Tékozló Homár

Utazik a magyar a Niebelungok útján

2015.04.16. 14:57 | Homár Hilda | 1 komment

screenshot_2015-04-15_16_10_29.png

Túl magas busszal, időre hazaérni akaró sofőrrel és más komikus elemekkel tűzdelt szezonnyitó utazási poszt, és nem, ezúttal semmi OrangeWays, de ebből is látszik, hogy máshol is van élet. Igyekszünk megtudni, hogy a Neoline hogy látja a dolgot, és azt is, hogy hova lehet fordulni utazási panaszokkal.

Tisztelt Homár!

Örülök, hogy véletlenül ráakadtam az Önök honlapjára, mert már hónapok óta azon töröm a fejem, hogy milyen fórumon jelentethetném meg panaszomat a nyilvánosság előtt. A Neoline Kft. Kalandozás Utazási Irodáról szeretnék közzé tenni egy olyan történetet, amely tanulságul szolgálhat minden leendő utazni vágyónak. Igyekszem minél rövidebben összefoglalni a hosszú történetet.

Az iroda 2014. október 23-26.ig meghirdetett egy 4 napos buszos utazást, "A Niebelungok útján" címmel, melynek fő állomásai: Krems (a Wachau keleti kapuja), Aggstein vára (12. századi vár), Ardagger kolostor templom a 11. századból, Linz (itt 3 éjszaka) , Wilhering (Ciszterciek kolostor temploma), Pöstlingberg, linzi városlátogatás séta keretében, Steyer városa, visszatérés Linzbe: (Szt. Florian ágostonrendi kolostor), Klam vára, majd hazatérés a Duna mentén Strudengaunak nevezett vadregényes Duna-szakaszon. *Gyönyörű program, ha megvalósul!!! *Ára 2014. aug. 22-ig való befizetés esetén 51.110.- Ft plusz fakultatív 3 vacsora 11.500.- Ft

Ehelyett a következők történtek:
*Krems:* a városkapu előtt ki kellett szállni a buszból, mert az 5 cm-rel magasabb volt a kapunál és az utasoknak gyalog kellett végigszaladni a belvárosig és ott várost nézni, mindezt 15 perc alatt, (nem hiszem, hogy csak egy városkapun lehet behajtani, a többi busz hogy jutott be?) *Aggstein vára:* az iroda nem fizette be a Niebelungen kiállításra jogosító vezetést,
*/Wilhering:/* az idegenvezetőt akkorra kerítette elő a mi utaskisérőnk, amikor már mindenki maga végigjárta a kolostortemplomot,
*Linz:* séta helyett külön befizetendő kis buszos városnéző, utána mindenki szélnek eresztve,
*Szt. Florián:* az iroda nem olyan vezetést fizetett be, amely az Altdorfer kiállítást magában foglalta volna,
*Strudengau:* Duna-szakaszon nem haladtunk át, mert a gépkocsi vezetőnek 8 órára Budapesten kellett lennie, és az autópályán gyorsabban tudott haladni, holott a visszaérkezés 21 és 22 óra között volt meghirdetve. A változtatásról az utasokat nem tájékoztatták.

Mivel az utasok zöme azonos véleményen volt az utazás szervezetlenségével kapcsolatban, elhatároztuk, hogy panaszainkat összefoglaljuk és a rosszul, illetve egyáltalán meg nem valósult úti programok fejében pénz visszatérítést igénylünk. Tudomásom szerint többen is írtak ilyen tárgyú levelet, jómagam kettőt is, amire vagy csak igen konvencionális, a hibákat el nem ismerő válasz jött, vagy egyáltalán nem érdemesítettek válaszadásra pl. az én 2. levelemre. A levelezés 2014. novembere és 2015. márciusa között folyt.

Összefoglalva 3 témakörben voltak kifogásaink: 1./ minősíthetetlenül hozzá nem értő, felkészületlen idegenvezetés 2./ gépkocsivezető alkalmatlansága
3./ fentiek következtében a meghirdetett programoktól való eltérés, illetve a programok elmaradása.

A levelezés részleteit nem írom le, mert olyan hosszú lenne, hogy senki nem olvasná el.

*Végeredmény:* 1./a meghirdetett programok egy része teljesen elmaradt, 2./a megvalósult programok a szervezetlenség miatt hiányosak voltak, egyrészt az idegenvezető, másrészt a gépkocsivezető felkészületlensége és hozzá nem értése
következtében. 3./A panaszokat felsoroló, összefoglaló leveleket az utazási iroda semmibe vette,
pénzvisszatérítésre vonatkozó igényünket nem ismerte el.

Tisztelettel

Daisy

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.