Azt már legutóbbi UPC-s posztunkból tudjuk, hogy szolgáltatók szabadon dönthetnek, hogy hova, milyen kábelt húznak, ha húznak egyáltalán, de arra szerintem kevesen számítottak, hogy Budán, a város egyik legdrágább részén nemhogy nem hasít a net, de a máshol minimum, itt egyben a maximum sebességet is jelenti.
Kedves Homár!
Régóta izgat a gondolat, hogy megosszam Veled azt az Internet Kálváriát, amelynek idestova 8 éve a csapdájában vergődünk a csodálatos TÉ jóvoltából.
Ismerőseink, barátaink és üzletfeleink körében évek óta haknizunk a történetünkkel, miszerint 2015-ben (az évszám természetesen évente eggyel nő) él egy család a második kerületben, kettő utcával a Rózsadomb Center felett, egy zsákutca legvégén, ahol a Magyar Telekom által biztosított legmagasabb Internet sebesség - figyelj, most jön a jó rész! - 1 Mbit/s. Kiírom betűkkel is, nehogy azt godnold, hogy lefelejtettem egy nullát: egy megabit per szekundum.
Jelen levelemet természetesen csak a magam nevében írom, de valójában több család vegetál ezen a sávszélességen. Azt nem tudom, hogy a többiek már beletörődtek-e a helyzetbe, vagy pár évvel ezelőtt küldtek egy összefogásra ösztönző kör e-mailt, csak még nem kaptuk meg.
Természetesen nem arról van szó, hogy a Telekom teljesen megfeledkezett a Ruthén utca lakosairól, mert ez nem igaz. Nagy kegyesen az utca feléig elhoztak valamikor egy kábelt, ami állítólag hasít, de ezt mi csak hírból tudjuk. Aztán megálltak ott az utca közepén - ki tudja milyen okból -, hátat fordítottak a maradék 200 méteres útszakasznak, összecsapták a tenyerüket és azt mondták, “na, ezzel az utcával megvagyunk”. Az a maradék 20-30 család meg oldja meg az Internet igényeit azon a kőkorszaki kábelen, amit valaha ittfelejtettek. Egy ideig úgy éreztem magam, mint abban a régi klasszikus reklámban: bármelyik pillanatban rám nyithatja az ajtót egy turista csoport és megkérdezik, hogy mit eszem. Ugyanazt, tényleg, csak én nem online rendelem.
Sok évvel ezelőtt, még naívan felhívtam a Telekomot és megkértem őket, hogy csináljanak valamit, mert ez a sávszélesség már akkoriban is nevetségesnek számított. Évek óta az a válasz érkezik az ügyfélszolgálattól, hogy a következő fél évben nem látnak bővítési tervezetet a szóban forgó szakaszon, telefonáljak vissza fél év múlva, hátha lesz változás. Néhány évig telefonálgattam és próbáltam megértetni velük, hogy én nem a változás kegyeltje, hanem annak elindítója kívánok lenni. De semmi nem történt.
Nos, hiába vagyunk évek óta T előfizetők - náluk van az összes vonalas telefon és a céges flotta is -, nem vagyok én annyira lojális ehhez a nyomorék márkához, hogy ne váltanék, amint van alternatíva. A baj az, hogy nincs. A UPC optikai kábele ugyen eljön az utca végéig, de az is megáll a túloldalon, a szembe szomszéd háza előtt, messze elkerülve bennünket és még sok családot az úttest innenső felén. Ők legalább feldobták annak a lehetőségét, hogy elhozzák a házunkig a gyors Internetet, csak be kellene szállnom 800 000 Forinttal a buliba. Az méterenként kb. 80 000 Ft.
Itt mondtuk azt, hogy menjen az összes szolgáltató a fenébe és vásároltunk egy mobil Internetet routerrel és jelenleg havi 12 000 Forintot fizetünk 30 GB Internetért. Elmondanám, hogy nem vagyok egy nagy letöltögető, de ez semmire nem elég - sem mennyiségben, sem sávszélességben, 4G ide vagy oda. Hiába fizetek az online tartalmakért, az Apple TV-n nem tudok egyetlen egy filmet sem lebérelni vagy megvásárolni, mert néhány HD moziélmény és nem tudom megnyitni a Google naptáramat sem abban a hónapban soha többé. Arról, hogy Cloud-ban tároljam a cuccaimat, nem is merek álmodni sem. Amióta a telefonom, a laptopom és a tabletem online szinkronizálják egymás között a tartalmakat, hó közepén már nem tudom használni az Inernetet. És ez a legjobb megoldás, amit a Té kínálni tud nekünk 2015-ben.
Ezerszer megkerestük már őket, hogy ha már a Magyar Telekom 10 éve nem képes frissíteni a használhatatlan szar kábelét az utcánkban, akkor cégcsoporton belül legalább ajánljanak fel egy olyan egyedi lehetőséget, hogy ezen a nyomorék mobil routeren keresztül korlátlanul használhassuk a netet ezért az összegért. (Mások fele ennyiért kapják az Internetet optikai kábelen) De nem. Ilyet ők nem tudnak felajánlani. Mintha nekik ez akkora költséggel járna. Helyette vásárolhattunk havi plusz 5000 Ft-ért egy olyan lehetőséget, hogy éjfél és reggel 7 között korlátlanul netezhetünk. Köszi baszki.
Ha sorozatok és filmek letöltésére használnám az Internetet, akkor ez baromira kecsegtető lenne, de nem erről van szó. Egy 6 hónapos gyerek mellől próbálok itthonról dolgozni. Ezt úgy tudom megoldani, hogy a kollégáimmal mindent Google Drive-on tárolunk illetve távelérést kaptam az irodai szerverünkhöz. Nyilván nem éjjel szeretnék a gépem előtt ülni, mert aki próbált már egyszerre pátyolgatni egy babát, miközben dolgozott, az tudja, hogy este 9-kor az ember arccal esik be a párnájába.
Azt gondolom, hogy ma már egy magára valamit is adó szolgáltató ezt nem teheti meg. Pláne nem ennyi kérés és könyörgés után. És nem vagyunk egyedül ezzel. Tudom, hogy a szomszéd 6 lakásos társasházban is szűkölnek a lakók. Egyszer kijött egy pasi és mindenféle igényeket mért fel, aztán eltűnt. Nem igényfelmérőnek kellene jönnie, hanem egy birgádnak, aki behúzza az utcába azt a nyomorult kábelt és azátn majd szépen sorban mindenki rácsatlakozik. Az Internet annyira a mindennapjaink része, mint a csapvíz vagy az elektromosság. Én jelenleg csak úgy tudom megoldani az életem, ha itthonról dolgozom, különben elveszítem a munkámat. Baromi rossz üzletpolitika új ügyfelek becserkészésére fordítani az összes energiát, a meglévőkkel pedig ennyire nem foglalkozni.
Ha valaha megoldódik a problémám, ígérem írok egy dícsérő levelet is, de eddig csak rosszat tudok mondani erről a béna cégről.
Üdv.
Melinda
UPDATE
Kissé lassan őröltek a malmok, de végül csak van miről beszámolni. Az hamar kiderült, hogy a Telekom vizsgálja a helyzetet, és a lakók is megkezdták az önszerveződést, aztán pár hét után az alábbi levelet kaptuk a szolgáltatótól:
Köszönjük ügyfelünk jelzését. Az érintett területen tervez a Telekom olyan fejlesztést, amely eredményeképpen nagysebességű, szélessávú hálózat állhat az ügyfelek rendelkezésére. Ehhez a szükséges tervezést elkezdtük, azonban a kivitelezés a különféle tulajdonosi és szakhatósági engedélyezések függvénye. A fejlesztés időzítéséről később, a szükséges engedélyek megszerzésétől függően születik döntés. A területen élő érintett lakosokat időben tájékoztatni fogjuk a fejlesztés megkezdése előtt. Köszönjük a lakosok szíves türelmét, mindent megteszünk, hogy az érintett területre eljussanak a korszerű szolgáltatásaink.
Üdvözlettel:
Magyar Telekom
Az utolsó 100 komment: