Csaba drónja nem érkezett meg karácsonyra, sőt, azóta sem, Csaba meg jól felhergelte magát, mert a fia szomorú és csalódott az emberiségben, ráadásul ő meg önhibáján kívül leszerepelt, mint apa. Ezt utóbbi azért túlzás, de a kissé teátrális részt leszámítva tök igaza van.
Ezúton szeretném elmesélni Önöknek azt a történetet, ami velem esett meg az elmúlt hónapokban a Magyar Posta szolgáltatásának gyanútlan igénybevételekor, amely utólag könnyelműségnek és balgaságnak bizonyult.
A történet 2014.12.05-én kezdődött, amikor is a Banggood.com oldalról interneten keresztül párommal a fiamnak karácsonyra egy quadrocoptert (drón) vásároltunk, mivel így a 14.157,- ft-os árával sokkal olcsóbb volt, mintha belföldön próbáltam volna ugyanezt a terméket megvenni. A bank párom számlájáról 2014.12.08-án az összeget le is vonta, az áru kifizetése megtörtént.
Ezek után a feladótól kapott ragszám (RS169175962NL) alapján a Magyar Posta csomagkövetési rendszerén keresztül láthattuk, amint a küldemény 2014.12.17-én az országba megérkezett. Gyakorlatilag ez volt az utolsó amit a csomagról tudok.
Későbbi telefonos érdeklődéseimre kaptam még, hogy amivel többet lát a posta az annyi, hogy a vámeljárás lezárult. Kérték, hogy várjak, legyek türelemmel, 3-5 munkanapon belül a lezárás után várható, hogy a kézbesítő postán lesz már.
Ehhez képest eltelt a karácsony, a fiam így nem kapta meg a várva várt ajándékát, amit annyira szeretett volna. Mondtam én is amit nekem a posta, hogy legyen kis türelemmel, sok volt a munkaszüneti nap, biztos megjön, csak most emiatt késik. Aztán elmúlt az év is, a csomag továbbra is ugyanúgy látszott mozdulatlanul a nyomkövető rendszerben. Többször érdeklődtem közben, de mivel semmi újat nem mondtak, elindítottam egy kerestetést. Erre 2015.01.05-én válaszoltak, hogy elindították a küldemény kerestetését.
3 héten keresztül ezek után semmi nem történt. Újra érdeklődtem telefonon, beszéltem a speciális ügyek osztályával, ahol nem túl meggyőzően újra csak azt közölték, hogy a vámeljárás lezárult és ők úgy látják, hogy a küldemény továbbítva lett a kézbesítő posta hivatal felé, de azt, hogy egyáltalán mikor, vagy ki a címzett, arról ők semmit nem tudnak mondani, mert onnantól nem tartják nyilván a küldeményeket. Ez elég furcsán hangzik. Ráadásul az ügyintéző is csak hebegett habogott, mintha fogalma sem lenne arról, hogy mit is mondjon.
De ennek ellenére elmentem a budafoki postára is, hiszen nekik kellett volna kézbesíteni ha rendben történt volna minden. Ott az egyik ügyfeles hölgy megnézte nekem az elfekvő csomagok között is, de semmit nem talált. Javasolta, hogy ha elindítottam a kerestetést várjam meg mindenképp a végeredményt, mert a posta egész végig visszafejti a csomag útját és biztosan meglesz, vagy ha véletlenül mégsem, akkor kártérítést lesz köteles fizetni.
Én vártam tovább, a fiam egyre csalódottabb volt az elmaradt ajándéka miatt.
Gyakorlatilag a kerestetés elindítása után, a mai világban elképesztő módon 23 napon keresztül nem született meg semmiféle válasz. Ma, amikor minden telekommunikációs eszköz rendelkezésre áll és akár interneten keresztül perceken belül választ kaphat az ember a kérdéseire, a Magyar Posta 3 héten keresztül járt egy ragszámmal rendelkező, ajánlva! feladott csomag után. Arról nem beszélve, hogy én, a címzett, 1 nap alatt megkaptam a küldőtől a megerősítést a ragszám helyességéről, illetve arról, hogy valóban a megrendelt és kifizetett áru lett az adott ragszámon feladva. Fel nem foghatom, hogy ezt a Magyar Posta a küldő postával nem tudta egyeztetni percek alatt, ami után néhány óra vagy nap amíg a csomag fizikai fellelhetőségének utána tudott volna járni. Ehhez nekik 3 hét kellett, és végül elintézték a dolgot annyival, hogy elveszettnek nyilvánították, és közölték, a feladó jogosult kártérítésre, akitől én kérjek lemondó nyilatkozatot, és én vegyem fel a kapcsolatot a csomagot felvevő postahivatallal.
Ezt a választ és eljárást teljesen felháborítónak és elfogadhatatlannak tartom.
Az üzletszabályzatuk sem érdekel, amire hivatkoztak, mert nem a küldő lett megkárosítva, hiszen ő megkapta az ellenértékét az árunak, a küldő posta szintén megkapta a szolgáltatásáért a díjat, mindegyik fél teljesítette a kötelességét, a rá róható hanyagság nélkül, csak a Magyar Posta Zrt. volt annyira dilettáns ebben a láncban, hogy nyoma veszhetett a gyermekem annyira várt karácsonyi ajándékának. Gyalázat, hogy 1 hét alatt az országba érkezik egy küldemény ami aztán itt, mint valami fekete lyukban a posta hivatali süllyesztőjében nyomtalanul eltűnik.
Határozott véleményem, hogy a csomagom nem elveszett, hanem valamelyik postai alkalmazott egészen egyszerűen ellopta! A csomagok nem válnak köddé, nem tűnnek el nyomtalanul, nem pottyannak le egy autóról, vagy ha igen akkor annak is kell nyoma legyen akár egy jegyzőkönyv formájában is, miután minden egyes küldeménnyel nap végén el kell tudni számolni a különféle nyilvántartások alapján. A minimum az lenne, hogy belső vizsgálatot indítanának egy olyan esetben, ha így elvesztenek egy csomagot, mert igenis minden esetben kell, hogy legyen felelőse annak, ha köddé válik egy küldemény a kézbesítés előtt.
És nem mentség az sem, hogy milyen nagy számú küldeményt továbbítanak évente és ennek csak milyen kis százaléka "tűnik" el, mert 1 darabnak se volna szabad eltűnnie normális nyilvántartás és kezelés mellett. Egy ekkora cégnek nyilván nem tétel, de annak akinek a csomagja nem érkezik meg a posta hibájából, az annak igenis számít, ahogy nekem is. A fiam csalódottságát nem tudják elintézni azzal, hogy elveszett. Az, hogy az emberekbe vetett hite, bizalma az ilyen dolgok miatt megrendül, és ráadásul az én szavahihetőségem is csorbát szenvedett, mivel én is csak hitegetni tudtam, hogy mindenképpen megérkezik az áhított játéka, amire úgy gyűjtöttük össze a pénzt, hogy emiatt nem kapott meg ezt vagy azt, kisebb dolgokat, nem intézhető el azzal, hogy elnézést, nem tudjuk mi lett a csomag sorsa, ez van. Ha kártérítési igénye van forduljon a küldemény feladójához. Felháborító.
Gyakorlatilag ez azt jelenti, hogy a posta aki eltüntet egy ajánlott csomagot, ahelyett, hogy kártalanítja azt akinek kárt okozott, és megpróbálja felderíteni a vétkes dolgozóját, az egész ügy további intézését áthárítja a megkárosított ügyfélre, további kényelmetlenségekre, anyagi és időráfordításra kényszerítve. Arról nem is beszélve, hogy amikor már látható volt, hogy a posta semmilyen formában nem fogja a szem elöl tévesztett csomagot sem felkutatni, sem kiszállítani, így kénytelenek voltunk újra beszerezni amit már egyszer megrendeltünk, de óvatosságból ezúttal belföldről, más módon, ami így viszont jóval többe is került (23ezer). Így most a 14ezer forint helyett összesen 37ezer forintba került nekem ez a karácsonyi ajándék a Magyar Postának hála.
Később megtudtam, hogy kérhettük volna a Paypal tranzakció refundolását és akkor legalább a pénzünkhöz hozzájuthattunk volna elkerülve, hogy nekünk kelljen még mindenféle nyilatkozatot beszerezni a holland feladótól és a csomagfelvevő postához írogatni kérelmeket és egyebek, de sajnos a Magyar Posta ennek lehetőségéről nem tájékoztatott, sőt, várakoztatott, türelmemet kérte amíg szépen eltelt a 45 nap ameddig erre lehetőségem lett volna, így ez a megoldás sem jöhetett már szóba.
Ezek után a fenti mondatokkal megírtam a postának a véleményemet az egész eljárásukról, illetve jeleztem, hogy feljelentést teszek a rendőrségen ismeretlen tettes ellen, a felettes szervükhöz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz pedig panaszt nyújtok be, ügyvéddel konzultálok, és megírom az esetemet néhány médiumnak is okulásképp.
Ezek után kaptam egy újabb levelet tőlük 2015.02.11-én, egészen pontosan ezt:
„Tisztelt O. Csaba! Ezúton szeretnénk megköszönni Önnek, hogy időt szánt alábbi levelére és megosztotta velünk véleményét. Megértjük csalódottságát, éppen ezért további vizsgálatot kezdeményezünk az ügyben. Az esetet .........xxx......... hivatkozási számon továbbítottuk illetékes szakterületünk részére és soron kívüli intézkedést kértünk. A válasz megérkezéséig köszönjük türelmét.„
Mondanom sem kell, hogy a mai napig nem történt semmi. Választ azóta sem kaptam, holott ma 2015.03.03-a van, tehát lassan 1 hónapja zajlik a soron kívüli eljárásuk. Ezen már csak röhögni lehet.
Én eközben pedig, ahogy ígértem nekik megtettem a rendőrségi feljelentést, megírtam a panaszt a Hírközlési Hatóságnak, és most Önökhöz is eljuttatom a történetet. Köszönöm, hogy megoszthattam Önökkel, és ha foglalkoznak az esettel, remélem mások óvatosabbak lesznek a Magyar Postával szemben, mielőtt rábízzák a küldeményeiket. Lehet talán külön biztosítást kellene kötni a csomagra, akkor talán van esélye, hogy kártalanítva legyen a meglopott ügyfél.
Üdvözlettel:
O. Csaba
Az utolsó 100 komment: