Tékozló Homár

Bútort a Möbelixből? Köszönöm, soha többet.

2015.03.30. 10:08 | Homár Hilda | komment

moebelix.jpg

Hát azt nem mondhatjuk, hogy vevőbarát ÁSZF-fel fut neki az életnek a Möbelix! 90 nap után lehet visszakérni az előleget, miközben ők nem teljesítenek időben? Ez így biztos nem oké.  

Kedves Szerkesztők!

Az alábbi élményemet kívánom megosztani veletek.

2015. március 3-án a Savoya Parkban található Möbelixben kiválasztottam egy nekem szimpatikus előszobai bútort. Az eladó tájékoztatása alapján nincs raktáron, előleg befizetésével megrendelhetem, egy hét múlva jöhetek érte. Megrendeltem.

Egy hét várakozás után sem kaptam semmilyen jelzést, hogy mehetnék a bútorért. Mivel az internetes rendeléskövető oldalukon "nem átvehetőként" szerepelt, írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy ugyan mi a helyzet. Válasz érkezett, a beszállító nem tartotta a határidőt, majd szólnak, ha már megjött.

Mondanom sem kell, a mai napig nem érkezett meg. A rendeléskövetőn a várható szállítási időt kéthetente tologatják további két hétre. Jelenleg úgy állunk, hogy a rendeléshez képest várhatóan 6 hétre kapom meg a terméket. De már nem hiszek ebben, az előleg meg szépen üldögél náluk.

Eddig ez nem is olyan különleges story, egészen addig amíg bele nem nézünk a szerződésbe. Megjegyzem, a kézhez kapott ÁSZF nem azonos a honlapon szereplővel, az még 2012. decemberi dátumozású (!). Az ÁSZF szerint 90 nap (!) után mondhatom fel a szerződést kötbér nélkül, azt megelőzően a kötbér amit le kell perkálni, a vételár 20%-a. Csak várjon a vásárló nyugodtan három hónapot. Persze az ÁSZF szerint a Möbelixnek semmilyen kötbérfizetési kötelessége nincs késedelmes teljesítés esetén. Tisztességes, köszönöm. Egyetlen kötelezettségük van késés esetén, a vásárlónak a problémát jelezni. Természetesen ezt sem tartották be, nekem kell kajtatnom a rendeléssel kapcsolatban.

Teljesen tanácstalan vagyok, ha így haladunk, tényleg 3 hónapot kell várnom, hogy visszakapjam az előleget? Mert ebből bútor nem lesz, az biztos. Fogyasztóvédelemnek jeleztem az észrevételeimet, remélem a körmükre néznek.

Bútort a Möbelixből? Köszönöm, soha többet.

Üdv,

Dani

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarostehen 2015.03.30. 10:23:40

Tényleg kurva nehéz a rendeléskor megkérdezi, hogy "akkor mi van ha basztok leszállítani a bútort??"

zooDoo 2015.03.30. 10:31:34

Oszt mit kéne csinálniuk? Kezdjen ő el széket faragni?

Faus to 2015.03.30. 11:13:59

A posztóló nem sok jóra számíthat: nekem is volt "ügyem" ezzel a társasággal. Egy 250k körüli garnitúrát vettem, ami gyakorlatilag minőségre kb. a 20 ezres szintet sem ugrotta meg. Állandóan javították, vagy újat hoztak helyette, de olyan színvonalon, hogy pl. jobboshoz balost szállítottak ki, vagy a cseredarab már eleve beszakadt alsórésszel érkezett. Ezeket megunva kértem vissza a vételárat, de nem engedtek belőle, vásároljam le. Én meg nem voltam rá hajlandó, vegyek megint valami silány terméket? Fogyasztóvédelem gyakorlatilag tehetetlen, hiába írtam nekik. Egy évembe telt, mire elvitték ezt a szemetet és visszakaptam a vételárat. Persze kellett rá várnom....és természetesen személyesen nekem kellett bemennem érte.

Már meging egy nick 2015.03.30. 11:51:19

Megértem a posztolót. Én sem olvasgatom a bútorboltok aszf -jeit, meg ha valamit egy hétre ígérnek nem azt kérdezgetem, hogy na de mi van ha mégse. Nem túl kellemes, ha nem tudja a cég betartani amit ígért, de hogy még a pénzt se lehet vissza kérni az elég fura.

Manyecska 2015.03.30. 12:04:13

basszus nem olvastam el a Hullámvasút ÁSZF-jét mielőtt felszálltam volna rá!!
xd ráadásul háromszor egymás után..

ferand1979 2015.03.30. 12:12:55

Az már gáz, hogyha előleget vesznek fel és nem tudják tartani a határidőket..
Ezt tetézik azzal, hogy nem szolnak és elnézést sem kérnek érte.
Hogyha az Ügyfél érdeklődik, tovább keverik a sz@rt.. Azzal, hogy csak hitegetik a vásárlót, akiből élnek...
Érthető, hogy a posztoló dühös... Kell egy ilyen társaság, aki 1000 embertől elvesz "előleg" címen 10.000-t... Van 20 millája, amit be tud fektetni 3 hónapig... És utána talán gyorsan megveszegeti a gagyi ikea sufnituningból a megrendelt termékeket... Kiszállítja, így teljesít is, pénzt is nyer, stb...
Bűzlős dolog..
Kitartás a posztolónak...

Rosszindulatú Vászka 2015.03.30. 12:15:39

Nem állítom, csak kérdezem, hogy mi van akkor, ha az ÁSZF ellentétes a PTK-val?

Manyecska 2015.03.30. 12:18:49

@Rosszindulatú Vászka: akkor jön a Ptk., majd Btk.-de a végén úgyis mindig te szopod meg. Okos úccse lehecc jobb ha belenyuxol és nem küldesz holmi! levélt, satöbbi...azt mindenki leszophat. Hát nincs igazam??? Hátnemhátde. xddd

herk 2015.03.30. 12:36:08

Én utánaolvasnék a neten a jogszabályoknak, aztán ha törvény szerint lehet, akkor elállnék a vásárlástól, kötbért kérnék, fizetési meghagyást küldenék, stb.

sarostehen 2015.03.30. 12:38:13

@ferand1979: " 1000 embertől elvesz "előleg" címen 10.000-t... Van 20 millája"

Matekból te sem voltál valami erős...

sarostehen 2015.03.30. 12:39:30

@Rosszindulatú Vászka: A törvény felülírja az ÁSZF-et. Nem lehet törvénytelen ÁSZF-et alkalmazni.

borso 2015.03.30. 12:56:59

ahol előleget kérnek egy nem létező (értsd. maj' legyárcsuk ha a kopasz előre fizet)dologra, nos én ott köszönettel elbúcsúzom. Van még 123 másik bútoráruház ahol raktárról kiszolgálnak. Ez egy kereskedői trükk a le nem gyártott dolgokra. Volt már olyan, hogy megsértődtek, erre azt mondtam neki: cimbi, nem létező dologra nemhogy előleget nem adok de nem is kérem, ha kereskedő vagy gyártasd le, tedd ki a bemutató terembe, ha kérem akkor hozd ki a raktárból, virtuálisan ne akarj engem kiszolgálni, mert akkor én is csak virtuális előleget adok vatikáni valutában...

ferand1979 2015.03.30. 12:59:48

@sarostehen: oopsz...
akartamvolt íni, hogy 10 milla...
De igazad van.. Rosszat írtam..

Az, hogy matekból mennyire voltam erős... Nem szeretek dicsekedni.. De nem volt problémám vele.. Az, hogy 5-ör érettségim van belőle (no meg fizikából, töriből.. is) az még okés is.. De többször voltam sulis és megyei verseny győztes is...
Sajnos a gépelés nem erősségem, mint ahogy többetek tudjátok is, a helyesírásom sem és a nyelvezetem sem az. Ennek csak egy oka van.. Nem magyar az anyanyelvem... Vagy inkább nemigen magyar... De ez egy külön történet.

De eredendően igazad van... Rosszat írtam egy szorzat eredményére... :-)

igi1 2015.03.30. 13:00:02

@sarostehen: MINEK!?

NEM IS AKARTÁK KIHOZNI AZT A BÚTORT, b+.

HA NEM VOLNA VILÁGOSCH.

sarostehen 2015.03.30. 13:02:46

@igi1:
Miért kiabálsz?

Én baz*megoztam neked?

Kulturáltan nem is tudsz írni?

Manyecska 2015.03.30. 13:05:12

Én múltkor betévedtem egy olasz bútorboltba /Flórián/, nagyon szép bútoruk volt rögtön ki is hozták volna..:) és árban is rendben volt...a Möbelix nem egy jégkrémmárka? vagy az a Nővelpick vagy mi?? xd

Manyecska 2015.03.30. 13:07:53

OFF @ferand1979: próbáltál már sms-t írni hullámvasúton? :)) Nekem sikerült tegnap bár a végén a szmájlit kicsit elszabtam. Sürgősen meg kellett kapaszkodnom. Dehát örömhírre reagálni kellett gyorsba:)! UFF@sarostehen: Igi az AptiPapi védelme alatt áll!!

Louloudaki 2015.03.30. 13:26:58

Möbelix, kost' fast nix :D
labancföldön ennél korrektebbek azért...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.03.30. 13:48:54

@sarostehen: "@Rosszindulatú Vászka: A törvény felülírja az ÁSZF-et. Nem lehet törvénytelen ÁSZF-et alkalmazni."

Nem pontos. A szerződésnek az a kitétele, ami törvényellenes, az semmis. A többi része attól még alakalmazandó.

Manyecska 2015.03.30. 14:18:22

@atpijkamo: a pasim szerint gyönyörű vagyok bár abban a szituban Te is gyönyörű lennél!! :D

Aureliano Buendía 2015.03.30. 17:31:17

@Vadászbaszó nyúl: nem, de gondolom, a bútor olcsó volt

Baluci 2015.03.30. 19:22:13

@ferand1979: Három hónapos "befektetés" jelenleg éppen mínuszt termel az összes tranzakciós illetékekkel és adókkal. Látszik régen jártál bankban!... Ettől függetlenül tényleg elmehetnek az anyjukba!

Artech 2015.03.31. 00:05:05

@borso: Ez jogos, maximálisan igazad van......

joska61 2015.03.31. 09:10:03

Saját tapasztalatból mondom, sokadszorra: Bútoráruházból azt veszünk meg, ami van. Ami nincs, azt nem fizetjük ki, hanem nézünk olyat, ami VAN. Raktáron. Fizetem, elhozom, csók. Az összes többi szívás.

♔bаtyu♔ 2015.03.31. 10:26:55

Elég geci eljárás, utálom nagyon az ilyet. Kerülni fogom ezt a Möbelix-et.

Ezért kellene a törvényt úgy megváltoztatni, hogy az előleg foglaló legyen. Ha nem tudják mondjuk, 2 hét alatt leszállítani, akkor vissza fizetik az előleget és kifizetik neked ráadásul ugyanazt a pénzt, elvégre az ő hibájukból ért téged veszteség.

Dzsémsz Bond 2015.04.01. 12:16:57

@Vadászbaszó nyúl: idiota vagy... Mert te nyilvan az osszes boltban elolvasod az aszf-et, meg ha egy muanyag villat veszel akkor is kikered a cegkivonatot aszf-et, merleget.....

ferand1979 2015.04.01. 13:30:40

@Baluci: van rá lehetőség 3 hónapos befektetésekre is, csak kell egy kis bennfentesség... Különben mitől szárnyalnának a "rövid lejáratú aukciók"??? Mitől működött volna a DRB... stb..
süti beállítások módosítása