szívesek csatolni a hitelesítésről a jegyzőkönyveket, mert jogi lépéseket fontolgatsz :)
Ilyen mérés amúgy sincs, hogy 58-59 cm.

Benoke2 2014.10.23. 14:25:15

Csak egy valamit nem értek az egészben, ha van más társaság is arra a célreptérre, vagy városba, akkor miért a Fosair -el repül valaki? Aztán ha rájött hogy mekkora szemét banda, akkor újra ugyan oda foglal? Komolyan annyi lehúzás van, hogy a végén töbe kerül mint egy normális légitársaságnál... Nem szabad velük utazni. Kezdenek olyanok lenni mint az Orangeways

2014.10.23. 17:05:33

@Kitalátor (másként) gondolkodó: valószínűleg a kedv konstans, de csak akkor tudja kiélni, ha éppen féláron van a jegy.

2014.10.23. 17:17:10

@boom2: Tulajdonképpen ez a zsák és a foltja esete. Kicsinyes, fillérbaszó lúzerek, akik nem akarják megadni a tisztességes árat a repülésért, és kicsinyes, fillérbaszó társaság, amelyik becsalogatja őket különböző irreálisan alacsony árakkal, aztán jól lehúzza róluk az utolsó bőrt is mindenféle mondvacsinált jogcímen. A végeredmény pedig az, hogy az utas annyiért repül, mint bárhol másutt. (Kivéve néhány speciális esetet, pl. poggyász nélkül, 7 hónappal előtte lefoglalva stb stb. de azt a veszteséget meg behozzák a többi lúzeren.)

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.23. 17:23:40

@Hajszás Láncos: Tulajdonképpen jogos. Ha én egy fogkefével és egy alsónadrággal el tudok reüni Londonba egy hétvégére, akkor minek fizessem meg, hogy más viszi a teljes háztartást? Fizesse ki mindenki a csomagját! Én a kövér emberekkel is pótdíjat fizettetnék.

szombuda 2016.06.08. 17:39:50

Hát igen. Tanuló pénz válóban. A varsó extra utat és telefon meg extra bőrönd pénzt húzd is le, ha érted mire gondolok.

Nekem eszembe sem jutna leírni ezt főleg miután az egész cirkalmas históriát a figyelmetlenséged okozta... Nem a wizzair a hibás
süti beállítások módosítása