KRESZ meg rendőr ügyben nem igazán illetékes a Homár, de ezzel is mindenki úgy van, mint a focival meg a pörköltfőzéssel, úgyhogy kivételesen hajrá.
A segítségeteket szeretném kérni, kissé lemaradtam az egyedfejlődésben, ami a törvénykezést illeti. Én még ott tartok, hogy az Ikea pincéjéből felhordták a retró bútorokat, hogy kiállítsák az alaptörvényt, amit azóta számtalanszor átírtak, Smidt Pál pedig a helyesírást ellenőrizte. Mit tudtok arról, hogy O.V. a fizika törvényeit is átírhatta?
Egy hónapja levelet kaptam a Vas megyei kapitányságról. Igen, csekk van benne, 50.000HUF összegről. Átmentem a piroson. Fényképek, időpont stb..
Emlékszem az esetre, a bátyám születésnapja volt, anyuval mentünk neki ajándékot venni. Közeledtünk a lámpák felé, amikor kb 20 méterre voltunk a STOP vonaltól anyu szólt, gyerek átmész a sárgán. Mondtam neki igen, mert az oktatóm és a KRESZ szerint ha nem tudok biztonságosan megállni, minnél hamarabb át kell haladnom. A jogosítványom az ominózus időpontban 34 napja volt a kezemben.
32 évesen tettem le a jogosítványt, nem duhajkodok, gyerekeim vannak.Bizonyítási eljárást kezdeményeztem, mert a fizika törvényei szerint 20 méteren belül 1,5mp-es rekcióidővel nem tudtam volna megállni. Ha satuzok, becsúszok a kerszteződésbe, onnan meg már nem tolathatok.
Ha működik a lámpa, nem kell fokozott óvatossággal megközelíteni a kereszteződést, korlátozás nincs, így 50km/h-s sebességgel haladtam egy kb 13fokos lejtőről. Ha csak az alap fizikai képletekbe behelyettesítjük a gépjármű súlyát, a benne ülők súlyát, az útviszonyokat, a környezetet, a tapadási erőt, a mögöttes, többes forgalmat és a reakcióidőt, akkor máris ott tartunk, hogy nem tudok megállni. DE A TÖRVÉNY AZ TÖRVÉNY!!!!!!!!!!!!!!
Megérkezett a válaszlevél, amiben a KRESZ kömmentárra hivatkoznak, pedig az nem a vezetőknek van leírva, hanem az asztal mögött ülőknek, hogy megértsék mi van a KRESZ törvényben.
„Ezen általános rendelkezések célja a KRESZ kommentár szerint: „az úton alkalmazott jelzések célját, értelmét, hasznosságát vagy szükségességét a közlekedésben résztvevők nem mérlegelhetik: A jelzésekhez alkalmazkodás kötelezettsége a jelzésekről alkotott véleményüktől függetlenül fennáll, még akkor is, ha a jelzések látszólag ellentmondanak a közlekedés más szabályainak.”
Tehát ha satuzok, és belém jön valaki akkor nem én vagyok a hibás, hanem az, aki nem tartja be a követési távolságot. Ez stimmt! De ha sárga a lámpa, és satuzok, akkor én vagyok a hibás, mert én még átmehetek, a mögöttem lévő csak lassít, és megáll.
Majd előjött az elméleti fizikus is:
„Az úttest forgalmának irányítására szolgáló fényjelző készlék a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt ábrázoló folyamatos sárga fénynél akkor biztonságos a megállás, ha a tényleges féktávolság elegendő a hirtelen, vészfékezés nélkül az előírt helyen történő megálláshoz.
Majd a gyakorlati fizikus:
A KÖHÉM rendelet 8.9-es pontja szerint 50km/h-s sebesség esetén a biztonságos megálláshoz elegendő 2,29 másodperc, ami magában foglalja a reakcióidőt, a
fékkésedelmi időt is!A mellékelt fényképek alapján kb 30 cm-re voltam a stop vonaltól, amikor lekaptak. Felhívtam az oktatómat, aki tájékoztatott, hogy a városüzemeltetésnél kilincseljek, és cseréljek tapasztalatot az ott sorbanállókkal, mert nem az első leszek. Ott tudtam meg, hogy a sárga jelzés 3 mp, és igen, már többször jelezte a kapitányságnak, hogy vagy 30-as tábla kell, hogy nem lendületből lejtőn kelljen satuzni, vagy számláló, hogy időben tudj mérlegelni. Mit ad isten, hát nem felkerültek azóta a számlálók???
1., Tud róla a helyi, és a Vas megyi rendőrség is, hogy nincs összhangban a forgalommal a lámpa, mégis kiülnek portrézni.
2., Segítek az ügyintézőnek, fizikai képletekkel levezettem neki,hogy miért nem tudtam volna megállni, és kértem egy olyan képet, amin világosan látni, mikor válott át pirosra. Mert gyanítom, hogy pont akkor. (na az nincs)
3., a KÖHÉM rendelet típusbizonyítványról ír, és megfelelésről.Hogy a viharba jött ki a fizikából valószínűleg tökéletesen felkészített rendőrnek, hogy 2,39mp alatt meg tudok állni 20m-en belül a sok körülmény figyelembe vétele mellett? visszamentem a középiskolai fizika tanáromhoz, lementünk személyesen számolni, mérni, és csak az jött ki, hogy satu, és csúszás. Ez szarrágás! Azt már meg se merem kérdezni, hogy a fényképekről hová lett a T-betű a kocsimról, pedig ott virít a hátsó szélvédőn.
Azóta 6 csodás fényképem van arról, hogy a rendőrők hogy mennek át ugyan azon a kereszteződésen a piroson, mert NEM TUDNAK MEGÁLLNI!!!!!!!!!!!!
Én azóta már lassabban közelítem meg, segítségemre lett a számláló is, de a csekket akkor fizetem be, ha a rendőrök mögött állok a postán, és csak utánuk fizetem be!
Szóval mit tegyek? Menjek bíróságra és tanítsak fizikát, vagy fizessem be, hogy legyen stadion?
Kellemes Ünnepeket Kívánok Minden Kedves Homár Olvasónak!
O.
Az utolsó 100 komment: