Mai levélírónk, Egy csalódott vásárló számtalan költői kérdésével remekül körbelövi a témát, a válaszokat hagyjuk is, az Extreme Digitalnak viszont gratulálunk a míves öntökönszúráshoz.
Kedves Homár!
Egy történetet szeretnék megosztani, hogy miért is érdemes messziről kerülni az Extreme Digital-t.
Történt, hogy rendeltünk egy Philips HR1574/50 kézi mixert a szüleimnek, ami meg is érkezett december 30-án. Csak egy baja volt, hogy ÚJKÉNT adtak el egy HASZNÁLT terméket. Az egészben nem az a legszánalmasabb, hogy a csomagoláson is látszik, hogy régi (nagyobb, más képek, stb), hanem hogy benne volt egy munkalap is.
Szóval a szüleim egy több mint 1 éves használt/javított/refurbished/felújított terméket kaptak teljes áron (törvényes ez?). Mikor erre így rákérdeztem az ügyfélszolgálaton a kedves hölgy (aki gondolom nem tehet semmiről) csak hebegett-habogott, ami várható volt, nem ez a dolga. Elismerte a panaszomat, megígértettem vele, hogy NEM vihetik el a régit, amíg nem érkezik meg az új. Ezek után egyszerűen nem bíztam bennük, és kinéztem belőlük, hogy újracsomagolva visszaadják ugyanazt.A hölgy megbeszélte a helyzetet ott valakivel, aztán közölték, hogy sajnos a futár már tele van (?), így nem tudják január 2-án kiszállítani. Ez azért vicces, mert aznap beszélt édesanyám a futárral, aki azt mondta, hogy azért jött ilyen korán, mert alig van fuvarjuk így Karácsony után - gondolom hazudni könnyebb, mint azt mondani, hogy nincs raktáron.
Következő hétfőn megérkezett a várva várt futár, hogy vinné a régit. Viszont újat nem hozott. Tanakodtak a szüleim és a futár, hogy mi legyen, végül elvitte. Miután megtudtam ezt, megint hívtam az ügyfélszolgálatot, számon kérvén, hogy direkt kérésem ellenére miért nem akkor szállították el a régit, mikor hozzák az újat. A válasz az volt, hogy ez így működik, csak akkor adhatnak újat, ha a régit visszaküldöm, de keddre érkezik az új. (Akkor mégis miért ígérték meg nekem, hogy egyszerre történik a csere? Vajon melyik ügyfélszolgálatos hazudik?)
Persze hétfőre az átvétel miatt szabadság lett kivéve, aztán a csúszás végett keddre is, amikor megint csak ígéretük ellenére sem jött az új termék, de akkor már szerencsére nem kamuzott az ügyfélszolgálatos, hanem megmondta, hogy csak csütörtökön várható, mert nem érkezett meg (vagy nem tudták még átcsomagolni a régit). Slussz poén, hogy tökéletesen tisztában vagyok a helpdeskesek jogkörével, ezért szépen megkértem, hogy kapcsolja a felettesét, mert vele szeretném megbeszélni a dolgot, hisz Ő a kompetens személy. Sajnos ilyet nem lehet, mondom sebaj, akkor visszahívást szeretnék Tőle, sajnos ilyet sem lehet, hát akkor szeretnék panaszt tenni, sajnos itt ilyet nem lehet, vagyis lehet, csak a kutya nem fogja kivizsgálni, de megtehetem írásban...
Úgyhogy akkor csütörtökre édesanyámnak megint szabadság, és hogy miért? Mert a munkahelyén nem lehet csomagot fogadni, én pedig 150km-re vagyok tőlük. Szerencsére 12 nappal a rendelés után, megérkezett a csomag, és bár sérült, de az új típusú csomagolása van, lehet csak átrakták egyik dobozból a másikba és megtakarították, ez már sosem fog kiderülni. De sajnos ez is hibás, a bal oldali fej eléggé vadul jár oldalirányba is. Ezek után már meg se kockáztatunk egy garanciális ügyintézést, még a végén megkapja valaki más ezt, mi meg visszakapjuk az előzőt. :)
Ami problémám van az egésszel:
1) Törvényes, hogy használt terméket újként árul valaki, és hátha nem veszi észre a gyanútlan vásárló?
2) Tényleg ennyire amatőrök, hogy még annyira sem nézik át mit küldenek, hogy az alján ottmarad egy munkalap, hogy hibás a készülék?
3) Normális, hogy ügyfélszolgálaton csak falakba és hazugságokba ütközöm?
4) Miért nézik a vevőt ennyire hülyének? Miért nem lehet korrekten megmondani, hogy bocs, nem érkezik termék, majd szólunk, ha megérkezik.Egyszerűen felháborító a hozzáállásuk a dolgokhoz, és nem szeretném, hogy más is így járjon velük. A levelet elküldtem nekik is, természetesen választ nem kaptam tőlük azóta sem, úgyhogy az írásban beadott panasz sem ér náluk semmit.
Üdvözlettel:
Egy csalódott vásárló
UPDATE ápr. 2. 22:11
A posztot elküldtük az Extreme Digitalnak, hogy elmondhassák ők is a véleményüket az esetről, de a cég nem kívánt élni a lehetőséggel.
Manyecska 2015.04.01. 09:35:28
AtiSnatch 2015.04.01. 09:44:20
Ha át akarnak baszni, szted benne hagyják?
GhostBusters 2015.04.01. 09:50:35
230e 2015.04.01. 09:52:14
230e 2015.04.01. 09:53:15
Terézágyú 2015.04.01. 09:56:20
Na jó, ez csak vicc, elég gáz ez az egész.
Most mondjam azt, hogy én még az életben nem vásároltam semmit levélben/neten és soha nem is fogok???
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.04.01. 09:57:01
:)) Egyszer tényleg próbáld meg, legyen a rendőröknek is egyszer egy vidám napjuk.
gabors 2015.04.01. 09:57:49
Ja persze poszt-tolo semmit anyuka meg két nap szabit ...
megérte ???? gondolom...
kézi turmix ??? ja az még nincs .... gondolom ... nem is kellett hagyma majd megirja hogy a szocializmusban sem volt mégis jo volt az ugy ... (csak leveheto ajtos NDK turmix) akkor most minek
lwcolors 2015.04.01. 09:59:07
Úgyhogy az ügyfélszolgálatot nem tudom minősíteni mert még nem találkoztam velük semmilyen formában :)
gabors 2015.04.01. 09:59:57
300mrd esten kb 2 hét mulva foglalkoznak ilyen csalással ... DE kézi turmixra meg nyilván rögtön ....
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2015.04.01. 10:01:11
CID 2015.04.01. 10:03:33
Manyecska 2015.04.01. 10:07:41
FDToth 2015.04.01. 10:10:28
igazából egyszerűen elintzáhető a posztoló átal leírt dolog is, csak meg kell fenyegtni őket ;)
Manyecska 2015.04.01. 10:15:10
xd
Terézágyú 2015.04.01. 10:20:20
igi1 2015.04.01. 10:25:03
kézimixert minek rendelgetsz menjé oszt vedd meg avtescóba nem baromi drága dolog
igi1 2015.04.01. 10:27:37
Olyanok vagytok mán meginn.
@Terézágyú: tuti cigányok voltak tudományos diáknak öltözve oszt nem tudták átverni a sofőrt
ha csak úgy megállt nekik a rendőr
Manyecska 2015.04.01. 10:33:01
ha már OFF KŰLDTEM LEVÉLT akitől kaptam!
/többet nem írom le/ :P de fontosch.
Manyecska 2015.04.01. 10:34:12
igi1 2015.04.01. 10:41:21
Vadászbaszó nyúl 2015.04.01. 10:44:51
Már meging egy nick 2015.04.01. 10:55:26
Ilyen hülyeségekkel az ember csak magát szivatja, hogy nem vihetik el amíg nem hoznak egy újat, mert az a kényszerképzete hogy ugyanazt fogják visszaadni másik csomagolásban.
Van azért egy kis üldözési mánia a poszter részéről :)
Ja hogyne. Megsúgom, hogy van az edigitalnak egy külön gyári csomagolás készítő üzeme ahol ezeket a csomagolásokat gyártják hogy a homár posztolóknak abba tegyék bele újra ugyanazt amit visszaküldtek.
Kritikus esetekben meg visszaküldik a terméket a gyártónak és direkt kérni fogják, hogy ne újat, hanem használt mixert gyártsanak és csak visszahozott dobozba csomagolhatják.
Attól még, hogy bekötötték lassan mindenhova az internetet nem szabad mindenkinek mindjárt rendelgetni rajt...
SomethingWild 2015.04.01. 11:00:11
igi1 2015.04.01. 11:01:11
compkertől sose vegyél alaplapot
sarostehen 2015.04.01. 11:07:50
joetaylor 2015.04.01. 11:08:04
igi1 2015.04.01. 11:10:17
joska61 2015.04.01. 11:17:32
2: vissza az első ponthoz.
3: Sajnos normális. Azért alkalmazzák az ügyfélszolgálatost, hogy az nyelje a gennyet, ne a főnöke.
4: Mert sanszos, hogy ők maguk sem tudják.
Dzsémsz Bond 2015.04.01. 11:23:25
samcro 2015.04.01. 11:28:34
Lehet, hogy nem vagyok szerencsés ember, de én ilyen mixerekből mindig a legolcsóbbat veszem, az is bírja addig, mint a márkás, és feleannyiba kerül.
Ez a futár/szabadságkivétel meg egy vicc, miért nem PickPack pontra kérte anyukád. (ha nincs PickPack pont a közelben, akkor visszavonom)
Dzsémsz Bond 2015.04.01. 12:08:24
CsakMintTe 2015.04.01. 12:12:50
Manyecska 2015.04.01. 12:26:05
Manyecska 2015.04.01. 12:27:11
sarostehen 2015.04.01. 12:31:28
Terézágyú 2015.04.01. 12:34:54
"Régebben rendeltem ennél a cégnél többször is, nekem nem volt gondom"
Ebből következik, hogy nem vagy hajlandó elhinni, hogy másnak meg lehet gondja... sőt a kognitív disszonancia miatt még szidod is az illetőt :)
Manyecska 2015.04.01. 12:44:24
lcsaszar 2015.04.01. 14:04:23
Manyecska 2015.04.01. 14:25:52
Nincs itt valakinek Aristonja? akit én ajállllottam a cirkós blogban múltkor, ő nem javít ilyet- mint most kiderült:(((
Manyúúl holnap is nyúúúlni fog mint a tak 2015.04.01. 14:39:48
Ez teljesen törvényes, a posztoló kérédésére válaszolva, mindenki azt vesz, meg annyiért, amennyiért akar. Viszont ha arrőó nem tájékoztatták a vevőt (mondjuk apróbetűben valahol elrejtve az ÁSZF-ben), hogy nem új cuccot árulnak, akkor az viszont a fogyasztó megtévesztése és lehet menni a fogyvédhez/békéltető testülethez panaszkodni és kártéríteni.
Steckdose 2015.04.01. 15:26:40
*(Egy autóskamera volt, egy ideig jó volt, de eccercsak mocskosul elkezdett zörögni a hang, akármit csináltam. Nyugodtan meg lehetett volna próbálni lerázni pl. azzal, hogy rosszul van felszerelve a kocsimban, stb., de még a bizonyítékul bevitt SD-kártyát se játszották le, szó nélkül visszaadták a pénzt.)
horex · http://horex.uw.hu/ 2015.04.01. 16:19:51
Amire te gondolsz az felújitott/refurbished
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.04.01. 16:42:16
Merwenus 2015.04.01. 17:49:35
Netuddki. 2015.04.01. 19:45:51
2015.04.01. 20:26:08
Azaz nem a hibás került eladásra.
Hanem vélhetően egy ÚJ a régi dobozban.
igi1 2015.04.01. 20:50:58
az edigitáltól rendeltem :)
Mr. Waszabi 2015.04.01. 21:09:09
Aureliano Buendía 2015.04.01. 21:20:03
Aureliano Buendía 2015.04.01. 21:21:18
Aureliano Buendía 2015.04.01. 21:26:35
Azt gondolom, direkt a posztolót akarták csak szívatni, mert érezték, hogy hiányosságok lehetnek a nemi életében, és így próbálták erről elterelni a figyelmet.
2015.04.01. 22:11:20
BobaFett 2015.04.01. 22:44:08
BTW: ezért is nem jó rendszer az, hogy a végfelhasználói számlát mindenképpen el kell fogadni mint garanciát bizonyító okiratot. Mert az ilyen okosba megoldó magyarkodó cégek, jól vissza is élnek ezzel...
G. Wolf 2015.04.02. 01:08:44
én tabletet akartam venni, 5 egyszerű igen-nem jellegű kérdést megírtam az ügyfélszolgálatnak, ebből 3-ra érkezett hablatyoló válasz, ami ha akarom igen, ha akarom nem... válasz e-mail hogy ok, de ezt most hogy kell érteni, és most igen vagy nem? és mi van a másik két kérdésemmel.
erre egy kioktató jellegű e-mail jött, hogy hát leírták bla bla bla...
köv e-mailben megköszöntem a segítséget és megírtam hogy akkor megveszem máshol, akár pár ft-al drágábban.
több ismerős is hasonló tapasztalatról számolt be
Palladrin 2015.04.02. 08:33:41
Ez hülye!
az_igazi_trebitsch 2015.04.02. 09:19:21
2015.04.02. 09:22:42
pont múltkor láttam egy tabletet hardveraprón...
és a dobozon ott van nagy betűkkel h REFURBISHED, mellette az edigital számla...
NOCOMMENT
Már meging egy nick 2015.04.02. 10:33:34
Ezért gondolom túlzónak ezt a fajta üldözési mániát, hogy nem adom oda mert úgyis ugyanazt csomagolják majd másik dobozba, szabadságok kivételét egy nyomorult mixer miatt.
Én azt gondolom, hogy ügyet intézni és megfelelően reklamálni is tudni kell. Mármint a fogyasztó részéről.
Mire van kitalálva a most már 14 napos elállási jog ha nem erre? Nem oké a termék? Visszaküldöm várom a pénzt, nem külön gondot csinálok magamnak. Ebben az esetben véd a törvény, nem kell vitatkozni, szabadságokat beáldozni, nincs is min. Én az utóbbi 4 évben összesen nem voltam 4 nap szabadságon! Se betegszabadságon, se normális szabadságon, se semmilyenen, de ha egyszer kiveszek 4 napot az biztos, hogy nem egy szájba baszott mixer után fogok szaladgálni.
Végül is az "ügy" ezzel a fajta elintézésével a posztoló még mindig nem áll jól, ahogy olvasom jelenleg sincs megelégedve azzal amit kapott.
Őszintén és teljes jó szándékkal javaslom a posztolónak - és még sokaknak - Thomas Gordon pszihológus professzor konfliktuskezelési módszereit. Ezzel az ügyintézéssel a posztoló megvalósította a nincs nyertes, vagy csak vesztes típusú konfliktus kezelést. Ugyanebből a helyzetből az én véleményem szerint sokkal jobban is kijöhetett volna.
daito 2015.04.02. 10:50:55
A lófa szára 2015.04.02. 10:56:56
gabors 2015.04.02. 11:59:24
Veetee 2015.04.02. 12:42:04
Laci1982 2015.04.02. 12:49:31
MEDVE1978 2015.04.02. 12:52:54
MEDVE1978 2015.04.02. 12:57:01
Dr. Fotos 2015.04.02. 13:11:02
Addig amig az emberek belenyugszanak abba, hogy a szart is lenyomjak a torkukon, ne varjon senki valtozast.
Eudocimus Ruber 2015.04.02. 13:17:31
Hentes pékné módra 2015.04.02. 21:25:16
Aztán hogy szar volt, illetve az utána következő is szar volt már csak azt jelenti, hogy ez a termék egy szar amit nem szabad megvenni.
zooDoo 2015.04.08. 12:59:41